• Sipal

    Čau, včera se se mnou rozloučil ráfek na zadním Fulcrumu Red Metal Zero. Máte někdo zkušenosti, jestli má cenu vyměnit jen ráfek a přeplést ho na stávající dráty? Ježděné bylo necelé 4 roky, odhadem tak 10000km (plusmínus, už to moc neřeším), vážím většinou do 90 kg :). Výplet mi přijde že drží, nemusel jsem na něj celou dobu sáhnout, ale nevím co to udělá až se bude znova napínat…Díky

    0 0
    • Smazaný účet  

      draty urcite nove

      0 0
      • ememem1  

        a preco? tie draty su masivne jak svina, nema im co byt. a navyse jeden stoji tuzimze cca 4E takze ked zratas rafik (cca 130E) + 24*4=96 + postovne + robota tak asi vyjde rovno lacnejsie kupit nove koleso.

        naopak, vsetky co idu zobrat a prepliest, inak to fakt nema cenu. som to tento rok riesil bohuzial uz 2×.

        0 0
        • Atilla  

          Blbost.

          0 0
          • ememem1  

            co konkretne je blbost panacik?

            0 0
            • Carloss  

              jeho příspěvek

              0 0
            • Atilla  

              Přeplétat 4 roky staré dráty na nový ráfek

              0 0
              • Singlespeed  

                Zas taková blbost to není. V roce 2011 jsem přepletl Aksia z roku 2006 na nové ráfky a světe div se, jezdím na tom spokojeně dodnes. Crossmaxy XL z roku 2005 jsem před několika lety přepletl původními špicemi na ráfky SL a taky slouží bez závad dodnes.

                0 0
                • Atilla  

                  Tak když ti ráfky vydrží takových let…

                  0 0
                • McBlacky  

                  záleží jaký dráty, třeba ocelový z Ksyrií EQ a EL jsou nesmrtelný stejně jako alternativa jinde.

                  Komplikuje se to u slitinových jako mají právě vyšší Mavic i fulcrum.

                  klasika pokud není v provedení 2–1,5–2 se dá taky přeplétat, earo dráty klasický úplně v klidu

                  0 0
                • jecnak  

                  Mam stejne zkusenosti. Chce to ale kazdy drat prohlednout a v pripade jakekoli pochybnosti vymenit. Jde hlavne o to, ze asi zadny servis pak na takovou praci neda zaruku.

                  0 0
        • Smazaný účet  

          bo kazdy drat bude jinak uvaveny…kazdy drat se nepodari pri prepletani zachovat…ve vysledku budes mit vyplet, kde budou draty starnou a povolovat ruznym tempem a bude v nich tedy jine pnuti…

          0 0
          • ememem1  

            iste, teoreticky mas pravdu. otazka je nakolko su tie draty naozaj unavene, osobne si myslim ze riesit unavovu duralu ktory je namahany len cistym tahom obzvlast na biku je skor v rovine znacne teoretickej. ale ak mas nejaku teoriu tsak ciste pre zaujimavost kludne daj, nejak moc som sa nad tym nezamyslal.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Taky nepie jak se s tim rafekm rozloucil…pokud se mu rozsklebil, tak by draty teoreticky pouzit sly..pokud ho odrovnal v nejake dire, tak radeji ne…

              0 0
              • ememem1  

                tak jasne ze podmienka je ze nejsu nijak „tvarovo narusene“. v mojom pripade toho skorodovaneho rafiku nebolo o com.

                0 0
          • maajkee  

            Ze zkušenosti s těmahle kolama a drátama bych dal nový dráty. Dráty pokud jsou starý a znovu se ráfek vyplete i s novýma drátama, tak ty starý mají tendenci praskat.

            0 0
            • Atilla  

              Tak, tak viděl jsem tu u bratra, kdy mu na stojícím kole začaly postupně praskat staré dráty a to to byla ocel 2–1,8–2. Asi hodně záleží jak jsi rozstřelil ráfek a jak se s nima jezdilo. Kdybych je měl na kole půl roku, tak asi neváhám, ale po 4 letech.

              0 0
          • Mr.Duck  

            A v praxi je to uplne sumak :)

            Znicil sem na zadnim kole 5 rafku od r. 2011, kdy sem zacal jezdit a ty vyplety poridil, a az s patym rafkem zacaly praskat draty. Rovnomerny pnuti uz asi uplne nemam, ale kolo drzi tvar dost slusne, nikdy sem s tim nemel problemy.

            3 z tech rafku mely proste oddelany steny a par „flat spot“u, jeden prasklej uplne, dalsi sem naprasknul pri nedostrelu na velkym gapu s ostrou hranou. Nemyslim, ze sem ani jeden z nich setril :)

            (mluvim o klasice, 2–1.8–2 draty)

            0 0
            • jonti  

              No prave, u hlinikovych dratu je to uplne jine :)

              0 0
              • Mr.Duck  

                A to je asi pravda, predpokladam, ze pruznost oceli tak trochu pomuze :)

                0 0
    • Jaroslávek  

      Včera jsem to zrovna řešil. Resumé = nový výplet jednoznačně. Je pravda, že mám kvalitativně ráfek horší než tebou uváděný.

      0 0
    • jIrI___  

      Řešil jsem to u Crossmaxů, v servisu jednoznačně doporučili i nové dráty. A jelikož ráfek i dráty jsou drahé jako prase a samotné zadní kolo je takřka nesehnatelná záležitost, tak jsem prasklý ráfek dle rady jednoho místního člena vyřešil punkově a spokojeně jezdím dál. Ale pokud se máš rád, tak to asi nemůžu doporučit :)

      0 0
    • Sipal  

      Nojo, dozvěděl jsem se že to je pohoda i že to je blbost a můžu si vybrat :-) Každopádně nové špice kupovat nebudu, to je cenově úplně mimo. Nejspíš risknu jen nový ráfek a uvidí se, ty dráty jsou fakt docela masivní a snad něco vydrží.

      0 0
      • ememem1  

        kludne by som to riskol, jak hovorim mam takto 2 zera doplnene o 1–2 spice, k tomu 100kg a jazdim uplne inak jak na co su zera urcene a zaial to drzi bez problemov. inak ma zmysel kupit len nove koleso.

        0 0
      • jecnak  

        Viz ma zkusenost s Cmaxama. Tam jsem po par km od koupe vyrval i se zavitem jeden drat. Opravil vlozkou v rafku a novym dratem. Po cca 20000km jsem rafek probrzdil a vymenil za novy. Draty zachoval vsechny puvodni. Najezdily dalsich 30000km. Za tu dobu praskl jeden drat.

        0 0
      • fousek  

        Asi tezko poraska najednou 24 dratu, takze bych to zaplet na starejch dratech a praskle bych menil za provozu, pri nejhorsim postupne vymenis vsechny draty, ale to se mi zda velice nepravdepodobne.

        Vpodstate neni co zkazit

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.