Proč moje staré trekingové kolo pořádně nejede

180 nepřečtených
  • Jurass

    Zdravím,

    mám asi 14 let staré trekingové kolo, stálo tehda asi 15000,– , značka je ACSTAR, s přehazovačkou Shimano Deore. Nevím proč, ale vůbec nestíhám kámošům co mají nové krosové kola. Nemají žádné děla, počítám že stály okolo 15tis. Nemají vůbec nějak tenčí pláště, nic takového. Nejdříve jsem si myslel, že prostě nemám akovou kondičku, šlapal jsem jak ďas div jsem duši nevypustil a oni stejně ujížděli. Při sjezdech z kopce se to ale ukázalo: bez šlapání v předklonu mi prostě ujížděli, ač jsem těžší než oni. Klidně jsem to kolo mohl fest rozšlapat, předklonit se, ale jak jsem přestal vzdalovali se odemě. Tak jsem se naštval a koupil si nové náboje a rovnou i ráfky, udělal si výplet, dal nový pastorek, nový řetěz, nasadil nové gumy, ale prostě žádné zlepšení pohodlnosti jízdy nepozoruju. Docela mě to štve, protože jsem do toho kola dal tak 3500,– a to je ještě pořád v čoudu přehazovačka, nejde už pořádně seřídit…

    Tak prosim vás, čím to teda je, že jsou ty jejich kola rychlejší, co je na těch nových kolech tak speciálního?

    A ještě takový dotaz: dají se na horské kolo nasadit tak tenké pláště, že by plně zastoupilo krosové kolo? Kdybych si kupoval nové, jezdím rekreačně hlavně po asfaltě, ale zároveň bych si chtěl zkusit horskou turistiku, když jsem byl na čundru na Oravě, tak se mi strašně líbilo jak s těmi koly jezdi po horách, tzn. jen bych přezul pneu, eventuálně přehodil celá kola i s tllustšími ráf­ky.

    0 0
    • mr.antik  

      zkus si s někým to kolo vyměnit, jestli to jede nějak výrazně líp. Můžou přidrhávat brzdy nebo málo nafoukaný gumy třeba… těžko odhadovat

      0 0
    • Robert06  

      Náboje jsou ok?

      0 0
    • VladexAndroid  

      já řeším úplně stejný problém jako ty. kde jací důchodci mi ujíždějí. i když mají horší kola. ať jedu na jakémkoliv kole vždycky nestíhám. to musí chyba být v jezdci. to může být věkem, hmotností jezdce…

      0 0
      • Esi  

        Přetažené konusy v nábojích, hranaté kuličky v ložiskách, pomalé pláště (nevhodná směs) málo nahuštěné pláště, škrtající brzdy ..... těch příčin může být spousta

        0 0
      • kyl  

        Věkem ano,tu je důchodce,mám dojem 70 let a na silničce lítá jak dvacetiletej.

        0 0
        • VladexAndroid  

          a u někoho je to přesně naopak. mladej věkem ale jezdí jak kdyby mu bylo 70 let

          0 0
          • Breakpain  

            Aspon, ze jsi me nejmenoval :D …

            0 0
            • VladexAndroid  

              to sem psal sám o sobě. já jsem na tom výkonnostně velmi špatně.

              konkrétní příklad: asi 20 km trasa, a docíle jsem dojel asi o 3/4 hodině později než spolujezdci! což je skoro poloviční průměrná rychlost!

              a taky nevím čím to je. mtb nebo silnice. i na silničce mi ujíždí důchodci na starých horských kolech a to o ni ještě vypadají že jedou v pohodě a já makám jak blbej a nic. proto taky řeším v čem je příčina.

              ani tréningem to nebude – protože často jezdím. například brácha je na tom výkonnostně tak asi jako já ale ten nejezdí skoro vůbec, takže ani tréning na to nemá vliv u mě teda.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Těm zdůvodněním, která jsi sem napsal, přece sám nevěříš.

                Píšeš, že jsi na tom výkonnostně velmi špatně. Aby Ti to lépe jezdilo, musíš zvýšit výkonnost. Výkonnost se zvýší jen střídáním tréninku a regenerace (prosím, nevynechávat první složku).

                Nevím, jaká je Tvá představa o vlivu tréninku na výkonnost, když tak sebejistě tvrdíš ani tréninkem to nebude. Alespoň u mně známých případů měl odpovídající trénink na vzrůst výkonnosti zásadní vliv, čím nižší byla počáteční úroveň, tím výraznější a rychlejší.

                Píšeš makám jako blbej a oni jedou v pohodě. Za a) to umí a za b) mají natrénováno.

                0 0
                • Lenka.05  

                  No taky jsem zkousela zaradit do treninku jen regeneraci, ale nebylo to ono :) Az kdyz jsem zacala tak 3× tydne behat, cvicit a samo i vic jezdit na kole, tak ten posun byl vyrazny. Jak rikala babicka – bez prace nejsou kolace. A zase mela pravdu :)

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Přetrénovat se dokáže každý blbec, ale vyležet formu – to je úkol hodný mistra. (nemám ze své hlavy)

                    0 0
                  • hovanec  

                    Bez regenerace taky nejsou koláče. ;) Pokud umíš používat správné tréninkové metody, tak z možností tréninku vymačkáš 100 %. Pokud na to jdeš humpolácky, jako Ty, tak sice je posun znatelný – ze začátku, ale později se posun zastaví a dokonce bych si dovolil tvrdit, že pocítíš krok zpátky. Regenerace je nezbytná, to si pamatuj.

                    0 0
                    • roura  

                      To jsou výmluvy hobíků, kteří nechtěj chodit denně trénovat :D

                      0 0
                      • hovanec  

                        Boha jeho. :D

                        0 0
                        • ememem1  

                          chapem ze to mas ako biznis ale tvrdit tu o hobbikoch co najazdia par tisic km ze by sa snad mohli pretrenovat pripadne potrebuju serioznu regenaraciu je uplne mimo.

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            A ty myslíš, že nemohli? Regeneraci potřebují každopádně, než si osahají vlastní tělo a jeho reakce na zátěž, tak o to důslednější. Z čeho soudíš, že regeneraci nepotřebují? Čo také si pod týmto pojmom vobec predstavuješ?

                            0 0
                            • ememem1  

                              pri tom co tu vacsina z nas nazyva treningom ako regeneracia kludne staci fernet.

                              0 0
                              • Atilla  

                                Každý tvůj další příspěvek mě jen utvrzuje v tom, že nemá vůbec smysl s tebou o čemkoliv diskutovat:)

                                0 0
                                • ememem1  

                                  tak fajn, hod sem kolko toho natrenujes a co take si predstavujes pod pojmom regenaracia a v com konkretne ti pomaha.

                                  0 0
                              • hovanec  

                                Týjo… Tebe bych někdy rád potkal. :) Vědecko-technický přístup z pohledu komponentů na kole a letargicko-alkoholový z pohledu tréninku. Ty vyžiraš, keby ši bul z vychodu chlope. ;)

                                0 0
                                • ememem1  

                                  este raz – chapem ze je to tvoj biznis ale nesnaz sa ma o tom presvedcit :-)

                                  0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Dobře.

                                Pojedou spolu po rovné silnici 100 km trasu za bezvětří na identických kolech dva somaticky podobní: B-F cyklista a standardní nákolka. Pojedou tak, aby to trochu jelo, takže dejme tomu průměrem 32 km/hod.

                                Mám na Tebe následující otázky.

                                Jaký asi tep bude mít cyklista a jaký nákolka? Je 100 km/hod už trénink? V jakém stavu dojedou do cíle? Dojede tam nákolka vůbec? Za jak dlouho budou schopni svůj výkon zopakovat? Pomůže některému z nich fernet a čím? Neuškodí?

                                Děkuji za Tvé odpovědi

                                ˘Ö˘

                                0 0
                                • ememem1  

                                  a zmyzlom otazok ma byt zistit alebo dokazat co? ze pravidelne trenujuci bude rychlejsi a ked sa neopije tak svoj vykon lahsie zopakuje ci co?

                                  0 0
                                • Smazaný účet  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                              • kokoska.rokoska  

                                Nemohu soudit „běžného B-F uživatele“, ale minimálně mezi hobíkama triatlonistama je přetrénování snad stejně časté, jako dubnové přeháňky. I v blízkém okolí jsem toho dnes-a-denně svědkem.

                                0 0
                                • ememem1  

                                  pokial to nejsu hobbici s vykonnostou niekde na pomedzi vykonnostneho a vrcholoveho sportu tak to stale imho spada do kategorie „robit vsetko zle“ .

                                  0 0
                                  • roura  

                                    Pořád se tu řeší přetrénování, ale jak ho rozlišit oproti běžné únavě z tréninku jsem se zatím nedozvěděl.

                                    0 0
                                    • ememem1  

                                      ja by som to bral tak ze pri tom nasom smudlani sa jedna o unavu z vykonu z dovodu z nedostatocnej trenovanosti :-)

                                      0 0
                                  • kokoska.rokoska  

                                    Přetrénování samozřejmě znamená „robit všetko zle“, o tom snad nikdo nepochybuje :-)

                                    Jen říkám, že přetrénování u hobíků není vůbec vyjímečné.

                                    BTW: Nesouvisí to, ale rád bych věděl, jak se pozná hobík „s vykonnostou niekde na pomedzi vykonnostneho a vrcholoveho sportu“. Myslím to vážně, protože já to poznat neumím. Teda kromě vrcholového sportu, tam je to jednoduché – to je zcela mimo reálné možnosti jakéhokoliv hobíka…

                                    0 0
                                    • ememem1  

                                      dobra otazka, dost zalezi o aky sport ide, su aj take kde s treningom na hony vzdialenom klasickemu vrcholovemu sportu moze byt majster sveta.

                                      povedzme niekto kto dokaze opakovane vyhravat vyssie ligy/preteky amaterskych sutazi ?

                                      0 0
                          • hovanec  

                            No… Ani moc nevím, jak Ti na to mám odpovědět. Nejsem profesionální jezdec, ale najedu toho dost, to je pravda.

                            Regenerace je nezbytný anabolický proces, to neobejdeš. A pokud člověk, který tréninku nerozumí, ale má dost odolnou psychiku, tudíž nějaký čas ignoruje signály přetrénování, neregeneruje, tak to nemůže dopadnout dobře.

                            Tohle je dost individuální záležitost. Jaké intenzity, jak dlouho, jak často, jaká pohybová aktivita…Proces regenerace je po zátěži prakticky automatická záležitost. Tohle je vážně na dlouho, dál bych to nerozebíral.

                            0 0
                            • ememem1  

                              a ja tvrdim ze „najedu toho dost“ je od pretrenovania na mile vzdialene. ako dobre, ked nieco robis uplne naschval zle a mimo tak jasne ze to poseries ale netahajem do toho nejake teoreticke extremy.

                              0 0
                          • Smazaný účet  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                      • VladexAndroid  

                        však jsem psal že tréning u mě aspoň není účinný.

                        ale stářím to není, já jsem měl takovou špatnou výkonnost vždycky.

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Pokud nemáš nějakou zdravotní překážku (à la nedomykavost chlopní nebo roztroušená skleróza), tak jsi trénovatelný jako každý druhý.

                          Nemůžeš tvrdit, že trénink na Tebe neúčinkuje. Můžeš maximálně říct, že Tebou použité metody a intenzity tréninku neměly očekávanou odezvu.

                          Pokud jsi na tom slabě odjakživa, tak se nesmíš srovnávat s běžnou populací, Tvá startovací laťka je klidně pod úrovní zdravého a zdatného pětiletého dítěte. Po 1–1,5 roce se můžeš cíleným a přiměřeným tréninkem raketově dostat někam na úroveň třeba sedmiletého sportovce. Když zabereš podobně další dva roky, tak začneš po rovinách ujíždět desetiletým cyklistům. (Nevím, kolik Ti je teď, tak nedělám delší prognózy.)

                          0 0
                          • VladexAndroid  

                            právě že mám asi něco se srdcem, je to dědičné.

                            0 0
                            • Esi  

                              tak to by bylo asi rozumné nejdřív navštívit sportovního doktora aby jsi si třeba zbytečně neublížil

                              0 0
                        • Breakpain  

                          Mozna jsi na tim hur nez ja, ale rozhodne neoslnim vykony, ktere jsou spise podprumerne … castecne me limituje diabetes.

                          Kazdopadne, zkus si nechat zmerit laktatovou krivku a napsat jednoduchy trenink. Byl jsem tam, dodrzel to prea zimu na trenazer a zjistil jsem, ze sice nebudu asi drandit jako zdravi kolegove, kazdopadne se muzu dost zlepsit. Jezdil jsem „moc“ a jezdil moc rychle, takze jsem mel porad vysoky tep. Naopak celou zimu skoro jsem jezdil pianko na tepy ZDV s nejakym prostridanim a posun byl velky. Letos na to nebyl cas, stehoval jsem 2× domacnost a rozdil tam vidim znatelny …

                          Neco si nacist … neznamena, ze to zvladnes aplikovat (aspon ja to nezvladl).

                          Tak good luck a se srdcem opatrne … taky prevazne jezdim solo svoje sneci tempo a ziju ;).

                          0 0
                    • Lenka.05  

                      Jaak humpolacky? Regeneruju az se mi prasi z perin :)

                      0 0
                      • hovanec  

                        No jsi psala, že neregeneruješ. Bere se defakto day off nebo lehké vyjetí. 3× týdně jen běh? Sem to pochopil, že 3× jdeš běhat a zbytek je kolo a fitko.

                        0 0
                        • Lenka.05  

                          Nene, psala jsem, ze jen regeneruju, ale kondicka se nezvedala, tak jsem musela zacit behat, cvicit a jezdit i na tom kole :) Trochu nadsazka, samozrejme. Ted to trochu flakam, nebeham, ale zase jsme ted byli na dvou dovolenych a denne jsme jezdili na biku. Ja netrenuju nejak extra vedecky, ale chci se citit dobre, trosku vypadat a kdyz jedu na kolo, tak si uzit vylet a ne byt po dvaceti kilometrech na odpis. Takze jen tak pro sebe :)

                          0 0
                          • hovanec  

                            Tak to je HLAVNÍ účel rekreačního sportu. Jen tak dál a je důležité, aby Tě to bavilo!

                            0 0
                • VladexAndroid  

                  jasně důchodkyně co jezdí pár krát týdně jen na nákup má určitě natrénováno ..-DDD

                  0 0
              • Smazaný účet  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • biker.giant  

                Řešíš výkonost z průměru jízdy ? Tak to potom musíš trénovat do rychlosti.. Pokud jezdíš často jak říkáš tak budeš asi mít dobrou vytrvalost :) Skrat tréninky a přidej na rychlosti.

                0 0
    • tromboonen  

      Toci se to bez odporu kdyz to zvednes? Udelej prohlidku, vycisteni a promaz vsech tocivejch casti, serid razeni, brzdy, udelej si radost novymi kvalitnejsimi plasti… seridit jde skoro vsechno, kdyz vis jak, co nejde jde bud opravit nebo nahradit, na krosce zadne kosmicke technologie nejsou.. Otazka je, jestli resit lehci kola, to zalezi, jestli si to chces nechat… jestli to pak nepojede lip, je to jenom v nohach, a na to mistni odbornici doporucuji „per tam velkou!“..

      Jestli nejezdis vylozene tezke tereny, tak bude MTB cesta zpet, na asfaltu a polnackach pojede MTB o neco hur nez lehky a dobry cross, uzsi plaste na asfalt to nezachrani.. jestli chces univerzal, nech si crosse a treba porid/nech si udelat lehci kola a dej na ne kvalitni silnicni 25–28 mm plaste = to pak pouzij na rychle vyjizdky na asfaltu s obcasnou polnackou, na ostatni stavajici kola s crosovymi plasti..

      0 0
      • Rubi  

        jak muze byt cross rychlejsi nez 29 na uzkych plastich, to mi tedy vysvetli…

        0 0
        • Singlespeed  

          Tak, to je snad jasné. Při rychlosti nad 15 km/h už hraje velkou roli aerodynamický odpor a kdo má větší? Cyklista na 29-er bajku se 740 mm řídítky roztažený jak žaba nebo na crossu s 580 mm řídítky? ;-)

          0 0
          • Rubi  

            co ti brani si dat na 29er uzke riditka? aero odpor ale hraje roli az tak nad 20, coz vetsina turistu/zacina­jicich hobiku ani nevytahne v prumeru… navic na krosu mas podle me mnohem horsi geometrii nez na 29er bajku

            za me pokud chce jezdit i polni cesty a obcas po lese, tak nechat postavit 29er mtb na nejakych rychlych plastich a pokud tahne spis k asfaltovym a sotolinovym cestam, tak nechat postavit cyklokrosku…

            prijde mi nesmysl jezdit po asfaltu s rovnyma rodlama na krosovem/trekin­govem kole, kde je turisticky posed

            0 0
            • Singlespeed  

              Podle mě je koupě jakéhokoliv nového kola kvůli tomu, že mi kamarádi trošku ujíždějí trochu nákladná zbytečnost. Na 99,9% bude problém v nohách :-).

              0 0
              • Rubi  

                tak to je jasne, o tom ani netreba psat :D

                0 0
              • Breakpain  

                Pravda, krabicka pripinacku udela vetsi sluzbu :D

                0 0
                • MnemonicJ  

                  to určitě udělá, ale nejdřív se před ty lidi musíš dostat, protože házet je před sebe je dost kontrapruduktivní a házet je za sebe, když jsi poslední taky moc smyslu nedává :D

                  0 0
            • Smazaný účet  

              Když si dáš na 29 úzké gumy a úzké řídítka, tak z toho máš crossové kolo a není se o čem bavit :-)

              0 0
        • tromboonen  

          No tak nevim jaky cross ma a jaky 29er by si koupil, ale tipuju docela low end tezitko pripadne s nevhodnou geo atd.. ale jinak zastavam nazor ze lehkej cross s dobrymi koly a plasti a pokud mozno pevnou vidli pojede vzdycky lip nez jakekoli MTB, samozrejme nejaka turistictejsi silnice a la GT Grade by byla jeste lepsi, ale do toho asi nebude chtit investovat… vzdycky kdyz na asfaltu dojedu nekoho na 29ru a vidim, jak se to pod nim houpe pri kazdem zaberu, i kdyz ma vsechno zamknute a neni to zrovna plecka… slicky s vetsim tlakem trochu pomuzou, ale furt to neni to co lepsi cross, fitness, nebo gravel silnice – a ta pritom ujede stejny nebo narocnejsi teren nez jaky jezdi vetsina populace na MTB, podle texty dotazu soudim, ze tazatel taky nebude nejake hardcore terenak.. muj nazor, ale ovlivnenej tim ze jsem se na MTB uz skoro vyprd.. jen me fascinuje ze se to bere za normu a doporucuje lidem, co jezdi po cyklostezkach, maximalne polnackach a ve vysledku se na tom trapi..

          0 0
          • Mysee  

            Jojo přikláním se. Měl jsem ocel 29er s pevnou a 2.1 Aspenama a jelo to ± jako full na 2,4. Pořídil jsem GT Grade a zvládnu ujet víc kilometrů ve větší pohodě s průměrkou tak o 4 km/h víc. Cross bude něco mezi, záleží hodně na pláštích, mně ale nikdy nesedla geo a pozice na crossu.

            0 0
            • tromboonen  

              Jasne, s rovnyma rodlama se na to blbe sklada a variabilita posedu chybi, ale porad lepsi nez MTB, ja si cross na vejlety a dojizdeni predstavit dovedu, 29er nikoli..

              0 0
          • Jurass  

            Je třeba tohle ještě pořád lowend? http://superiorbikes.eu/…-xc-829.html

            0 0
          • Jurass  

            A nebo tohle za 15tis.? http://superiorbikes.eu/…9-black.html

            Nebo toto cross za 20tis.: http://www.velokram.cz/index.php?…

            0 0
          • Smazaný účet  

            Toto bych podepsal ;-) V mém okolí skoro všichni automaticky kupují MTB, protože má „drsné široké kola“ a protože si myslí, že silnice a cx jsou drahé. Přitom kvalitativně odpovídající silnice a MTB jsou cca stejně drahé, MTB možná dražší.

            A z těch všech lidí, co znám tak pouze jeden jezdí terén. Ostatní se z asfaltu nebo polní cesty nehnou :-)

            Ale taky jsem „ovlivněn“, MTB nejezdím už vůbec. Nejdřív jsem přešel na cross a teď už čistě silničku, s tím, že bych se do budoucna nebránil CX :-)

            0 0
            • tromboonen  

              Taky jeste kdyz jim to vysvetlujes, tak vetsinou trpi „fobii z beranu“ a tvrdi, jak je to nepohodlne, plus zacnou rikat, ze silnicka je nebezpecna protoze se jezdi po ceste :)

              Ale doba se meni, v Anglii je silnicni cyklistika novy golf, az tady bude Grande Partenza, nebo udelaji Lea ve Sky leaderem, tak tady ta moda taky dojde..

              0 0
              • wilda81  

                Na silnici po Hané jsem se cca 15–20let zpět něco najezdil, ale dnes když mám možnost, tak z ní okamžitě mizím. Neohleduplnost řidičů a lidí obecně je hrozná. Raději se rozmáznu v lese o kámen, než být smetený náklaďákem.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Řidiči náklaďáků/autobusů jsou profesionálové a od nich hrozí to nejmenší nebezpečí ;-) Většinou tedy. Jinak jestli jsou nějaké problémy, tak s osobními auty, ale i tak mám minimum problémů ;-)

                  0 0
                • tromboonen  

                  Vidis, ja si na silnici pripadam pomerne bezpecne… nebo alespon mi to nevadi, snazim se predvidat a davat bacha, s ridici mam pomerne dobre zkusenosti, na tech okreskach co jezdim se vetsina chova slusne, na hlavnich cestach pobliz velkych mest je to neco jineho… ta nebezpecnost silnicky je dalsi mytus… v lese se muzes pomerne dost zrasit (nedavno tu byly nejake smrtaky)..

                  0 0
                  • in2ition  

                    zrasit se můžeš i na trojkolce, někteří to dokážou i při pěší vycházce… zásadní rozdíl ne/bezpečnosti bike vs. silnice bych viděl v tom, že u bajku závisí tvé zdraví/život téměř výhradně jen na tobě, na silnici bohužel ne

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Když z nějakých důvodů pojedeš čelně proti autu, tak řidič se ti bude snažit vyhnout. Strom, pařez ani kámen toto neudělá.

                      0 0
                      • -b-n-x-  

                        Hmm, „kvalitni“ argumentace.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          popři to… :)) Jinak co znám cyklisty v okolí, tak silničáři jsou až na pár výjimek v pohodě a bikeři, kteří hlásájí, jak jsou silnice ukrutně nebezpečné, tak jsou pozašívaní a otlučení od hlavy až k patě :D

                          0 0
                          • gerrard  

                            Jezdim jak silnici, tak MTB a tady nemas pravdu. V lese si za to az na vyjimky muzu sam a nic vetsiho a nebezpecnejsiho nez clovek tam neni (konu je tak malo, ze je nepocitam). Na silnici musim verit lidem v autech a na motorkach, ze o me vi a nesundaji me. No a kdyz se potkame tak sem jako cyklista oproti autu v jasne nevyhode. Na silnici to proste v rukach nemam a musim verit, ze me nikdo nesunda, treba omylem.

                            0 0
                            • tromboonen  

                              No jo, ale jak cim dal tim vic lidi jezdi (nebo chce) enduro a jak se tomu jeste rika, tak se dost precenuji a delaji kraviny, na neznamem trailu to rozjedou na krev a pak skonci o pet metru nize na louce jako v tom videu co tu nekdo daval, protoze jedou rovne a trail do leva (a to dopadli dobre)… a takovej strom kdyz se Ti postavi do cesty tak to taky nemusis prezit..

                              Na silnici (okresky s malym provozem), kdyz cilene predpokladas, ze auta o Tobe nevi nebo na tebe serou, tak se pravedpodobnost, ze to do Tebe nekdo napali dost snizuje, nerikam, ze je nulova, ale proste nezavodim, tak na nebezpecnych krizovatkach zpomalim a pocitam s tim, ze auto tam muze vjet. obcas nekdo projede blizko, ale v posledni dobe se mi to stava fakt malo, lidi asi dost sami jezdi na kole, tak jsou slusnejsi, mluvim o ridicich mimo velka mesta a frekventovane velke cesty, tam to vypada jinak..

                              Myslim, ze je to spis takovy mytus, v dobach, kdy kolo = silnice to nikdo neresil, pak prisla MTB, vetsinova populace si mysli ze kolo = MTB, ale jezdi na tom po asfaltu a cyklostezkach a ten vyber kola si tak trochu ospravedlnuji tim, ze silnicka je nebezpecna kvuli autum, ale zas tak uplne to neni pravda, ono kdyz us to do Tebe ve velke rychlosti napere auto a jde o zivot, tak je celkem jedno, jestli si na silnici nebo MTB..

                              0 0
                              • obda  

                                Okresky s malym provozem jsou fajn, ale treba na sever od Brna je to dost tragedie se k nim vubec dostat. Na Lipuvku (a dale Blansko nebo Svitavy) i na Tisnov je to precpane autama tech, co „pracuji ve meste a bydli v prirode“ :( Treba usek od pripojovaciho pruhu za Ceskou do Kurimi je done o drzku, ale hoodne neprijemny i dal, minimalne po Tisnov.

                                0 0
                                • gerrard  

                                  Bydlim v Lisni na Ochoz, Brezinu a Krtiny jezdim po silnici jen o vikendu. V tydnu jsem jel jednou a bylo to o hubu, dojizdeci do Brna do prace jeli tam jezdi doraz.

                                  0 0
                                • marasan  

                                  Kdo musi z brna jet na sever po I/43 ? Do vsech tech mist se dostanes i po silnicich nizsich trid. Je fakt o zivot jezdit po #43, ale urcite to neni jedina moznost.

                                  Spatny je to treba Kurim Tisnov.

                                  0 0
                                  • obda  

                                    Není to je I/43, ale i II/385. Zkus se ve všední den odpoledne někam dostat z Kr. Pole/Řečkovic, abys nemusel jet přes město. Mně to teda moc dobře nedělá. Jediná další možnost je přes Vranov, kdy skončíš na silnici Lipůvka-Blansko :-/

                                    0 0
                                    • marasan  

                                      Z vranova na Blansko jsou dole na hlavni pekne siroky krajnice. Musis byt videt a je to ok.

                                      II/385 je prave z Kurimi a tam mas recht, ze je to o zivot, ridici jezdi jak poplaseni a popravde nevim, jak se ji normalne vyhnout. Nejezdim tam. Ted je navic blby, ze ani nemuzes vlakem do Tisnova :(

                                      0 0
                              • Erknold  

                                no a teď si vem, když lidi vyjedou na bajku s řidítkama 740+ na běžnou okresku :)

                                0 0
                              • gerrard  

                                Ja Vim, ze obcas pisu nesrozumitelne, tak jeste jednou :). Kdyz se vysekas v lese tak za to muzes TY. Ten strom za to nemuze a ten trail taky ne. Je to tvuj problem, ze jedes nad sve moznosti nebo jinak jeste se me nestalo, ze by me strom vbehl do cesty nebo nedal prednost zprava. To strom opravdu nedokaze.

                                Na silnici at si vybiram ty nejklidnejsi a jezdim defenzivne tak se vzdycky jednou za cas nejaky ocas nebo spis otvor na ocas najde, ktery me upozorni, ze to na silnici nemam vzdy jenom ve svych rukach. Nedani prednosti zprava, minuti na 20cm, predjeti a zaboceni doprava me pred nosem to jsou veci ktere proste neovlivnis a nemas to ve svych rukach. Uz si rozumime? Tim ze jezdim vsude, tak si myslim, ze vim o cem mluvim a proto tvrdim, ze v lese je bezpecnej a je to vic na tobe jak dojedes nez na silnici.

                                0 0
                                • Honzink  

                                  I když je pravda, že na borovici nevysoudíš odškodný :-)

                                  Ale rozsekal jsem se ve hvozdu i mě vzalo auto, dokonce veliký a i přes fakt, že po lesní kolizi sem si poležel tři tejdny ve špitu a na silnici mě po rentgenu z pohotovosti vykopli, tak dodneska (a obé je to přes dvacet let) mám z toho kamionu mnohem horší pocit a na silnici se bojím mnohem víc.

                                  0 0
                              • Jary24  

                                Když chceš argumentovat tak alespoň k veci.

                                MTB – dáváš příklady kde si za to muze jezdec,ale gerrard ti dava pohled na silnici kde to jako jezdec neovlivnis.

                                Predvidat muzu jak na silnici tak na biku a stejne se muzu rozbit o strom, nebo ke nekdo sundat autem…

                                A zatopim jeste vic. Jsou lidi co preceni svy dovednosti na trailech, stejne tak jsou lidi co se na silnici neumi chovat…

                                0 0
                          • -b-n-x-  

                            Ja to pochopil tak, ze se diskutuje o nebezpecnosti dvou prostredi. Silnice vs. teren (les, louky, pole, atd…). Zda se mi ze ten teren je proste bezpecnejsi. To same si myslim i u lyzovani (sjezdovka vs volny teren).

                            0 0
    • Markony  

      Už to maš napsané v nazvu staré kolo , Něco podobneho se mi tež stalo žena sedla na kolo po x letech na starého Superira a to mělo najete tak max 4000 Km , naboje sem před seznou vyčistil namazal střed a seřidil i brzdy + kompletní seřízeni . Vše se točilo lehce žádán problém ale když na něho sedla tak konec když jsme vyjeli na vyjížďku tak pořad poslední a nestihala . Pomohlo jednoduchá věc koupě nového kolona a a je klid za cca 12 000Kč . .

      0 0
      • tromboonen  

        Tak zas jestli to neni uplna tragedie a ty tocive casti nejsou uplne na sra.ku, tak by to melo jit rozhybat, treba za cenu novych lozisek, pripadne celych kol, ale zalezi, jak moc velka plecka to byla puvodne a jak se o ni (ne)staral, plus jak dobre tu rozborku a serizeni provede a jestli pomuze nebo uz je to pryc.. doporucovat vymenu kus za kus pri kazdem rozstelovani kola je trochu ulet, hodne lidi tady jezdi denne na starych kolech za par tisic a funguje jim to skvele, protoze vi, co delaji, kolo si vyberou podle ucelu a patricne se o nej staraj (nebo zas az tak ne, ale pocitaj s vymenou spotrebnich dilu..).. zalezi, jak je zrucnej a znalej, ale zahodit a koupit levnou mrdku, tak to bude za rok na stejnym miste… jako pro mistni prodejnu plecek idealni zakaznik, ale neni to nutne ta nejlepsi cesta..

        0 0
      • tromboonen  

        Mam ve staji par kol, co jsou 20+ let stara a jezdi skvele, jsou treba tezka, jen do mesta (i kdyz sveho casu jsem je prohanel i po vyletech), ale ze by jela pomalu, nefungovala, nebo se neco netocilo, to nepripada v uvahu, i kdyz maj ty nejzakladnejsi naboje, pohony, atd.. je to jen o pristupu ke stroji, nove dobre kolo je fajn, ale bez udrzby se za chvili taky znici, pritom stare na takove to jezdeni pizlani klidne staci, kdyz bude stopro fungovat..

        0 0
      • Yura  

        Takze příčina, ze to nejede je proste „stare kolo“ ? Vsechno vycistene, namazane, protocis kola ve vzduchu, všechno pekne slape a pak to z niceho nic nejede, protože to je „stare kolo“ ? Nejaky divny ne? Ja mam starého horaka ACstar s malejma kolama. Mam tam nabombene hladke plaste a leti to paradne, teda když se noham chce..

        0 0
        • standoslav  

          Je to tak, ale taky jsou faktorem nohy; až s podivem je má mnoho lidí hubené, je to asi fajn na běh ale na kolo jsou bez svalů slabé. Pokud se pak dotyčný nenaučí jezdit frekvenčně, nikdo mu to ani neporadí, je v p…i. Prostě ty převody na kole neutáhne.

          0 0
          • hovanec  

            Triatlonisti mi nepřijdou, že by je měli nějak obrovské. :)

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Kdy by s sebou tahal na kolo a hlavně pak při běhu nadbytečnou svalovinu (ani ve vodě to není bůhvíjaká výhra), kterou při dlouhém vytrvalostním výkonu efektivně nevyužije. Hlavně triatleti nemají žádný tuk, který by museli rozpohybovat, takže jejich svalům stačí, aby pohybovaly jen kostrou a sebou samými, k tomu je jejich množství dlouhodobě optimalizováno zpětnou vazbou a dietou.

              0 0
              • hovanec  

                Tohle já vím. :) Ale díky za vysvětlení. Reagoval jsem na tu „hubenost“ nohou, protože s výkonem nemá lautr nic společného.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  JJ, antropometrická statistika praví, že méně osvalené koncové segmenty jsou pro podobné sporty výhodné. Už jen kvůli prostým momentům setrvačnosti.

                  0 0
                  • hovanec  

                    Konečně se tu někdo ohání konkrétními čísly a nereaguje stylem: „kamarád slyšel“ nebo „myslím si…“

                    0 0
          • Smazaný účet  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Smazaný účet  

        S tím stářím nevím, ale u nás v partě jezdí kolega na 30 let starém Colnagu ještě s řazením na rámu a frčí mu to stejně dobře jako nám na nových kolech. A že chlapi mají střely pomalu za 100K.....

        0 0
      • 321910336  

        žena tě obelhala, prostě se jí nechtělo jezdit na starým kole

        0 0
    • Jurass  

      Tak už možná vím v čem by mohl být problém, oni mají větší průměr ko, já mám 622mm, oni mají tuším 29", klade jim to menší odpor + mají je o trochu lehčí.

      Jinak můj treking váží přesně 14kg, teď jsem ho vážil. Když točím šlapátkem s kolem převráceným na řidítka na nejtěžší převod, tak to na klice tak zvláštně hluboce vibruje – nedělají to vadné náboje?

      0 0
      • Dejv94  

        622mm = 29''

        pak už jen záleží, co na to navlečeš za plášť, jestli silniční, trekový nebo bikový, všechny tyto rozměry mají stejný ráfek.

        0 0
        • b_y_c_k_e_r  

          promiň, ale 29 * 25,4 = 736,6 mm

          něco máš špatně

          sportu zdar a cyklistice zvlášť !

          0 0
          • nox159  

            tedka si mu to natřel, fakt ;-) :D

            0 0
            • b_y_c_k_e_r  

              když myslíš, máš právo na svůj názor :-)

              takové chyby mi prostě vadí, nic víc za tím z mé strany není

              přeji hodně „cyklokm“ a příjemný zbytek večera ;-)

              0 0
              • nox159  

                matematicky máš pravdu, ale podle kravin cím zakončuješ post jsi nejspíš myslel cyklisticke veci… a v tom bych s tebou nesouhlasil uplne

                Ale nejspíš jsi měl podle stylu psani neco se zlatkou, takže trochu mimo kecy jsou v normě ;-)

                0 0
              • b_y_c_k_e_r  

                http://sheldonbrown.com/…-sizing.html

                co chceš ještě dodat ?

                přečti si, co mu napsal a pak plácej

                0 0
                • Dejv94  

                  Teď sis trošku naběhl, i v tvém odkazu máš napsáno že 29 i 28 odpovídá ISO normě 622mm.

                  Převody jednotek zvládáš na jedničku s hvězdičkou.

                  0 0
                  • b_y_c_k_e_r  

                    :-) nenaběhl, jen jsme se nepochopili, ale to se stává :-)

                    stačí se tady chvíli někde „začíst“, některé „diskuse“ jsou skutečně výživné a mnohdy lituji ty, co těm kecům uvěří, ale to už je na každém soudruhovi :-)

                    0 0
                    • Dejv94  

                      Jsme na cykloforu, takže 622mm je stejný pro silničku, treka i 29 bika. Kdyby jsi alespon psal pod svým prvním profilem a nezakládal si jen kvuli jedné reakci nový.

                      0 0
                      • b_y_c_k_e_r  

                        Proč ti vadí, že jsem opravil tvůj nesmysl ??? 622 mm není rovno 29" ani nikdy nebude, není co řešit. Mateš místní účastníky nepřesnými informacemi, tak už se tolik nepruď, když ti někdo vytkne chybu.

                        O jakém „prvním“ profilu hovoříš ???

                        0 0
                        • Goob  

                          Zkus ještě chvíli googlit, než ze sebe uděláš ještě většího idiota, hm? Mýlit se může každý, ale dobré je pak tu chybu uznat.

                          0 0
                          • Honzink  

                            V čem má chybu a čím ze sebe b_y_c_k_e_r udělal idiota?

                            Tím, že napsal, že 29 palců není 622mm?

                            Ale ono to opravdu není.

                            To že pro 28" a 29" průměru OBUTÉHO kola se používá stejný ráfek o průměru 622mm je neodiskutovatelný fakt, ale to, že 622mm nerovná se 29", ale ani 28" jakbysmet.

                            Zkus si dát na auto pneu s větším průměrem, než máš v techničáku a pak policajtům řekni, že máš přece furt šesnáctky ráfky, takže je to fuk.

                            0 0
                            • Goob  

                              V tom, že OP říká:

                              "oni mají větší průměr kol, já mám 622mm, oni mají tuším 29""

                              A jak bylo již v diskusi řečeno, průměr kol je stejný.

                              0 0
                              • Honzink  

                                No vidíš a to je právě ono.

                                Reakce byla, alespoň podle řazení, na b_y_c_k_e_r, který nic v tomhle smyslu nenapsal, ten pouze upozornil na jednoznačnou skutečnost, že 28" ani 29" se nerovná 622mm, takže těžko ze sebe udělal ******, protože má pravdu.

                                A navíc, v bodě kdy píšeš:

                                "V tom, že OP říká:

                                "oni mají větší průměr kol, já mám 622mm, oni mají tuším 29""

                                A jak bylo již v diskusi řečeno, průměr kol je stejný."

                                se mýlíš Ty.

                                Tazatel Jurass píše, že má trekové kolo, tudíž průměr obutého kola 28" a pokud ostatní mají, jak on píše, 29", tak NENÍ průměr kol stejný.

                                0 0
                                • Goob  

                                  Průměr kola je vždycky a všude na světě průměr ráfku. U aut, u motorek, u kol i u mlýnu. Doplňky jako „obutého“ si tam dohazuješ ty. Tazateli bylo upřesněno, že průměr kola je stejný, rozdíl na obvodu dělá jen pneumatika. Nesmyslná matematická diskuse, která následuje, tazateli opravdu nepomůže.

                                  0 0
                                  • Honzink  

                                    Tak bych byl rád, kdybys mi, ve světle svého argumentu, vysvětlil, jak to, že průměr kol u trekového kola se udává 28" a u MTB s velkejma kolama 29", když sou přece stejný.

                                    Prostě u velocipédů (na rozdíl od aut, mlejny nevim) se udává průměr obutého kola, nikoli ráfku.

                                    Nicméně Tvoje věta „průměr kola je stejný, rozdíl na obvodu dělá jen pneumatika“ mě dostala.

                                    Takže mají stejný průměr ale jiný obvod?

                                    0 0
                                    • Goob  

                                      Nechtělo se mi znova opakovat slovo „průměr“, protože bych musel ještě psát „obutého“.

                                      Dál tahle diskuse nemá cenu. Tazatel, který je evidentně v cyklistice nováčkem, by si z ní měl odnést, že

                                      1. 29" MTB i treky používají stejný průměr ráfku > kola a finální rozdíl dělá jen pneumatika;
                                      2. neříká se „šlapátko“.
                                      0 0
                                    • Medunka  

                                      V cyklistice je spousta čísel, které nedávají z matematického pohledu smysl. Marketingové označení. 27,5" taky není 27,5".

                                      Průměr ráfku je na silničním, krosovém či bikovém ráfku (29") stejný. Jiný obvod způsobuje pneu, které máš na ráfku obuté.

                                      0 0
                                    • gerrard  

                                      Precti si to po nem poradne, protoze to co pise je pravda. Rafky jsou stejne, rozdil obvodu dela pouze velikost plaste.

                                      0 0
                                    • mr.antik  

                                      a jakej průměr máš na mysli – vnitřní, vnější, střední nebo nějaký jiný? Jsou to prostě bláboly o ničem, žádné kolo nemá přesně 28 nebo 29 palců, to je jen taková definice asi jako „trailbike“ nebo „AM bike“ apod…

                                      0 0
                                    • obda  

                                      Prostě u velocipédů (na rozdíl od aut, mlejny nevim) se udává průměr obutého kola, nikoli ráfku.

                                      Kolik má průměr ráfku kolo 622mm, zmiňované v původním příspěvku? ;)

                                      0 0
                                      • Honzink  

                                        Já bych tipnul 622mm. :-)

                                        To, že tazatel napíše kravinu, nic nemění na tom, co jsem napsal a sic, že: Prostě u velocipédů (na rozdíl od aut, mlejny nevim) se udává průměr obutého kola, nikoli ráfku.

                                        Á props, on má průměr kola (má treking) cca 71,12cm t.j. obvod 223,4cm a stěžuje si, že ostatní mají průměr kola 73,66cm a průměr 231,4cm a to rozdíl je.

                                        Nicméně netřeba odbíhat od prvotního problému, kdy b_y_c_k_e_r napsal, že 29" nerovná se 622mm a byl, kvůli tomu, označen za idiota.

                                        0 0
                                        • Goob  

                                          Protože v kontextu původního dotazu, ve kterém se smíchal průměr ráfku a průměr obutého kola, reagoval v diskusi jako idiot.

                                          0 0
                                    • JSt  

                                      uz to tu bylo odkazane, tak si to precti poradne http://sheldonbrown.com/…-sizing.html#… ;-)

                                      0 0
                              • Vilém  

                                A to se bavis o obutych kolech? Predpokladam, ze po rafcich nejezdi, takze prumer kol maji opravdu rozdilny.

                                No ale v tech par cm obvodu bych duvod, proc mu to nejede, nehledal.

                                0 0
                        • mr.antik  

                          nikoho nemate, proteže má právdu ale ty jsi přišel chytračit s nějakými čísly, které v cyklistice neznamenaj vůbec nic, tyhle počty si můžeš řešit na základce.

                          0 0
          • Mysee  

            622 je obvod ráfku a 29er je obvod pláště

            622 je i cross ale s nízkým pláštěm to dělá 28"

            Teď si zmatený viď?

            0 0
            • b_y_c_k_e_r  

              :-)

              0 0
            • Jurass  

              Jo, už si na to vzpomínám, myslím že minulý rok jsem na to nadával když jsem kupoval ráfky na výplet, že to tak je :-) dáky

              0 0
            • Honzink  

              Obvod?

              0 0
              • Mysee  

                průměr, chudák zakladatel v tom bude mít guláš :)

                Nicméně každý plášť má ve skutečnosti jiný obvod jak bylo psáno výše.

                Takže bacha ať nemá někdo 29,055" a druhý 28,945" a proto jim to nejede stejně.

                0 0
            • praivo  

              Tak se taky přidám :-)

              Průměr pláště je 29", „29er“ (twenty-niner) je označení MTB s 29" plášti („dvacetdevítka“ (lépe se to asi přeložit nedá) → 26" → 26er, ale z ‚27.5"‘ nic udělat nejde (twenty-seven-point-half-er, WTF?), tudíž se s „-er“ nepoužívá). Nesnáším když někdo používá „-er“ k označení rozměru v palcích.

              0 0
      • marasan  

        Buď někde drhne řetěz – což nejspíš nevadí, stačí přeřadit – anebo středovka.

        0 0
    • Markony  

      Vadne rezavé zatuhlé mazivo muže toho byt hodně prostě staré kolo , rozdělat vyčistit a poromzat možná pomůže ale jen možná .

      0 0
    • Jurass  

      Dobře, děkuju všem za rady, asi bych si tedy měl doservisovat kolo, aspoň zbytečně neutratím. Možná ho dám někomu, kdo se tím zbývá, ať mi ho komplet seřídí a dám tam nějaké fajné pláště.

      0 0
    • kamaro  

      Ještě si tady najdi vlákna týkající se nastavení posedu. Zaměř se zejména na polohu sedla ve směru předek-zadek a potom na výšku sedla. Ideálně se zkus proměřit podle návodu na těchto stránkách http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp a výsledky porovnej s tvým kolem. Protože jestli je ti to kolo malé a ještě na něm blbě sedíš, tak se ti bude opravdu jezdit špatně.

      Nicméně vše ostatní platí.

      0 0
    • iiki  

      Jen čistě technicky: Kolik máš zubů na klikách a vzadu (kazeta nebo volnoběžné xkolečko)?

      0 0
    • jihacv  

      Máš krosový převodník 48–36–26? Nemáš náhodou z horala 44–32–22?

      0 0
    • Espen  

      Nemohlo by to být třeba i tím, že neumíš jezdit v háku? Nenecháváš si zbytečně velkou mezeru 1–2m a pak jedeš pořád za svoje, přičemž kolegové jezdí v háku a proto ti pořád ujíždí? Občas s námi vyjede někdo, kdo má podobné kolo, i třeba větší výkonnost a stejně pořád někde vlaje vzadu. Tak mě to teď napadlo.

      0 0
    • antt  

      jak často jezdíš ty a jak často kámoši? Mě třeba stačí vynechat týden na kole a pak jsem fakt nasrán, jak je všechno ztuhlé a nereagující, nemá cenu, to svádět na kolo :)

      0 0
      • standoslav  

        Jsem jel loni se svým příbuzným a nutil jsem ho, ať šetří síly a když je za mnou, ať jede v háku. On je učitel a řekl mi, že on učí žáky aby si nechávali odstup, takže moje rada je proti jeho přesvědčení. Nutno dodat, že mi v kopcích odjížděl, byl lepší , na horším kole, ale to je věkem, je o čtvrtstoletí mladší.

        0 0
    • AV  

      Jsi-li těžší, máš i větší čelní plochu. Větší čelní plocha = větší aerodynamický odpor. Namontuj si kapotáž a la Quest

      http://en.velomobiel.nl/quest/

      s dosahováním vyšších rychlostí pak nebude problém.

      8-D

      0 0
    • VladexAndroid  

      včera jsem si dal s kolegou cyklovýlet po silnicích. půjčil jsem mu svoji favoritku. k mému velkému překvapení – vůbec mi nestíhal. věčně byl pozadu, musel jsem párkrát zastavovat a čekat na něho i pár minut. vyměnili jsme si kola ale bylo to stejné. on si ale moji favoritku pochvaloval – on má jen mtb. říkal že je favoritka je pro jízdu na silnicích lepší – jezdí se na ní mnohem lépe – s menší námahou než na jeho mtb. přitom ale když jsme jeli po silnicích a on jel na svém mtb – tak naopak já na favoritce jsem mu vůbec nestíhal.

      existuje více typů cyklistů – někteří jsou stavění na rychlost, jiní na výdrž. někdo dokáže jet i celý den skoro v kuse jen s minimálními pauzami, ale s malou průměrnou rychlostí, jiný za válí rychle jako blesk ,ale moc kilometrů neujede. tak je to i s koly – některá jsou stavěná na rychlost a na jiných se zase jede s malou námahou.

      0 0
      • Janes  

        Uffff, to je nálož.....

        0 0
        • VladexAndroid  

          kolega říkal že na značku kola se nemá hledět, říkal že favorit je lepší než jeho Author. akurát mu vadilo že favo nemá takové lehké převody jako jeho mtb

          0 0
          • Janes  

            A Máňa zase říkala, že to není směroplatný…

            0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Tomu se nedá věřit. Žerou oslíci děti?

        0 0
        • krabica  

          Ne, ale píšou na B-F.

          0 0
        • VladexAndroid  

          máš snad nějaký problém :-D

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            existuje více typů cyklistů – někteří jsou stavění na rychlost, jiní na výdrž. někdo dokáže jet i celý den skoro v kuse jen s minimálními pauzami, ale s malou průměrnou rychlostí, jiný za válí rychle jako blesk ,ale moc kilometrů neujede. tak je to i s koly – některá jsou stavěná na rychlost a na jiných se zase jede s malou námahou.

            Jakkoliv tyto Tvé vývody nemají v předešlém popisu žádnou oporu, pobavily mne. Vynechal jsi zejména cyklisty, kteří dovedou jet celý den a rychle. A také bych si ze své chabé zkušenosti dovolil tvrdit, že právě na rychlých kolech se subjektivně jezdí s nejmenší námahou – přeměna síly v dopředný pohyb je nejefektivnější.

            Změň si už laskavě definici vztažné soustavy, ta stávající, která obsahuje jen hodnoty pro stroje „Plečka 1“ a „Šrot 2“ kombinované s hodnotami pro osoby „Jezdec na kole 1“ a „Nákolka 2“ neumožňuje vyvozovat cokoliv vypovídajícího o cyklistech, tím méně o kolech jako takových.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Tak to je normální, kolo poznalo svého majitele a proto se chovalo poslušně a jelo lépe.

        0 0
      • Esi  

        No to musel bejt matroš, že jsi potom vyplodil tohle :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.