• Kuba78

    Kolegove, mam takovy mensi problem. Zakoupil sem nove brzdove desticky pro moje slx brzdy (m7000) protoze stare sice porad jeste brzdily ale uz byly zrale (tak 1–2mm zbyva). Problem nastal pri vymene, protoze at roztahnu pistky jak chci, tak kotouc sice mezi nove desticky dam, ale viditelne slysitelne a hmatatelne to porad neni dost a pribrzduje mi to. Se starymi destickymi se mi brzdy po zmacknuti naplno propadaji dost, skoro na 2cm ke gripum, s novymi se pohnou tak o 2cm celkem. Tak nevim jak to poradne postelovat nebude potreba upustit brzdovku nebo tak neco?

    0 0
    • Luwa  

      Já to vždy trochu projel a ono se to srovnalo. Ale určitě ti někdo poradí něco lepšího .

      0 0
    • jIrI___  

      Mělo by stačit lehce povolit odvzdušňovací šroubek na páce, roztáhnout destičky (vyteče pár kapek oleje), utáhnout odvzdušňovák.

      0 0
      • Val  

        a co kdyz nic nevytejka? mel jsem podobny problem na XT brzdach (predposledni model), vytahnu odvzdusnovaci sroub, mackam pistky jak vzteklej a nic ani kapka?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Mas tam vzduch…

          0 0
        • atty  

          Tak asi vzduch. Pak je lepší si sehnat 4mm hadičku (akvaristika, OBI apod), dvě injekční stříkačky a trochu minireálního oleje a… odvzdušnit si to sám (platí pro Shimano brzdy, kde není potřeba nic navíc jiného).

          0 0
          • Val  

            nevim, je to mozny, nakonec jsem to rozjezdil a brzdi to (zda se) dobre

            0 0
    • novas752  

      Jestli ty brzdy nekdo odvzdusnoval na sjetejch destickach tak jo, jinak by to nemelo byt potreba.

      0 0
    • atty  

      Pokud byly brzdy plněný/odvzduš­ňovaný už s jetejma destičkama, místo aby se sundaly třmeny/vyndaly kola a vložily origo „špalky“ pro odvzdušnění, mohou být klidně „přeplněné“. Nicméně pokud vystředíš třmen a jen si to bude chvilku škrtat, tak jediné, co Ti může vadit je jen „krátký“ chod páky. Já ho mám takto třeba záměrně, protože mi to vyhovuje.

      A jde o to, zda to opravdu citelně „přibržďuje“, nebo si to jen občas lehce škrtne – to mohou i dělat nový a nerovný destičky = po pár kilometrech a pár prudších zabržděních se to může srovnat.

      0 0
    • palomen  

      .

      0 0
    • filipino_23  

      menil som prednedavnom. Vystredenie pomocou „povol strmen, zmacnki paku brzdy a dotahni“ nepomohlo. Kotouc skrtal. Tak som strmen povolil a vystredil tak, aby na kazdej strane kotouce a desek bola rovnaka medzera a strmen dotahnul. A je klid, zadne skrtanie

      0 0
    • Kuba78  

      neskrta, to, pribrzduje citelne. nekdy na jare sem to mel v servise a pri te prilezitosti mi odvzdusnovali brzdy, takze je klidne mozny ze to udelali s tema destickama co sem tam mel, tedy jetejma. divil bych se kdyby to udelali jinak.

      hodlam menit predni i zadni, vpredu pribrzduje a vzadu sem to tam este nenacpal, takze me asi nemine postup s castecnym upustenim oleje.. prece jen brzdy na mem bicyklu jsou pro me pomerne dulezita soucastka, pri me jatecni vaze..

      ty desky byly origo od koupe kola, vydrzely 2500km coz mi prijde slusny (zase na druhou stranu nejezdim zadnou kosu nebo rochneni se v bahne abych je odpravil za vikend).

      0 0
      • atty  

        Tak pak jedině tak jak píše jIrI___ – omotat páky hadrem, povolit odvzdušňovací šroubky na pákách a opatrně zatlačit pístky stejnoměrně (přes destičky) – vyteče pár kapek minerálu, pak zašroubovat šroubky a pořádně otřít páky. Vzduch by se Ti tam dostat neměl a chod pístků by se měl trošku zmírnit.

        0 0
      • Pedro404  

        Tak hlavně jestli je potřeba upustit olej poznáš tak, že nejdou oba pístky zastrčit na max najednou. Zastrčíš jeden na max a druhej do maximálního zamáčknutí buď nedostaneš nebo ti při tom vyleze ten první.

        0 0
        • atty  

          To asi jo, ale radši bych s tím takto neexperimentoval, protože může vyletět pístek nebo těsnění, případně rupnout pístek (u SLX7000 by měl bejt kovovej, takže poslední jmenované asi nehrozí) nicméně pokud to takto zkoušet, tak jen hodně opatrně. Ono dle příznaků a popisu to je vcelku skoro jasný, že to asi plnili/odvzduš­ňovali na sjetejch destičkách a tím pádem tam dali víc oleje, než by měli.

          Pro mne indicie k tomu, abych se podruhé stejnému servisu vyhnul (pokud je tedy majitel nepožádal, aby brzdy „nepřeplnili“ na krátký záběr i u hodně jetých destiček)

          0 0
      • bikloozer  

        Tohle opravdu funguje: vyndat desky, odšroubovat pokličku u páčky, roztáhnout písty (vyteče trochu oleje), pokud máš žlutou plastovou vložku do třmenu (nebo něco podobnýho), vožit do třmenu, pomačkat brzdu, zašroubovat pokličku, vyndat vložku, vložit desky, vycentrovat třmen, projet, probrzdit, docentrovat třmen, dolít olej do páky a pak už jen jezdit.

        Potřebuješ ale olej na doplnění (pár kapek).

        0 0
        • Vilém  

          A tim, jak dolijes olej do paky, si zadelas na stejnou jebacku pri pristi vymene desek.

          0 0
          • allrose  

            +1

            Ano jsme tam ,kde jsme začali ;))

            0 0
            • atty  

              Ne nutně – když se to udělá na vložku a pak se daj nový kotouče i destičky a následně se pár kapkama jen „dokápne“ páka, vede to jen k tomu, že páky jsou tvrdší hned od počátku stisku – kotouč i destičky už budou jen ubývat. Víc to moc přeplnit nelze (před týdnem jsem to dělal na XT785 – nový organický desky, nový kotouče Centerline).

              0 0
              • allrose  

                Dělám to taky,v „půlce“ desek začne nutnost občas pumpnout a to mě nebaví,doplním a hlídám konec desek…jen při výměně zapomínám při roztahování otevřít špunt,tak to občas prorvu přes membránu a pak se divím,co že je to za loužičku :((

                Dělám si to sobě,tak vím kdo je ten blbec..

                0 0
    • peeetrr  

      To nějak nechápu nové desky mají 2 mm.

      0 0
      • figur  

        Byl tady jeden, co nabízel použitý brzdový kotouč, který byl silnější než nový.

        0 0
        • jardalee  

          mozna naka cina ,taky me prisel silene silnej a od pohledu festovni kotouc z ciny :)

          0 0
          • figur  

            Tady šlo o Shimana SM-RT81 -CL 180mm a měly mít 1,9mm. Nové mají přitom 1,7mm.

            0 0
      • krabica  

        Nespletl si to z autem? :-)

        0 0
      • Kuba78  

        proste po vyndani desticek starych jsou viditelne tak maximalne na pulce tloustky novych a od oka sem to videl neco pres milimetr fakt sem to nemeril.. tak sem napsal 1–2. takze upresnuju, na 0,82–1,21 mm.. staci? :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.