• rigby

    Při pátrání po zdroji nepřestávajícího kovového cvakání jsem objevil tuto prasklinu ve sváru v oblasti středu. Nevím, jestli je to fotce dobře vidět, ale prasklina se táhne po hraně sváru sedlové trubky a středu, a pokračuje podél sedlové trubky na svár s pravou částí zadní stavby. Kromě nepříjemného pravidelného zvuku při záběru pravou nohou se navíc projevuje i vlnění v oblasti středu a na asfaltu citelné plavání zadního kola. Jedná se o rám GT Zaskar Pro, model 2007, bohužel prodloužená záruka na rám skončila v září loňského roku. Materiál rámu je Kinesis Superlight, mělo by se jednat o hliníkovou slitinu 6061 T6.

    Rám mi plně vyhovuje svými vlastnostmi vzhledem ke stylu jízdy – rychlý terén a silnice, žádné náročné skákání apod. Kolo má najeto 20 tisíc km.

    Jaký je váš názor na případnou opravu, její náročnost, kde atd.? Nebo se mám radši rovnou poohlédnout po novém rámu? Předem díky za každou radu, vzhledem k mé závislosti na kole jsem z toho opravdu nešťastný.

    0 0
    • kubad  

      jednoduché zavaření v tomto místě za chvilku rupne znovu, kvalitní oprava bude drahá + nové lakování,

      s ohledem na stáří rámu je to asi nesmysl šetři na nový

      0 0
      • assassin  

        ja bych tomu asi dal sanci a zkusil tam ten svar.. preci jen jestli za to da nekomu na cigara… zahodit to muze vzdycky a to misto mi neprijde tak tragicky a 6061 se vari dobre… ale je fakt ze se timhle moc nezabejvam, takze poznatky z praxe muzou byt jak rikas… ze to hned rupne znova…

        0 0
        • roud  

          Mě to místo přijde docela blbý okolo máš další sváry takže ten původní nemůžeš ani pořádně vybrousit a jediný co uděláš že to přebleješ další vrstvou :O(

          0 0
    • thesecond96  

      Já bych se díval po nových rámech, ale někdo ti to ještě může docela slušně svařit.

      0 0
    • pitos  

      Loni při zimní údržbě jsem našel na svém sixovi prasklinu nad svarem v oblasti uchycení tlumiče.Jednalo se o malou prasklinu s délkou do 5mm.Bylo to v místě kde nehrozilo rozložení rámu i kdyby to ruplo celé.

      Rám byl jetý 3sezóny,záruku mám 5let.

      Prodejcem mi nabídnut jiný nový rám ale jelikož neodpovídal mým požadavkům a se současným kolem jsem spokojen tak jsem přistoupil na jejich druhou možnost a nechal jsem si rám zavařit a lokálně přestříknou.

      Zatím to vypadá dobře,doufám že to udělali kvalitně a věřím že to bude držet:)Osobně nelituji, že jsem se takto rozhodnul.

      Je ale fakt,že tvoje prasklina vypadá hůře a je vzhledem k umístění těch svaru problematičtější na opravu.

      0 0
    • unavix  

      Vzhledem k tomu že to ruplo mimo svár tak byl nejspíš použit drát s jiným složením materiálu než maj trubky.Svařit se to určitě dá.Jenže je potřeba vědět složení materiálu trubek a toho původního sváru.Dál je potřeba vědět jestli ve výrobě po svaření došlo k dodatečné tepelné úpravě či nikoliv.A to bude asi problém.To by Ti mohl říct dovozce nebo výrobce.

      Každopádně vyhledej ve svém okolí zámečníka kterej je dobrej ve sváření argonem a optej se přímo jeho.

      Při použití nějakého „běžného“ drátu pro svár Ti ale nikdo nezaručí pevnost.Trubky i svár se svařováním vyhřejou a změní se jejich vlastnost.

      0 0
    • rigby  

      Dá se na tom ještě nějaký čas jezdit? Nemaje ponětí o závadě jsem na tom jezdil 2 měsíce, teď už se ale bojím…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.