Praktické provozní zkušenosti se Sport Drive od ROCK Machine?

35 nepřečtených
  • OndraBM

    Zdravím všechny.

    Vybírám elektrokolo a do oka mi padl – krom jiných – Rock Machine CrossRide e450 Touring, odkaz ZDE

    Kámoš, co se v tom orientuje, mi ale narovinu řekl, že přestože nevypadá zle, o motoru Sport Drive moc neví, že je to specialita Rock Machine. Tak bych rád věděl, jestli to třeba tady někdo má, s kým bych o tom mohl pokecat, zeptat se na nějaké podrobnosti…?

    • venkovan  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • JFtryall  

      Je to Dapu motor, muzes hledat. Ja jsem to zkousel a je to slabsi no, ale.nebyla to tahle 90Nm verze, tak treba to bude lepsi.

      • OndraBM  

        OK. Promiň, nerozumím terminologii, co je Dapu motor?

        Jinak by mě zajímalo, jestli jsi to zkoušel na MTB nebo Crossu, jak velkou jsi měl baterku a kolik jsi s ní najel v jakém terénu (rovina, kopce, třeba i lokalita, kdes s tím jezdil).

        • JFtryall  

          Dapu je znacka co dela ten motor. Zkousel jsem to nejakem entry 29er mtb na hladkych pneu, ale strasne spatne to kolo jelo samo o sobe. :-) Delal jsem na tom testy dojezdu s wattakem v kopci. Na zakladni pripomoc to dalo cca 2100 vyskovych s 500Wh baterii. Pri kompenzacnich wattech 190W to pomahalo cca 200W. Shimano 8000 motor ma ve spicce Eco modu cca 250–300W.

          https://youtu.be/PrU0KXO2hPA

          • OndraBM  

            Tak se Shimanem se dá srovnávat jen máloco. Řeknu to na rovinu, na Shimano ale nemám. Krom diskutovaného RM mám v merku ještě TOTO a jde mi o to, čemu dát přednost s ohledem čistě na pohonný systém. Dema má větší baterku, což je podle mne dost důležité, zase o motorech Bafang vím, že není úplně nejhospodárnější a na stejný dojezd tak potřebuje větší baterku. Čemu bys třeba ty osobně dal přednost?

            A ještě jedna otázka k těm 2100m výškových – rozumím tomu dobře, že jde o 2100m všech stoupání na trase? Pokud ano, jak dlouhá ta trasa byla? A vybils na ní baterku úplně? (Vysvětlím: potřebuji nějakou opravdu konkrétní představu o dojezdu u toho Rock Machine's Sport Drive systému s pětistovkou baterkou.)

            • JFtryall  

              Je to jen z jednoho kopce, Shimano dalo nejakych 1800, kdy eco mod jel porad naplno. U RM to bylo o nejakych 300 vyskovych cca vic, ale mnohem pomaleji. Baterky uplne do nuly. Vaha cca 69kg. Netroufnu si vybrat, ale low cost pohon bych obecne nebral.

              • OndraBM  

                Jo, asi rozumím, děkuju. Teď jsem si ještě v jiném fóru všimnul zajímavého úhlu pohledu na přestavbu… motor Bafang 750W, baterka až 20Ah… S tím bych na svém už tak docela rychlém krosu moh lítat… Samozřejmě mimo silnice, že jo.

                • Chlebovnik  

                  Tak třeba na zahradě za barákem nebo na vlastním poli na tom lítat můžeš, proč ne.

                  Ale říkám si, zda těch 750 W není nějak málo, když kdejaká „stopětadváca“ má těch Wattů víc než 10 000. A jako bonus se s ní můžeš prohánět i po těch zmíněných silnicích.

                  Tak to ještě jednou pořádně zvaž.

                  • OndraBM  

                    No s tou „stopětadvácou“ máš určitě pravdu, problém je v tom, že já se potřebuju hýbat, ne jenom sedět na stroji a nechat se vozit. Jinak od 750w motoru v případě přestavby ustupuji, 250W úplně stačí.

    • Hříbek  

      Jen dotaz, kolik ti je?

      • OndraBM  

        46, proč se ptáš?

        • Hříbek  

          No že ve 46 letech kupuješ elektrokolo. Teda pokud nejsi nějak zdravotně omezen.

          • OndraBM  

            Mile překvapils, na rozdíl od od balíka venkovana uvažuješ soudně – a na přímý dotaz se sluší přímo odpovědět. Ano, mám zdravotní omezení, se kterým se logicky tak úplně rovnou nechlubím. V dubnu jsem prodělal akutní operaci srdce, po které mi srdce zůstalo už doživotně výrazně oslabené. Jezdím na kole celý život, sice jsem nejezdil žádné světaborné sezónní úhrny, nicméně aspoň ty 4 až 5 tisíc km za sezonu jsem míval a mám v tom i takové cesty, jako výjezd na Lysou horu natěžko, bez zastavení od rozcestí Papežov až na vrchol a se dvěma bouřkami nebo svou rekordní trasu o téměř 150km za den na Vysočině – od Velkého Meziříčí do Svratouchu přes Nové Město tam a Žďár nad Sázavou zpátky. V každé sezóně mám dosud čárku za aspoň 3 trasy přes 100km za den (to je můj osobní hec), v nejlepším roce jich bylo 8 a kiláků jsem v tom roce nalítal přes 8tis. No tak letos jsem holt mimo a od příštího roku to už bude na půl plynu. Co nabrečím – ježdění se ale vzdát rozhodně nechci.

            Takže přestože zkušeností a síly v nohách mám dost, na své obvyklé klidně cca 100km výlety po mé oblíbené Drahaně a Vysočině se už bez pomoci vydat prostě nemůžu. Ale CHCI. Tak proto :)

            • Hříbek  

              Ano, pokud má člověk nějaké zdravotní komplikace, tak je to v poho. Stačí mžik a život se otočí. Taky to znám. Vloni jsem spadnul na hlavu a doktoři mi řekli, že mě helma zachránila. Naštěstí pořád šlapu ze svýho.

              Ale nesnáším mladý lidi, co si kopi éčko, pak machrujou jak všechno vyjedou a kde všude byli a kolik toho najeli. A takových potkávám plno.

              • OndraBM  

                Tak pokud jsi to ustál bez úhony, pak je to dobrý – i když sama událost tedy nejspíš docela na prdlajs. Já už to mám doživotně.

                Jinak máš recht, taky jsem se s kamošem shodl, že to přinejmenším nedává smysl, když na motorizovaných kolech blbnou a opravdu otevřeně machrujou mladý lidi, plný energie a síly a dovedou se tvářit ošlehaně a strhaně po 40km někde na rovinaté jižní Moravě. Celý rodiny prostě jdou a bez přemýšlení nakoupí 4 e-kola, první, co jim padnou pod ruku aniž tomu aspoň trochu rozumí, aby mohly „sportovat“ – a pak ty kola vidíš zamčený u lanovky, kterou si jejich majitelé jedou na Sněžku, kde se samozřejmě v kolařském úboru pečlivě zvoleném v barvách kola fotí, aby pak mohli všechny kolem sebe omračovat, jak byli báječně na horách.

                Smutný je na tom to, že kvůli těmhle blbečkům pak lidi, který to e-kolo opravdu potřebují, jdou ve vidině nákupu do kšeftu a s překvapením zjistí, že stroje, co mají vyhlédnuté, jsou pro letošek beznadějně vyprodané. Moje aktuální zkušenost. A co nadělám. Jsem v té Cimrmanovské situaci: může se mi to nelíbit, můžu s tím dokonce i nesouhlasit, ale to je asi tak vše, co proti tomu můžu dělat.

              • Effa  

                Tak to až si budu chtít koupit ebike tak za tebou zajdu jestli mi to povolis až ti řeknu důvod a jaké mám zdravotní potíže :) ty jo další co má problém s tím ze nedokáže přenést přes srdce když někoho baví něco jiného než tebe.

                • OndraBM  

                  A na tohle přišels jak?

                  Zajímá tě třeba takový postoj, že já určitě a Hříbek zřejmě taky patříme k těm lidem, kteří kdyby byli zcela zdrávi, tak by elektrokolo vůbec neřešili a dál jezdili za svý? Nenapadlo tě, že to elektrokolo mnozí lidi řeší jen proto, že MUSÍ, pokud chtějí dál jezdit?

                  Tohle v žádným případě není o tom, že by někoho takovýho elektrokolo nějak strašně moc bavilo, tohle není o snášenlivosti jiného než vlastního názoru. Nejprve přemýšlej, než něco někomu zase takhle vmeteš do tváře.

                  • Effa  

                    Ty si ten můj příspěvek vůbec nepochopil. Nevadí. Chtěl jsem tím říct ze za mne je ekolo úplně v pohodě a nechápu lidi co ho primárně odsuzují a nad ekolisty se vyvysuj protože jezdí jen za své speky.

                    • OndraBM  

                      Tak to pardon, to je nevýhoda výhradně psané komunikace, chybí emoce, tón hlasu… Netrefil jsem, omluva.

                      Faktem nicméně zůstává, že nutností elektriky nejsem svým způsobem nijak moc nadšen, on je to opravdu super pocit bez pomoci vydupat Lysou horu a jezdit jak drak kopcem – dolem. Člověk je na sebe tak jako docela hrdej, že to zvládá a druhej den je schopen klidně zas. Ale karta se obrátila a jsem ve stavu, ve kterém prostě musím, jestli chci. Ale to jsem už psal jinde, bych se opakoval. Takže asi tak, no. :)

                      • Effa  

                        V pohodě :) taky znám lidi co mají ekolo protože už zdravotně nemohou ale taky znám i ty co to mají proto ze nemají kondici ale občas chtějí jet taky s partou na výlet ale sami to neuslapou. Proto mají ekolo. A odsuzovat je ze jsou to lemplove mě fakt vadí, protože proste nemají čas a ani chuť se nějak trápit trenovanim. Každý jsme nějaký a hodně z nás je líných :) každopádně ať to jezdí :)

                        • OndraBM  

                          Je to prostě o vzájemné toleranci a respektu. Ať si každej koupí a jezdí, na čem chce, po důvodech je každýmu v podstatě prd. Ale když se někdo zeptá, odpovím, proč by ne. Toť vše.

                          Jinak dík, měj se :)

    • HadVoe  

      ahoj,

      letos jsem do rodiny stařečkům koupil 4 MTB elektrokola.. nakonec vše od apache.. 3× bafang a 1× bosh. bafang příjemně překvapil chodem a tichostí.. dojezd je ok u všech – nepříde mi, že by žral nějak extra víc – to se ztratí ve stylu jízdy a váze. ženský se vracej vždy s min. o 25% plnější baterií..

      chtěl jsem koupit kola s česko-japonským motorem Comp Drives na který jsem četl a slyšel jen chválu, ale měli ho v nevhodných rámech a design venkovní baterie neprošel.. ale pokud hledáš cross kolo, tak ho tam maj.. u těch CD motorů někdo přemýšlel – třeba jen drobnost propojením s telefonem přes BT.

      já kupoval přes cykloadam – nechalo se výrazně konzultovat o ceně. uvidíš zda i když je kol nedostatek :)

      • OndraBM  

        No jo, Apache, to byl můj úplně první tip, moc se mi líbí. Jinak souhlasím, že dojezd je dán především způsobem použití, profil terénu, typ povrchu a hmotnost zatížení jsou sice taky důležité faktory, ale především jde o to, jak to jezdec ždímá. Aspoň tak to vidím teď.

        Nakonec jsem se po lecjakých konzultacích s mnoha různými věci znalými lidmi na různých místech vydal cestou přestavby neboli konverze. Jako jasně, není to úplně elegantní řešení, ale mám pro to dva velké důvody:

        jednak je to baterka, na origo kolech jsem nenašel větší než 17Ah, v těch kolech, co jsem doopravdy chtěl, byla maximálně 16 a to ještě jen v jednom, jinak 11–14. Tady v konverzi budu mít 20Ah, což při 250W motoru slibuje dojezd docela dost velký a o to mi jde především. Beru to od E-POHON v Tišnově, jako brňák to k nim mám kousek, odkazuji ten motor, co chci v setu s 20Ah baterkou a lepším displejem. Bez ohledu na nápis na motoru je vevnitř Bafang.

        Druhým mým důvodem ke konverzi je moje kolo samotné. Je to první kolo v mém životě, které mi opravdu sedí, je to kvalitní kolo, kterému za roky dosavadního provozu vůbec nic není a mám ho už na sebe špicově nastavené a vybavené, prostě vypiplané. A taky – proč to neříct – mám s ním spojenou obrovskou hromadu skvělých zážitků a vzpomínek. Já teda měl osobní vztah ke každému kolu, co jsem kdy měl, ale v tomto případě je to extrém.

        Takže tak. Každopádně děkuju všem za všechny názory, pomohly mi utvořit si ten svůj.

        • ˘Ö˘ Krab  

          Jako varianta pro kutily hodně zajímavá. Spousta elektrokol je na cyklistické části strašně šmejdská, nejlevnější výběhové komponenty. Když máš své kolo doladěné, tak 7 kg je celkem malá úlitba.

          Jen od pohledu se mi na té sadě moc nelíbí kliky a zkoumal bych hlavně způsob a možnost výměny převodníku. A ideální by bylo, kdyby prodávali alespoň dvě délky (175 a 170 mm), pro různě velké jezdce – o tom se tam také nezmiňují.

          • OndraBM  

            Tak kliky, pokud jde o vzhled, moc neřeším, důležitější je, že mají délku právě těch 175mm – tuto délku mám na kole doteď, jsem na ni zvyklý a tak jsem spokojen. Ohledně převodníku, to máš recht, to je jediná věc k doladění. Objednal jsem nejmenší převodník, který mají a ten má 44 zubů. Největší pastorek mám aktuálně 30 zubů, což je převod do kopců ne zrovna nejlepší. Jsem si toho vědom. Nicméně kazetu i řetěz stejně už musím vyměnit, tak to ještě na staré sestavě vyzkouším a v nejhorším případě seženu a nasadím kazetu s větším pastorkem, díval jsem se, že jsou 9kola s největším pastorkem 36 zubů, to už bude lepší. Nejmenší pastorek pak může být klidně i větší než dosavadních 11 zubů, na tom mi už tolik nefrčí. Prostě to zkusím a uvidím. Objednáno bylo minulé úterý, tak doufám, že to do víkendu přijde. V pátek jsem si naložil trochu – tedy trochu hodně – víc, než co aktuálně snesu, ještě včera mi bylo nedobře, ach jo… od ženy jsem to pěkně schytal…

            • ˘Ö˘ Krab  

              Hm, opatrně. Vozíš tepák? Pokud ne, měl bys. Ve spojení s dostatkem pití a teploměrem na cyklopočítači je to základní záchovný prostředek.

              • OndraBM  

                No, to nemám. Je to pro mne všechno příliš nové, než abych věděl, všechno, co je třeba a byl na to připraven, resp. tím vybaven. Motorizace kola je tak v podstatě „jen“ první fáze toho všeho, o čem možná zatím ještě netuším, co všechno ještě bude muset být. Zatím jsem se teda vybavil dvoulitrovým hydrovakem do malého batůžku, co mám už delší dobu a taky jsem si pořídil chytré hodinky. Třikrát s odstupem času jsem údaje, které mi dávají, kontroloval s těmi, co mi měří dva doktoři a s překvapením musím říct, že mi hodinky dávají hodnoty plusminus stejné, jako co dostávám u lékařů, liší se nepříliš významně. Což je dobré. Stejně jako to, že naměřené hodnoty mi telefon skladuje v databázích, což je taky fajn. No tak aspoň to.

                • ˘Ö˘ Krab  

                  Ještě se ty hodnoty nauč používat v reálném čase. Napoví Ti, kdy už začínáš mít dost a jdeš přes závit, přestože hlava by ještě chtěla a mohla. A ve spojení s okolní teplotou si pak můžeš i odhadnout, kdy zavčasu ubrat, aby ses zbytečně neutavil. Jakmile si osaháš své nové možnosti, můžeš se jim pak lépe přizpůsobit a držet se snáze „pod čarou“.

                  • OndraBM  

                    Velmi dobrá připomínka, děkuju! Měření v reálném čase u tepu i krevního tlaku mám, tak to co nejdřív prubnu.

    • OndraBM  

      Takže sem teď hodím konečné řešení. Svoje kolo jsem nakonec překopal. Tou odkazovanou sadou 250W středového motoru a 20Ah baterkou a dobrým displejem, nic víc, žádné další elektrokomponenty nemám. V souvislosti s tím mám taky novou 8-kazetu 11–34 a nový pevnostní elektrokolový řetěz Yaban, nové ložiskové pedály a novou vidlici, vzduch-olej RST Vogue 75mm. Na první nabití jsem najel celkem 140km v kopcích na severu Brna a okolí, teď po druhém nabití mám najeto 77km a na baterce 80%. Faktem teda je, že jezdím stabilně na 1–2 a 3, 4 a 5 používám jen v kopcích.

      Takže po vzhledové stránce to asi není řešení až tak hezké, jak uhlazené linie originálních e-kol, současně je třeba ale říct, že to mohlo vypadat i hůř. Čistě parametricky vzato je to ovšem bomba a ta osobní vazba, když mi zůstalo dobré kolo, na které jsem zvyklý a mám ho rád, v tom hraje taky docela důležitou roli. Čili celkově jsem nadšen.

      Každopádně všem velký dík za názory, tipy, mějte se fajn!

      • michomin  

        A cena?

        • OndraBM  

          Elektrokit sám 25600, všechno dohromady, tj. plus vidle, kazeta, řetěz, pedály, necelých 32tis

      • xtonda  

        A máš srovnání s jinými pohony? Bafang BBS01 nemá torzní snímač, dávkování motoru je jen podle otáček klik, což hodně lidí hodnotí jako nic moc, to prostě z principu nemůže fungovat moc dobře, to už radši plynovou páčku.

        • OndraBM  

          Srovnání nemám, motor skutečně zapíná/vypíná podle toho, jestli šlapu nebo ne, to máš pravdu. Taky je pravda, že do motoru teče šťávy, kolik naklapu přes displej a tím to končí, je to zkrátka ten tvrdší systém. To všechno je pravda.

          Na druhé straně, schválně jsem vzal jen 250W motor, který mě prostě sám nevyveze do všeho, co jezdím, takže šlapat prostě musím. A CHCI šlapat, protože jinak bych netrénoval srdce, což musím a kdybych se jen nechával vozit, to by už prostě nebyla kolařina. Navíc je tento nejslabší motor taky nejméně náročný na energii, takže ve spojení s tou obrovskou baterkou taky docela dost najede, jak jsem zmínil. Samozřejmě nabíjel jsem zatím jen dvakrát, na objektivní posouzení dojezdu je ještě čas, ale zatím to vnímán velmi pozitivně.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.