• robin54

    Ahoj ahoj

    Prosím Vás, toto som našiel doma. snažím sa zistiť či to ma zmysel renovovať a je to niektorý z tých kvalitnejších alebo mám tomu rezervovať miesto v zberných surovinách. Mal som krásne predstavy o tom aký by bol krásny biely s bielymi gumami ale videl som veľa vlákien kde ste favorit skoro zniesli zo sveta.

    Preto sa spýtam Vás skúsených či bude mať moje počínanie vôbec zmysel.

    0 0
    • Jakobo  

      Zalezi na tobe. Historickou hodnotu to nema a jezdit se na tom dnes uz taky neda. Je to obycejne Favo. Soude podle plechovych ramovych spojek asi neco z pozdejsi doby. Patky jsou asi kovane a kola tezko rict, z te tragicke fotky je prd videt.

      Trochu to oplachni, dotahni stred a nech to na dojizdeni do samosky pro rohliky. Jestli vubec.

      Jo a nejak nechapu modu posledni doby napsat jedno slovo cesky nebo slovensky a druhe anglicky.

      0 0
      • lunochod  

        Se sámoškou jdi někam, na Favu dávám i 120km vyjížďky ! :-)

        0 0
        • bodlak2  

          Co je ta černá trubka na spodní rámové trubce ?

          0 0
          • Pentaroth  

            Pumpa?

            0 0
            • lunochod  

              Přesně tak do rezervy, neb na favo pumpě se uvolňuje manžeta či praská hadička.

              0 0
              • va-bo  

                Že by někdo vozil dvě pumpy, to jsem ještě neviděl. :-) Ale jo, proč ne ?

                0 0
                • lunochod  

                  Protože časem by nenávratně zapadla někam, takhle tam pevně drží a neztratí se :-)

                  0 0
                  • va-bo  

                    Jo jo, bez origo pumpičky by to nebylo ono. Chápu a rozumím..

                    0 0
              • bodlak2  

                Tak to bych se vyprd na to, tahat tu favoriťáckou pumpičku

                0 0
              • 123J  

                Jedna na přední kolo a druhá na zadní, to je snad jasné.

                0 0
        • ememem1  

          uz dlho ma zaujima kde sa v luodch berie taka miera masochismu a laska k odpadu. ked sme kedysi v baraku vyhadzovali pivnice po byvalych majiteloch bolo tam takychto srotov niekolko. cigan co to zobral ked dosiel po dalsi hovoril, ze ani len poriadne zelezo do srotu to neni, proste len odpad. ako na jezdenie do roboty 3 km hore dole preco ne ale inak…

          0 0
        • Mig_all  

          Jak tě to proboha může bavit? :-O :-O

          0 0
          • va-bo  

            Proč asi lidi renovujou stará auta a motorky a pak s nima jezdí ?

            0 0
            • Le Corbusier  

              No protože mají nějakou technicko – historickou nebo kulturní hodnotu. Nemyslím že něco z toho má tenhle Favorit.

              0 0
              • Martin  

                Jsi zlý…

                0 0
              • Mig_all  

                Na starých autech se nemusí fyzicky makat, na tomhle kole jezdit (sportovat) to musí byt porod, opravdu za trest…

                0 0
                •  

                  Já bych na tom jezdil raději než na nějakém odporném celopéru.

                  0 0
                  • Bubaaak  

                    mám dvě fáva, stačí nahodit omotávky, bowdeny a lanka a můžeš jezdit.. za 2k jsou tvoje

                    +náhradní díly v ceně :)

                    0 0
                  • learita  

                    Já teda můžu Favoritky hooodne, ale celopera bych nezatracoval. Každý má něco do sebe.

                    0 0
              • va-bo  

                Všechny starý výrobky mají nějakou hodnotu. Třeba jen osobní vzpomínku na prvního Favorita z roku 1967. Kde je mu konec. Ale kdybych ho měl, určitě bych si ho považoval.

                0 0
                • Vilém  

                  Ja kdyz vzpomenu na sveho favorita, tak se otrepu a jsem rad, ze na tom nemusim jezdit jeste ted.

                  0 0
                  • va-bo  

                    :-)

                    0 0
                  • Jakobo  

                    Tak nejak. V lete vecne rozsekane kotniky na nohach a kliky cele od krve. Superdebil z Rokycan, co navrhl ty hrany ostre jak ziletka. Stred vecne vypajdany, hlavko se nedalo poradne zakontrovat, pokud se nemel ztrhnout zavit na sloupku, chrom se pod brzdovyma objimkama trhal z riditek a rezal ruce. Kliky po padu kola hned zohle, brzdy co nebrzdily, fakt hruza. V te dobe mozna existovalo funkcni osazeni, ale urcite ne pro tyto peklostroje z Rokycan.

                    Neumeli udelat ani zvonek, na tom zvonku se Zebrakem ci jakym hradem se vzdycky po case povolila ta matka prinytovana zezpodu zvonku a vrsek se pak protacel.

                    0 0
                    • lunochod  

                      Brzdy souhlas, ale kotniky? Nikdy se mi nestalo…

                      0 0
                    • learita  

                      Tak jsi vzal důlčík a zvonek jsi spravil. Co by jsi nechtěl v socializmu:-)

                      0 0
                      • Jakobo  

                        No samozrejme to slo, tim ses ale zbavil te mosazne znamky s hradem. Pak uz na tom zvonku nebylo vubec nic zajimaveho ani hezkeho. Ta znamka byla vlisovana v plytke prohlubni a pak uz nedrzela.

                        0 0
                        • learita  

                          Píše matka přinýtovaná zespodu zvonku, takže hrad nezbouráme:-)

                          0 0
                          • Jakobo  

                            Valecek se zavitem byt roznytovany zvrchu a zakryty pliskem s hradem. To si prece musis pamatovat.

                            0 0
                            • learita  

                              Možná, ale zespodu také, to bych odpřisáhl. Ostatně můžu se v dílně podívat. Mám tam původní exemplář, co vydržel dodnes. Asi se moc nezvonilo:-)

                              0 0
                    •  

                      Jsi smolař nebo kazisvět.

                      0 0
                  •  

                    Já když koukám na ty tvé plečky tak jsem taky rád že na nich nemusím jezdit.

                    0 0
        • mr.garisson  

          Hlavně ten rám je jak žvýkačka a kroutí se pod zadkem. Tohle bych už nikdy nechtěl. Hliníková DEMA z nižší řady mě stála třetinu toho, co bych vrazil do renovace takového nesmyslu a je to zcela na jiné úrovni. Milovníkům masochismu to ale nevymluvím. :)

          0 0
          • atty  

            Ono hodně záleží na tom, co to je za rám (kdy z čeho a jak byl vyroben a jak se to povedlo). Že je to celkem žvejkačka ocel je jasný, že to na „výletní“ nebo pracovní kolo musí bejt vždy na škodu, to už je relevantní k použití – sice to žere mnoho energie, ale zase je to pohodlnější, než hliníkovej tvrdej kostitřas.

            Na takovej domácí ultralevnej „gravel/CX“ ty lepší rámy (co se tolik podélně nekroutěj) a jsou z novější produkce nejsou úplně marný – vejdou se i 700/30 gumy (vešly by se i daleko širší, ale neprojdu silničníma ráfkovejma U-čkama) – stačí pak sehnat za pár babek starší „pohon“ (páky, hazku případně lepší brzdy) a je to hodně pohodlný pracovní kolo/zímák.

            0 0
            • mr.garisson  

              Kostitřas vyřeší širším pláště, karbonou sedlovkou s offsetem a pak není o čem mluvit. Prostě Favorit jsem zkoušel – nějaká poslední produkce přelomu 80–90. Stačilo přejet větší hrb a vidle byla rázem nakopnutá. Nehledě na to, že to vyráběli v jedné velikosti a ta geo je naprosto mimo pro lidi s výškou 175 cm, jako mám např. já. Za mě prostě nikdy více ani na popojíždění.

              0 0
              • atty  

                Tak ano – za 3–4k se dá koupit nějakej obyč hliník a bude to asi lepší. Těch velikostí myslím bylo víc (snad 3, ale nejsem znalec Favorita). Pohodlí se dá i na hliníku částečně trochu zlepšit karbon sedlovkou, ale musí to bejt 27.2 (na širších už to moc nepoznáš), musí bejt celkem vytažená (u rámů bez slopingu ve správné velikosti s kratšíma nebo průměrnejma nohama to moc nebude) a hokejku můžeš použít opět jen pokud je potřeba a seděl bys bez ní špatně vůči šlapacímu středu. Širší gumy (28mm+) zase nedáš úplně do každýho silničního rámu.

                Já se celkem směju tomu „hipster“ a „retro“ boomu prodeje těch vykopávek a vraků z půd za nesmysl, ale zase když se sejde ten slušnější/lepší rám (je zdarma) a doma třeba zbývají nějaké starší duály a jiné součástky, tak se z toho za pár stovek dá postavit vcelku použitelné dojíždědlo a pracant.

                0 0
                • Jakobo  

                  Dobre napsane, takhle to bylo i s timto ram mne lezel roky v garazi, az jeden pribuzny na nem chtel postavit kolo do prace. Snazil jsem se mu to rozmluvit a navrhoval novy hlinik, ale nechtel. Taky zrejme z nostalgie.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  no, je to podobné, jako s kurvama – u starší si připlatíš a je otázka, zda ty „větší zkušenosti“ za příplatek stály…

                  0 0
              • standoslav  

                Blbost, vidle byla zahnutá dle tehdejších měřítek, u závodního F. rovnější, ale že by se sama ohla, jak píšeš – cypoviny. + i ohla se dala ve svěráku snadno srovnat a jezdilo se dál. Výška osoby 175 tzn.ram 56mm, tj klasika, nebo 58, na tom jsme závodili roky a šlo to. No dnes jsi in jedine asi na 52, 54 uz by byly asi štafle, co ?

                0 0
                • mr.garisson  

                  Předpokládám, že namísto posledních verzí OS používáš stále MS DOS a jde to.

                  0 0
      •  

        Proč by se na tom dnes nedalo jezdit,je to pořád špičkové kolo,někdo na tom dojede i do Vladivostoku.

        0 0
        • ememem1  

          spickove kolo, tak urcite…:-)

          0 0
        • kubad  

          špičkové to nebylo ani nové, natož teď :D

          0 0
          •  

            Lepší než nějaké bakelitové střepy.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Bezne favo bylo na urovni trabantu…kdyz jsi nemel na vyber, tak slouzil.....

              0 0
              •  

                Trabantu určitě ne spíš dejme tomu škody 120.

                0 0
                • kubad  

                  možná ty podpultové F1 co se fasovaly , zbytek byl šrot

                  0 0
                  • Bubaaak  

                    Ty chceš f1 dát na uroveň 120?

                    Zas tak hrozná nebyla

                    Přece jen 120 byla už v době uvedeni na trh zastaralá konstrukce, s hromadou dětských much, nevalnou spolehlivosti o podprůměrných jízdních vlastnostech se ani nebudem bavit

                    0 0
                    •  

                      F1 ne ale třeba F12.

                      0 0
                      • Bubaaak  

                        tak proč se tak těch Fáv tak zastáváte, když sám uznáváte že je to tragedie, která je dobrá jen k nostalgii, jinak k ničemu?

                        0 0
                        •  

                          Protože mne vytáčí jak je někdo srovnává s něčím co je o 30 až 50 let novější .

                          0 0
                          • Aww  

                            nevím no, z mého pohledu, kdy nejsem pamětník a na ničem starším než 1984 jsem, krom starších favoritů, nikdy nejel, ty fáva hoří v porovnání se vším, k čemu jsem se kdy dostal. a to nejnovější kolo co jsem kdy měl je rok 1996, takže to myslím k favoritu není tak nefér a nesrovnávám s koly posledních dvaceti let.

                            0 0
                            • standoslav  

                              Pokud v letech 80–90 jezdil peloton z 98% na Favech, bylo to super kolo, vlastně rám, tak jako jsme se tehdy smáli jezdcům DDR, že měli Diamanty . Ne už reprezentantům na Colnagum . Prostě tak to bylo.

                              0 0
                              • Aww  

                                pravda, neporovnávám napřímo třeba se starým 1×5 městským Schauffem a podobně, obyč favorit nebo zahraniční ekvivalent obyč favoritu je jedna jedna.

                                0 0
                                •  

                                  Řekl bych že takový polský universal bylo dost horší kolo než favorit.

                                  Také mne dost pobaví jak každý píše jak se f12ka kroutí,

                                  ano ve srovnání se zkráceným rámem a hlavně ve srovnání s duralovým rámem s trubkami na dopravní značky je dost měkká.

                                  0 0
                • Bubaaak  

                  Takže to byl už ve své době beznadějně zastaralej kram… :)

                  Dyť jo ne, tak co řešíš?

                  0 0
            • kubad  

              tak ve váze určitě :D

              0 0
    • michomin  

      Má hodnotu malou a zároveň velikou. Malou finanční, velikou osobní. Osobní tehdy, když si užiješ při práci na něm.

      0 0
    • va-bo  

      Určitě by se z toho dal udělat krásný Citybike. Ale bude to stát prachy.

      0 0
      • jeniiiik  

        To je hnus…

        Když tak už takhle…

        0 0
        • Jakobo  

          Az na tu nakoplou vidlici. Fakt, ze u toho Fava ty blatotrubky chtely hodne malo. To se snad dalo narovnat rukou ve sveraku…

          0 0
          • va-bo  

            Šaltr a přesmyk jsou Shimano…

            0 0
            • Jakobo  

              To reagujes na me? Ja jsem psal o nakople vidlici ne o smyku. Stejne to ta SIS hazka nezachrani a smyk je tam k hovnu, pac jestli 48 nebo 52 zubu je uz jedno. Nebo nejake takove nesmyslne cisla. Ale do muzea kolo dobre.

              0 0
          • jeniiiik  

            Jo je nakopnutá, ale renovace se dělala s tím že kolo z dětství bude stát v garáži. Kdyby se na něm jezdilo, dala by se nová… Ale nejsem majitel ani jsem ho neopravoval, takže to byla jejich věc co a jak na tom je.

            0 0
        • snas89  

          A co je na tomhle kole tak pěknýho když už jsme u toho?:)

          0 0
    • Breakpain  

      Postav to k popelnici…

      0 0
      •  

        A z druhé strany ten tvůj Trek madone.

        0 0
        • Martin  

          Že ty ses zas předávkoval vanilkovým cukrem?

          0 0
    • ememem1  

      a jaky mzysel by to malo mat? na jazdenie to neni a nebude, to je jak renovovat trabant alebo skodu 105s a na jazdenie do roboty kupis v tescu hocico lepsie za mensie prachy jak das do rekonstrukcie. daj to k smietiakom.

      0 0
      • Bruca  

        Tak že by bylo kolo z tesca lepší než favorit bych teda zrovna neřekl :-D

        Jedno jsem v tescu bral, teda hlavně kvůli rámu, pro ženu na citibike. Zůstal jen rám, zbytek se nedal použít. A vlastně i ten rám jsme nechali opiskovat a nastrikat :-D

        0 0
        • Luke96  

          A to se vyplatilo koupit příšerné kolo kvůli rámu, než nějaký slušný samotný rám?

          0 0
          • Bruca  

            Kupodivu jo, protože rám na citybajka i s vidli bych nesehnal za cca 1500.

            Původní kola a sedlo jsem prodal asi za 600,–

            I když ve výsledku to vyšlo asi na ±8000 :)

            Akorát na fotce ještě není přední košík a nějaké blbiny stylu zvonek,…

            0 0
            • Jakobo  

              Asi tak nejak :-)

              Ale jo, taky obcas neco postavim pro zname viz foto, ale financne se to nevyplati ani nahodou.

              0 0
              • Bruca  

                Akorát to „tvoje“ nemá tu správnou mentolovou barvu – což je zásadní ;-)

                A já mám zapleteneho 7-rychlostniho nexuse od billicka.

                0 0
                • Jakobo  

                  Barva je na tom to nejlepsi, s tim souhlas. Je to pekne sladene vc. bowdenu.

                  0 0
            • Luke96  

              Hezký

              0 0
    • va-bo  

      Já bych taky šel do renovace. Renovovanou Škodu 105 nebo Trabant bych nepodceňoval, prodávaj se za 150 tis. Kola ze supermarketu nebrat, nedaj se servisovat.

      0 0
    • Martin  

      Retro jede.

      0 0
    • cyklon  

      Bylo mi lito to vyhodit a tak jsem z toho nedavno poskladal „gravel“ na zimni dojizdeni do prace.

      Vsechno bylo doma, jen jsem musel koupit plaste.

      0 0
      • jardalee  

        tam je akorad problem ,kvuli patkam pri vyndavani zadniho kola

        0 0
      • Jakobo  

        Ono znovuvyuzit se da asi vsechno at uz z nostalgie nebo nedostatku prostredku (penez, casu, vhodnych dilu). Fakt je ale ten, ze dnes sezenu za par stovek pekny ram na hline, ktery bude o kilo lehci, bude kompatibilni se soucasnymi standardy (vidle 1 1/8", kola na RU, sedlovka 27,2), takze ve vysledku to kolo pojede lip a treba behem 1 sezony bude bezudrzbove. Coz se u Favorita nepodari ani nahodou. Hlavne, a to nejen u tech obyc Fav mam vzdycky strach, kdy co uleti, co kde prdne. To muze skoncit tezkym urazem. Ta kvalita byla podle me fakt bidna, mozna hlavne pozdeji v 80. letech letech co pamatuji. Praskaly i svary, vim jak na moji Esce.

        Proste pokud by ti to nebylo lito mohl jsi koupit ram na hline a kolo by litalo o 10 km/h rychleji.

        0 0
        • jardalee  

          nj to je asi nejvetsi problem ,co kus to original ,a clovek nevedel co bude mit doma,ale zase za ty leta se to celkem vytridilo a co sem par favoritu mel a predelaval na singly ,nic jinyho s tim asi nema cenu ,tak ty ramy nebyly uplne spatny

          0 0
    • learita  

      Jestli chceš nutně renovovat Favorit, pak hledej rám F12 z šedesátých s kovanými patkami. Nepředpokládám že se budeš pidit po F1. Tohle co máš je zlý. Použij nějaké díly z moderní produkce, třeba středové složení atd. a kolo ti bude sloužit.

      Někteří borci tu straší a přitom stačí, když to málo brzdí začít brzdit dříve:-)

      0 0
    • šlapatko  

      Zdarec, ve vlákně daruji levně prodám nabízím rám favorit. Za pár korun, nebo pár pivek. Je mi líto ho vyhodit.

      0 0
    • Moshinooo  

      Viděl jsem zde pár reakci jak favorit patří do popelnice. Tak prosím až někdo v okolí Ostravy bude nějaký vyhazovat at napíše, já mu ho vyhodím a ještě za to něco dam. Stačí na díly.

      0 0
      • Aww  

        ono to spíš bude tak, že ve chvíli, kdy obyč železo z devadesátých let (ve smyslu základní forty, rety, rozzo, sem tam obyč bareš nebo něco tak, sic v téhle cenové pekelně osazené) seženeš třeba za tisícovku neo i míň + servis co si uděláš, nemá moc smyslu tu tisícovku dávat do zprovoznění základního modelu favoritu a jezdit na klínkách.

        jinak teda jedno fávo rok 69 některé zimy jezdím, dal jsem s ním i ty zmíněné 100+ denně, ale investice byla cca 350 komplet (byly tam původně walter kliky, no). a když se na tom projedu a další den si dám podobnou cestu na čemkoliv jiném, fakt nevím, proč na tom ještě pořád jezdím.

        0 0
        •  

          Protože je to kvalitní kolo co se z ničím jiným nedá srovnat.

          0 0
          • kubad  

            Hehehe

            0 0
          • Aww  

            ale tak jistě, zrovna mi tu leží rozebrané a čeká, až se mi bude chtět štelovat speciálkový brzdy, což nebude asi nikdy, ledaže bych mu chtěl přidat trochu soli, ať konečně praskne. no co už, radši mezitím jezdím na jiných kvalitních kolech, co něco vydrží.

            ale navážno, fávo proč ne, nebudu nadávat na to, že na něm nic nefunguje, protože ani to není úplně pravda, ale dávat do něj peníze, to fakt ne-e.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Nahore jsi psal neco o stovdacitce…

            0 0
          • ememem1  

            no neda, to je fakt.

            0 0
        • Prazak0  

          Tak rám Bareš z obyčejných CrMo trubek jsem si pořídil někdy kolem r. 95. Oproti rámu z favorita to bylo výrazně lepší. To jsem nahradil ten „silniční“ rám rámem krosovým. Tehdy se tomu říkalo trekingové kolo, označení kros se ještě neužívalo. pevná vidlice. Geometrie mi přišla podobná favoritu, ale rám mi přišel výrazně tužší, při šlapání byl znát rozdíl.

          Je to paradoxní, že docela kvalitní rám či kolo Bareš nebo Fort se dnes prodává levněji než favorit. Přitom ta kola bývají vybavena něčím, co tehdy bylo relativně slušné. Kdežto favorit to mě vždy velmi šizené, myslím ty masově prodávaná kola.

          Znám pár lidí, kterým rám z favorita praskl. Rám Bareš mi stále drží a myslím, že hned tak nepraskne.

          0 0
      • Mig_all  

        Další masochista… :-D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.