• web6

    Dneska jsem si šel vybrat novou přilbu a první co se mě prodavač ptal je kolik Bude to moje třetí helma a ještě se mě nikdo na váhu neptal. Jakou roli hraje při výběru helmy? Jasně, je rozdíl, že když spadne na přilbu 100 nebo 70kg, ale tak nějak by to mělo být stejné, myslím tím, že jeden výrobce nebude dělat přilby pro !hubeňoury" a druhej pro"tlustý".

    0 0
    • web6  

      sorry Ptal se kolik vážim ;)

      0 0
    • jecnak  

      Tlusty lidi maj tvrdsi hlavu, tak se to neresi ;-)

      Ne vazne, vaha jezdce se v tomhle pripade neresi. Pokud nekdo spadne primo na hlavu tak si stejne nejspis srazi vaz a ze bude mit v kuse hlavu je uz asi fuk.

      0 0
    • jecnak  

      Co se resi je obvod hlavy – podle toho se prilby casto deli na klasicke konfekcni velikosti. Pak uz se prilby deli jen podle pouzite technologie, vahy a designu.

      0 0
      • web6  

        To jsem si myslel taky, ale nevim co po mě prodavač chtěl. Chtěl jsem přilbu cca za 1500–2000kč a on mi říkal, že pro tuhle váhu je to spodní hranice…

        0 0
    • Honzyn  

      Nad tim me nikdy nenapadlo ani premyslet.Myslim,ze vsechny helmy,aspon tzv. znackove maji nejaky atest a tedy je vcelku jedno,kolik jezdec vazi.Mnohem vic zalezi,at je dobre nasazena,dotazena pod bradou a sedi tvarove.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Já teda nevím, ale myslím si, že pokud budeš mít správnou velikost, tak můžeš mít hlavu i hranatou :-)

        0 0
      • maajkee  

        i ty levný musej mít atest, jednou v hospodářských novinách, v příloze dělali test přileb od ceny cca 300 – 2000 a všechny vydržely defakto stejně, dokonce nejvíc nějaká noname přilba asi za 4 stovky. Takže závěr byl, že se platí za design, provedení, způsob uchycení, pohodlí, váha, ale co se týče pevnosti, mělo by to bejt všechno na jedno brdo.

        0 0
        • juli  

          Pevnost, či spíš odolnost je věc jedna. Druhá je vlastní hmotnost přilby. Ta z betonu vydrží asi víc, než z pěny, ale tu odolnější bych vozit nechtěl.

          Čili, platí se design, a technické vychytávky snižující hmotnost a zvyšující komfort a za značku.

          Tohle evidentně nikdo v tom testu neřešil.

          0 0
          • maajkee  

            No vždyť jsem to napsal :) Defakto jsi zopakoval to co jsem napsal.

            V tom testu šlo prostě jen o odolnost.

            0 0
            • juli  

              Jasně, já jsem ti neoponoval. Chtěl jsem naznačit, že podle testu přilba za 300 co vydržela nejvíc je lepší než za ta 2000.

              0 0
              • maajkee  

                To ne, podle toho testu jen vyhrála co se odolnosti týče. Lepší, horší přilba, to se v tom testu neřešilo. :)

                0 0
                • juli  

                  no a to je nač narážím. Takovéhle jednostranné testy jsou na nic. Ale, za to ty nemůžeš :-)

                  0 0
                  • maajkee  

                    Ty to prostě furt nechápeš :) To byla prostě jen reakce na to jestli různý přilby vydržej větší hmotnost člověka, z čehož plyne, že to je prostě blbost. O nic víc nejde. nejde tady o to jestli ten test byl prospěšnej nebo ne :)

                    0 0
                  • pepino  

                    Potřebuju zjistit, jak je helma odolná, zda mi ochrání hlavu. Rozdíl 150gr ve váze neřeším, vzhled taky, na hlavě mi sedí. Je mi tento test na nic? Chci vědět, zda mají levné brýle UV filtr. Vzhled se mi líbí, na hlavě mi sedí, váhu a neznačkovost, event. odolnost neřeším. Je mi takový test na nic?

                    0 0
                    • juli  

                      Je ti určitě užitečný, ale jenom tam kam jeho účinek sahá to znamená odolnost.

                      Pokud ti je šumák, že tě po třech hodinách bude bolet za krkem z důvodu větší hmotnosti, že bude blbě větrat, že ti bude chránit jenom část hlavy a né třeba zátylek…pokud ti nevadí, že budou skla v okrajích zkreslovat, bude pod ně foukat, budou špatně podávat barvy a na novou sezonu si budeš zvykat na nové, protože se tyhle rozpadly. Tak jsi přesně cílová skupina toho testu.

                      (všechny údaje jsou záměrně zkreslené)

                      0 0
                      • lindas  

                        Já bych tu hmotnost nebral na lehkou váhu – odstředivá síla si jí vychutná a hlava drží jenom na krku ;-)

                        0 0
                    • mr.nikdo  

                      nekde sem slysle ze vyrabet UV filtr je uz tak levny, ze dostacujici UV maji aji Cinani na trznici :-D

                      0 0
              • goofy  

                Otazka je, jak se ta pevno sto merila… Pokud merili jenom to nez praskne, tak je to celkem zcestne… Podsttnou veci je, jak prilba drzi na hlave a jaky ma zachytny system. A taky jak uz tu nekde Mlok psal, jaky je prubeh toho zatizeni nez praskne…

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Jenomže přilba není určena k tomu, aby vydržela, ale aby ochránila hlavu a to dělá zejména tím, že život svůj položí za záchranu života tvého. Pokud kvalitu přilby posuzovali podle toho, kolik vydrží přilba, bez ohledu na hlavu v ní, tak pěkně děkuji za takový test.

                  0 0
          • voytaa  

            Z betonu sice vydrží víc, ale hlavu ti ochrání míň. Cílem přilby je, aby při větším nárazu praskla, tím pohltí část energie, která by ti jinak rozlouskla kokos:-)

            0 0
            • maajkee  

              To je podlě me nesmysl, co když bys spadnul na jeden kámen, přilba se rozlouskla, ty bys letěl dál a o další kamen by sis už rozrazil hlavu. Přilby na motorky se taky nemaj rozlousknout, nevim no.

              Ale nepříjde mi to teda logický.

              0 0
              • voytaa  

                Máš recht, kdyby se rozletěla, tak to nebude dobrý-má prasknout ten polyš, ale vnější slupka má přilbu držet pořád pohromadě

                0 0
                • jIrI___  

                  Právě proto se dělají inmold. Polystyren praskne a plast ho drží v přilbě.

                  0 0
                  • voytaa  

                    Tak tak, právě třeba u přileb staršího data byl vršek na polystyrenu jen přilepenej lepící páskou, tyhle přilby se pak rozletěly natotata

                    0 0
                  • Matony  

                    Tak tak, na prvním obrázku je vidět malý dolíček od kamene, helma vypadá skoro nepoškozeně. Na dalších obrázcích už je vidět celková destrukce té polystyrénové výstuže, plus jak se snažil ještě řemínek vyrvat ze skořepiny.Takže ještě musí být řemínek pevně dotažen, ale to snad je jasný.Mě helma zachránila život!

                    0 0
              • MlokCZ  

                Není to nesmysl, je to přesně tak. Kdysi jsem viděl dokonce i test (velká škoda, že jsem si to neschoval, po pár letech jsem ho už nenašel), kde se testoval průběh prasknutí helmy v čase.

                A demonstrovali a vysvětlovali v tom testu, že více naražená helma, i když není prasklá a vypadá vzhledově ok, tak už nefunguje.

                Ty nenaražené helmy praskaly všechny ± stejně za nějaký čas X (myslím kolem 25ms, už si to číslo nepamatuju). A ta bouraná praskla za cca 2× tak dlouhý čas.

                A bylo tam vysvětleno, že je to průšvih, že jen tím, že praskne takhle později, tak místo toho už může s velkou šancí prasknout lebka.

                Přilby na motorky jsou zcela jiného typu konstrukce a fungují jinak a hlavně jsou to všechno integrály, to nelze srovnávat.

                0 0
                • Flegmatik  

                  Souhlas. Helmy na kolo jsou v podstatě na jedno použití. Příbuzný měl jednou pád při kterém se helma rozlouskla jak ořech, přesně na dvě půlky. Není to tak, že by měla držet pohromadě co nejdéle.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Akorát je samozřejmě otázka, která zůstává nezodpovězena jak moc velký náraz už ty vlastnosti helmy zásadně změní. V tom testu tohle neřešili, měli pouze kus, který byl naražený opravdu pořádně, ale přitom ještě neprasknul.

                    Při větším pádu na hlavu když náhodou ještě nepraskne, tak je to asi jasné a pořídil bych novou. Ale když dostanu třeba lehkou ránu od větve o kterou lehce škrtnu, tak určitě nepoběžím hned pro novou helmu. A teď je otázka, co udělá z helmou třeba takových 20–30 drobných kontaktů.

                    0 0
                    • Hornet  

                      Hmm, tak sa dopracujeme k tomu, ze radsej vymenime po dvoch rokoch aktivneho jazdenia a padania. Teda dopadne to tak, z coho sme si robili prdel.

                      Fakt tazko urcit kedy, po akom pade vymenit, ked nevidis nejake poskodenie.

                      0 0
                      • Flegmatik  

                        Třeba v návodu k Giro helmám doporučují výměnu po 3 letech.

                        0 0
                      • Rychlej turista  

                        Je to důležitý bezpečnostní prvek a ty se vždy a všude nejpozději po určité době mění nebo prochází revizí, z preventivních důvodů. Ať už se používají nebo ne.

                        0 0
                        • DaSnail  

                          tak.

                          0 0
                        • Hornet  

                          Jasne, prilba je nespochybytelna, prvu som kupoval velmi davno, s kamosom sme boli prvi v nasom meste a ludia sa na nas divali ako na cudakov… zvykol som si na to, a bez prilby by som jazdit nesiel.

                          Poslednu prilbu mam dva roky, tak snad este dva vydrzi a kupim novu :-)

                          0 0
                    • Flegmatik  

                      Jo jo, to je otázka. Když vidím některé lidí, jak s helmou na kolo zachází jak s helmou na kolo nebo na stavbu (klidně ji hodí na tvrdou zem, spolu s kolem, když jim třeba visí na řidítkách), tak si říkám, že jim asi dlouho sloužit nebude. A po takových pár pádech už bude slušně oťukaná, že možná při nehodě by jim byla k už ničemu. Těžko říct. Ale drobné ťukance typu slabší větev – ty taky neřeším. Dokonce na podzim jsem zapíchl hlavou do listí, štítkem (tedy obličejem) dolů, který se jen vylomil – ale jelikož to bylo do měkkého a tlumené tím štítkem a helmě se nic nestalo, tak si ji ještě nechám.

                      0 0
                      • Flegmatik  

                        Oprava: první řádek na konci má být – jako s helmou na motorku.

                        0 0
                        • maajkee  

                          No já teda s helmou na motorku zacházel vždycky líp než s helmou na kolo, asi proto, že stála mnohem víc a taky proto že jsme měl pocit, že mám fakt nějakou ochranu, cyklopřilbu na hlavě defakto vůbec necejtím a když jedu nemám pocit nějaký ochrany.

                          Kadžopádně lepší mít aspoň low-end helmu než žádnou. Léta jezdili lidi uplně bez helem, ještě před cca 12 lety když jsem začal víc jezdit, měl helmu opravdu málokdo, tak jeden z deseti a kdo jí měl, tomu se všichni smáli.

                          Teď už je to naštěstí normální věc a spíš se lidi smějou těm co tu helmu nemaj, zaplaťpánbů :)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            no nevím, já s helmou cítím větší ochranu, párkrát jsem jel bez přilby v terénu nějakej sjezd a moc příjemné mi to nebylo.

                            0 0
                            • maajkee  

                              Jasný, to je zase ale uplně jiná věc :) Když jsem jel párkrát bez přilby, tak se cejtím uplně holej, jako v autě bez pásu.

                              0 0
                          • goofy  

                            Tak to jsi zachazel pekne blbe.. Prilba te ochrani, ale musi byt funkcni

                            0 0
                            • maajkee  

                              To, že jsem s helmou na motorku zacházel líp, ještě neznamená že s helmou na kolo jsme zacházel špatně kchémo ;)

                              0 0
                • Mr.Duck  

                  Že se zmiňuješ o integrálách – mám normální cyklistickou integrálu (661 Comp), a nedávno sem s sebou vcelku slušně švihnul o zem, přišlo mi že i hlava dostala docela šlupku. Je mi jasný, že se to nedá posoudit když nevíš jaká to byla rána, já to sám posoudit nedovedu, helma je akorát odřená ale jinak vypadá ok, o to nejde, ale mám to chápat tak, že u integrály se s trochou otloukání počítá a měla by přežít? Samozřejmě je mi jasný že by bylo nejlepší pro jistotu koupit novou, ale na to zrovna nejsou finance, jen by mě zajímalo, jak se věci maj.

                  0 0
                  • goofy  

                    Jo integrala je stavena krapet jnak.. Tam se s nejakymy drobnymi pady pocita, ale kdyby dostala fakt hodne velkou pecku, tak uz taky prdne.. Nekde se ta energie musi pohltit

                    0 0
    • Vlady  

      Helmy podle váhy jezdce je jednoznačně nesmysl. Jinak je to u helm trochu podobné jako u bot. Při stejné velikosti je dělá někdo širší, někdo užší, je nutný si je předem vyzkoušet. Trochu z jiného soudku: jak výrobci přímo, tak i prodavači tvrdí, že by člověk měl z bezpečnostních důvodů zhruba po 5ti letech helmu vyměnit. Znáte někdo nějaký test, který by potvrdil, že se pevnost helmy po 5ti letech běžného používání sníží? Pro mne to je opět jenom snaha o zvýšení obratu…

      0 0
      • maajkee  

        Myslím, že jedině, že bys jí měl každej den na sluníčko, tak si myslím, že může ten matroš změnit strukturu a pak ztratí pevnost, ale nevim.

        Nicméně, nedovedu si stejně představit, že by mě jedna přilba vydržela 5 let, na to jsem moc velký prase :)

        0 0
        • Vlady  

          je to věcí věku, po čtyčicítce ubíhá čas mnohem rychleji, co máš 5 let považuješ za nový, co máš 10 let za ještě dobrý…

          Nenechávat helmu za oknem auta atd., atd. je jasný…

          0 0
      • RBweb  

        Nedávno som narazil na toto – MET vraj robí testy starších prilieb a z ich výsledkov tvrdia, že by mali poskytovať plnú funkčnosť 8 rokov od výroby.

        0 0
      • Flegmatik  

        Taky myslím. Jsou to prostě informace, aby lidi preventivně kupovali nové helmy, aniž těm „starým“ nic není. Podobně mi to přijde se zimníma gumama (4 roky). Je to jen oblbování lidí a někteří na to skočí.

        0 0
        • maajkee  

          No jde o to, jak se s nima jezdí, kde se ty gumy přes léto skladujou, v nějakých případech nevydržej ty gumy ani 2 roky,

          v nějakejch třeba zase 6 let vydržet můžou.

          0 0
          • Flegmatik  

            Ne. Oni to myslí tak, že i když budeš mít 4 roky gumy, nejeté, skladované celou dobu někde v garáži, tak je musíš vyměnit, protože ta guma „už nesplňuje požadované vlastnosti“. To je prostě klasika. Média to pak neustále prezentují a lidi na to přistupují.

            0 0
            • jIrI___  

              Zrovna u těch zimních gum bych tomu pravidelnému měnění i věřil. Ve škole jsme na tohle téma dělali nějaké laborky a 6 let stará zimní guma měla už úplně jiné vlastnosti než guma nová. Ale těžko říct, jak se to projeví při samotné jízdě.

              0 0
            • maajkee  

              Jenom ať to dělaj, kámoš dělá v pneuservise a kolikrát mu tam lidi nechaj zimní gumy s 80% vzorkem, ale už tři zimy jetý. Já mám pak na každou sezónu pneu za hubičku :)

              0 0
        • MlokCZ  

          Určitě se ten přístup přehání, aby nutili měnit helmy často. Ale vlastnosti se po delší době skutečně mění, to je ověřené. Otázkou ovšem je, jak rychle a při jakých podmínkách skladování a ježdění helmy.

          Třeba 10 let starou helmu bych tedy už rozhodně nejezdil.

          0 0
    • web6  

      Takže nic nového, prostě váha jezdce a helma nemají nic společného. Po 5 letech bude mít materiál určitě trochu jiné vlastnosti, pevnost v tahu, tlaku a hlavně se lehce mění struktura třeba vlivem změn teplot.

      0 0
      • Honzyn  

        Resit vlatnosti helmy po 5 letech mi prijde z pohledu cloveka co fakt jezdi a tudiz obcas i pada:-) zcela bezpredmetne.Ja rozstrelil uz 2 helmy.Je to jako resit jestli mi za 5 let narezne retez nebo popraskaji plaste:-)

        0 0
        • web6  

          Přesně tak, kdo jezdí padá;)

          0 0
          • mr.antik  

            to sice je pravda ale já jsem u přechozí helmy (asi 8let) přímo na hlavu nespadnul…

            0 0
            • Flegmatik  

              Teď ti budou říkat, že nejsi správný biker! Styď se! :-D

              0 0
              • mr.antik  

                správný biker musí aspoň jednou do roka spadnout na hlavu! To by mohly používat výrobci přileb jako svoje moto :-))

                0 0
            • web6  

              Tím lépe pro tebe. Nebo jak se to vezme…

              0 0
            • MlokCZ  

              Po více letech stejně začíná ztrácet vlastnosti i když je nebouraná.

              0 0
        • karliner  

          Představ si, že jsou i cyklisti, kteří na kole umí jezdit a nepadají z něj na každé vyjížďce jako hrušky, těm by třeba ta přilba mohla pár let vydržet, co ty na to?

          0 0
          • Mr.Duck  

            „Kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti.“ žejo. Umí/neumí to je fuk :P

            0 0
            • Rychlej turista  

              Ano, pak ale vypadáš směšně, když nezajedeš výsledek podle svých představ a vysvětluješ to pádem. Protože pád je v drtivé většině jezdecká chyba a jako taková je spravedlivě do konečného výsledku započítána.

              0 0
              • Mr.Duck  

                To jo, padat se má při tréninku, ať si to člověk vyžere a na závodech má klid :-)

                0 0
    • Flegmatik  

      Chudák prodavač už je z toho všeho tak zblblej, že se zeptal radši i na hmotnost člověka :-)

      0 0
      • Hornet  

        Alebo je to nova smernica z EU :-)

        0 0
        • web6  

          Za chvilku bude chtít a vědět jestli nemáš roztřepený konečky vlasů abys bepoškrábal ba dokonce nepropíchl skelet přilby ;)

          0 0
          • Hornet  

            A co bude chciet odo mna, ked mam hore uz nejako malinko vlasov( respektive skoro nic)

            :-D

            0 0
            • Flegmatik  

              Ty si musíš koupit speciální silikonový návleček na hlavu (za 1000 Kč), aby ti helma na hlavě neklouzala.

              0 0
              • Hornet  

                Ach joo, co len v tej EU nevymyslia :-D

                nebudu stacit silikonove gripy za nejake 2 stovky?

                0 0
                • Flegmatik  

                  Bude stačit i něco jiného. V každé drogerii k dokoupení, akorát nebudou lubrikované.

                  0 0
                  • Hornet  

                    Joo, a uz nebudem potrebovat ani prilbu, ochrana ako ochrana.

                    0 0
        • Flegmatik  

          Ani bych se nedivil. Možná budou časem speciální váhy na hlavu, kdy při koupi nové ti zváží hlavu a doporučí speciální eňo ňůňo typ helmy přímo pro tvou hlavu :-) Samozřejmě že po dvou letech si musíš helmu koupit znovu, protože stará z bezpečnostních důvodů už nebude splňovat parametry…

          0 0
          • web6  

            Nejlepší by byl rovnou odlitek hlavy, ale to by stálo moc… ;)

            0 0
    • mr.g  

      Pouziji tendle traed.. jak jsem si to tak procital tak me napadlo jak je to se sedlovkama a unavou materialu…dopo­rucuji se vymeny po nekolika letech?je mi jasny ze jo ale kolik treba u karbonovych?je jasny zalezi na vaze stylu jezdeni atd. stejne mate nejake zkusenosti?dost me desi ze by praskla…diky

      0 0
      • Vlady  

        Vzpomínám si jenom na jakýsi test, kde zjišťovali, zda rám časem „změkne“ (hliník, ocel)- jak rádi někteří majitelé tvrdí, aby před rodinou zdůvodnili nutnou koupi nového kola. Ukázalo se, že má vlastnosti, dokud někde neprdne, po celou dobu životnosti stejné. U karbonu o žádném testu nevím. Oproti přilbám jsou u sedlovek ale opravdu úvahy, že by mohly být v různých dimenzích podle váhy jezdce…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.