Praskající niple - kde je chyba?

35 nepřečtených
  • jIrI___

    Minulý týden mi na zadním kole praskl jeden nipl („foto“http://bike-forum.cz/foto­galerie/ostat­ni/detail-23977.html ). Byla to vyloženě moje chyba, nedoskočený skok a dopad zadním kolem na hranu. Ok, to se může stát. Kolo jsem zanesl do servisu, na mou žádost mi dalí místo původního Al niple mosazný a místo zeslabovaného drátu klasický 2 mm. Všechno v pohodě. Dneska jedu normálně terénem (žádné skoky), vjedu na asfalt a slyším takové jemné cinkání od zadního kola. Tak zastavím, mrknu na kolo a málem mě jebne. 3 niple byly urvané naprosto stejným stylem jako ten jeden minulý týden! Na kole jsem přitom nedělal žádné prasečiny, ba ani neskákal. Od navrácení ze servisu jsem na něm ujel snad 20 km. Nevíte, kde může být chyba? Za 6 let bikování mi niple nebo dráty takovým stylem nikdy nepraskly. Dokonce ani na B-F proklínaných Crossridech. Mám sto chutí současné Bontragery prodat a vrátit se zpět k Cridům, protože tohle praskání mi nepříjde normální.

    0 0
    • jIrI___  

      opravený link na foto

      0 0
    • Ricci  

      Ja by som to tipol na poskodeny rafik, tie niple ho uz neudrzali v rovine…

      0 0
    • roud  

      hehe crossridy maj něco do sebe ;o] jinak bych to viděl na to že ty ostatní buď už byly načnutý nebo ti je v servise přetáhli…

      0 0
      • jIrI___  

        No v pondělí to donesu do servisu, vysolím pětikilčo a pokud i potom nějaké niple prasknou, tak je zkusím prodat a koupím Crossridy.

        0 0
        • Bren  

          Jo a když jim řekneš jak jsi skočil, máš z reklamačky reklamačku neuznanou a když jim to neřekneš, oni to udělají zase tím nejjednodušším způsobem a napíšou ti, že jsi kolo nesprávně používal.

          Nebo si tady někdy snad myslí, že ty niple dají metalurgům, kteří zjistí, že tahle série má slabší stěny nebo křehčí materiál vlivem nějaké nežádoucí příměsy při výrobě?

          0 0
          • roud  

            proč by nemohli uznat reklamaci i když je pravděpodobnější že to svedou na opotřebení ? ??

            0 0
            • Bren  

              Přesně jsi to napsal. Jak se ale nipl může během osmi měsíců opotřebit nevím.

              0 0
      • Rychlej turista  

        Ono stačí, kdyby při tom skoku hnul s ráfkem. Následným vycentrováním pak dojde k nestejnoměrnému napnutí drátů a je to. Pak se některé dráty vozí zbytečně, no a některé to musí odpracovat za ně, ty flákající se.

        0 0
        • StuntJ  

          hezky napsané 1 *

          0 0
        • jIrI___  

          No ráfkem bylo pohnuto celkem fest, plášť štrachal o zadní stavbu. Teď jestli je lepší zkusit opravit stávající prasklé niple a dát jim ještě šanci nebo se rovnou poohlídnout po novém ráfku.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Já už bych šel asi do novýho ráfku. Už to bude unavený a nevyzpytatelný a niple bys mohl měnit furt.

            0 0
          • jonti  

            Urcite novy rafek, nechapu proc ti ho rovnou nevymenili. Zkus jestli maji draty vice mene stejne napeti, jestli ne, tak je krivy rafek a ten bude zpusobovat problemy.

            0 0
            • jIrI___  

              Pár drátů bylo oproti ostatním dost volných, to jsem zkoušel hned po převzetí. To zas bude porod sehnat nějaký rozumný ráfek 28 děr :-(

              0 0
              • Evilcleaner  

                v klidu. dá se sehnat 717 od mavicu (i když kastar že…) nebo xr4,2/400 od dtčka (na kupkolu snad skladem) nebo jako ust mavic 819 (i když kastar že…:-) )

                0 0
                • jIrI___  

                  Nevíš o nějakém e-shopu, kde by měli ty Mavicy 819? Co jsem se díval, tak všude jsem narazil jen na verzi 32 d. Teď jsem ještě po kubadově radě psal do Brettonu, tak jsem zvědavý na odpověď. Pokud by mezi Bontragerem a 819 nebyl žádný velký cenový rozdíl, tak bych raději ten plohodnotný UST ráfek :)

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    zkus hnoje. kastar má všechny tyto ráfky ve velkoobchodu vedeny jako „na objednávku“. jinak k samotnému ráfku- váží sice 460g, ale zase má 19mm vnitřní šířku.

                    bontrager se s Nd taky dost zlepšil

                    0 0
                  • kubad  

                    Pokud chces UST tak i NoTubes rafky se delaji na 28 der.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Ale ty nejsou plnohodnotné UST jako ten Mavic, ne? Člověk tam musí dát vložku/pásku, takže stejný systém jako u toho mojeho Bontrageru. Díval jsem se na CRC, tam mají skladem na 28 děr jen Olympic a ten mi připadá na moji váhu a můj styl asi moc „gramařský“. Každopádně ale napíšu Hnojovi jestli může něco na 28 děr nabídnout.

                      0 0
                      • kubad  

                        Jj musis nalepit zlutou pasku, ale pak je to naprosto srovnatelna manipulace jak u UST rafku Mavic, podstatne je provedeni patek a zlabku v rafku. Pro tebe asi ZTR 355

                        0 0
              • kubad  

                Original by nemel byt problem sehnat. Zeptej se u dovozce

                0 0
              • Bren  

                No tak to nebudou fakt ty niple.

                0 0
          • Chiron  

            Taky bych to viděl na nový ráfek. Když prdne jeden drát jen tak nebo centruješ menší osmu, tak to je v pohodě. Ale jak je bouchnutý ráfek a snažíš se ho srovnat. Tak dojde k tomu co popisuje rychlej turista. Taky sem už viděl takhle spravované kolo, do měsíce mu prasklo víc drátů, jak mě a jemu za celý život dohromady. Ale tak to by snad v každém dobrém servisu měli poznat. A upřímně, když už to štrachá o stavbu s jedním prdlým drátem, myslím že není co řešit, pokud to není nějaká hodně úzká stavba. No a podle toho, co sem viděl, jak ti to lítá ze strany na stranu. Asi bych nad tím moc nerozmýšlel a zaplet nový ráfek.

            0 0
            • jIrI___  

              Takže už na té cyklostezce mi kolo házelo? Já si toho právě všiml až kousek před barákem. Tak to je pěkné, prdly teda buď při jízdě po asfaltu nebo při přejezdu toho brodu, v žádném terénu :-X

              0 0
              • Chiron  

                No já si toho všiml někde v Dolní Bečvě, když jsme jeli od toho brodu. Akorát sem myslel, že už to víš, tak sem to nějak neřešil.

                0 0
              • Bren  

                Já vždycky, když mi někdo přinese kolo na centrování každému řeknu, jestli to cenu má nebo ne. Když ne, kolo vycentruju a majiteli řeknu, že příště (asi po deseti najetých kilometrech) mi s tím nemá už chodit. Zbytečná práce. Bez ohledu na kvalitu ráfku, pokud je s ním jednou hnuté, bude to praskat pořád.

                0 0
                • nox159  

                  nemusi, znam pripad kdy rovnany rafek ( fakt fest rovnany kleste a kladivo vydrzel celou sezonu bez praskani spic )

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.