drazkovany rafek x spalky, problem

22 nepřečtených
  • Nikdo

    Mam novyho byka GT Avalanche 2, na nem jsou drazkovane rafky (na brzdne plose (boku) rafku je vyfrezovano nekolik drazek, ktere vedou paralelne s obvodem kola). 1) K cemu to ma slouzit ? 2) Jel jsem zrovna do mesta koupit blatnik a pri brzdeni se zacalo ozyvat drhnuti, zjistil jsem, ze to dela brzdovy spalek (takze jsem hnedle koupil naradi a zacal ho sebou vozit, coz byla klika, protoze podruhe se mi to stalo uprostred sumavskeho hvozdu), vyndal jsem ho a byla do nej hluboko zapecena hruka hliniku (zrejmne z rafku), kdyz jsem ji vyloup tak je ve spalku docela hluboka dira. Jak se to mohlo stat a jak se proti tomu branit ?

    0 0
    • blue  

      predpokladam, ze ty drazky slouzi k indikaci obrzdenyho rafku, tzn. ze kdyz zmizi drazka, mel bys rafek vymenit, aby ti neprasknul…

      0 0
    • MartinXC  

      Oborbené plochy bokju ráfků nejsou neobvyklé, pomáhá to při sednutí si špalků. Na druhou stranu to může s tvrdými špalky pouštět špony, jak jsi zjistil. Až ráfek obrzdíš, špony přestanou zlobit. Podle mě, indikace obrždění ráfku je schovaná pod brzdnou plochou ráfku. Pokud ji máš, objeví se (barevně), až se k ní probrzdíš.

      0 0
      • blue  

        indikace obrzdenych rafku je ruzna u ruznych vyrobcu… treba ted sem na nejakym kleinu videl rafek, kde jako indikace byla jen jedna dirka (samozrejme nebyla skrz naskrz :-)) o prumeru zhruba 2 mm

        0 0
      • Nikdo  

        Nemel bych si tam dat nejake mekci spalky (jake jsou meke ?) ? Protoze kdyz to chytne tu sponu zacne se to pekne rychle nabalovat a odirat rafek. Mozna by to i konecne zaclo lip brzdit ? ted je to bida – brzdove paky slouzi spis jako posilovaci pristroj na prsty.

        0 0
        • Pip  

          Urcite to zkus. Na zadku jsem puvodni promaxy vymenil za trojbarevne Baradine (cetl jsem o nich na diskuzich) a zadek brzdi lepe. Vpredu se na vymenu chystam. Take se snazim casteji cistit a odmastovat rafek a samozrejme kontrolovat spalky, aby tam nebyly zadrenne spony a bordel.

          0 0
          • Volf  

            K těm Baradine. Taky jsem je koupil / ty žlutý / a úplná paráda. Kolo nikdy tak nebrzdilo, žádný broušení ráfku / remerx do svazků /, ale po 350 km začaly řvát jak protržený a a? jsem dělal co jsem dělal nepřestaly. Dal jsem je na kolo ženě / ráfky Ritchey / a je klid ani nevrznou. Kámoš si kupoval červený tak jsem je jen tak cvičně nasadil a mám na nich už 500 km a jsou zticha. Přitom mi v tý firmě co je dodávaj tvrdili, že směs na špalcích je u všech barev stejná. Tak a teď nevím co si o tom myslet.

            0 0
            • MartinXC  

              Mám vzadu trojbarevné Barradine, brzdí velice dobře, k ráfku jsou velice šetrné. Kamínky nebo špony jsem ještě s nimi nezažil. Bohužel byly zticha 300km, ted začaly strašně kvičet až rozvibrují zadní stavbu. Když je opucuju od prachu, tak jsou OK, stačí ale pár desítek km v prachu nebo trochu vody a kvičí to jako podsvinče. Předchozí Avidy mi to nedělaly, ale brzdily maličko hůř a brousily víc ráfek. Tož je používám místo zvonku a brzdím jen vepředu :-)

              0 0
    • Smazaný účet  

      To obrobení ráfku neslouží k indikaci, ale ke zlepšení brždění (hladká plocha by asi jenom hvízdala). Časem se to obrzdí do klasické podoby „rejhy všude možně“. Jaký máš ráfky? Např. Mach 1 tomu řiká B.O.S. – tušim brake optimum system nebo tak něco. Promax špalky jsou shit, jsou měkký a hnedle v prdeli, nicméně za tu šponu nemůžou ony ani ta obrobená plocha, za tu může nějaký zrnko písku.

      0 0
      • blue  

        to neni obrobeni, ale jedna drazka po obvodu, pokud sem dobre pochopil puvodni prispevek

        0 0
        • Smazaný účet  

          Já sem to taky nějak přesně nepochopil, ale nic takovýho sem eště neviděl… proto se ptám o jaký ráfky de…

          0 0
          • blue  

            treba alex rims to maj http://alexrims.com/tech_wl.htm

            0 0
            • Smazaný účet  

              No jo, to sem zas o něco moudřejší. Ovšem todle bych si asi nekoupil. Spíš mi to příde jako nápad jak ráfek dříve zničit – trocha bahýnka, a hned se v tom usadí „šmirglpasta“. Máš s tím (nebo někdo jinej) nějaký zkušenosti?

              0 0
              • blue  

                osobne s zadnym takovym systemem zkusenosti nemam, mel sem jednou remerxe s tou barvou uvnitr, ale prodal sem kolo driv, nez sem to overil v praxi…

                kazdopadne uz sem zazil prasklej probrzdenej rafek, nastesti na zadnim kole a nastesti teprve na zacatku kopce, ale vickrat uz bych to nemusel… viva la disc brake…

                0 0
          • Nikdo  

            Omlouvam se za zmatecnost prispevku, ty rafky na sobe maji oznaceni DX nebo DXT a nejake cislo, GT v katalogu vyrobce neuvadi, takze asi nejakej noname. Drazek je vic a pokryvaji celou brzdnou plochu, jedna vedle druhe. Napadlo mne, ze je to kvuli zvyseni brzdneho ucinku jak rika Midlander, ale moc to nefunguje :o/ Jinak brzdy i spalky jsou Tektro, nejake levne (co muzete cekat od kola za 11000). Hlavne mne, ale zarazilo, ze se mi behem jednoho tydne stala ta vec s tim zachycenim spony ci kaminku (?), pokud by se toto melo stat pravidlem tak muzu za mesic vyhodit rafky i spalky :o(

            0 0
            • Pebe  

              Ty drážky jsou ofrézovyné brzdné plochy, to se ojede. No a špalky je lepší vyměnit.

              0 0
    • McBlacky  

      třeba 221 mavic má taky tyhle drážky, ale po chvíli se to sjede do hladka, dost tomu pomůže trochu bahna :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.