Problem s rafkem, prosim o pomoc...

18 nepřečtených
  • LuckyRider

    Na rafku mam lehce rozevreny spoj asi 0.5 mm a pokazde kdyz je ten spoj v dolni uvrati(kdy je na nej kladen nejvetsi tlak mou vahou pri jizde) tak v nem cvakne… mam strach at se rafek nerozleti. rafek neni bourany a je to pouze na jedne strane rafku, na druhe nic neni.jedna se o silnicni rafek Alexrims Race24.

    0 0
    • LuckyRider  

      mate s tim nekdo zkusenost? pripadne reseni?

      0 0
    • Patar  

      Pokud je kolo zapleteno 32 paprsky a paralelou u ventilu , pak se není čemu divit. Stačí obnovit fixaci spoje kvalitním lepidlem a výpletový materiál posunout o 2 díry v ráfku ve směru jízdy. Spoj musí být fixován paprsky v tangenciálním tahu. Lepení spoje není ale běžnou technologií v amatérských podmínkách . K tomu je třeba také mít segmenty pro upnutí(konkávní i konvexní). Možná jsou zde ale lepší odborníci na opravy výpletů.

      0 0
      • nox159  

        ale prace vyjde draz nez novy rafek nebo se pletu? ;-)

        0 0
        • Patar  

          Samotná oprava fixace cca 70,– Kč. Ráfek je dražší, NEBO NE?

          0 0
          • nox159  

            tak se zkusim zeptat trochu jinak on ti doveze to poskozene kolo a ty mu to za 70,– opravis tak aby to bylo ok jak pises… ?

            0 0
            • kubad  

              tak přepletení by ho čekalo každopádně ne :D

              0 0
              • nox159  

                taky pravda…

                spis mi slo o to kolik za to veme odbornik jako patar…

                0 0
            • Patar  

              Nauč se číst!

              Cena za rozpletení a zapletení je přece stejná – a to je jedno, zda zaplétáš nový ráfek , nebo opravený Rozdíl je ale v ceně za nový ráfek a opravou původního.

              Příklad:

              Nový ráfek …500,– Kč

              Oprava fixace…70,– Kč

              Rozdíl……430,– Kč

              POCHOPENO??????????­??????

              0 0
              • nox159  

                fixaci mu asi neudelaji vsude… ale zaplete mu to kazdy druhy proto me zajima ten cenovy rozdil… :)

                0 0
    • LuckyRider  

      tak problem je vyresen… s rafkem nic neni, byl jsem s tim v servisu. jen stacilo dotahnout vyplet.

      0 0
      • Patar  

        Jestliže jednou povolila fixace , bude se problém opakovat . Posunutím paralely o dvě díry se tomu mohlo zabránit pokud tedy jde o ráfek 32 děr.

        0 0
        • zichis  

          Proč se to vlastně normálně zaplítá s ventilkem u …jaktomuříkáš… parlalely? Jenom kvůli snadnějšímu přístupu k ventilku při huštění? Hmm, měl jsem zažito, že spoj rozhodujícím způsobem stahujou né ty dva dráty těsně u něj, ale dráty v třetí díře od spoje, ty že nesmí prdnout, a tak mi připadá, že kdybych výplet pootočil jak doporučuješ, tak dráty v třetí díře to budou stahovat míň. Ale třeba právě tím se odstraní cvakání :-) Nevím, nemám v tom praxi, jen teoretizuju.

          0 0
          • Patar  

            Zkus spočítat hodnoty tangenty u těch dvou paprsků ve spoji. Něktří výrobci ráfků nevrtají otvory pro ventily proti spoji u ráfků 32 děr. Oni ví proč. Je také rozdíl , zda je ráfek svařovaný (SUP), plátovaný , nebo kolíkovaný. Pokud výrobce nezvládá SUP technologii, snaží se u dražších ráfků pak aplikovat trojitou fixaci , která je bezpodmínečně nutná u nízkých profilů.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.