Propain Spindrift, YT Capra nebo Canyn Torque

300 nepřečtených
  • dh.trdlo

    Zdarec, mám neskutečné dilema kvůli výběru bajku. Momentálně jezdím na kole Ninja FR 2.0 a chystám se koupit nové. Jenže nevím které vybrat. Jezdím jak traily, tak BP a občas jedu s přítelkyní i kolem komína. Ovšem na Ninji to není žádný med, ale třeba na Rychlebech Wiesnera vyjedu… jednou, podruhé už tlačím některé časti :D Proto bych chtěl něco univerzálnějšího s aspon 170mm zdvihem a v rozumné ceně. Ješte bych chtěl dodat, že při výjezdu nikam nepospichám.

    Mám 3 kandidáty – YT Capra Al Comp 27,5 2019 L

    Propain Spindrift 2019 asi M (Lyrik RC2 DebonAir, RS SuperDeluxe Coil RCT,Formula Cura 4,GX Eagle,Descendan­t 6K)

    Canyon Torque Al 6.0 L (zatím modelový rok 2018)

    Budu rád hlavně za zkušenosti ohledně Propaina, protože tady na fóru sem toho o něm našel nejméně. Jěšte bych dodal, že mám kolem sebe hodně lidi, co mi říka ať jdu do Endura, jenže 160mm zdvihu a míň mi přijde málo hlavně v BP.

    • dh.trdlo  

      Nikdo nic? :/ Zapoměl sem přidat anketu.

    • Breakpain  

      můj názor ber s rezervou – jezdit moc neumím, teprve se to „učím“… zkusím shrnout moje dojmy (Capru vlastním, Torque jsem měl půjčený)

      BP – myslíš jako ty uhlazené lajny? Nebo máš na mysli „bordel“ a i sjezdové tratě?

      Drandím Capru 2017 (180mm / 165mm) a na hladký lajny se skoky je to pecka, na sjezdový je cítit, že to trochu nestíhá… ale přiměřený bordel se dá ;-).

      Na rychlejší a rozbitější DH lajně mi to přijde nestabilní a schytávají mi to hodně ruce při vyšších rychlostech… ale mám to naladěné na skoky (tvrdší) a ten rám je malej. 187cm a je to starej „XL“ – to odpovídá současnému Lku (to už bych si nikdy nekoupil…). Aktuálně bych bral čistě na BP nově XL a na sjezdové tratě XXL ⇒ na BP/DH jsem letos pořídil DH v XL (u YT to odpovídá XXL).

      Torque jsem zkoušel a je to pecka, ale měl jsem ho v adekvátní velikosti (XL), bylo to super, ale střed to má hodně nízko. Ta velikost mi přišla pořád hravá a stabilita oproti mému menšímu kolu znatelná. Ale v kalupu mi to přišlo stále „málo“ stabilní – takže bych bral delší. Jsem v tomhle jinej, rád to valím „rovně hlava nehlava“. Moc si s kolem nehraju, baví mě mít flow a profičet to ;-).

      Propain jsem nikdy nejel.

      Kola jsou si hodně podobná… ale asi bych si vzal Torque – nižší těžiště…

      • dh.trdlo  

        Sem rád za jakýkoliv názor/zkušenost. Co se týče sjezdových tratí, tak poslední dobou lítam spíš ty uhlazenější. Ale třeba na Rychlebech černé, červené moc uhlazené taky nejsou (neberu je jako sjezdové). Co se týče té Capry, tak model 2019 na tom bude asi o trošku lépe na bordelu. Jinak ja mam nějakých 180cm, takže Lko by mělo být ok.

        Torque je dle tebe tedy sjezdovější než Capra? A co stoupavost, polepším o dost oproti Ninji, nebo to bude ± nastejno?

        Propain je podle geo už autobus docela. Tak sem docela zvědavý jestli se objeví nějaký jeho majitel.

        • Breakpain  

          To srovnani je hodne subjektivni… nizsi teziste ma svoje vyhody i nevyhody…

          Pokud mas rad kratsi kola a hopkas tak urcite L. Ale bavil jsem se s par lidma, ktere bavit jezdit svizne – zavodi a Ti menili dle nove geo z L na XL (179 a 181 cm). Lko bude ale asi univerzalnejsi.

          Ad Rychleby atp. ne, tam DH kolo opravdu nepotrebujes. DH myslim klasicke zavodni trate v BP.

          No, pokud Ninja bylo cistokrevny DH, tak si polepsis a jelikoz ma Torque eagle, tak je to vcelku schopny ve vyjezdech (nevim co ted davaji na Capru). Ja to pouzivam jako mini sjezdak. Dojedu autem, tam kousek po ose, pojezdim okruh / poskacu a dom. Takze rychlost presunu tak abych byl ready na to, proc tam jedu, pripadne tlacim. Nepovazuju to za vyletni kola, ac to nekdo zvlada. Kazdopadne ja si zvysil predek na 180mm, dal CushCore, DD gumy a nesmrtelny tezky rafky. Takze ve vysledku to kolo ma tak o 1kg vic :) neco v tom smyslu ;)…

          Propain aka autobus bude stabilnejsi a mene hrave kolo, coz se libi treba mne… Ja si s tim nehraju, proste to tam poslua at to kolo „nejak pobere“. Me spis bavi styl jezdeni podobny zavodnimu…

          • becis  

            Ahoj,

            lítám na Capře taky celkem často BP včetně Chatelu atd. a nikdy jsem s Caprou neměl problém a to z ní nedělám sjezdový tank a řekl bych, že ty tratě lítám celkem svižně.

            Nicméně pořád nemám problém na ní objet třeba 60–70km za půl dne a ani mi to nepřijde jako velký problém.

            Mám model 2017 ve velikosti M a 172 cm

            • Breakpain  

              Čest Jiří, já se nepřu, jsi jednoznačně rychlejší ;)… a taky minimálně o 40kg lehčí ;)… To si myslím, že se to kolo pak chová trochu jinak ;)… (proto DD, CC a odolnější ráfky – na předchozím kole jsem rušil ráfky raz dva…)

              Navíc já bych řekl, že máme hodně rozdílný styl, ty ho máš a já ne ;)…

              V Chatelu jsem nebyl – ale je to klasika uhlazenej BP, ne? Na klasické BP lajny je Capra super a rozhodně nemám starost o to, že nevydrží. Já se snažím jezdit DH lajny (baví mě to) a letos by to měla být cca 80% náplň při cestě do BP. Tam to kolo vyluzuje docela nepříjemné pazvuky a když něco nevyjde, kolo to dá náležitě vědět… Proto jsem letos dokoupil DH kolo. Capru pak trošku upravím, aby to bylo víc „enduro“ ;)…

              Co se velikosti týče – to je hodně individuální – to XL na 187cm (staré) se dá zkousnout, ale je mi to malý, jakmile jsem projel kolo o číslo větší, nechápal jsem, jak jsem si to mohl koupit (no chápu to, kupoval jsem to jako první enduro a v té době větší velikost ani nebyla). A ano, vím, že plno lidí s tím nemá problém – já ano, příjemnější je pro mě větší rám.

              Co se „výletů“ týče – každý nato kouká jinak, neříkám, že to na Capře nejde, ale pokud můžu, vyhnu se tomu. Já to měl jako miniDH a dle toho jsem k tomu přistupoval. Na točení nohama mám silničku…

              • dh.trdlo  

                Co se týče Ninji je to 18kg FR kolo, DH verze měla lehce jinou geo. Můj jízdní styl, pokud se to tak dá nazvat :D je agresivně důle. Dropnu, hopnu, ale s kolem si ve vzduchu nehraju. Na druhou stranu čím sem starší, tím jakoby zmírňuju vyše zmíněnou agresivitu jizdy a proto nevím, které vybrat.

                Každopádně podle vás bych řekl, že Torque a Capra budou dost univerzál. Čili vylezou slušně a o to líp sjedou.

                A Chatel sem nebyl, takže nemam představu. Jezdívam Goru Zar, Kyčerku a pak trail centra jako Rychleby atp. Když jedeme s přitelkyní kolem komína, vyjiždíme Velký Javorník, Ondřejník jednou ročně Lysá.

                • wilda81  

                  Po tomto příspěvku bych se přiklonil k těm co ti radí 160mm endura. Tak snad opravdu víš proč chceš FR.

                  • dh.trdlo  

                    Bál sem se toho a je to tu :D Důvodem sou hlavne zdvihy a geo podobna DH. 160mm sem zkoušel a je to nějak málo. Taky to pramení z toho, že dneska se snaží vyrobci skloubit dobré vlastnosti jízdy dolů a dobré vlastnosti jízdy nahoru. Podle mě to nejde, ale tyto kola sou důkazem toho, že se jim to daří.

                  • goofy  

                    +1

                • ra.ma1  

                  rychleby (pokud ve velkem neperes wels),lysou,ja­vornik,ondrej­nik,…to je skoro na trail bike, lehke enduro, ni? skoda tlacit energii do nad 160 zdvihu,coz?

                  • krabica  

                    +1

                  • dh.trdlo  

                    Zrovna wales mám v oblibě. Ovšem když tam jede člověk na víkend, většinou si to da všechno.

                    Jinak vy máte vlastně pravdu, ale zkusím to nějak vysvětlit.

                    Ninja mi dost vyhovuje, plán byl původně takový, že ji přeskladam na lepší setup a srazím váhu. Ale došel sem k závěru že cenově je lepší pořídit nové.

                    Co se týče výjezdu na kopec, nebaví mě to. Jedu jen proto, že musím abych si to mohl sjet. Pokud je vlek, tak je to jasná volba.

                    Vyjížďky na Javorník, Ondřejník a Lysá je tak 10 – 15% z mého ježdění. Když jedu bez přítelkyně, letím dolů tak jak to přijde.

                    Doteď sem vše vyjížděl na Ninji a jde to, pokud už to nejde tlačím. Takže pokud new bajk pojede nahoru lépe jak Ninja, je to pro mě jenom dobře. Trail je podle mě pro lidi co jezdí rádi do kopce.

                    • nomecz  

                      Tak nez ninja pojede lepe skoro vsechno :) a rychleby bych teda na ni fakt jezdit nechtel (a ani na jednom z kol co mas ve vyberu :)) jinak teda jel jsem jak Capru tak Torqa a osobne na jizdu ve volnem terenu bych bral 29" YT a do parku Canyon ale je to fakt skoro jedno a obe ty kola zvladnou nesmysl. Jedine co jim vylozene nesedi jsou rychle DH lajny s roletama a podobne jak tu psal tusim BreakPain.

                      Jeste teda nechapu kde na welsu vyuziju cokoliv nad 140 mm zdvihu, ale ja nejsem berna mince

                      • dh.trdlo  

                        No ale třeba do BP 140mm je zase málo. Chci vlastně co nejvíc „uni“ bajk, jenže to neni jednoduché. Nedokážu si představit drtit traila v BP.

                        Proč bys nechtěl jezdit rychleby ani na jednom z výběru?

                        • Breakpain  

                          V tom případě bych z Torque vs Capra volil Capru ;)… V tvém případě (oceníš u šlapání vyšší střed – s Torquem není těžké drhnout pedály o zem).

                          A dotaz, jak často chceš jezdit v BP … taková Jeffsy nemusí být marná, ale je to spíš na sváteční BP. Pokud tam jezdíš aspoň 1× za měsíc, tak bych o tom ani neuvažoval.

                          • dh.trdlo  

                            Právě že BP jezdím nejvíce. Důvodem je že hodim kola za auto, dojedu tam, lano nahoru a hurá dolů :) Ovšem rad mam i traily, jsou pro mě takove relaxační. Navíc si je dá i přítelkyně, což u BP nehrozí.

                            • Breakpain  

                              Dokážu porovnat jen ty dvě kola…

                              Pokud je BP priorita – Torque.

                              Pokud je priorita vyjet si i něco techničtějšího, budeš nešťastný z toho, jak nízko má Torque střed. Mně se líbilo, že díky tomu jsem byl „uprostřed“ kola, velmi příjemné směrem dolů.

                              Co preferuješ už je na Tobě ;-)… kdybych kupoval znovu kolo tohodle ražení a chtěl to jako jediné kolo – beru Torque. Aktuálně, když mám DH bych bral Capru na 29 nebo Jeffsy na 29 (pravděpodobněji by bohatě stačila).

                              OT:

                              Když jsem kupoval Capru, bral jsem to jako uni kolo – a až na velikost rámu si nestěžuju ;o)… Takže kdyby jsi chtěl omylem Capru ve velikosti „L“ a nevadilo Ti jetý kolo … možná bychom se dohodli ;)… kdyžtak do SZ … :-)

                              • Baba-Ji  

                                Spindrift ma taky docela nizko stred, ale ja jsem z predeslehp Spesla Enduro EVO zvykly hlidat si pedaly(taky rad drhnul :)), takze pohoda. Kliky mam 175mm, takze dost dlouhe na takove kolo.

                                • snílek  

                                  Já teda nevim, ale u nízkýho středu mi přišlo, že hlavní problém není ve šlapání – na to se dalo nějak zvyknout nakonec. Nejhorší bylo, že na některejch mejch trailech jsem musel nadhazovat zadek, abych o překážku nevzal bashguardem a nezasek se. Bylo to většinou na tech nejtěžších místech, kde jezdit po předním se mi uplně nechtělo :)

                              • dh.trdlo  

                                No s tím středem těžko říct. Na kopec jezdím většinou easy cestou. Takže tam by nízký střed až tak nevadil. Spíš cestou důle z toho mám trochu respekt, ale asi je to i o zvyku.

                        • nomecz  

                          BP a rychleby jsou uplne neco jineho :-) pokud je priorita BP tak ber Torqa

                    • goofy  

                      Wales jsem kdysi jezdil i na pevňáku a taky mě hodně bavil. Co jsem v Rychlebech tak ho jedu prakticky každou jízdu nahoru a tam fakt extra zdvihy nejsou třeba.

                      Chápu jak to vidíš. Já osobně se přikláním už spíš k nižším zdvihům, ale ta Capra AL limited mě tak lákala, že jsem si zase málem koupil spíš FR kolo. A jelikož geometrie posedu Capry je ještě celkem v pohodě, tak si myslím, že by na tom šlo v pohodě šlapat při dobré velikosti. Váha ok, tlumič jde zamnout a pokud na tom člověk nevozí 1,5 kg pláště, tak je to v pohodě… Jenže si pak říkám, že bych to všechno v pohodě odjezdil i na kole se zdvihy 160/150 a v tom větším bordelu musí akorát člověk trochu víc makat no. Takže nakonec další kolo bude asi zase takového ražení.

                      • dh.trdlo  

                        +1

                        • ra.ma1  

                          Na mensich zdvizich vyladis techniku, odezva od kola urcite syrovejsi…a proste kolo tolik neodpusti..je to dobre?je to spatne?kazdy to ma jinak…osobne jsem sel cestu ze 153mm pres 165mm,abych se vratil defakto zpet na 140/150…holt asi jsem tu zkusenost potreboval…abych zjistil co vlastne hledam..a zjistil jsem ze i pres mou nechut neco do sebe ma, si uzit i ten vyjezd…rozhodnout se musis vsak sam…my jsme jen zaujati vidlaci co kolem sebe hazou ruzna hovna (tipy/nazory/pres­vedceni)..ale najit se musis sam.....a neboj se… za kazdou zkusenost kazdopadne zaplatis bajkovemu prumyslu, jez tezi na lidske nespokojenosti…

                          • dh.trdlo  

                            Pěkně řečeno. Ja začínal na pevňácich takže tam to bez techniky nešlo. Pak sem přešel na Demo 7, které sem jezdil jen půl sezóny (úraz). Kolo šlo do světa a taky mi řeklo že cestou čistého DH nevede můj směr. Nějaký čas sem nejezdil a pak sem si koupil Ninju, za málo peněz hodně muziky (stála mě nová jen 28k). Důvodem bylo taky to, že sem měl pauzu v ježdění a kdybych to odpravil, nesralo mě to tolik jak kolo za vic. Ninja mi každopádně dost sedla a hlavně dost překvapila. Teď bych chtěl vlastně podobný stroj s menší váhou a lepší stoupavostí.

                            Každopádně za každý názor sem rád. A kdybych o ně nestál ani bych to sem nedával.

                          • goofy  

                            Jo jo… Já teď řeším dilema, jestli jít na 165 nebo na 150, nebo se na všechno vysrat a zůstat ještě rok/dva na Chilcu… :-)))

                            • ra.ma1  

                              :D a 29" nebo 650b? Tak zaklad je vzdy se na vsechno vysrat,ni? Tam zacina ten pravy Punk! Ma ex 165 uz je pryc a tesim se na vstric novym zitrkum prave na 150/140 (a snad to bude fachat,kdyz bude treba jak 200/200;)…kdyztak tych prednich 150 zvednu na max 160…bikeparky moc casto nedrtim…a tu kolem kumina snad ok

                              • goofy  

                                Tak tak. Dobře se vysrat je základ dne! :-D

                                Všechno na 650b a 165 by bylo tvoje Ex. :-) Ale nějak si teď nedokážu zdůvodnit nové kolo, když to současné mám dva a půl roku. I když teď jsou tak lákavé slevy… :-D

    • Salkrikaltor  

      Možná už jsi to četl, ale kdyby ne: https://enduro-mtb.com/…vs-yt-capra/ – Capra i Torque si jsou hodně podobní, v tomhle srovnání (nedokážu posoudit kvalitu) o fous vyhrála Capra.

    • embi  

      Ja bych bral Torque nebo Spindrift. Capra je tuctovka.

      Tady mas majitele Spindrifta.

      https://www.bike-forum.cz/…indrift-2017

      • nksh  

        A Torque tuctovka není? :D

        Ono ve finále i tech Spindriftu jsem letos potkal take celkem dost

      • dh.trdlo  

        Spindrift se mi líbí jako celek, čili netradiční pojetí rámu, barvy i to, že si ho můžu naklikat podle sebe. Co se týče tuctovkek, tak nejvíc vede Capra, pak Torque a na posledním míste Spindrift, těch sem moc nepotkal za celý rok.

    • Baba-Ji  

      Záleží co chceš/víc preferuješ. Pokud spíš skákat/blbnout a tak, asi bych přemýšlel o Capře nebo Torquovi (upřednostnil bych případně dle komponentů). Pokud to chceš někde narvat jako na DH kole a zároveň si rád užiješ easy vyjížďku, případně i techničtější výjezdy, jdi do Spindrifta.

      Za mně je Spindrift na svůj sjezdový potenciál docela lehké a jezditelné kolo, díky dlouhé zadní stavbě, krom stability ve sjezdu, má i stabilitu/oporu v prudších a techničtějších výjezdech. Jde na tom vyjet víc, než by člověk čekal, byť to kolo na to není primárně určené. Je to sice autobus, ale díky nízkému těžišti a středu není kolo až tak autobusoidní, jak by se z čísel na papíře mohlo zdát. Viz Keliho recenze na Dolekopu. Za mně trochu mínus je ne úplně velká progresivita zadní stavby. Mám pružinu a vyřešil jsem to tak (a je to další bonus Spindrifta), že jsem zvednul zdvih na 196 mm bez ovlivnění geo nebo šlapatelnosti pouhým vyndáním spaceru z tlumiče. Takže furt to jede jako běžné EN kolo, ale pod sebou máš dost rezervy pro cokoliv. Co se týče velikosti, jsou Spindrifty spíš kratší v předním trojúhelníku. Mám 183 cm a rám vel. M. Dneska už bych šel do Lka, tobě asi ještě vyjde to M, si myslím.

      • Baba-Ji  

        když hodíš Spindrifta na vzduch, Magury brzdy, lehké kola a nějakou 2 kg vidlu, budeš na 180+ mm biku i pod 14 kg hranicí

        • wilda81  

          Šel bys do Magur znovu?

          • Baba-Ji  

            spis ne :D

            • Baba-Ji  

              …jedine, ze by mne je nekdo servisoval po kazde vyjizdce :D

              • krabica  

                o tom tu radši ani nepiš!

                edit: Mám to vrátit? :-)

                • wilda81  

                  MT Trail? Přesně ty jsem zvažoval.

                  Ale jak vidím koment Babajiho, tak si dam asi pohov a zůstanu u Shiman. Právě té nutnosti neustálého odvzdusnovani se bojím. Už teď jsem se půl sezóny dokopaval odvzdusnit brzdy na sjezdaku až sezóna skončila, takže to budu řešit beztak na jaře :))

                  • krabica  

                    MT Trail Sport s HC kovovou pákou. No uvidím, když tak to hodím do koše… :-D

                  • Baba-Ji  

                    Hele zas tak hrozne to neni, ale Shimana jsou asi porad blbuvzdornejsi, no. Pokud clovek jde po vaze, tak bych Magury pred Shimanama uprednostnil.

                    Ale musis chtit jit trochu po vaze trochu vic… :D

                    Na druhou stranu, v mokru a slizku jsou Magury lepsi, jdou lip davkovat, resp. nezablokujou kolo tak hned, ale zacnou pomalu pribrzdovat a az pozdeji jdou do smyku …takze v konecnem dusledku jde s Magurama v kluzku dyl udrzet grip s podkladem

            • wilda81  

              :)))

      • dh.trdlo  

        Všiml sem si že jsi jezdil i NS Soda. Stoupá Spindrift lépe než soda? Ptám se hlavně proto, že na Sodě jsem se párkrát svezl nahoru i dolů.

        • Baba-Ji  

          rek bych, ze je ve vsem lepsi, nez Soda, tj. i ve stoupani. Mozna na nejaky slopestyl by Soda byla lepsi. Je to ale taky dano rozdilem hmotnosti (16,5–17kg Soda vs. 14,5 kg Spindrift) a na Spindriftu v delsich vyjezdech pouzivam zamykani tlumice.

      • dh.trdlo  

        Baba-Ji zajímalo by mě co a kde jezdíš na tom spindriftu?

        • Baba-Ji  

          No poslední rok spíš takový AM, bych řek a né moc často …rodina se rozrostla no.

          Jinak lokální/ilegal EN závody, něco z ofiko En závodů, Megu a výlety. Např. poslední rok a půl jsem skoro úplně přestal skákat. Jinak trail centra jako Rychleby, Trutnov, Bielsko-Biala …tak 2 BP za rok. Ale mám rád rozbité tratě bez větších skoků (páč jsem z pobytu ve vzduchu dost fatálně vypad, viz. výše. ;))

          • dh.trdlo  

            Supr díky. Bál sem se trošku, že ten propain je už dost položený. Ale jak vidím asi to reálně bude vyvážené. Podle všeho co si mi řekl ty a německé fóra.

    • Baba-Ji  

      ještě mně napadlo, co takový Commencal Clash? Mně to kolo docela zaujalo, co mně ale na Commencalu dost mrzí, tak že neumí udělat lehký rám (i EN Meta má přes 3,5 kg, tohle taky + něco málo navíc)

    • Marek.Kv  

      Spindrift, tady není o čem přemýšlet.

    • Dave13  

      Když jsem kupoval capru tak jsem si nasel na BF dva borce, kteří capru měli těm jsem zavolal a pokecal o kole, s jednim z nich jsem se domluvil, zajel k němu abych kolo viděl na živo ve zvolené velikosti a udělal na něm menší kolečko. Ten kdo ty kola nesedlá, ti řekne pouze svůj názor, ale ne zkušenost. Torqua mají na půjčovně na Kopřivné jestli se chceš povozit a možná ti i přiznají, že po první sezóně měnili prasklou zadní stavbu a to ne u jednoho ks.

    • dh.trdlo  

      Zatím to teda vypadá, že adepti zůstali jen 2.

      1. YT Capra Al Comp 27,5 2019 L
      2. Propain Spindrift 2019 asi M (Lyrik RC2 DebonAir, RS SuperDeluxe Coil RCT,Formula Cura 4,GX Eagle,Descendan­t 6K)

      Canyona sem vyřadil z důvodu verze 2018 a obav o zadní stavbu (netvrdím že by rupla) A Commencal není v mé cenové relaci a když ano, nemá komponenty podle mých představ.

      Teď už zbývá jen rozseknout Capru a Spindrifta. U Capry mě trošku sere, že jich je strašně moc. A taky trošku ty barvy, ale to je to poslední.

      U Spindrifta sem na važkách s progresivity zadní stavby a nižšího středu. Ovšem výhodou je, že si ho můžu osadit dle libosti i s barvama.

      U YT mě zajímá ještě záruka na rám. Mají psané že záruku mají 5let,ale.na Capry a Jeffsy koupené před 2018 jen 2 roky. Takže chápu správně, že modely 2018 + mají záruku tedy 5 let?

      • TheJD  

        Proc Capra v L a Spindrift v M? Velikostne k sobe maji rozhodne obe L. Rozdil je tu hlavne v tom, ze obe kola maji vyrazne jinaci geometrii, diky cemuz je Spindrift vyrazne delsi. Taky nevim, kde jsi vzal nizsi stred u Spindriftu, kdyz podle geo tabulky ho ma –3 mm, zatimco Capra –11. Jasne, Spindrift ma vetsi zdvih, ale tim se to maximalne tak smaze ten rozdil, i kdyz asi ani to ne. Docela se nabizi jeste porovnani s Clashem, ktery ma v L geo temer totoznou s Caprou a jediny vyrazny rozdil je v delce ramu, ktery je (i kvuli uhlu sedlove trubky) vyrazne delsi, ale reach je delsi jen o 7 mm. Kde vzali 2 cm na rozvoru nerozumim.

        • dh.trdlo  

          No u středu sem vycházel s informace od Baba-Ji který ho jezdí. A Capra L a Spindrift M je psaný v závorce. Bral sem to tak, že by mohl být hravějši v Mku při jeho délce. U Clashe máš pravdu v porovnání s Caprou, ale už je cenově výše.

          • TheJD  

            No jo, ale to bude i Capra v M. :D Myslel jsem to tak, ze ty velikosti si docela odpovidaji, takze to nebude tak, ze by M Spindrift velikostne odpovidal L Capre.

            • dh.trdlo  

              Tím pádem bych šel u obou do Lka :D Tabulkově by mi vycházelo spíš M, ale na hraně. Řídím tím že když podle tabulky vyjde M, beru L :)

              • TheJD  

                Musis to brat taky tak, ze kazde to kolo bude uplne jine. Tim nechci rict, ze mezi nimi bude nejaky rozdil. Bude mezi nimi velky rozdil. Clash a Capra budou urcite podobnejsi projevem, i kdyz maji odlisny system odpruzeni.

                • dh.trdlo  

                  To je mi jasné, proto bude horší si vybrat. Spindrift bude si myslím dost citlivý, takže rozmrdanější trať proletí na větší pohodu než Capra. Ale Capra bude asi hopsavější. Asi bude i lépe stoupat. Ale to jsou jen mé spekulace, podle toho co už jsem zjistil.

                  • MichalBr  

                    Je to tak je treba si rict priority ja mel podobne dilema capra nebo reign (jeste jsem se dival na zmacku Evil ktera ma sakra pekne kola a taky na Santu v al u Polaku maji je za docela rozumnou cenu o propainu jsem nesmysel a to kolo vypada zajimave) a uz ma zacatku to bylo capra lepsi „hopsani“ reign lepsi strela z kopce no nakonec vyhral reign :-)

                    • dh.trdlo  

                      Vybrat si je to nejtěžší, těch kol je fakt mraky. Navíc jedno hezčí než druhé :D U me je problém ten, že nejsem úplně vyznavač skákání. Ovšem když se ten skok nabízí tak je mi líto ho neposlat. A když uz letím nehraju si s tím, takže prostě to přeletím a frčím dál. Takže já sem zhruba mezi Spindriftem a Caprou.

                      • Breakpain  

                        „Skákání“ je něco jiného ;) … „poslat“ skok, lze skoro na všem ;)…

                        Tohle je něco podobného mému stylu ;) → „škrtni“ si Capru ;-)…

                        • dh.trdlo  

                          +1

                          Jen Baba-Ji mě nahlodal s tim Canyonem. Má vlastně pravdu, že Ninja a Torque jsou si geo dost blízko. Takže teď přemýšlím co pojede líp nahoru, Spindrift, nebo Torque? Osobně si myslím, že tady to bude spíš nalej/vylej. Vlastně celou dobu mi jde o to, abych pořídil podobný bajk, ale z lepší stoupavostí a váhou.

                          Spindrift

                          Plusy – vzhled, není to tuctovka, setup si můžu zvolit

                          Mínusy – delší zadní stavba, tlumič na ráně

                          maličké mínus > záruka 3 roky

                          Torque

                          Plusy – vzhled, cena (vyjde mě levněji než spindrift)

                          maličké plus > záruka 6 let

                          Mínusy – model 2018 (vyprodané), jezdí jich dost, praskání zadních staveb (netvrdím že se to stane, prasknout může všechno)

                          Takové z toho mám zhruba pocity :D

                          • Breakpain  

                            Kdyz nebudes mit moznost sedlat obe kola, tak po zakoupeni te tohle prestane trapit ;) … Vyber dle vzhledu ci osazeni (dle priority) a mas to ;). Ja resil podobne dilema, ac jsem nekoupil nejchytreji, vybral jsem srdcem a udelal si radost ;). Lepsi nez se mucit…

                          • File12  

                            Ani jednim kolem chybu neudelas. A at koupis to nebo to, pak to resit nebudes. Ja jsem ac majitel capry za Propain. To mi prijde jako pravy freeride kolo

                  • Baba-Ji  

                    Osobne si myslim, ze treba takovy Torque ma vetsi potencial citlivosti, nez Spindrift, ciste uz jen kvuli delsimu tlumici osazenemu na mensi zdvih. Ono kdyz si ctu zpet, ze bys rad kolo, ktere bude blizke Ninje, asi bych sel nejpravdepodobneji do Torqua. Ciste z duvodu geo zasadnich rozmeru. Ale nejlip, kdybys samo ty bajky vyzkousel, no.

                    Ad vyska stredu – tady na to, jestli budes ryt pedalem v zemi ma taky dost zasadni vliv to, jak se chova zadni stavba, jestli je linearni nebo progresivni. Treba Capra je dost progresivni, i kdyz ta letosni uz neni takovy „extrem“, jako ta puvodni.

                    • dh.trdlo  

                      Tím pádem bude Torque i podobně šlapavý do kopce. Ikdyz geo je jen podobná. Ninja má třeba střed – 25 což je taky nízko, ovšem reálně to není taková hrůza.

                      Každopádně tím vyzkoušením by se dost vyřešilo.

                    • dh.trdlo  

                      Ještě bych zmínil že Ninja má lineární projev.

                      • ceo  

                        Přijde mi, že chceš změnu, ale zůstat na svým. Proč neuvažuješ o 29er? Capra 29, Slash, Intense Carbine by podle mě plnily zadání líp.

                        • TheJD  

                          Ja bych spis rekl, ze chce sjezdak, ale zaroven kolo, na kterem muze nekam jet s pritelkyni… Kazdopadne si myslim, ze kdyz mluvi o tom, jak neni moc na skakani, tak bych se priklonil k zavodnimu enduru s co nejvetsim zdvihem.

                          e: i kdyz vlastne taky rika, nebo jsem to tak aspon pochopil z jeho prispevku, ze chce spis hravejsi kolo, coz taky uplne nejde dohromady s tim, ze to rad nekam nasere a provali tak rychle, jak jen to zvlada.

                          • Breakpain  

                            Prostě to nemá srovnaný a IMHO ani mít nebude, dokud neprotočí pár kol ⇒ proto defakto neudělá chybu, ať veme jedno nebo druhé ;-)…

                            Já od toho chci při výběru taky všechno možný i nemožný a nakonec něco koupím po roce seznám, co tomu chybí a upravím si následnou volbu dalšího stroje…

                          • Baba-Ji  

                            jestli chce sjezdaka a zaroven easy vylety, tady to zase hraje pro Spindrifta :D

                            • ceo  

                              Spíš bych řekl, že pro Carbine nebo Slashe. Vysokozdvihove 27,5 přestaly v dnešních geo dávat smysl. Zejména pokud je v zadání easy výlet a Rychleby a nechce si hrát ve vzduchu. Všechno co chce, najde v lepší podobě u 29tek. L spindrift je rozvorem delší než L Carbine, takže o větší obratnosti to nebude. Opravdu nerozumím, proč se se svým zadáním omezuje na 27,5.

                              • goofy  

                                Protože 29 jsou nahovno! :-P

                                • krabica  

                                  Jj, co jsem jel na 29, tak to byla neobratná líná mrdka… :-D

                                • Lanzinho  

                                  Nevím jestli to není tím, že umím hovno já, ale mám stejný pocit :) a taky to může být tím, že jsem 173cm hobit

                                • Breakpain  

                                  ale huš, neser :p

                                  já si chrochtám blahem se svýma 187cm, dokonce jsem to tak zprznil, že mám DH v 29 :o)

                                  • goofy  

                                    No jsem pak zvědavý co na to budeš říkat. Někomu to asi může vyhovovat, ale já fakt nemám takový skill, abych byl schopný takovou bestii ovládat. :-)

                                    • Breakpain  

                                      Doufam, ze budu spokojeny, jinak budu plakat, hodne plakat ;) …

                                    • wilda81  

                                      Nebude mít dlouhodobější srovnání s kratšími 26"/27,5 DH takže stejně neporovná jaké to je moct si s kolem hrát. Prostě to nahoře pustí rovně a nechá práci na kole. Což ale nevylučuje, že nebude spokojený.

                                      • Breakpain  

                                        přesně tak :-) … „co oko nevidí, to srdce nebolí“ … maximálně to pak za čas switchnu za 27,5, ale teď jsem měl prostě pocit, že dle testíků by mě to mělo bavit :-)…

                                      • Carloss  

                                        a ty s odstupem hodnotíš svůj přechod na dlouhou mrchu jak?

                                        • wilda81  

                                          No stejně. Trochu ti to napraví techniku jízdy, delší postoj tě nutí jezdit víc věcí přes přední kolo. Je to rychlejší, je to stabilnější, ale za cenu, že tě už tak nějak nebaví řešit věci na trase jako přeskakovat kořeny, přejet něco v manuálu atd. No a vyloženě mi délka vadí na hodně pomalých dropech. Větší obruče tohle ještě znásobí.

                                          Je to prostě stroj postavený na závody a ne na moje občasné víkendové svezení v našich parcích. Všechny mínusy ale přičítám mé špatné technice, ne kolu. Ta dlouhá a velká mrcha je prostě náročnější na preciznější provedení od pilota.

                                          • Breakpain  

                                            Trochu jsem testoval a defakto s tim na slovo souhlasim. Budu muset poresit pomale dropy, jinak tam vidim sama pozitiva a socialni jistoty :)…

                                            • Carloss  

                                              a ty to máš v XL? Já tu svoji geo vidím právě už dost na hraně aby mě s tím bavilo ještě jezdit i třeba červený tratě, cokoliv delšího už bych se fakt asi trápil. Nutno podotknout, že pak sednu na Culta v M a mám pocit že jedu jednokolce :) Na méně prudkých tratích mi skoro až vadí hlava 62°, ale jak vlítnu do nějakých sraček tak jsem za ni fakt rád.

                                              • Breakpain  

                                                187cm, vetsinou jsem L az XL (vyhralo XL). Obe velikosti maji neco do sebe, ale co zacinam pomalu pridavat na rychlosti v bordelu, zacal jsem touzit po vetsi velikosti. Nejsem takovej hracicka „manual sem, manual tam … bunnyhop na kazdym korenu“. Mne vyhovuje to suse poslat a mit flow… paradoxne me to bavi. A kdyz si budu chtit zablbnout, furt mam svou pidi Capru ;).

                                                Je mi jasny ze bezne lajny nebudou nic moc, ale to jsem se trapil i na Capre ;)… v jinych usecich (takze ted to jen prohodim :D ). Primarne si budu uzivat kras na DH, s tim jsem do toho sel…

                                                Po sezone si bud reknu „dobre si to vybral“ nebo „tos posral“ ;)… Az dlouhodoby test ukaze, jak se s tim poperu, ale vsechno nasvedcuje tomu, ze je to to, co chci :)…

                                          • Carloss  

                                            právě jsem chtěl- jestli jsi s tím smířenej nebo pokukuješ po něčem kratším, bo mi z toho tak trochu čiší že nejsi úplně spokojen :)

                                          • Lanzinho  

                                            A to je přesně ono, proč jsem kupoval tu překonanou geometrii :) na autobus si netroufam + je mi to nepohodlné na záda při XC vyjížďce

                                            • wilda81  

                                              Tobě vadí dlouhá TT a tady je řeč o reachu. Nebo snad jezdíš při XC vyjížďce celou dobu ve stoje? ;)

                                              PS: Neznám tvůj zdravotní stav, ale jestli máš problém se zády/rameny ve 24 letech, tak navštiv fyzioterapeuta a začni cvičit. Nebo se za chvíli nehneš.

                                              • Lanzinho  

                                                Po doktorech jsem se kdysi dost naběhal. A máš pravdu, že na cvičení poslední dobou kašlu protože není chuť a tím víc na to trpím, ale díky za starost :)

                                                • Breakpain  

                                                  Koukam jdes nato z druhe strany barigady. Mne je prd a v tydnu si davam 4 treninky, abych si v prumeru uzil 1 den jezdeni na max :D.

                                                  • Lanzinho  

                                                    Tak s tím vyloženě problém nemám, akorát když si chci pochrtit tak začínám mít problém po 20tém km :) jak jezdím z kopce, tak nemám problém s ničím

                                  • Dave13  

                                    Co máš za DH?

                                  • File12  

                                    Co jsi nakonec koupil?

                                    Edit už vidím. Nedočetl jsem

                                • Tomcat  

                                  +1

                            • dh.trdlo  

                              +1

                        • Dave13  

                          Ja bych řekl že vůbec neví co chce a to zjistí jenom tak, že něco koupí a za rok si řekne jestli to je to co chtěl a treba to bude to co chtěl, ale už bude chtít něco jiného a nebo to nebude to co chtěl, ale nebude vědět ani jestli to jiné kolo bylo to co chtěl, protoze to by ho musel zase koupit a jezdit na něm. Prostě vývoj, kterým tady prochází asi většina. Prostě něco kup, stejně někde vzadu v podvědomí víš které, akorát to tady potřebuješ schválit 

                        • dh.trdlo  

                          29er zatím určitě ne, zkoušel sem a trošku nechápu tento rozměr. Přejede to vše o tom žádná, ale zahnout s tím je tragédie. Přirovnal bych třeba k starému Demu 7. Neskutečný autobusoidni tank, ale zahnout byla trága :)

                          TheJD mě pochopil správně. Jen je problém, že skloubit takové vlastnosti u kola na 100% je nereálné. (nakopec, dolekopec :D)

                          Ninja je hravá, hltá obstojně, ale váží 18kg a to už sem tuším přes půl kila níže :D je 26er kolech s lepivýma minionama a odpružení nemá žádný lock. Takže do kopca jí to nejde zrovna dobře.

                      • Baba-Ji  

                        btw. odkud jsi? pokud jsi nekde z Vysociny nebo nedaleko od brna, klidne se zastav bike-chcek

      • MichalBr  

        Skoda, ze ses nerozhodoval koncem roku to byla capra v karbonu za cenu al :-)

        • dh.trdlo  

          Carbon za cenu Al by byla asi jasná volba. Carbon sem sice nikdy nechtěl, ale teď bych se ho nebál. Carbonu sem se vždy bál kvůli pádum, ale dneska vím, že se dá lépe opravit.

    • Doktor-Prase  

      Tak jak si dopadl?

      • dh.trdlo  

        Noooo dá se říct, že zatím nijak. Něco mi říká ať vemu Capru, ale zase ten Propain nebude vubec špatný řekl bych. Capra má pěkný design rámu ale ty barvy mi moc nesedí. Spindrift má fajn barvy a netradiční rám. Canyona zatím vylučuju kvůli modelové řadě. 2019 představí tuším v květnu, červnu.

        • Breakpain  

          So, máš vybráno, gratuluji, kupuješ Propain ;)…

          • dh.trdlo  

            Když já pořád nevím :D Třeba na Ninju mi tenkrát říkali, ať to nekupuju, že je to krám a že praskají stavby a ja nevím co ješte. Nakonec se každý divil jaká je na tom sranda. A stavba, zatím nepraskla, asi zaleží na stylu jezdce kdo ví :)

            Propain u mě vede před Caprou, ale o moc ne.

            • MichalBr  

              Ja jsem taky pro Propain :-D

            • Breakpain  

              když vede, tak co řešíš ;)… je jedno o kolik, řeší to tvé dilema…

            • MirosPikos  

              S dovolením dávám také hlas probolest.

            • mirorek2  

              My hlasujeme? Tak taky ProPain:-)

            • wilda81  

              Podle linkagedesign má Spindrift hodně malou efektivitu při šlapání. Tak ať to nejede do kopců hůř než Ninja ;)

              • Baba-Ji  

                o to lip ale zere a netaha za pedaly, jak byva bezne u virtualu

                • wilda81  

                  Jj to souhlas. Osobně bych volil Capru ze zmiňovaných. Ta mi přijde jako ideální kompromis. Pokud chce ale vybírat komponenty, tak skončí beztak u Propainu.

                  • Baba-Ji  

                    Ono popravde toho tahani za pedaly jsem se pred nakupem trochu obaval, ale nastesti v pohode. To u Sody jak jel clovek v bordelu, tak to nebylo prijemne. Zbytecne to ztrhavalo pozornost, kterou clovek potreboval jinde.

                • dh.trdlo  

                  Mám rád když kolo zobe a zobe a zobe. Ale většinou to pak nejede do kopce. Takže pomalu si začínám uvědomovat, že Spindrift je skvělý, ale jelikož nepojede do kopce, tak asi to vyhraje Kapr

                  • MichalBr  

                    Nejede do kopce to je strasne individualni pohled ja si to treba o reignu taky myslel dlooouha ttl a kratka zadni stavba nakonec jsem zjistil, ze se mi s tim kolem (nejen diky eaglu) jede mnohem lip do kopce nez s puvodnim stumpjumprem, se kterym se melo jez do kopce jedna basen :-)) ale jinak jsem pro cervenou Capru myslim ze nazivo to bude pecka barva a nemusis pak uz nic ladit prootze barva sama o sobe je zajimava :-))

              • dh.trdlo  

                +1

              • Fredos  

                Prosim tě, jak z těch grafu vyčteš účinnost šlapání? Snažím se těm grafum porozumět, ale nějak se nedaří. Nebo není někde nějaký článek zabývající se touto problematikou? Nemůžu nic moc najít.

    • dh.trdlo  

      Jsem rád že jste většinou probolest, ale vzhledem k tomu, že potřebuju i něco vyjet. Tak do něj asi nebudu moct jít, holt budu muset oželet plavnou jízdu bordelem a vzít Capru.

      Kdyby to mělo stoupat hůř jak Ninjs, tak by mě asi odvezli 

      • dh.trdlo  

        Borci díky Všem za veškeré rady, zkušenosti, názory a nevím co ješte. Na 90% sem rozhodnutý a ve chvíli kdy objednám dám klidně vědet, jak to dopadlo :)

        Rád bych udělal menší anketu ohledně barvy modelu Capra Al Comp 27,5" 2019. (sázka s kamarádem u pivka)

        Která se ti líbí…?

        • Ember Orange / Night Blue

        nebo

        • Concrete grey / Black Magic
        • TheJD  

          Ani jedna. :D Jako vazne.

        • wilda81  

          Šedá. Můžeš ji barevně tunit.

        • Baba-Ji  

          když je všechna dostupná barevná kombinace mně nelíbí se, volím „černou“ a časem ji ladím barevnýma komponentama příp. polepama.

          Takže za mně ta šedočerná. …a mrdnul bych na to nějaké křiklavé barvy (ráfků nebo rodel, představce…) nebo dal ochranné polepy z nějakým výrazným/punk vzorem/barvou­/motivem (ty obrázky neber doslova ;))

        • suslos  

          no rozhodně žlutej Spindrift! :-)

          … ale z těhle dvou ta šedo/černá

        • File12  

          Ta prvni nemusi byt v realu hnusna. Ale seda sazka na jistotu a teochu to rozbit nejakou barvou

          • Baba-Ji  

            je fakt, ze v realu to muze vypadat zajimave …tyhle cerveno-oranzove odstiny se blbe foti/vizualizujou

            • TheJD  

              Me se tam treba nelibi kombinace s tou modrou. Samotna oranzova (ano, myslel jsem si, ze je to cervena) bude urcite suprova.

            • Baba-Ji  

              jak tak koukam na dalsi obrazky tak beru zpet tu cernou, zvolil bych tu cervenou, v realu to bude dobry, rek bych ze barevny dojem bude"ostry" (mysleno bez jakekoliv jizlivosti nebo ironie)

        • Goob  

          Oranžová. Stealth kol je plnej celej tenhle smutnej šedej svět :D.

        • theedge  

          Za mne je tahle červeno-oranžová taková divná. Z těchto dvou bych šel do toho botonovo-plastovýho stealth modelu. jak bylo psáno výše → decentně doladit barevnýma blbinama dle libosti. Té plastově šedé by slušela třeba taková sytě žlutá …

        • suslos  

          ale teď vážně… obě kola budou super, kvůli možnosti custom osazení a bsa středu bych si rozhodně koupil Spindrifta… do kopce pojede taky, ten rám není rozhodně těžkej a na 100% nepojede hůř než Ninje. Na týhle Capře bych nechtěl mít nic společného s e13 klika, potažmo e13 PF středem (pokud to už nezlepšily). E13 teleskopem (vlastní zkušenost – tragédie). e13 kazeta je super na papíře, ale při užívání se o ní musíš zajímat více než o jakoukoliv jinou. Sram brzdy bych taky vynechal – kdežto v propain konfigurátoru tam poslal Cury 4 na který jsem se nedočetl nic špatného a Cury klasický jsou super brzdy. Tož za mě tak. Ale pokud hned tyhle problematické věci sundáš – prodáš – nahodíš něco rozumného, tak why not

          • dh.trdlo  

            Vidím to skoro stejně s tím e13. Ale údajně ty komponenty v hlíně na tom nejsou úplně zle. Ale osobní zkušenost nemám. A z toho šlapání nahoru mam respekt už jen kvůli porovnání geo Ninja vs Spindrift

            • Baba-Ji  

              kdyz kouknu na geo…

              tak sedlovy uhel je: Ninja – 73,5 vs. Spindrift 75,5 > strmejsi je u Spindrifta, takze teoreticky by se na nem melo slapat lip

              kynematika/houpani zadku: Ninja nevim, Spindrift – v konfiguratoru hodim tlumic se zamykanim a vyreseno potencialni houpani (Deluxe Coil RCT,…)

              …pokud jde o geo a chtel bys neco blizsi ninje, tak by mne nedelaly starosti tyhle udaje ohledne slapani, ale spis chainstay, reach, hlavovka – tohle ovlivni, jak se kolo bude chovat celkove a tady asi bude bliz Ninje Capra

              • dh.trdlo  

                Ninja a jeji DLP systém celkem dobře elimuje houpání, při jízdě v sedě do kopce, zadek téměř nehoupe. Tlumič má jen nastavení odskoku. Věřím že s lepším tlumičem by jela do kopce mnohem lépe, ale váhu osrat nejde. Ten rám je ingot :D S tím úhlem sedlovky máš ale pravdu. Čili asi by to mělo stopat líp než Ninja, ale bude to stejně ovladatelné?

                U spindrifta bych volil tuto kombinaci..

                • vidla Lyrik RC2
                • tlumič SuperDeluxe Coil RCT
                • brzdy Formula Cura 4
                • řazení GX Eagle
                • kliky Descendant 6K
                • teleskop Kind Shock LEV 150mm
                • vyplety Propain ZTR Flow S1
                • zbytek Sixpack

                V této kombinace sem na stejné ceně jak u Capry. Ovšem ke Kaprovi dostanu ještě pumpičku (ta se mi hodí, bo ju nemám, vždy sem jezdil olej/pružina) a taky nějaké to nářadí, ale to ať si strčí třeba mezi půlky :D

                Co si myslíte vy o e13 komponentech? A jaky máte názor na press fit středy? Nic z toho sem doteď neměl.

                • Baba-Ji  

                  mel jsem pressfit na Spešlu a absolutně bez problémů

                  …jinak s tou ovladatelností stejnou jako u Ninje nepocitej ani u Capry, ani u Spindrifta …proste uz jen kvuli 26 vs. 27,5 kola, ten pocit je proste trochu jiny (aspon ja to pocitoval dost).

                  Lec koukaje na geo, Capra je (delkou zadni stavby, cili velkym dilem i obratnosti) Ninje urco blizsi.

                  • dh.trdlo  

                    A proto si nedokážu představit, že bych si koupil bajk na 29er kolech :) Výš to tu někdo zmiňoval.

                    Babajo nevíš náhodou, jestli ten borec z Opavy (co má taky Spindrifta) je tady na fóru?

                    • suslos  

                      moc to prožíváte, zvyknout jde na vše, jen se vše jinak ovládá. Na tu velkou 29er musíš být prostě více „agresivní“ v zavřených věcech, v točkách apod. Pak jsi rázem rychlejší a to kolo se Ti odmění. Ono kdyby 29er byly na hovno, tak je lidi moc nejezdí…

                      Pak je tu ale tuna hravých 29er s krátkou zadní stavbou a rozumným rozvorem, je to vše jen o výběru.

                      Přechodu z 26 na 27 se neboj, zvládneš ho, jako ho zvládli všichni. Pokud Ti jde ultra moc o zachování hravosti, jdi size down – stejně jsem se zde dočetl, že jsi mezi velikostma tuším.

                      • Baba-Ji  

                        Ten pocit z 27.5, ktery popisuju, neni o hravosti, ale ze jsem najednou citil, ze se pode mnou toci vetsi obruce (pocitove to bylo spis „velke“ obruce). Bylo to proste jine.

                        …jinak lidi vozi 29, bo to vic prejede, tak jsou schopni tomu leccos obetovat/odpustit …a nebo protoze jsou „necitove“ ;) :)

                        • Breakpain  

                          jak se říká… „každé zboží má svého kupce“ :-) a každá výška … je jasný, že na větší obruče se jinak tváří člověk, co má 170cm a 190cm :-)… jsem zvědavý, co budu tvrdit na konci sezóny 2019, do tý doby je to jen „to co si myslím“

                        • suslos  

                          Dost často jen protože to kolo je ve více % terénu rychlejší než 650b.

                        • ceo  

                          Jiné to je. O tom nejde debatovat. Já 29 preferuji, protože jsem V kole, ne NA kole (jako třeba u Patriota). Podobně V kole jsem se cítil třeba na HD4,což je ale hodně dlouhá 27,5, delší než většina 29.

                          Nicméně odhadem 8/10 recenzentů dnes už přechází na 29, protože tam se geo vyvinula.u 650b se geo posunula do nesmyslů. IMHO 650b umírají a zůstanou okrajovým rozměrem

                          • goofy  

                            Ano… Geometrie se posunují do nesmyslů. Každý děla kola stylem bo setinky pičo, ale hravost se vytrácí. Kola natažené jak čtrnáct dnů před výplatou, rozvory dlouhé jak na kamionu. Pro závodníky asi super, pro nás lamy je to pak boj s tím vůbec zatočit. Bohužel co novější kolo, tím delší, aby to bylo in. A proto teď hodně silně uvažuji vyměnit kolo, dokud jde ještě něco normálního sehnat, i když jsem chtěl ještě rok/dva pojezdit na Chilcu…

                            • ceo  

                              Ono to jde ruku v ruce s narůstající váhou. Tahá se větší hmotnost. Ono se to zase obrátí.

                              U 29 se tak pokoušeli zkracovat zadní stavby, až to přehnali. Teď už se nějak ustálily na ±435 až ±445mm a nikdo se o moc jiného nesnaží. HA se ustálily na ±67pro trail biky. 29 EN kolem 66. S vědomím autobusovosti začaly 29 houfně nasazovat 42/44mm offset, který navíc zvětšuje stabilitu. Teď se zaměřili na reach a úhel sedlovky, ale IMHO se to ustálí také kolem 440–450 pro M. Další štaci vidím ve snižování váhy, kdy je přestanou bavit 14kg+ trail bike a 15kg+ endura ve full Carbonu. Byť to je dané hlavně kolama. Ukázkový je v tomto Strive 2019, který výrazně ztratil na váze u 2 nejvyšších modelů, které ale mají 28/25i ráfky, zatímco nižší model jsou 30i (tvrdí, že to je –300g na rámu, ale kola dali na TOP modely užší…).

                            • dh.trdlo  

                              +1

                        • dh.trdlo  

                          +1

                    • Baba-Ji  

                      mas zpravu

                  • ceo  

                    S rozvorem spindrifta + HA bude dost 29 i obratnějších. To je to, proč jsem psal, že vysokozdvihové 27,5 nedávají moc smysl. 29 mají větší stopu, tedy i stabilitu. Aby se tomu 27,5 přiblížily, používají položenější HA. Dospělo to k tomu, že dnes mnohé 27,5 jsou delší než odpovídající 29, která je obratnější, líp jede a má větší rollover a stejnou stabilitu. Nevýhodou 29 vždy bude při stejném obutí větší setrvačnost. Dnes už rozhodně neplatí neobratná 29 a obratná 27,5.

                    Spindrifta jsem nejel, ale nic na něm mi neříká, že by to mělo být v rámci kategorie obratné kolo. Spíš to vypadá na geo „naser to tam“

                    • Baba-Ji  

                      z 80–90% souhlasim, lec myslim, ze si pletes/zamenujes grip se stabilitou. Stabilita je dana predevsim rozvorem, ne stopou.

                      • ceo  

                        Větší grip má i větší stabilitu, Viz třeba širší pláště. nejsou to úplně oddělené věci. Bude stabilnější kolo s 2m rozvorem a silničními koly na 5bar než fatbike? 29 mají, což je dané obvodem kol, větší setrvačnost,větší rollover, což se mění ve stabilitu a větší stopu na plášti, což je primárně grip, ale pomáhá to i stabilitě. Kolo bez gripu není moc stabilní.

                        Stabilitu bych popsal jako sílu, k vychýlení z přímky.

                        V součtu tak 29 ke stejné stabilitě nepotřebují takový rozvor. U dost 27,5 se stalo, že se tak natáhly + široké pláště, že ztratily svou vlastní výhodu výchozí větší obratnosti menších kol.

                        Ono to je pořád stejné:

                        stabilita x obratnost

                        dolekopcom x jezdivost

                        Vždy jsou to nějaké kompromisy těch vlastnosti, ale pokud chci stabilitu + dolekopcom + jezdivost – mají 29 lepší výchozí postavení. Na dolekopcom + obratnost bych zase vycházel spíš z kratších 650b.

                        • Baba-Ji  

                          furt vidim nektere detaily jinak, mam pocit, ze ses podival na ty terminy a proste sis je vydedukoval, ale ono je to (podle mne a podle toho, co jsem vycet, vykoukal, vyjezdil):

                          • grip – se samo odviji od stopy (a dalsich veci, zpravidla tykajici se plastu, tlumeni kola atd., ktere jsou ale pro tuhle nasi debatu ted nepodstatne)
                          • stabilita – schopnost biku odolavat impulsum (zpravidla od terenu) o zmenu nastaveneho smeru jizdy (a tady si myslim, ze velikost stopy plaste je mene podstatna, nez treba rozvor)
                          • obratnost je asi jasna nam obema stejne
                          • prujezdnost – tim asi myslis dolekopcom, nebo nevim – samo vetsi koola maji lepsi pruchodnost terenem, je nam obema jasne proc ;)
                          • jezdivost – tady promlouva tiolik faktoru, ze nema cenu to rozebirat nebo zminovat do debaty
                          • ceo  

                            grip= trakce – souhlas

                            dolekopcom x jezdivost – totéž, ale opačné póly – buď je orientacena nefektivnější pružení (DK/DH) nebo efektivnější šlapání (XC)

                            Stabilitu vidíme stejně. Nepopírám velký vliv rozvoru, ale uvedu 2 příklady.

                            1. stejný rám, stejná kola, stejná vidlice, ale jednou s offsetem 51 (kolo A) a podruhé 42 (kolo B). Které bude stabilnější?
                            2. zase stejné všechno, ale teď se bude lišit HA kolo C 67stupňů, kolo D 66st. Které bude stabilnější?
                    • wilda81  

                      Nerozporuji co píšeš, ale proč jezdíš na kole? Já protože mě to baví a i přesto, že jezdím XL rámy, tak mi menší kola přijdou zábavnější. Takže klidně ti vysokozvihove stroje na menších kolech nemusí dávat smysl, ale dokud budou, tak osobně sáhnu raději po nich.

                      • ceo  

                        Ale já přeci neříkám, že všichni musí mít 29. O pár postů jsem napsal, že jestli chce někdo obratnost a spíš mu jde o dolekopcom, můžou být 27,5 lepším výchozím bodem. Typicky náročné technické věci. Setrvačnost 29 nejde popřít. Ale pak bych řekli i B – za takového zadání se nebudu dívat kola s obrovským rozvorem… Budu chtít kompaktní 27,5 a třeba o velikost nižší.

                        Ale pokud je v zadání 1) chci aby to dobře jelo, 2) dolů si nehraju, ale pálím to max. rychlostí, ať to kolo požere, 3) měl by to být univerzál, pak za současného stavu bych se první podíval k 29, protože mají lepší výchozí podmínky to plnit.

                        A poslední věcí je, že v posledních cca. 2 letech udělaly 29 velkou evoluci v GEO. Před 2 lety se nad vysokozdvihovýma 29 kroutilo hlavama. Já si nepamatuju v posledním roce srovnávací test, kde by 650b porazilo 29 jako vítěz. Jediné, co si pamatuju, tak v posledním field testu od pinkbike se mezi 29 vklínil Remedy pro superagilitu.

                        Mně přijde, že výrobci se snaží s 650b konkurovat 29 tam, kde mají možnost uspět mnohem těžší – v boji o setiny sekund, Kdyby nebláznili a místo časů oreintovali 650b na ovladatelnost a hravost, asi by 650b byly v silnější pozici.

                        • dh.trdlo  

                          V konečném dusledku jde pořád o setrvačnost. 29er bude vždy těžší vychýlit z osy otáčení než menší rozměr. Takže ať se snaží udělat geo jak chtějí setrvačnost neoserou.

                          Samozřejmě nechci tvrdit že 29er sou špatné. Pochopitelně jak psal Breakpain, každé zboží ma svého kupce.

                          K tomu že 29er začínají vést nad 650b bych jen dodal, že nemusí být zákonitě lepší, protože pokud to dobře naserviruju lidem (reklama atp.) Budou to kupovat aby byli „in“ bo proste 29er je mega říkali :D

                          Nakonec bych jen dodal, že jste to pěkně rozebrali (téma 29er) ;)

                          • ceo  

                            V prvním odstavci podle mě nemáš pravdu. Neokeca se setrvačnost v přímém směru, ale 29 Xc dostaneš do zatáčky snadněji než superdlouhe třeba Mondrakery. Taky je důležitým faktorem těžiště. Vyšší těžiště buď méně stabilní, zatáčet se s ním bude snadněji. Bez ohledu na velikost kol. Hlavně si myslím že objektivně je to problém v utažených zatáčkách kde rozhoduje délka rozvoru, jestli se tam bike ještě vleze nebo ne. Zbytek je jen o přizpůsobení se techniky jezdce. To ale taky platí napříč rozměry.

                            • dh.trdlo  

                              Ano máš pravdu, ale nebylo to myšleno tak jak to nejspíš vyznělo. Samo že geoskou se dá pomoct překonat sílu rotace 29er. Ale nevýhodou pak často bývá nízký střed. Se zbytkem souhlasím.

                              • TJK  

                                kluci nechci vam kazit radost ale pulka vlakna teoretickyho plkani z kteryho vetsina lidi pri slepym testu nepozna zadnej rozdil :-D

                                • suslos  

                                  +1

                                • dh.trdlo  

                                  +1

                                • ceo  

                                  Pak nemá cenu jakkoliv řešit nějaká čísla geo, když to nikdo nepozná. 0,5 na HA pozná každý, stejně 5mm na zadní stavbě.

                                  Akademickou debatu hlavně s Baba-Ji bych zakončil akademickým vysvětlením geo https://www.youtube.com/watch?… a ano – hodnota trail má spolu s rozvorem velký význam na pocit stability.

                                  • TJK  

                                    pul stupne nepoznas ani nahodou a 5mm na zadni stavbe taky… a jestli myslis ze ano tak je to spis placebo ;)

                                    • Baba-Ji  

                                      +1

                                      …rozdil v reachi 0,5–1 cm po pul dni jezdeni poznam, mam vyzkouseno, aniz bych predem vedel

                                      • TJK  

                                        nemuzu hodnotit… ja sel z 435 prez 455 na 510… kola z takhle malym rozdilem sem nezkousel … osobne si nemyslim ze bude zasadne znat 1cm na reach na ramu ale bude sakra znat 1 cm na reach pokud bude zmena udelana na stejnym ramu pomoci predstavce

                                    • ceo  

                                      Když jsem si nechal dělat SingleBe, tak kluci měli 2 rámy na zkoušku. Variátor a RAW – 435 a 430. RAW se stavěl hodně na zadní, až mi to vadilo…

                                      0,5 na HA taky poznáš. Ne že bys byl schopen říct, tohle je 67 a toto 67,5, tohle 66, ale v chování výrazně. Kdyby to nebylo poznat, nemá smysl upravovat HA externíma cupama…

                                      • TJK  

                                        o tomhle se da prit do nekonecna:) vracim se k puvodni myslence a tim ybch to zavrel :)

                                      • Lanzinho  

                                        a nehrál roli i úhel sedlové trubky? (neznám geo toho o čem tu píšeš, jen technická)

                                        • ceo  

                                          Variátor má TT 555, CS 435 a sedlovku 72st.

                                          RAW má TT 570, CS 430 a sedlovku 73st.

                                          HA oba 69 a BB drop –65mm

                                          Variátor byl klidnější, RAW neposedný, na mě až moc.

                                          Nechci vůbec říct, že rozdíly jsou patrné vždy, ale myslím, že po pár ( u mě 3+ hod.) ježdění je pozná každý. Další věcí je, že v praxi se jezdec kolu v míře, kterou nevytuní, přizpůsobí. Nezaměňoval bych, jestli to nejde poznat s tím, že je to pak někomu fuk. Nebavíme se o tom, že na jednom jde sjet něco, co na druhém ne.

                                          • Baba-Ji  

                                            Prizpusobis se. Moje zkusenost je ale takova, ze s geo, ktera mne min sedi se musim do veci vic premlouvat, proste v podvedomi citis mensi jistotu. Myslim tim hlavne prvojizdy trati/prekazek.

        • Breakpain  

          oranžádu

    • Kovea  

      Ha a co ROSE Soulfire?Řešim uplne stejnej problem u torque se mi nelibi ze se pry brzo začne ozyvat zadní stavba lupani uloženi te vydličky, nejvíc sem rozhodlej pro capru v L a asi tak na 80% pro rose v M na strankach rose psali jestli jsem něco mezi tak at si vezmu menší ram :) je to 180 predek a 180/190 stavitelne vzadu, propain mě hodně zaujal ale bojím se abych neměl zase autobus kolo což fakt uz nechci a chci ho prodat kdyby měl někdo zajem je to Spesel enduro comp sl na dvoukorunce 150 150 zdvih:)

      Clash se mi hodně libi ale stve me ze ma jen 165 zdvihu vzadu :/

      Jezdim docela často do koutu a jine bike parky pak samozrejmne do prace na kole a po mistnich trails v lese spis fr nez trails:D

      • dh.trdlo  

        No Rose je zhruba stejně položený jako Spindrift a je u něj taky možnost konfugurace. Zvláštní je, že ten Rose ve žluté se mi nelíbí tolik jak Propain. Tvarem rámu v tom vidím Ninju :D

        Jinak ja se zasekl mezi Caprou a Spindriftem. Uvidim ještě co a jak, zajedu vyzkoušet každé z nich a snad se rozhodnu.

        Taky mě začala lákat Meta od Commencalu.

        • Kovea  

          Mrkni na obrazky nebo na video tam je to roztomile xd na strankach to rose nevypada tak dobre:D libi se mi zde jde zadek nastavi 180/190 neco jak voltage ten to ma vzadu nastavitelne 170/190 ale to ma uz kamos tak si musim koupit jine kolo xd favorit je rose a capra modlim se aby udelali jeste 180 180 AL capru pac to maji jen v carbonu v top vybave takovej zdvih nemo limitka a ta je uz pryc :/ zatim vede rose z tohoto duvodu jedine co me na rose sere je ze nema kabely v ramu ale pod ramem :/to jsem chtel u noveho kola ale na to to prece nejezdi

      • Baba-Ji  

        Rose uz je FR masina oldscholoveho razeni (tezky ram a geo ne moc slapani-friendly), to by si od Ninje az tak nepomohl.

        Clash je taky tezsi, ale uz ma aspon trochu lepsi geo. Kazdopadne okolo zminovana Meta od Commencalu je skoro stejne tezka, jako Clash, takze dostanes AM-EN ram s vahou FR-DH ramu.

        Jinak s tim zdvihem – progresivnich 165 mm ti do urcite miry dovoli vic, nez 180 mm linearnich/de­gresivnich (jeste nedavne modely Intense, dneska nevim jak to maji)

        …takze 165 mm bych se nebal

        • TJK  

          jeste v tom muzu udelat bordel s LV601 .. stavitelny zdvih 190/165 .. stavitelna GEO uhlu hlavy, sedlovky a vysky stredu pomoci uchytu tlumice a h tomu Variospin hlava na ± 1,5st samostatnyho uhlu hlavy… lehky ram.. neskutecne tuhy.. velmi dobre jede i funguje.. superprogresivni takze delany na pruzinu.. celkove super stroj :-DDD

          https://bikemarkt.mtb-news.de/…iteville-601?…[0]=20&q_cats[1]=21&q_cat­s[2]=22&q_cat­s[3]=23&q_cat­s[4]=25&q_cat­s[5]=26&q_cat­s[6]=27&q_cat­s[7]=28&q_cat­s[8]=29&q_cat­s[9]=30&q_cat­s[10]=31&q_cat­s[11]=32&q_cat­s[12]=118&q_cat­s[13]=119&q_cat­s[14]=120&q_cat­s[15]=125&q_cat­s[16]=126&q_cat­s[17]=172

          • Baba-Ji  

            ale chtelo by to az MK4, paac ty starsi verze koncily s reachem na 44× mm, coz je dost malo na XXL

        • wilda81  

          ad Intense/vpp: skoro všechny VPP mají podobný průběh. Jedinou výjimkou u Intense je Tracer, který nemá klasikou úvodní regresivní část. Spider, Recluse, Uzzi mají/měli průběh víceméně pořád stejný.

        • dh.trdlo  

          +1

    • dh.trdlo  

      Borci tak Canyon už má pro letošek i Torque, bohužel jediné změny sou barvy a model Al 7.0 je teď CF 7.0 A dle zkoumání zadní stavby bych řekl, že problémy se zadní stavbou nevyřešili. Třeba to někomu pomůže až bude taky vybírat.

      Já stále zvažuju Propain Spindrift a YT Capra. Podle něměckých fór Spindrift stoupá solidně, Capra o něco málo líp. Taky sem vyčetl, že Kapr stoupá „skoro“ stejně dobře jako Jeffsy, ale tomu se mi nechce věřit :D

      Zatím to taky vypadá, že nekoupím žadné.

      Capra má E13 komponenty a brzdy od Sramu (CODE RS by nemusely být zlé), na které sem taky neslyšel zrovna chválu, což je mínus (možná, třeba už to není taková hrůza). Ale záruku má třeba 5 let, což je doufám zárukou odolnosti rámu.

      U Spindrifta se mi sice líbí, že můžu osadit Formula brzdy a tlumič s pérem :D Ovšem jako mínus beru úhel hlavovky/sedlovky, kde je rozdíl proti Capre 0,5° (jednoduše řečeno = autobus). A horší výplety (údajně jsou celkem „bláto“). No a pak ta záruka… Hliníkové modely mají u Propainu jen 3 roky, podle čehož soudím nižsí odolnost rámu.

      • embi  

        Co na to rict?:))) Asi jen, ze nevis co chces.

        A na zaver +200 prispevku velkeho tematu vypoustet tyhle moudra…

        • Podle něměckých fór
        • vypadá, že nekoupím žadné
        • brzdy od Sramu, což je mínus
        • záruku má třeba 5 let, což je doufám zárukou odolnosti rámu.
        • rozdíl proti Capre 0,5° (jednoduše řečeno = autobus
        • záruka jen 3 roky, podle čehož soudím nižsí odolnost rámu.
        • horší výplety (údajně jsou celkem „bláto“)
        • dh.trdlo  

          Kdybych to věděl neptal bych se, koupil bych a nazdar bazar.

          • theedge  

            Budes vecne spekulovat a nekoupus nikdy nic. Idealni kolo neexistuje.

            • ra.ma1  

              Taktak

              • MichalBr  

                Souhlas :-) Nevím co blbneš už se v tom „rýpeš“ tak moc, že nic nevybereš, protože podle toho nenajdeš ideální kolo a na každém něco najdeš :-))

                Kolo je taky od toho aby jsi vybral kolo, které ti umožní jízdní vlastnosti které chceš a to myslím je lepší Propain, protože už v základu si můžeš upravit specifikaci a pak to udělat jako každý, že si postupně kolo šperkuješ ke své dokonalosti (brzdy, řetěz, kola) atp… :-)

                Neznám nikoho kdo by koupil kolo na kterém by postupem času nic nevyměnil :-D

                • krabica  

                  To je jednoduché, nejlepší je postavit si kolo podle sebe. Sice to stojí o pár kaček více, ale člověk pak může nadávat jen sobě. :-)

                  • File12  

                    To určitě. i to je můj sen. Jenže to pár kaček navíc neni. Jen když vemu rám a dokoupím vidlici, tak jsem většinou na komplet osazeném kole

                  • MichalBr  

                    Přesně jak píše File12 :-)

                    Bohužel kolo podle představ nesložíš za cenu kol z direct sale (teda pokud nečíháš neustále na nějaké výprodeje a postupně nenakupuješ potřebné komponenty). Lepší je koupit a menit prodávat a nakupovat tím to částečně kompenzuješ nákup/prodej :-)

                    • wilda81  

                      Tady to není až tak černobílé. Pokud je řeč o základních modelech YT, Canyonu, Whyte, On-One/Planet-X, Commencal atd. tak se dá souhlasit, ale pokud se podíváš na top modely výše zmíněných nebo např. u Intense, Orange, Turneru, Yeti apod. už to až tak moc neplatí. Tam mnohdy osadíš rámovou sadu sám (nebo prostřednictvím jejich lokálních distributorů) levněji. U RB před zdražením taky nedávalo moc smysl kupovat celý bajk a pak přehazovat komponenty.

                      • theedge  

                        Jasně – z obchodního hlediska jsou TOP modely značek samozřejmě napálený, protože to si kupí ten kdo se už na peníze zas tak moc nedívá a tak je třeba ho podojit …

                        U základních a i středních modelů ty ceny jsou nastavené jinak – tady se spíš vyplatí koupit seskládané kolo.

                        Tady tazatel a zakladatel vlákna neustále laboruje nad koly v úrovni 3000€.

              • Baba-Ji  

                ja mu třeba rozumim, pokud nespěchá, ať zvažuje :)

                • ra.ma1  

                  …i tak ho, pravdepodobne za chvili vymeni, protoze tam bude to „co kdyz“ a pak znova aby se vratil s nejakou zkusenosti na zacatek :) (vlastni zkusenost;)

                  • ra.ma1  

                    …rikam tomu „hledani svateho gralu“, ktery pro vetsinu hledacu ve skutecnosti neexistuje…a nachazeji jen ti „stastnejsi“, kterych je ovsem jak safranu ;)

                • dh.trdlo  

                  Přesně tak nespěchám. A co se týče ceny, tak top model bych si nikdy nekoupil, myslím si, ze bych ten potenciál mým hobby ježděním nevyužil :)

                  • ra.ma1  

                    a „co kdyby"s ho vyuzil? :) to se nedozviis ;) anebo dozvis po "te“ dalsi vymene prece

                    • dh.trdlo  

                      Chápu jak to myslíš. Ale myslel sem to spíš tak, že čas strávený na kole (v mém případě) je dost malý na to abych ho využil. Ano pokud bych jezdil závodně a trávil na kole více času, určitě bych šel výš a výš. Jelikož tomu tak není, tak by mi viselo v kole zbytečně moc peněz. Samozřejmě to ovlivňuje i život jako takový, rekonstrukce, stavba, děti atp. Takže v takovém případě člověk bude řešit jestli to využije nebo ne ;)

                      • ra.ma1  

                        jasne rozumim :) neni prece „jenom“ kolo (teda pro nektere asi jo), jsou i jine radosti/priori­ty/povinnosti…jen „štynkruju“ :)

      • Breakpain  

        Mám srovnání 2017 Capru, Jeffsy, ano stoupavost je na podobné úrovni – nic moc. Jak je to na danou kategorii dobré/špatné moc neporovnám. Přecházel jsem nato z XC fullu ;). Ale ta kola jsou si dost podobná ;-)…

        Code – brzdí dobře, páka velmi příjemná, odvzdušnění je sraní (to mi zatím potvrdili všichni). Pokud to umíš odvzdušnit, vůbec bych se toho nebál.

        Upřímně – formula + péro by mě teda přesvědčilo ;) … a to dost :-)

        Pokud máš v plánu si kolo držet 5 i více let, má záruka smysl, u mě se kolo zatím nedožilo 2 sezón většinou, takže tohle vůbec neřeším.

        • dh.trdlo  

          A vzal by jsi radši 4písty, nebo klasiku? Teď sem se bavil se známým a ten mi říkal, že ty klasiky brzdí skvěle. Cura 4 sou prý zbytečné.

          • Goob  

            Cura 4 jsou hlavně podle všech všech recenzí brutálně kousavé digitály 0–1, tak záleží asi i na tom, na co jsi zvyklý.

            • Baba-Ji  

              no ja prave zatim zaznamenla dobrou davkovatelnost v reakcich lidi, co je jeli (napr. od clovweka, ktery i Shimana povazuje za digitalni)

              …takze realne bych je chtel fakt prubnout na vlastni kuzi

            • dh.trdlo  

              No zkušenost s brzdama mám jen od Shimana a Tektra. Sramy sem měl pod rukama jen chvilku při půjčení kola a nebylo to zlé, jen už nevím který model. Formuly sem nikdy neměl a proto bych je rád zkusil. Důvodem bylo, že sem někde četl, že se dají slušně dávkovat,ale to se nezhoduje s „digitalni“ jak píšeš. Každopádně příplatek u Spindrifta za třeba Sram Code RSC je 490 euro a to jim prostě nedám. No a Magury z plastovým tělem páky taky nic pro mě.

          • Breakpain  

            mám 100 – 105kg ve výbavě… beru vždy 4 pístky ;)

    • Lynch  

      Vem Spindrifta nebo se ještě podiv na Whyte T-150.

    • OndrejA  

      Uvážil jsi radon swoop? Jinak nebraň se endura, v dnešní době zvládnou víc než kdejaký downhill 6 let zpátky. Rozhodně capra i spindrift pojedou líp z kopce i do kopce jak tvůj současný ninja. Obě kola by měli zvládnout víceméně stejně. Já bych asi šel do spindriftu, protože je hezčí, má ho míň lidí a můžeš si vybrat komponenty. Capra zas asi o trochu líp pojede do kopce. Jinak co se týče nových kol, do parku můžeš prakticky na čemkoliv od 150 výš, jen to nebude tak pohodlný a pojedeš pomalejc.

      • Baba-Ji  

        Swoop 2019 uz je jen v 29.

      • dh.trdlo  

        Ano Swoopa sem okukoval taky, ale ten design rámu mi nějak nelahodí. Co se týče Endur, tak to není o tom, že bych se jich bál, ale nemyslím si, že to jsou dost hutné stroje na drsnější zacházení. A to že některý bajk má 165mm v zadu a 180mm v předu mi vlastně nevadí. Jde totiž vždy o systém přepákování a průběh. Příkladem Jeffsy a Capra. Řekl bych že Capra je mnohem odolnější nez Jeffsy při stejném použití (třeba BP). Tím nechci říct, ze kvůli toho je Jeffsy špatný, jen je primárně na jiné použití.

        Každopádně díky za posouzení Capry a Spindrifta.

        • theedge  

          Pokud ti na druhou stranu tak záleží na jezdivosti, tak bych se i díval na to že Capra má proti Propainu dobře dostupné zamykání tlumiče. Propain je určitě víc PUNK, ale taky se mi na něm nelíbí to uložení tlumiče – i s tím blatníčkem to tam bude dostávat sodu od bordelu. Capra má ten tlumič krytej v rámu.

          Propain zase má flašku – pokud to je pro tebe důležité.

          • dh.trdlo  

            +1

            Toho uchyceni na flašu sem si ani nevšiml. Vozím velblouda.

          • Baba-Ji  

            nejsem si jisty, ale nema ten novy deluxe(i pruzina) uz zamykani z rodel?

            • dh.trdlo  

              No dělaji se obě verze, ale zrovna u spindrifta je v nabídce jen ten bez ovládání z rodel. Mám trošku pocit, že by se tam nevlezl se zamykáním (soudím dle obrázků).

    • Kovea  

      Taková otázka, dá se Capra brát jako freeridový bike? Nebo je to prostě pořád enduro ? Nechci zakládat nové téma myslím si že to sem patří snad si z názoru jiných taky něco veme řeším stejný problém. Byl jsem původně rozhodlý pro capru pak jsem si zalíbil ještě ROSE Soulfire a teď jsem na važkach které :X Jezdím casto do koutu byla by tam capra ve svém? 170/170 zdvihu chtěl bych tu 180 verzi ale nevím jestli ji ještě nabídnou byla jen limitka :/ Dá se capra geometrii považovat za freeridovy bike? Nebo je spíše k enduru ? Vůči tomu soulfire?

      • Baba-Ji  

        A co je podle tebe freeride bike? Mam na mysli, co vse obsahuje ta skatulka?

      • OndrejA  

        Ono je asi jedno jak to nazveš. Capra by se dle nejnovějších značení řadila pod „superenduro“, což je pojem asi stejně užitečný jako downcountry(čili jen slovíčkaření). 170 zvládne hodně podle recenzí. Ta limitovaná se nejspíš už opakovat nebude. Geometrie capry je určitě modernější než rose, takže si myslím, že ve výsledku zvládnou podobně. Jestli ale někdy plánuješ jet na kopec i po svejch, ber capru.

        • dh.trdlo  

          Ono hlavně to slovickareni je uplne k prdu. Superenduro by melo byt polozenejsi enduro na vetsich zdvizich. Čili po staru řečeno FR, ale geometrie jde samozřejmě pořád kupředu. Nebo se to dá říct ještě tak, že FR byl DH bajk na menších zdvizích. Každopádně rozdíl v 1cm ve zdvihu už není tak markantní si myslím. Důležitější bude geo a systém pružení.

          • Kovea  

            tak dobře jinak dokázal by jsi nebo někdo srovnat system pruzeni těchto dvou biku ? v tom se zas tak nějak moc nevyznám na kopec občas určite jet budu chtít chtěl bych hlavně hravej obratnej bike skáákavej s kterým se to rádo odpaluje do vzduchu ale aby taky něco podrze v bike parku v těch koutech třeba nějaky ty rolety apod aby bordel koreny

            • Carloss  

              V Koutech tě to podrží úplně v klidu, pokud nemáš 120kg, tak to kklo nebude ani moc trpět. Pokud chceš jezdit do parku častěji, tak nejvíc udělá, když si pořídíš druhou sadu kol s DH ráfkama a gumama

            • Dave13  

              Na capre jsem absolvoval sezonu v koutech a super. Po sezone jsem koupil Yt Tues 

    • Kovea  

      Mno mam ted 150 150 zdvihy u capry bych si pomohl dvemi centimetryna zdvihu u rose tremi chtel bych neco prave aspon s 180 zdvihem tahne me to vic k tomu rose nemuzu si pomoct skoda ze ta capra uz neni na 180 v alu tu bych chtel :( jinak mam 100 kilo a 185 vysku bral bych to rose v M capra v L

      • Baba-Ji  

        170 a 180 uz neni zas takovy rozdil ;). Dulezitejsi je, jak ram umi dany zdvih vyuzivat, jaky je prubeh. Pro tvoje potreby je dulezite, aby byl ram progresivni, tzn. ze na doraz se dostanes hur nez na ramu s linearnim prubehem. Konkretne v tomhle pripade – Rose je progresivni, ale Capra je jeste vice progresivni. Takze vicemene te to vyjde nastejno. Kdyz ale vezmes v uvahu dalsi pro a proti obou ramu/kol, bral bych Capru, bude univerzalnejsi a velmi pravdepodobne i lehci.

      • goofy  

        Radon Swoop?

        • Baba-Ji  

          Novy uz je jen v 29, ale lonske modely v 27,5 se pravda jeste prodavaji. Lec Swoop je hodne linearni, cili bych bral spis Capru nebo kovadlinoidni Rose.

          • goofy  

            Nevím jak je lineární, ale loňské byly k sehnání za pěknou cenu. :-)

      • File12  

        novou Capru bych na 185cm bral teda spíš XL. ale to je na tobě.

        • Breakpain  

          To 100%, bo něktěří z nás si na svižnější ježdění vybrali XXL se 187 ;o)

      • OndrejA  

        A co třeba commencal clash, nebo už výše zmíněný proapin spindrift? Nebo už tyhle kola capra i rose „porazily“?

    • Kovea  

      U spindrifta me stve ta zadni stavba delsi chci neco na blbnuti no proste a chci cpru v L protoze bychchtel vice obratny bike:) a proc je rose kovdlinoidni? Kapr al ma 14,3 kg rose 15,4 ted jezdim na 17kg enduru ktere je geometrii autobus pro me obe kola budou obrovsky skok:)

      • dh.trdlo  

        Jsi na tom podobně jak ja. Já si pojedu vyzkoušet hlavně Spindrifta ať vím jestli se i chová jak autobus, když na papíře autobus je. A pak se rozhodnu. Mám radši lineární průběh a když člověk hopsá doladí to pružinou a nastavením tlumiče.

        Takže konečný výsledek je takový že už vím do čeho chci jít. Jen si to rozseknu vyzkoušením Capra vs Spindrift.

        Všem tedy díky a klidně toto téma použijte pokud řešíte podobný problém s výběrem. Po koupi bajku zamykám ;)

        Všem díky za veškeré vaše názory a zkušenosti ;)

        EDIT: A pokud u Capry chceš snížit progresivitu, foukni tam péro. Ale nepočítej, že to bude lineární.

        • Baba-Ji  

          Perem progresivitu nesnizis, ale nechas ji ciste takovou, jaka je. Progresivitu naopak vzdy zvysis a muzes dal zvysovat vzduchacem.

          • dh.trdlo  

            Ano tak to bylo myšleno.

          • TheJD  

            Coz v praxi znamena, ze vymenou vzduchoveho tlumice za pruzinu progresivitu snizis. Vzdy. Samozrejme to dnes uz temer nemusi byt poznat.

            • Baba-Ji  

              Pokud beres jako vychozi bod pro stanoveni progresivity ramu stav s osazenym vzduchacem, pak mas samo pravdu.

            • goofy  

              Ano. Pružina je v podstatě lineární (i když díky expanzce s natlakovaným IFP bývá vždy trochu progresivní). Ale to nemusí být vůbec nevýhoda. Ta lineárnost má tu výhodu, že má stejně jako pružina ve vidlicích lepší oporu uprostřed zdvihu. Což pomáhá kompenzovat průlet prostředkem zdvihu u některých rámů, a pokud je rám ke konci přirozeně progresivní, tak naopak prospěje proti propadání do zdvihu třeba při odrazech, kde některé rámy zbytečně až moc žerou energii. Je to prostě o doladění a dopasování na určitý rám. A v dnešní době spíše progresivních endur je to mnohdy pozitivní změna. Zase je to ale těžší a díky své citlivosti se pak kolo při šlapáni většinou více houpe.

              • Baba-Ji  

                tezsi nez vzduch o 200–300 g, pokud pouzijes lehkou pruzinu

                • goofy  

                  Jo jo. Není to nic extra velkého. Pro mě tedy nic, ale někteří řeší každý gram, a tam se to pak nahromadí. :-)

        • Atilla  

          Zdar,

          za mě pokud jezdíš spíš více BP, tak rozhodně ne 160mm enduro. Měl jsem jak EN,FR,Mini-DH, DH a v parku pokud je z kopce, tak nejlepší je DH. Na mírnější kopce, nějaké FR, nebo mini-DH.

          EN kolo trpí(lehké ráfky, představce, přehazka s dlouhým raménkem, tel. sedlovka,…) i když oproti Ninje bude všechno chodit lépe. Nebo si kup nějaký trail bike kolem 50tis a k tomu na bazoši starší DH za 30 tis a budeš mít perfektní kombo.

          • dh.trdlo  

            Hoj, tvůj názor se mi celkem libí Trail a bazarový DH :) Uvidíme, zhruba za 2 až 3 týdny budu objednávat, takže to zkusím zvážit.

    • Editioner  

      Tak ja se taky pridam.Chci taky poridit Spindrifta(ikdyz ten Clash nevypada vubec zle).vaham ale pri vyberu brzd a podvozku.vim,ze Sramy uz nechci.Mel jsem Code a ted mam na DHcku Guide RS.Code se mi sraly a Guide jsou tragedie,nebrzdi­.Chtel jsem ty Magury ,ale MT5 nemaji stelovani packy na kolecko a to ja vyuzivam docela casto.MT7,tam uz chcou docela dost penez.takze co ty Cura?ma nekdo delsi zkusenost?jak to funguje po nejake dobe uzivani?jestli se to nesere a v provozu nevadne atd.popr.ty Magury?jak jsou na tom?dale pak by me zajimala ta Formula Selva?ma nekdo zkusenosti?

      • Breakpain  

        Osobní nemám, ale na ty Cury jsou hodně pozitivní reference – já bych je bral, kdyby byly ve výběru…

      • tonik666  

        Formula Selva je super. Rozhodně lepší než pike/lyrik. Fox nejezdím, ale tvrdím, že taky lepší než běžný fox

        • Atilla  

          Ty v tom máš nějaký tužší nastavení komprese? Mě všechny formule přišly hrozně houbové.

          • tonik666  

            Nemám. Můj dojem je, že to právě chodí moc pěkně, a že jsou formule dobře citlivé. Mám doma teď 35 ve 170, kterou jsem dal místo pika 160mm a Selvu 140mm.

        • dh.trdlo  

          K Foxu bych jen dodal, že v ceně jakou Fox má je k nasrání, že nemá SAG stupnici. Což levnější výrobci zcela běžně mívají. Je to sice drobnost, ale aspoň človek nemusí pobíhat kolem pístnic s šuplerou :D

          Jinak nad tou Selvou taky váhám, ale Lyrik je Lyrik :P

          Ovšem já asi nakonec půjdu do Kapříka, je více „uni“ než Spindrift. Ale uvidím, ještě jsem neobjednal :)

          • TheJD  

            Zjistis, ze to stejne nehraje roli, protoze tu stupnici pouzijes jen poprve, pokud ti nelita vaha ± 10 kg. Stejne budes doladovat tlak na pocit ci realne vlastnosti a ne na sag.

            • dh.trdlo  

              S tím souhlasím, jen mi přijde smutné, že levnějsí vidle to mívají. Každopádně pro mě bude vzduch španělská dědina :D Ikdyž po chvilce se s tím určitě zžiju ;)

      • dh.trdlo  

        Nevím jestli to víš, psal jsem to výše. Ty Magury mají plastové tělo pák, což není výhra třeba při odvzdušňování nebo při pádech. Takže za mě bych vzal Cury a je jedno jestli klasiku nebo 4 pístky.

      • suslos  

        Cury zde jezdí TheJD a je z nich celou sezónu nadšen. Já je montoval o víkendu kamarádovi, tak uvidím co řekne on.

        Jinak jako reference – jezdí je i Matěj Charvát, jak na DH tak na EN kole – a ten by si tam nic co nefunguje nedal :-)

    • Kovea  

      A co nove magury trail sport? Predni je 4pist zadni dvojpist chci si koupit rose soulfire a je tam prave na vyber tyto magury nebo sramy guide r? Ja jsem spise pro ty magury nemate nekdo zkusenost?

      • krabica  

        Mám je, ale ještě jsem na kole nejezdil, pocitově na páce víc gumové než Shimana.

      • Baba-Ji  

        je to MT5 + MT4, nic specialniho

        …jinak k te plastovosti Magur. Nejake mensi zivotnosti bych se nebal, u mne samotneho uz schytaly par sramu a zatim vpoho. Jen clovek musi tochu davat bacha pri utahovani sroubu, tot vse.

        • Kovea  

          A jak jsou na tom ve srovnani s tema guidama? Chtel bych na tom kole odjet aspon sezonu nez udelam upgrade na nejaky lepsi brzdy libi se mi od formuly cura 4

          • Baba-Ji  

            guidy jsem nikdy nemel v ruce, takze nevim

            • Editioner  

              Guidy mam od novoty na Dhcku.Guide Rs.a od zacatku jsou receno hrozne.nebrzdi to,kdyz se zahrejou nebrzdi vubec.odvzdus­nuju,kupuju nove desky a nic.jeste jsem nemenil teda kotouce.kamarad je uz vymenil za Sainty.Na ty Cury jsem cetl chvalu.na drhou stranu,kamos je mel taky a ty brzdily pekne.problem mozna je v tom,ze ja mam ty prvni vyrabene verze,tak jeste nejsou tak vychytane,ale uz je nechci.mel jsem Shimana XT a Zee a ty byly mnohem lepsi.jinak k te Salve…zajima me,protoze jsem to jeste nejezdil.RS,Fox,Mar­zocchi jsem uz mel.Tak treba zkusit neco jineho.ted jeste poladit zadek a je to.Jeste se peru s designem,ale to uz je na me:)

              • becis  

                Ahoj,

                mám těd Guide RSC z Capry 2017 a jsem s nimi plně spokojený. Předtím jsem měl Shimano Zee a troufnu si říct, že je brzdný účinek srovmatelný. Jen u Guidů mi víc sedí projev páky.

                • Atilla  

                  A už jsi je potahal na pořádném kopci? Kluci z práce co je mají na capra a jesffy nadávají- vadnutí, zavzdušnování.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse