Pomůže odpružená vidlice na gravel? Nebo raději mtb?

293 nepřečtených
  • Maggieonthebike

    Ahoj, posledních 15 let jsem si užívala karbonovou silničku. Nicméně po přestěhování přestala mít smysl, hodně rozbourané silnice a docela provoz. Naopak se nabízejí krásné lesy, rozbité asfalty apod. Soused mi půjčil gravel (Rock Machine GravelRide 500) a na hrubší polnačce to byl pocit, když mi neupadnou ruce, tak řetěz. Vůbec mi to kolo nedávalo smysl, těžká silnička s širokými plášti. Srdcem mě to táhne k beranům a rychlosti, zároveň už chci taky trochu komfort a supr silnice tady nejsou. Zaujal mě Canyon Grizl Suspension 7 s odpruženou vidlicí 30 mm, ale je to k něčemu na cca 2 hodiny v lese/polnačky? Nebo raději mtb?, koukám po Cube Reaction C:62 Pro 29. Rozpočet okolo 50 tis. Díky moc za postřehy.

    0 0
    • tompca  

      Ten Rock Machine má v základu 45mm široké pneumatiky, na tom se musí jezdit jak na obláčku, ale jestli je má soused nafouknuté na 3 a více barů, tak by ten tvůj pocit z jízdy odpovídal. Na gravel bezduše a hustit na co nejnižší tlak to jde, pak je komfort jízdy úplně někde jinde. S odpruženou vidlicí jsem laboroval na gravelu 3 roky zpět (vzduchová krosová se zdvihem 65mm), komfort šel nahoru, ale i váha a kolo nebylo tak hravé, zdvih 30mm je podle mě málo + náklady na servis.

      Podle mě jsou lepším řešením bezduše třeba v kombinaci s odpruženým představcem např. Redshift.

      0 0
    • Lachtis  

      Chces-li jezdit fakt teren, tak mtb! Proc se drncat na kole s berany a uzkymi plasti a jeste vymyslet nejakych 30mm na vidlici…? Ale ber to jako nazor cloveka, co jezdi vyhradne mtb a berany nechape.

      Na druhou stranu, pokud budes jezdit polnacky a nejaky ne tolik drncavy povrch, tak ten gravel asi ma smysl…

      2 0
      • Maggieonthebike  

        Prostě nemám na 2 kola, rychlý gravel na rozbitý silnice a mtb na terén, tak vymýšlím nesmysly.???? Najít rychlý mtb????…a ano vím, stačí nohy.????

        1 1
        • Cyklofanatic  

          Je to fakt individuální. Půlka lidi ti tu bude radit, ze musíš mít gravel a druhá půlka, že to je blbost. Já patřím (podobně jak píše výše Lachtis) mezi celoživotní MTB, takže z myho pohledu pro někoho, kdo chce mít jedno univerzální kolo, tak je prostě nejlepší HT, zejména proto, že během jednoho výletu rad vystřídám všechny druhy povrchu od tezsiho terénu po silnici, takže to nemám tak, ze jednu vyjížďku jedu třeba jen po silnici a polnackach a jindy zas jen těžší terén – to pak dává smysl mít těch kol více.

          Nicméně ty to rozhodování budes mít těžší, protože prechazis ze silnice, takže na posed a uchop jseš zvykla a jde spíš o to jak velkej terén chceš jezdit, aby to na tom gravelu bylo jeste v pohodě.

          7 0
          • Lachtis  

            Presne, uvazovat o jedinem kole, tak mam karbonove ht. Za mne nejlepsi univerzal a postupne si jej vytunit, aby bylo lehke, ale v rozumnem pomeru kvuli vydrzi. Ackoliv je full do terenu lepsi, sam radsi v terenu sahnu po fullu, tak za univerzala beru top HT.

            1 0
            • Cyklofanatic  

              Tak tak, vidím to stejně. Do budoucna se fullu nebráním. Ale mám teď velkou rodinu (malé děti) a jsem rád, že párkrát do týdne vyvětrám jedno kolo, takže dvě kola by byl nyní v mém případě nadbytečný luxus -raději budu tunit HT carbon. Nicméně fulla bych určitě jinak využil.

              0 0
            • tigermoth  

              Já jsem potřeboval de facto to samé co tazatelka a našel ideální řešení v karbonovém celopevňáku.

              0 0
    • kubad  

      Ujasni si berany nebo rovné řidítka, a podle toho vyber kolo ve finále posed bude jediný rozdíl. Pokud budeš na gravel cpát odpruženou vidlice a široké pneu.

      2 0
    • černápole  

      Jezdit se dá na všem, půjčil několik kol a podle osobních preferencí se rozhodnul-)

      0 0
    • t29  

      Z vlastní zkušenosti – cokoli pod dva palce šířky pláště na polňačce drncá. Spíš bych na polní cesty a rozbitý asfalt hledal gravel, kam se vejdou MTB pláště, než cokoli s odpružením.

      0 0
    • mais  

      Možná mě budou tady mistři beranů kamenovat, ale moje zkušenosti jsou takové, že gravel je fajn alternativa crossového kola – dobře se cítí tam, kde krossové kolo – tedy špatnej asfalt, polňačky a turisticky se s tím dá jezdit po turistických stezkách (obrazně), na zablbnutí si v lese mimo hlavní cesty přes kořeny atd atd je MTB ve specifikaci dle gusta každého jednotlivce. Samozřejmě každý vidí jedno univerzální kolo v něčem jiném, podle toho, co se mu líbí, co ho baví, co ho motivuje a pak poněkud vzadu podle toho, co ho baví jezdit – většina lidí má kolo samozřejmě lepší než jsou jejich reálné schopnosti, takže si podle vyber.

      Chceš berany, líbí se ti? – super vybírej mezi berany – ideálně si zkus odpruženou vidlici a neodpruženou a vybírej, co Tě bude bavit víc, je v zásadě úplně jedno, jestli by pro tebe třeba bylo i MTB vhodnější, pokud by to z pohledu líbivosti atd pro tebe nebylo ono

      2 1
    • adam1  

      Mtb ,rozpočet máš slušný .Je to o šířce pneu /bezduš ,takže jestli budeš jezdit jen stezky ,,polňačky tak si tam můžeš dat klidně pevnou vidli ,do lesa odpruženou .

      Nejlíp vyzkoušet mtb ti určitě někdo půjčí ?

      0 0
    • MilanT  

      To Cube vypadá dobře a když tam budou drobet jezdivé bezdušové pláště tak si rychlosti a radosti z jízdy užiješ dost.

      Gravel posoudit neumím,ale tam kde to je rozbité a nerovné je myslím ,co se pohodlí týče,MTB jasná volba.

      Dokuď jsem měl záda v cajku tak jsem jezdil HT a v terénu i na pevném podkladu to bylo super.

      On i full dovede být hodně rychlý o čemž svědčí to že na cross country závodech se většinou jezdí na něm,HT už je v menšině.

      Upřímně,je to věc každého jednotlivého soudruha,ale jezdit neodpruženou vidli po nerovnostech?

      Nikdy :-)

      1 0
      • Markony  

        Podlehnou jsem módní vilně Gravel a skončil jsem u mtb CUBE Reaction gtc Pro 2016 vyhodil jsem odpruženou vidlic dal pevnou karbon + představec Redshift ShockStop a max spokojenost plašte SCHWALBE G-One Ultrabite Addix SpeedGrip TLE kevlar 28×1.50" .

        0 0
        • Melvin  

          Podlehl jsi módní vlně Gravel a koupil sis bika? Nechtěl jsi napsat „nepodlehl“?

          1 1
    • from hell  

      Mám lehké HT, fulla a gravel. 90% trávím na gravelu. Jasně, je to klepna, ale ta rychlost, berany, lehkost…jezdím 50% silnice, 50% les a polňačky. Giant Revolt

      0 0
    • roupik  

      Grizl s tou odpruženou vidlí by nemusel být špatná volba, jdou tam myslím až 50mm široké pláště, dá se to ještě ladit do pohodlí představcem redshift nebo tou jejich listovou sedlovkou (ta je parádní)…šel bych asi touhle cestou pokud ti jde o kombinaci pohodlí a jezdivosti. Je to malinko o kompromisech, gravel nikdy nebude tak pohodlnej ani svižnej v horším terénu a naopak HT nikdy nepojede jako gravel na „zachovalých“ zpevněných cestách

      0 0
    • kandik psi zub  

      pro inspiraci

      https://www.bike-forum.cz/…rovym-krajem

      jezdim na tom do prace – cyklostezky, ale i bahňále. G-one 1,5palc. S druhou sadou kol, 2,1sire, se s tim daji sjet i rychlebky. A zaroven jsem s tim ujel 320km za dva dny.

      Cili bych doporucil co tu uz padlo – hardtaila mtb, vpredu radove do 100mm, a prip. dve sady kol, resp. gum.

      1 0
    • mirage  

      Vem si 29 MTB, dej si jezdive plaště, treba fast trak, vittoria mezcal 2.1 a budes mit jezdive kolo, s kterym budes valit jak v terenu, tak po ceste.

      0 0
    • tompca  

      Volba jestli gravela nebo hardtaila mtb záleží do jakého terénu je to zamýšleno a na co je člověk zvyklý, tudíž individuální. Např. já za mlada jezdil jen na silničce a nikdy mi ten rovný klacek k srdci nepřirostl a příchod módy gravelů byl pro mě vlastně podnětem, abych začal zase více jezdit na kole.

      1 0
    • detoxy  

      Zásadní pro pohodlí gravelu je jestli tam byly bezduše a jaký tlak. Na pohodlí tak cca 2,3 baru, a záleží i na šířce plastu a hmotnosti.

      Podle mě pokud jsi jezdila berany, tak tě klacek časem omrzí a začne štvát. Takže i když si obecně myslím, že než dávat odpružení na gravel, je lepší mtb. Tak v tvém případě by odpružený gravel smysl mít mohl. Jen bych si pořádně odzkoušel, zda přeci jen nebude stačit správný tlak v bezduších.

      0 0
      • JachymP  

        2,3 baru je pořád moc, zvlášť pokud hmotnost odpovídá ženě. Jinak souhlasím že pohodlí dělají bezduše.

        Gravel s odpružením je stále jen dost velký kompromis a má hrozně malou cílovku. Na ježdění v terénu jednoznačně MTB HT. Gravel má smysl pro fajnšmekry a nebo pokud se 80 procent jede na asfaltu. Rovný řídítka jsou v terénu lepší. Berany dělají z malého terénu větší terén, záleží co kdo chce ;)

        0 0
    • DaSnail  

      Niektorí jedinci jazdia kombináciu berany+tlusté gumy ;-)

      0 1
      • TK75  

        Kona.....pořádný gumy jsou povinnost :⁠-⁠D

        https://youtu.be/1DaR40hw0SI

        0 0
      • Melvin  

        Takže po rovině to nejede a v terénu díky beranům, budeš zase ztrácet o proti rovným řidítkám. :-)

        1 0
        • DaSnail  

          Presne tak. Po ceste lepšie jak plusmínus 70cm rodla a mimo cestu lepšie jak 4cm gumy ;-)

          1 0
        • mirage  

          Je to tak. Moc mi nejak nedavaji smysl, ti co prodaji HT a už při pořizovani gravela, se pidi po ramu, kde by šli dat aspoň 2,1 gumy, aby to dobře jelo v terenu. Proč se budu v terenu trapit s beranama?

          1 0
          • novas752  

            Protože se před tim trápili na zpevněných cestách na xc ht. Gravel v tomhle terénim pojetí je kategorie hned vedle, jsou lidí kterým to dává smysl více. Úplně stejně se pak totiž dá argumentovat mezi xc ht a trail ht apod.

            1 0
            • mirage  

              Ja to vše chapu, jen proc tam pak rvou co nejširši plaště a dělaji stoho kola zase to xc, co prodali :-)

              1 0
              • Pavell  

                Treba nekomu sedi vic berany, lehci a bezudrzbova vidlice. No a ve finale resi pohodli na rozbitych okreskach temi vetsimi plasti aniz by na xc jen pomyslel…nic nelogickeho.

                0 0
              • novas752  

                Například proto že je to na zpevněných cestách i tak rychlejší než xc ht?

                Prostě se to posouvá, vyvíjí, to co bylo před lety považováno za široký xc plášť je dnes na xc úzké.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Spis se zapomnelo na All Mountain a timhle smerem se posouva XC. A rika se AM XC…

                  0 0
                  • kandik psi zub  

                    nerika se tenhle tyden uz spis Downcountry? se v tom ztracim......

                    2 0
                    • Smazaný účet  

                      Trail bike už nefrčí, co?

                      1 0
                      • mr.nikdo  

                        Nefrci ani jedno.

                        DC mi pri hledani hodilo vzdy celopera.

                        U HT to je extra moderni XC geoska :D

                        0 0
                    • Mr.Duck  

                      Jediná odpoveď je jediná stálice v podobě sjezdu! To se jmenuje pořád stejně, zdvihy taky pořád stejný a lidi vymletý!

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Mas recht. A vypada to, ze nejsou tak extra rozdily mezi koly: https://www.youtube.com/watch?… :D

                        0 0
                        • Tomcat  

                          Jo jo nechce se zmást tím že třeba testující jede na tom jinou trať, nebo sucho – vs mokro) , používá jinou velikost rámu nebo vytáhnout dokonce prasklý rám( GT idrive) nebo co je možné v podobných objektivních srovnání videt :)

                          Ono je sranda že pro mnoho lidí tyhle rozdíli podobných srovnání za tím co vůbec jsou schopný zajet a časy v minutách horší změnou 29–27,5–26 nebudou to hlavní. Jenže skill a výkon si nekoupí.....

                          0 1
                          • mr.nikdo  

                            Vtipne je to, ze dnes nejaky velky kanal i takhle podporuje 26'.

                            Takze mne zajima, co se do 2 let ukaze/zmeni.

                            Zrovna tenhle porovnava 2 DH – Nukeproof :D. A jezdil tusim svetak…

                            0 0
                            • Tomcat  

                              ale jo, ale já se jen tlemil z borce co porovnával S-kový GT idyrive prasklý vs L-XL enduro – kobylu jako jasný důkaz..... na pink bike si pamatuji ze si na to téma dělali prdel o věčných ladičích a nakupovačích co zaručeně se nákupem toho a toho posunou. Což fajn myslet si to můžou jenže někdo potřebuje to placebo podpořit tím že to musí hustit do ostatních.

                              Jenže ono se to zmenšuje zatímco kdysi na 26ce byl rozdíl vlastností kola kola který dokáže vydržet bez úhodny nějaký závody a šrotem pro strejce na Jizerskou 50ku obrovský. Dneska právě není problém pokořit šampony na starým bazaru, nedej bože na 26ce.

                              Trochu mi to připomíná jedno forum o focení , plný mdlých snímků o ničem které byly technici na výši. Kde elita byla v háji z toho když někdo udělá fotku nečím co není zrovna v módě kde to mělo nápat, provedení styl…

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                Jo. Taaaaak.

                                Odkaz na to GT mas?

                                Znama kdysi vyhrala jakousi soutez s fotkama. Tusim s mobilem ci kompaktem :D

                                0 0
                  • novas752  

                    AM je taková tajemná kategorie, která pro jednoho znamená 120mm zdvihy, pro jiného 150 a pro dalšího 180. :-)

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      AM neni tajemna. AM se zapomnela :D.

                      Byvalo to 120–140 mm. Pak Freeride, DH.

                      Jeste pred Endurem.

                      0 0
            • Smazaný účet  

              Co je na XC HT na zpevnenych cestach k trapeni? S vhodnyma rohama je to velmi dobre reseni.

              2 0
              • Georrge  

                Rohy jsou zakázané módní policií :) povolen je jen zkroucený hnus v podobě beranů.

                3 0
                • cyklista86  

                  Tak rohy si muze dat na rovna riditka jen totalni psychopat to je znama vec. Ja jak nekoho vidim s 70cm riditkama a rohama, tak si placam na celo.. To je neco strasnyho a okamzite bych to zakazal..

                  0 2
                  • Georrge  

                    Na 70cm to je ještě v pohodě, horší to začíná být u 75cm+ ale dnes stejně frčí vnitřní rohy, což je super věc a doporučuji každému vyzkoušet.

                    1 0
                    • Tomcat  

                      Jo je to super dřív koupí nové řidítka.....

                      Proměna tloušťka stěny řidítek není zrovna vhodná pro libovolné zkracování a montování objímek na libovolné místo.

                      1 1
                      • Dejv0  

                        Vnitřní rohy se snad dávaj mezi grip a brzdu nebo brzdy taky není vhodné libovolně umístit? Limit zkracování si asi doufám lidi umí přečíst.

                        0 0
                  • mr.nikdo  

                    Mam to na zimaku. A je to super :).

                    A nejsou SQLab

                    0 0
                    • xtonda  

                      A od koho teda, když sem hledal něco cenově příznivějšího než SQ lab, jediný co sem našel byl M-Wave a ty měly divný tvar.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Mam na AL riditkach stare AL Ritchey. Klasicky na koncich.

                        0 0
                        • novas752  

                          Mám pocit že je řeč o vnitřních rozdích = mezi grip a páky.

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            Myslim, ze reaguji na Yuru, kteri pise o rozich na 700 mm riditkach.

                            0 0
                        • xtonda  

                          Aha, jak si napsal, že to není SQlab, tak sem nějak automaticky myslel, že se jedná o vnitřní, moje chyba.

                          1 0
                          • mr.nikdo  

                            Stane se :)

                            Na vnitrni bych sel SQLab… Sedlo, gripy jsou super. Omotavka mi uzasna neprijde.

                            0 0
                  • roman 3D  

                    existují vnitřní rohy ale nevadí, máš přehled:-))

                    0 1
                    • cyklista86  

                      Sorry, ale za ty by mel byt rovnou trest smrti, Ty vypadaji totiz jeste hur..

                      0 7
                      • petrx  

                        Zato berany fušersky zafačované izolačkou vypadají fakt super a moderně, když se za posledních sto let skoro nezměnily. :-)))

                        3 0
                        • cyklista86  

                          Tak to musis byt hodne velkej lempl, aby jsi namotal omotavku tak, aby to vypadalo blbe. :D Jinak je to evidentne dokonale reseni na kterem neni potreba neco menit..

                          0 5
              • mr.nikdo  

                +jeste vhodne plaste. 2,4 drapaky nejsou nic moc.

                Mas pravdu.

                0 0
              • novas752  

                Velmi dobré? Spíš tak nějak dostatečné řešení. Když už to máš ok, pohoda, neni to tak hrozný aby bylo nutné měnit. Když ale stojíš před výběrem gravel nebo xc ht, a na zpevněných cestách plánuješ trávit většinu času/kilometrů, nevidim důvod proč novodobé xc ht, zvlášť když jseš zvyklej na silničku = na berany, na jemné odstupňování převodů, na úzké kliky…

                2 0
          • Smazaný účet  

            já mám jen 1 kolo – XC HT kolo používám i na cykloturistiku s vozíkem. Nyní občas vozím vnitřní rohy a to mi trochu pomůže… Dokázal bych si představit mít na delší cykloturistické toulky kolo s berany, pevnou vidlou a trochu širšími plášti ať to tlumí.

            0 0
          • mr.nikdo  

            Zajimave, ze reagujea primo na TK.

            Skoda, ze uz nema ve fotkach predchozi kola… :D

            0 0
            • TK75  

              Na mě nereaguje…jestli vidím dobře v mobilu, tak reakce byla na někoho jiného

              Vysvětlení dostal od Novase…

              0 0
              • mr.nikdo  

                To jsem videl blbe ja. Skoda.

                Ale i tak to plati, pro nejvetsiho Gravel marketera tady :)

                0 0
                • TK75  

                  No jo…bavilo mě to hodně a bylo to určitě lepší než,. Když jsem předtím brousil silnice na hardtailu se zamčenou vidlicí

                  Pořád si myslím, že je to ideální kolo na častý ježdění silnice, cesty, lesni stezky (bez tech.terénu), stačí 47–50 pneu a není vůbec co řešit, jede to pěkně, nemusí se vymýslet kudy, neřeší se defekty, bolavá ramena, zápěstí atd

                  0 0
                  • Tomcat  

                    neřeší se defekty, bolavá ramena, zápěstí atd..... … No jo…bavilo mě to hodně :⁠-⁠)

                    0 1
                    • TK75  

                      Na 47–50 pneu jsem jezdil bez defektů, bolavá ramena jsem měl jen když jsem jezdil 38–40 pneu, na beranech mě nikdy nebolej ruce po několika hodinách, tak jako na rovnejch.....i když teď mám ergon ga2 gripy a vypadá to že už je to ok

                      Bavilo …ano, bavilo, ale začlo mě bavit jezdit víc terén, kde už je lepší mtb a nemá tam grevl smysl

                      Snad jsem ti to vysvětlil srozumitelně :⁠-⁠)

                      0 0
                    • novas752  

                      To záleží odkud se na to díváš no. Pro silničky je to pohodlíčko ale trochu šnek, pro bikery je to kostitřas ale raketa.

                      1 0
    • roman 3D  

      Pořádně odpružené elektrokolo na 2,6 pláštích je ta správná cesta

      0 10
    • BB  

      Doporučuji vyzkoušet odpružený představec Redshift. Zaoblí to hrany a cesta je mnohem pohodlnější. Je to dost drahá investice, tak by to chtělo nejdříve vyzkoušet. Třeba někdo v okolí má gravel s RedShiftem. Pro mě to byla nejlepší investice do vylepšení gravelu.

      0 0
      • roman 3D  

        Před 20 lety stál odpružený představen 2 stovky

        1 1
        • Petr L2  

          Ty představce z devadesátek to ale je o dost něčem jiném a dvě stovky takový Softride fakt nestál

          0 0
          • gersa  

            Stál, ale Marek nebo Euro

            0 0
          • kandik psi zub  

            nekrm trolla. A uz vubec ne trotla.

            1 0
          • Peslezedirou  

            Už si to nepamatuji, tenkrát jsem jako kluk začínal a hltal časáky co kupoval táta :-) cena byla kolem 5tis.?

            0 0
            • Thomasek  

              To ne, už si to nepamatuju, ale bylo to do tisícovky. Za 5 litrů byly již odpružené vidlice ( pružina/elastomer). Ale tu hroznou houpačku s tím odpruženým představcem si pamatuju dodnes. Ten přechod na odpruženou vidlu byl fantastický. Rok cca 1996–7

              0 0
      • tomfree  

        Nebo si koupit diverge,nebo bmc,kde je to vyřešené,než zkoušet představce a jiné berličky.

        0 0
        • ladys  

          To pomůže, ale nesmí být cesty moc rozbité. Diverge kamarádovi stojí v koutě a jezdí na biku a silnici… Nadšení mu trvalo skoro dva roky, jezdil jsem s ním na fullu.

          0 0
          • Greyhound  

            To je o individuálních preferencích a kde kdo jezdí – najezdil jsem nejdřív desetitisíce jen na bajku, pak převážně na silnici a co mám gravel tak stojí Epic i silnice v koutě a jsem naprosto spokojenej.

            0 0
          • mr.nikdo  

            Trail Hunter ted taky rika, jak je HT lepsi nez Gravel. Ze neni tak vytrepany…

            0 0
        • BB  

          mám Diverge a přesto jsem na to dal RedShift a je to znatelné zlepšení.

          0 0
          • Greyhound  

            To máš na gravelu dvojité odpružení, netluče se to? Já mám Topstone a trochu lituju, že jsem si nekoupil Diverge s Futureshockem a překvapuje mě, že to ještě řešíš představcem…

            0 0
            • BB  

              Netluče, Future shodí dominuje ve spodním úchopu a redshift při úchopu za páky.

              0 0
          • tomfree  

            Já ho mám taky a tohle bych mu neudělal, nedokážu si představit, když má člověk 44mm gumy,k čemu by to tam bylo.

            A to s ním někdy jezdím věci, jako třeba Kouty,protože byla zima a po cestě se mi nechtělo mrznout,tak jsem to vzal bikeparkem.

            0 0
            • Atilla  

              Taky mám v předu 44mm a nemám s redshiftem problém. Že zrovna ty ty neoceníš asi zase není určující. A v koutech si to jel po DH, nebo Německou?

              0 0
              • tomfree  

                DH asi těžko,jel jsem Medvědici,pokud se to ještě tak jmenuje,zrovna Kouty mě fakt nebaví,takže tam na kolo cíleně nejezdím.

                Kdyby jsi měl tlumič v rámu,montoval by jsi představec?

                0 0
                • Atilla  

                  To že máš Diverge ještě vůbec neznamená, že máš future shock. Zdaleka není na všech řadách.

                  0 0
                • Atilla  

                  To že máš Diverge ještě vůbec neznamená, že máš future shock. Zdaleka není na všech řadách.

                  0 0
          • novas752  

            Škoda že se gravel vidle nedělají s krkem pro Diverge. To by pak bylo trojitý odpružení! :-)

            1 0
      • Melvin  

        To musí být divné, když se ti hýbou řidítka o 2 cm nahoru a dolu, ne? Třeba při jízdě ve stoje. Navíc na rozdíl od vidlice, přední kolo dostává pořád stejné rány od nerovností. To raději pevný kokpit a lépe volit stopu.

        0 1
        • Atilla  

          Raději to vyzkoušej, taky jsem si myslel, že to dám pryč a prd je to super.

          0 0
      • jIrI___  

        U Redshiftu si pořád nejsem jist, zda se mi jeho projev líbí či nikoliv. Už jsem ho čtyřikrát sundal a pak zase nasadil, stále se o jeho přínosu nemůžu rozhodnout :). Při jízdě po rovině se nejčastěji držím za páky, do kopce mnohdy dupu ve stoje a taky se držím za páky. V této pozici je Redshift nejvíce aktivní, což ale nepotřebuju, naopak bych uvítal co největší tuhost. Obzvláště v rozbitých sjezdech se pak držím ve spodku oblouků a při tomto úchopu je Redshift aktivní nejméně. A zrovna tady bych potřeboval, ať je aktivní nejvíce. Prostě funguje tak nějak naopak, než bych potřeboval.

        0 0
    • Tomcat  

      Pomůže ? Ano pomůže. Nkomu pomůže třeba místo gravelu XC kolo jako takový.

      Ono gravel jak to bylo a bude ještě x krát je pro mnoho lidí je gravel co jiného. Pro někoho to je silnička s širším pláštěm , pro někoho to je XC kolo s beranama. Pro někoho to je na rychlé švihy , někdo v tom vidí slow zevlení ala bezďák.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Myslis Hipstapitcha v kostkovane kosili?

        0 0
        • Tomcat  

          tak jistě. A v barber doporučil cyklo kosmetiku Chanel écurie pour chevaux

          0 0
          • mr.nikdo  

            Spravne. A postrik mel z lahve Jack Daniels.

            A nejlepsi mazani na kolo je Protikulopoceni od Rozhnevaneho plnovousu :)

            1 0
    • jIrI___  

      Pokud se takto ptáš, pak bych doporučil rovnou nějaké lehké MTB. Znám hodně lidí, kteří mnoho let jezdili po cyklostezkách na MTB, v poslední době si v rámci gravelové masírky právě gravela pořídili a celí nešťastní ho následně prodávali a kupovali zase MTB. Gravel je prostě pro lidi, kteří přesně vědí, co od toho kola očekávají, a ideálně mají něco najeto i na silničním kole, resp. jsou zvyklí na trochu odlišný posed, než mají na MTB. Za mě gravel zcela jistě není to nejvíce nejuniverzálnější kolo, jak se nám snaží marketéři namluvit :)

      11 2
      • mr.nikdo  

        Amen

        0 0
      • tompca  

        Přesné, stručné, není k tomu co dodat.

        0 0
      • Maggieonthebike  

        Já jsem jezdila posledních 10 let jenom na silničce a na berany jsem zvyklá, respektive mě baví. Mtb jsem si občas půjčila na blbnutí v lese. Teď mi jde o to, že když budu brázdit 70 % rozbité silnice a cca 30 % budu někde v lese /projíždět, ne cíleně na trail/, jestli má mtb smysl. To se musí vyzkoušet, má chyba původního dotazu. Ale, člověk si to tříbí v hlavě, takže díky všem za reakce. Fajn znát zkušenosti ostatních, kdo gravel jezdí a může to srovnat s mtb.

        0 0
        • jIrI___  

          Za mě je jízda v terénu na gravelu čirým zoufalstvím, byť někteří ti budou tvrdit opak (tímto zdravím TK75 :) ). Na gravelu mě baví polňačky a lesní cesty jako na fotkách níže, cokoliv více terénního je pro mě spíše už o překodrcání než o nějakém požitku z jízdy. Na rozbitých silnicích je oproti silničce gravel naopak ultrapohodlný a to zejména díky možnosti dát širší pláště, které si vystačí s nižšími tlaky. Samozřejmě pokud člověk jede na gravelu po polňačce a tlak v pneu má stejný jako vozil na silničce, tak k pohodlí to bude mít hodně daleko :). Ideální je si to prostě vyzkoušet – projet si totožnou trasu na gravelu, pak na MTB a zhodnotit, na čem se člověku jelo lépe. Odpružená vidlice je pro mě na gravelu zvláštní, tak trochu popírá jeho jednoduchost a servisní nenáročnost, což osobně hodně oceňuju. Ale uznávám že v tomto mám tak trochu zpátečnické názory :)

          8 1
          • Maggieonthebike  

            Díky. To mi teď dává smysl. Gravel karbon/hliník? Když převážně jízda po asfaltu, raději dvouplacku, nebo jednoplacka stačí?

            0 0
            • kalimer0  

              Vzhledem k tomu, co jsi doposud jezdila, tak jednoznačně karbon a dvouplacka.

              5 0
            • novas752  

              Jednopacka na gravel se moc nehodí na roviny a silnice, takže dvoupila. A určitě hydraulický brzdy, mechanický koroučovly jsou zlo. Jestli je dostatečný rozpočet tak rozhodně karbon.

              0 0
            • jIrI___  

              Osobně bych si nastavil priority takto:

              1. hydraulické brzdy – nejde ani tak o maximální brzdný výkon, ale spíše o komfort brzdění, kde je mezi mechanikou a hydraulikou rozdíl obrovský.
              2. Pro tebe bude asi vhodnější dvouplacka.
              3. Volil bych karbonový rám, ale pokud to finance nedovolí, pak bych vybral raději hliník s hydraulikou než karbon s mechanickými brzdami

              Něco málo o výběru kola pro gravelové začátečníky jsem sepisoval tady, možná ti to taky trochu pomůže si utřídit myšlenky https://www.mtbiker.cz/…tecniky.html?…

              0 1
          • mr.nikdo  

            TK :D

            Ta 3. a 4. – to muselo pekne drncat…

            0 0
            • Tomcat  

              easy men posedíme pokouříme, hlavně slow! pod kopcem určitě bude stylové bistro kde vegan avokádový toust připravují v kombinasi s lekcí jógy jen 250,– za kus žadnej spěch.....

              0 1
              • mr.nikdo  

                Za 250 – moc levne :D

                A jeste to vse nafotime na IG, TikTac, a vydelame ranec.

                1 0
          • dědek mohy  

            Já jel na gravelu jednou, půjčil mi ho švagr na projížďku. Dokud mě táhl po místních silnicích asi 58. třídy, a stezkách typu tvoje 3. fotka, tak to bylo v pohodě. Jakmile ale najel na cesty typu tvá 1.,2. a 4. fotka, tak jsem trpěl jako zvíře. A když si potom pochvaloval, jaká je to zábava, tak jsem mu řekl, že se posral =) že není nad pohodlí MTB. Ale, táhl mě cestou, kde pohodlí bylo cca 50km, horší cesty max. 20km, takže tam to kolo celkem dávalo smysl. Kdyby už to mělo být 50/50, tak bych neváhal a sáhl na MTB, i kdybych měl být o půl hodiny pomalejší.

            U nás na ostravsku je gravel zcela jistě plně využitelné kolo, které udělá hodně radosti. Zakladatelce vlákna nezávidím dilema, sám jsem rád, že nemám prachy na další kolo =)

            0 0
            • Maggieonthebike  

              Blbý, že karbonovou raketu silnici jsem před 10 lety koupila od frajera za 20, a teď je 50 málo, alespoň na karbon gravel. V týdnu jdu zkusit gravel (hliník, jednoplacka v akci za 45 tis.) a pak mtb Cube reaction 62. Bohužel v shopech v Praze, a ne v domácích podmínkách, kde bych jasně viděla rozdíl.

              0 0
              • dědek mohy  

                Blbé je, že při takovém chvilkovém vyzkoušení a ještě v jiném prostředí stejně asi nebudeš schopna důkladně posoudit možnosti kola. V konečném důsledku, ať koupíš jakékoliv kolo, tak si na něj najdeš takové cesty, ať se ti jezdí příjemně. Držím palce, ať vybereš dobře

                0 0
              • Smazaný účet  

                A tvůj plat je stejný jako před 10ti lety?

                0 2
          • šlapatko  

            S oblouky jezdím i horší terén než je na fotkách. Raději neradím. Každý si to musí vyzkoušet.

            2 0
    • cyklista86  

      Tak musis si ujasnit kde na tom fakt chces jezdit. Pokud by prevladal povrch mimo silnici, tak bych urcite bral MTB. MTB s agresivnejsim, sportovnim posedem(tzn. ze na tom nebudes sedet jak na zachode, ale nejaka vaha bude i na rukach) v kombinaci s rychlyma plastema o moc pomalejsi jak gravel nebude a to hlavni mimo tu silnici v lese budes jako doma. Z kopce to muzes pustit a jen si hlidat vetsi sutry a diry. Na gravelu tohle nehrozi. Tam to bude vzdycky uchop dole v obloukach, smrt v ocich a pod kopcem budes hledat vyklepanou dusi.. :) Pokud ale chces jezdit kombinovane trasy, kde je uz vic asfaltu ktery si taky chces uzit a ne to jen brat jako presun do toho lesa, tak pak ten gravel smysl ma.. Ja kdybych mel silnicku, tak k tomu pridam MTB. Na tom si muzes uzit off road naplno a pak se rozhodnes jestli te to bavi a budes treba i vyhledavat narocnejsi trasy a nebo te to potahne zpatky k te rychlosti a silnici..

      0 1
      • Maggieonthebike  

        Na silnicích v okolí se mi jede nekomfortně i v Hondě s tvrdým podvozkem, silničku bych užila na cca 200 metrů. Výběr kola horší jak auta. Sousedi půjčí mtb/gravel, ale když člověk chce BMW a soused má fabii, a naopak…

        0 0
    • Maggieonthebike  

      Má někdo zkušenost z přechodem z dvouplacky na jednoplacku? Poslední dobou slyším, že by někteří dali jednoplacáka i na silničku, když by nešlo o závod apod. Jelikož to teď nedokážu posoudit a na gravely cpou obojí. A záleží dle terenu…to nemůžu říct, kde budu všude chtít jezdit, prostě kromě skály všude, silnici jak ve Švýcarech tu nemáme, takže asi tak.

      0 0
      • kubad  

        Je to dost o penězích, s 1×12 Sramem a kazetou 10/50 budeš mít převodů dost, ale je to o odstupňováni. Nevím zda bude vadit.

        1 0
        • kamaro  

          Rozsah 10–50 mi přijde už na gravela až zbytečně velký. Je to o hodně větší rozsah než je např. u GRX 2×11.

          GRX 2×11 je k dispozici s převodníky 46–30 a kazetou 11–32. To je celkový rozsah 446%.

          Rozsah kazety 10–50 je 500%.

          Já osazuji svoje kolo kazetou 10–42 pro silniční záplety (rozsah 420%) a kazetou 11–50 pro gravel záplety (rozsah 454%). Vše na GRX 1×11.

          Čím větší rozsah, tím větší skoky. Jasně SRAM má tady navíc s tou jednou rychlostí. Proto držím rozsah raději menší. Nezávodím, nespěchám, jezdím kopcovitý terén.

          Na biku vozím 12s 10–45 a i tam mi to stačí.

          0 0
          • Melvin  

            Já si dlouho zvykal na 10–50 kazetu na biku natož na krosce/gravelu. Tam bych takovou obrovskou kazetu asi nezkousl.

            0 0
          • kubad  

            sem se upsal, myslel sem XPLR kazetu 12sp. 10–44

            ja teda ještě loni vozil 10–42 / 11sp a letos přecházím na 10–50/12sp zase člověk může dát o fous větší převodník

            0 0
            • kamaro  

              12s 10–44 musí být super – jak rozsahem, tak odstupňováním.

              Já vycházím i z toho, že na cestovním kole mám Alfine, který má také 11 rychlostí a rozsah 409%. Což se skoro kryje s tím 420% rozsahem u kazety 10–42. Skoky mě na tomto kole netrápí, rozsah bych spíše potřeboval posunout o fous do lehka – musím přehodit pastorek za větší, ale není čas :-)

              0 0
          • novas752  

            Mě na gravelu s 1×11 a 11–42 kazetou rozsah dost zoufale chyběl. Je to hodně o kopcích a velikosti převodníku – když máš ve smym revíru prudší stojky, je potřeba lehkej převod a pak to sotva vystačí po rovině, když takový věci v okolí nemáš/nejezdíš tak můžeš mít větší pilu a dá se s tim i po rovině s větrem v zádech v pohodě.

            0 0
            • Tomcat  

              Jenže jak jsme se tu hádali xx krat mnoho lidí zaměňuje význam rozsahu a převodový poměr. A nedostatečný lehký nebo těžký převod pokud se tě nepodaří umlátit xxx% rozsahu nebude technicky problém , ale ze třeba neumíš šlapat.

              0 0
              • novas752  

                Jasně, pokud je ti příjemné šlapat ve větším spektru kadencí tak ti stačí menší rozsah převodů než někomu kdo tak velký rozptyl neumí.

                K tomu výše pro modelový příklad dodám, že jsem ještě ok s kadencí 65/70 na delších úsecích do kopce, 105 po rovině v zátěži, 95 lehký příšlap z kopce víceméně na prázdno. Ke konci náročnějších vyjížděk se ten rozptyl zužuje na řekněme 75–95rpm. A s větrem v zádech nebo z mírného kopce si rád přišlápnu – převod 42/11 mi nestačil, 44/10 je v pohodě, ale to by musela být kazeta aspoň 10–48 aby mi to stačilo do prudších stoupání

                0 0
                • Melvin  

                  Já mám 42/11 a jsem schopný ušlapat kolem 50km/h což mi příjde na gravel dostatečné.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Jenže ono nejde o špičkový výkon ,ale o to i vydržet nějaký výkon podávat po xxx minut. Takže 50 ok, po dobu kolika minut?

                    Stejně by bylo dobrý se vyhnout opačnýmu extrému a rvát to silou protože není vhodnější lehčí převod a pak to pocítí klouby. To taky není dobrý .

                    No a když k tomu připočteme ještě různou délku klik , je v tom hokej jako nikdy.

                    0 2
                    • Melvin  

                      Jako opravdu nejsem tak nabušený, abych jezdil desítky minut rychlostí 50km/h na gravelu. Přišlápnu si z mírného kopce a nikdy jsem nejel tak dlouho abych to neutočil. Proto jsem psal, že mi 42/11 bohatě stačí. Na silnici je to něco jiného, obvzlášť pokud jezdí člověk občas ve skupině, případně závody.

                      0 0
                      • Tomcat  

                        Do prčic jaký furt neútočil. Co furt z toho děláte jak kdyby to bylo nějaký vzpěračský výkon , nebo sprint na dráze .

                        Tady se bavíme o tom, že převodový poměr má vliv na celý sportovní výkon vyjížďky a i na komfort během toho sportovního výkonu. Takže obrazně naopak to, že to vlastně ušlápne mu znepříjemní třeba konec vyjížďky, zhorší čas o několik minut , nebo desítek minut. Přidá nepříjemný pocit v kloubech atd. Hlavně tady nejde jen o absenci převodového poměru na rovině a z kopce . Ale taky že třeba chybí převodový pomer do kopce.

                        0 2
                        • Melvin  

                          Nevšimnul jsem si, že by mě nějak znepříjemnilo vyjížďku to, že si třeba z kopce lehce přišlápnu, byť vyšší kadenci. A už vůbec si nedovedu představit, že by mě to mělo zhoršit čas o desítky minut. Do kopce je to něco jiného, ale tam to závisí dost na hmotnosti člověka. Protože těžší člověk musí jet na vyšší watty (při stejné rychlosti jak lehčí), takže pokud pojede stejnou kadencí, tak musí vyvíjet vyšší tlak než někdo kdo má o 20–40 kg míň.

                          0 0
                          • Tomcat  

                            jenže ja neřeším na silnici , ale v terénu…

                            0 0
                          • Lišák  

                            Taky sis asi nevšiml, že Tomcat je nejvícnejvětší závodník a pokud někdo není nejvícnejvětší závodník, tak na gravelu nemá co pohledávat – stačí mu Liberta.

                            1 2
              • Krejza  

                Nejde spíš o rozdíl kadence mezi jednotlivými převody kdekoliv na kazetě? Rozsah a velikost nejlehčího/nej­těžšího převodu se dá nastavit asi už dost rozumně. Pokud ale mezi jednotlivými prevody skáče kadence v řádu vyšších jednotek a nižších desítek. No, minimálně pro mě tohle není.

                1 0
                • Tomcat  

                  ne fakt není co nastavit. kazety se už neskládají. A málo kdo má prachy na to aby si nechal vyfrézovat individuální kazetu.

                  Vy máte pouze výběr z několika kazet. k tomu si můžete vybrat několik převodníku. Kde je výběr omezen rámem a to jak ze shora, taky zespoda.

                  To dává dohromady omezenou kombinaci na výběr. A může se stát, že proti starému kolu vám bude chybět jak těžký, tak lehký převodový poměr. viz několikrát tady uváděné linky na kalkulátor převodového poměru a rozsahů.

                  0 1
                  • Krejza  

                    Samozřejmě jsem nemyslel nechat si dělat kazetu na míru, ale obecně docela slušnou možnost kombinací tak, že limit na nejtěžší a nejlehčí převod není moc velký. Tohle prostě není velký problém. Tím je odstupňování a kadence.

                    0 0
      • kalimer0  

        Prostě to musíš vyzkoušet. Jsou tu jezdci, co mají na kole najeto více jak většina autem a jednoplacka jim nevadí. Pro jiné je zase jednoplacka sprosté slovo.

        0 0
      • jIrI___  

        U jednoplacky v dnešní době už není až tak problémem rozsah, ale odstupňování. Před koupí posledního gravelu jsem jednoplacku pár stovek km zkoušel a ty velké skoky mezi jednotlivými převody mě vyloženě štvaly, zvláště na silnici kde trávím hodně času. Tak jsem raději koupil gravel s 2×10 misto 1×11. Ale zas druhému člověku ty skoky nemusí vůbec vadit a bude si libovat, že nemusí seřizovat přesmykač.

        3 1
        • JachymP  

          Přesně tak, měl jsem na gravelu kazetu 11–34 a hrozně mě štvaly skoky 11–13–15–17. Vyměnil jsem ji za 11–32 a to je pro mě naprosto dokonalé (11–12–13–14–16). Kdybych měl jednoplacku, bylo by to horší.

          U přesmykače není největší problém seřizování, ale spíš jak moc je kdo ochoten (a schopen) ho používat. Na MTB je to za trest, ale na gravelu se to podle mě ještě dá, pokud většinu času jedeš po celkem dobré cestě bez náhlých změn profilu. Za mě radši přesmykač než ty skoky o 2 zuby.

          0 0
          • Melvin  

            Já mám taky kazetu 11–32 akorát v kombinaci s 42z jednopřevodníkem a odstupňování je ideální.

            0 0
            • jIrI___  

              Tyhle převody bych neušlapal ani do kopce a ani z kopce :))

              0 0
            • Greyhound  

              Tak to v kopcích a terénu have fun :-) Proč dělat kompromisy když s převodama 12s 43/30 10–33 (nebo 10–36) je s elektrikou komfort, rozsah i odstupňování.

              1 0
          • kubad  

            je to o tom kde jezdíš, terén les až tak nevadí, cesty už jo

            0 0
          • cyklista86  

            Ja teda nemam s presmykacem na MTB problem. 2×10 je proste super. Drtim tam velkou dokud to jde a jak prijde clenitejsi teren, tak to zhodim na malej prevodnik a je to. Proste silnice, polnacky vsechno velkej prevodnik. Les nahoru dolu malej prevodnik. Rozhodne to neni tak, ze bych radil vepredu 10× za hodinu.. Hlavne kazeta levna, retez levnej a vydrzi urcite vic nez ty uzsi retezy, ktere se krizi do neuveritelnych tvaru na tech obludnych kazetach, ktere taky stoji nekrestanske penize, ktere jeste dotycny sjede dost nerovnomerne, kdyz jezdi hodne silnici a hobluje neustale posledni dva pastorky.. Proste univerzalni kolo je dnes sproste slovo. Met jedno kolo na vsechno to nikomu nevydela. Je potreba full gravel do terenu s jednoplackou, celopevnej gravel na sotoliny s dvouplackou. MTB jedine jednoplacka s pidi prevodnikem, takze k tomu je nutna silnice na svyzne jezdeni po silnici..

            5 5
            • Melvin  

              A zkoušel jsi jednopřevodník? Já už bych na bika nic jiného nechtěl. Ale je fakt, že chvíli trvalo než jsem si na tu obří kazetu zvyknul (vizuálně).

              0 0
              • cyklista86  

                Ja jezdim hodne i po silnici. Pro me je jednoprevodnik nesmysl a ikdyby me nevadily ani prevody a ani odstupnovani, tak jak jsem psal by me vadilo, ze jsou proste komponenty drahe.. Za me proste 2×10 deore na biku a 105 na kole s beranama je az az. Sere me, ze proste uz MTB s dvouplackou neporidis. To je prave to „proste nebudes jezdit na MTB po silnici. Kup si pekne s jednoprevodnikem a k tomu gravela/silnicku..“

                4 2
            • novas752  

              Ono je to vždycky o kompromisech, je to jen o tom jaký kompromis si zvolíš. V terénu je přesmykač na prd, na dobrých cestách je zase naprd jednoplacka s velkou kazetou no. Stejně tak berany, šířka plášťů, odpružení.

              Dneska se dá vybrat nebo postavit kolo na míru potřeb skoro každýho, jen je prostě náročnější si vybrat to nejvhodnější.

              2 0
              • cyklista86  

                Ja v terenu presmyk neresim. Proste mam prehozeno na malej prevodnik. Lidi maji spis problem s tim, ze uz si zvykli na tu jednoduchost a toho jak to kolo bez presmyku vypada. Coz chapu. Pro me je ale presmyk prakticka vec, takze jednoplacka by byl krok zpet. Uz by to proste nebylo tak univerzalni kolo..

                0 0
                • Melvin  

                  Já když měl kdysi 3placku tak jezdil nejvíc na prostřední, pak na 2placce na velký a teď s jednoplackou je to konečně ideál.

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Protoze jezdis hlavne v terenu. Parada na to je jednoplacka urcena. Ale kdo ma jedno kolo na 50%silnice, 50% off road 2× je proste lepsi a to nemuze poprit nikdo normalni.. :)

                    3 0
                    • mr.nikdo  

                      Jednoplacka byla urcena na Endura.

                      Pak se to zacalo tlacit na XC…

                      0 0
                      • novas752  

                        Na xc je jednoplacka parádní. Akorát si spousta lidí odmítá připustit, že to co jezdí neni xc.

                        2 0
                        • mr.nikdo  

                          Myslim, ze hodne lidi All Mountain rika XC.

                          A na tradicni XC rvou Gravel.

                          Nic to nemeni na tom, ze 1× byl navrzen a prezentovan pro Enduro. Uz ty reklamy ani nedohledas…

                          A k tomu, ze resit 2 prevodniky a jejich vymenu se mi nechce.

                          0 0
                        • cyklista86  

                          No jo, ale co maji delat kdyz dvouplacku uz proste nesezenou a gravel nechcou.. Proste MTB co se prodavaly pred 15 rokama byly idealni stroje pro uplne normalni lidi, kteri na tom chcou jezdit jak do prace, tak na delsi trasy po asfaltku, tak si zablbnout v lese.. No tak ted jsou nuceni si kupovat obludy s sirotanskyma riditkama a pidi jednoplackou.. :D

                          1 2
                          • novas752  

                            Předpokládám že volný čas je z hlediska vlastností priorita = na blbnutí v lese jsou dnešní xc mnohem lepší než 15 let staré kostitřasy. No a do práce stylem „dopravuji se do práce“ na tom dojedeš úplně v pohodě.

                            Já teď přes zimu bez újmy na psychyckém zdraví často dojíždim 10–18km na trailovém hardtailu s obutím Argotal/Xynotal 2,4" a silnička akorát visí na háku. Ona teda visela skoro furt už v létě a předchozí zimu. Holt jedu o 4km/h pomaleji než na xc pláštích a o další 4km/h pomaleji než na silničce, cestou do práce je mi to fakt jedno.

                            0 0
                            • cyklista86  

                              Zajimave ze ses chytil jen toho dojizdeni do prace a ne treba toho delsiho trasy po asfaltu. Sam si napsal, ze kolo delane na XC technicke trate asi neni to uplne idealni pro vetsinu lidi, takze se mnou souhlasis a ted tu zase pises cosi o jezdeni do prace na trailovem kole.. Coz je uplne irelevantni tady psat na cem vsem se da pohybovat z bodu A do bodu B.. Proste driv bylo horske kolo univerzalni. Dnes tomu tak uz neni. Aby sis musel koupit dve.. Uz sem to tu psal asi stokrat..

                              1 2
                              • novas752  

                                Univerzální nebylo nikdy nic. Teď je to spektrum prostě posunuté trochu víc do terénu a do kopců než dřív. Kdo by od horského kola čekal že bude vhodnější do kopců a do terénu, než na roviny a asfalt, vždyť proto se to přeci jmenuje horské kolo, že?

                                A je to přesně ten případ, že si spousta lidí odmítá do hlavy vůbec pustit myšlenku, že by na jejich použití byl gravelbike vhodnější.

                                Na zpevněný cesty to vždycky bude lepší než do rychla postavené 15 let staré xc ht a v lehkym terénu to oproti takovému kolu nemusí být o moc horší – například pár borců jelo na gravelu i poslední ročník akce Satanský drtikol, kam se nejvíce hodí nějaký lehký trailový (dc) kolo, většina lidí to jela na větších zdvizích a přesto se na ti na gravelu umístili poměrně slušně. https://eu.zonerama.com/…80/318572500

                                Zkrátka: Jsem li doma spíš na silnicích a lepších zpevněných cestách a mimo občas zavítám, je vhodný gravelbike. Když jezdim nejčastěji zpevněné cesty, ocitnu se i na silnici a v terénu, je pro mě vhodné xc. A když jsem nejradši mimo zpevněné cesty, je pro mě vhodné něco většího než xc.

                                0 0
                                • cyklista86  

                                  Me nemusis presvedcovat o tom, ze gravel je na takove jezdeni idealni. Ja to pisu z pohledu normalnich lidi kteri si kolo s beranama nikdy neporidi. Nechapu co na tom nechapes. Ano univerzalni nikdy nebylo nic, ale 2× je furt vice univerzalni nez 1×. Proste debata uplne o nicem klasicky..

                                  1 1
                                  • novas752  

                                    Neni náhodou celé tohle vlákno o někom, kdo dosud jezdil na silničce?

                                    2 0
                                    • cyklista86  

                                      A tvuj koment na ktery jsem reagoval mel neco spolecneho se zakladatelkou vlakna? Prosimte.. :)

                                      0 2
                                      • novas752  

                                        Myslíš to ohledně kompromisech okolo jednoho nebo dvou převodníků? Ano, to platí i pro gravelbike.

                                        0 0
                                        • cyklista86  

                                          Jakej delas kompromis kdyz mas dva prevodniky a presmykac prosimte? To ze mas kabel a nejakej bazmek a jeden prevodnik navic tomu rikas kompromis? Ne kompromis je to, kdyz to sundas z nejakeho duvodu a pak ti nestaci prevody kdyz jedes do nejake stojky nebo kdyz te serou na placate trase velke skoky na kazete. Problem je, ze jednoplackari vytvareji problem kterej neexistuje heh. Fakt nechapu proc jednoplackar kterej ma naprosto jasno kde jezdi a proc mu jednoplacka vyhovuje musi tohle tlacit i lidem, kteri to jasno jeste nemaji a kterym je hlavne uplne u zadku jestli maji nejake hejblatko na kole navic.

                                          1 2
                                          • novas752  

                                            Je to nějaký kompromis v řazení, vždycky to bude o kompromisu. nevýhodou oproti 1× něco je to že to dělá bordel, snadněji z toho padá řetěz, použití přesmykače je v terénu nebo v silovém záběru docela nespolehlivé, hůře se to myje a je tam poměrně velký skok v převodovém poměru který je potřeba ještě dorovnat přeřazením na přehazce. Výhodou je rozsah převodů, možnost jemnějšího odstupňování kazety při zachování požadovaného rozsahu, delší výdrž kazety a řetězu… Jendoplacka je kompromis z druhé strany – jednoduché, spolehlivé v terénu, snadná údržba, ale zase tam máš buď malej rozsah nebo hrubý odatupňování atd.

                                            1 0
                                            • cyklista86  

                                              Me retez nepada. Mozna to je tim, ze v terenu mam zarazeny mensi prevodnik protoze v tom terenu nepotrebuju slapat ve 40km/h. Tim i odpada druhy tvuj udajny kompromis nespolehlive pouziti. V tahu neradim bo si nechcu roznytovat retez. Jedine co, tak v extremnim marastu se to muze zanest a pak se to musi cistit coz u jednoplacky neni. Ikdyz kdo pouziva nejake voditko, tak to je vyjde skoro na stejno..

                                              1 1
                                              • HKou  

                                                Obcas se zadela i jednoplacka, ale neni to tak casto, rozhodne min nez padani retezu z trojprevodniku (dvou jsem na MTB preskocil a nikdy nemel). Ja jsem treba k testovani jednoplacky pred 10 lety pristupoval s odporem, ale presvedcilo me to ticho. Jednoprevodnik mam i na silnici (42/11–36, nezavodim a jezdim sam a v kopcich), vadi mi to jen s vetrem v zadech (Maloja → Zernez typicky).

                                                0 0
                                                • cyklista86  

                                                  Sem musim dat koment pod tvou silnickou s jednoplackou. :D

                                                  "To lidstvo opravdu tak moc hloupne, že je potřeba zbavit se přesmykače?

                                                  Možná jo, v době velkého rozmachu automatických převodovek, chytrých telefonů, manuálů s varováním, aby se nepila kyselina z baterie, apod. asi nelze čekat, že se dají ovládat dvě zařízení pro změnu převodů současně"

                                                  3 4
                                                  • VojtaXY  

                                                    A nezapomen na varovani, ze mleko obsahuje mleko.

                                                    0 0
                                                  • Melvin  

                                                    A nenapadlo tě, že některým ten jednopřevodník prostě vyhovuje? Třeba já už bych na bika 2převoník nechtěl. Jinak můžu se tě zeptat, jezdil si na biku s jednopřevodníkem?

                                                    0 0
                                                  • VojtaXY  

                                                    Bike a silnicka je rozdil. Tam je jednoprevodnik velky kompromis. Pokud nekdo jezdi rovinate a mirne kopcovite trasy, tak staci, ale nei to moc univerzalni.

                                                    0 0
                                              • novas752  

                                                No on řetěz většinou padal když se nešlape a drncá to. A na 3×9 mi to před lety padalo nejméně naopak z velké placky, protože je na ní řetěz nejvíce napnutý – ramínko přehazky je více napnuté.

                                                Na 1×12 se dá bez problému řadit i v silném tahu bez obav o řetěz.

                                                Vodítko sice nachytá bahno ale jaksi nepřestane řadit, narozdíl od přeskmykače, navíc je potřeba až v opravdu hodně rozsekaném terénu.

                                                0 0
                        • xtonda  

                          XC – Cross country – křížem krážem krajinou :-) já sem s 2×10 Deore side swing / front pull přesmykačem spokojen, ale chápu, že z pohledu někoho nejezdím dost terén.

                          Z výroby byl na kole 3×10 top swing a ten teda byl dost naprd.

                          1 0
                • novas752  

                  Tam nejde o to že bys to v terénu používal, ale prostě z těch převodníků bez NW a s náběhama padá řetěz a/nebo to o klec přesmykače mlátí. Plus náročnější čištění, když už tam potřebuješ zařadit tak se skoro nedá v tahu atd. 2 roky jsem s 2×11 v terénu jezdil a roky před tim na 3×9 (samozřejmě bez brzdy ramínka), s jednoplackou nebe a dudy.

                  Samozřejmě pro toho kdo v terénu moc nejezdí nebo jezdí tak pomalu, že mu řetěz nepadá je dvouplacka úplně ok řešení a na ty zpevněný cesty je to rozhodně lepší než jednoplacka, mimo jiné už jen kvůli zrychlenému opotřebení hoblování malých pastorků na 1× něco.

                  1 0
                • jIrI___  

                  Vzpomínám na počátky moderní jednoplacky. kdy lidi prohlašovali, že je to více univerzální řešení než dvouplacka, protože si jednoduše můžeš přehodit převodník dle libosti. Nějaký extrémista to podpořil i tím, že převodník si mění před vyjížďkami podle toho, jestli zrovna pojede do kopců nebo po rovině :))

                  1 0
                  • novas752  

                    No to se ale s 11spd s kazetou 10–42 a tim spíš 11–42 dělalo dost často. Což dávalo prostor ke vzniku různých zvětšovacích pastorků, upravencých ramínek přehazky atd. S příchhodem 1×12 to v podstatě vymizelo.

                    I když se stále najde pár kusů, kteří většinu času používaj mtb jako gravel a pak to mění když jedou jednou za čas na dovču používat to mtb jako mtb. :-)

                    0 0
                    • VojtaXY  

                      Mozna je to tim, ze segment trekovych kol obsahuje komponenty nizsi kvality a kdyz nekdo chce lepsi kolo, tak si vybiral mezi levnym trekovym a nizsi stredni tridou MTB.

                      Dnes uz existujou gravel kola, ktera to misto vyplnila.

                      0 0
          • detoxy  

            Za mě jednoplacka. Mám už na ni na gravelu cca 65tkm a v přesmyk už nechci vidět. Ježděno samostatně rovina, silnice, občas to co posílal jirl. Šel jsem tedy cestou malého rozsahu s jemným odstupňováním. V tuto chvíli 40T/ 11–32, 11s. Nyní mě čeká předělání na 36T/ 10–36 12s.

            0 0
            • Jezevec70  

              Tohle je strašně individuání. Bydlím kousek od tebe,, ale tenhle rozsah by mi určitě nestačil. Možná na ježdění do práce ano. Ale jezdím i do kopců – ono stačí i těsně za hranice, kde znám pár stojek 16%. Taky jezdím na těžko s brašnama. Takže mám 46/30 11–36 a využiju všechny převody.

              0 0
              • McBlacky  

                záleží co a jak jezdíš. Jestli ti nevadí jít pešky, nebo jet pomalu z mírného kopce. Ono pokud dáš na gravelu malý tlak, tak stejně jezdit víc jak 40km/h je dost náročný.

                Já mám 34 10–50 na MTB a klidně bych unesl i 36 10–52, na gravela co máš ty je pro mě ideál. Silnice klasicky 50/34 11–32 a uvažuju o pilách 52/36

                0 0
                • detoxy  

                  No k tomu převodníku 40T jsem byl donucený klikami grx. Před tím jsem měl 36T a to bylo lepší. Chtěl jsem hlavně zmínit, že pokud někdo přemýšlí nad jednoplackou, tak je i jiná cesta, než velký rozsah s velkou kazetou.

                  0 0
                  • jerrymouse  

                    Jezdím gravel kola 38/10–44 a druhý silniční kola 38/10–36 a přijde mi to ok i s brašnama (XPLR Rival). I to odstupňování mi nějak nedráždí. A z kopce holt přestanu šlapat, když mi dojdou převody :) 38t (ovál) mám jen kvůli tomu, že 40t mi skoro lízalo rám.

                    0 0
                • JachymP  

                  Ono se to nezdá ale 36 je už fakt dost. Na MTB teď mám 36 10–50, ale budu to vracet na 34 10–50, trošku jsem přecenil svoje nohy. Jsou místa, kde se na 36:50 zbytečně trápím nízkou kadencí.

                  0 0
            • Jason Voorhees  

              No vidíš. A kdybys měl třeba 46/30 × 11–32, tak nemusíš nic předělávat ;-).

              0 0
              • detoxy  

                Myslel jsem, že je to zřejmé. Předělávám to kvůli přechodu na bezdrát elektriku. Tím pádem 12s a už to jede, kazeta, ořech, třmeny… Nicméně i takto se snažím zůstat u menší a jemnější kazety.

                0 0
                • kalimer0  

                  A jak jsi vyřešil PM/FM?

                  0 0
                  • detoxy  

                    Kupuji PM třmeny a ty FM pak dám na bazar. A nebo si je nechám do budoucna až jednou bude nový rám.

                    0 0
    • Greyhound  

      Záleží na tom jaké má kdo pojetí cyklistiky a kde je ochoten udělat kompromis. Já gravel používám jako silničku, se kterou můžu do terénu, ne bajk s beranama – na gravelu s dvouplackou a hladkejma 40kama pláštěma jedu po silnici absolutně o trochu pomaleji, ale pocitově mi to proti silnici nevadí a ve skupině klidně dám 100+km. A současně můžu kdykoliv uhnout na na špatný asfalt, polní cestu, lesní cestu… Kde to je problém jsou samozřejmě hodně rozbité cesty, hlavně z kopce, ale to je procentuálně tak nízké procento času vyjížďky, že mi nevadí udělat kompromis. Pro mě to není ani kompromis co do průchodosti terénem, projet a vyjet se dá leccos, kompromis je to v tom smyslu, že jedu pak chvíli pomaleji a musím u toho myslet. Mně to výměnou za pohodlí úchopu, převody a rychlost po drtivou většinu vyjížďky stojí, tahám sebou už jen jedno kolo a projedu se v pohodě jak s lidma na bajku i na silnici. Bezúdržbová lehká a nenápadná vidlice jako je HiRide by asi pomohla.

      2 0
    • koko0925  

      Ještě doporučuju se podívat po kategorii kol na klasický cyclokros. Mají asi nejblíže silničkám a přitom možnosti v terénu jsou značné.

      0 0
      • Greyhound  

        A v čem je výhoda proti gravelu 2×, pokud se nejezdí a neběhá na cyklokrosové trati? V menší průchnodnosti plášťů a horším použitím na cykloturistiku?

        4 1
        • keymaker  

          Zas na druhou stranu mam CX a pres leto tam mam 32 a pres zimu 37 s hrubsim vzorkem a jezdim jak silnici tak horsi teren. Sirsi plaste bych asi ani nechtel. Takze jako alternativa ke gravelu, kdyz nic nevybere. Proc ne.

          1 0
          • dědek mohy  

            Pokud to ale správně chápu, tak gravel kolo by mělo být oproti CX značně pohodlnější a vhodnější na delší a klidnější jízdu, ne? Píšu to jako člověk s bohatými zkušenostmi, co seděl na gravel kole 1× a na CX kole 0× =)

            0 0
            • PavelFiala  

              V principu rozdíly dva. CX větší hlavový úhel, aby kolo bylo obratnější když se motá mezi plůtky a bez slopingu, aby šlo hodit na rameno.

              0 0
      • novas752  

        CX je poměrně specifické kolo ušité přesně na cx. Gravel kola jsou stabilnější, pohodlnější, schopnost parádně zatáčet v malý rychlosti asi jinde než na cx trati moc nevyužiješ. Gravel je v normálním terénu (ne rozbahněná louka cik cak dokola) schopnější a pohodlnější, zejména kvůli širšim plášťum.

        0 0
    • stařík  

      Ještě je ve hře Cannondale Topstone 2 lefty – s leftynou a i s jakýmsi odpružením zadní stavby. Možná to i funguje, ten čep na sedlové trubce tomu napovídá. Mám ho taky v hledáčku k tomu Canyonu. Je vidět, že tudy taky povede jedna cesta – gravel celopéro.

      0 0
      • TK75  

        Já kupoval před lety grevl hlavně jako kolo s co nejmenším počtem servisovatelnych věcí, protože jsem jezdil celej rok a to tech 10t km člověk najede a je to znát, když toho není moc o co se starat

        Ta pevná karbon vidle si myslím, že je tam dost podstatná, vestoje, váha, odpich jak to jede a náklady nula.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Gravel v lehkém terénu lépe a snadněji jede a je rychlejší než horská kola. Odpružený představec na něm – třeba ten RedShift (jmenuje-li se to tak) je fajn, pochytá spoustu drobných nerovností a netluče to do rukou .Dobrý Gravel jede po silnici (pokud to není moc do kopce) skoro stejně dobře jako slušná silnička. Ale do těžšího terénu, zejména tam, kde je nutné jet i kamenité sjezdy se naprosto nehodí.

      Ideální je na dovolenou, kde se dá takto střídat lehčí terén a silnice- člověk nemusí brát sebou dvě, ale jen jedno kolo. A taky samozřejmě jako každodenní universál.

      1 1
      • Greyhound  

        A proč je gravel nevýhoda „moc do kopce“? Typicky má gravel převody lehčí takže do kopců výhoda, valivý odpor plašťů IMHO se projeví spíš po rovině než v kopcích a rozdíl ve váze není takový, resp. není horší než ten valivý a aero odpor mimo kopce ne?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Je to přece jen těžší záležitost, s těmi těžkými koly a defakto vždy kotouči. Slušná slinička váží od něco málo přes šest po osm kilo, dobrý gravel mezi devíti až deseti. A to už je v kopci poznat.

          Ale na rovině zvlášť ta gravelová Tufa jedou opravdu velmi dobře. Nehučí a skvěle se odvalují.

          1 1
          • Melvin  

            Jezdím Tufo Speedero a od 30km/h nahoru to trochu hučí. Ale nic co by mě obtěžovalo.

            0 0
          • Greyhound  

            Přeháníš a srovnáváš hrušky s jabkama. Kotouče jsou dnes standard a pokud vezmu jako slušnou silnici kolo na Ultegře tak Ultimate CF SL 8 za 83k váží 8kg a Grail CF SL 8 za 78k váží 8.96kg tj. rozdíl kilo, kterej těžko poznáš. S Tufama souhlas – ty vozím a samotného mě překvapuje, že ve sjezdech na silničáře nijak zvlášť neztrácím, zas ale na mokru, listí bahnu nedrží.

            0 0
            • Smazaný účet  

              A proč nesrovnávat gravel a silničku jako hrušky a jabka? :)

              A jinak tedy – mě zrovna ten dnešní „standard“ osmi (plus) – kilové konfekce silniček na Ultegře výrazně nebaví.

              Ostatně – jak jsem se ti podíval do profilu – tebe asi taky tak úplně ne. :)

              0 1
              • Greyhound  

                Myslím tím kotouče – ty beru jako standard. Pak je trochu zavádějící, že slušná silnice váží „něco málo přes 6“, to váží úplně špičková silnice a gravel za tuhle cenu bude zas vážit neco málo přes 7.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ale tak jo, no. Moje jedna (jediná ze všech kol bakelitová) silnička holt tolik váží a asi nejsem v tomhle tedy tak úplně „na tepu dnešní doby“. :)

                  0 1
          • cyklista86  

            Doufam, ze „a ty dve kg uz jdou v kopci dost poznat“ pisou jen vysekani zabijaci co na sobe nemaji ani gram zbytecneho balastu. Protoze jinak je to opravdu komedie kdyz nekdo resi vahu kola, ale uz neresi fakt, ze s sebou tahaji treba 20kg mrtve vahy.. :D

            1 1
            • Georrge  

              Az na to, ze to neni to stejne.

              1 1
              • McBlacky  

                Zrovna vaha na ramu nebo u kotoucovek je uplne jedno ;) nebo teda tu rotacni hmotnost kotouce pominu pro kalkulaci

                0 0
                • Georrge  

                  Pred gravitaci jsou si vsechna kila rovna, pred dynamikou nikoli a to plati i pro nerotacni kila, protoze s kolem za jizdy pracujes jinak, nez s pupkem.

                  A hlavne – na 2kg lehci kolo muzes presednout a rozdil poznas hned, ale pupek za par vterin o 2kg neshodis. Navic si pri hubnuti postupne na svou novou telesnou hmotnost zvykas a neprijde ti, ze se neco meni. Ale kdyz po zhubnuti o 2kg, ktere jsi ani nepoznal, sednes na kolo ktere je o 2kg lehci, tak opet ihned poznas rozdil.

                  Hubnout ma samozrejme smysl, ale zaroven i oplacany clovek (pokud to neni extrem) pozna rozdil u lehciho kola.

                  1 0
                  • cyklista86  

                    A tady snad nekdo tvrdi, ze oplacany clovek nepozna rozdil s lehcim kolem? Ja napsal, ze kdo ma na sobe zbytecnych 20kg navic a resi nejaka 2kg sem 2kg tam u vahy kola, tak ma spatne nastavene priority. Duvod je jasny. Kliknout na ikonu nakupniho kosiku na eshopu dokaze kazdy. Zmenit zivotni styl a navyky to uz je pro mnoho lidi z rise snu..

                    3 4
                    • Georrge  

                      Kdyz to pozna, tak proc by to nemohl resit?

                      0 0
                      • ladys  

                        Řešit může každý co chce , ale zhubnout vyjde podstatně levněji ;)

                        1 0
        • JachymP  

          Silniční kolo jede na silnici prostě líp a to i do kopce. Mě největší rozdíl připadá na rovině, ale i do kopce je to dost znát.

          Ale jsou lidi, co jezdí na silnici na MTB. Těm nevysvětlíš nic.

          0 0
          • VojtaXY  

            Tam je dulezite i odstupnovani kazety, ktere pro MTB s mensimi prevodniky nez 44 nebo 42 je vzdy tragicke, pokud jezdi na casti kazety s rozdilem vice nez 1 zubu.

            0 0
      • mr.nikdo  

        Takze Pro Tour se ted bude jezdit na Gravelech, kdyz to jede skoro jako silnice?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ale to víš, že ano, chlapečku, no… :)

          0 0
          • mr.nikdo  

            Ja jsem nenapsal toto: Dobrý Gravel jede po silnici (pokud to není moc do kopce) skoro stejně dobře jako slušná silnička.

            :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Nikoli. Já snad něco takového říkal?

              Napsal jsi to, co jsi napsal.

              0 0
              • mr.nikdo  

                To je vylozene kopie Tveho prispevku :D.

                Ja svym prispevkem oponuji, ze to je blbost.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak si mysli, co jen chceš. (Pokud je tedy užití toho prvního slovesa adekvátní.)

                  A hlavně už mně nic nepiš, ano? :)

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Kdyby slo blokovat uzivatele, uz tam jsi.

                    Ale celkem by mne zajimal vyznam posledni vety.

                    Za chvili zacnes s GDPR? :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Blokoval bys, kdybys mohl, leč přesto nemůžeš si pomoct, viď? :))

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Ano. Nemuzu si pomoci.

                        Kdyz nekdo na verejnem foru napise – nereaguj na mne – pro zabavu budu :-*

                        0 2
        • dědek mohy  

          Jak tě napadlo z části věty „skoro stejně dobře jako slušná silnice“ vyvodit, že je to vhodné pro vrcholnou silniční cyklistiku? To je teda hodně silná představivost =)

          0 0
    • krabica  

      Bych vybíral podle toho, jestli preferuju berany, nebo rovná řídítka.

      0 0
      • cyklista86  

        Tak logicky v lese bude preferovat rovna riditka a na silnici berany ne? :D

        2 1
      • Smazaný účet  

        A čte to tu tazatelka vůbec?

        0 0
        • ladys  

          Včera i psala, … Ale koho to zajímá :D

          1 0
        • Maggieonthebike  

          Čte. A dle vývoje diskuse souhlasím s tím „koho to tu zajímá“. :) Nicméně, až vyzkouším kola, ráda napíšu dojmy. Po podnětných příspěvcích zde, shlédnutí desítek videí o gravel, je na čase testování. Vzhledem k tomu, že jsem prostě na berany/silnici zvyklá a k okolnímu terénu, vybírám nyní gravel. Děkuji všem, že mě i přes nešťastně položený dotaz neodepsali, ale naopak.:)

          3 0
    • Jan D.  

      A kam jste se vlastně přestěhovali, že je to tam taková divočina? Mi z toho tvého popisu přijde, že by ti ten grizl s odpruženou vidlicí mohl sednout.

      0 0
      • Maggieonthebike  

        Kousek od Benešova, ale na blbou stranu. U Velkých Popovic jsem jezdila silničku, ale teď u nás…nádherný lesy bez lidí, ale taky silnice bez kol, výjimečně vidím silničáře, spíš místního Frantu na biku. Ono jde ale o překonání pár kilaků, pak je to i na silničku fajn, zároveň plno rozbitých cest, proto ta úvaha o gravelu.

        0 0
        • Jan D.  

          Tam to vůbec neznám, tak nevim která strana je špatná. Třeba jsi ještě neobjevila ty správné trasy. Taky jsem se nedávno stěhoval a pro inspiraci kudy jezdit je šikovná funkce Stravy Global Heatmaps. Je to mapa na které vidíš, kudy lidi nejvíc jezdí. Akorát si tam v nastavení zaškrtni kolo a ať vidíš aspoň popisky vesnic.

          https://www.strava.com/heatmap#…

          0 0
        • RUSH  

          Ještě nedávno měl Canyon silničku Endurance i mezi gravely. Možná i to by byla cesta – endurance silničky.

          0 0
      • Maggieonthebike  

        Canyony teď nejsou:(

        0 0
    • macebo  

      S odpruženým Grizlem jsem zvládal držet krok s MTB na velmi rozbité trati mtb maratonu, ale upřímně řečeno, příjemný to taky nebylo, prostě to není na soustavnou jízdu v terénem. Při střídání povrchu, ale ideál, Rudy se v tom určitě vyplatí. Nejvíc jsem ji paradoxně ocenil na silnici, protože jsem střídal záplety se silničními a kompenzace „tvrdých“ plášťů byla znát o to víc. Vyměnil jsem nedávno Grizla za XC a výrazně ztratil hybnost hlavně díky odlišný geometrii, odpružená vidlice a masivní pláště MTB jsou hrozná kotva. Určitě je gravel s odpruženou vidlicí rychlejší než MTB.

      1 0
      • mr.nikdo  

        Tak dej na MTB dalsi zaplety. Hladsi vzorek, uzsi gumu a vic tlaku :)

        1 0
        • jIrI___  

          Jakožto stálice na B-F bys měl přece vědět, že na silnici nejlépe jedou podhuštěné široké pláště :)

          2 1
      • TK75  

        To ti přišlo že to jede blbě na těch 2,2 Ikonech?

        1 0
        • macebo  

          Ikony jsou nuda. Sice celkem rychlý MTB pláště, ale s gravelovými se to nedá moc srovnávat, ty prostě lítaj líp. Však už mám na XC bika objednaný Rambler 50 mm, to bude na univerzál akorát.

          0 0
      • zbartos  

        Jel jsem stejný silniční zavod cca 52 km/+800 m jak na silnicce (viz foto), tak na 26" MTB se sliky a rozdil byl asi 7 minut ve prospěch silnicky, coz považuji za zanedbatelné.

        Kopie mého příspěvků z roku 2014:

        "Zkusil jsem letos překonat svůj loňský čas (ustanovený na 41 let starém cca 13 kg vážícím Favoritu s blatníky a plášti 622–25/7 bar) na svém novém MTB s plášti Schwalbe Kojak 26×1,35/6 bar (cca 11,4 kg).

        Bohužel jsem z radosti nad tím, jak ten horák s tenkými gumami pěkně jede do kopce, asi přepálil začátek a už před Babicemi jsem dostal křeče (po cca 54 minutách). To se pak opakovalo ještě v Bílovicích. Navíc podle mně o hodně víc než loni foukalo, takže mám čas na 52 km o 7 minut horší než loni (cca 2:12:50).

        BTW Sjezd na horáku s kotoučovkami (max. cca 61 km/hod) byl pro mne výrazně příjemnější, než loni na tom nepříliš brzdícím Favoritu…"

        0 0
        • jIrI___  

          Bez údajů z wattmetru je takové porovnání nicneříkající.

          0 0
          • Tomcat  

            ono i s údaji z wattmetru když koukám na co se to větví A co se tady vlastně původně řešilo , je to takový trošku offtopic

            1 1
            • zbartos  

              Na koho reaguji poznáš tak, že klikneš na šipku. A konkrétně to je tento názor: „Určitě je gravel s odpruženou vidlicí rychlejší než MTB.“

              0 0
          • zbartos  

            Wattmetr mám v hlavě. Jel jsem prostě 54 minut svoje maximum (a rok předtím ve stejné kondici taky), pak jsem dostal křeče a musel jsem zvolnit (rok předtím na Favoritu ne). I kdyz jsem jel druhou půlku závodu (cca 79 minut) kvůli křečím s menším nasazením a na teoreticky pomalejším horakovi, ztratil jsem za cely zavod jen zanedbatelnych 7 minut.

            0 0
            • Tomcat  

              Výborně a jak to souvisí s gravelem ?

              0 0
              • zbartos  

                Gravel by měl být na silnici trochu pomalejší jako silnicka, takže ta časová výhoda proti MTB se slikama bude ještě zanedbatelnejsi. Tazatelka váha mezi MTB a gravelem, tak ji radim MTB…

                0 0
                • Jezevec70  

                  Řekl bych, že gravel bude rychlejší jak Favorit. Hlavně se nebude do kopce tak kroutit. :-)

                  2 0
                • novas752  

                  Akorát dost pochybuju o tom, že bude gravelbike pomalejší než starý fávo. :-)

                  2 0
                • TK75  

                  Myslíš to dobře, ale kolo s plášti Schwalbe Kojak 1,35/6 bar, má k mtb hodně daleko, to je spíš jako současný grevl.Akorat tam máš rovný řidítka, který jsou tam ale zbytečně poněvadž v terénu je takhle osazeny kolo mimo…

                  0 0
                • tomfree  

                  Já bych vzal rovnou fulla ze slikama,bude pohodlnější a váhový rozdíl protí hardtailu bude zanedbatelný :-)

                  0 0
                  • Tomcat  

                    řetězovou pilu od Nikolaje se Super Monsterem na Maxxis Hookworm thumbs up

                    0 0
        • Tomcat  

          kandidát na bludišťáka jistý… 8-|

          0 0
        • novas752  

          Takže srovnáváš 2 jízdy s úplnmě jinou fyzičkou, úplně jinýma podmínkama a s úplně jiným výkonem. To neni zrovna moc vypovídající. Navíc 13kg fávo nejde zrovna považovat za reprezentativní vzorek „silnička“, to i dnešní obyčejná hliníková na Soře pojede o dost líp.

          0 0
          • zbartos  

            Fyzičku jsem měl stejnou. Trosku víc foukalo proti, ale tam jsem se kus schoval za predjezdce.

            0 0
          • ladys  

            Ale levnější gravel bude vážit stejně. Pak záleží na obutí.

            0 0
            • novas752  

              Ale houby, i dost základní kusy mají okolo 11kg. Navíc to neni taková žvejkačka jak fávo.

              1 0
        • Melvin  

          Tak průměr 24km/h je na silnici výletní tempo, spíš ani to ne. Ten rozdíl, mezi silnici a bikem poznáš až když začneš jezdit rychleji. Kolega z práce co si poprve koupil silničku, tak byl zklamán, že na silničce jede skoro stejně rychle (pomalu) jak na biku.

          1 1
    • ladys  

      Jak kdo, a kdy. Má tam nastoupáno 800 na 50km. Někdo to pojede na pohodu na biku…

      0 0
    • tomasz70  

      Nechci zakládat nové téma tak se zeptám tady. Uvažuji o odpružená vidlice na gravel Rock shock Rudy, která má ofset 45mm. Má stávající vidlice má dle výrobce 52 mm. Bude to nějaký zásadní problém, nebo v zásadě toho co se týče ofsetu tolik nepoznám. S 52mm jsem vidlici nenašel. Bacha, jen uvažuji. Nechci žádnou sprchu že toto a tam to

      Dík za odpovědi k věci

      0 0
      • TK75  

        bude kratsi rozvor.. ale zase vetsi trail, muze to byt stabilnejsi v rychlosti a naopak hbitejsi kdxz semotas pomalu.Ale zase budes mit ruce jeste vic nad osou to bych nechtel s dlouhxm predstavcem …nevim no

        predni kolo muze skrtat o tvou nohu pri zataceni?

        Hele kdyz uz, tak bych to dal na grevl kterej je ale delanej geo jako novej Santa Cruz Stigmata 2024…

        Na ty se silnicni geo ne

        0 0
        • TK75  

          tak kde je opravdu delsi predni trojuhelnik…nu­keproof digger treba

          0 0
      • tvvana  

        Zrovna o víkendu jsem ji nasadil. Původní měla offset 48, ale zato cca o 4 cm kratší. Takže efektivně s Rudy položenější hlava. Rozdíl v pocitu z řízení obrovskej. Jel jsem zatím jenom jednou, ale čtyřikrát jsem stavěl a kontroloval, jestli jsem vidlici v rámu neutáh moc a jestli se točí volně. Za řídítkama to nešlo „vůbec“, zároveň, asi jak jsem za to tahal moc, tak výsledkem byl dojem nestability (i když by to mělo bejt naopak stabilnější).

        Tak teď přemejšlím, jestli ještě zkusit jinou dýlku představce, nebo jestli to byl jenom nezvyk…

        0 0
        • Tomcat  

          A teď si představte jaký by byl pocit na pořádaným soudobým HT XC…

          1 1
    • tomasz70  

      Dík za postřehy.

      0 0
    • tomasz70  

      Dík za postřehy.

      0 0
    • Hynas  

      Fajné téma, dobře jsem si početl :o)

      0 0
      • Tomcat  

        Hlavně ale jak to dopadlo? Sem poslouchal lidi so jeli Tripple Crown traily a ba gravel to fakt nebylo.

        0 0
    • Hynas  

      Kdyby někdo chtěl, mám na vyzkoušení RS Rudy 30mm se zamykáním, zápůjčka na test, resp. prodej.

      Pro vyznavače náročnějšího pojetí gravelu, ne jen polňačky. :o)

      0 0
      • jIrI___  

        Tu vidlicí se už snažíš prodat tak rok, ne? :)

        0 0
        • Hynas  

          Výhledově její prodej řeším měsíc, teď už je z kola dole a čeká na neortodoxního gravelistu, který ví, co od toho může čekat. ????

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.