Zima konečně skončila, ale s ní neskončily moje problémy. Potřeboval bych na kolo přidělat přední náhon. Jelikož bydlím v kopcích, v zimě by se mi zadek mohl vždycky uhrabat. S náhonem na přední a zadní kolo by to byla lahůdka:) Poraďte:)
Zima konečně skončila, ale s ní neskončily moje problémy. Potřeboval bych na kolo přidělat přední náhon. Jelikož bydlím v kopcích, v zimě by se mi zadek mohl vždycky uhrabat. S náhonem na přední a zadní kolo by to byla lahůdka:) Poraďte:)
Joo, tak to musel byt dobrej vzorek.
Co sis šňupnul…? :-D
Spálené pneumatiky, jak jsem s kolem gumoval na semaforech:)
Ve Velu (nevím jestli teď v posledním nebo předposledním čísle) byl článek o nějakém bývalém konceptu biku s pohonem 2×2.
já jsem v nějakém muzeu viděl motorku 2×2. To kolo muselo být zajímavé… ale z technického pohledu nereálné.
jo mám ho,ten bike se jmenuje christini,ten náhon je pořešen pomocí kardanů
foto
husty… dokonce je to full. Ale nedokazu si predstavit ty odpory jaky by to melo…
http://www.mtbr.com/…1526crx.aspx
tu sú nejaké skúsenosti a ešte niekde inde som čítal, že v teréne pri rýchlej jazde je to nedotáčavé…
jn,ale je dobrý že to je odpojitelný,však by taky byla blbost jet awd po rovině nebo tak:)
Je tam nějak řešený rozdíl rychlosti otáčení předního a zadního kola při zatáčení? Nějakým diferenciálem? Když na kole projedete kaluží a uděláte na asfaltu malé kolečko, tak je ze stopy zřetelné, že dráha zadního kola je výrazně menší než dráha předního…
na 99,9% nie, z toho plynie aj tá nedotáčavosť o ktorej som písal vyššie. pokiaľ dobre pamätám, malo by byť rozdelenie síl 50:50
Jj – uvědomil jsem si to při zmínce o té nedotáčivosti.
Ale dole je odkaz na ten článek a nojo – hovno diferenciál – stačí volnoběh – tak prsotě v zatáčce jedu na zadní pohon. Vlivem rozdílného zpřevodování vlastně jedu pořád na zadní pohon, dokud zadní kolo nepodklouzne nebo nenajede na překážku. Tak to vypadá docela zajímavě…
Hej, tak tohle je teda TOP ! dneska je apríl nebo co ?
ten borec jezdi zatacky tak rychle ze ho vzdy predbehne zadni kolo !, tady ten predni nahon je VELMI akutni zalezitost !
;-)
:-D to je moc
tady mas jeden :) ale kde ho sezenes nevim…
Něco by tu bylo
A ještě s righty!!
číňan svede vše :D
http://www.christinibicycles.com/
inak robia aj motorky s 2×2
to si zaspal dobu: http://www.hanackekolo.cz/…imovcak3.jpg
wow !
To chce cely novy koncept. Misto stredu rotacni olejove cerpadlo a do naboju hydromotory. Zasobnik oleje nechas vve spodni ramove trubce a vhodnym, ventilem muzes rozedlovat pomer vykonu na predni a zadni kolo.
Kdyz prihodis planetovou prevodovku k cerpadlu jako treba shimano afine, budes to mit i s menicem prevodu!
..o ucinosti hydropohonu nemam tuseni…
To vidíme.. . .
jeste by to slo resit pres nejakou ohebnou hridel… jak to byva treba do vrtacek… ten nadstavec pro vrtani za roh…
Jedině elektro .
Něco je.. a i u motorek :D
Na té motorce to může být celkem zajímavé.
ani ne…
No na jůtůb jsou nějaký videa jak s bajkama tak s motorkama…A je to teda zajímavý to jó…Ale co se funkce týče..nevim nevim…na nějaký rovině třeba v blátě to bude určitě lepší, ale nějaký technický úseky…blbě se s tim zatáčí atd..Ale je to teda mazec oubec sem netušil že něco takýho exiztuje!
Jeli s tím i Dakar. Celkem se držel, ale byl tam objemový handicap (pouze 450 ccm), takže myslím, že už to odložili.
Tady je celý článek http://www.mtbiker.sk/…bicykli.html
za dvacet tisíc umim udělat náhon předního kola (nedělám si srandu) Můžeš se ozvat. Mimochodem neni to moc lehký.
teraz sa bez srandy chcem opýtať, či už existuje nejaký funkčný aspoň prototyp, vážne zaujíma ma to.
Fabyjén nebo jak se ten kluk Kančelárovic jmenuje by věděl. ;)
To už je snad lepší koupit pořádný boty a chodit pěšky.Když už nic jiného tak to vyjde lavnějc.