Předělání Axela na olejové mazaní

26 nepřečtených
  • Saskije

    Ahojte.

    Nemáte někdo zkušenosti s předěláním vazelínoveho mazání nohou na olejové? Jde o vidlici Axel comp a nechci jí dávat kvůli tomu do servisu, radši home-made. Zajímá mě, čím utěsnit vidli a jestli je potřeba na to kupovat nějakej speciální, nebo stačí kterýkoliv ( v tom případě jaká viskozita..)  Máte na to nějakej vylepšovák? Ve starších příspevcích jsem žádný podrobnější popis úpravy nenašel..

    Děkuju za každou odpověď.

    Saskije

    0 0
    • Twister  

      Kup jinou vidli. Axel je po všech stránkách už zastaralá vidle, takže olejem to nedoženeš.

      0 0
    • náčelník  

      Někdo tady před časem psal, že tam snad dal stíráky ze Skareba.

      0 0
    • Saskije  

      S těma stírákama ze Skareba je to dobrej nápad:) Děkuju. Musí se pak utěsnit i spodek vnějších nohou?

      0 0
      • náčelník  

        Měly by bohatě stačit O-kroužky pod šroubama. Skareb to má taky tak a neteče mi.

        0 0
    • Lišák  

      Povol si v profilu mail.

      0 0
    • nobody  

      snad se Lišák nebude zlobit, když to tady dám, taky jsem to po něm kdysi chtěl.

      Citace z mailu od Lišáka:

      Předělával jsem Axela Elite 80mm r.v. 2004 na olej takto:

      1. Rozebrat a vyčistit od vazelíny (vyčistil jsem to hadrem na dřevěné tyčce)
      2. Větším šroubovákem vypáčit stíráky
      3. Stíráky vyčistit od vazelíny
      4. Stíráky nasunout na vnitřní nohy a do mezery mezi stírákem a nohou nacpat proužek molitanu. Lepší by byl kroužek, ale neměl jsem po ruce děrovák s průměrem nohou.
      5. Molitan pokapat olejem. Ideální, ale drahý je Redrum od Rock Shox
      6. Zasunout nohy do sebe a stíráky zamáčknout na jejich místo
      7. Vnitřní nohy dát asi do poloviny vnějších, a do každé nohy nalít 20ml oleje (já tam dal motorový10W-40 smíchaný s Redrumem v poměru 1:3)
      8. nohy pomale zasunout a v levé noze dotáhnout inbusem 8mm spodek nohy. Je tam "O"kroužek, ten těsní dostatečně
      9. Na pravou nohu jsem použil těsnění do vodovodních baterií 3/8" (je to gumový kroužem průměru zhruba 1cm). Na šroub jsem dal napřed podložku a pak těsnění (aby bylo třitlačeno po celé ploše).
      10. Šrouby s citem, ale pevně dotáhnout.
      0 0
      • Hejdik  

        Zajímalo by mě jako doplňující info,jak se po takové úpravě konkrétně změní charakter vidlice.Jestli se zásadně změní citlivost a chod vidlice atd.

        0 0
      • Vilém  

        k bodu 1: Osobne se mi na cisteni osvedcila stetka na cisteni sklenic + cyklostar ci jiny odmastovac.

        0 0
      • revish  

        presne takto jsem to delal ja, jen jsem si koupil ty skarebove stiraky s molitany, investice okolo 600,–, nedavno jsem tohle delal kamosovi na Splice, kde se akorat koupily stiraky na Blacka za cca 540,–. vse funguje a tesni.

        0 0
      • tonik666  

        Taky jsem před nějakou dobou předělával, stíráky jsem neměnil, jen jsem si dal záležet na tom molitanu. Dolů jsem dal na nohu s vyčnívajícím šroubem silnější gumovou podložku která se po dotažení rozmáčkla, nohu se zapuštěným vnitřním šroubem jsem nechal být. S netěsností jsem problém neměl.

        Oleje jsem použil 10w 40 motorový a 5w 40 vidlicový.

        0 0
    • Pi†el  

      takle predelanej stance pak strasne tek kolem futer..  neutesnili to..

      0 0
      • Vilém  

        … to taky neni ukolem futer:)

        0 0
        • Pi†el  

          Dobra, tak jeste pro stouraly… stiraky( to gumove, v horni casti vnejsich nohou, blizko korunky, mezi vnitrnimi a venjsimi nohami) to neutesnily..

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.