• kostik

    Je nechvalné známo , že Epicon je bohužel mazáný vazelinou ( záleží také na roku výroby – myslim ), což znamena , ze v teplých podmínkách je fajn , ale jak přijde zima tak je to konec. Proto prosim o radu , jak a kdo by vidlici byl schopen předělat na olej , zda je to náročný a jestli to zvládne obyčejnej kutil … Také jak je to cenově náročný a zda se to vůbec vyplatí . Pište o všem , za každou radu budu rád , ale jezdit v zimě s epiconem je za trest

    0 0
    • kostik  

      Tim ,, kdo '' myslim někoho kdo by mi mohl vidlici natunit – předělat ( zaslat pres net)

      0 0
    • Vilém  

      Hledej, je to tu popsane x-krat.

      0 0
      • kostik  

        ptal jsem se jako první na to kdo by to byl schopen provest , vím , že Milan z TT už cizí netuní, tak jsem se ptal zdali to dělá ještě někdo jinej …

        0 0
    • KOLOMECH  

      TT

      0 0
    • Kublaj  

      Je to celkem jednoduché, zvládneš doma ve sklepě se základním nářadím. Cena předělání je v podstatě jen cena oleje.

      0 0
    • zzd426  

      je to jednoduché. stáhni si na sr suntour 3d pohled na rozborku vidlice, kdyby jsi náhodou něco přehlédl tak podle toho to poskládáš vždy. na spodních nohách povol šroubky, gumovou paličkou (nebo kladivem třeba přes rukojeť šroubováku) po nich klepni a pak je vyšroubuj. vyčistíš vše od vazeliny ( proto doporučuji rozdělat i vzduchovou část ) dej olej 10w40 cca 15ml do každé nohy a jen zatěsni šroubky jak budeš dávat vidli dohromady. pokud vidlice bude mít vakl, tak zkus použít hustší olej, záleží na tom jaký to je rok výroby. pak můžeš zkusit i nastavit progresivitu a citlivost pomocí výměny negativní pružiny (pokud máš možnost si ji někde nechat natočit). je to easy. jo a hlavně nezapomeň vypustit vzduch, zvlᚍ pokud chceš rozdělávat vzduchovou část nohy :) pokud bude vakl tak buď nějak vymezit, nevím jak, nebo hustší olej, nebo zpět vazelínu. chce to zkusit, rozdíl je. manželka má raidon asi 2009 a předělal jsem a good, vůle tam není žádná…

      0 0
      • zzd426  

        jinak zde nějaký návod na servis vidlice http://www.ivelo.cz/…/sr-suntour/

        a ještě jsem zapoměl že nahoře u stíráků to chce vyměnit původní gumová kolečka za molitanové kroužky nasáklé olejem. ty kroužky se dají koupit, já si je vyrobil za pět minut sám.

        k zatěsnění použít buď teflonovou pásku, nebo jsou docela dobré instalatérské těsnění (vodo topo)

        0 0
    • Georrge  

      jak na to už tu máš, pokud z toho chceš dostat maximum tak si kup za oleje RedRum a nějaký kvalitnější průmyslový olej na kluzná vedení (trochu hůř se shání), ten kluzný vem trochu méně viskózní, a namíchej si ho s RedRumem na hustotu jakou potřebuješ. Není problém si na zimu namíchat řidší olej, na léto pak více RedRumu, lépe to pak i maže. Nad píst čistý RedRum, nebo pokud by ti utíkal přes těsnění tak směs oleje (libovolného) a vazelíny (silikonové nebo jiné do vidlic), nebo čistou vazelínu.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Neválí se někomu z vás na krámě nějakej starej model nejetej neseřízlej Epicona s pivotama na Véčka?

      Potřebuju pro svojí pani, Epicona kvůli váze, pani má 50 kilo a její 2,6kg SR XCMko jí příde jako kovadlina. Jak těžká, tak tvrdá necitlivá.

      0 0
      • oddie  

        Těžko, leda Raidon X1 je k sehnání s V-čky…

        0 0
        • Smazaný účet  

          A co říkáš na tohle RSTéčko?

          http://www.kola-cykloshop.cz/…la/d-638427/

          0 0
          • oddie  

            No hlavně nemá V-čka, co jsi chtěl výš…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Soráč, sem se ustřelil. Tak znova:

              http://www.axit.cz/…ir-2013.html

              0 0
              • oddie  

                Ségra má na kole nějakou starší Firstku, a ta mě moc nepřesvědčila. Tuhle novější neznám, někdo snad bude mít zkušenost.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  V čem nepřesvědčila?

                  0 0
                  • oddie  

                    Chodí dost blbě, má strašně velký odtrh. Ale třeba je na tom ta novější líp, nevím.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Aha. Tak právě že nejsem moc zdatnej na lepší vidle. Co že je to ten odtrh? Jako prvotní síla která je třeba k tomu aby se dala vidle do pohybu?

                      0 0
                  • Jakobo  

                    Je to takovy horsi Epicon a kopie Manitou. Treba tady v Norsku se stala jednu dobu velice popularni asi jak u nas Epicon. Osazuji se s ni seriove kola stredni tridy a lidi lakaji na vzduchovou vidlici s nastavenim tlumeni. Uz jsem mel moznost ji parkrat omrknout, je to low-end jak pise Oddie a navic je min tuha. M29 a Platinum jsou v podstate totez, prvni byla pro 29er a druha je odlehcena verze, snad to mela byt nejlehci vidle na trhu. Predelani na olej by mozna zlepsilo chod, ale tuhost by zustala stejna, ta vidle ma snad jen 30 mm nohy. RST ujel vlak a touto vidli proste chteli dohonit naskok konkurence.

                    0 0
              • Smazaný účet  

                A v návodu u tý F1RST píšou že se má po nějakých 210ti hodinách provozu rozebrat a promazat.

                Je to opravdu nutné?

                Jinak jak jsem tu někde psal, tak váží něco přez 1800g a moje pani si jí koupila s tim, že má 1700g. Takže jí na kolo nechce, že je těžká.

                Tak se ptam, jak by fungovala pod 105ti kilových chlapem?

                Co ten alu sloupek a korunka, vydrží takovej nátlak pokud jí budu dávat ochutnat normální polňačky a houpavý kořenovitý terény? Občas nějakej skoček z vejšky tak max 20cm…

                0 0
          • Dave-geo  

            F1RST nebrat.. Jestli má 50 kg, pravděpodobně to nebudeš schopný nafoukat na její váhu.

            Já mám 80kg a nafoukat na 20% sag šla, ale bylo to už na hraně. Když jsem ubral tlak, negativní pružina ji nevracela do plného zdvihu.

            Šlo by to řešit výměnou negativky, nebo předěláním na 120 a nižším tlakem. Nijak super vidlice to ale nebyla, jestli je ten Raidon X1 vevnitř jako starý Epicon, vzal bych ho..

            (ty nejlevnější Raidony nevím, z doslechu vím, že to byl taky pěkný krám… ty se foukaly vzduchem odspodu…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Dobře. Neska jí to dam všechno přečíst at si udělá obrázek.

              Já osobně jí o tehle lepších vidlích můžu říct akorát to, že maj lepší materiály, je tam lehčí vzduch místo těžký pružiny.

              Na svojem kole sem vidli nikdy moc neřešil. Mam hovadácký XCRko který určitě unese 105ti kilovýho chlapa. Ona je pírko, tak si může dovolit gramařit.

              0 0
              • oddie  

                Mám doma toho Raidona X1, ještě jsem jej nepoužil, a docela váhám, jestli ho na to kolo vůbec dát, možná tam nakonec nechám pevnou a X1 nebude mít využití…

                0 0
                • Dave-geo  

                  A je ta X1 teda spíš Raidon, nebo spíš starý Epicon? Podle korunky, víček.. mi to přijde jako Epicon, ale zevnitř jsem to neviděl..

                  Ty levné Raidony, co se foukaly odspodu byly prý děs, nemělo to snad ani nastavitelný odskok…

                  0 0
                  • oddie  

                    Dovnitř nevidím, ale mělo by to být totéž jako starý Epicon, jen s ocelovým krkem. Odskok to má.

                    0 0
                    • nitraq  

                      I váha by tomu odpovídala. Vypadá to dost shodně.

                      0 0
                      • Dave-geo  

                        Tak to je fajn.

                        Dává to smysl, proč by vymýšleli už dávno vymyšlené. Vývoj Epicona je dávno zaplacený, takže mnohem jednodušší je jen seškrtat náklady a vyrábět dál :)

                        0 0
                        • oddie  

                          Ještě kdyby to udělali v 29", s těma čepama na V-čka, byl bych spokojen zcela :)

                          0 0
                          • nitraq  

                            Takovej pokrokovej rozměr s takovejma nepokrokovejma brzdama? Kde to žiješ?:D Jedině snad nějakou crossovou s 75 mm :)

                            0 0
                            • oddie  

                              Tu mám, taky dost trpí…

                              0 0
                              • nitraq  

                                Už to vidím, nekoukal jsem do profilu. A dělaly se vůbec nějaký vidlice 29 na véčka? Max. nějaký rstčka, víc asi ne.

                                0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ale uznej sám, že Véčka jsou opravbu jednoduchý, vidíš na všechny součásti a kažká závada je hned od pouhého pohledu patrná a snadno odstranitelná i na cestě. Díly vyjdou levnejc. Kdybych htěl bejt opravbu gramhonič, véčka sou lehčí.

                              Zavzdušněný hydry na pohled nepoznáš. A ojetý destičky až po bližším koukání.

                              To akorát výrobci se znaží namluvit, že véčka sou mrtvý.

                              0 0
                              • nitraq  

                                Jo, jsou opravdu jednoduchý a maj levný díly, ale tuhle debatu tady rozjíždět nebudeme:)

                                0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ale uznej sám, že Véčka jsou opravbu jednoduchý, vidíš na všechny součásti a kažká závada je hned od pouhého pohledu patrná a snadno odstranitelná i na cestě. Díly vyjdou levnejc. Kdybych htěl bejt opravbu gramhonič, véčka sou lehčí.

                              Zavzdušněný hydry na pohled nepoznáš. A ojetý destičky až po bližším koukání.

                              To akorát výrobci se znaží namluvit, že véčka sou mrtvý.

                              0 0
                              • Georrge  

                                něco do sebe maj, ale v reálném životě jsou véčka otravnější oproti kotoučům. Chod, bzrdný výkon a vzhled ani nemá cenu komentovat. Na ultralight měšťáka bych si je ale přesto dal, jenže ultralight měšťáka bych nikde nenechal zamčeného, takže to postrádá smysl :)

                                0 0
      • nitraq  

        Jestli trváš na nový, tak to nebudeš mít vůbec lehký. Zrovna dneska posílám svýho jetýho epicona do světa kvůli pivotům, jeden místní uživatel ho docela potřebuje na kolo pro prcka.

        0 0
    • Smazaný účet  

      zdravim vsechny. Rad bych vedel jestli je tenhle epicon http://www.kupkolo.cz/…ered_z93571/ taky jen mazany vazelinou, a jestli teda pri predelani na olej budu muset zatesnit spodni srouby.jinak molitany bych mel ze starsi tory to by mohlo sedet. diky za odpovedi.

      0 0
    • praivo  

      U mého Raidona ty šrouby stačilo pořádně dotáhnout, žádné zatěsňování nebylo nutné, už drží přes dva měsíce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.