Pomoc s výběrem jezdivého endura do 100k

374 nepřečtených
  • Daffe

    Ahoj, sháním nějaké jezdivější enduro, něco mezi endurem a XC…Zdvihy cca 140,150, 29 kola, nejlépe postavené na XT, brzdy 180/180 nebo 200/180, 4-pístky, karbon, váha 13–15kg (15kg je opravdu hranice) v XL velikosti /jezdec 190cm,90kg/, novější geo. Použití hlavně traily (flow), občas rozbitější (TT, Rychleby) a tak z 10% těžší enduro. Na kole by se neskákalo, na to sem zatím moc velkej posera, ale baví mě rozbitý terén (hodně kameny, kořeny) + aby se na tom dalo vozit po lese kolem baráku (vyjížďky kochací, žádný KOMy, na pohodu třeba 50km)

    Děkuju moc za nápady, rozpočet 100k,–

    • Jarunak  

      Jenom pro inspiraci

      https://youtu.be/vJevyqDFico

    • embi  

      Mas nizkej rozpocet na kombinaci lehky enduro. Takze jsi omezenej na karbonovy directsale. Kdybys tam nemel podminku na 29" kola, tak Radon Jab.

      Jeffsy Pro 29 je supr, ale vyprodano.

    • Lochy13  

      Neco mezi endure a XC je trail bike, ne jezdivejsi enduro :)

      I ty zdvihy souhlasej..

      • embi  

        uz podruhy sem placas nejaky nesmyslny enduro co ma 170 / 170 a rozhodne to neni jezdivy kolo.

        • Jarunak  

          Muzes prosim rict proc mu teda nabizis velmi podobne kolo se stejnym tlumenim?

          Bavime li se tedy o stejnem rozpoctu.

          https://www.radon-bikes.de/…ab-100-2020/

          • embi  

            Podivej se na geometrii tech kol a hmotnost. A doporucuju precist recenze tech kol.

          • JakeF  

            Jsi fakt mimo… Enduro je na jeho popisovaný požadavky šílenej overkill. Zaprvé dokud mu nezačneš fakt šlapat na krk, tak se jen vezeš jak kdyby se nic nedělo. Zadruhý do 15 kg se nevejde ani S-Works v trojnásobným rozpočtu :)).

            Kolo je to skvělý, ale není to trailbike.

            • nksh  

              Radon JAB ale není zadny ostry enduro. To je takovej trailbike na steroidech, neco jako Spectral

    • Venda  

      Karbonovy trailbike na xt a tomu odpovídající pruzeni do 100 nebude bez akce nikde. I to Jeffsy pro je skoro o deset dražší. Jinak ja doporucuju YT Izzo, Propain Hugene, Giant Trance X, YT Jeffsy. Zalezi k jaky casti spektra te to táhne, jestli vic k flow nebo vic k tem kamenum.

    • snas89  

      Hele podle toho co píšeš, že chceš jezdit bych spíš mířil na nějaký trail bike.

      A možná i s menším zdvihem, nová položená a natežená geometrie uděla taky dost a při tom se pak neumoříš na vyjížďce…

    • unitak  

      Nebo zkusit vlastní stavbu…

      Rám by šel tento https://www.schlierseer-bikeparts.de/fully?…

      Já to tak udělal a mám osazeno jako katalogové kola za třeba 150 tyček a vyšlo mě to na polovinu, když člověk nespěchá a narazí na dobrý bazar nebo výprodej / akci v německých shopech…

    • X-biker  

      Jsem fanda „big S“, ale tohle jsem kupoval kočce ve výprodeji a kolo je TOP i v te základní výbavě mě zhýčkaného to uspokojilo :-D a měl bys i prostor na tuning takže zkus pohledat výprodej 2019/2020, ale podle mě tohle je geniální trail bike vhodný pro tebe https://www.bikomatic.cz/…rocket-red-l

      Nebo model EVO 2021 (na recenze se raději nedívej hrozně to chválí :-D ) pak bys šel vykrást v roušce banku a oni by se ti vysmáli :-D

      https://www.bikomatic.cz/…is-blk-s4-s4 (je to už, ale mimo rozpočet)…

      • Venda  

        „ale s pořádnými komponenty a to včetně 12ti rychllostního řazení SRAM NX Eagle za cenu, kterou si každý může dovolit“… 112900… Takové sebevědomí nebo odtržení od reality může mít snad jen „big S“ ;-):-)

        • mirorek2  

          za 112 na NX to musíš mít!

          btw tento SJ je echt zvýkačka, to v XL fakt nechceš

          ty nové 2021 za skoro 160 by měly být cajk :-)

      • kejda  

        Ty sis malinko přihnul, že?

    • ceo  

      Jezdive enduro je Mondraker Foxy 29 Carbon, ale ta výbava tam za ty prachy nebude. Ale spíš bych řekl, že by ses měl dívat o kategorii níž, takže spíš než jezdivé enduro, schopný trailbike. Ibis ripley s prizvedlou vidlí, Giant trance x advanced, Trance 29, Trek Fuel ex 29 s vidlicí na 150,

      • JakeF  

        +1, Fuel EX by byl můj horkej kandidát, kdybych nechtěl jezdit bikeparky.

    • Daffe  

      A co Canyon Neuron

      https://www.canyon.com/…-9/2630.html?…

      Za bezmála 100k, na XT, váha do 14kg ..... zdvihy má 130/130, nechat zvednout vidli na 150 … ale jde o to, jak by si poradil v rozbitym terénu, jestli už to není spíš víc XC, než trailbike

    • capo  

      Jestli na tom chceš i jezdit po rovině, tak kromě hmotnosti budeš řešit taky jak moc se to houpe, případně jak se to dá zamknout / snížit zdvih. Kolem těch 13kg to budou spíš kola trailová kola s 34 vidlicí jako Neuron a tak. Jak dáš 36 a bude tomu tuhostí odpovídat i rám, poletí to hodně nahoru.

      • Daffe  

        To je právě to co řeším, jestli něco jezdivějšího, např. Neuron s FOX 34 130mm a zvednout vidlici na 150mm, tlumák na 130mm, což by mělo stačit na traily, ale jestli geo, uložení tlumiče pod rámovou trubkou a 130mm na zadku bude vhodný i do většího bordelu, např. TT, kde je to docela dost rozbitý i na červených trailech ..... A nebo sáhnout po např. Canyon Strive, bo něčem podobnym, ten má FOX 36 160/160, ale po přepnutí Shapeshifteru se sníží na 160/125 a trochu se změní geo, aby to bylo jezdivější…jenže aby to i tak nebylo jako jezdit s Hummrem po dálnici, když si budu chtít udělat pohodovější vyjížďku kolem baráku a nebudu hekat do každýho kopce…

        Asi to moc zbytečně řeším, stejně je největší limit moje hlava, na enduro závody se nechystám, jen mě baví technický a rozbitý pasáže trailů a nechci tam trailbike na 130/130 domlátit … nadruhou stranu, když jsem se koukal na MS v XC, tak tam některý pasáže byly dost v bordelu, až skoro enduro styl a to tam jezdí na 110 zdvizích…

        • goofy  

          Když už jsi u těch příkladů u Canyonu, tak proč jsi vynechal Spectral? To je podle mě kolo, které hledáš. Maximálně bych uvažoval mezi ním a Neuronem, ale Strive je velké endurko, na kterém se budeš nudit.

          • Daffe  

            nevynechal, bohužel nedělají s 29 koly

            • goofy  

              Aha.. Moc už to nesleduji, ale měl jsem za to, že dělají 27,5 i 29…

              29 jsou sice mrtvé :-D, ale pokud na nich trváš, tak bych se podíval na konkurenci z Německa, a konkrétně Radon Slide Trail…

              https://www.radon-bikes.de/…il-100-2021/

              • embi  

                je to hezky no, ale strasne mala prostupnost zadni stavby, ktera je i mekka. To je proste no-go.

                • goofy  

                  Tak pokud jezdí turistiku, tak měkčí zadní stavbu stejně nepozná, ale až teď jsem si všiml, že je z hliníku… :-/ Jab kámoše ji má plastovou…

        • JakeF  

          Co pořád lidi táhne na tom zvyšování vidle? Výrobce stráví mraky hodin designem geometrie, ladí úhly, výšku středu atp, pak to testuje… A ty první, co chceš udělat, je tohle celý hodit do koše, zvednout o 2 cm předek, položit úhel hlavy, sedlovky, zvýšit střed… Nedává mi to smysl. Když chci víc zdvihu, koupím si kolo nadesignovaný s víc zdvihem.

          130 mm je úplně v pohodě na všechny traily na TT. Hlavním limitem pro rozbitý pasáže jsou gumy a ráfky.

          • capo  

            Když píše že 130 je v pohodě na TT, myslíš tím jako že to projede všechno aniž by rozbil kolo, ale místama bude třeba muset jet pomaleji a brát na ten typ kola ohledy, nebo že to bude moci pálit jak ho hlava pustí a ta 130 by ho nelimitovala?

            Jinak Neurona dává na 140 sám výrobce u CF8 a LTD modelů (předpokládám že zadek nechává na 130) tak to zas tak dramatický nebude, 150 už je o něco větší změna.

            • JakeF  

              Vždycky musíš brát ohledy na typ kola, ani na sjezďáku to nemůžeš pálit hlava nehlava bez brzd… S menším zdvihem pojedeš trochu opatrněji rozbitý pasáže, kterých je na TT minimum, ale bude zábavnější v pumpovacích pasážích a obratnější v zavřených technických zatáčkách, kterých je na TT dost.

              Když něco dělá výrobce, tak to má vyzkoušený. Když chci víc zdvihu, koupím kolo s víc zdvihu… A to ani nemluvím o záruce, že prasklej rám ti s vyšším zdvihem vidle může výrobce hodit na hlavu.

            • ceo  

              zdvih je jen číslo. takový Smuggler má 120 mm a lidi tomu nakládají jak enduru. Ono to taky jak enduro váží a jede. Těch 120 je na to naladěný progresivitou.

              Spíš než zdvihy tě budou limitovat jiný věci. Na crest to nemůžeš napálit jak na Flow EX…

          • Daffe  

            Neurona právě dělají ve verzi 130mm i 140mm zdvihu … max pro FOX 34 je 150mm, nohy to ještě unesou… kdyby se položil úhel hlavy a zvýšil střed, nebylo by to podle mě o tak moc poznat, naopak si myslim, že by to bylo k lepšímu + hrubší pláště a byl by z toho poměrně univerzální trailbike a s trochou vůle by to zkouslo i lehčí enduro ježdění :)

            • capo  

              BTW. ve FB skupině Canyon CZ/SK to tak už někdo udělal a je z toho nadšenej :).

            • JakeF  

              Když myslíš… Mně přijde, že když potřebuješ víc zdvihu a položenější hlavu, tak je lepší si vybrat kolo s víc zdvihem a položenější hlavou, ne to hned bastlit…

            • Boby83  

              Ono těch 150mm na Neurona půjde dát (jeden se 150mm je i tady). Horší ale je, že dle vyjádření podpory Canyonu je zdvih vidlice pro rám max. 140mm a u většího zdvihu již prý hrozí poškození rámu kvůli vyššímu namáhání v oblasti hlavové trubky. Pokud bys tam chtěl 150, tak jedině na vlastní nebezpečí..

              Otázkou ale je, jestli to má smysl s tímto plánem kupovat – vždyť je tu třeba Spectral, nebo již zmíněný TranceX, který vypadá hodně zajímavě..

              • Daffe  

                Spectrala bych bral hned, kdyby nová řada měla 29 palcový kola ..... mě jde v základu jen o to, vzít trailbike a udělat z něj něco, s čím by šlo sjet i něco drsnějšího v enduro stylu a přitom se na tom povozit kolem baráku, abych nevzal enduro s položenou hlavou, 160/160 zdvizích a budu se trápit v každym kopci nahoru :) … já vím, 2 odlišný styly ježdění, kup si 2 kola …ale na to nejsou finance a hlavně vyjížďky budou ve stylu od XC po enduro, vyjedu od baráku, nějaké lesní cesty a potom kamenitá pasáž směrem dolu, na kopci si kola neprohodim :)…

                • jonti  

                  Zvednutím vidlice si ale moc nepomůžeš, tím i zvedneš střed a tím i těžiště – vlastní zkušenost.

                  Na to občas drsnější ježdění spíš potřebuješ především odolnější pláště.

                • JakeF  

                  Hele a nebojíš se jen zbytečně toho vyššího zdvihu? 160/160 se dá v pohodě do kopce jezdit. Že většina moc nejede je daný spíš tím, že se na to dávaj odpovídající těžší gumy a kola. Zadní stavba se ve výjezdu stejně pohybuje jen pár cm, zbytek zdvihu zůstane nevyužitej, ať ho tam je kolik chce.

                  Já si teď posledně dal na TT nahoru myslím 6× za odpoledne a to mám 16kg 170/170 na kilovejch pláštích. Taky se to dá…

                  • novas752  

                    Ono mu to stejně nepojede. Jestli ho baví jezdit ostrý kamenitý věci, se svou vahou prostě bude muset mít těžký odolný pláště a ráfky. No a pak už je z pohledu jezdivostiq docela dost jedno jestli to bude mít 140 nebo 160 zdvihy a 14,5 nebo 15,5kg…

                  • kejda  

                    +1 :)

                    Já mám furt takovej pocit, že je prostě strašně důležitý pro určitou sortu lidí, aby kolo, co má něco vydržet, vidle 160 mm, nějaký pořádný gumy, hlavně „jelo“ do kopce". Mi je celkem salám, jestli se nahoru vyškrábu za 10 minut, nebo za 15 minut. Rozbité pasáže, které s enduro kolem sjedu beze strachu, mi těch 5 minut navíc vynahradí. Všechno je to stejně v nohách, i napiču těžký kolo, které sedlá dobrý jezdec, dokáže nahoru letět. Ale to bychom tady pak nemohli kvákat donekonečna :)

                  • jonti  

                    Jsem nedávno zkoušel tátův Ghost Slamr a ten i když má malé zdvihy 130 mm, rozhodně není kolem, které bude na TT někoho omezovat.

                    • Atilla  

                      Na druhou stranu za pedálem to moc nejde, pokud se to nezamkne.

                    • JakeF  

                      Souhlas, jak jsem psal, podle mě to je na TT zdvih úplně v pohodě… Jen říkám, že než prasit trailbike přidáním 2 cm zdvihu vidle, to už radši vzít rovnou bajk s vyšším zdvihem, při srovnatelným osazení a nastavení to do kopců zas o tolik pomalejší není.

                      • ceo  

                        Otázka je, jestli tazatel ty 2 cm potřebuje.

                        Druhá věc je, že krotit enduro a trailbike je dost rozdíl. Enduro už chce skill a prostředí, aby ho člověk nakrmil, jinak se jen zbytečně tahá s neobratným těžkým kladivem, které nevyužije.

                        • kejda  

                          ale chuja, dnešní moderní endura nejsou žádné neobratné kladiva

                          • JakeF  

                            No ty 64 hlavy a šílenej reach nejsou zrovna etalon obratnosti :)).

                            • kejda  

                              no tak to samozřejmě, ale jsou dnes i kola s HA okolo 65–66 a tam je to ještě stravitelné, nesedíš jak na dědovým traktoru, co se mu propadla sedačka :)

                          • novas752  

                            Ve srovnání s trailbiky trochu ano. Endura jsou dělaná na závodní enduro = na co nejrychlejší řežbu takřka čimkoliv bez pardónu na skrz s co nejméně zatáčkama (přímá stopa je rychlejší). Aby to kolo působilo zábavně, musíš to už fakt pustit, ideálně v dost rozbitym terénu. Pak je to sice zábava královská, ale ne každý na to má hlavu a i dostatek příležitostí. A v méně náročném terénu je to na modernim enduru prostě nuda, člověk jen jede a nemusí nic moc dalšího dělat, kolo si s tim poradí samo.

                            Zajímavý příklad – Specialized Enduro vs. Status. Status na první pohled taky enduro. Jenže Enduro je postavené na bázi Dema, Status je spíš extrémní trailbike těžící ze Stumpjumpera, o poznání hravější, zábavnější v lehčim terénu. Ve srovnání s tim Stumpem je rozdíl ještě výraznější.

                            • mirorek2  

                              A pak ti je 40 a chodíš pozdě z práce, jsi unavený obecně, máš už třeba nějaké bolístky a jsi rád, že enduro za tebe pár terénních nesrovnalostí vyřeší. Nechceš motorku s baterkou, jen jedeš nahoru pomaleji a dolů si to užiješ jak za mlada na pevňáku.

                              Já jsem za moderní geošku a trendy na nazdvihaném enduru sakra rád, jede to super a světe div se zatáčí to taky :-)

                              • kejda  

                                +1000

                                zdvihy ničím nenahradíš :)

                              • ceo  

                                Nesouhlasím do značné míry. 130 vzadu může být pohodlnější než 150, záleží na naladění tlumiče, průběhu zdvihu. Jen na vyšších zdvizích je „okno použitelnosti“ větší a snadněji se do něho člověk strefí.

                                Velká debata se tady vedla na téma citlivost vidlice vs HA. Strmější HA přispívá citlivosti na malé nerovnosti. Takže zase budeme u toho kde a jak člověk jezdí… Tvářit se, že nazdvihovaný enduro je univerzál pro každého, s tím nesouhlasím.

                  • unitak  

                    Tak tak…100% souhlas. Předtím jsem měl 150/140 trail bike, teď enduro 170/160 a kromě toho, že mě to pustí rychleji z kopce rozdíl nevidím. Do kopce jsem stejně pomalý jako předtím a když je třeba tak na tom ujedu i desítky km přejezdy po cyklostezce třeba…

                    Ono záleží co jezdíš a co očekáváš, já jsem obyčejný hobík, který nemá závodní ambice a jestli jsem někde o pár minut dříve je mi úplně šumák a ten zdvih navíc má pro mě vyšší užitnou hodnotu (radost ze sjezdu) než radost z toho že jsem někde vyjel stejně zadýchaný o minutku dřív.

                    • ceo  

                      Zkus přesednout na nižší zdvihy a zjistíš, že to líp pojede a sjedeš to samé ,jen pomaleji.

                      • kejda  

                        ale on nepotřebuje, aby to líp jelo nahoru, ale aby to SJEL rychleji, zábavně a bez nervů

                        • kejda  

                          přijde mi, jako bys si koupil trailbike, ale po očku toužil po vyšším zdvihu a protože ho nemáš, tak si sám vymlouváš, že vlastně ten vyšší zdvih není potřeba

                          • ceo  

                            Trek je Ex. Jezdím Mondraker 160/150… Na jaře jsem oprášil SingleBe a jezdil obojí a srovnával na stravě. Časově na známých trailech až takové rozdíly nebyly, ale na Foxy mě fakt nebavilo jezdit do práce a lehčí traily jsou nuda. To kolo se musí drtit a držet pod krkem, aby vydalo na co je postavené. Na lehčím trailu se můžu vézt jak pasažér a není to zábava. Aby to byla zábava, tak musím jet palbu. Na HT singlebe, jsem sjel to samé, o něco pomaleji a s o dost většíma nervama, ale přesuny, lehčí terén, hladký flow trail byly zábava i když jsem nejel moji total kudlu.

                            Každý je na něco jiného a cítí se líp v něčem jiném. Mimochodem čas do práce mám na obou cca stejný (přesuny + pár trailu). Na Foxy mám PR i na asfaltu, ale prostě to nechceš. Obuti bylo 2,4 DHR II/ 2,3 aggressor a 2,3 Ground Control/ 2,3 XR3

                            • kejda  

                              těm nervům jsem se právě vždycky chtěl vyhnout. To je jak s autem, chceš se sportovně svézt a zároveň převézt 4 kola. Vyšla mi z toho Caravelle, sportovní je to jak trolejbus, ale ty kola tam hodím jak pytel brambor. Takže vyhrálo pohodlí :)

                              • ceo  

                                Každý má nějakou představu, tělesné proporce a preference. Proto se taky dělají kola různá.

                                Nervy ⇒ adrenalin

                                Hodně to ovlivní geo. Třeba Ibis na Ripmu používá podobný reach, ale díky vyšší hlavě vyšší stack a má nižší BB, pocitově je to úplně jiné kolo, ale pro mě no-go.

                                • kejda  

                                  pro mne byl přechod z Mojo HD3 na Ripmo znatelný, Mojo mi nějak nejelo. Ripmo je proti tomu rychlík, ale eslivá to není jen SUBJEKTIVNÍ.

                                  Pravdou je, že jsem shodil deset kilo a tak nějak Ripmo letí víc, než předtím…

                                  • ceo  

                                    Já bych si od Ibisu vybral HD4, která mi sedla a koketoval jsem s ní. Ripmo ne.

                                    • TJK  

                                      Ripmo AF je v jeho volbe ve vsech ohledech na top pozicich z toho co by mel vybirat (funkcne)

                                      • ceo  

                                        Může být – za několika předpokladů:

                                        1. sedne mu geo
                                        2. rozumíme si v pojmech, jako kořeny, šutry apod. Spousta lidí označuje Superflow za enduro lajnu, a vůbec z každého projetí po cestičce v lese dělají enduro lajnu… Můj dojem na BF je takový, že kdo se ptá na enduro, tak enduro nejezdí. Ortodoxní enduro je technicky náročné ježdění a ti co ho jezdí, nebo se aspoň pokoušejí, tak mívají dost jasné představy , protože k takovýmu ježdění se člověk musí projezdit. A nevznášejí dotazy na „jezdivé enduro“
                                        • TJK  

                                          a- souhlas ale spatne se to „testuje s overuje“ obcas se musim i zmylit

                                          b- nekdy je to i o tom ze kazdy si pod endurem predstavi neco jineho, palba v lese rovne, switchbacky v hrabance, metrovy schody v nule, nebo skakci lajny… s odstupem fora je to beztak vesteni z koule a je to jak rikas.

                                          c – holy fakt je jeden… DW link na ripmu fakt funguje a je to pekelne jezdive kolo, ktere toho zvladne hodne

                                          • čel.A  

                                            Mám teď nove Ripmo. Predtim jsem jezdil vícero systémů, ale dw-link je tedy fakt super. Potvrzuji, fakt jede a jsem nadšený :-)

                                        • JakeF  

                                          Jsi zlý, mlékaři Dane :))

                                        • Foose  

                                          B +1

                        • novas752  

                          Jenže co je ještě zábavné když je to bez nervů.

                      • unitak  

                        Však to netvrdím že ne a taky to tam píšu…já osobně mám větší radost z rychlejší jízdy dolů.

                        Jen říkám že není třeba se bát vyšších zdvihů, ten rozdíl není propastný (pro hobíka, ne závodníka, který pozná změnu úhlu o půl stupně atd…já jsem na todle absolutně necitlivý a nějaké nepatrné změny absolutně nevnímám..)

                  • krabica  

                    Mám trailbike 140/130mm a vidli bych kdykoliv mohl zvednout až na 160mm, ale je to zbytečné, ta omezení dolekopcom jsou úplně jinde, v geo, ostatních lehkých trail komponentech, v pláštích…

                    • jeniiiik  

                      Já na to koukal podobně. Na co s sebou pořád tahat těžké 170/160 enduro, když ten kopec dolů je časově malé procento vyjížďky. Tak jsem skončil na 140/125. No a je tak pro zábavu dokoupil 160/150 ale jednička bude ten trailbike. Viděl jsem to třeba na hřebeni v Rychlebkach. Ti co měli 15–16 kg endura tak do kopce chcipali. Trailbiky v pohodě na horu i dolů…

                      • krabica  

                        Mám taky trailbike (140/130) a EN (160/160), takže tuším co které kolo celkem snese… Nicméně jsem se je letos rozhodl obě nahradit Forbiddnem Druid (150/130), které by mohlo, až na cenu, vyhovovat i tazateli… Jednak jsem se rozhodl přejít na 29 a navíc je mi líto zahálejícího endura.

                  • siskin  

                    A na Trilogy k tomu i pár dalších kopců.. :)

                • Boby83  

                  No, nechci to říkat vyloženě nahlas, já třeba s Neuronem BP jezdím (např. Spicak na Šumave, Klínovec, Moninec, Lipno..) a zatím mi nějak extra nepřijde, že by byla výrazná brzda vyloženě v jeho zdvihu, ale spíš je hlavní brzda v mé hlavě. Jasně, asi tato centra nepatří k nejtěžším v republice a zároveň hodně záleží, jak moc tomu člověk dává a kde má své mantinely. Ale pokud nejsi vyloženě letec, nebo endurista s pokročilým skillem, tak si myslím, že kolo jako Neuron limitem nebude. Otázkou samozřejmě je, jak rychle a kam se chces posouvat…

                  Osobně o výměně za nějaké enduro také občas přemýšlím, ale vlastnosti a jezdivost Neurona při ježdění po místních horáh by mi opravdu scházela, navíc potenciál vyšších zdvihů bych využil maximálně párkrát do roka. A to ještě v případě, že mě pustí hlava o něco dál..

                  Kolo je také v perfektní kondici, rozhodně se nedá zatím mluvit o tom, že by mu to nějak vadilo.

                  • novas752  

                    Na druhou stranu, s celkově robustnějšim kolem (neni to jen o hodnotě zdvihu zdvihu) si člověk troufne víc.

                  • Atilla  

                    Co říká neuron na drop sekci na špičáku?

                    • Boby83  

                      Menší dropy podle mě ok, do těch velkých na Spicaku mě hlava nepustí. Ale je fakt, že tohle by na něj bylo už asi opravdu dost.

                • Lochy13  

                  mam 160/150 27.5 a v pohode s tim do kopcu jde jezdit, dneska uz ma vetsina vyrobcu ten chod zadni stavby vychytanej.

          • kejda  

            K poslední větě doplním – „a hlavně pilot“

    • Lochy13  

      Jak uz tu parkrat padlo, vzal bych giant trance 29. Pro to co popisujes idealni kolo.

      • Šopík M.  

        Jjoo ale Xko které ale v karbonu v nejlevnější verzi pokazili NX kazetou…a cena už je taky lehce přes limit…

      • Daffe  

        po trance jsem už koukal, ale moc se mi nelíbí design :(

        • Lochy13  

          to chapu, ja pred rokem koupil trance 2 27.5 jako prvniho fulla a vylozene se mi nelibil (a nelibi porad, ted ho ma zena), ale za ty penize budes horko tezko schanet neco lepsiho I od direct sale znacek

    • TJK  

      zakladni Ibis Ripmo AF v Xl na DVO do 100k.. ale je otazka jestli vubec bude k dostani.. nic moc vic jezdivejsiho v tyhle cenovce nebude

      • kejda  

        dokonce 86 900, sice na nx, ale jako základ by to mohlo posloužit

      • Honza03  

        +1, váha bude dost, ale za zbytek se to dá odlehčit.

        Popřípadě ten Fuel EX na tom nebude špatně i když v karbonu je už trochu přes rozpočet. Ripmo AF by mělo do konce roku být (aspoň dle informace polských prodejců).

    • HT Adam  

      Cube stereo 150, za ty ceny moc pěkně osazený

      • ra.ma1  

        Ta c:62 na f36 grip 2 a dpx2 v kashime,xt brzdy, newmeny kola…v DE kolem 3600€, akorat musis pockat asi na "21 model…a ram vzdy jde pak vymenit…why not?

      • Daffe  

        https://www.cube.eu/…onteam-2020/

        tak tohle je pecka, pěkný i za dobrý peníze …

        Ale asi kdybych šel do něčeho podobnýho, tak asi https://www.canyon.com/….0/2240.html?…

        Podobný zdvihy, ale Strive má pořád Shapeshifter s možností se přepnout do jezdivějšího modu :)

        • mirorek2  

          když je dobrá geo, nepotřebuješ nic přepínat + další kur*ítko navíc

        • mirorek2  

          a stereo 150 v xl zas tak výhra není, na 90 kg bych ho už asi ani nedoporučil (beru dle svých měřítek)

          • ppavon  

            Proč bys ho nedoporučil na 90 kg?

            • mirorek2  

              Za mě je to lehký trailbike i přes 150 zdvihu. Pode mnou už se to kroutilo, ale zas ne tak tragicky jako SJ 2019.

              Ale jak píšu výše, já mám jiná měřítka, bytostně nesnáším kroutící se zadní stavby…

              A jako Cube posledních x let XL geo je hnus, ta horní roura končí brutálně vysoko

              • embi  

                Stereo 170 2020 ma u hornich vzper naprosto prisernou prostupnost. Nevis jestli to na 2021 nezlepsili? protoze to kolo je tak strasne levny, az by mu to clovek chtel odpustit :D

                • Baba-Ji  

                  Zakladni model za 90K je levny?

                  Pokud teda nemyslis koupi ramu od Schliesseru.

                  Jinak 2021 uz ma zkracenou sedlovou trubku, byt to ne webu neuvadeji. Realne dostanes ram se sedlovou trubkou kratsi o jednu velikost (L ma trubku z M-ka).

                  Jinak ta prostupnost zadni stavby – ja jsem zatim v pohode, ale jezdim prozatimni 27,5 zadni kolo a mista je tam habadej, ale uvidim, az nasadim 29 s 27WT Dissectorem. Pak se rozhodnu, jestli zustanu u muletu nebo pojedu cistou 29.

                  • embi  

                    na cube webu je 84k a osazeni je dost nekompromisni. Newmen kola, GX Lunar, X2 a 38. to je pecka.

                    • Baba-Ji  

                      Musis se ale podivat na vic, nez jen jmena osazenych komponent, ale i na verzi. Vsude jde o basic orezane verze. Tim nechci rict ze nefungujou, spis chci rict to, ze tyhle basic verze lepsich komponentu najdes bezne i na spuste jinych kol, ktere stoji treba o 10K min.

                      • JakeF  

                        Nebo taky 100 víc :)).

                        • Baba-Ji  

                          inu… :D

                          • JakeF  

                            Ale zase třeba u Foxu to není tak hrozný… U RS jsem objednával Lyrika RC2 hned po první vyjížďce s Yari, protože to fakt nešlo. Fox Performance je naproti tomu hodně schopná vidle, akorát nejde tolik nastavit, když člověka baví se v tom vrtat.

                            • mirorek2  

                              Aspoň u té yari použiješ šasi :-), rozdíl stejné vidle s patronou rc2 je fakt propastný

                              • JakeF  

                                Tlumení můžeš měnit u obou. Mně šlo o to, že někdy ty „osekaný“ modely jsou použitelný, jindy ne.

                                • mirorek2  

                                  však já tomu rozumím, větší průser by byl, kdyby nešla rct3/rc/rc2 patrona do yari vůbec

                      • embi  

                        znas kolo, ktere je takto osazene a stoji o 10k min? Ver mi, ze se o komponenty kol dost zajimam;)

                        Jo a kdybys dal priklad neceho co bude mit E1900 kola a SLX sadu, tak to je pro me o tridu horsi kolo. To samy DPX2 ci jeste hure SuperDeluxe.

                        • Baba-Ji  

                          ja treba kola(vyplety) az tolik (jako asi ty) neresim, byt pri rozhodovani to nejakou vahu asi ma. Pro mne je dulezite dycky odpruzeni, brzdy a pak razeni, zbytek uz je spis omacka.

                          • Venda  

                            No vidis, ja zas mam pořadí kola, pak odpružení, brzdy a pohon az na konci;-).

                            • jeniiiik  

                              Hm, divné pořadí tohle…

                            • novas752  

                              To máš těžkej život. Na kolech šetří drtiva většina značek. Na dostupnější modely se často dává to nejlevnější, podle hesla" aby tam aspoň něco bylo".

                              • Venda  

                                Bohužel je to tak. Ale da se. Propain, Trance X advanced…

                  • mirorek2  

                    A tu změnu geo jsi našel kde pls?

                    To by byla použitelná i XL velikost konečně :-)

                    Edit: R 486 das ist wenig

                    • Baba-Ji  

                      hele prislo se na to nahodou na nemeckem mtb-news foru v threadu o Stereu 170. Borec psal, ze si objednal L, ale prisel mu ram s geo M, po premereni se zjistilo, ze akorat sedlova je z geo z M. Pak tam napsal stejnou zkusenost dalsi borec. No pak nekdo kontaktoval prodejce, protoze Cube samotne nereaguje vubec prej. Prodejce psal, ze 2021 modely maji kratsi sedlovky, ze vysli vstric pozadavkum uzivatelu, byt na webu to zatim neni v datech zohledneno. Jinak zatim tedy neni jiste, jestli se zkracovani tyka vsech velikosti, nebo jen L, nebo jinak, neni jiste, jestli se zkracovani dokne/-lo i velikosti XL

                      • theedge  

                        To jakože prodávají jinou geometrii než mají uvedenou u aktuálního modelu ne webu ?

                        • Baba-Ji  

                          jo, ale asi jinou jen u sedlove trubky

                          • theedge  

                            To se mi nezdá, protože s tím by se měl změnit i sklon horní rámové trubky ne ? Nebo je ten rám vždycky stejně vysokej a je jen protažená sedlová trubka ?

                            Je dost zvláštní že by tak zásadní změnu neuvedli na webu.

                            • Baba-Ji  

                              no hele, od porizeni Cube nabyvam dojmu, ze Cube je dosti zvlastni znacka :D

                              • theedge  

                                Tak jestli ti dodali kolo s jinou geo nez jsi si objednal tak to je hodne zvlastni :-)

                                Jinak ja se svym kolem zatim po 2 letech nemam problem …

                                • Baba-Ji  

                                  :D ja su v klidu, ja mam lonsky rocnik …byt bych se za kratsi sedlovou nezlobil :)

                                • Baba-Ji  

                                  tady kopíruju odpověď německého dealera Cube německému chlapci, čerstvému majiteli Sterea 170:

                                  "Die ersten Rahmen, die für die 170er Ausführung von 2021 waren, haben noch ein 47cm Sitzrohr, die neuen 170er Modelle haben nur noch ein 42cm Sitzrohr.

                                  Das ist von CUBE so gewollt und vielfach von Fahrern gewünscht worden.

                                  Auf der Webseite wird noch die Geometrie des älteren Rahmens beschrieben, da die ersten Lieferungen noch die älteren Maße hatten."

                                  Translate říká:

                                  "The first frames that were for the 170 version from 2021 still have a 47cm seat tube, the new 170 models only have a 42cm seat tube. This is what CUBE wanted and what many drivers wanted.

                                  The website still describes the geometry of the older frame, as the first deliveries had the older dimensions."

                                  • theedge  

                                    Tak pokud je to pravda ( a není to jenom internetový drb ), tak jim tam konstrukce a výroba trošku předběhly marketing :-D Markeťáci asi leží s Covidem :-)

                                    Jako 470 bylo na L určitě hodně, nicméně 420 vozím já na Mku a to mi zas na Lko příjde trochu málo …

                                    • Foose  

                                      co přesně změnili? Nezkrátili jen ten chobot co trčí nad horní rámovku?

                                      • theedge  

                                        No to já nevím a je otázka jestli to vůbec někdo ví :-)

                                        • Baba-Ji  

                                          ku chlapi čtěte, když už reagujete – hned v prvním příspěvku to píšu jasně: borcovi přišlo domů kolo, ale neseděla mu sedlovka, přeměřil to a zjistil, že nesedí míry

                                        • Baba-Ji  

                                          počtěte si od tohohle postu s fotkou dál – https://www.mtb-news.de/…8926/page-12#…

                                        • Baba-Ji  

                                          Tak ještě tam ve fóru je video z představení nových modelů a tam o zkrácení sedlovky u L mluví.

                                          Podle vyjádření dealera to teda vypadá, že 2021 má dvě verze geo pro L velikost. První kusy mají starou geo, novější produkce už má novou geo se zkrácenou sedlovkou u Lka. Na webu mají, asi pro sichr, starou geo.

                                          • theedge  

                                            Je zvláštní že v tom fóru některí popisují že jim dorazilo Lko s 420 sedlovkou ale taky 580 horní rámovkou, což plně odpovídá Mku. Tak jenom jestli nějakej šikula v Cube nepolepil M rámy s L samolepkou :-D

                                            • krabica  

                                              :-DDD

                                            • JakeF  

                                              :D no pěkně… Měli to prodat na Slovensko, pak bychom se tu dozvěděli, že to je vlastně výhoda, protože ušetříš gramy.

                                              • Vuk  

                                                Ak niekto vazi 45kg, ovela viac pociti vyssiu hmotnost bicykla. Zmenou svojej polohy bude ovela tazsie menit tazisko na vyrovnanie jazdy, alebo trhnut do bunny hopu. Nemoze vyuzit svoju vlastnu hmotnost na zotrvacnost. Nema ziaden grip v zadnom kolese a sa mu smyka.

                                                Na TDF ma 20 pretekarov do 60kg a niektori iba okolo 50kg, najlahsi mal co viem minule roky 48kg.

                                                27kg enduro ebik alebo, 3,8kg cestak?

                                                https://www.mtb-news.de/…rennrad-vor/

                                                „…Typek si kupil hondu R1, na krizovatke zastavil, nedociahol poriadne na zem a motorka sa s nim prevratila. Behal okolo nej a ak by mu nepomohol taxikar, ostala by tam lezat…“ Aj to som cital v jednej diskusii

                                                Gramarenie je normalna vlastnost, ktora casto vpliva aj pri pretekoch, alebo na dlhych trasach, predsa ak mam ist na vrcharsku trasu, je lepsie ist na niecom o 5kg lahsom.

                                                • kejda  

                                                  Proč by gramaření mělo plivat na preteky?

                                                • JakeF  

                                                  Tyjo, dík… Že se zeptám tak odvážně, kolik těch závodů jsi jel? A kolik míst ti tam ušetřilo, že jsi měl lehký kolo?

                                                  • jeniiiik  

                                                    Určitě by mu to ušetřilo spoustu míst na té spoustě závodů které by mohl jet. Dyť to psali na internetech.

                                                • mpIII  

                                                  Hele, proč nepíšeš tyhle moudra na MTBiker.sk?

                                                  EDIT: sakra, ty exhibuješ i tam :-D https://www.mtbiker.sk/…1619873.html#…

                                                • vojtechposmourny  

                                                  R1 je Yamaha, mudrci.

                                                • novas752  
                                                  1. samozřejmě lehký jezdec pocítí hmotnost kola mnohem vice než 120kg týpek. Jde o poměr z hmotnosti celé soustavy.
                                                  2. Ano, pro stejný efekt na kolo musí s těžištěm hýbat razantněji než těžší jezdec.
                                                  3. Gramaření už i v těch závodech ztrácí význam, spousta závodních silniček je daleko nad limitem 6,8kg, na xc závodech se vozí teleskopky, záměrně těžší odolnější pláště a ráfky, na enduru kde jaký závodník obouvá 1,2kg pláště doplněný o 2×250g cushcore apod.

                                                  A při pohodovém ježdění je to do kopce taky každému putna, kdybych měl o 2kg lehčí kolo tak na 20minut kopec vyjedu stejnym pohodovym tempem o 10s rychleji. Úžasný.

                                                  • Vuk  

                                                    Koľko spravia 2 kg v kopci? https://www.youtube.com/watch?…

                                                    Kde na biku znížiť hmotnosť – hľadanie rozumného kompromisu https://www.youtube.com/watch?…

                                                    nieje jedno ci idem 100km vyjazd s 2500m prevysenim na ocelovom 15kg, alebo karbonovom 10kg biku, ak mam pocitat rovnaku geometriu, plaste, ale ram a komponenty tazsie.

                                                  • mpIII  

                                                    Tady videa od MTBiker.sk nikoho nezajímají!

                                                  • TJK  

                                                    2500 na 100km neni extra silene, prijed k nam do liberce a ukazu ti 2500 na 60 ;)

                                                  • kejda  

                                                    ať si vyjede Smrekovicu, aby věděl, co je kopec :) 800m/8 km

                                                  • TJK  

                                                    hehe to musi bolet :-D

                                                  • kejda  

                                                    úmornej kopec

                                                  • jeniiiik  

                                                    Pak můžeš ukázat, jak se ti na desetikilovem kole pojede z kopce a jak dlouho takové kolo zátěž vydrží. Když už jsme teda ve vlákně o am/trailbiku.

                                                    Hele, ale oceňuji tvé odhodlání. To je mazec, vypičovali jsme tě tady asi úplně všichni a ty si dál jedeš svoje.

                                                    Ten Lector z videa. Díval ses někde kolik váží? Je to super kolo, ale do tvých deseti kilo má sakra daleko pokud na něj nenasadila nesmyslné komponenty.

                                                  • Vuk  

                                                    Ja mam 48kg, podo mnou to nepraskne. A jazdim aj 30% stupania. u nas je vela stupani 2km 300m technickym terenom, alebo aj viac.

                                                    jazdievam aj trasu kde ma Sagan KOM na strave na Javornik a dal by sa tam spravit gerlaching a everesting

                                                  • kejda  

                                                    šikula nesmírný

                                                  • jeniiiik  

                                                    Tohle vlákno je o trailbiku. Na Komy od Sagana tady asi všichni pečou. Trail bike, je na traily, trail je pěšina, cestička lesem, v terénu, někdy do kopce, někdy z kopce, jezdí se tam na kole. Trailovem, většinou odpruzenem. Jede se tam kvůli toho, že tě baví jezdit v terénu. Nějaký Everesting a Gerlaching se na trailu nejezdí. Myslím, že fakt funguješ jako generátor náhodných slov a vět z mtbiker.sk

                                                  • snas89  

                                                    To je jak s malym rozzlobenym harantem: jen vyjazaduje pozornost:)

                                                  • kejda  

                                                    A přitom by stačilo mu jen naplácat

                                                  • Vuk  

                                                    Ja som len poukazal na to ze gramarenie ma zmysel.. Teda aj na trailoch, sledujem traily od traihuntera a mna ako 48kg by nejaky 25kg ebik v zatacke zhodil. Aj 90kg jazdcovi je lepsie mat lahsi bike. Sam autor temy pozaduje aby to nebolo nesmyselne tazke.

                                                    citujem "aby ta bestie v XLku už tak nevážila nesmysl :)

                                                  • krabica  

                                                    :-)))))))))))))) Na Trailhuntera se vyser… Osobně ho sleduju, ale jen kvůli trailcentrům, kde jsem nebyl, zbytek je k prdu…

                                                  • mirorek2  

                                                    a bez zvuku

                                                  • novas752  

                                                    2kg v kopci v mém případě udělají při stejném výkonu rozdíl 5–10s na kopci který jedu pohodovým tempem cca 20 minut (asi 250m převýšení, délka myslim cca 3–4km).

                                                    Rozumně odlehčené kolo je hezký, ale pružinovej tlumuč je ještě hezčí! Aktuálně jsem asi na 15. A jsem s tim mnohem spokojenější než když ti mělo jen kousek přes 14. Dokonce do kopce jsem i rychlejší neboť ten tlumič zamyká fakt dost na tvrdo kdežto můj původní vzduchový i zamčený drobet pohupoval při silnějším záběru.

                                                  • JakeF  

                                                    Máš pružinu s dvojplackou, nebo jsi to už překopal komplet? :)

                                                  • Vuk  

                                                    Ja ked zamknem tlmic tak je zamknuty, nahusteny na minimum doporucene vyrobcom.

                                                  • Venda  

                                                    Tohle video jsem zrovna videl a jestli si dobře pamatuju, tak mu to delalo na cca 10–12 minutovym stoupani cca 20 sekund. Na silničce! Takze se obávatm, ze zrovna tohle video pro tebe moc nesvědčí. Mozna na ty silnici nebo xc, ale urcite ne u trailbiku.

                                              • mirorek2  

                                                :DDDD

                                            • Baba-Ji  

                                              Ale taky pisou, ze zbytek rozmeru na tom ramu je normal L-kovych

                                              • theedge  

                                                Tak je ale přece blbost aby L rám měl horní rámovku 580 … já myslím že z toho vyleze nějaká blbina.

                                                Kdo ví co ti lidi měří.

    • Tomcuska  

      Co třeba tohle https://www.ctm.sk/…eda-cervena/

    • Demon  

      Orbea Occam mi přijde jako skvělý kandidát!

      https://www.orbea.com/…at/occam-m30

      Skvěle vypadá, aktuální geo, tuhý rám a čepy, co víc si přát… (asi jen lepší dostupnost)

      • čel.A  

        Díval jsem se na YT na srovnání s Ripmo a SC HT. OCCAM jednoznačně nejlepší up, dolu Ripmo i SC lepší.

        Ale obecne všechny kola velmi dobra.

      • skytr  

        Letošní Occam mám s Fox 36 a jsem s ním naprosto spokojený, na ježdění po ČŘ ideální, zábavné a ovladatelné kolo i v menších rychlostech, do vzduchu jde úplně samo. Vyladit zadní DPX2 chvíli sice trvalo, ale pak paráda. Bylo potřeba výměnit token v tlumiči za větší, jinak je průběh příliš lineární a na větších doskocích to už nestačilo.

        Zkoušel jsem i Ripmo a Trek Fuel EX, Occam mi nakonec sedl nejlíp. Ripmo mi přišlo jako už moc velký tank, pocitově jede hůř než Occam, ale z kopce bylo teda nejlepší, to jo. Nicméně i Occam je z kopce schopný víc, než mi dovolí hlava…

        • scoty  

          Nevíš, jestli tam jsou nějaké změny v geometrii a vlastnostech oproti modelu 19?

          Měl jsem možnost se na něm svést a taky mi to přišlo super kolo.

          • Daffe  

            Tohle je rok 2019? Koukám na stránky Orbea a Occam pro rok 2020 je podstatně ošklivější, ale tohle je moc pěkný kousek

          • skytr  

            2020 je úplně nový model s přepracovanou geo dle nového trendu. Tedy větší reach, položenější vidlice, strmější sedlovka. Model 2019 jsem nejel, ale mám porovnání z dost jiných kol a podle rozdílů v geo to je výrazně jiné kolo.

    • Nutribird  

      Koukni na Trek Slash, pokud někde bude skladem, ale rok 2020. Je to takové trail enduro, nová geo už je jinde.

    • goofy  

      Ještě mě napadlo něco postavit na minulém Sightovi…

      https://bikemarkt.mtb-news.de/…it-grosse-xl

    • theedge  

      Za mne se tady ty zdvihy reší zbytečně moc. Jestli máš na zadní stavbě 130 nebo 150 poznáš na jezdivosti fakt málo. Jezdivost daleko ovlivňují použité gyumy, směs a tlak. Nevbavím se samozřejmě o nějakém XC závodění, ale o normální vyjetí na kopec.

      • Georrge  

        Taky si myslím že ty 2cm neudělají z jezdivého kola línou plečku či naopak. Stejně tak 34 nebo 36 vidle, tazateli podle mě obě budou vyhovovat, jedna bude lehčí, druhá bude o chlup lépe držet stopu, víc pak záleží na konkrétní tlumící patroně a naladění. Nejvíc udělají gumy a geometrie, zvlášť u té geometrie mi to přijde ošemetné, ta může kolo zabít do kopce nebo naopak z kopce. Přijde mi ale, že geo kol je pořád víc a víc orientované na sjezd, a to napříč všemi kategoriemi. Takže co bylo před pár lety enduro, dnes podobně zvládne trail bike.

        • mirorek2  

          No a já si zas myslím že je to naopak. Když si vzpomenu na svůj Anthem 2013? tak jsem se na něm převracel do každého prudkého kopce i přes 100 mm představec. Teď na 160/170 zdvihu sedím v klidu a nic se nepřevrací.

          O dh modu se nebudeme bavit

        • Foose  

          na výjezdy do kopce je tu ebike nebo grevl :)

    • Esc  

      Scott Genius?

      Diky TL to jezdi dobre z kopce i do kopce.

      • Vuk  

        scott genius je tazky, doporucil by som trailovy focus jam, alebo giant trance (1, 1,5 2 GE 2018, 2019), alebo cube stereo 140hpc 2019,

        2017–2018 su strasie rocniky za 59 000 – 65 000kc a ma to 11,8–13,5kg, focus je na XTckach aj ked len 2piestiky

        bezduse, teleskopka, 150mm zdvyh, zvladne aj XC a enduro.

        Velkost 27,5" chvalil Traihunter ze je lepsi na trialy https://www.youtube.com/watch?…

        Focus je v 27,5" 150mm a 29" 130mm zdvyh.

        • embi  

          co rekne trailhunter je zakon!

        • JakeF  

          Trailhuntera někdo bere vážně? Vždyť strašně blábolí a ani jezdit pořádně neumí…

        • Esc  

          Geniuse mam, tezky to az tak neni.. kdyz k tomu vozis normalni plaste a ne assegai.

          • Vuk  

            genius 14,8kg, focus jam 11,8kg

            • JakeF  

              Úplně vidím to 11,8kg kolo, jak zvládne enduro :)).

              • Vuk  

                geniusy su na enduro, jam je trailovy, on chce aj XC aj trail a iba 10% enduro. Ma to zdvyh 150 karbon, xt brzdy, tak to nieje smejd

                Nebude jazdit na cistokrvnom endure, xc trasy

                citujem:

                něco mezi endurem a XC…Zdvihy cca 140,150

                Použití hlavně traily (flow), občas rozbitější (TT, Rychleby) a tak z 10% těžší enduro.

                nejlépe postavené na XT, brzdy 180/180 nebo 200/180, 4-pístky, karbon, váha 13–15kg (15kg je opravdu hranice)

                • Baba-Ji  

                  mel jsem Spindrifta (180/180) na pruzine na 14,5 kg,nebylo tam nic ojebane nebo s malou vydrzi, tak proc by nepostavil trailbike do 15, kdyz bude trochu chtit.

                  ..teda ale musi podstoupit custom stavbu

                • JakeF  

                  Tys tu psal, že to zvládne enduro… A na to já píšu, že bych to chtěl vidět.

                  Jestli se podle tebe pozná EN bajk podle „zdvyh 150 karbon a XT brzdy“ tak máme asi dost odlišný představy, co je na EN potřeba…

                  • Georrge  

                    Proc by ne, zalezi jen co si nadefinujes jako enduro. Nekteri to jezdi na HT a rikaji tomu enduro…

                    • JakeF  

                      Lidi toho nakecaj…

                    • Baba-Ji  

                      Sak co by ne, jen to komponentove osazeni a geo bude jine, nez na lehkem xc nebo trail biku

                    • Vuk  

                      on chce len enduro 10% a vysvetlil to kamene (rockgarden), ziadne cistokrvne enduro, ak mu poradite enduro, na XC trasach sa bude trapit, chce univerzal. Priorita flow trail a 10% XC a 10% enduro bez skakania zas 90kg nieje vela a ak zvoli dobre plaste a spravny tlak, karbon a tlmice nieco spracuju. Kotuc moze vymenit vpredu za vacsi a sam pisal ze mu staci 180/180 a ide mu o hmotnost

                    • novas752  

                      To klidne muzou, enduro hatdtaily se take delaji.

                      Kazdopadne tak i tak to pro bezstarostny dlouhodoby pouziti chce odolny = tezky plaste, poctiva kola, ktera take nemaji zrovna 1400g, idealne nejakou vlozku do rafku aspon dozadu, ram by nemusel byt zrovna z papiru a mohlo by to mit i vetsi loziska v zadni stavbe, vidlice 2kg+ a nato tata jseš na 14,5kg a máš směle nakročeno k 16…

                      • Foose  

                        přesně… ono na ten rám jdou dát gramařské komponenty… ale aby to mělo tu výdrž tak dnes to pod 14 nepůjde…

                        • jeniiiik  

                          Na 13.3 mám tohle. Odlehcovat už moc není kde aby to mělo smysl. XX1 ASX, 1560g kola, karbon řidítka, ASX Reverb.

                          • JakeF  

                            Uff, 1560g kola, to bych na mokrým Klínovci viděl poslední RZ tak 50:50 :)).

                          • Foose  

                            ok to je moc pěkné…

                          • mpIII  

                            Nevěděl bys, kde by se dal opravdu zadobře sehnat ten Reverb? :0)

                          • goofy  

                            Tak na tom Reverbu se zrovna asi moc hmotnosti neušetří ne? Jinak moc pěkný Norek. Hlavně barva. Mě na těch kolech bez bowdenů furt něco chybí, ale teď se to prý nosí no. :-)

                            • jeniiiik  

                              To máš pravdu, asi ne, ten bude na stejno. Neřešil jsem a ani nevim kolik který váží.

                              Mi zas přebývá na normalnich. Divná mi přijde až Magura kde jsou brzdy vnitřkem.

                              Být na to teď prachy, už to mám i na gravelu. Jen na enduro to dávat nebudu. Vozit náhradní hazku za 15 se mi fakt nechce.

                            • mpIII  

                              V mé velikosti (31.6) je 170mm Reverb o 115g těžší než BikeYoke Revive 160.

                              (teleskop+páč­ka+vedení)

                          • Edwin  

                            Pěkná vilka i zahrada. To si musíš máknout takhle na podzim :)

                      • Vuk  

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        Kde na biku znížiť hmotnosť – hľadanie rozumného kompromisu

                        Ak ma byt enduro len rekreacnych 10% bez dropov a jemu ide o hmotnost a prioritne na flow traily, tak by som to nevidel tak cierne. On nechce aktivne jazdit enduro ani skakat a nema 110kg.

                        Kvalitnejsie komponenty mu zabezpecia dlhsiu vydrz pri zachovani nizkej hmotnosti

                        radsej 11sp retaz. Brzdy magura mt5, alebo XT, (xtr su tazke), dozadu moze ist tensi plast s menej agresivnym vzorom.

                        Kvoli tomu 10% enduru by som nesiel do rocket ron vpredu a racing ralph vzadu a radsej zvolil mountain king.

                        Na mountain kingoch jazdim tiez a nevhodne su iba na dlhych asfaltoch. Predtym som mal nobby nic, ale to je do enduro terenu este horsie a maxxis ignitor je zberac blata.

                        Stredove zlozenie treba urcite hollowtech, pressfit nie.

                        • novas752  

                          Dozadu tenší plášť je velevýborný nápad. Já bych tam dal rovnou FastTrak v Sworks verzi ať to hlavně jeni moc těžký.

                        • JakeF  

                          Nám tady v rámci změn B-F někdo nasadil konverzační AI, která si načetla obecný moudra z netu a teď nám je tu postuje ve slovenštině???

                          • Vuk  

                            Ja mam odjazdene 5000km na 7 bikoch, starsie novsie 1,95, 2,25, 2,35, 2,4 plaste, nobby nic, smart sam plus, maxxis ignitor, mountin king, racing ralph, uhol 66,5, 69,5, enduro, trail, xc, treking, riadidla 680mm, 720mm, 760mm, rozne rozsahy prevodov, na jednom biku som 2× menil dlzku predstavca, zuzoval plaste, menil ignitor za nobby nic. A to mam odjazdene po vymene po tej istej trase velke mnozstvo kilometrov, brzdy aj avidy 5, prevody, sram x9 aj xt aj altus. Rozoberal som viacere stredove zlozenia. Niesu to len informacie vycitane z netu. 5000km len preto ze som za 2 roky viac nestihol.

                            • JakeF  

                              Gratulki… A umíš na tom i jezdit?

                              • mpIII  

                                On je sice mimo, ale že ty si furt musíš honit ego, to taky nechápu :0)

                                • JakeF  

                                  Mě už přestal bavit ten jeho dojem, že tomu rozumí… Někdo si ty jeho nesmysly přečte a vezme to vážně.

                                • novas752  

                                  Tak když je příležitost, tak proč ne žejo… :)

                              • vojtechposmourny  

                                Zase ta trapná fotomontáž?

                                :-)

                              • Vuk  

                                tolko sa chodi s krcahom po vodu az sa rozbije. Aj majster tesar sa utne. Ten skok moze dopadnut aj zle a je to percentualne vacsie riziko nez flow trail bez mostikov.

                                • JakeF  

                                  Fakt jo? Větší riziko než flow trail? A na to jsi přišel sám, nebo to říkal Trailhunter ve videu?

                                • novas752  

                                  Zrovna na nekterych flow trailech se muzes v intergalakticke rychlosti vysypat takovym zpusobem ze to nebude vubec hezky.

                                  • nksh  

                                    Predloni jsme na tomhle dropu nejakymu random typkovi hledali zuby na louce. Takova mezihra nez pro neho priletel vrtulnik :)

                            • krabica  

                              Takže docela bída… :-)

                            • jeniiiik  

                              Výborný, jezdím a zajímám se o kola dvacet let, teď je mi 34. Od začátku spíš Gravity disciplíny, nicméně pricuchnul jsem i k silnici a XC, mám gravela, asi čtvrtého. Závody pro radost, od 16–19 v cykloservisu. Pak jiná práce a kolo bylo koníček. Díky vyhoření v bývalé firmě jsem s koly začal i pracovat, starám se každý rok o cca padesát testovacich kol, ty i servisuju, jezdím s nimi na akce, drtivou většinu jsem si samozřejmě projel. Na ježdění díky rekonstrukci domu atd. nezbývá moc času, ale ty 4000 za rok objedu vždycky. A nehonim kilometry, spíš zábavu na trailu a techniku. Dříve jsem i hodně běhal, to bylo tak nějakých 3000km za rok. Kol jsem vystřídal asi třicet svých, spíš vic. Jen letos jsem jsem jich kupoval pět, na jedno ještě čekám. Některé prodal. Odservisuju cokoliv kromě vidlic a tlumičů, nechce se mi do toho a nemám na to cas. A takové moudra jako ty tady fakt nehazim a vím že jsou tady od toho daleko znalejsi a víc jezdící a zkušenější.

                              • Vuk  

                                Ja jazdim najcastejsie technicky teren a kopce cez vikendy ak neprsi. Radsej 50km pri 1300m prevyseni v technickom terene, nez po ceste.

                                Netvrdim ze som najmudrejsi ale z pohladu 48kg to vidim inak, kde sa da gramarim a kludne mozem pouzit na brutalne DH lahky XC bik, podo mnou neprskne. Mam velkost S, 27,5". Ked som mal velkost M, sedlo bolo nadoraz dole a nedociahol som na zem. Ked som pozical bik so zamknutym tlmenim kamaratovi, tlmic sadol nadoraz. Nahusteny je na minimalnej hranici doporucenej vyrobcom.

                            • novas752  

                              Takze s 2ma rokama nejakych zkusenosti tady snazis vyvracwt nazory lidem co jezdi na kole treba 20 let nebo se servisem kol zivi. Ale jinak dobry, pokracuj, fandime ti.

                            • Foose  

                              tak to si napiš do profilu.. jsi tu 3 dny i s cestou tak ať všichni vím s kým mají tu čest.

                            • Nutribird  

                              5000 km je roční nájezd průměrného hobíka co nemá moc času. Za dva roky umíš akorát kulové, maximálně trochu základů techniky. S tím nájezdem a ještě k tomu na různých kolech nemáš ponětí co je tvrdší treil ježdění nebo enduro.

                        • jeniiiik  

                          Já teď vůbec nevím co mám dělat, mám kliky hollowtech na pressfit osu. Pleteš si tady pojmy, tak aby ses do toho moc nezamotal.

                          • Vuk  

                            myslel som zavitove misky, ktore su lepsie.

                            • jeniiiik  

                              Tak moc nemysli a nerad tady kraviny. Nejdříve několik let jezdi, vystridej spousty kol, nauč se je servisovat alespoň základy, čti a pak zkus přijít s moudry. Fakt to nefunguje tak, že si pustíš jutube a za dva víkendy jsi znalec v oboru.

                              To není hollowtech ale BSA a můžeš ho mít k jakékoli ose klik nejen k Shimanu.

                • novas752  

                  Enduro je Scott Ransom, Geniusy jsou trailbiky.

                  • Vuk  

                    Focusy maju v trailovej verzii o 1kg menej. Ked precitam genius, podvedome si predstavim tazku kovadlinu, lebo som v ponuke eshopu pozeral hmotnosti vsetkych fullov a urobil som si obraz o tom, ze scott pri geniusoch negramari.

                    Sparky su XC, su pre dieta, utle dievca, alebo slachoviteho 45kg chlapa z koncentraku vhodne aj na trail. Staci namontovat teleskopku ak ju nema.

                    • theedge  

                      Vuk registovanej před týdnem nám sem přišel prinést veškeré moudro všehomíra :-D

                      • mpIII  

                        Jo, to je prostě sranda :-D

                        • JakeF  

                          Přitom jenom netrefil dobu… 10 let zpátky se tu nic jinýho než gramy neřešilo :)). Kdo měl bajk přes 10 kg, tak byl outsider.

                          • wilda81  

                            Teď je zase opačný extrém. Sjezdové gumy a vložka i na XC.

                          • jonti  

                            Jsem byl outsider. Teda mozno chvili jsem mel kolo i pod 10kg, ale kdyz jsem na vyjizdkach a zavodech pichal vic nez doma, preslo me to.

                            • JakeF  

                              To mi připomíná, jak jsem zkusil Furious Freda… Za 3 závody 4 defekty :D.

                            • kejda  

                              tak jak, doma je doma, ale píchat na závodech asi taky nemusí být úplně špatný :)

                        • mirorek2  

                          já jak čtu cokoli .sk zbystřím a ano znepokojuje mne nový štýl b-f

            • capo  

              Ukaž Jama kterej má 11,8kg…

              Nejvyšší (nejlehčí) aktuální model má psanejch 13,9kg.

              • Vuk  

                https://sadesport.sk/…vadzaci.html

                tento ma 11,9kg

                ale inak co sa predava novy ma viac, ono staci dat prec duse, vymenit riadidla, gripy, plaste, alebo rafky a k 64 000 kc doplatit a stale to bude do 100k a 11,8kg, som detialne pocital. Pripadne dat prec dvojplacku

                Ak mu staci 13,5kg u velkosti S, 13,6kg u velkosti M, (L neviem) tak usetri.

                https://ebike-expert.sk/…27/628013530

                https://www.ebike-expert.sk/…29/628013520

                ja som ho videl za 64 000kc novy. na stranke co som dal odkaz mal nedavno tiez nizsiu akciovu cenu.

                Je to univerzal na trail a ciastocne obsluzi aj XC a enduro. ma 2placku na dlhe presuny po asflate. S 2plackou a nizkou hmotnostou vyjde tazky kopec.

                • capo  

                  Jasně, kolo za 7000EU na 27,5" možná mohlo těch 11.9 mít, ale to nesplňuje ani požadavek na 29" od tazatele ani cenu. A tohle konkrétní kolo se nikde pod 100t sehnat nedá.

                  Tazatel shání XL na 29", takže házet i jiný výprodeje starých kol na 27,5", který jsou navíc dostupný jen náhodně a v jiných velikostech asi taky moc nepomůže.

                  A už vůbec nechci rozjíždět nějakej flame, ale že bys z toho aktuálního modelu udělal cokoliv pod 12kg do 100t je imho holej nesmysl, pokud tam nedáš nějaký úplný šlupky pláště. Koukni se na kola v top speckách kolik váží. Tohle má opravdu těžkej rám. Tam prostě ten prostor není. Nebo jsi se na tuhle hmotnost chtěl dostávat s nějakou tou 27,5?

                  • Vuk  

                    nove modely sli cenou aj hmotnostou hore. Ak najde nieco so zlavou co je v obchode 3 roky, S a XL sa predavaju tazsie, nez M a L.

                    Ten Jam sa vyrabal aj v 29"

                    Starsi Giant Trance tiez splna hranicu 13,5kg a 63tisic bez uprav.

                    Cube, Giant, Merida, Focus, Mondraker sa mi podarilo najst s takou vybavou a zdvyhmi v takto nizkej hmotnosti. A viem to preto, lebo ich predavac vazil, takze to nieje chybny popis.

                    modely 2020–2021 su vyhodene peniaze a vyssia hmotnost. Ja dlhodobo sledujem ceny a hmotnosti.

                    A niektore som aj pocital hmotnost komponentov.

                    Niekto pisal ze vyrobca mal strach aby to nepraskalo, ze nema sancu tak presne kontolovat kazy na rame a preto novsie karbon ramy su len o 0,5kg lahsie od alu.

                    Niektori vyrobca radsej nedal ziadny full model 2021 v karbone.

                    Dalsi pisal aj to, aby slabosi nevladali jazdit a kupili si ebik.

                • kejda  

                  úplně nerozumím teď těm cenám, euro tak spadlo, že furt říkáš cenu okolo 64 tisíc?

                  • Vuk  

                    tolko stoja tie stare 3 rocne modely. 2100–2400€.

                    Predajca naskladni 2021 a dopredaje predava so zlavou.

                    • kejda  

                      ach tak, takže tři roky to někde leželo…

                      • Vuk  

                        je to XL a taky vysoky zakaznik sa nenasiel co by jazdil trail a dal sa zmiast jednoprevodnikom, alebo ebikom.

                        Lezalo to v sklade v krabici.

                        • JakeF  

                          Když to za ty prachy 3 roky nikdo nechtěl, tak to možná bude mít důvod…

                          Ale chápu, potřebuješ prodat ležák, co ti zabírá místo.

                          • Vuk  

                            Ja obchod nemam, podla mna je lepsie kupit starsi vyssej kategorie ako novy drahy s horsimi komponentami.

                            Nechcem doporucovat 10 rocny model. Ale zas sa to tak za tie 2–3 roky nezmenilo.

                            Velkost XS sa tiez malo predava, lebo chlap je obvykle vysoky aspon 180cm a 2m chalpov je tiez malo.

                            Kolega kupil novy HT za 600€ a ja v bazare starsi o 2 kategorie lepsi za 400€ co stal kedysi 2000€.

                            Povodny majitel ho mal dlho v pivnici a nebol moc opotrebovany.

                            Urcim si cenovy strop, vybavu, ake trasy chcem jazdit a ak mam stastie na bazar, tak kupim to za co by som inak v obchode dal obrovsku ciastku.

                            Bazar je tiez moznost, ale pri 100k kuskoch radsej nie. Tam skor vypredaj.

                            Vidiet to aj pri biku rockmachine, kde model 2019 je o dost lacnejsi od 2020 a vybava rovnaka, alebo na starsom mi vyhovuje viac a este je lahsi. Ceny novych bikov isli hore.

                            • jeniiiik  

                              Tak zrovna v téhle kategorii se za dva tři roky změnilo sakra hodně…

                              • theedge  

                                přesne – za poslední 2 roky bych řekl že se ty kola změnily naprosto zásadně.

                                • goofy  

                                  Otázkou je, jestli ty 3 roky starší kousky byly tak špatné, aby se u nových připlácelo +40 000 a +1,5 kg…

                                  • theedge  

                                    Tak to uz si kazdy musi uvedomit sam co chce. Geometrie se za posleni 3 roky zmenili dost zasadne – kdyz se podivas na modely 2017.

                                    A 40k beres bazar vs. nove kolo?

                                    • goofy  

                                      Beru samozřejmě nové, pokud teda ještě něco je, což je samozřejmě největší problém. A ten rozdíl tam může být klidně větší. Je fakt, že když teď ty kola nejsou, tak asi ani slevy nebudou. Jinak ty posuny byly jak kde. Třeba se dívat rám od rámu. 29 moc nesleduji, ale ono to současné delší a nižší nemusí být pro všechny tak spásné, jak se výrobci snaží tlačit.

                                      • Georrge  

                                        Prave s ohledem na ty zmeny v geo v poslednich letech bych rekl, ze zakladateli bude nejvice vyhovovat trail bike, protoze se to posunulo dost smerem pro jizdu z kopce (ale starsi rocniky nevim nevim). Nevim jak moc se dnesni trail biky priblizily starsim EN kolum, jestli to ma nekdo nastudovane tak k tomu neco napiste.

                                        A taky mi prijde, ze dnesni trail biky jsou komponentove stavene dost odolneji, nez pred 3–5 lety, ostatne to se na trail kolech jeste vozily 32mm vidle, o tom by tu mnozi prohlasili ze se na tom neda jezdit :)

                                        • goofy  

                                          Já netvrdím, že mu trail bike nebude vyhovovat. Být tazatelem, tak bych ani do ničeho jiného nešel.

                                          • Lochy13  

                                            Presne, zakladatel trosku nestastne napsal enduro a uz se mu doporucujou nesmysly. Pritom ze zadani jasne vyplyva trail bike.

                                        • JakeF  

                                          Přesně tak… Všechno se to posunulo víc dolekopcom a s dnešníma tlumičema jsou i nižší zdvihy hodně schopný.

                                          Navíc samotná EN kategorie se posunula víc do sjezdova, před pár lety většina 27,5" a 150 zdvihu, dneska novinky 29", 170 zdvih a <64° hlava…

                                          Dnešní Fuel EX jako čistokrevnej trailbike 140/130 je díky 29" kolům a agresivní geo dolekopcom srovnatelný kladivo jako Stumpjumper 29 nebo Patriot 27, na kterých 5 let zpátky vyhrávali Michal Prokop a Jirka Fikejz enduro závody :)).

                                          • jonti  

                                            Jsem ted videl ve vyprodeji predchozi model Specialized Enduro, tak si rikam, jestli treba takove kolo by nebolo dobre na tazatelovo pouziti.

                                            • JakeF  

                                              Já si pár týdnů zpátky sednul na svoje starý Enduro a už bych touhle cestou nešel… Na jeho použití radši moderní geo a nižší zdvihy…

                                              Ale samozřejmě otazník je cena, starý Enduro asi půjde sehnat za parádní peníze a pak by to mohlo dávat smysl. Bez ohledu na cenovku bych radši vzal Fuel EX.

                                              • jeniiiik  

                                                Je to dobrý rozdíl že? :D :D

                                                Geo stumpa a endura , na kterém jsem kdysi jezdil okolo 25 místa na enduro serii a byl 11 na trilogy v jsem měl teď na XC Norco Revolver se 120 mm zdvihu.

                                                • JakeF  

                                                  Šílená koza :)) Je to hodně o zvyku, to kolo zvládne hodně, ale už by se mi zpátky zvykat nechtělo…

                                              • Vuk  

                                                ano s limitom 100k a pri jeho poziadavkach radsej trochu starsi model.

                                                Len netreba radit cistokorvne enduro, ked ani neskace a enduro povrch je len 10%

                                                • JakeF  

                                                  Souhlas se zdvihem, nesouhlas se starším modelem.

                                                  Radši trochu horší osazení a průběžně ho měnit, jak se bude opotřebovávat nebo si bude chtít dělat radost, než koupit model se starou geo a pak si za rok sednout na moderní geo a zjistit, že to chce s výměnou začít od rámu…

                                        • Vuk  

                                          Jam 2017 ma 34mm vidlu a splna vsetko co autor chce.

                                      • jeniiiik  

                                        Teď je trošku jina doba. Není co vyprodavat. Na prodejnách se prodaly i fakt šílené špeky, ležáky jak hrom. Borec poptával i nějakou elektriku, které ležela ve skladu giantu snad sedm let. Že to někde našel že je skladem. Tohle fakt není doba na to abys měl aktuální modely ve slevě 20–30%. Není důvod. Bejvávalo kdy jsem bral pro známé asi dvacet kol u Ramaly. Specialized Stumpjumper Elite za 52000,– slevneny ze 124.000,– protože jich S mělo prostě hodně. Žádná známost, nic, cenu jsem našel tehdy na zbozi.cz.

                                        • goofy  

                                          Jo.. beru to, že teď asi fakt sehnat zlevněnou skladovku bude problém. Pár nějakých kousků co by se mi líbilo jsem náhodou našel, ale nic pro tazatele.

                                    • Vuk  

                                      za 10 rokov sa zmenila geo dost, ale za 3 roky tolko nie, pri tej zvysenej cene.

                                      https://kolo.cz/…era-2-0-2010

                                      https://kolo.cz/…lsion-2-2008

                                      Ked som chcel kupit gravelride 500 2019 a prisiel 2020, novinka bola horsia a drahsia. Obe mal mtbiker na sklade a cena 2019 neklesla. Mtbiker nemoze za to co vyrobi vyrobca.

                                      • JakeF  

                                        Takže geo se za 3 roky změnila málo, protože se za 10 let změnila víc?

                                        Co je tohle za argumentační logiku?

                                        • mpIII  

                                          Nekrm trola… stačí se podívat jak se změnila geometrie u SC 5010. První a druhá verze byly víceméně XC nebo trailbiky. V3 už má geometrii až na pár detailů shodnou s předchozím Bronsonem V2…

                                        • AussigBiker  

                                          A taky je geo u novyho kola horsi, protoze novy kolo je drazsi a jsou na nem horsi komponenty. A mtbiker za to nemuze, i kdyz mel kola na sklade.

                                          Jasny jak facka preci :)

                                      • mpIII  

                                        Furt dokola, dej už pokoj, neplevel to vlákno…

                                • Vuk  

                                  novinky sa zmenili k horsiemu, zvysila sa cena, zvysila sa hmotnost o 1kg, miesto XT 8000 sady je tam uz iba deore 6000, mensi rozsah prevodov kvoli 1 placke.

                                  Tieto detaily sledujem posledne 2 roky velmi presne.

                                  DT swiss, fox 34, alebo rockshox super deluxe, XT 8000, alebo XTR, alebo sram X01 XX1

                                  teleskopka, do 13kg, 150mm zdvyh, 760–780 riadidla, 2,4" mountainking, prevody 36/26–11/42 (38/42–11/46) na vyjazdy k rozhladni a dlhe cestne presuny a 100 000 kc je moc vela.

                                  Ak niektory bike ma nieco lepsie, iny komponent ma horsi. Menit komponenty nechcem, lebo by sa to predrazilo.

                                  Tlaky v plastoch si upravim, a pozeram len na bbdrop, razvor, dlzku zadnej stavby a uhly. Reach a stack nie, to si vyberam podla velkosti ramu a sadnem nan v obchode. Jedine ak predstavec vymenit.

                                  Trail je univerzal, lebo sa da pouzit ciastocne aj na XC aj na enduro, ak je to rekreacna enduro jazda.

                                  Vyrobcovia si nechavaju najvyssie sady a komponenty len pre najdrahsie biky nad 150k a pridali na hrubke karbonu aj hlinika, aby to nepraskalo. Slabi rekreacni turisti si potom kupia ebike. 10% ludom co im ebik, hmotnost ani mensi rozsah nevyhovuje, budu musiet zaplatit 250 000. Drahe biky ani nemaju navarok na presmykac a maju rozsirenu hranatu sedlovu trubku.

                                  • JakeF  

                                    Stačí ten odstavec, jak podle geo vybíráš kolo, a je jasný, že tomu rozumíš úplný hovno…

                                    • jeniiiik  

                                      A barvu pěknou to musi mit…

                                      Mele kraviny tady ten nastrčený pán z MT bikera.

                                  • jeniiiik  

                                    A nemá to logiku aby nejdražší sady byly na nejdražších kolech? Kola celkově jsou dražší, stejně tak stoupá kupní síla. Takže je to sul nul nebo spíš levnější než dřív.

                                    Navarok na presmykac už nikdo nechce.

                                    • JakeF  

                                      Já bych chtěl XTR na kole za 80… Na nejvyšší modely ať si dávaj klidně Deore, to mě nezajímá :D.

                                      • jeniiiik  

                                        Vždycky mě pobaví Alivio brzdy, k tomu XT prehazka a OEM jebky náboje. Ale na takové jako je tady ten to asi platí.

                                  • jeniiiik  

                                    Ta tvoje logika X01, DT, Fox 34… Podívej se na maloobchodní věci tady těch komponentů. Udělej si tabulku, secti si ceny a vyjde ti, že logicky kolo na tech dílech nemůže být za 100 tisíc.

                                    • jeniiiik  

                                      … maloobchodní ceny…

                                    • Vuk  

                                      a preco sa take rocniky 2017 s kvalitnymi komponentami v nizkej hmotnosti vypredavaju pod 100k?

                                      • jeniiiik  

                                        Tak něco jiného je výprodej a něco nové kolo aktuálního ročníku.

                                        A vyprodávaji se, protože už je to ,, zastaralé,, se starší geo ATP a zůstalo to ležet někde na krámu. Ty Focusy nebo co to bylo bych třeba nechtěl ani v té době.

                                        • Vuk  

                                          geo ma moc nezaujima, na traily je to vhodne. Useterit financie na geo a ziskam vseky komponenty profi kategorie.

                                          geo 2017 je na flow traily dobra a ziskam este dvojprevodnik ako univarzal na dlhe cestne presuny a vyjazdy k vysielacom.

                                          autor temy nechcel profi enduro ako mu tu spusta ludi radi. Mojim navrhom starieho modelu by usetril financie a zostala mu vybava XT a 150 zdvyh.

                                          Zastavam nazor goofyho

                                          Otázkou je, jestli ty 3 roky starší kousky byly tak špatné, aby se u nových připlácelo +40 000 a +1,5 kg…

                                          Uvadzas tu, ze spickova vybava za 100k nieje realna, preto vypredaj.

                                          • JakeF  

                                            S dvojpřevodníkem si bude na TT a RS vyloženě chrochtat blahem…

                                          • mirorek2  

                                            geo ma moc nezaujima

                                            a tímto bych to jaksi uzavřel

                                            hele opravdu jdi ta svá moudra blít kamkoli na .sk

                                      • Nutribird  

                                        Protože ty kokot je to starý šrot, který nikdo nechce. 2017 ještě o 12 Eaglu nikdo nevěděl. Boost a další.

                                    • Baba-Ji  

                                      pobavil mne nedavno test S Enduro na nejakem britskem magazinu. Testovali samo komplet kolo. Rikali, ze je dobre, ale drahe. Pro zajimavost secetli cenu ramovky + vsech komponent, kdyz by to nakoupili zvlast v eshopech a tahle skladana varianta je vysla snad az o 2000 liber levneji, nez komplet od dealera :D

                                      • novas752  

                                        A to by jeste meli aftermarket verze komponentu ktere jsou podle nekterych pry i kvalitnejsi.

                                      • jeniiiik  

                                        U těch hodně drahých to tak někdy je. Ale kdo si zase koupí SW za 260.000 nebo kolik teď stojí?

                                        U kola za kilo ne a nebo jsi na stejno. Jasně, když nakoupis díly po výprodejích, ramovku z Schlesser nebo jak se jmenuje atd tak to vyjde levněji. ;)

                                        • wilda81  

                                          +1

                                          U top modelů a butikovek využívají, že cilovka přijde a chce to nejlepší a hned. Když si někdo dá práci se sháněním, tak se v pohodě dostaneš s cenovkou níž. Ale chce to čas…

                                          • mpIII  

                                            +1, když jsem viděl kolik chtějí za 5010 na X01 a karbon kolech, tak jsem málem padl na znak :0)

                                            (Ano, SC Reserve wheels jsou poněkud dražší kola, ale nemyslím si, že stojí za 53 tisíc MOC)

                            • Edwin  

                              Bohužel na naprostou většinu XL kol se dvoumetrový frajer pohodlně neposkládá.

        • novas752  

          Na trialy je 27,5" vůbec nejlepší! Doporučuje 9 z 10 trialistů včetně trialhuntera…

          • Vuk  

            V serpentinach je 27,5 mrstnejsi.

            Pre vysokych su samozrejme vhodnejsie 29". Dirt jazdia na 26" aj vysoki.

            Kamarat ma 190cm/90kg a jazdi 26" full enduro.

            • AussigBiker  

              To jo, na trialový serpentiny jedině 27.5!

            • Nutribird  

              Tohle je snad o geo ne. Moderní 29 jsou obratné úplně stejně jako 27,5.

              • novas752  

                Moderní enduro neni zrovna vrchol obratnosti.

                • Nutribird  

                  Dobře, ale pokud vezmeš v potaz 29 rozměr a trail bike nebo trail enduro, tak ano.

                  • Vuk  

                    on chce na flow traily.

                    enduro bez dropov kamene len 10% trasy.

                    29" ma dlhsiu zadnu stavbu a aj razvor, enduro a dh maju predkopnutejsi­u vidlu.

                    pod 66st hlavoveho uhla nedoporucujem, 70st je vela na enduro. Neviem ci chce do kopca, z kopca, alebo aj cestne presuny. Trail je univerzal.

                    29" moze kupit, len preto ze je vysoky a na XC by to mal dobre

                    https://www.mtbiker.sk/…iskusie.html

                    https://www.youtube.com/watch?…

                    • mirorek2  

                      to jsou zase moudra…

                      já mám 63,5 a doporučil bych ihned

                    • JakeF  

                      Nojo, naposlouchaný moudra od Trailhuntera… Každý trochu těžší místo objíždí, ale chtěl by radit lidem, co mají jezdit…

                      Pro tazatele je určitě 29" ideál a určitě hlava pod 66.

                      • Vuk  

                        on chce enduro len 10% rekreacne. Ten uhol pod 66 mu v endure pomoze, ale pri XC uskodi. 66,5 je akurat na univerzal trailovy bike

                        • JakeF  

                          Zkusil sis něco s moderní geo?

                          Položená vidle při moderním delším reachi a strmý sedlový trubce se chová úplně jinak, než se chovala dřív na krátkejch kozách.

                          I když 66,5° už je v pohodě na trailbike taky.

                          • jeniiiik  

                            A dodal bych ještě zkráceným offsetem vidlice…

                            Tehdejší 66 stupňů stupňů hlavy a vidlice s 51 mm offsetem byla pěkná kravina pokud se nejela palba dolekopcom. Na rovinaté traily to bylo za trest.

                    • novas752  

                      Já bych naopak doporučil hlavu 65–66 a zdvih na 29" kolech tak 120–140.

                  • Lochy13  

                    Se stejnou geo bude 27.5 vzdy obratnejsi, neni treba si nic namlouvat.

                    • mirorek2  

                      Zkusil jsem dát na stejné kolo jen menší kola a obratnost byla stejná, jen jsem byl klikama níž :-)

                      • Lochy13  

                        ok spatne jsem to napsal, pokud bude 27.5 bike a 29 bike mit stejnou/podobnou geo bude ten 27.5 obratnejsi. To je proste fyzika.

                        • JakeF  

                          27,5 bude míň stabilní a ochotněji reaguje na drobný podněty. Reálně to ale ještě neznamená, že s ní projedeš zatáčku rychlejš, tam hraje roli daleko víc faktorů.

                          29 stavěná na zábavu může být snadno obratnější, než 27,5" s agresivní geo stavěná na palbu v bordelu.

                          • Lochy13  

                            Hele nevim jak uz to jinak napsat. Nepsal jsem nic o rychlosti.

                            pisu o porovnani ± stejne ladenejch biku 27.5 a 29, ne o trail biku 29 a DH 27.5, kurwa cti na co reagujes :)

                            • JakeF  

                              Jenže tvůj předpoklad je blbost… ± stejně laděný bajky 27,5 a 29" nemají stejnou geo… Když třeba Spešl dělal Enduro v obou rozměrech, tak hlavovej úhel se lišil o 2 stupně.

                              • Lochy13  

                                OK, Nomad vs Megatower at je tedy jasne co myslim.

                                To ze nejakej vyrobce udela 2 ruzny kola a da to do enduro kolonky neni prece dulezity.

                                • jeniiiik  

                                  Enduro je jedno kolo, ten model se tak jmenuje a dělal se ve 29 a 27.5.

                                  • Lochy13  

                                    no pokud meli ty 2 kola 2 stupne rozdil v hlavovym uhlu tak to byli 2 ruzny kola:)

                                    • JakeF  

                                      Zkoušíš to na remízu slovíčkařením, ale podstata ti uniká…

                                • JakeF  

                                  SC nemám geometrie v hlavě.

                                  To je právě ten tvůj nesmyslnej předpoklad… Že má 27,5 a 29" jinou geometrii z toho nedělá jinou kategorii kola. Naopak, pokud uděláš stejnou geometrii, tak to cca o tu 1 kategorii posuneš, protože 29" kola maj díky lepší průchodnosti a větší setrvačnosti podobnej efekt, jak kdybys položil hlavu cca o 2° a přidal cca 2 cm zdvihu. Proto abys měl 27,5 a 29" kolo srovnatelný, tak geometrie nutně musí být jiná.

                                  • Lochy13  

                                    Vazne? Tak to brnkni do SC ze to delaj uple blbe :D

                                    Nomad 65st, Megatower 65st, V-10 27.5 63.7st, V-10 29 63.7

                                    • JakeF  

                                      Proč by to dělali blbě? Maj 29" na rychlý tratě a 27,5 na techničtější, to je naprosto v pořádku…

                                      Jen to nejsou stejný kola, jak nám tu ty vnucuješ, každý má jiný uplatnění.

                                      • Lochy13  

                                        Uz nemuzu, ja nikde nepsal ze jsou stejny, celou dobu jen pisu ze bike 27.5 se stejnou/podobnou geo jako bike s 29 bude obratnejsi. Ty to ted na prikladu co jsem dal od SC potvrdis „Maj 29“ na rychlý tratě a 27,5 na techničtější" a ja ti neco vnucuju :D

                                        btw ty V-10 jezdej/jezdily stejnou trat ve svetaku jako cisty 29 I jako mullet.

                                        • krabica  

                                          Základ je, že je blbost obecně porovnávat 27,5 a 29 biky, ale musí se porovnávat konkrétní kola a to včetně výbavy, která může výrazně ovlivnit chování kola.

                                        • JakeF  

                                          No a já ti říkám, že 27,5 a 29" se stejnou/podobnou geo nemá smysl srovnávat, protože to jsou kola na jiný použití.

                                          Když už vytahuješ ty SC…

                                          Když pro mě bude Megatower moc kladivo, tak sáhnu po Nomadovi, protože na lehčích trailech je na něm víc zábavy.

                                          Když pro mě bude Spešl Enduro moc kladivo, tak sáhnu po Stumpjumperovi, protože na lehčích trailech je na něm víc zábavy.

                                          V jednom případě vyberu 29" s míň agresivní geo, ve druhým 27,5 s podobnou geo, ale v obou dosáhnu stejnýho výsledku = budu mít o kategorii trailovější kolo… Proto ti říkám, nesrovnávej kola s podobnou geo a jinýma kolama, stejná kategorie kola na 29" kolech má míň agresivní úhly a míň zdvihu.

                                          • Lochy13  

                                            Vokecavej to jak chces, proste si napsal blbost. Ja chapu, ze jsi asi spokojenej s 29 – fajn, ale nema cenu si namlouvat ze je to kolo neohrabanejsi nez equivalent v 27.5. Jiste sis ho koupil kvuli jinejm prednostem.

                                            • JakeF  

                                              Já myslím, že se chápeme, jen prostě považujeme za ekvivalent něco jinýho… Podle mě to je kolo, který je podobně schopný v terénu, podle tebe to je kolo s podobnýma úhlama.

                                              Já to právě vidím i na tom SC… Na svoje požadavky bych Megatower mít mohl (mimochodem jsem ho i velmi vážně zvažoval), ale Nomada ne, tam bych chtěl minimálně agresivnější geo.

                                              • Lochy13  

                                                No porad jsi me nepresvedcil :)

                                                nukeproof Mega 275 I 290 uhel 64st a Sam na obou vyhrava/l svetaky, takze urcite jsou na to samy pouziti.

                                                • JakeF  

                                                  No ale to ti říká přesně to co píšu… 29 si vezme jako kladivo na rychlý tratě a 27 na techničtější tratě.

                                                  Jezdci Spešlu to dělaj úplně stejně, na rychlý tratě maj 29 Enduro, ale protože nemaj k dispozici 27, tak na ty techničtější tratě berou Stumpjumper.

                                                  Vyplývá mi z toho, že 29 Mega je srovnatelná s 29 Endurem a 27 Mega je srovnatelná se SJ, kterej má sice 29, ale konzervativnější geo a míň zdvihu.

                                                  • Lochy13  

                                                    Ne ,do lonska jezdil 275 a potom 290. Kola nestrida pokud vim.

                                                    Stejne tak u SC jezdej bud V-10 29 a nebo v-10 mullet, ale jezdej to kolo na vsech tratich a nestridaj to.

                                                  • JakeF  

                                                    Ty SC střídali podle závodů, přivezli obojí a pak se rozhodli během tréninku. Ale je možný, že teď už se usadili na jedný variantě.

                                                  • Lochy13  

                                                    Pred sezonou to ruzne zkouseli, ale sezonu jezdil Greg 29 and Loris mullet co vim.

                                                    Je to jedno, proste to vidime jinak no.

                                                  • JakeF  

                                                    Já myslím, že se nakonec celkem chápem… Jen zbytečně slovíčkaříme, co považovat za ekvivalent :).

                                          • mirorek2  

                                            pleteš si nomáda a bronsona IMHO

                                  • Georrge  

                                    To s tema 2cm je blbost. Pri prechodu z 26 na 29 jsem prisel vepredu o 2cm, vzadu o 3cm a ani zdaleka mi to vetsi kola nevynahradi. Ani nevim proc by tomu tak melo byt. Lepsi pruchodnost pres male nerovnosti mozna, ale pruzeni se stara o vic veci nez jen o male nerovnosti.

                                    • JakeF  

                                      Je to znát i ve velkým bordelu, rockgarden projedeš daleko snáz na 29", než na 27,5 se stejným zdvihem a geo. Malý nerovnosti u týhle kategorie kol vůbec neřeším.

                                      • Georrge  

                                        No nevim, me se teda v terenu lip jezdilo na 150mm 26" nez ted na 120/130mm 29". Asi mam proste rad, kdyz kolo vic pruzi, kdo ma rad spis tvrde odpruzeni tak ten z 29 vytezi vic. Z hlediska rychlosti z kopce to ty 2cm mozna nahradi, ale z hlediska pohodli, zabavy a pocitu z kola urcite ne.

                                        • JakeF  

                                          Jo, s tím souhlas… Je fakt, že já to porovnávám primárně z pohledu rychlosti a schopností, co to kolo zvládne projet a co už ne.

                                          Pokud člověk rychlost neřeší a chce hlavně zábavný kolo, tak to bude spíš jak říkáš ty.

                                      • Vuk  

                                        To je pravda, lenze autor chce taketo nerovnosti len 10%, priorita je prenho flow trail.

                                        Mensimi kolesami dokaze znizit hmotnost pri tej istej cene. Je tiez zamerany na gramarenie ako ja.