Použitelnost Minionu 2.5 na 18mm ráfku?

132 nepřečtených
  • ClAyD

    Zdar bikeři!

    Mám 18mm ráfek (RMX 7320) a na zimu bych chtěl dopředu nahodit nějakej pořádnej plášť a možná ho tam i nechal, protože ten charybdis je dobrej tak na XCčko v suchu. Uvažoval jsem o minionu front 2.35 60a bez výztuhy, ale když jsem zjistil, že jsou miniony tak úzký, řekl jsem si, že ani ta 2.5 by možná šla (tady píšou, že reálná šířka 2.5 je 55mm, což je pořád míň, než některé 2.25) navíc kámoš vozil na stejně širokých ráfcích (DT Swiss 420sl) i 2.5 wetscream a na nic si nestěžoval. Co si o tom myslíte? Popř. nahoďte jiné návrhy. Minon se mi líbí právě kvůli tomu, že bych s ním mohl jezdit i ve zbytku roku.

    0 0
    • pavlik6022  

      dělá se v rozměru 2,5 bez výztuhy?

      0 0
      • ClAyD  

        Třeba tady

        0 0
        • pavlik6022  

          nevím jestli je to všeobecná vlastnost drátových maxxisů, ale když jsem se pokoušel nahodit Ardenta 60a bez výztuhy jako bezduš tak se mi to jako jediný plášť ,dodnes nepovedlo.Ale Dh verze s butylem chytla bez potíží pumpičkou. Pokud máš na výběr zkus raději kevlar verzi. Jo a ráfek mám vnitřkem myslím 21mm

          0 0
          • ClAyD  

            Tak já to chci na použití s duší a drátová verze vede kvůli ceně…

            0 0
            • pavlik6022  

              zdá se mi to na 18mm ráfek už dost. Jetli si ale chceš zkusit třeba toho Ardenta tak 2,4 60a drát přenechám za 2 kilča..

              0 0
            • Atilla  

              To jsem jednou narval Miniona 2.5 na 18mm ráfek a dostávali jsme ho dolu ve 3 a se šroubovákama:)

              0 0
              • JSt  

                a nebylo by jednodussi ho zouvat montpakama a sam? :-D

                0 0
                • Atilla  

                  Hela já přezouvám pláště dost často. A všechno butyl v drátu a pokaždé v klidu. Na tomhle jsem zlámal tolik montpák až mě to bolelo a to jinak mám spotřebu max jednu na rok. Tohle prostě vůbec nešlo. Vyzkoušej a uvidíš:)

                  0 0
                  • ClAyD  

                    Tak od toho mám kovový montpáky ne?

                    0 0
                  • JSt  

                    vim, o cem mluvis. ale obyc plastova montpaka, kdyz to prosplichnes silikonovym olejem s tim nema problem. nasucho to moc nejde. ;-)

                    0 0
              • Baba-Ji  

                Já jednou u nasazování Swampthingu zlomil příborový nůž, který jsem měl místo montpáky. Pak mně jeden servisák ukázal fígl pro nasazování/sun­dávání pláště a od té doby nasazuju a sundávám prakticky jen rukama a ani monpáky nepotřebuju, ty jen u extra vzpouzejících se kousků.

                0 0
                • logoman  

                  A jaky to je? Par montpak jsem uz zlamal …

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    no hlavně dycky záleží na kombinaci ráfku a pláště, žejo :).

                    Ale ten fígl, nebo spíš postup je takový, při sundávání plášť nejdřív vyfouknem, logicky :). Pak plášť chytnem oběma rukama na jednom místě, nejlíp naproti ventilku(na opačné straně kola). Každou rukou se snažím dostat patky pláště do středu ráfku(prostě plášť zmáčknu z každé strany), kde je většinou ráfek hlubší.

                    Takhle, začínaje z onoho bodu naproti ventilku, objedu oběma rukama, „mačkáním“, celé kolo. Ruce ale jdou každá v jiném směru a setkají se u toho ventilku. Je třeba dbát na to, aby patka pláště byla co nejvís ve středu ráfku.

                    Když dojdu k ventilku, měly by u něj patky být už dost volné na to, aby se plášť dal vytáhnou i holou rukou, nebo si můžem jen lehce dopomoct montpákou, záleží na kombinace pláště a ráfku.

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      abych to zestručnil, prostě je potřeba dostat patky pláště do středu ráfku, kde bývá většinou ráfek prohloubený

                      ..a logicky, když začnu z jednoho místa, tak naproti musím mít patky volnější, mají větší přesah přes okraj ráfku a jdou mnohem lehčeji ven

                      0 0
                    • Atilla  

                      Tak tohle je jasné. Já myslel, že přijdeš s něčím novým:) Jsem koupil kola na DH a na ně i narvat DH schwalbe je docela boj. Na 721, nebo na remerxech není je problém je nandat jen rukama a na těhle je to boj jak sviňa i s montpákama.

                      0 0
                      • Baba-Ji  

                        mně už to taky přijde jasný :), ale když se někde nachomýtnu u defektu nebo jiného vyjímání pláště z ráfků, tak na ten postup 95% lidí čumí jak puci :D

                        …ono totiž většina lidí si plášť prohmatem uvolní, ale už si neohlídají, aby jim patky aspoñ trochu seděly ve středu ráfku

                        0 0
      • Tomcat  

        Výrobce to neví?

        http://www.maxxis.com/…ion-DHF.aspx

        http://www.maxxis.com/…ion-DHR.aspx

        ST označuje směs SuperTacky.

        Wire Foldable je drátěná nebo kevlarová patka. Né o výstuze.

        0 0
        • ClAyD  

          Myslím, že všechny verze označený DH jsou s výztuhou…

          0 0
          • Tomcat  

            Právě všechny se dělaj, neříkám že nedělaly, stejný.

            Ty „ne DH“ mají jen ochranu proti proříznutí z boku. A výběr s výztuhou bez už není.

            0 0
            • ClAyD  

              Na těch stránkách to mají nějaký nepřehledný. Pokud se podívám na Minion DHF ze sekce downhill, tak jsou to všechno těžší pláště (tudíž s výztuhou), ale stejnojmenný Minion DHF se stejným označením, akorát ze sekce MTB je lehčí, tudíž bez výztuhy…

              0 0
              • Tomcat  

                Pokud myslíš 2-ply DH casings with butyl-protected sidewalls tak jo.

                0 0
    • ClAyD  

      Tak nakonec asi objednám Minona FR 2.35. Nějaké jiné návrhy?

      0 0
      • Bysto  

        vo vedľajšom vlákne sa rieši, že na 2,25 je aj 19 ráfik úzky :D, ale myslím,že sa to vpoho dá, kámoš má ardenta 2,4 na 17mm ráfku a pohoda :), /a prečo má ten ráf? No lebo kúpil celé zadné koleso za fajn prachy ;) /

        0 0
        • ClAyD  

          Tady se toho nařeší… GT běžně osazuje na 18mm ráfky třeba 2,35 Mobstery a taky to nikdo neřeší. Asi vezmu toho Miniona v 2,35 a už ho tam nechám.

          0 0
      • RUMcajs  

        Podle kola FS kola co mas v profilu bych ti doporucil nasledujici Minion DHF.

        Size (ETRTO) Bead Weight (g) Compound

        26X2.35 ( 52–559 ) WIRE 825 SUPER TACKY

        Je hubenej (52mm sire) ale suprove drzi na vlhku, korenech, v chladu vseobecne atd.

        Letni plast mas, takze jestli neskaces zrovna v kamenolomu.

        Mam ho asi 2 roky a vozim ho na 17mm sirokym rafku bez problemu.

        Pri pouziti v bahne vzorek temer neubiva.

        0 0
        • Metalcane  

          ST verzi na XC ježdění ? Tak to hodně štěstí…

          0 0
          • deekay  

            tudle se kamarad divil, ze po presednuti na moje kolo to jede lepe (oba mame temer to same)… mel vzadu High roller Super Tacky :D

            0 0
          • RUMcajs  

            Kazdy vzorek plaste i slozeni smesi ma svoje pro a proti.

            Zalezi na povrchu.

            Patrim k „menicum plastu“ kterych mam 8ks a musim konstatovat ze celkovy cas na dane trase je za mokra kratsi se ST plastem.

            Projedu rychleji zatackou, nemusim brzdit abych nedostal smyk atd…

            Stojim si za tim ze Minion Super Tracky je na mekky podklad a koreny lepsi nez ten stejny z 60A.

            0 0
            • deekay  

              To samozrejme je, ale on ho tam chce nechat i pak :)

              0 0
              • Metalcane  

                Přesně tak, na vlhký podlkad je super, ale na suchu, nebo na silnici, jde vidět jak se ten plášť ztrácí, nehledě na to že v ST verzi se mu ani moc nechce odvalovat

                0 0
    • ClAyD  

      Tak jsem nakonec za 500 objednal Minion 2.35 60a bez výztuhy a pošťák mě mile překvapil – přišla mi plnohodnotná butylová ST verze :D. Teda nahodit to byl docela boj, ale jsem zvědavej, jak to bude držet. Oproti 2.25 Charybdisu je tak o 2mm užší.

      0 0
      • deekay  

        No to sem zvedav hlavne jak ti to pojede :))) Butylova ST, to bude mit tak 1100g a lepive :D

        0 0
      • pavlik6022  

        vyborny drzak,ale ta vaha .mel jsem stejnyho ardenta a uz je dole. v kterym shopu jsi to kupoval?

        0 0
      • Atilla  

        Nahodit boj a počkej až ho budeš sundávat:)

        0 0
    • ClAyD  

      Tak dneska první ostrý test Miniona 2.35 2-ply ST – Kleť při oblevě. Ti kdo to tady znají, tak ví, že na červený a žlutý je velká spousta kořenů našikmo, který, když je mokro, kloužou jak prase. Rozdíl v jezdivosti jsem téměř nepostřehl, ale ten grip je opravdu super! Místa, kde jsem dřívě modleje se pomaličku projížděl oběma kolama ve smyku jsem proletěl, jakoby tam nic nebylo. Nakonec jsem rád, že místo 60a verze bez výztuhy došla ta sjezdová a už konečně chápu, proč vám stojí za to vozit plášť, kterej má přes kilo.

      0 0
      • lutte1  

        Na FRku vozim Ardenty 2.4 ST v Butylu na obou kolech a přežije to i nějakej ten výlet po cyklostezce kolem vody :D :D. Já teda vzadu vozim butyl hlavně kvůli odolnosti, vepředu pak kvůli gripu. :)

        0 0
      • JakeF  

        A počkej, na Kleť po turistický potřebuješ ty DH pláště? Byli jsme tam letos na začátku léta a jeli jsme dolů nějakou turistickou a jo, kořeny a šutry tam celkem byly a tuším tam i někdo spadnul, mně to přišlo na XC HT jako celkem příjemná zábava :). Jasný, že na mokru bych tam s XC Schwalbe už měl plný ruce práce a stejně tak jezdit tam denně, tak jdu do něčeho odolnějšího, než EVO TLR, ale sjezdový pláště mi přijdou značnej overkill, pokud tě někdo nahoru nevyveze dodávkou :D.

        Neber si to nějak zle, spíš jako námět k zamyšlení, ale přijde mi to stejný, jako s těma širokejma řidítkama, hledáš pomoc v kole, ale tvoje technika je 90% vlivu a chce se to soustředit v první řadě na ní, protože ta tě posune daleko dál, i na XC pláštích se dá jezdit po mokrých kořenech, jen nesmíš spoléhat na to, že tě kolo podrží, ale prostě ho uklouznout nenechat.

        0 0
        • ClAyD  

          Ty asi nechápeš, že já jezdím pouze a jen pro zábavu. Ano, to samé jsem jezdil na šlupka pláštích, na úzkých řídítkách i na HT. Techniku si myslím, že mám velmi dobrou. Jenže to bychom pak mohli všichni jezdit na HT… sjedu to na všem, ale s pořádnýma pláštěma, řídítkama a zadním odpružením si to užiju daleko více a můžu to pustit daleko rychleji a skákat výš. A i kdybych měl úplně nejlepší techniku ze všech, stejně bych jezdil na takovým kole, protože mě nebaví s kolem bojovat… nutno dodat, že všude byla břečka, ve které se ani nedalo jet rovně a kámoš, co má opravdu skvělou techniku (dosti lepší než já) mi občas se svými plášti nestíhal, takže tak. Ale ty to asi nikdy nepochopíš, závodníci to vnímaj úplně jinak.

          0 0
          • JakeF  

            Jak myslíš… Já ti netvrdím, že bys měl jezdit na HT s XC pláštěma, jen říkám, že připisuješ kolu daleko větší vliv, než opravdu má a dost možná i právě proto ti přijde, že výměna dílů má tak výraznej efekt. Taky jsem už na pár fullech jezdil, zdvihy 100–150mm a výrazně to bylo poznat akorát v hodně rychlých pasážích a na pohodlí. I jak píšeš „s kolem bojovat“, tak pokud myslíš držet řidítka rovně a nohy na pedálech a řešit akorát co pružení nepobere, tak je jasný, že pak jízdu na HT bereš jako boj. Ale říkám, nemyslím to nějak špatně, jen jako věc k zamyšlení, jestli ten vliv kola nepřeceňuješ, protože co jsem na Kleti byl, tak to opravdu nebylo žádný DH a uvidíš za pár let, že se posuneš daleko víc, než tě posunula teď výměna plášťů :). I když samozřejmě je možný že už se nemáš kam posouvat, když už teď máš velmi dobrou techniku, ale to má v 15ti většina lidí…

            0 0
            • ClAyD  

              Nemyslíš to sice špatně, ale tvé formulace jsou celkem útočné… Kolu připisuji takový vliv, jaký má. Po několika letech ježdění na HT s nefunkční vidlí budu asi těžko na kole jen stát a čekat, co pobere. S kolem prostě pracovat musíš, ale na fullu je to pohodlnější. Pohodlí je pro mě hodně dúležitý aspekt a rozbitý pasáže jsou tady všude. Ano, možná máš lepší techniku, ale nemluv o mojí technice, když jsi se mnou nejezdil… možná bych tě překvapil. A opakuji, že pláště (stejně jako chlapský řídítka) jsem si nekoupil proto, abych se zlepšil, ale proto, abych si jízdu více užíval (co si budeme nalhávat na sněhu to trochu klouže). Jízda na HT má taky něco do sebe, ale mě prostě nebaví bolest rukou po každé rozbitější pasáži… a navíc pohupování zadní stavby je cool :D

              0 0
        • ClAyD  

          Ještě dodatek: Opravdu vůbec pomoc nehledám, řídítka jsem so prostě koupil, protože mě to s nima baví více… to samý s Minionem.

          0 0
        • Soreno  

          Ano já to taky jezdil na HT s XC pláštěma – teď mám fula a vepředu 2,4 DH a jezdím tudyma zas, ale rychleji, bezpečněji s větším potěšením a o tom to je. Prostě pokud někomu vyhovuje jezdit DH pláště a má z toho potěšení či dobrej pocit tak proč ne. Mě za to stojí tahat sebou DH gumu 50 km abych jí využil třeba jen na 5 km úseku.

          0 0
          • JakeF  

            Já ti to neberu, pokud tě baví tahat se 50km s DH gumou kvůli sjezdu, u kterýho znám pár 15ti letejch holek, co by s ním neměly nejmenší problém na XC HT, tak já ti to zakazovat nebudu ;-). Ale zrovna myslím, že ClAyD má dobrý podmínky na to, aby se naučil jezdit opravdu hodně dobře, takže je škoda, aby se spokojil s tím, co mu přináší za zlepšení o trochu lepší kolo, protože potenciál ke zlepšení je daleko větší v technice, než v materiálu.

            0 0
            • ClAyD  

              Já se zlepšuji stejně rychle s DH pláštěm, jako s XC šlupkou, ale v prvním případě je to zábavnější a já nejezdím proto, abych natřel svým soupeřům prdel nebo se chlubil svým časem, ale proto, abych si to užil nejvíc, jak to jde… a o tom přeci enduro je, ne?

              0 0
              • JakeF  

                Vždyť jak říkám, já ti netvrdím, že si máš přesednout na celopevňáka s XC pláštěma ;-). Jen aby ses zamyslel, jestli je materiál opravdu to hlavní, co určuje, jak jezdíš a co zvládneš…

                Zase zrovna z Krumlova se pomalýma pláštěma celkem ochuzuješ o tu dojezdovou vzdálenost, jezdil jsem tam pár dní kolem Lipna a pár dní v Novohradskejch horách a jejich Rakouský části a i EN kolo bych tam musel mít postavený tak, aby nebyl problém na něm dát 100km za den, protože těch možností k ježdění je tam kolem mraky. Někdy tam zas budu muset udělat prázdniny :).

                0 0
                • bluma  

                  Dokážeš pochopit, že každý má při ježdění radost z něčeho jiného? Ty musíš za den objet půl republiky a někomu stačí kopec za barákem, kde si lítá na známých trailech.

                  Ale já vím, závodníci mají na tohle trochu jiný názor.

                  0 0
                  • deekay  

                    +1

                    tohle musim oplusovat :)

                    0 0
                  • JakeF  

                    Překvapuje mě, že to píšeš zrovna ty, co má 12kg enduro postavený na NN/RR, bez teleskopu a s trojplackou :). Takhle XCčkově bych ho nestavil ani já :D. A vždyť já mu to neberu, všechno má svý pro i proti a každej si musí najít to, co ho zrovna baví… Osobně kdybych na to měl dost peněz a času, tak taky koupím enduro, hodím ho do auta a jezdil bych všude možně po čechách a evropě :).

                    0 0
                    • bluma  

                      Nesleduješ aktualizace :-)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Jo, tak to už je lepší :D. Já si asi počkám na Enduro od Ska v 29" nebo 650b :).

                        0 0
                • Atilla  

                  Všechno jde sjet na XC HT, ale přesto jsou i DH bajky.

                  A jinak bych chtěl vidět jak ujedeš 100km na Enduro biku v řádném terénu:)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Podívej se na mapu, myslel jsem to trochu jinak, než to ujet v pořádným terénu, ale dostat se do vzdálenějších lokalit, jako jsou Novohradský hory a Šumava. Jinak ale myslím, že za den by to na jezdivějším EN nebyl zásadní problém, pokud bych jel sám, se skupinou to je vždycky víc kecání, focení a zkoušení technických úseků znovu…

                    0 0
                    • Soreno  

                      My do těch lokalit jezdíme autobusem, vlakem nebo autem tam si zajezdíme užijem si to dáme si pár piv a jedem zpět :-))

                      0 0
                    • ClAyD  

                      Jenže já než abych se někam tahal, tak si radši zajedu něco v okolí (v okruhu 1km na každou stranu se nějaký terének najde)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Až ty sjezdy pojedeš po 50tý, tak si taky řekneš, jestli není čas zase objevit něco novýho :). Ale to není problém, plášť můžeš vyměnit kdykoliv…

                        0 0
                        • ClAyD  

                          Já nejsem typ člověka, kterýmu by se chtělo šlapat víc jak 30km za den… A jak budu mít sjezdy projetý 500×, tak prostě příště pojedu jinudy (např pod lanovkou místo červený)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Neřeš, v tomhle jsem psal, jak to vidím já, kdybych tam bydlel, že bych rozhodně chtěl jezdit i dál, než jen na kopec za barákem ;-). Ono si myslím, že i ty to uvidíš za pár let jinak, ta vytrvalost přichází hodně s věkem, v 15ti málokdo jezdí na bajku dlouhý trasy, po čase zjistíš, že pokud jedeš rozumným tempem, tak najednou jde i daleko víc.

                            0 0
                            • lutte1  

                              Tohle mám třeba naprosto opačně ten vývoj. V 15 sem jezdil převážně šotolinu lehkej terén i kolem 70–100km a teď si dám radši 15km technickej okruh. Je fakt ale že se málokdy dostanu na bike na celej den poslední 2 roky mimo Bikeparky.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Já myslel z fyzickýho hlediska, je jasný, že to někoho nebaví ani když je starší :).

                                0 0
                    • Atilla  

                      Tak pokud pojedeš v 7 ráno a večer se vrátíš tak to jde. Ale budeš toho mít až po koko. Pokud chci jet do zajímavé lokalit, tak sedneš na vlak, nebo dáš věci do auta. Enduro je tak o hledání a zkoušení nových věcí, takže na průměr nad 15km můžeš v klidu zapomonout

                      0 0
                      • JakeF  

                        :) Když myslíš… Samozřejmě by šlo o trasu, 15km/h je průměrka kterou nedosáhnu ani na XC HT, když si vyberu technickou trasu, pokud by šlo o přesun z Krumlova do Novohradských hor, tam poježdění pár trailů a zpátky, tak by to na celodeňák nebyl zásadní problém ani na EN kolu.

                        0 0
                        • ClAyD  

                          Mě za to nestojí šlapat tak daleko jen kvůli tomu, abych si sjel pár trailů a šlapal zas zpátky, jsem prostě línej člověk rozmazlenej lesem hned za barákem.

                          0 0
                        • Atilla  

                          Tak bavíme se o Enduru což je DH, na které se dostaneš po svých, takže spousta nošení a tahání kola kdy se zasekáš na pár metrech. Pak jsou samozřejmě věci, které nedáš na poprvé. Když vezmu, že když v bikeparku najedu třeba 35km z kopce a jsem hotový, tak k tomu přičíst další 60km přesun, hmm to bych se chtěl vidět:)

                          0 0
            • Soreno  

              To je marný – takže dle tvý logiky – proč lpíš tak na materiálu přece nepotřebuješ lehký pláště stačí ti obyč nepotřebuješ lehký kolo stačí ti obyč vždyť se můžeš zlepšit víc trénovat pak to zajedeš i na těžším kole – už to chápeš? Jel si třeba ten trail na Granátníku? Jel si třeba sjezd z Kraví hory po společnej červenej a zelenej? Nechci tím říct, že to nedáš, ale třeba já na HT s XC geometrií úzkýma řídítkama proklatě nízko a sedačkou v hlavě bych z toho potěšení neměl nejsem Jarda Kulhavejch.

              0 0
              • JakeF  

                Zase mluvíš o něčem jiným. Já mluvím o technice, ty o času v závodě… Tam je to trochu o něčem jiným a hodně tam hraje ve výkonu roli psychika, ale jinak v zásadě jo, pokud nepůjdem do extrémů, tak bych zvládnul postavit kolo za polovic a ztráta v závodě by byla v řádu maximálně desítek vteřin na hodině.

                Co se týče těch sjezdů, tak zrovna Kraví hora přesně vím, o čem mluvíš, bohužel jsem neměl šanci to jet dolů ale jen nahoru (a to tak, že tlačit, kdybych to býval věděl, tak jsem to naplánoval obráceně), nicméně nebylo to v zásadě nic těžkýho, akorát dost prudký a s málo možnostma odpočinku pro brzdy, technicky znám hromadu výrazně těžších věcí… Ten druhej bohužel nevím.

                0 0
                • Atilla  

                  Tam kde ty budeš mít na pevňáku problém nevyplést ráfky, tam týpek na FR pojede pohodu o kus rychleji:)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Pokud nebude mít výrazně lepší techniku, tak určitě ne…

                    0 0
                    • ClAyD  

                      Takže když na sjezdovou trať postavíš proti sobě 2 jezdce se stejně dobrou technikou, jednoho na tvým Scalu a jednoho na sjezďáku, tak budete stejně rychlí?

                      Jen jestli ty toho s tou technikou nějak moc nenamluvíš…

                      0 0
                      • JakeF  

                        Neříkám stejně, ale ten rozdíl by nebyl zdaleka takovej, jak popisuje… Znám dost lidí, co mi na EN kolech ujíždí výrazně, ale jsem si u nich skoro jistej, že by mi ujížděli podobně výrazně i kdyby jeli na XC kole (třeba Škarna, ten by mě vyškolil i kdybychom si vyměnili kola a si já vzal jeho Mojo HD :D). DH trať už je hlavně zase něco úplně jinýho, než Kleť nebo Kraví hora, to musíš sám uznat :). To i na XC závodech jezdíme výrazně těžší věci (a jezdí je i 15ti letý holky :D). Když budem mluvit o EN ježdění, tak ten rozdíl v tom, co projedu, nebude nijak zásadní, už jsem s docela dost EN jezdcema jezdil a ty, co toho daj víc, tak to dávaj protože to prostě maj v ruce a jezdí líp než já, ne protože by měli pod zadkem víc zdvihu. V rychlosti samozřejmě rozdíl bude, ale taky ne tak výraznej, jak by sis myslel, jak říkám, fullů už jsem sedlal dost a vím, o kolik si na tom můžu dovolit jet rychlejš.

                        0 0
                        • Soreno  

                          Myslíš závody typu KPŽ?

                          samo nadsázka :-)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Ty bych moh jezdit na CX kole ;-).

                            Mimochodem, KPŽ má od XC zhruba stejně daleko, jako od DH.

                            0 0
                    • Atilla  

                      Nevím jak to napsat. Třeba to vystihnu tímhle: „smích“

                      0 0
                      • JakeF  

                        No jak myslíš… Evidentně další typický BF jezdec, co jezdí líp, než všichni ostatní a nikdo ho nikdy neviděl :). Znám tu pár hodně dobrejch jezdců, co se tady pohybujou a ještě se jim nepovedlo mě dostat na místo, kde bych já rozplet kola a oni jeli na pohodu s úsměvem ;-). Jasně, byl jsem v těch místech pomalejší, ale jen minimum jsem jich nedal (částečně taky protože jsem je viděl poprvý v životě, třeba Jarovskou skálu, ale tu bych na oči nedal ani kdybych seděl na DHčku) a o něco pomalejší jsem byl, ale to bylo dost tím, že všichni to jsou asi tak 100* zkušenější, starší a lepší jezdci…

                        0 0
                        • deekay  

                          Ja mam spis dojem, ze oba dva si pod pojmem enduro predstavujete trochu neco jinyho.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Pokud myslí vážně tu definici „DH, na které se dostaneš po svých“, tak nejspíš jo :). To už je opravdu celkem daleko od mojí „pohodový ježdění po kopcích v těžších sjezdech, občas skok“, zhruba tak, jak to berou lidi, se kterýma jezdím a který si na DH tratě prostě vezmou DH kolo s definicí „proč se tam tahat po svých a trápit s EN, když si můžeme vyjet s DH lanovkou“ :D. Nicméně bych řek, že ještě dál od ClAyDovo, u kterýho mi to přijde na „XC sjezdy co nejrychlejš a naučit se skákat“. Zase nic ve zlým, nikdo učenej z nebe nespad a za pár let může lítat na DH tratích, kde proti DH plášťům a širokejm řidítkům neřeknu ani slovo :).

                            0 0
                            • deekay  

                              No podivej se na sram superenduro, transprovence apod. To je typicke euro enduro a troufam si opatrne rict(aniz bych te teda znal), ze pocatek startovniho pole budou povsechne o dost lepsi jezdci nez ty. Pak se podivej, na cem kdo jezdi. A jsem si skoro jist, ze na tom, na cem jezdi, jedou proto, ze je to pro ne na dane trate nejlepsi :) Tam jet byt vzdalene podobnou kladu co oni na XC HT, tak myslim ze to kolo neprezije etapu.

                              Pak tu mas americke enduro zavody a tam bys mel uz na XC velkou sanci :)

                              A podle toho, co jsem zde vypozoroval, tak Atilla rozhodne nebude zastancem US skoly :D

                              A kdyz jsme u tech sirokych riditek a DH plastu, tak uzky riditka nemam ani na 29eru celopevnaku, protoze na sirsich se mi jezdi lepe.

                              DH plaste at si klidne nanda, protoze jak vidno dle tohodle vlakna mu to udelalo radost, coz je rozhodne fajn a uz to samotne ospravedlnuje koupi… potoze kolo je konicek a konicky maji byt zabava predevsim :)

                              0 0
                              • JakeF  

                                Tady je to celý o tom, že já mu jen napsal jako námět k zamyšlení, že si myslím, že daleko větší vliv na jízdu má to, jakou má člověk techniku a že to je daleko větší vliv, než výměna plášťů, který už mi na Kleť přijdou zbytečný se s nima tahat nahoru…

                                Co se týče toho, co kdo bere za enduro, s tím už já nezačal. A přesně, jak píšeš, počátek startovního pole budou o dost lepší jezdci, než já. A na tý trati by mě vyškolili právě protože jsou lepší jezdci a ne protože maj lepší kolo. Oni by mě totiž s největší pravděpodobností vyškolili i kdybychom si ty kola vyměnili :).

                                Jinak ale abych si rejpnul, i taky si myslím, že je daleko menší rozdíl v tom, co považuju za enduro já a on, než v tom, co považuju za XC já proti tomu, co považuje za XC většina BF :D. Ono totiž nejtěžší XC sjezdy jsou náročnější, než třeba zde zmiňovaná Kleť a Kraví hora. Dokonce i skok byl v Koutech větší, než jsou na tom Granátníku, pokud video nezkresluje víc, než čekám… A to tam jezdí 15ti letý holky, stejně jako nejtěžší sjezdy Sudet, ze kterých je tu hromada lidí odvázanejch, co to je za brutalitu :).

                                0 0
                                • lutte1  

                                  Zrovna některý sjezdy v Novohradkách mi nepřišlli uplně prdel ani na Enduru, ale je fakt že sem tam byl vždycky po dešti a s „třísměsí“. :D Kleť se dala i s trochou ledu, neni to tam prudký. :)

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Mně se v Novohradských horách hodně líbilo, když jsem přejel do Rakouska, tam pár stezek byla hodně velká paráda i když zrovna jsem to měl mezi bouřkama (jednu jsem čekal pod stromem v ČR, druhou v Rakousku :D), takže všude dost mokro, na suchu by to taky nebylo tak drsný. A ještě tam se mnou chtěl závodit nějakej místní chrt, si myslel, že na týpka s batůžkem se bude vytahovat :D. Ale výkonnost měl hodně slušnou, to mi dal zabrat, ale v technice byl těžce marnej… Doufám, že to v létě vyjde a zase se tam na pár dní podívám, jezdí se tam pěkně, i když teda je to v pořadí až po Rychlebech…

                                    0 0
                                    • lutte1  

                                      Rychleby jsem ještě nedal, letos mi to nevyšlo finančně. Já mám Novohradky moc rád. Asi nejlepší přírodní sjezdy na jihu, hned po Kleti, ale tam je na mě moc turistů.

                                      Já tam snad za sucha nebyl. :D

                                      Rozhodně doporučuju červenou hřebenovku z Benešova do Dobrý vody! Rakousko mě taky lákalo ale solo sem si netrouf. :)

                                      0 0
                                    • Soreno  

                                      Novohradky jsou fajn a dají se jezdit za mokra není tam bahnitej podklad. Jako tip ti dám singlíky z Mandelsteinu – po turistický značce na obě strany – směr Edenhof a směr Hut – Kudelring – Schilingstein. Ale možná je už znáš. Ještě chceme zkusit Nebelstein – bude tam asi dost turistů. Popř. mám i GPX záznam.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Právě tyhle dva kopce jsem jel oba, projížděl jsem to od Pohoří na Šumavě zpátky do Novejch hradů, Nebelstein po šotolině nahoru a tou technickou dolů, ta je celkem pěkná, ale hned nahoře pár těžších míst, který by se asi daly, ale bylo mokro a já tam byl sám, tak jsem nechtěl riskovat zbytečně. Mandelstein jen po tý jedný od silnice, ta byla taky fajn a ta část nahoře z vyhlídky ke kapličce byla celkem sranda :D. Tu turistickou terénem k Novým Hradům jsem zkusit chtěl, ale už bylo dost pozdě, tak jsem se radši vrátil, abych to stihnul po silnici za světla. Já měl právě výhodu, že jsem tam byl před začátkem prázdnin, v týdnu a za dost hnusnýho počasí, takže lidí jsem potkal minimum…

                                        0 0
                                • deekay  

                                  Ja si myslim, zes to tu cely nepochopil. Neustaly zduraznovani toho, jak je XC tezke a ze to jezdi 15lete holky a kdovico jeste me uz docela od tebe zacina tocit. Ctu to totiz uz ponekolikate a nejen v tomhle vlakne ;) Absolutne nechapu, co by melo byt za ostudu, kdyz 15ti leta holka co zavodi a trenuje dala nake veci a ja ne. A klidne i kdyby ona jela na XC a ja na sjezdaku :) Joo asi by me to nastvalo, pokud bych byl taky zavodnik a taky pilne trenoval, ale takhle?

                                  Myslim, tudiz ze tyhle tvoje ,byt i pravdive prupovidky jsou naprosto zbytecne a zavani chvastanim a povysovanim.

                                  Ber to jako muj nestranny nazor, jinak nic proti tve osobe ;)

                                  Kdyz se vratime k tem gumam a dalsim vecem – pokud se mu chce ty gumy tahat nahoru, protoze ma s nimi lepsi pocit dolu (A to i KDYBY slo jen o pocit), tak se to vyplati. Protoze preci nemeri zadny sekundy ale jede pro svou zabavu.

                                  To mi prijde, ze nekeri zavaodnici nejsou absolutne schopni pochopit.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Tak víš co, já si vždycky vyberu to, na základě čeho se dá dělat sranda z lidí na BF ;-). Když se to vezme z druhý strany, tak ona ta holka taky nemusí bejt tak skvělá i ve všem ostatním a člověk se s ní pak musí rozejít i když na kole jezdí super, o tom ten život nakonec není :).

                                    Co se týče neschopnosti pochopit, v tom máš určitě trochu pravdu. Osobně jsem schopnej pochopit vozit na podobný trasy UST pláště s víc EN vzorkem třeba něco jako 800g Schwalbe HD 2,35", tam mi těch 300g na plášti navíc přijde jako odpodstatněný, vozit o 600g víc na jednom plášti, zvlášť s hodně lepivou směsí, to už mi přijde naprosto šílený, pokud to člověk nebere fakt na DH trať, kde jezdí nahoru lanovkou. Vyjíždět na Kleť nebylo zrovna zadarmo ani na HT s lehkýma gumama a pár členů výpravy mě tam asi dost proklínalo za ten nápad „máme na oběd moc brzo, tak si dáme ještě támhleten kopec a najíme se v Krumlově“ :D.

                                    0 0
                                    • deekay  

                                      Hmm takze precijen na tom chvastani a povysovani neco bude?

                                      Ono mozna v zivote az budes trochu starsi zjistis, ze to jak nekdo jezdi na kole je pro zivot vcelku bezvyznamne… Ostatne jsi to neprimo potvrdil v druhe vete, akorat obracene.(i kdyz jsem nepochopil proc sem tu vetu do tyhle diskuse pises :) ) A za par let se uz treba nebudes mit cim chvastat a lidi si budou delat srandu s tebe :)

                                      Abys pak nedopadl jako Black knives, kterej byl urcite hodne sikovnej typek, delal hezky veci, ale zrejme z jeho zdravotni nezpusobilosti mu hrablo a je z nej tedkonce jen zapsklej k***t.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        No, hádat se nebudu, protože s tebou souhlasím, ono to bylo hlavně právě o tý druhý větě ;-). Jinak já moc nechápu, co tu všichni řešíte, já nejsem žádnej extra závodník, ale normální turista s nájezdem 5 tisíc za rok, co ho baví objevovat nový věci v terénu :). A je to pro mě forma zábavy, ne snaha něco dosáhnout, stejně jako chození na BF.

                                        0 0
                                        • deekay  

                                          Ja mel za to ze jezdis za nakej team :) A zes tu psl neco o tom jaky znacky muzes letos jezdit atd. Tudiz jsem si te zaradil mezi zavodniky, protoze tohle nebyva u cykloturistu bezne, ale asi jste nakej slusnej cykloturistickej oddil :)

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Výhody na koupi jedný nejmenovaný značky kol má i třeba čemba, pokud mám dobrý informace :D. Jinak jo, jezdím, mám a závodím, ale protože je to dobrá zábava, než že bych v tom měl nějaký životní cíle, studuju si k tomu vejšku a užívám si, že můžu jezdit, dokud je na to volnej čas a nemám zodpovědnost za ostatní…

                                            0 0
                                    • ClAyD  

                                      Nezapomínej na základní faktor, a to ten, že Miniona jsem koupil hlavně kvůli ježdění ve sračkách, který tady v zimě jsou. Troufám si říct, že jednu část včerejší vyjížďky bys na rocket ronech neprojel, ať už bys měl techniku jakoukoliv. Byla to zamrzlá silnice pokrytá břečkou, kdy i s lepivým minionem sebemenší náznak pohybu řídítek končil nekontrolovatelným smykem. A v takovýhle sračkách je jezdivost to poslední, co poznáš. A ani ve výjezdu jsem žádnej rodíl nepoznal, naopak se to tak nezvedalo na zadní. Až bude kompletně sucho, tak zase nahodím Charybdise, nebo koupím ještě nelepivýho Miniona.

                                      0 0
                                      • Atilla  

                                        Akcelerace je hlavně o zadním plášti, ten předek se projeví až když se postavíš nad přední kolo.

                                        0 0
                                        • ClAyD  

                                          …což se stane až ve sjezdu, kdy to nejvíc potřebuji…

                                          0 0
                                        • JakeF  

                                          Cože? :D Asi máš ukrutnou sílu, že když se rozjíždíš, tak jedeš jen po zadním kole :).

                                          0 0
                                          • Atilla  

                                            Váhu máš nejvíc na zadním kole, proto se tam taky nejvíc projeví plášť. Jestli dám do předu miniona ST, nebo o 400g lehčí BB už tak poznat není. Na zadku to, ale je diametrální rozdíl.

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Mícháš dohromady dvě odlišný věci… Vzadu se víc projeví plášť díky valivýmu odporu, jak píšeš protože je na něm víc váhy. Ale to se projevuje při zrychlení míň a nejvíc ve vyšších rychlostech, protože ten odpor stoupá s rychlostí. Na zrychlení maj vliv oba pláště stejně, protože kinetickou rotační energii musíš dodat oběma plášťům a je jedno, jestli máš těžší vzadu nebo vepředu, pokud teda nejedeš po zadním kole :).

                                              0 0
                                              • Atilla  

                                                Rozdíl ve směsi nebereš v potaz. To je praxe, já takových plášťů vozil už hodně. Kolik jsi jich zkusil ty?

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Rozdíl ve směsi je otázka valivýho odporu… Ale jo, bral jsem to hlavně z pohledu vyšší váhy plášťů a při zrychlení má váha obou vliv stejnej a daleko větší, než vyšší valivej odpor. Pak je otázka, jestli u tý měkčí směsi nedochází k většimu žvejkání figur, to bude mít určitě větší vliv na zadku.

                                                  0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Není pravda, směs udělá daleko větší rozdíl v jezdivosti pláště než ty si myslíš, zvláště na asfaltu, nebo na jiném tvrdém podkladu. Můžeš mít lehčí plášť s měkkou směsí, který pojede výrazně hůř než těžší o 300g plášť v tvrdé směsi.

                                                    0 0
                                                  • ClAyD  

                                                    Jojo, člověk by nevěřil, o kolik lepší grip může mít o 2 mm užší plášť jen kvůli směsi.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Tohle muzu taky potvrdit, 42a na zadku, highroller 2.35 takze nic tezkeho a slusna posilovna :D

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    O tom se ale vůbec nehádám… Tady šlo o vliv předního kola při zrychlování, na rychlost na asfaltu má samozřejmě daleko větší vliv směs a valivý odpor obecně a především zadního pláště. Tam je dokonce vyšší váha i přínos…

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Když zrychluješ je váha zase spíš na zadku, takže přední plášť je odlehčený takže nemá takový vliv. Jsem plášťový maniak takže o tom vím své.

                                                    Foto: pár plášťů + ještě to co mám na bikách

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    No a tohle je přesně ta věta, kvůli který se s tebou hádám a kterou popíráš základy fyziky :D. I pokud je přední plášť odlehčenej, tak pokud nejedeš po zadním kole, tak ho roztočit musíš a tu kinetickou energii mu dodat stejnou, ať máš na něm 10% váhy nebo 90. Ten vliv valivýho odporu tam je částečně taky, ale u toho je jedno, jestli zrychluješ nebo ne, protože ten se zvyšuje rovnoměrně podle rychlosti a jestli dochází k akceleraci na něj nemá zásadní vliv. Jediný, o čem tam jde diskutovat, je žvejkání figur, ke kterýmu při zrychlení dochází, ale to je vlastnost hlavně výšky vzorku a ne směsi… Ale já myslím, že si v zásadě rozumíme, na rychlost má samozřejmě větší vliv zadní plášť, jen s tím zrychlením je to trochu nešťastně formulovaný.

                                                    0 0
                                                  • Frostty  

                                                    Jestli sem dojde Mlok, tak to potěž :D.

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    Ono už Jakefovi od včerejška docela naskočily žluté skvrny na zádech.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Bude ze mě žirafa :D.

                                                    0 0
                                                  • ClAyD  

                                                    Jeho utilitka už zaznamenala jeho nick… objeví se tu co nevidět…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    V pohodě, než to stihne rozepsat, tak máme čas na oběd :).

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Ty jsi v životě takový plášť nejel a jenom tady rozjíždíš teorie. Až něco vyzkoušíš a povyrosteš, tak pochopíš. Stejně tak i s terénem.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Nojo, oni se ty různý směsi a různý hmotnosti chovaj u DH plášťů jinak, než u XC… A tu sbírku bych moh nafotit klidně podobnou, jen teď u mě za křeslem mám 6 různejch plášťů a to jsem línej jít do sklepa, i když tam už jich moc nebude, hodně jsem toho povyházel s tím, že 26" pláště už stejně nebudou potřeba…

                                                    S tím terénem se nemá moc smysl hádat, ty nevíš co já jezdím, já nevím co ty… Mám srovnání s lidma, co podle mě jezdí hodně dobře a jsem spokojenej s tím, co jsem se za pár let nejen od nich zvládnul naučit.

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    koukni se třeba do bikerů v akci a už máš náhled co jezdíme.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Fotky zkreslujou, ale vypadá to pěkně, na to bych si nejspíš nebyl zrovna jistej. Ale zase, je to hlavně o technice, na enduru bych si tam nebyl o moc jistější, pláště tady budou mít vliv celkem velkej, pokud tam je potřeba pod tím dobrzdit, úplně nevídím, kam se to jede dál… A především tohle je přesně ježdění, kde člověk pořádný pláště potřebuje, ne jak kamínky na Kleti :).

                                                    Viděl jsi třeba tohle ? Pro většinu lidí na XC celkem limit, já jel tuhle stopu na oči, po prohlídnutí ještě tu kratší, kde tu první zatáčku bereš napřímo. Kde on je dole za 12 vteřin na fullu, já byl za 5 na hardtailu :).

                                                    0 0
                                                  • Atilla  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                                    0 0
                                                  • ClAyD  

                                                    Už mě tvá povýšenost prudí – zamykám.

                                                    0 0
                                          • deekay  

                                            tomu se rika hrava geometrie, tam to jde samo ;)

                                            0 0
                                      • JakeF  

                                        Vždyť já ti to taky od začátku nevymlouvám a neříkám, že bys ho měl sundat a nasadit Scyllu ;-). Jak píšu celou dobu, pláště není problém kdykoliv vyměnit, jen říkám, že limity jezdce jsou daleko větší, než materiálu.

                                        Co se týče sněhový břečky, nechci tu rozjíždět další flame, ale do hodně měkkýho podkladu se právě vozí pláště co nejužší a s co nejřidším vzorkem, směs tam nemá moc vlivu, pokud se nejsi schopnej prohrábnout až na pevnej podklad. Anebo pak naopak co nejširší, ale to už jsou snowbiky :D.

                                        0 0
                                        • deekay  

                                          Zmrzla silnice pokryta breckou podle me splnuje to, ze se prohrabne.

                                          0 0
                        • Atilla  

                          Tak to jsi ještě asi nejel nic pořádně rozbitého, když tohle tvrdíš. Já naopak znám poměrně dost míst kam když to pošlu s MM a BB bez výztuhy stejně rychle jako z butylem, tak určitě prorazím. Až budeš někdy v Podkrkonoší, tak se ozvi. Ukážu ti pár technických věcí, kde to vůbec není o kole, ale o technice a tam se ukáže jak to je s tou tvojí technikou.

                          0 0
                  • JakeF  

                    Těžko říct, z videa se to blbě soudí, nakolik jede hranu v zatáčkách a jak moc to je z kopce, ale na svým HTčku bych se toho nebál, ty skoky nejsou velký. Napadaj mě úplně jiný typy tras, kde jsou potřeba pořádný gumy, typicky prudký sjezdy na sypkým podkladu. Na fulla zase rychlý a rozbitý sjezdy s málo zatáčkama.

                    0 0
                    • lutte1  

                      Nevím kam to zařadit. Tak to dám pod čistě náhodou moje videjko.

                      S Claydem i JakeF můžu částečně souhlasit. Jedzil sem od enduro pod freeride a za mě:

                      Singltrek pod smrkem-relativně hladká pěšina, stíhal sem na XC (v profilu) 2 jedny z nejlepších technickejch jezdců na jihu (Kojc, Schwara) co jeli na endurkách. Bylo to díky tomu že mě kolo neomezovalo, hladký, houpavý traily.

                      Kleť -já na XC a Schwara na endruku (150mm zvdiv) krom skoků a hodně rozbitejch pasáží sem ho uvisel ale musel sem se hodně snažit a bál sem se dost o zadní ráfek. V rozbitejch pasážích sem ho neuvisel a to sem se hodně snažil.

                      Takže to nejde posuzovat jen podle kola ale taky kde jedeš. Třeba na tom videu v srníně sem byl jak s Frkem tak na XC. A na XC sem jel hranu abych kluky stíhal a docela sem se už bál o kolo. (spíš kvůli skokům) Na Frku bych se vezl.

                      Ještě k enduru, jezdil sem 2 roky na endurku a pokud máš techniku tak s tim dáš to samý co na DH, rozhodně je větší rozdíl XCHT/Enduro než Enduro/DH.

                      Takže ve výsledku mě nejvíc limituje na kole pevnej zadek, pláště a geometrie, jinak je mi jedno na čem jedu…důležitý je zvolit vhodný kolo k tomu co chceš jet. :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Přesně takhle nějak to vidím :). Že kolo člověka nespasí a technika je základ, rozdíl v kole je proti technice výrazně menší vliv.

                        0 0
                        • lutte1  

                          Abych to ještě doupřesnil, tak já to mám tak že jsem začínal jak jinak než na HT a jezdil hodně s lidma na fullech a snažil se jim stíhat (třeba na Kleti) pak si koupil endurko, skoro jako bych naučený dovednosti našel a dál zdokonalil. Pak mi Endurko prasklo a já skončil u 2 kol. XCHT a FR. A třeba na XC si myslim že zajedu víc než dřív(na HT) kvůli tomu, že to mám posunutý v hlavě z toho FRkaa endura. Člověk sjede fakt hodně, ale dokud si to nevyzkouší na velkym kole, tak mu to hlava nedovolí. :)

                          0 0
                        • deekay  

                          Jenze zapominas na jednu zakladni vec :)

                          Mnohem jednodussi je upgradnout hardware a treba byt jen docasne se diky tomu trochu posunout, nez vypilovat techniku.

                          Pro cloveka, kterej nezavodi, ma rodiny, praci, jine konicky a stravi tak na kole treba jen 5h tydne, tak se technika piluje pomalu. Pokud je uz navic treba starsi, opatrnejsi a rozhodne mu neni jedno, ze si nekde zlomi ruku, nohu a bude pracovne neshopen na delsi dobu, tak uz nezbyva nez upgradnout bike a holt se na nej spolehnout, ze cloveku pomuze pri zkouseni tezsich veci.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Nezapomínám… Taky to nepíšu lidem, co maj rodinu a práci, ale mladýmu ClAyDovi, kterej se na tom bajku chce počítám co nejvíc zlepšit ;-). Proto ho upozorňuju na chybu, kterou dělá dost mladejch kluků, včetně mě, že se soustředí zbytečně na to, jestli to zvládne kolo a který pláště podržej víc v zatáčce. Já se začal nejvíc zlepšovat až když jsem začal jezdit s výrazně lepšíma lidma a přestal se vymlouvat, že to na mým kole nejde tak dobře a začal se od nich učit, jak jezdit… Ono pak najednou není potřeba lepší pružení, protože člověk na něj nespoléhá a přes překážky kolu stejně aktivně pomáhá aby ho co nejmíň rozhodily, nejsou potřeba lepší pláště, protože člověk má kolo pod kontrolou a nejsou potřeba lepší brzdy, protože člověk tolik nebrzdí :).

                            0 0
                            • deekay  

                              Dobra, prvni cast odpovedi beru :)

                              Ke zbytku trochu z vlatni nevelke zkusenosti.

                              faze 1:mam nake vybaveni a necitim se na nem na nejaky teren, nebo se v nem necitim bezpecne

                              faze 2:trochu potunim bike i za cenu toho, ze to tolik nepojede (coz zase tak nevadi, pac se nikam nehonim a nepotrebuju ujet 100km denne) a troufnu si na dane veci co drive ne, ziskam jistotu, sebevedommi.

                              faze 3:bud zjistim, ze uz je dana vec moc lehka, tak jdu dale na tezsi, nebo proste zjistim, ze muzu sundat lepive gumy a zvladnu uz to i bez nich. A nebo to nezjistim a zjistim, ze jsem spokojen s tim jak to je.

                              a treba pro me, je a byla faze 2 nevynechatelna. Ja totiz nehodlam jezdit metodou pokus omyl a vracet se z vyjizdek zrakvenej. Souhlasim s tebou, ze jezdit s nekym kdo je lepsi a zlepsovat se „vhozenim do vody“ bude urcite rychlejsi, ale ne pro kazdyho je ta rychlejsi cesta ta prava.

                              0 0
      • Atilla  

        prozřel:)

        0 0
    • Frostty  

      Po přečtení všech příspěvků, jsem se rozhodl že toho Miniona musím taky prubnót.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.