Epicon 2008 - (de)montaz, jake oleje?

48 nepřečtených
  • scarabeus

    Ahojda vsem!

    Odpoved na muj problem jsem nenasel, at jsem googlil jak jsem chtel a i toto forum jsem dukladne prohledal.

    Mam Epicona 2008 LOD, s tuningem od Milana. Nedavno jsem pri jizde zapomnel vypnout lock-out a posleze jsem zjistil, ze mi nekde unikl olej (vidle pri zamknuti podezrele propruzovala a pri zatlaceni jako kdyby tam byl vodotrysk vody).

    Vidlici jsem rozmontoval, obe patrony mam venku.

    No a ted k tomu hlavnimu problemu – vubec nevim kolik oleje mam nalit pak do olejove patrony – jestli to rikam spravne. Pri demontazi leve patrony (vzduch) z ni vytekla jen troska oleje. Pri rozmontovani prave patrony (lock-out) jsem pak vylil zbytek oleje a nebylo ho malo.

    Na webu Suntouru jsou vsemozna uzitecna videa, ale nikde jsem nikoho nevidel plnit pravou patronu olejem.

    Proto bych se rad zeptal, kolik oleje a jakeho mam nalit do obou patron? Momentalne si myslim, ze do vzduchove patri 6ml 80W, je to tak?

    O prave jsem zjistil uplny kulovy.

    Pomuze mi s tim nekdo?

    A jeste bonusova otazka na zaver – jak vlastne funguje onen lockout na LOD? Myslim opravdu konkretne. Posvitil jsem si do vidle a vidim jen, ze se na konci cosi hybe.

    0 0
    • M13  

      Napiš Milanovi, někde tady na BF psal o péči o zákazníka i po zkončení záruky.

      0 0
    • Georrge  

      do tlumící patrony patří tuším 85ml 10w tlumičového oleje, aspoň teda pro 2009+ to platí, ale starší epicony měly trochu jinou patronu, tak to množství asi bude trochu jiné… snad někdo upřesní.

      A do noh patří cca. 15ml do každé, pokud dáš míň nebo víc tak to až tak nevadí, problém by mohl být ten že milan si oleje míchá, a tak vlastně nikdo pořádně neví co za olej tam je :) jinak 80w je hooodně, běžně se do noh dává 2,5w – 10w, já používám motorex 5w

      0 0
      • scarabeus  

        Diky za odpoved, tak snad se tu neceho nakonec dobereme :-)

        Sranda je v tom, ze kdyz se kouknu do manualu 2007, vidim 85cc a je mi to jasne.

        Kouknu-li se do 2008, je tam „-“ aneb NIC. A proto jsem z toho tak vykuleny a hledam doplnujici info. Video na SR webu opravdu rika 6ml 80W oleje do patrony na vzduch. Take se mi to zdalo hodne, ale je to jen na mazani a ne na tlumeni…

        0 0
        • M13  

          Každopádně bych taky zjistil proč olej vytekl, nevím, jakou patronu má 2008, ale asi to bude guferem…

          0 0
      • scarabeus  

        Toz tedy dilo dokonano.

        Olej jak se zda nakonec ve skutecnosti moc neuniknul, ma chyba, nedostatecne znalosti ohledne zvuku, co ma vidle vydavat (spis hobby jezdim, nez abych se v tom porad stoural).

        Do olejove patrony jsem nakoupil a doplnil olej 85ml 5W od Shellu (vidlicovy, ne motorovy). Nad pistek do vzduchove patrony 6ml 80W prevodoveho – vazne musi byt hustsi. Za zminku stoji, ze do olejove patrony se vejde opravdu 85ml, ale musi se povolit lockout-out a poklepavat zespodu. Po case vyleze na horu hodne bublinek. Bez toho to jaksi nepujde, byl by tam vzduch pri maximalnim propruzeni.

        Milan se ozval a doporucil mi rovnou, abych mu ji poslal do servisu s tim, ze o ni evidentne nebylo dlouho pecovano, kdyz az ted jsem se o ni vlastne zacal starat (po 3 letech). A ma pravdu. Coz mi ale nezabranilo v tom, abych si vidli nezkusil zgeneralkovat sam :-)

        Patrona nafouknuta na SAG 20%, do vnejsich noh jsem nalil do kazde 20ml toho sameho 5W oleje od Shellu. Vsechny zavity utesneny teflonovou paskou. Odskok naladen na polovinu.

        Prozatim nikde nic netece, vidle jde UPLNE jinak nez pri posledni jizde v sobotu (ano, priznavam, jsem prase, ze jsem se o ni nestaral a ted se divim). Jdu to testnout nazivo a vidim to na finito.

        Diky vsem zucastnenym i nezucastnenym :-)

        0 0
        • Georrge  

          a lock ti funguje? A proc musi byt nad pist hustsi? Ja tam dal 10ml 5W oleje, stejneho jako do nohou, a zatim tam porad je… ale je pravda ze nevim kolik ho tam je, jestli uz pulka neprotelka :) jinak mi vzduchovy pistek beha absolutne hladce, bez jakehokoli naznaku odtrhu.

          0 0
          • scarabeus  

            Lock funguje vytecne. S nim se poji 5W v olejove patrone. Do te vzduchove se da dat prakticky cokoliv, co nesezere tesneni, co jsem tak cetl. Das-li moc ridky (tvuj pripad), budes ho muset doplnovat casteji. Melo by to byt o neco hustsi, aby se vytvorila souvisla mazaci vrstva na stenach a nestekalo to moc rychle pryc. Sranda ale je, ze zas tak ohromny rozdil mezi 80W prevodovym a 5W vidlicovym neni zas tak veliky, aspon na prstech a podle oka :-)

            Vzduch stejne zitra rozdelam a mrknu, kolik oleje tam zbylo. O olejovou patronu strach nemam, ta bude drzet.

            0 0
            • Loner  

              to není pravda, že nad pístek cokoliv, řídkej olej se promažepod písetek a ztratíš tlak za 200 kiláků. Já to řeším tak rok, že rozkvedlám trochu valeziny do jakýhokoliv oleje

              0 0
      • pavlik6022  

        80W není hodně , dej ho nad pístek

        0 0
    • JakubCh  

      Jedna věc mě trošku zajímá, budu kupovat Epicona 08 (ne TT) a ohledně locku…pojedu po asfaltu, zamknu vidlici…a vletím do díry. Co se stane ? Nemůže dojít k poškození lock-u nebo celé vidle ? Že bych ji zapomněl odemknout do terénu, to se mi snad nepovede..ale nějaká díra na cestě se vyloučit moc nedá. Jinak co jsem pochopil, překopání na olej je naprosto jednoduché a jediné, co musím koupit, je těsnění. Asi Epicona předělám na olej hned před montáží…pokud jsem to tedy pochopil dobře :).

      0 0
      • M13  

        Nic by se poškodit nemělo, lock je chráněn proti průrazu.

        S tím předěláním na olej – potřebuješ olej, podložky pod šrouby nohou, teflonovou pásku, a nějak (jiným – vhodným guferem) chránit tlumicí patronu proti vnikání mazacího oleje.

        0 0
      • scarabeus  

        Ne, nestane se nic. Ja kdyz to zkusim na miste, tak nejdriv se nic nedeje a pak to poooooomalicku klesa. Zkratka minimalni prutok tam je, ale opravdu jen minimalni. Pokud sedis, vidle se temer nehne. Budes-li na tom stat a pojedes do kopce, lehce se houpat bude, ale to je schvalne.

        0 0
        • JakubCh  

          Ok, díky…ještě mě lehce nasadil brouka do hlavy kamarád – ten se vykašlal na předělání na olej a dal tam drahou vazelínu, nějakou „spešl“, kterou sehnal díky jeho práci ve strojírenství. Výsledek je ten, že chod je prý za vyšších (normláních) teplot lehce lepší, než s původní vazelínou, co tam byla z výroby (na olej to prý stále nemá, ale lepší to je), ale hlavně prý to netuhne při nižších teplotách, do 0°C bez pozorovatelného rozdílu údajně. V mraze nezkoušel :). Zajímalo by mě, nakolik to může být pravda…nemá někdo podobné zkušenosti ? Epicona jsem konečně vyzkoušel, neupraveného 08, nafoukaného tabulkově na moji váhu…a jsem nadšený, oproti staré Marzocchi co mám rozdíl hrozný, už se na Epicona těším

          0 0
    • Kublaj  

      Zdravím, nemá někdo zkušenosti s použitím hydraulického oleje nad pistkem? vadí nečemu záměna motorového za hydraulický?

      0 0
      • M13  

        Tak ses do toho konečně pustil? :)

        Mělo by to být v pohodě.

        Jinak moje úprava tlumiče funguje, včera jsem vidli rozebíral a oleje neubyl ani ml a je čistý jako nový.

        0 0
        • Kublaj  

          nn to Roman tam nalil hydrauliku :)) ja sem desne linej to zase rozebirat :)) ale uz uz se na to chystam… je videt ze problem byl skutecne dobre lokalizovan ;)

          0 0
          • M13  

            Kvůli progresivitě nebo komplet předělával na olej?

            To já už Epicona rozložím a složím za 10 minut i o půlnoci, poslepu, aniž bych se vzbudil :)

            0 0
            • Kublaj  

              Jo to já taky, ale prostě muset tu vidlici zase sundat z kola a tak ;)) nn jen nalil olej nad pistek, jinak maze vazelinou

              0 0
              • M13  

                Já ji nechávám na kole, kdo ví, co bych zase našel za poklady ve spodní misce hlávka :)

                0 0
              • M13  

                Teď jsem si uvědomil, že tobě přece stačí vyndat patrona:

                Povolíš a vyklepneš vespod šroubek (pozor na zbytek oleje :))

                Povolíš na korunce matku a s ní vytáhneš celou patronu, se kterou si můžeš hrát a kolo zůstane úplně v celku.

                0 0
                • Georrge  

                  taky nesundávám vidlici, nechávám ji na kole a sundávám jen spodní nohy :) popřípadě vytáhnu jen patronu jak říkáš. Hodí se k tomu ale montážní stojan, ostatně jako ke všemu ostatnímu…

                  0 0
    • kiwibibo  

      Zdravim, dnes som rozobral epicona, po tom, co ma sral lebo chodil len nejakych 70 mm namiesto 120 mm. Z pravej nohy som vytiahol olejovu patronu. Rukou som skusil zatlacit piestnicu a ide ani nie do polovice (lockout uplne povoleny). Meral som to a je to 68 mm (viz foto). Je to spravne alebo ma ist az na doraz?

      0 0
      • JayDee  

        Neni to spravne, proto ti nechodi do zdvihu. Predpokladam, ze ho mas redelanej na olej a mas moc oleje v patrone. Uprav ji vymenou spodniho tesneni za dvoubrite a bude to po naliti spravneho objemu oleje OK :)

        0 0
      • obda  

        Pravdepodobne napeneny olejv patrone. Kdyz uz mas patronu vytazenou, tak ji otveri, vylij stavajici olej a dej tam 85ml tlumicoveho oleje. Origo je tusim 10W, hodne lidi dava 7,5W. Je to tady v historii.

        0 0
        • obda  

          Ha, teď jsem si všiml, že nemáš verzi RLD jako já. Takže mě klidně ignoruj, jak je to u tvojí verze z hlavy nevím.

          0 0
        • kiwibibo  

          ten epicon je 2008 LO. nejak ma nenapada skade tu patronu rozobrat, navyse je na nej nalepka nieco ako „nerozoberat, dusik pod tlakom“

          dá sa vobec tato patrona rozobrat? thx

          0 0
          • Loner  

            upnout za spodní matku patrony do klíče nebo do svěráku, odšroubovat horní, vylít to, co je nad pístem, zavřít, zkompletovat, olej se dává 5W, užo to tady jelo víckrát.

            0 0
            • kiwibibo  

              ta patrona ziadnu spodnu matku nema, dole je len diera pre imbus, ktory sa dava zvonku skrz dieru dole v monobloku..

              0 0
              • Loner  

                viz manuál Suntouru; ale zkusím ještě „jednou“: http://srsuntour-files.dbap.de/…_English.pdf

                na trubce tlumiče – pravá noha – pos. 13 jsou dbě velké matky: horní a dolní. Za tu dolní to chytni ať nepo*urvíš tenounkou trubku a horní matku odšroubuj a pod ní bude trocha oleje a ten si vylij do připravené nádobky.

                0 0
                • juli  

                  Má patronu, která se nedá rozebrat viz obrázek, takže tvoje snaha je marná :-)

                  0 0
                  • kiwibibo  

                    no konecne mi to niekto potvrdil.. takze mi zostava tak akurat zohnat novu patronu :/

                    0 0
                    • juli  

                      A vyplatí se to, když patrona stojí polovinu ceny nové vidle?

                      0 0
                      • kiwibibo  

                        myslel som skor inú patronu, nie novú.. tiez som pozeral ceny novych patron a je jasne ze sa to neoplati… keby som zohnal patronu z modelu LOD 2008, malo by to pasovat, ne?

                        0 0
                        • juli  

                          Jestli bude pasovat patrona LOD, si nejsem jistý. Je potřeba, aby ovládání „rebound“ u verze LOD prošlo otvorem v levé vnější noze, což verze LO nepotřebuje. Čili díra ve vnější noze u verze LO může být jiná, než u verze LOD.

                          Ale, je to jenom moje spekulace. Jak to ve skutečnosti je, už si nepamatuju.

                          0 0
                  • Loner  

                    tak asi jo, měl jsem LODa a tam matka je, proto jsem nasměroval chlapa na manuál

                    0 0
                    • juli  

                      njn. Mimochodem v anglickém workshop booku je spousta zmateností. Líp je zpracovaný německý. Nicméně snad brzo vydají nějakou aktualizaci.

                      0 0
                      • Loner  

                        neví někdo, jestli je někde manuál na FOX tlumiče a vidle – na jejich stránkách jsem na prvý pokus nenašel.

                        0 0
                        • juli  

                          Tady

                          0 0
                          • Loner  

                            díky moc; je tady někdo, kdo fakt po těch pár hodinách (30–50) dělá kontrolu té vzduchové části tlumiče?

                            0 0
                            • pepek  

                              Já mažu tu komoru vždy, když začne plíživě utíkat tlak, což je tak jednou za rok. Mělo by to být častěji, když to není dobře namazaný, tak chodí hůř (ztrácí citlivost), ale dřív se k tomu nedokopu.

                              0 0
    • W.Muchov  

      a když mám Epicon 2008 RL, tak jaký množství oleje kam patří? je to stejný jako u verze RLD ?

      0 0
      • W.Muchov  

        píšu znova, protože se mi na vidli objevila vada, když vidli zamknu a jdu třeba do kopce ze sedla tak se mi vidle zasekne v půlce vzdvihu a do plnýho jde až ve chvíli kdy jí odemknu, hádám že nebyla už minimálně dva a půl roku rozebraná a problém by mohl bejt v oleji, ale nejsem si jistej jaká verze to je. model to bude 2008, každopádně nemá to nastavení odskoku a lock to má na korunce. A nevím jestli do ní příde stejný množství stejnejch olejů jako do těch ostatních. Předem děkuji za odpovědi

        0 0
    • W.Muchov  

      up

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.