Rád bych přešel z fulla na karbon HT.Prosím o nějaké doporučení rámu a velikosti. 182cm 99 kg.Díííkes :-)
Rád bych přešel z fulla na karbon HT.Prosím o nějaké doporučení rámu a velikosti. 182cm 99 kg.Díííkes :-)
je potřeba napsat kolik do toho chceš vrazit, a jaký rozměr kol
26 " a limit mám cca 20tis.za rám.Zbytek přeházím z původního.
zbytek nemusis ani zdaleka prehazet…sedlovka, jiny predstavec (na dolazeni posedu), pokud se nezadari, tak nebude stacit ani sloupek vidle:)
Tak zatím jsem vysledoval http://www.mojekolo.cz/…r-white-2011
Kro sedlovky vsechno OK,jen nevm ta velikost…nyní mám 20" celopéro Anthem a je super velikostně.
Nebo tohle http://www.kolonet.cz/eshop.php…
Co nějakou novější produkci:
http://www.aliexpress.com/wholesale…
http://hongfu-bikes.en.alibaba.com/…_18_20_.html
http://www.flickr.com/…photostream/
http://www.x-goods.com/products_1.asp…
a další
chce přehodit z full ramu na HT a ne pořizovat novou vidlu a kola…
Ten 27,5er jsem napsal záměrně, má BBdrop jen 53 mm. Když na 26eru přezuješ z 2,2“ na 1,5“ pneu, klesneš zhruba o stejně. Tzn. může na tom vozit 26“ osazení.
Do číňánka nejdu :-)))))
Tak to toho moc nekoupíš:) Co karbon fulla
Taky někdy uvažuju, že bych přešel zpátky na HT, protože na HT mě tolik nebolel zadek :0)
Základem je nepřecházet, pouze kolopark doplňovat. Až to začne drncat, tak si člověk rád zase sedne na fulla.
Full je v tomhle nahouby – tam kde na HT už dávno stojíš, na fullu pouze sedíš a dupeš, protože všechno požere. Ve výsledku máš tak osezený zadek jako jsi na HT nikdy neměl :0)
To co popisuješ trvalo u mne tak 3 měsíce. Potom jsem si začal stoupat i na fullu a teď je to naprosto libové. Už jsem vyhodil i vložku z kraťasů.
A to jezdíš na Gobi bez vložky?? Už po třech hodinách mě všechno bolí. Asi by to chtělo nějaké pohodlnější sedlo a né takovou šlupku s ostrými hranami.
No jo, ale tady je řeč o fullu, ne o skoro fullu :-)
Problém jsou výjezdy a asi málokdo bude jezdit na nechrtím zdvihu (tedy třeba těch 150mm co vozí mpIII i já) nějak extra ze sedla. Ve výjezdech přitom se stráví času zdaleka nejvíce, takže o to jde.
A když je trasa, která není úplně celá opravdu terénem (což tedy aspoň u mě je skoro vždy), tak na fullu někdy rád odsedím i sjezd (když to je třeba šotolina nebo robitý asfalt, apod.), abych si odpočal (když mě stojí více energie výjezd než na celopevňák).
Je ale pravda, že s tím žádné větší problémy nemám díky perfektně vyhovujícímu sedlu.
Sem tam ale zvlášť ve vedrech na fullu při dlouhých vyjížďkách (6h+) trošku zadek na konci už cítím.
Na celopevňáku kde jezdím ze sedla mnohem více oproti tomu vůbec ani při 7–8 hodinách.
Souhlas – abych se dostal ke svému oblíbenému 5 minutovému sjezdu, jedu k němu hodinu a čtvrt a z toho tři čtvrtě hodiny pořád do kopce… A pak jsem prostě celý osezelý, protože za tu dobu si prakticky nestoupnu (jen 2× při menších sjezdech po šotolině, kdy už je zapotřebí práce s těžištěm).
Já začal navíc jezdit bez vložky a Gobi je na to asi moc tvrdé, nízké a má ostré hrany. Navíc má lehce ohlou jednu ližinu od toho jak bylo nastavené dost dozadu (kvůli sedlovce bez offsetu), takže je trochu nakřivo. Prostě se nejspíš sešlo dost faktorů, díky kterým je po 3 hodinách sezení celkem nepříjemné a druhý den si na bike nemůžu sednout vůbec, až tak obden.
Chtělo by to nějaké vyšší, pohodlnější a asi i širší sedlo…
Tak situaci 3 hodiny vyjížďka a další den problém vůbec vyjet, to už je dost krize, to by chtělo vyřešit určitě.
Jak mi sedla vyhovují, tak tohle se mi nestane po 3 hodinách jízdy ani po delší několikaměsíční pauze od kola.
Však píšu, že by to chtělo nějak řešit, jenže mám před státnicema, k tomu diplomka atd a tak není čas nějak experimentovat :0(
přesně… HT a chrtí full jako Epic mají hodně společnýho s rozdílem, že chrtí full tě nenakope v rychlém přejezdu drobných nerovností, kde opravdu nesrovnatelně můžeš získat na rychlosti, ale jinak taky musíš stoupnout.
Pro Jetson – chtěl bych vidět jak díky epicu už nemusíš vložku v kraťasích ;)
To každopádně. S prvním fullem jsem si musel koupit i polstrované sedlo. Pells RSL jsem fakt nemohl dál používat :-)
Přitom na HT naprostá pohoda.
Když já jsem se po několika letech svezl zase na HT( na karbon HT) a nějak se mi to zase začalo líbit jak to nehoupe :-)
Jak píše lišák výše – pořídil bych být tebou k fullu ještě HT, abys nemusel za půl roku zakládat téma Přechod z HT na FULL :0)
Taky řešení :-) ale zatím finančně náročnější :-)
vykašli se na hokej, prodej výbavu a máš na HT ;)
10 roků sem už nesáhl na hokejku… vím co mluvím. I tenis sem před 2 roky kvůli kolu omezil ;)
Pro mě je hokej velice srdeční záležitost,kolo sice taky,ale ne v takovém měřítku.Hokeje se nevzdám,až časem :-) Hokej hraju 26 let,toho se jen tak nezbavíš :-)
ne máš pravdu… jak to hraješ tak jak říkáš, tak není co řešit a kolo je pro tebe mimo hokejovou sezónu ideální.
právě k tomuto závětu jsem také došel…ještě jednoho bika,žádnou střelu ,ale HT je prostě HT.
teď koukám ,že maš RB,no tak ty máš vystaráno.tahle značka přeci jede jako HT do kopce a dolů jako DH:-)
Když osadíš HT a FULL naprosto stejnými komponenty včetně kol, plášťů atd., pojede HT při kruhovém šlapání v sedle stejně jako ten FULL. Pár vteřin sem nebo tam na stejné trase nemáš šanci poznat.
Já tedy na jezdivé trase mám rozdíl poměrně velký a to cca 10% (liší se dle konkrétní trasy, když to bude s minimem kopců, tak rozdíl se trošku sníží).
Je pravda, že srovnání je s celopevňákem, kde se rozdíl o trošičku zvětšuje.
Ono se to nasčítá. Hmotností rozdíl u mě asi 2,5kg, jen ten sám o sobě udělá ve výjezdech kolem 3% (a především výjezd dělá průměr).
K tomu mírně jiná geometrie. Nemám posed rozdílný o moc, ale o trošku ano a u fulla to dále zhoršují negativní projevy geometrie ve výjezdu (i když to omezuju trail a climb výjezdem na tlumiči a sem tam snižováním na vidlici, to ale teď s CTD tlumičem + DPC na vidlici používám hodně málo díky tomu, že můžu sag na tlumiči snížit více a DPC ve výjezdu nesnižuje sag tolik jako dříve Talas).
K tomu tam nějaké malé ztráty i při kruhovém šlapání jsou. Tedy pokud tam někdo nemá nějaký extra tupý tlumič díky kterému to vůbec nežehlí.
A nakonec se přidá využití jízdy ze sedla pro udržení tempa na krátkém houpáčků + změnu.
A výsledkem mám těch 10% rozdílu pro stejně jedoucí pláště, stejné osazení a srovnatelná kola (mám kola ± stetjně těžká když vozím Red Metal 29 XL a Red Zone XLR).
Když jedu s někým mírně lepším (když je o hodně lepší tak je to fuk, to prostě ujede), tak je to znát strašně moc v jezdivém výjezdu jestli jedu na celopevňáku nebo fullu.
Full má zase pak výhodu, že když jedu s někým o něco lepším a vezu se v háku, že se tak dá jet i na horším povrchu, kde to na celopevňáku už nepřichází vůbec v úvahu.
A srovnáváš úplně přesně stejné osazení??
Hmotnostní rozdíl u mě byl 1,6 kg (HT 12,6kg, full 14,2kg). Přehodil jsem úplně všechno krom brzd (na HT byla vpředu hydra shimano XT + 180 kotouč, vzadu V a na fullu elixíry) a sedlovky. I na HT jsem měl 140mm vidli, takže geometrie možná byla trochu nakoplá, ale vozil jsem větší sag, takže nic hrozného proti původní vidli bez sagu. A rozdíl jsem prostě nepoznal. Pokud si hraješ se stopkama, tak by se ten rozdíl možná poznal. Vycházím především z toho, že výjezdy jezdím na stejné převody jako jsem je jezdil na HT.
Ano, momentálně už mám zcela totožné. Měl jsem jediný rozdíl a to různé brzdy, teď jsem i brzdy sjednotil a mám aktuálně na všech třech kolech SLXka. Ty rozdílné brzdy ale neměly žádný vliv.
Aktuálně mám jiný přední plášť, takže na fullu RoR/RaR, na celopevňáku RaR/RaR. Hodnotím to ale jako stejně jezdivé, jak na fullu jsou to 127tpi verze, které jedou o chlup lépe.
Jinak to mám osazené opravdu zcela totožně včetně převodů. Jak jede celopevňák lépe, tak mi sedí totožné převody (tedy je to posunuté díky větším kolům o cca 10% do těžších).
A hmotností rozdíl mám vlastně skoro 3kg, zapomněl jsem připočít +200g za přechod na DPC.
Rozdíl:
HT: rám 1550g + 800g vidlice → 2350g
full: rám s tlumičem 3150g + 2kg vidlice → 5150g
Pláště mírně těžší na fullu (jak to je UST x snake skin verze, tak to vyjde o malinko těžší i pro menší kola), ale zase vozím v UST méně tmelu, takže to je ± nastejno. A tedy rotační části mám celé ± nastejno, tedy vliv rozdílu hmotnosti je pouze na nerotačních částech.
Já právě výjezdy jezdím také na ± stejné převody a tedy právě o těch 10% jsou ty převody za větší kola těžší.
Na rovině pak nepatrně k dobru aerodynamika za posez na celopevňáku, takže i tam trošičku získá.
Ty jsi prostě měl takové HTčko laděné spíše do endura. Tak je jasné, že rozdíl bude mnohem menší.
Viz tvá poslední věta. To je přesně to, co tenkrát nox nemohl pochopit a z toho vzniklo ono slavné „IQ6 jede jako silnička“..
Nejdřív jsem ti chtěl oponovat, že nemůžeš srovnávat 29 HT a 26 full, ale pokud máš na fullu těžší pláště, tak to srovnat myslím jde.
Já tenkrát vyměnil pouze rám (+brzdy a sedlovku) a samotný rám opravdu téměř žádný rozdíl v jezdivosti neudělá – když je celkově dynamika zabitá koly, co váží 2,3 kg..
tak fajn, to si ma ukludnil, ja som si myslel ze volako starnem, leniviem a tlstnem ale teraz viem, ze pravy dovod je ze mam full :-)
Taky jsem přešel z fulla na ht, už dvakrát :) Takovej koloběh, ideální fakt mít ht i fulla.
až vyrostete tak to všeci pochopíte ;)
HT, Full, silnička – jinak to nejde… ale nebýt stejně velký manželky, jako že jedno kolo je její tak by mě to neprošlo – trvalo to 2 roky než rezignovala ;)
Jsem si myslel, že jsem to už na trvalo zredukoval na tři kola (celopevňák + 2× full), ale teď už zase nevím co s tím :-)
Silnička mi nechybí (i když jsem více než 20 let vždy nějakou měl), té jsem dal definitivně pá pá před 3 roky.
Dostal jsem chuť po 5 letech co mám doma nějakého celopevňáka dát zase odpruženou vidlici. Přijít o celopevňáka ale rozhodně nechci.
Sice se to dá občas přehodit, ale to je přeci jen docela opruz a to i v případě, že se pořídí dvě přední brzdy (jednak to tak lépe vychází s délkou hadic a pak je to daleko rychlejší na přehazování, protože se neseřizuje a nemusí znova uchycovat hadice jak se brzda nechá na vidlici přidělaná, na řídítkách páka je oproti tomu hned).
Ale zase celé 4. kolo mít taky moc nechci. Přitom finančně by to moc nestálo, protože stejně mám druhá kola na HTčka a rám tu taky ještě jeden mám. O to větší dilema jak to vyřešit.
Někdy bych si přál vidět tvojí zásobárnu ND :0) Kéž bys prodával ty The One před třemi lety, když jsem stavěl. Ta cena je odporná, divím se, že furt straší na bazaru…
Tak je to FR verze která má jiné páky než plná verze The One (ale i ta FR verze brzdí jak čert, tam je rozdíl téměř neznatelný od plné verze The One) a pak se prodávaly ve stejné době další dvoje.
Jedny moje plné The One (už prodané) a pak prodával za pěknou cenu ještě Gazman R0.
Tak nemůžu čekat, že tu bude zájemců tolik najednou.
Čím nahrazuješ? Kdysi jsi tu na The One pěl chválu
S The One jsem spokojený byl hodně, nejlepší to bylo když jsem je vozil se 180/160mm kotouči. To bylo přesně dle mojich představ.
Přešel jsem komplet na SLX úplně na všech kolech co máme doma.
Důvodů k přechodu jinam bylo více:
Shimana oproti tomu nejen, že si odservisuju sám, ale hlavně se dá na servis více kašlat.
A dokonce mi to i bez těch společných objímek vyšlo ještě lépe než u The One se společnou objímkou
A co se týká SLX, které vozím už pár měsíců na fullech a teď jsem je dal i na HTčko:
A definitivně o přechodu rozhodlo, že mi to nebude skoro nic stát.
A pak jsem pořídil jedny SLX jako první manželce na kolo a pořádně vyzkoušel. To bylo místo prastarých Juicy 7, do kterých jsem nechtěl už nic investovat a chtěly kompletní servis (kde by to bylo určitě s výměnou i některých těsnění a možná i dalších dílů).
Pěkná řádka důvodů :0) Chápu. 183/183 + NN je vzadu kousavá kombinace i na elixírech, natož na The One…
Přesně tohle vím,že mě jednou čeká.Na kole se dá jezdit hodně dlouho,ale hokej na nějaké úrovni tak do 45 a pak už všechno bolí,ikdyž se hraje pro žízeň.
Neříkám a ani nepomlouvám FULLa a zcela jistě se k němu vrátím,ale zatím mám touhu si pojezdit nějaký čas na HT,proto ty mé osobní změny.
A co přechod full → silnička? Absolvoval někdo?
při lepším počasí:
při horším:
a když už chčije a nedá se ani na běžky ;)