• jackx

    Potřebuji dát nové ráfky, ale náboje jsou ještě v pohodě. Máte nějaké tipy, jak bez újmy přeplést na nové, aby bylo kolo „vycentrováno“ i vertikálně?

    0 0
    • cagalam  

      jeden bych měl, servis!

      0 0
    • kubad  

      Preplet to doma a dej docentrovat do servisu,

      0 0
    • nox159  

      tak si to preplet a vycentruj doma nevidim v tom problem, jestli to neumis vycentrovat dej to vycentrovat do servisu jestli to neumiš ani preplest dej to do servisu, nic jineho asi poradit nejde :)

      0 0
      • jackx  

        jasný, šlo mi spíš o nějaký rady, jak to vycentrovat vertikálně. vycentrovat osmičku není problém, ale jak to udělat na výšku…

        0 0
        • Evilcleaner  

          v centrovací stolici:-)

          0 0
        • kubad  

          V rámu nebo ve vidlici. Nic složitého, přiďěláš si tam nejaký doraz a docentruješ.

          0 0
        • nox159  

          tak pokud nemas centrovaci vidlici tak se to da nouzove resit ze si to upnes do vidlice a pokud mas vcka tak si na ty spaliky zhora neco položis a nastavis je tak aby to bylo co nejblize okraji (vrchu) toho rafku a centrujes na vysku tak aby ti to o tu vec co polozis nahoru neskrkalo a ani tam nenaskakovala moc velka mezera. je to na delsi dobu a je to fakt taková nouzovka ale jde to, a pokud si s tim pohrajes nemel by byt problem to krasne vycentrovat :)

          0 0
          • jackx  

            díky, nějakou takovou odpověď jsem čekal. nějaká homemade centr vidlice se najde, takže ji jen doplnit nějakou zarážkou a pak si vyhradit tak půl dne času ;-)

            0 0
            • kubad  

              Otázka je jestli není lepší dat kilo v servise než se s tím pul dne hrát :-)

              0 0
              • nox159  

                kdo si hraje nezlobi :) a když už se to naučí a bude to delat podruhe tak pak uz mu to nezabere pul dne ale treba jen 1–2h :)

                0 0
                • jackx  

                  přesně z toho důvodu se o to chci pokusit. nejde mi o peníze utracené v servisu. dávám tam kolo rád.

                  0 0
            • nox159  

              jo jen dej pozor na jednu vec a to tu aby to kolo bylo na stredu naboje ( teda na stredu osicky) doufam ze me chapes jak to myslim :) ze to mas dobre poznas tak, ze to kolo z te vidlice sundas a otocis ho naopak ( dejme tumu prava strana naboje bude po otoceni na leve strane vidlice), nevim jak bych to popsal nejak lip :D

              doufam ze sem to podal aspon trochu srozumitelne ;-)

              0 0
              • jackx  

                myslím, že to chápu – jde o to, aby byl ráfek vystředění na středu náboje. ale to se asi netýká zadního kola…

                0 0
                • Vilém  

                  Tyka se to obou kol.

                  0 0
                  • jackx  

                    OK, já jen, že tam kde není kazeta, jdou většinou dráty jakoby víc do šikma, ale to bude asi právě tím vystředěním

                    0 0
                    • nox159  

                      napsal jsem stred naboje aby to bylo lip pochopitelne, ale ve skutečnosti jde o stred osičky :) takze u zadniho kola bude sice vyplet oproti naboji vychyleny ale musi byt na stredu osy na ktera je v tom naboji :)

                      0 0
                • Patar  

                  Přece je jedno , zda je to přední , nebo zadní kolo.

                  Kubad: centrování po někom , kdo si sám zapletl zabere VŽDY více času , než komplexní zakázka. A to i v případě , že se nemusí po takovém „pomocníkovi“ kolo opět rozplést.

                  0 0
                  • kubad  

                    Zase z toho nedelej vedu staci si vyfotit kolo pred a zaplest stejne.

                    A pokud necha vyplet hodne volny tak si to servisak doladi sam.

                    Jinak ale souhlas lidi dokazou ruzne kouzla :-(

                    0 0
                    • Patar  

                      Davide , vědu s toho nedělám. Ale kde je zaručeno , že kolo bylo zapleteno původně dobře. Stačí se podívat na většinu seriovek pro disky a stávají mě vlasy hrůzou na hlavě. Dodržování zákonů machaniky mnohé výrobce vůbec nezajímají.

                      0 0
                      • kubad  

                        Tema na dlouhou debatu, ale to je problém i spustí servisu.

                        0 0
                      • kyl  

                        To máš pravdu,přeplétal jsem kámošce zadní kolo na něčem co se podobalo Favoritu,na levé straně z nyplů koukalo dobře 4mm závitu,prý to tak koupila.Já si teď dělal kola na bika,náby SunRace JuJu MZ,ráfky Mavic 717 Disc a dráty DT,nechal jsem si spočítat v servise délku drátů,na předním to bylo akorát,závit ani z jednoho konce nyplu nekouká,zadní je horší,na straně disku z nyplu leze 1–2mm závitu,buď to bude držet nebo tam dám delší.Náby mají dva průměry a tak se asi servisák někde sekl.

                        0 0
                    • nox159  

                      pokud nebude mit opačný rafek a pokud to bylo predtím vypleteno spravne tak ano :)

                      a jeste muze byt problem pokud pouzije stejne špice ( pokud teda bude mit shodny prumer jako predchozi) jen je nacpe do naboje jinak než predtím byly pak to rado praska :)

                      0 0
                    • pocestny  

                      V dřevní době to šlo i bez vyfocení. A teď je TOLIK návodů všude, a jsou srozumitelnější než foto…

                      Tip pro línější lidi: úplně nejvíc rychle jsem to měl, když jsem přiložil dva ráfky k sobě a přeházel špice jednu po druhé… Pak jde řádově o minuty. Napřed si ten původní výplet úplně povolte.

                      0 0
            • pocestny  

              Vezmi starou vidlici s navářkama na V-braky, nasaď tam brzdové čelisti a místo špalků tam dej běžné metrické šroubky s 2 matičkama, díky nim je můžeš během centrování posunovat dovnitř a ven (vlevo/vpravo) podle potřeby… a ve vertikální ose si umísti nějaký plech připevněný opět nějakou posunovatelnou objímkou…

              Při centrováním zadního kola obdobně, jestli nemáš rám s navářkama, chce to víc improvizace.

              Dál se řídit obecnýma radama k centrování kol, to je ztráta času, když na googlu je toho tolik.

              Tady asi nejde ani tak o to ušetřené kilčo, ale i o to, se něco naučit a mít fajn pocit. Do servisu to můžeš dát vždycky.

              0 0
    • Georrge  

      sice reaguju na starý post ale nevadí, jde mi o to jestli to dělám správně :D když jsem si poprvé (a prozatím naposled) naplétal kola, tak jsem vzal dráty, na všechny jsem dal niple tak aby byly stejně našroubované (aby špička drátu byla v niplu vždy stejně hluboko) a pak jsem rovnoměrně utahoval, každý nipl třeba o otáčku, pak o půl otáčky, postupně promačkával výplet ať si sedne, no a takhle dotáhl na fest, koukl jak to hází, a vertikálně to neházelo vůbec, nebo minimálně, a to u obou kol, akorát osmička lehce byla tak jsem ji došteloval, dráty dotáhl tak aby pružily zhruba jako v té době nové kola na jiném biku, a bylo. Dodnes drží, působí pořád docela dobře, ale je ten postup správný? Nebo to byla jen haluz že mi to neházelo vertikálně?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.