• Smazaný účet

    Zdravím, chtěl bych zkusit změnu a dost se mi líbí gravelové kola, akorát si nejsem jist s pohodlím oproti mtb. Jezdím jen na jižní Moravě v okolí břeclavska a přijde mi, ze takové kolo by tady bylo rozumnější pořízení než to, co mám doteď. Doteď jezdím kolo co mám v profilu. Nejvíc se mi líbí Kellys soot 50 a byl by to asi hlavní favorit. Ale teď k věci, kdo jste přecházeli taky z horského kola na gravel. Neztratím na tom hodně na pohodlí při delší jízdě? Bojím se toho, ze na tom tak dlouho nevydrzim, protože mi ten píšeš přijde od dost víc sportovnější. Díky za odpovědi

    0 0
    • Esi  

      To nezjistíš dokud si nepůjčíš nějakou testovačku, nikdo jiný to za tebe nerozhodne.

      0 0
    • Bubaaak  

      Pokud celý život jezdiš na mtb, bude ti chybět odpružena vidlice a budeš si zvykat prvních cca 1000km na berany.

      Pak už se na mtb nebudeš chtít vrátit :)

      0 0
      • JachymP  

        Já jsem si na berany zvykal tak 10 km, na delší jízdy jsou berany mnohem pohodlnější než rovný řídítka. Odpružená vidlice mi na gravelu nechybí a nikdy nechyběla. Je to asi individuální. Na Břeclavsku nevím k čemu MTB. Možná tak na Pálavu, ale tam se motat s turistama, nevím.

        0 0
    • roupik  

      Gravely jsou vcelku pohodlný a na Břeclavsku by to mohlo být pro ně jako stvořený…chce to vyzkoušet a hlavně vybrat správnou velikost

      0 0
    • jIrI___  

      Přecházel jsem z MTB na gravel a MTB je jednoznačně pohodlnější, o tom není třeba dlouhé diskuze. Nejvíce znatelná je samozřejmě absence odpružené vidlice a nějakou dobu mi taky trvalo zvyknout si na berany a začít využívat jejich přednosti. Ale pokud to vztáhnu na delší jízdy, tak tam mi naopak příjde pohodlnější gravel, protože berany prostě můžeš chytit X různými způsoby a odlehčit tím přetěžovaným partiím.

      0 0
      • Singlespeed  

        Minulý rok jsem na bajka namontoval gripy ergon s rohy a při delších jízdách je to strašlivě poznat. Berany mi najednou přjdou i se dvěma omotávkama strašlivě nepohodlné a jako bych najednou nevěděl, jak je chytit. Ergony jsou doslova balzám na mé ruce, nejlepší komponent, co jsem si za posledních 20 let pořídil :-).

        0 0
        • Esi  

          No až do doby než se ti za ten roh chytí větvička nebo pevnější tráva.. do terénu za mě jedině vnitřní rohy

          0 0
          • Smazaný účet  

            na vnitřní rohy se chystám… kdyby ale existovaly nějaké s dělenou objímkou, protože sundávat komplet gripy a páky se mi nechce :D

            0 0
        • MlokCZ  

          Ergony vozím cca 15 let a od té doby, co je mám, tak už jsem u posledních silniček co jsem měl beranům na chuť nepřišel a ať jsem je ladil, jak jsem je ladil (vyzkoušeno cca 10 různých, různé šířky, dropy, tvary, …), tak to na 4h+ jízdy byl vždy nějaký problém, množství úchopů nezachránilo vůbec nic. Přitom na silničkách přes 50tis. km naježděno mám a kdysi jsem s berany problém neměl. Ale to bylo v době, kdy mladé tělo sneslo cokoliv.

          Oproti tomu s Ergony stále nemám problém při vyjížďce 7h+ čistého času jízdy vůbec žádný (i když 5h+ už zas tak moc často nejezdím).

          Akorát tedy mám ještě staré provedení GR2 mag., které se už nevyrábí. A to novější mi tak dobře už nesedí (samotný grip je stejný, tam je to ok, ale to novější provedení minirohů mi nesedlo, vadí mi, že je méně zakulacené a tlačí mi při mojem časém úchopu vnější hrana, která tam u těch starších není).

          0 0
          • roupik  

            Já si nedovedu řídítka na bajku bez „růžků“ představit, jsem převážně silničář a držet řídítka furt jen v jednom úchopu je pro mě utrpení

            1 0
          • Smazaný účet  

            Není lepší řešení koupit něco jako GA2 Fat a za to přidat samostatné rohy dle osobních preferencí?

            Tyhle „povinné“ kombinace gripů + rohů od Ergonu jsou dost nepraktické.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Jak probíhal výběr gripů? Testoval jsi nebo ses jednoho dne rozhodl, že si je koupíš. Mám dojem, že výběr gripů je podobný výběru sedla. To co jednomu vyhovuje, je pro druhého utrpení.

          0 0
    • MI.KU  

      Tak MTB je rozhodně pohodlnější.

      Jednak ti u gravelu chybí odpružená vidlice, ale dost udělají taky úzké pláště, i když už jsou na trhu gravely které obují i 2,3 pláště.

      Posed taky bude trochu sportovnější u gravelu.

      Berany s tím není problém na to si zvykneš hned na silnici a polnacce, problém to ovšem bude v lese a hlavně v momentu kdy budeš v terénu potřebovat silně brzdit, budeš muset přehmátnout do spodního úchopu a to ti hned půjdou řídítka o cca 10–15 cm níž a celé tělo ti půjde ještě více na předek což ti ve sjezdu bude velmi nepříjemné pokud jde o terén.

      Díky výrazně užším řídítkům taky budeš výrazně hůř v terénu manévrovat a to tě bude nejvíc limitovat.

      Jinak na lesní asfaltky a rovné polňačky je to fajn, ale jestli budeš chtít zajet i do lesa rychle poznáš limity.

      Brzdy – sice jde o hydrauliku ale jsou slabší jak na mtb.

      Váha kola cca 10–9kg podle ceny tedy nijak zásadně jinde od lepšího XC.

      Pokud tak dáš úzké silniční pláště pojede to po asfaltu líp bez debat.

      Pokud tam das nějaký univerzal na asfaltu to jede skoro jak MTB a v terénu to nedrží.

      Pokud tam das širší pláště něco kolem 50mm tak to jede jak MTB jen na silnici s možnosti více uchopu a v terénu se silným omezením toho co projedes.

      Jinak jezdil sem roky MTB i silnicku tak ten posed mi u gravelu nebyl cizi a na gravelu sem si taky 2 roky pojezdil, ale v momentu kdy na nej posadis někoho zvykleho na mtb tak jakmile sjede ze silnice začne byt na gravelu pomalejší jelikož se v každé zatáčce a na hrbolech, štěrku a td bude dost bát. Takže to zvykani to chce delší a ty limity tam stále jsou.

      1 0
      • Singlespeed  

        Pokud porovnáme hmotnosti gravelbiku a běžného mtb ve stejné cenové kategorii, tak je gravel vždy lehčí. Např. v cenové relaci kolem 30 000 Kč má gravel obvykle cca 11 kg, 29-er mtb reálně kolem 13 kg.

        0 0
        • MI.KU  

          To jo no, pokud bude mít vyšší rozpočet třeba kolem 80 což je tak na něco slušného v základu tak se ten rozdíl dost snižuje tak na 1kg.

          Ale hlavně sem chtěl poukázat na ty rozdíly v terénu – tím nemyslím nějaký extra náročný terén ale takovou tu klasiku pro XC aby si uvědomil ze na tom neprojede to co na MTB běžně.

          Pokud by to naopak mělo byt na bikepacking pak bych spíše doporučil gravela díky množství úchytů.

          Za mne třeba tento – mohl jsem si ho projet na par hodin od jednoho souseda asi nejlepší gravel co jde sehnat pokud jde o nějakou univerzálnost a přiblížení se mtb.

          https://epic-cycles.co.uk/salsa-cutthroat

          0 0
          • kubad  

            Kilo je nesmysl

            Odpružená vidlice a pláště bude vždy větší rozdíl.

            Pokud se teda hooodne neprotlačil na rozpočet

            0 0
            • MI.KU  

              No tak jako záleží co vybere ale vem si třeba Cannondale.

              Topstone za 75 má 9,5kg

              FSI za 79 má 11kg

              Pokud das na Topstone aspoň trochu širší pláště nějakých 45–50mm a na FSI nějaké lehčí 2,0 tak jsi na rozdílu 1kg.

              Specialized

              Diverge za 69 má 9,9kg

              Epic HT za 69 má 11,1kg

              Opět pokud na Diverge das třeba 50mm a na Epica místo 2,3 nějaké 2,1 je ten rozdíl už menší než 1kg.

              Porovnávat gravela na 38 oproti mtb na 2,3 moc nejde jelikož to neprojede stejný terén, ale pokud zvolis cca podobne obutí ať už na polnacky nebo do lesa tak ten vahovy rozdíl není nijak dramaticky.

              0 0
              • MI.KU  

                A pokud prejdes na bezduse rozdíl bude ještě menší.

                Jen duše z Epica mají 0,5kg kdežto duše co vyndas z Diverge jsou lehčí.

                0 0
              • novas752  

                Gravelbike nikdy neprojede stejný terén jako xc. Tam kde je gravelbike na limitu možností je xc daleko jistější a limity má mnohem dál.

                A bacha že porovnáváš vždycky nějak obtěžkaný gravel – Topstone má ložiska na sedlových vzpěrách a Diverge má dost těžký futureshock.

                Např. Canyon Grail za 80 má 8,9 a Canyon Exceed za 76 má 10,5kg = rozdíl 1,6kg.

                0 0
                • jIrI___  

                  S tím terénem tak úplně nesouhlasím. Gravel ho projede, ale je otázkou jakou rychlostí a především jak si to člověk užije :)

                  0 0
                  • novas752  

                    Neprojede. Tam kde jseš s XC na limitu už jdeš s gravelbikem dávno pěšky, nebo jedeš jinudy.

                    0 0
                    • TK75  

                      Jediný kde nesu a s ht jsem jel (ovšem na limitu) je rockgarden, jinak stejný, ovšem jsou věci které s ht sjedu skoro s prstem v nose a na grevlu sice taky ale mám staženou prdel a stojí mě to víc úsilí.

                      Ono vůbec to věčný srovnávani je nesmysl, ty kola jsou dost vedle sebe, ale pro někoho je to větší zábava na ht a pro druhého zas na grevlu.A to je fajn, vůbec bych to neřešil.Taky se tu občas vyskytuje názor jak to nejde kvůli defektům atd Nikdy jsem neměl na grevlu problém ani v šutrech ani kdekoliv jinde.Normálně jedu s kámošem co má trail ht a rozdíl ani nijak neregistruju.Prostě klasika les není problém, když to nejsou vysoký šutry.To bych ještě řekl, že dost velký omezení je že se jede bez teleskopky, tu teď mám a najednou je gravel ještě o kus schopnější :-)

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    I na celopevňáku biku dám ve sjezdech o dost méně než na HT s odpruženou. Právě absence odpružené vidlice je opravdu hodně limitující. Právě zejména v souvislosti s bržděním co jsem výše už zmínil.

                    Oproti tomu HT s odpruženou vs full, tam mám rozdíl mnohem menší v tom, co sjedu. Chybějící zadní odpružení už tak limitující není jako chybějící odpružená vidlice. Samozřejmě zůstává rozdíl v rychlosti v těžkém terénu.

                    1 0
                    • MI.KU  

                      HT vs Full dle mě daleko větší rozdíl udělá teleskopka která umožní jít tělem níž nad zadní.

                      Ale už se ty teleskopky rozmahaji i na HT.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Teleskop netřeba řešit v tomhle kontextu. Ten nijak nesouvisí s typem kola a když ho někdo využije, tak ho klidně vozí v extrému i na celopevňáku nebo gravelu.

                        0 0
              • TK75  

                Epic za 64t má karbonovej rám

                Diverge za 62t je dural a karbon vidlice

                Nejlevnější karbonovej Diverge je za 83t

                Rok 2021

                0 0
                • MI.KU  

                  Nojo teď loni byl za 69 v karbonu. To že to letos posunuli je věc jiná.

                  Jelikož jsem kupoval sám jsem nad Diverge uvažoval ale nakonec jsem vzal dva kousky Epica jelikož mladá byla na Diverge pomalejší jakmile se sjelo ze silnice a na silnici měla stejne casy jak na Epicu.

                  Cena byla tehdy stejná tak mi to bylo fuk ale ten jízdní projev nebyl tak přesvědčivý jako u MTB.

                  Ty 38 pláště co tam sou v základu sou na dvě věci… měli tam dat rovnou aspoň 45–50 aby se víc ukázal potenciál kola jelikož když Diverge na 38 porovnam se silnickou je to line a nejede to a pokud vemu 38 na šotolinu a do lesa nedrží to – je to takové obutí na nic, přitom co mám zkušenosti 45–50mm pláště už jedou na silnici prakticky stejně co ty 38–40 takže nechápu tu snahu výrobce dávat na to něco tak na nic – vlastně chápu, snižuje to katalogovou váhu.

                  0 0
                  • TK75  

                    Ano, mám stejnou zkušenost s šířkou pneumatik.

                    A tenhle novej Diverge si o to vysloveně říká :-)

                    0 0
                    • MI.KU  

                      No prave a pokud na nej už hodis takové pláště je to od Epica s ještě širšími plášti a odpruženou vidlicí o necelý 1kg rozdíl.

                      A Epic prostě v lese vždy pojede líp. Respektive ti to řídítky a vidlicí umožní.

                      Co se mi naopak na Diverge líbí je snazší servis, ale tak tu vidlici si nakonec udělám taky sám. Pak se mi dost líbí ty uchyty na brašny na druhou stranu jdou sehnat brašny na suché zipy a konečném důsledku jich je možná i víc. Co je nepopiratelné výhoda Diverge je možnost osazeni klasických blatniku a zadního a předního nosiče. A pak na dlouhé cesty více úchopů.

                      0 0
                      • TK75  

                        Jo, plus mě se na něm lépe jede po silnicích nebo hladkých stezkách a to hlavně kvůli geometrii rámu a beranům.Na hardtailu mi ta možnost víc zalehnout chyběla

                        0 0
                        • MI.KU  

                          No já naopak – jak se blíží 40 tak sem rád za vyšší hlavu. Byl jsem i na rozhraní velikosti tak sem raději vzal XL abych riditka dostal co nejvýš.

                          Oproti ziletce nesrovnatelny komfort posedu a ani po 150 mě už neboli zada.

                          Ziletku sem prodal a jezdím už jen Epica.

                          V plánu je přechod z 2,3 (které jsou ve skutečnosti jen 2,2) na 2,35 nebo 2,4WT a osazeni teleskopky, karbonove záplety a GX sada 10–52 a budu maximálně spokojen ;)

                          Ale gravel mě taky bavil, ale to je dost tím ze sem jezdil ziletku, kdysi CX a td takže mi berany nebyly cizí, když sem ale viděl jak se na tom mlada trápí a jak naopak na Epicu přeskočila kladu a v lese ji to pustilo o parník dal (predtim staré neodpruzene mtb) tak bylo rychle rozhodnuto. Ani já sám sem neměl na Diverge na silnici nijak moc lepší casy a v terénu taky pomalejší.

                          Za mne je gravel top volba na cestování/bike­packing nebo na cyklostezky – jakmile se na tom pustíte i do lesa má to od XC už jen nevýhody.

                          0 0
                          • TK75  

                            Na epicu jsem nikdy nejel, ale co jsem přes léto měl trail hardtail tak to právě byl obrovský rozdíl ve prospěch Diverge co se týče jízdy po hladkym povrchu (silnice, lesní stezky atd).Vlastně jsem si pak uvědomil, že s hardtailem mě to baví jen v hrubém terénu (nebo jak bych to nazval) A tam jezdit pořád už ambice nemám, leda na fullu.Ale vypadá ten Epic lákavě, časem zkusím :-)

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Zkusis a budeš mít starosti co s Diverge ;)

                              Tak Epic je XC zavodak to s trailovym kolem moc nejde porovnávat, i když v aktuální verzi se to za mne dost posouvá na takové to XM – hlavovy úhel 68,5°, prostupnost na 2,4 pláště, příprava na instalaci teleskopky.

                              Ale pořad to po asfaltce jede jinak než trailove kolo.

                              Na Diverge sem byl na asfaltu třeba 1km/h rychlejší v terénu o 3 pomalejší a hlavně vyklepanej (a to sem jel jen polní a lesní cesty ne opravdový terén)

                              Ale každého baví něco a líbí se mi oboje, bejt to jen na mne užil bych si i gravela sak sem jich taky par projel – nejlepší byl u mne Salsa Cutthroad tam už sou limit jen riditka jinak je to skoro XC ;) ale nebylo to jen na mne a pro lidi co nejsou na berany zvykli je to pak mimo asfalt spis za trest.

                              0 0
                            • novas752  

                              Poctivý trailový hardtail je oproti závodnímu xc dost velká kotva. Z kopce lepší ale po rovině a do kopce výrazně pomalejší. Xc tě nutí jet, na trailovém kole se vyškrabeš pokud možno pohodovym tempem nahoru a pustíš to dolů.

                              0 0
        • Prazak0  

          Tak gravel s 11 kg by mohl být klidně nejlevnější za 20 tisíc, pokud jde o dodržení hmotnosti. Za ty peníze je třeba Kona Rove, měli v Alze. O něco dražší gravel kola Maxbike, nebo Author Aura XR 3 bude za cca 26 t.

          V podstatě by šlo i vyzkoušet i nějaký nejlevnější gravel z Decathlonu, nevím za 16,. 17 t., po roce to střelit, ideálně za stejné peníze, ne-li dráže, jsou tu borci, i zde, kteří to umí. Já jsem vlastně v Decathlonu si vyzkoušel, že nebudu mít problém se silničními řidítky, pak jsem koupil v normálním obchodě gravel. Kde bych si typově nebyl jist, že mi kolo bude vyhovovat, tak bych za něj ke 40 t. asi nedával, zkusil nejdřív to levnější a pak pořídil to lepší.

          0 0
      • MlokCZ  

        Pokud je to aspoň trochu rozbitý povrch, tak hlavně s pevnou vidlicí (i kdyby tam tedy měl opravdu objemné pláště) opravdu silně brzdit stejně vůbec nebude, protože to bez odpružení nejde.

        Tohle je za mě největší omezení pevné vidlicí (po mnoho let souběžně jezdím full, HT s odpruženou a celopevňáka). O hodně menší pohodlí je očekávané a pokud se nejezdí příliš hodně rozbitého, tak se dá přežít.

        Ale to omezení s bržděním na stačí jen trošiku rozbitém povrchu mi vždy pěkně štvalo a stále štve.

        1 0
        • TK75  

          No a mě přijde že právě když mám odpruženou vidlici u ht, tak to odskakování zadní části kola při brždění je nepříjemný, ale na grevlu to tak nemám, jak tam není odpružená vidle tak jedu asi citlivěji a ještě než dojdu do bodu že by začla prdel odskakovat tak už dávno kolo krotim.U ht jsem to asi díky vidlici pouštěl víc a pak to bylo pěkně o hubu.Ta nerovnováha předek odpruženej a zadek teda taky není nic moc.

          Na grevlu to prostě nepustím přes šutry, ale na udusanym bez problémů.Stejne jak celopevňák

          0 0
          • novas752  

            Pomůže širší plášť + ráfek a nižší tlak.

            0 0
          • MlokCZ  

            Jenže když potřebuješ více přibrzdit v trošku rozbitém terénu, tak téměř vše odbrzdí přední, tedy:

            • na HT s odpruženou zabrdíš jen s minimálním rozdílem oproti fullu a odskakující zadní je sice nepříjemné, ale žádný zásadní problém
            • s pevnou nezabrdíš skoro vůbec
            • v hodně prudkých sjezdech, kde zadní obecně neubrzdí skoro nic i když se snažíš pomoct těžištěm, tak máš problém pak sjet i zcela jednoduchou věc (s odpruženou zcela jednoduchou)

            Já to s pevnou nepouštím v neznám terénu už nikde. Už se mi to párkrát málem vymstilo, když jsem pustil jen mírně rozbitou širokou cestu, kde jsem viděl daleko dopředu. Pak ale stejně přišlo něco co nebylo vidět a já měl problém to dobrzdit.

            Na HTčku a fullu jsem u destiček na poměru cca 3:1. Tedy na jedny zadní vyměním 3× přední desky. U celopevňáku to mám cca 1:1, tedy měním přední i zadní zhruba stejně často. A to odjezdím dost jezdivých neteréních věcí, kde budu mít ten poměr nejspíš také někde kolem 3:1. Tedy rozbité sjezdy to budou slušně dohánět, výrazná převaha brždění zadní.

            1 0
            • TK75  

              Jo to tak je, když to pustím a nevím co přijde tak to může dopadnout blbě.Já to tady mám projetý skrz naskrz a tak vím co si kde můžu dovolit.

              0 0
    • enzzo69  

      Hlavně oceníš jak gravel jede. Ze severní Moravy jsem byl naučený na hory = HT 29. Pak jsem se přestěhoval do Brna a gravel beru jako výhru. Mám ho 2 roky. Na HT jsem se tady dost trápil. Gravel to vyřešil. Mimochodem loni v září jsem byl v Břeclavi a okolí. Cca 200 km. Na HT bych to určitě nedal. Už se těším na krajem André. Škoda, že loni to nevyšlo.

      0 0
    • BB  

      pokud by to šlo, tak bych si nechal MTB a koupil gravel. Tak jsem to udělal já a kola střídám. Teď v zimě jezdím v podstatě jenom gravel, ale už se zas těším až oschne a začnu jezdit MTB. Navíc třeba stejná trať na MTB a gravelu je naprosto jiný zážitek, takže se otevřou nové obzory.

      0 0
    • TK75  

      Jezdil jsem dlouho na 29" ht, gravel jsem koupil ze zvědavosti a od začátku jsem byl nadšený hlavně z toho jak to frčí.Díky grevlu jsem začal jezdit víc daleko než jsem byl zvyklej, ale taky jsem postupně svůj štěrkolet začal upravovat podle toho kde jsem cítil, že je slabé místo.Nakonec jsem zakotvil u nejlepšího nastavení jednoplacka a 2" pneumatiky bezduše.

      Teď jsem přes léto jezdil jen na hardtailu, což byla zábava, ale s grevlem dokážu v lese to samé co s hardtailem a navíc to po silnici jede lépe, protože geometrie umožňuje lepší pozici

      Moje rada: na gravel dej od začátku bezduše, použij pneumatiky aspoň 42 mm, ale klidně i víc, nízký vzorek a na zadní klidně slick, kup aspoň 46 cm rodla a taky hydraulické brzdy (díky nim zastavíš i z vrchního úchopu, což je důležité v terénu, kde třeba nestihneš přehmátnout)

      0 0
      • teffe  

        „nejlepší nastaveni“ souhlas, jednoznačně bezduše, nebát se šířky, brzdy jednoznačně kotouče. Šířka řídítek už je víc individuální, já mám 440 mm a širší bych nechtěl. Převody, já bych 2×11 nevyměnil ani za nic. Bydlím v u Labe, okolo je to víceméně rovina, ale často jezdím do Jizerek. Jednoplacka je z mého pohledu omezující. To, že můžu mít i s jednoplackou nejlehčí i nejtěžší převod shodný nebo podobný je mi fuk, odstupňování je pro mé nohy s jednoplackou příliš hrubé, prostě nepohodlné. Mám radši držet pokud možnou stejnou frekvenci šlapání a tomu přizpůsobit převod.

        0 0
      • Smazaný účet  

        ahoj, tak jak to popisuješ to je i můj pohled na věc… pro člověka co je zvyklý na MTB to chce skutečně gravel s širšími plášti a hydraulikami… naopak pro silničáře může být dost velký skok třeba pláště 35mm…

        no ale pokud už člověk jedno MTB má tak nevím jestli není lepší nasadit úzké pláště než kupovat celý gravel jen kvůli beranům.

        0 0
        • TK75  

          No to si musí zvážit každý sám.Já kupoval gravel, protože mi ht ukradl nějakej hajzlík.Byl jsem zvědavej

          Ale měl jsem asi štěstí že jako první jsem koupil Spešla Sequoiu, ocel a 42 (44 reálně) mm pneumatiky..fakt příjemné kolo s kterým jsem zjistil že to funguje a jde to.Bohužel šla po půl roce na reklamaci

          0 0
    • Prazak0  

      Gravel kolo bude určitě rychlejší a nejspíš i lehčí. Pocitově je daleko lepší, když kolo jede rychleji, docílí se větší nájezd a s menší únavou. Rozdíl proti krosovému kolu je asi 2 km/h (když dost fouká, tak možná i více, do kopce zas ten rozdíl takový není). Jen je otázka, jestli pro jižní Moravu by nebylo lepší rovnou silniční kolo, ideálně s trošku širšními pneu, tj. 28 mm, do některých se vejde i plášť 30 mm.

      Já si na gravel kolo zvykl hned, jak jsem ho dovážel domů. Vezl jsem ho metrem, od metra pak do kopce domů, v oblečení do práce, tj. kalhoty, zimní bunda. I tak jsem hned měl z jízdy lepší pocit. Ano, zvykat si na trošku nataženější pozici, ale celkově to na záda bylo spíš lepší. Hlavní bylo naučit se řadit bez koukání na indexy, u mrb řazení jsem viděl, co tam mám za pastorek, takto si to pamatuji. Ovšem za nočních jízd mimo obec i na krosovém kole si musím rychlost pamatovat, takový problém to není, ze začátku trochu nezvyk.

      0 0
      • novas752  

        Moc to tam neznám, ale co si pamatuju tak tam jsou silnice buď dost frekventované, nebo dost rozbité (nebo obojí :) ), imho neni důvod, navíc gravelbike má významně větší využití – v oblasti kde je pár desítek km silnice je obvykle mnohonásobně víc polních/lesních ces­t.

        0 0
        • Prazak0  

          Tak nejhorší silnice má patrně kraj Prahy a přilehlý Středočeský kraj, zvl. na sever a východ, jinde tak neznám. Jinde po republice se na silničce jezdit dát.

          Jinak ano, gravel umožní pohodlnou jízdu po polní cestě, může fungovat jako univerzální kolo. Nakonec jde pořídit druhou sadu kol a mít jedno obutí do terénu a jedno na silnici.

          0 0
    • Šaffy  

      Nebo kup tohle – odpruzěný gravel

      https://www.kola-radotin.cz/…stealth-grey?…

      0 0
      • pumpy  

        Když tazatel psal, že se mu líbí Kellys soot 50…tak je krapet mimo mísu mu sem dávat kolo, které je pomale 5× dražší.

        0 0
        • TK75  

          On ten Kelda bude do začátku dobrej, přijde mi to jako rozumný kolo.I když teď už bych spíš šel do Qayronu

          0 0
          • pumpy  

            O tom nepochybuji. Já sám sem gravel vybíral mezi revoltem a soot 50…a nakonec koupil soot 70 za super prachy. Soot 50 a 70 jsou stejné krom rozdílu dvou a jedno placka. Za mě super kolo,já si na n jízdu užívám.

            0 0
            • Šaffy  

              Ahoj, taky bych chtěl soot 70, můžu se zeptat kde jsi pořídil a za kolik? Díky

              0 0
              • pumpy  

                Koupil sem na bazaru v prosinci 2019 model 2020za 24tis…tzn i když jsem chtěl 2× něco a hodně se mě líbil revolt, tak s nemohl odolat te cene na vyzkoušení gravelu

                0 0
          • Smazaný účet  

            No teď se dívám na ty gravely od qayronu a asi bych šel teda spíš do něj než Soot 50, akorát se teda rozhoduji které bude vhodnější. Vzhledově se mi zamlouvá určitě to hliníkové v oranžové barvě ale tak nějak nepotřebuji teleskopickou sedlovku, takže by pro mě možná bylo lepší vzít one.dr 1 za 35 tisíc, akorát si jako ne úplně sběhlý nedokážu spočítat, které se víc vyplatí. Radši bych vzal to levnější ale nevím jestli tam není ještě víc razantních ústupků v kvalitě některých komponentů oproti dražšimu modelu. Dokáže mi to tady někdo shrnout abych se konečně rozhodl? Díky

            0 0
            • TK75  

              One dr 1 nemá ráfky tubeless ready

              Má 2×10 (já mám radši jednoplacku, tady zase ale je fajn nejlehčí převod 30:36)

              Takže jestli chceš (a to by chtělo) bezduše, budeš muset mít jiný kola

              Ten dražší už kola použitelný na bezduše má, navíc má teleskopku (to je fajn věc díky který si můžeš na každém kole daleko víc zablbnout, máš prostor víc pracovat s kolem,poskočit si atd, dá se využít na sto způsobů a když ti přesto nebude vyhovovat, tak není problém ji sundat a dát obyčejnou)

              0 0
            • jIrI___  

              Doporučuji se rozhodnout dle toho, jestli chceš jednoplacku nebo dvouplacku, protože tam je ten přechod na druhou variantu o poznání komplikovanější než výměna zápletů či sedlovky.

              0 0
              • TK75  

                Tady určitě, je to 2×10 takže na jednoplacku by to chtělo i páky (1×11)

                Obraceně taky, protože kliky u 1×11 myslím že jdou osadit dvěma převodníky, ale levá páka nemá pádlo na řazení přesmykacem.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Máme tady do 30 km prodejce tak to půjdu vyzkoušet. Doteď jsem jezdil na horáku kde jsem místo 3 převodu vepredu používal stejne jen největší. Ale z hlediska údržby bych bral nejlépe jeden převodník ale nejsem si jist jestli to má pro mě dostatečný rozsah, hlavně při jízdě do kopce abych měl kam přeřadit a vytáhl to. Do rychlostisi myslím, ze by mě to tak netrápilo na rovinkach

                  0 0
                  • jIrI___  

                    V současné době u jednoplacek není problém až tak rozsah jako spíše skoky mezi jednotlivými převody. Někdo je na to citlivější více, jiný si toho ani nevšimne :)

                    0 0
                    • nitraq  

                      Záleží na použití. Gravel vyloženě na lesní a polní cesty bude v pohodě s jednoplackou. Jak ale bude v nějaký větší míře jezdit i silnici, tak dvouplacka je asi nezbytností. Mám 2×10 s lemrovskou kazetou 11–34 a i tam jsou docela skoky.

                      0 0
                  • Jezevec70  

                    Na rovinách je naopak lepší jemnější odstupňová u dvojpřevodníku.

                    0 0
                  • guarani  

                    Jsem taky z břeclavska a řeším totéž: už jsi dospěl k nějakému závěru, co koupit?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Nakonec to dopadlo tak, ze jsem šel do karantény a tak nějak to všechno promeškal. Do toho ty zavřené okresy a bylo vymalováno.

                      Poladil jsem si moje dosavadní kolo a sezonu ještě odjezdím na něm a přes zimu už nebudu otálet s výběrem 

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak až teď jsem se odhodlal a objednal gravela Canyon Grizl SL 6. Je to celkem přes rozpočet ale tase si říkám, ze budu mít karbonovy ram a časem muzu případně ladit zbytek, akorát par dni po objednání mám dilema, jestli mi to stojí za to, investovat do toho tolik peněz a jsem na vážkách jestli to nezrusit. No mám to těžké s mým vybiranim 

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Gratuluju k tomu, že se ti povedl vyprodaný Grizl ulovit. Na eshopu se objeví jen sem tam jeden kus :)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Dekuju, No abych řekl pravdu, tak jsem stránku refreshoval každý den snad 10× minimálně a na dvakrat se to povedlo

                          0 0
                          • JachymP  

                            Tohle je super kolo, jestli ti sedne velikost, tak budeš určitě spokojenej. Jediný slabší místo je jen 10s kazeta, ale určitě se s tím dá jezdit a aspoň bude levnější spotřebák. Jinak to kolo je nádherný, super barva a hnědý pláště. Za tu cenu lepší gravel neexistuje. Já bych to rozhodně nerušil.

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Paradox u té 10 sp kazety je fakt, že 10 sp řazení RX400 je přesnější než 11 sp RX600. Když jsem to mezi sebou porovnával, tak se mi tomu nechtělo věřit, hledal jsem chybu v bowdenech apod., ale potvrdilo to více lidí.

                              0 0
                              • skytr  

                                To potvrzuji, 10ka chodí pěkně. Co se tichosti týče, tak doporučuji vyměnit KMC řetěz za Shimano. Mě nejlíp chodí GRX 400 s 11kovým řetězem, stačí obyč. 105ka (HG601).

                                0 0
                      • cyklista86  

                        Co stoji?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          54 tisíc ta nejlevnější varianta

                          0 0
                          • cyklista86  

                            To je super cena..

                            0 0
                            • Brasi  

                              Máte někdo trochu srovnání, jak to chodí na silnici? Přemýšlím, jestli vzít grizla v carbonu nebo grail v hliníku, až budou skladem. Vážím 108kg, takže bych asi stejně vozil min 38mm až 40mm pláště a víc by se mi líbila asi trošku sportovnější silniční geo. Je opravdu grail o tolik rychlejší na silnici, aby to vyvážilo hliník vs karbon?

                              0 0
                              • JachymP  

                                Grizl karbon

                                Rozdíl v rychlosti budou dělat víc záplety než geo nebo rám. A samozřejmě pláště, podle těch bych ale kolo nevybíral ;) V těch standardních konfiguracích jsou záplety většinou k ničemu.

                                Hliníkovej rám bych nechtěl

                                0 0
                              • jIrI___  

                                Nemám srovnání Grail vs. Grizl, ale měl jsem možnost si pár desítek km projet hliníkový Grizl. A když ho srovnám s karbonovým Grizlem, tak mi ten hliník přišel línější (stejné pláště, lepší osazení), prostě nešel tak za pedálem. A především v rozbitých úsecích byl oproti karbonu hodně drncavý. Ten rozdíl člověk paradoxně zpozoruje nejvíce ve chvíli, kdy přesedne z karbonu na hliník. Z těchto důvodu bych dal přednost karbonu před lepší osazením. Ale srovnání Grail vs. Grizl by mě taky tuze zajímalo, nějak mám pohnutky Grizl prodat a podívat se na zoubek Grailu :)

                                1 0
                                • Brasi  

                                  Karbon Grizl za karbon grail? Já právě prodám hliník ht RB CRR 290, kde mám nejnižší sady kromě brzd, takže čekám, že si polepším, tak jako tak. Rozpočet mám i na karbon Grail, ale nějak si to nemůžu obhájit a pocitově by pro mě stačil asi nejrozumnější grail v hliníku. Plus jsem na svoji váhu nikdy karbon neměl a vůbec nevim, jak se to bude chovat. Na grizlu se mi moc nelíbí ty špunty na batohy a taky geo mi nepřijde tak sportovní a do silničky laděno, jako grail :/.

                                  0 0
                                  • TK75  

                                    Grail AL a Grizl Carbon

                                    Velikokost L

                                    Stejný hlavový úhel 72,5°, stack taky stejný, reach má grail o 3 mm delší, stejná sedlová trubka, jediný rozdíl je, že Grail má kratší zadní stavbu…o 5 mm…i bb drop je stejný

                                    Takze ta geo u grailu je jen o 3 mm delší reach a o 5 mm kratší zadní stavba

                                    0 0
                              • larssen  

                                S touto hmotností si dej pozor i na ráfky, ať tam nejsou nějaké základní za pár stovek. Já jsem trochu lehčí, a i tak jsem musel tovární za půl roku měnit, kola se nedala vycentrovat. Anebo s tím rovnou počítej.

                                0 0
                                • Brasi  

                                  JJ co jsem se díval tak grail by měl mít dt swiss c 1850 spline db a u těch jsem našel limit 130kg, tak to je snad ok.

                                  0 0
    • Jasam  

      Loni na jaře jsem si zkusil gravel (Giant Revolt) a už jsem u něj zůstal. Jezdím více než před tím na HT.

      0 0
    • bipe  

      Mám Soota 50 a nemůžu si ho vynachválit. Počítej s tím, že tě čeká výměna tragických základních plášťů co tam jsou v základu za cokoliv jiného, lepšího. Bezduše jde v pohodě nahodit a jízdní projev se dramaticky zlepší. Já v okolí Olomouce a s výlety směrem na Jeseníky rozhodně dvouplacku. Jak tady někdo psal, tak mě jednoplacka vadila to velké odstupňování převodů (Soot 70) a konkrétně u Sootu 70 bych se stejně zbavil té teleskopické sedlovky. Předtím jsem sem tam, ne moc intenzivně jezdil na MTB, ale jak tady píšou diskutující, je to o zvyku a terénu, takže to co sjíždíš na MTB, tak na gravelu dáš taky, ale budeš pomalejší. Gravel je skvělá věc, ale je to takové „kompromisní“ kolo, které si bere od každého něco. :-). A překvapivě, i když jsem po operaci bederní plotýnky před 6 lety, tak jsem na gravelu nikdy neměl problém se zády. :-). Jo a jinak pokud Soota chceš a někde na něj natrefíš, tak neváhej a kupuj, kola nejsou :-(

      0 0
    • Smazaný účet  

      nečekej zázrak… musí se na tom šlapat stejně jako MTB a drncá to mnohem více.

      Já jezdím celý život na MTB. Gravel (cyklorosku) jsem na podzim koupil (chtěl jsem spíše něco bližšího silničce, protože MTB stále mám) ale není to pro mne. Chybí mi odpružení i trochu větší hravost.. po 100 km prodávám :)

      1 0
      • TK75  

        Tam hrozně moc dělají kola… bezduše a tlak, pláště a i záplety.Dokonce i berany jsem třeba měl jeden model daleko tvrdší než druhý.Chce to vychytat až ke spokojenosti :-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          jj ale než to celé tunit bude lepší najít třeba jiný model.

          já jsem chtěl něco spíš k silničce jako doplněk k MTB ale pro mne to nemá smysl :)

          možná prodat MTB a koupit 1 kolo tak jak popisuješ… vyladěné podle představ s karbonovými oblouky a širšími plášti :)

          0 0
          • TK75  

            No to je druhá věc, že mě to tunění chytlo a stal se ze mě nadšenej mechanik samouk :-)

            0 0
    • pidan  

      ahoj,muzu taky dotaz.?.Na grav. se ted davaj sady SH- GRX nebo Sram Apex,ale plno grav. je osazeno silnicnima sadama Claris Sora Tiagra 105.Ja radsi SH nez Srama,ale nemam s nim zkusenosti.Jsou ty klasicky silnicni sady na gravelu horsi nebo min uzitny nez ty extra gravelovy GRX a Apex..??. A jsou ty mechanicky brzdy u tehle kol az tak nepouzitelny,kdyz na nem stejne nejezdis tak ostry sjezdy v terenu?Na celoperu samo mam hydry.. diky Jirka

      0 0
      • TK75  

        Tak si dej na celopéro přehazku bez brzdy na kladce a mechaniky a zamkni tlumič.Na silnici to bude ok v terénu nic moc.Ono to grx vzniklo z nějakého důvodu, ale třeba Ultegra RX brzdu má taky, jen nejde k jednopřevodníku.

        Manželka na grevlu má tiagru a mechaniky, jezdí to co já.Obcas ji spadne řetěz na převodníku ..je to 2×10 bez brzdy.Ale jede:-D

        0 0
      • ppavon  

        Já mám tiagru a mechaniky TRP Spyre. Jezdím silnice, polní a lesní cesty. Zadnej terén. Jsou lidi co používají gravel skoro jako horský kolo. Ty brzdy jsou v pohodě na to kde jezdím. Rozhodně bych nikdy neřekl, že jsou mechaniky na gravel nepoužitelný. Co mi trochu svazuje ruce (nohy) jsou větší kolečka vepředu. Brzdy mě neomezují.

        0 0
        • TK75  

          To že tě neomezují si myslíš, protože jsi neměl gravel s hydraulickou brzdou.Taky jsem měl nejdříve TRP

          1 0
      • JachymP  

        Mechanický kotoučovky jsou šetření na nesprávným místě, ať už je kolo jakýkoliv.

        Silniční sady naopak na gravelu jsou použitelný bez problému, brzda podle mě na gravelu není tak velký přínos.

        0 0
        • TK75  

          u jednoplacky je to nutnost

          To zese jde taky o to co chce

          0 0
          • Espen  

            Nezlob se na mě, ale přijdeš mi jako ideální konzument všeho, co výrobci vymyslí :-D.

            Kdyby výrobci dali na Gravel místo sedla dildo, tak ty to pochválíš a samozřejmě to na Gravel bude mít smysl :-D. A jezdíš s tím už mnoho let :-).

            0 0
            • TK75  

              Jo? Já to vnímám přesně naopak, jezdím s tím a co mi vadilo jsem si sám podle sebe přizpůsobil (právě proto že je tam od výrobce spousta hovadin) a pouzil jsem k tomu rady z bf jak od kluků co jezdí mtb tak od těch co maj silničku.S pře­hazovačkou 105 to nešlo, mlátil mi řetěz o vzpěru, stejně tak silniční převody 50/34 k širší pneumatice nevyužitelný.A tak bych mohl pokračovat… naopak teleskop jsem zkusil, protože to bylo na ht supr no a sundal jsem ho.I když jak vidíš ho teď výrobci na gravel dávají.Já se řídím jen a jen podle sebe a aby to kolo fungovalo…nechci ho mít jen na parádu někde na silnicích.Tak mi řekni co oni vymyslí a já pak používám..to by mě teda fakt zajímalo

              0 0
              • MrtweyUbrus  

                Jasně ale koukáš na to hrozně jednostraně, každej z toho nechce dělat mtb s jednoplackou a 2.1 gumama, každej to nemá jen do lesa, kouzlo toho gravelu je v universálnosti, jako kolo na výlety kde jsou i dlouhý trasy po silnici je dvouplacka prostě lepší.

                0 0
                • TK75  

                  Právě že nekoukám..vyzkoušel jsem to i ono a udělal jsem si kolo právě tak aby to opravdu bylo univerzální a použitelný tam i tam.Nechapz jak jsi přišel na to že to mám jen do lesa…na základě čeho?

                  Přesně jak píšeš o výletech, silnici atd tak na to mám to, co mám.Tobe na to vyhovuje dvouplacka a úzký pneumatiky, mě na to samé 2" A nikomu to nevnucuju…

                  Se borec ptá na silniční sadu na gravel…napiš si svůj názor a já si napíšu svůj.Když si to přečteš tak jsem napsal, že i se silniční sadou to jde, ale mimo silnice to má mouchy.

                  0 0
            • TK75  

              Ale co se vůbec angažuju, stejně máš silničku tzn jezdíš po silnicích.. takže o grevlu víš kulový.Ono to totiž jde velice rychle při jízdě poznat, jestli má něco smysl nebo ne

              0 0
              • JachymP  

                Nenech se rozhodit, tisíc lidí tisíc chutí!

                0 0
              • Espen  

                Nebylo to myšleno přímo na tohle vlákno. I v tom vlákně vedle, kde se ptá, jak Gravel udělat pohodlným, nebo, že ho brní prsty, si velký obhájce. Mě je to vcelku jedno, jen jsem se nad tím pousmál, nic.

                Mám i bika 26" ve vel.XL a toho beru když vyrazím s klukama na Gravelech. Na kopci jsem na ně počkal a na silnici tahal špic, aby trochu jeli. To mě naštěstí utvrdilo v tom, že Gravel vlastně vůbec nepotřebuji :-D.

                0 0
                • TK75  

                  Ano, jsem obhájce, protože mám ty kola rád a věřím na jejich velkej potenciál.Taky ale dost často vidím, že ten potenciál je nevyužitej, protože jsou ty kola od výrobce nesmyslně osazený komponentana co moc u grevlu nefungujou.Taky maj lidi spoustu předsudků a zakořeněných názorů… Což mi přijde škoda

                  0 0
        • th74  

          Já mám na gravelu přehazku Ultegra bez brzdy, kliky 2 tác se smykem. Za 3 roky mě spadl řetěz tak 2×. To se nezdá zase tak moc. Akorát že to bylo na bajkovejch závodech s lehkou trasou, tam když se jede přes kořeny nebo kameny, tak je velká pravděpodobnost, že řetěz spadne. Díky tomu jsem vypadl z čelní skupiny a dojel na ho… a opravdu mě to sra..

          Tady záleží, jak a co budeš jezdit. Pokud s tím gravelem budeš chtít jezdit v terénu a ostře, tak je ta brzda v přehazce určitě důležitá. Pokud budeš jezdit šotoliny na pohodu, tak ti řetěz nespadne ani z čistě silniční sady.

          0 0
          • pidan  

            Tak je jasny,ze hydry brzdej lip nez mechaniky.Na bajka uz bych je nechtel,s grav. nemam vubec zkusenost a tak to ocuchavam.Jezdil jsem desitky let na HT s veckama a taky to slo,kdyz dva dny neprselo a nesjizdel jsem v Alpach.Jde o to,na cem usetrit a na cem uz ne a co uz omezuje funkce a pohodli.Na ty graveli jsem zacal koukat az ted a napadlo me,ze bych ho vymenil za stary HT..prave k tomu celobrku.Jsem uz linej dedek a staci mi takovej kompromis..ale pokud mozna funkcni,a zas nepotrebuju ani nevyuziju top sady.Spis dvojtac,at nekam vyjedu bez infarktu,karbon vidlu.Ty GRX jsou 200 400 a 600?? a srovnatelny funkcne jako??..dik za kazdou radu…

            0 0
            • TK75  

              Jestli spíš dvojtac, tak to ale koukej ať tam ty lehký převody jsou… silniční sada může mít i kliky s převodníky a to ti tam lehkej bude chybět

              U grx jsou tyhle věci v pohodě

              0 0
      • jIrI___  

        Pokud budeš mít presmykač, pak se silniční sady vůbec neboj. Vozím hazku 105, zkoušel jsem Ultegru RX s brzdou a vrátil jsem se zpět na 105. Přidaná hodnota v podobě méně létajícího řetězu nepředčila zhoršený chod řadících páček. Na hydrách bych naopak trval. Oproti osvědčeným mechanikám (Spyre, BB7) není rozdíl ani tak v maximální brzdné síle jako v komfortu brzdění, zejména z horního úchopu. Toto velice oceníš hlavně mimo hladký asfalt, kde ti během brzdění nebudou tuhnout prsty.

        0 0
        • TK75  

          Kolo osazený Shimanem 105 ale nejspíš nebude levnější než kolo osazený třeba 2×10 Shimanem GRX.

          Asi mu jde spíše o to jestli stačí sady jako Claris a Sora…tam bývá cena nižší.

          0 0
      • novas752  

        Silniční sady mají silniční převody což je v terénu obvykle příliš těžké + v terénu hůře fungují protože nemají brzdu na přehazce.

        Mechanický kotoučovky fakt nechceš. Ono né že by to nebrzdilo, jsou i modely které docela brzdí ale oproti hydraukice je s tim akorát ******, furt se musí štelovat. Aspoň hydraulické třmeny. Čistě mechanické fakt ne.

        0 0
    • RapMan  

      občas taky koukám na gravely, jestli si něco pořídit. Študoval jsem různý druhy zakroucených beranů, vhodné pláště, atd.

      Pak vyjedu na svým HT, občas si zapomenu odemknout vidlici, kopne mě to do rukou a já si sobě říkám – ty ******, proč čumíš na ty gravely… takže tak. Ale pohledově to jsou hezký kola…

      2 0
    • pidan  

      Tak na skakani po lese mam toho Tranceho..tohle spis vejlety do prace a tak.I kdyz se da jezdit na jednom bejku vsechno,kdyz to vsude zavru..

      0 0
    • pidan  

      Tak na skakani po lese mam toho Tranceho..tohle spis vejlety do prace a tak.I kdyz se da jezdit na jednom bejku vsechno,kdyz to vsude zavru..

      0 0
    • macebo  

      Grizl skvělá volba. Spoko?

      0 0
    • Tobigun  

      Zkusím tu. Měl jsem HT i silnicku a jak je člověk starší a starší tak proste ten gravel mi dává smysl. Myslíte ze ten novy CUBE nuroad c62 je dobrej stroj? A ještě na 182cm asi L že? Ještě jsem měl v záloze canyon grizl, grail. Popř 3T

      https://www.bike-life.cz/…-2022/d41857

      https://www.bike-life.cz/…green/d41858

      0 0
      • cyklista86  

        Musis si napred ujasnit kde na tom gravelu chces jezdit. Podle toho pak vyberes kolo.. Mas gravely bliz k silnicnimu kolu, pak mas gravely bliz horskemu kolu.. Takze jestli chces jezdit spis po silnici a max treba polnacky, sotoliny a nejaky lesni cesty, tak je lepsi dvouprevodnik. Jestli na tom chces hlavne blbnout mimo asfaltky tak jednoprevodnik ti bude asi stacit.. pak jakou chces geometrii. Jestli neco sportovniho agresivnejsiho a nebo vzprimeny posed jak na zachode.. Podle toho pak vyberes z toho co je. Moc toho ted neni.. Skladem jsou hlavne kola kolem 100 tisic a vic…

        0 1
      • Smazaný účet  

        Rozhodoval jsem se stejne jako ty. Nuroad c62 vs Grizl za stejnou cenu. Vzdy jsem jezdil Cube kola. Vzal jsem Grizl a bomba. 2 převodník beru jako plus! Grizl je navic na pohled robustnejsi a kola DT swiss jsou maji nosnost 130kg. Mam 190cm 118kg

        0 0
    • Tobigun  

      Silnice a horší lesní/polní cesty. Co jsem koukal tak 40mm pneu nacpu asi do vsech. Ty si myslím jsou na to ideální

      0 0
    • Deadlift  

      Trochu oživím vlákno. Dnes jsem byl podruhé v roce na fullovi a projel i část trati co jezdím na gravelu a ani by mě nenapadlo to sem psat, ALE! jaké bylo moje překvapení, když jsem si doma prohlédl STRAVU a zjistil, že jsem si udělal čtyři rekordy na segmentech a získal 9 achievementů a celkově byl rychlejší. Povrch rozbitý asfalt, občas sjezd po hlíně, šotka, stoupání povětšinou nekvalitní asfalt a hlína. Je pravda, že nemám na MTB wattmetr, ale jel jsem s tepákem s průměrem 128 tepů, takže žádná kudla. Na gravelu jezdím průměry cca 220 W s tepem lehce nižším. Rozdíl hmotnosti obou kol je 2,6 kg. Tam kde jsem se bál na gravelu o zápěstí – full letěl a já mohl jen „tupě“ sedět a šlapat. Většinu času zamknuté tlumiče. Pláště 2.25 Rocket Ron / Thunder Burt 2.25 bezduše. V neprospěch fulla hovoří i to, že jsem jel v tretrách, které po sezoně vyhodím (měkčí, stav katastrofa:o). Na gravelu jezdím s tretrami s karbonovou podrážkou).

      Resume: gravel jako koncept se mi líbí, ale pohodlné to není ani náhodou (ani na 40 mm bezduších a karbonu). V terénu, který byť jen trochu není „flow“ dá lehký full (lépe ještě lehčí HT:) gravelu naprdel. Je fakt, že na silnici i to málo co jsem dnes jel byla otrava a to drobné milimetrové pohupování mě nehorázně štvalo. Stejně tak mě štval Eagle s těmi velkými skoky na kazetě.

      Na asfalt by to chtělo pravověrnou silnici, což ale narušuje můj zamýšlený koncept jednoho kola doma (vs. silnice / gravel / XC full).

      Zvažuji, že na gravela koupím 650B záplety a osadím 47–50 mm plášti a na současné ZIPPY půjde něco 28–32 mm. To by byla asi nejlevnější cesta. Fulla to nenahradí (půjde z domu, skoro na něm nejezdím), ale mohlo by z toho být něco jako endurance silnice + old fashion MTB z devadesátek s pevnou vidlí:o)))..z dob, kdy 1,8–2,0 byla fajn šířka (jezdil jsem na 26ce GT Zaskar).

      Máte někdo podobnou zkušenost? Nebo jsem se dnes jen hecl a točil třeba o 50 W víc a to je ten rozdíl?

      2 1
      • Petr L2  

        viděl bych to na takový proces, kdy na začátku v rámci nadšení z gravelu uvažuješ o zbavení se všech ostatních kol, protože je gravel hravě zastane a po čase zjistíš, že místo jednoho kola na vše si pouze rozšířil počet kol o jedno, protože ten gravel žádné z kol natož všechny zcela nenahradí :-)

        4 0
        • Deadlift  

          Tohle jsem nechtěl slyšet:)

          1 0
        • andy97  

          Přesně tak, gravel prostě nikdy nebude plnohodnotný MTB či silnička. Jen takový univerzál. Pak je otázka jestli ty to vadit.

          0 0
      • TK75  

        Přesně proto je gravel pro spoustu lidí skvělá volba.....narozdíl od fulla nejde jen tupě sedět a šlapat :-D to je ten fun faktor, po silnici to jede a mimo silnice je to o tom dělat s málem hodně

        I obyčejný lehký terén je najednou o tom něco s kolem dělat

        Není to náhrada ničeho, je to změna přístupu

        5 0
        • MlokCZ  

          Každému vyhovuje něco jiného, to je jasné.

          Já vidím z pohledu celopevňáku (mnoho tisíc kilometrů na TB/TB bez duší a podobných pláštích) hlavní problém v tom, že většina cest (za mojeho pohledu), které jsem na tom jezdil, tak nebyla o zábavě něco s kolem dělat, ale jen o tom být vyklepaný nebo jen nuceně úseky ze sedla až moc (hlavně na rovině). A to jsem vždy jezdil rád kopce ze sedla a hodně a to bylo, co mě na celopevňáku bavilo nejvíce (odezva při jízdě ze sedla).

          Ten fun fuktor byl, když přišel nějaký opravdu terén (ať už lehčí nebo těžší), kde se musela pečlivě volit stopa a jet úplně jinak než s odpružením. Toho se ale nedalo odjezdit (aspoň pro mě) na vyjížďce nějak moc.

          Většina cest, kdy chybělo odpružení, tak byla typu mizerná šotolina, extra rozsekané asfaltky (typu sjezd v Brdech ze serveru na Míšov). Tam to nikdy nebylo o zábavě s volbou stopy, ale vždy jen o vyklepání.

          0 0
          • Georrge  

            Podepisuju, na rozbitých stezkách a polňačkách to fakt není na pevňáku zábava. To by musel mít alespoň 50mm gumy a to už jsme v teritoriu MTB. Naopak i na rozbité asfaltce mě full baví podstatně více tím, jak funguje a jak se s ním krásně dají vymetat díry, kanály, obrubníky…

            Ale samozřejmě, každý máme ten fun factor někde jinde.

            1 0
            • Dejv0  

              Taky souhlas, mě na fullu baví jak technický věci na něj dělaný, tak palba „neřešim a jedu“ na všem co je rozbitý od polňaček po děsnej asfalt. Naštěstí výše zmíněný test jsem udělal, než jsem fulla prodal, naštěstí ta slabší chvilka dopadla dobře. :)

              0 0
              • TK75  

                Ani nevím co k tomu napsat :-D mě baví teď hardtail, v terénu kde si můžu skočit, pracovat s vidlí, sjíždět strmosti a pálit to v těch klopenkách a korytech

                Naštěstí toho tu mám dost a nemusím skoro vůbec po silnici…i tak rád závodím tady z kopce na silnici se ženou co jede na grevlu

                Grevl je zas zábavnější na cesty (silnice,stezky v lese)

                Prostě každý má svoje plusy a mít aspoň dvě kola je fajn

                Ale je teda fakt, že po letech na grevlu jsem teď na hardtailu jak utrženej ze řetězu…i žena mi říká že jsem na tom kole hrozně divokej

                2 0
                • Peslezedirou  

                  Palec, je super, že si každý najdeme to své :-)

                  1 0
                • Dejv0  

                  Myslim, že si zase řekneme, že každej si musí najít to svý, kde je spokojenej. :D

                  0 0
      • Peslezedirou  

        Mám stejné zkušenosti, podepisuji.

        0 0
      • jIrI___  

        Je to přesně jak píšeš a není na tom nic moc překvapujícího. Na XC fullu jsem rychlejší už i na rozbitější polňačce, o těžším terénu ani nemluvě, tam se gravel vůbec nechytá. Nicméně z nějakého důvodu je pro mě ta jízda na fullu méně zábavná a začíná mě bavit právě až v tom těžším terénu, do kterého se však musím dostat po těch „nudných“ polňačkách a asfaltových přejezdech. A moc mě nedělalo šťastným, když jsem kvůli půl hodině v terénu musel přetrpět dvě hodiny nudy po lehčích cestách (dovézt se autem i s kolem k těžšímu terénu mi přijde naprosto zvrácené). Na gravelu si užívám i ty nenáročné cesty a protože v dojezdové vzdálenosti jich mám naprostou většinou, mám raději právě ten gravel. Jiná situace by nastal ve chvíli, kdy bych bydlel třeba někde uprostřed Beskyd, tam bych pro gravel naopak neměl využití. A na asfaltu mě skoky na kazetě taky štvou, proto se ani v dnešní době nebojím přesmykače :)

        1 0
      • kedi  

        Psal jsem to již v jiném vlákně. Gravel jsem měl asi půl roku. Chvíli mě bavil, ale pohodlí přeci jen zvítězilo. Postupně jsem častěji sáhl po fullu nebo po silnici a gravel bral čím dál méně, až jsem ho prodal. Původní záměr tím nevyšel, mít jedno “univerzální” kolo, navíc jednoduché na servis.

        0 0
        • Smazaný účet  

          měl jsem to stejně… řekl jsem si, že přejdu na gravel a HT prodám.

          Měl jsem na gravelu pláště jen 35mm takže to to byl kostitřas. Gravel jsem prodal a HT si nechal.

          A pořád si pohrávám s myšlenkou dát gravelu druhou šanci – koupit kolo s plášti 40mm + bezduše + karbon kola + odpružený představec…

          ale možná bude nejlepší koupit si nové HT :)

          0 0
          • jIrI___  

            Já po koupi gravelu nejdřív prodal silničku a další rok i fulla, posledních 7 let už mi zůstal jen gravel. Ostatní typy kol si vždycky už jen pravidelně půjčuju, abych zjistil, že je nepotřebuju :))

            0 0
            • Smazaný účet  

              u mne je 80% tras kde by mi asi stačil gravel…

              jenže pak je tu 20% kdy si chci užít i nějaký teréní sjezd přes kořeny a tam bych se trápil.

              plán B by byl mít nějaký gravel + k tomu klidně low cost MTB na traily když se dostanu 1× za 14 dní někam do pořádného lesa…

              0 0
          • orm  

            40mm plaste ti moc nepomohou oproti 35mm. Mam 40mm plaste, tak vim o cem mluvim. Technickej teren, kde jedes pomalu neni problem, ale cesty vyskladane z kamenu, kde bys to mohl na mtb pustit, tak na gravelu jedes krokem, protoze ty pravidelne raz to nedava. To je peklo.

            0 0
        • krabica  

          Uvažoval jsi totiž špatně, gravel nic nenahrazuje, je to jen další kolo na specifický terén. :-)

          3 1
      • Pavell  

        Jsem moc rád, že tohle nemusím řešit, že mám jen jedno kolo.

        0 0
        • Deadlift  

          Protože ti ten diskomfort a nižší rychlost v terénu oproti HT nebo nižší rychlost na silnici oproti silnici nevadí? :)

          0 0
          • Pavell  

            Já nemám to porovnání. Jako kluk jsem měl silničku, nejdéle jsem jezdil na neodpružené trekovém kole. Počítám, že jsem nikdy terén, kde bych HT potřeboval, nejezdil.

            Zaplaťpánbůh, co kdyby mne to začlo bavit…o)

            0 0
    • cyklista86  

      Za me lehké, závodní HT je stále ten nejlepší univerzál. Letí jak po silnici tak v terénu. Nekupoval bych gravel kdybych jezdil treba 50% terén.. Tu „zabavu“ se nalepovací na gravelu po rozbitých cestách moc nechápu. Asi už jsem moc starej a moje tělo zhuntovane.. Poslední co by moje zápěstí chtěly je dostávat pecky při jízdě na gravelu..

      2 0
      • TK75  

        To zní hezky rozumně, ale u mě je realita taková že na mtb dostávám ještě víc zabrat než na grevlu…protože s ním jezdím daleko větší terén a víc agresivně.Takze výsledek je, že nějaký ranky na grevlu jsou procházka růžovou zahradou …ono je to mtb o dost víc náročny tak nějak na svaly kompletně :-D

        Jo když budeš s tím mtb jezdit jen tam kde s grevlem tak to bude pohoda.....to by mě nebavilo

        1 0
        • orm  

          Tak ty to mas ocividne dost posunute a nepouzivas kola tam, kde bylo zamysleno jejich primarni urceni. Gravel tlacis do terenu mtb ht a mtb ht do terenu pro fulla :-).

          0 0
          • TK75  

            Naopak…používám to přesně tam kam to patří, gravel silnice až lehký terén a hardtail jsem si schválně koupil odolnej trail/AM poněvadž jsem věděl kde ho budu používat a že mi tam xc nestačí

            1 0
    • ZdenekP  

      To je prostě 100 lidí 100 chutí a k tomu ještě lokalita, ta je stejně důležitá.

      V Brdech jsem vyměnil HT XC za gravel a nelituji. Já nikdy ve velkým terénu nejezdil a ani mě to nebaví. Takové ty polní, štěrkové cesty a cesty v Brdech jsou ideální. Nelituji a i když jsem si HT nechal, tak teď vážně uvažuji o prodeji.

      1 0
      • Peslezedirou  

        V jaké lokalitě brd jezdíš? Znám jen tu horní Zbraslav – Plešivec a tam za mě full, vždycky si vzpomenu jak jsem byl naklepaný jak řízek na HT :-) Ale třeba na střední část Brd (vojenský újezd) může být Gravel super.

        Abych přispěl do diskuze, u mě se to ustálilo na trail full a lehký Gravel, který je spíš silničkou. Jezdím teď na Kladensku a je tady spousta ideálních cest pro Gravel a univerzální kolo se hodí. Koketoval jsem s myšlenkou, nechat si fulla a silničku, ale když jsem se teď na silničce projel, tak jsem si uvědomil, že už ne. Pokud silničku tak z kategorie Endurance a plášti 30–36mm…

        0 0
        • MlokCZ  

          V celých Brdech se najde trasu dle kola. Jezdíme často vlakem do Zadní Třebáně a pak po vlastní ose do Plzně a najde se tam jak zajímavá jezdivé trasa (co jsem jezdil na celopevňáku a byla vhodná i pro gravel), tak terénem na fulla.

          Je jasné, že na gravelu se nepojede třeba varianta po červené přes Kuchyňku.

          0 0
          • ZdenekP  

            Přesně tak. A to by mě ani nebavilo. Kuchyňka, Třemošná, Plešivec například. Mě to přes větší kořeny/kameny prostě nebaví a nebavilo ani na HT. Pro mě jsou tohle místa, kam si v klidu vyšlápnu pěšky (na Třemošnou třeba tak 20× za rok).

            0 0
        • ZdenekP  

          Střední Brdy – příbramsko. V Brdech jako takových mám asi 5–10% cest, které byly na HT lepší. Ale podotýkám, nevyhledávám těžší terén, mám rád lehčí cesty a spíš takovou tu cyklo-turistiku. A ano, jezdím celkem dost asfaltu, alespoň 40–60%.

          0 0
    • RUSH  

      Mám 29HT a silničku. Gravel nebo Endurance silnička je v plánu, jako náhrada za silnici. Nechci na gravelu jezdit to co na HT. Můj pohled na gravel je jiný. Chci jezdit po silnici, ale zároveň potřebuju mít možnost se po lepší polní či lesní cestě vyhnout frekventované silnici, nic dalšího o gravelu nechci. Určite bych chtěl na gravelu dvojpřevodník. Pláště 38–40 mm, bez duše. Mí favorité jsou třeba Trek Domane, Canyon Endurance.

      0 0
      • prodi  

        Domane je super kolo. Sedla mi geo, jezdim sice jen po silnici, ale s tim Isospeedem a 32mm obutím jsou ty silnice ve středočes. kraji najednou takové podstatně lepší ;)

        0 0
      • krabica  

        Podle mně je tohle ideální použití gravelu, taky to tak mám.

        0 0
      • Georrge  

        Takhle nějak taky vnímám gravel, jako takovou lepší silničku, se kterou se dá překodrcat polňačka. Ale rozhodně ne jako náhrada HT :)

        3 0
      • Deadlift  

        Tak takto to mám postavené taky. V reálu to ale na těch 40 mm nejede na silnici jako třeba na 28 mm co jsem měl možnost zkusit. V terénu je to taky málo použitelné. Prostě kompromis. Osobně bych si koupil sub 10 kg HT a 7,5 kilovou silnici. Tak už jen ty dvě kila:))

        0 0
      • Dejv0  

        Tak to škrtej Endurace, 38mm je v zadní stavbě podle mě dost hrana.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.