Přední plášť 27.5 x 2.2 univerzál

53 nepřečtených
  • vpa007

    Čau,

    aktutálně na svým kole (RB IQ 275) vozím pláště „z výroby“, tedy Mitas Scylla 27.5×2.25 s mlíkem NoTubes. Se setupem zatím spokojenost, přesto bych dopředu rád časem nasadil něco ostřejšího (=zubatějšího). Scylly jsou OK, ale defakto univerzál do letních podmínek, zadní začíná být lehce sjetej, takže bych výhledově přední hodil vzad a dopředu koupil něco právě hrubšího, na čem bezpečně přežiju i podzimní navlhlý listí apod.

    Na starým kole (26er) mám vpředu vyzkoušený Conti XKing, WTB Motoraptor, WTB Exiwolf, Scott Ozone… z toho první dva spadají do zmíněné kategorie, takže XKing je jistě dost dobrej. Na druhou stranu s Rubenou/Mistas zatím dobrá zkušenost jako bezduše, je to domácí a je to trochu levnější…

    0 0
    • Mr.Dan  

      Volil bych určitě Maxxis Ikon, mám s ním bezvadný (myšleno doslova) zkušenosti, na předku drží, pokud není vyloženě bahno nebo písek a mokré kořeny.

      0 0
    • scalar  

      Na předek Rocker Ron.

      0 0
      • vpa007  

        dík, na Nobby Nica sem se taky díval, ale nevím, jestli bych šířku 2.8 narval do Reby a jestli bych vůbec takovýho tlusťocha chtěl :-D… ale je to další z kandidátů, v šířce 2.25… Rocket Ron, co navrhoval scalar mi typově přijde jako Scylla a RaceKing, tedy s nižším vzorkem, dal bych jej spíš dozadu ;-)

        0 0
        • scoty  

          Ok:)myslel jsem samo 2,25 (já teda na předku vozím 2,35, ale to je na 160/160)

          Jinak chtěl jsi podle mně jezdivý univerzal, který trochu podrží i na mokru či blátě a to je spíš NN než závodní xc Rocket Ron …Na zadek bych dal do sucha RaR, a do měkka klidně druhý NN.

          Od r.15 umí NN slušně běžet i po tvrdém a je odhlučněn:)

          0 0
      • Smazaný účet  

        Jo, to tam narve :)

        0 0
    • Japhy  

      Poradili byste co obout přítelkyni na nově skládané kolo? Potřeboval bych aby to na zpevněném povrchu obstojně jelo a neměly úplně tragické vlastnosti v (nijak náročném) terénu. Prostě takové to decentní rodinné výletění aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Měl jsem v hledáčku Maxxis Ikon 27.5×2.2, ale vzorek mi na pohled přijde moc hrubý, aby jí to na hladkém asfaltu nehučelo jako moje NN. A aby to nebyly vyloženě těžítka (do 600 g řekněme?) za přijatelnou cenu (max 700/ks) a přiměřená šířka (cca 2,1 nebo 2,2). Případně mě napadl Smart Sam, uvítal bych další tipy. Předem dík.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Čistě pocitově mi Ikon 2,2 EXO 3C na zadním jel o dost hůř než RaR 2,25 SS. Na druhou stranu (oboje vozeno jako bezduše) Ikonem neprotéhal tmel (mastný oka na plášti), líp se nahazoval. Nevím jak je to teda cenově, ale na nenáročný terén bych z těch 2 vzal RaR SS. Smart Sam jsem nikdy neměl, tak nemůžu srovnat.

        0 0
        • Japhy  

          Bezduše na tomhle kole řešit netřeba, s ohledem na údržbu tam půjdou duše. Starosti s tmelem a nahazováním mi stačí u mého kola. Na to její občasné výletění to nemá význam. RaR vypadá váhou i na pohled ok, nikdy jsem ho nejezdil, nicméně přihodím do výběru. Díky.

          0 0
          • plzakj  

            Jezdite v mokru? Jestli ne, tak by stacily thunder burty, ktery jsou lehky a na asfaltu posvisti. Nebo racing ralphy, ty uz jsou hrubsi, ale potad lehky.

            0 0
            • MlokCZ  

              Přesně. Za sucha Thunder Burty nějaký grip mají a je to přitom asi nejrychlejší bikový plášť na trhu.

              K tomu jako bonus na asfaltu ani trochu nevibrují + jsou i dost tiché.

              Akorát tedy do 700Kč bude problém. Pokud toho ale nenajede nějak moc, tak ji zase vydrží poměrně dlouho, tak je otázka jestli si nepřiplatit.

              A pokud by chtěl terénější kombinaci, tak nechat TB jen vzadu a dopředu RaR nebo RoR dle převažujícího povrchu.

              0 0
              • plzakj  

                Netusis, jestli se TB daj sehnat nekde v 26? Dal bych je na kolo manzelce taky.

                Edit: aha, daji. Ale cena kolem 1000,– To asi vemu RaRa ss, ktery ji muzu pripadne sebrat :D

                0 0
                • MlokCZ  

                  Už se nevyrábí, ale ještě se 26" doprodávají. Ale nebudou to samozřejmě novější s addix směsí.

                  A zatím se ví, že addix směs jede ± stejně (už je pár prvních měření) a grip a životnost by měla být o trošku lepší. Addix jsou ale zatím ještě o něco dražší (z Německa se dají kolem 1200Kč, u nás 1300Kč).

                  Takže je otázkou, jestli ten příplatek zatím stojí za addix verzi (u 26" je to fuk, tam už není vůbec, ale pro ostatní verze myslím).

                  0 0
                  • RomanH  

                    Takže je otázkou, jestli ten příplatek zatím stojí za addix verzi (u 26" je to fuk, tam už není vůbec, ale pro ostatní verze myslím).

                    Bavili jsme se o tom pred cca tremi tydny v jinem vlakne .Dnes jsem se koukal na stranky Schwalbe a maji to opraveno / upraveno. Addix je i u verze Performance (i na 26'' palcich), narostla vaha.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Dobré info, konečně je to jasné a i performance řada je inovovaná.

                      Tím performance jsou už i oficiálně TLE a možná u performance dojde s novou směsí i k většímu zlepšení než u EVO řady.

                      Teď by to tedy chtělo ještě více měření, i pro performance verzi, i na tohle jsem zvědavý.

                      Akorát tedy pro původní dotaz je možné zkusit RaR performance addix. TB performance addix k mání není.

                      A na stránkách Schwalbe ještě přibyl G-one bite:

                      https://www.schwalbe.com/…ne-bite.html

                      To bude další zajímavá alternativa, ale pouze pro 27,5" (pokud to má být 2"+ šířka).

                      0 0
                      • RomanH  

                        No me by zajimalo, jestli ten Addix Perf bude odolnejsi nez starej model (jestli tech 100g navic za to stoji). A zaroven jestli nebude vice klouzat.

                        0 0
                      • plzakj  

                        Chapu dobre, ze RaRa adix je tedy TLE? Tudiz prenositelny z manzelcina kola na me v pripade nouze? :-)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To záleží na verzi. TLR jsou z EVO řady ty co jsou označny TLE (tedy nejsou lite skin). Z performance řady by mělo být TLR vše.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A píšou u nových performance with rubber reinforced side wall. Běhoun byl dobrý u performance verze i dříve (dokonce odolnější než u TLE z EVO řady), takže už by mohly být ok když snad jsou vyřešeny ty papírové boky co dříve měla performance řada.

                            0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Maxxis Ikon mohu jen doporučit. Je to jeden z nejuniverzál­nějších plášťů, který obstojně projede prakticky všechno, jen to není na nějaké divočení na sjezdech. Kromě toho je velice předvídatelný, tzn. jde hodně cítit, že se bude snažit ujet a že bys měl zpomalit nebo zmírnit úhel zatáčení.

            Ano, na silnici bude hučet – toto je výsada absolutně všech rychlých vzorků. Velice podobně jako hučí trekingové pláště, ale hlasitěji. Když jsme na tom sjížděli s kámošem silniční sešupy šedesátkou, tak to znělo jako nálet bombardérů :)

            Pokud chceš plášť co nehučí hlasitě, musíš se dívat po něčem s menším objemem a hladším vzorkem. Takový 40mm trekingový plášť pojede velice hezky po silnici a v suchém terénu se neztratí.

            Pokud někomu přijde vzorek pomalý, tak bych asi tipoval, že jezdil 3C verzi, které obecně mají lepší grip, ale pomaleji jedou. No a hlavně Ikon hodně dlouho vydrží, obzvlášť s ohledem na to, jak je to nízký vzorek.

            Jediná nevýhoda: Ke konci životnosti pláště jsem celkem hodněkrát píchnul, ale jakože fakt v terénu (nejčastěji jsem z pláště tahal trn). Asi s tím má i hodně co dělat to, že to bylo časně na podzim, kdy jsou lesy a pole plné takového bordelu.

            0 0
        • MlokCZ  

          Tak Ikon 3C je prostě děsná kotva. Moc ani nerozumím tomu, k čemu je ten plášť vlastně dobrý.

          Přihodím zase odkaz na měření

          https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

          A k tomu doplním. Na odkazu jsou sice měření na bubnu, ale jsou k dispozici i měření Wattmetrem z reálu a to i z jízdy v terénu (tam je to trochu komplikovanější, slušná měření z terénu moc nikdo dělat nechce, protože je potřeba větší množství průjezdů měřeného úseku, jak výsledky trochu lítají dle zvolené stopy).

          A i když z reálu nejsou k mání čísla pro všechny pláště z odkazu, tak pro ty co k dispozici jsou, tak to vše zcela odpovídá. Nesedí samozřejmě absolutní čísla, ale sedí relativní srovnání (tedy pokud je jeden plášť rychlejší dle měření na bubnu, tak to sedí i s měřením z reálu).

          A konkrétně pro Ikon měření z reálu k dispozi je. A ze stejného měření byl např. RaR, který byl o hodně rychlejší než Ikon (v reálu v terénu).

          Tedy buď chci aspoň trochu jezdivý plášť a tedy nebudu brát určitě Ikon. Nebo jsem ochotný vzít tak pomalý plášť, ale v tu chvíli mám zase na výběr celou řadu plášťů s výrazně terénějším vzorkem, které ale pořád jedou minimálně srovnatelně nebo ještě lépe než Ikon.

          I takový NN speedgrip je rychlejší než 3C Ikon.

          0 0
          • Atilla  

            Tady všichni tvrdí jak je ikon(3C, exo, TR, 2,2) pomalý, zrovna jsem přehodil na spešla 2,1 fasttrack grid griptlon a že by to jelo rychleji, tak to ani náhodou.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ten také není zrovna nejrychlejší, se podívej na srovnání dle měření v odkazu. A jakmile se to dostaneme do menších rozdílů (Ikon vs Fastrack už není moc velký rozdíl), tak pocitově to stejně nelze srovnávat (pozná se kulové).

              0 0
              • Atilla  

                A co je rychlý plášť do terénu Rocke Ron? Který se při agresivní jízdě žvejká celý i boční špunty…

                Nejrychleji dle tabulky z použitelných plášťů vychází Xking a tam je rozdíl 2W mezi FT.

                Hodně mě pobavil Hans Dampf který má být rychlejší než FASTTRACK a přitom v terénu skoro nejede.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pro HD měření z reálu bohužel nemám, ale jak jsem psal, tak pro více plášťů k dispozici jsou a odpovídají výsledkům z odkazu.

                  A taky otázka jaký HD. Trailstrar (nejen HD, ale všechno s Trailstar) jsou neskutečné kotvy. To se u Schwalbe teď podařilo konečně napravit (addix speed grip je o hodně rychlejší než trailstra a i addix soft je pořád rychlejší než Trailstar). A pacestar zase až tak špatně nejede (když jsem jezdil HD trail a HD pace, tak to byla už velká bída, ale když se dal pryč jen ten přední trail, tak už to ušlo). Ale samozřejmě ve srovnání s rychlými XC plášti co jezdím, tak HD nejede ani v pacestar verzi.

                  Se žvýkáním si myslím mít problém přítelkyně Japhy opravdu mít nebude. A pokud jezdí někdo opravdu hodně agresivně v terénu, tak to je na úplně jiný výběr než se tu řeší.

                  X-king jsem jezdil dost a to pouze z důvodu odolnosti (protection verze vs jiné rychlé XC šlupky). Ale opustil jsem ho, protože zrovna zmíněný RoR je jak rychlejší, tak i lépe drží než XK. A problém se žvýkáním jsem u RoR nikdy neměl žádný. Tím vůbec nerozporuju, že ho někdo může mít (ale jak píšu ve druhém odstavci, tak to je pak pro úplně jiné pláště pro agresivní styl jízdy).

                  0 0
                  • Atilla  

                    No pokud se bavíme o předním kole, tak tam se boční špunty u švalbe kroutí , protože jsou moc do stran a špunty nejsou protažené na boky.

                    Co jsem chtěl říct je to, že ikon sice není nejrychlejší, ale v terénu se na něj může člověk spolehnout, že si jen tak nečekaně neustřelí jako to dělají švalbe pláště. Jezdil jsem RoR, RaR,FA, HD, MM,BB,WW, prostě skoro všechno co švalbe má a ve všech možných směsích aby si někdo nemyslel, že jsem zaujatý proti nim.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      U těch terénějších tomu rozumím, u nich to může být pro opravdu agresivní ježdění (pro které ty terénější jsou určené) úplná diskvalifikace z výběru.

                      Pro pláště dejme tomu do RoR (TB/RaR/RoR) a adekvátní užití daného pláště neznám nikoho, kdo by s tím měl problém. A třeba u TB se už nemá opravdu co kroutit u špuntů, ani při agresivní jízdě :-)

                      A k tomu tu byl omyl jménem trailstar (nejen, že to nejelo, ale ještě nefunkční už i kolem 10°, o nižších teplotách ani nemluvě). Na přední pro terénější plášť už pacestar směs nebyla zrovna to pravé a trailstar byl velký omyl, takže tam nebylo vůbec co na výběr.

                      Tady uvidíme po delší době jaké budou zkušenosti s addix speedgrip a addix soft. Pro superagresivní jezdce to ale nejspíš pořád nebude, nějaké ty vyrvané figury jsem u terénějších Schwalbe s novou addix směsí už na zahraničních fórech viděl.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Nevím jak addix , ale u spešlu jim ten griptlon řekl bych funguje obstojně, tak bych chtěl tuhle novinku vyzkoušet i na předku. Bohužel absolutně nevím co bych si tam od nich dal v 29" Ten výběr není velký

                        0 0
                  • Japhy  

                    No, zatím je čas vybírat, stejně čekám na vidli a dalších pár drobností… Pro sebe mám jasno, osvědčené kombinace 29 NN, RaRa nebo RoRo to jistí a nějak nemám potřebu experimentovat.

                    Ale najít přiměřeně drahý a přiměřeně lehký 27.5 pláště pro drahou polovičku, aby nešpačkovala že jí to na áčku nejede nebo že jí to ustřeluje v terénu – toť oříšek. Není to žádný závodník ani technik, ale prostě jí nechci ošidit nějakou levnou drátěnou šlupkou.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ať vybereš cokoliv, tak ji tam hlavně nedávej ten Ikon a ani Smart Sam. Smart sam je snad ještě horší volba než Ikon. Smart Sam nejede (proti Ikonu to možná bude o malý chlup lepší) a současně k tomu i nedrží (Ikon bude držet o mnoho lépe než Smart Sam).

                      0 0
                      • Chiron  

                        Jen tak pro orientaci, myslíš teď starý Smart Sam nebo už ten nový co je predělaný?

                        Přítelkyně má SS na kole od novoty a na zadním vypadá že mizí před očima. Tak přemýšlím, co jí tam dát. Líbil by se mi tam TB, ale díky tomu, že ji zaboha nemůžu pořádně naučit brzdit přední brzdou, tak by to byla asi zbytečně drahá sranda.

                        0 0
                        • stan.zak  

                          Není to k tématu, ncm. manželka začala přední brzdu používat víc až když js vyměnil oba kotouče za menší :- )

                          Tedy přední není tak ostrá, tak se ji nebojí použít, a zadní tak nebrzdí, takže tu přední vlastně použít musí.

                          Jinak vozí vzadu Racing Ralpha 2,25 a vepředu Nobby Nica 2,25 .

                          0 0
            • plzakj  

              Jsou oba vic jak o 100g tezsi, nez RaRa a o 200g nez TB.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak v tom bych zase ani já až takový problém neviděl. U Schwalbe je jedna věc udávaná teoretická hmotnost a pak v praxi většinou o trošku větší (při více než 8% rozdílu lze reklamovat).

                A 100g na plášti neudělá v reálu žádný rozdíl, který by vůbec šel změřit. Vliv 100g na plášti je mnohem menší než ty rozdíly valivých odporů.

                Pro zajímavost pár hmotností u TB co jsem vážil větší množství kusů:

                • nejlehčí TB 29×2,25" TLE pacestar jsem měl 560g (tedy ještě pár gramů méně než by měl mít)
                • ovšem nejtěžší jsem měl i dva kousky 700g (ty už bych vyreklamoval, ale to jsem ani nechtěl)
                • a pak spousta kusů něco mezi tím, nejčastěji kolem 610–630g
                • 2× TB 29×2,25" TLE addix speed 622g a 632g (i tady by šel ten těžší už reklamovat)
                0 0
          • MlokCZ  

            Tady jeden z testů, kde se měřilo v reálu Wattmetrem při jízdě v terénu a je tam Ikon.

            https://cdn.pbrd.co/…/GBNSNBw.png

            A konkrétně ten Ikon byl 29"x2,2" 3C MAXX SPEED, zvážených 542g.

            Také je tam vidět, že měřit v reálu v terénu není díky rozptylu jednotlivých měření jednoduché a je to hlavně dobré pro potvrzení toho, že měření na bubnu dává použitelné výsledky.

            0 0
          • ufoncz  

            Na předku (toto vlákno) je ten valivej odpor celkem jedno, horší je, že moc nepodrží.

            0 0
            • MlokCZ  

              Přední má sice menší vliv, ale dovolím si nesouhlasit s tím, že to je jedno. Pokud je přední opravdu pomalý, tak se to projeví taky.

              A toto vlákno je rok staré, to už se neřeší. Teď se řeší aktuální dotaz, co psal Japhy a ten se nepatl jen na přední.

              I když teď dostal Smart Sam také novou addix performance směs, tak to třeba bude o trochu lepší než dříve. S addix Smart Samem zatím zkušenosti žádné nebudou.

              0 0
      • vpa007  

        Hele, plášť co obstojně univerzálně jede, váží 600gr a stojí tak 7kil znám jeden… Mitas Scylla 27.5×2.25. Měl jsem jej továrně nasazené na obou kolech, časem mi, na to moje divočení přestal vpředu stačit, což ale nejspíš nebude problém tvé dívky ;-). Takže doporučuju.

        https://www.kupkolo.cz/…erna_z94819/?…

        0 0
    • ladiki  

      Vozím ve předu Nobby Nick 2,25. Vzadu RaR taky 2,25. Myslel jsem, že ten NN bude na sucho a asfalt na prd, ale dnes už bych tam menší zuby nechtěl. V lese není o překvapení nouze a předek mi nikdy nestřelil…

      0 0
    • ufoncz  

      Jak píšu všude, Xking určitě ne 2.2, ale 2.4. Chcíplou 2.2 nemá smysl kupovat a k poctivýmu RK na zadku nebo i té Scylle 2.25 je to navíc i hnusný. V tom našem rozměru (27,5") to má furt super hmotnost (580 g RaceSport), na ráfku KOM i23 to mělo něco přes 58 mm nový a něco mezi 59–60 mm to má teď po 2500 km. Jako bezduše to funguje.

      Ikona na předek určitě ne, pokud občas jezdíš aspoň trochu nějakou techniku. Maxxis Ardent Race 2.20 TR na sucho, případně Ardent 2.25 TR – jako všecky Maxxisy to jde nahodit bez duše krásně, drží tlak většinou i bez mlíka a hmotnost je pořád slušná (resp. v relacích toho Kratosu v případě Ardenta). Ardent je na poměry XC kola už docela držák a nemusíš se vyloženě bát ani trochy blata.

      0 0
      • stepon  

        A co zkusit Forekaster od Maxxisu? 2,25 nebo 2,35… Mam to, drzi to pekne a valivyho odporu oproti predchozi Scylle sem si nevsiml, zato gripu ano. Ani to neni nejak zasadni tezitko. Takovej maxis verze NN cca.

        0 0
        • vpa007  

          Forekaster má kámoš na Scottovi, ve verzi 29×2,35 a celkem si jej pochvaluje.. akorát teda po asfaltu moc neodvaluje ;-)

          0 0
      • plzakj  

        Snad uz za ten rok neco poridil.

        0 0
    • vpa007  

      Tak jasan, že sem za ten rok něco vybral a mám k tomu i pozitivní referenci.

      Páč sem chtěl něco jakoScylla, ale ostřejší, tak jsem logicky koukal na Conti XKinga, kterýho sem vozil dřív na 26tce.. akorát cena Protection verze se moc nelíbíla a na kolo mě nepasovaly oranžový popisky (módní policie, a z toho důvodu šly z kola ven i gumy od Maxxise skrzevá žlutý nápisy ;-)). Pak jsem koukal na Vittoria Barzo, což považuju za kopii XKinga… jenže TL veze má zas pro změnu šedý boky. Nakonec jsem na kole u matbikera uviděl něco co mě zaujalo – plášť Onza Canis. Což jsem koupil ve verzi 60TPI (27.5×2.25).

      Aktuálně tedy vozím vpředu Onza Canis, vzadu dojíždím Mitas Scylla. Jak začne slota, přehodím na vpředek Mitas Kratos a vzadu bude Onza Canis. A je to fakt super plášť. Lehce valivej, přitom vyšší figury, boky otevřený a ostrý. Takže perfektní jistota na všech možných površích. Doporučuju. Akorát teda rozpočet sem krapet překročil. Takže si myslím,, že kdyby to Mitas nějak nenápadně obšlehl, tak má super protfolio plášťu a Canis by přesně padl mezi Kratos a Scillu, kde teď nice není… a cena by byla fajn ;-)

      0 0
      • ufoncz  

        To nevypadá blbě – jak je to ve skutečnosti těžký a jak je to široký (přes boky a přes vzorek)? Ale když jsme u té módní policie, ty boky Mitasů popsaný jak bulvární titulka, ty ti ladí?

        0 0
        • vpa007  

          Váha je 663g, šířku/ výšku/ hloubku změřenou fakt nemám, ale řek bych, že je to na daný rozměr standard, žádná užovka ani anakonda :-D. (Ale v případě enormního zájmu to zítra můžu nějak poměřit ;-)).

          Každopádně máš pravdu, ten super panda cirkus, co maj Mitasky na boku, fakt pochopení nemám… zato u vzhledu Onzy moje minimalistický oko chrochtá blahem. Scylly teď vzadu dojíždím, na zimu pude Canis dozadu, kde zůstane. Vpředu bude Kratos a na sezónu dopředu dám druhýho Canise… mám zálusk na verzi se 120TPI, ta má vážit někde kolem 600g (60TPI má mít podle webu 640g… ;-)). Myslím, že to bude super kombinace!

          0 0
      • doubleingram  

        Onzy vypadaji zajimave, jak vali napr proti RR, XKing apod? Jak drzi, co bezduse? Tlaky, zvykani?

        Libily se mi tyhle nove Vittorky ale ty komentare vypadaji desive:

        https://www.bicyclerollingresistance.com/…cal-tnt-2017

        0 0
        • vpa007  

          Hele jako bezduše úplně vpoho – nahodil jsem to růčo pumpou na rádek DT Swiss, první dávka mlíka se celkem vsákla (za 4 měsíce), tak sem chvilu jezdil i na sucho, ale vpoho. Tlaky jezdím 1,7–2,0psů (sem těžkej), žvejkání je vpoho. Jak Canis valí bych subjetivně řekl, že asi jako XKing… Scylla mi přijde jak RaceKing, Kratos jako MountainKing. Ale jako jo, bylo by fajn ukecat toho maníka, aby to testnul ;-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.