• curbec

    Ahojte, dneska jsem namontoval nový řetěz, a když jsem ho jel zkusmo projet, tak jsem zjistil, že mi řetěz při silovějším záběru přeskakuje a tím pádem se s tím prakticky nedá jet. Měnil jsem i převodníky, ale kazeta zůstala původní (má za sebou asi 4000km). Myslíte, že by to mohlo být tím, že kazeta je už taky opotřebená a nesedne si s novým řetězem? Nebo máte jiné vysvětlení?

    0 0
    • jackasss1  

      Já bych to viděl na tu kazetu. Předpokládám, že délku řetězu jsi nastavil pdole původního…

      0 0
    • maxtor  

      Je to přesně tím, co píšeš. Máš sjetou kazetu. Máš 2 možnosti: počkat, až si to sedne, nebo co nejdřív kazetu vyměnit. Doporučuji druhou možnost.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Pokud kazeta není úplně na odpis, tak zpravidla řetěz střílí jen na jednom až dvou pastorcích. Pak stačí nějakou dobu tyto pastorky nejezdit v kopcích a časem si to sedne nebo nedávat úplně fungl nový řetěz, ale už lehce jetý.

        0 0
        • maxtor  

          Těmto problémům se dá předejít. Můj recept je takový: A novým ozubením koupit cca 5 řetězů (pokud možno s rychlospojkou). Nasadit první a nechat jej tam v závislosti na jeho kvalitě a stylu jízdy cca 500–800 km. Takle protočit všech 5 řetězů a pak se vrátit k prvnímu a celý cyklus opakovat 3×-4×. Na konci sice bude 5 řetězů, kazeta a převodníky v háji, ale našlape se na tom poměrně hodně a hlavně bez problémů, které dělají sjeté zuby s novými řetězy.

          0 0
          • lendl  

            Suhlasim, len tych retazi je pomerne dost, mne na to stacia aj 2.

            0 0
            • maxtor  

              Jasně, byl to příklad. Já takhe ale experimentuji s Derore kazetou a převodníky a světe div se!! Převodníky mají skoro 10 kkm a kazeta kolem sedmi a ani jednou jsem neměl problém se střílením, i když jsou zuby hlavně na kazetě úplně v hajzlu.

              0 0
              • JSt  

                pres 10k km jsem najel na deore plackach (vse ocel) i kazete i s tim, ze jsem retezy obcas pretahl. vyslo to na 6 hg53 retezu. kazetu jsem uz vyhodil, ale pily funguji furt dal vpohode. nestrilelo mi to nikdy. sram kazeta 970 nebo tak nejak, co byla na novym kole je zlo. prvni retez menenej vcas a strilelo to jak vo pouti snad na vsech pastorcich (casem si to teda sedlo), zub jsem tomu vylomil – netusim, jak se mi to povedlo O:-). uz se tesim, az ji omydlim a pujde definitivne pryc :-).

                0 0
                • maxtor  

                  Uvažoval jsem o Sram kazetě i řetezech, ale když vidím ceny Shimana (XT kazeta pod litr, řetěz Dura-Ace za 460, XT pod 4 stovky) vykašlal bych se na Sram.

                  0 0
          • tomaasz  

            Jezdím 5 řetězů po 1000 km, řetězy točím 2× takže 10000 km na kazetu. Ocelové převodníky snesou 20000 km – většinou stačí vyměnit prostřední placku. Ale mám osmičku, převodníky SH alivio, kazety SH alivio nebo sram 830 nebo 850.

            0 0
          • Loner  

            s pěti cyklovanými řetízky PC 971 mě vydrží kazeta LX i Deore nestřílet při nezávodním teréním provozu (ne asfalt)až do kolem 15 kkm a střední ocel. placka drží 25 kkm, malá začne sukovat v bahně kolem 15 kkm a dvakrát mezitím vyměním otočím rolny – ty nejlacinější Shimano, jenom ne BBB, ty nevydrží v bahýnku a na písečku nic. Střílející kazety pak ještě dojíždím – , ale to už jenom teď v blátivé zimě. Pokud na jeden řetěz má kazeta 4000 km, tak už nemá cenu měnit řětězy, ale dojezdit do smrti na jednom nebo dvou už ojetých – tak 132,7mm by mohlo ještě sednout.

            0 0
            • MlokCZ  

              To záleží jak u koho. Jezdím pořád řetězi do 132,8 (sem tam má někdy při výměně už na pár místech 132,9) a při výměně mají najeto kolem 3,5tis. km. Řetěz si sedne vždy zcela okamžitě bez jakéhokoliv náznaku střílení a takhle kazeta vydrží x řetězů (kolik nedokážu ani říct, protože jsem sjel zatím jedinou kazetu a to prastarou XT, která vydržela 20tis. km a ještě nebyla úplně na vyhození; od té doby jsem vždy měnil kazetu dříve než jsem ji stihnul zničit buď s novým kolem nebo teď před rokem kvůli přechodu na 11/34 kazety; všechny kazety byly vždy XT).

              Jednou jsem přetáhnul řetěz před x lety, když jsem na něj nějak zapomněl (to bylo ještě na osmičce, kde mi vydržely řetězy kolem 4,5–5tis. km a když vydrží tolik, tak jsem je nikdy moc často nekontroloval, až jsem na to jednou zapomněl úplně) a to na 133–133,1 (různá měření na víc místech). Nový řetěz na pár pastorkách chvilinku střílel, ale také si rychle sednul a kazeta ok.

              Takže se tohle hodně liší dle ježděných podmínek a stylu jízdy. Extrémním podmínkám se snažím vyhýbat, ale samozřejmě občas v bordelu jezdím (včera i v sobotu jsem byl v terénu, snaha byla vybrat cesty, kde bude nejmíň bahna, ale bylo všude, takže to moc nešlo, ale přesto jsem dojel jen se středně zaflákaným kolem a jen lehce zaflákaným oblečím a s řetězem celkem čistým).

              Tím chci říct, že kazeta, která má 4000km na jeden řetěz může být zcela v pořádku a ten řetěz ještě ani nemusí být na vyhození (třeba manželce vydrží řetězy ještě déle než mě a něco málo přes 4tis. na jeden najede, aniž by byl přetažený). Na druhou stranu při druhém extrému může být kazeta naprosto v háji (pokud je to u člověka, který likviduje řetězy do 1000km).

              0 0
              • MlokCZ  

                Momentálně mám doma dvě XT kazety 11/34, na kterých je pár set km druhý řetěz, takže ještě nemají ani 5tis. km a obě vypadají jako úplně nové.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Vlastně ještě na posledním HT, co tu máme je o malinko více jetá 11/32, tam se druhý řetěz blíží ke své smrti, takže bude mít přes 6tis. km. Také vypadá jak nová.

                  0 0
          • Zerocool  

            to by se mi fakt nechtělo:(

            0 0
    • pajasimi  

      měl jsem ty samý příznaky co ty, ale kazeta teda byla vyměněná taky, tak jsem si myslel že je to převodníkama.­.naštěstí než jsem je stihl vyměnit zjistil jsem, že sem blbě snejtoval řetěz..padalo to jen při silovým šlapání:)

      0 0
    • honza.hk1  

      ještě bych jako první věc zkouknul spojku řetězu. Pokud je moc na pevno, tak není tak ohebná a při pohybu na kazetě se hned neohne dle pastorku. Zkusil bych ji rozhýbat, jen jako první pokus. Vruce jí ohneš lehce, ale na pastorku stačí málo a může tam být chviličku prodleva než se narovná

      0 0
      • curbec  

        Dík za tip, zkusím ještě zkontrolovat kvalitu nýtování. Je fakt, že jsem nýtoval poprvé, tak to asi nebude ideál, a když jsem zkoušel ohebnost, tak ten mnou nýtovanej spoj je o fous míň pohyblivwej než ty originální.

        0 0
        • Lister  

          No ono o fous míň pohyblivý než originál může být o fous víc zatuhlý než pohon snese :-)

          Ale jestli jsi jezdil celý 4 tis jen jeden řetěz, tak je velmi pravděpodobné, že kazeta není ve 100% kondici. Zase na druhou stranu pokud se ti to nesukuje na převodnících, tak by to nemuselo být tak hrozný a mohlo by si to sednout. Jen to bude chtít šlapat více frekvenčně a počkat tak 100km, pokud ta stovka nepomůže, tak to má kazeta opravdu za sebou – ale nevyhazovat, dá se pak krásně použít na jiném kole na dojetí v kombinaci s podobně unaveným materiálem.

          0 0
          • Vašur  

            Na převodnících se asi nebude sukovat, když píše, že je taky měnil :-)

            0 0
    • kofolka  

      Mám úplně stejnej problém s tim rozdílem, že se mi to děje na novým kole, takže mám všechno nový včetně kazety. No nevim teď to budu dávat na seřízení, doufám, že si to časem sedne, ale zatim mě to docela dost štve…

      0 0
      • Hejdik  

        U novýho kola je to zcela normální. Stačí si trochu pohrát se štlovacím kolečkem na přehazce a problém by měl být vyřešen.Je to patrně způsobeno tím,že nová lanka se musí zajet,což by mělo být otázkou jedné vyjížďky.

        0 0
        • kofolka  

          No nevim na jak dlouhý vyjížďky jezdíš, ale mě to asi po 120km pořád ještě blbne :o) No minulý kolo mi to nedělalo ani když bylo nový tak nevím…

          0 0
          • MlokCZ  

            To že si to během jedné vyjížďky sedne neznamená, že to po ní bude fungovat, ale že od té doby už bude stav neměnný. Tedy je možno přehazku doštelovat a už nedojde k jejímu rozštelování. Takže pokud si to neseštelovala, tak to samo blbnout nepřestane.

            Ale samozřejmě může být i spousta jiných problém jako zatuhlý článek, křivá patka (ano klidně může být křivá na novém kole nebo tedy spíš je právě moc rovná a pro daný kus rámu potřebuje přihnout), takže štelování přehazky nemusí nutně pomoct (ale je to dost pravděpodobné).

            0 0
    • kíto  

      Nedávno jsem vyměnil řetěz a taky jsem se divil, jak to přeskakuje. Největší problém byl na druhém a třetím kolečku. Už jsem to chtěl hodit do servisu, ale stačilo rozhejbat spojku na řetězu, která byla zatuhlá, nevracela se a moc se nehejbala. Od té doby OK.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce