• Clight75

    Ahoj,

    letos budu muset koupit svoje první nový pláště na silničku na výměny za dosluhující Micheliny, který byly na kole od předchozího majitele.

    Padly mi do oka Maxxis Detonator a Vittoria Zaffiro Pro, oboje s kevlarovou patkou. Můžete poradit, který vzít? Nájezd bude tak 3000 ročně, závody nejezdím, ale snažím se na každý vyjížďce jet co nejrychlejc to jde:D

    Díky moc

    • Hroch obojzhivelnyj  

      Priplat si a zustan u slusnych plastu (Michelin Pro4, Conti4000sII, hledej…). Ty Conti ti vydrzej 3 roky vzadu. Michelin P3R jely slusne ale nic nevydrzely, Pro4 jsou lepsi. Radeji ve 25, na pohodovy jezdeni. Jestli nutne neco levnyho, tak asi Tufo Calibra (ale ve 25, 23 maj opravdu 23).

      • Clight75  

        Neni uplne nutny, aby byly levny, ale aby trochu jely a vydrzely. Ty Micheliny, co tam mam ted (myslim ze to jsou Pro3, pokud si dobre pamatuju) vypadaji po jedny 1/2 sezone (cervenec – zari) skoro na odpis. Predtim jsem mel na jiny silnicce prave Maxxis Detonator s dratovou patkou, najezdil na nich jednu celou sezonu a vypadaly o hodne lip – a to jsem tu silnicku kupoval z druhy ruky s tim, ze plaste jsou uz jety, a po roce jsem ji prodal s tema samejma plastema dal. Micheliny me tim padem zrovna moc nepresvedcily, ale diky za tipy, mrknu na Tufo, Continentaly a i na vyssi verzi Vitorrek.

        • Rorejs74  

          Mně se loni osvědčily Spešlácký Turbo Pro který jsou teď i za dobrou cenu. Dostal jsem je na novým kole a přední tam mám doteď ( cca 6tis ) bez defektu. To zadní dalo skoro 5tis taky bez jedinýho defektu, takže z hlediska opotřebení jsou minimálně srovnatelný s GP4000SII který jezdím normálně a připadají mi i odolnější. Kdybych neměl do zásoby nakoupený ty GP, tak jsem do nich šel určitě znova.

          • Spartacus  

            S tím srovnáním s GP4000sII si dovolím mírně oponovat, vzadu mi Contík vydržel 10 000km a vepředu 16 000 km ;)

            • Rorejs74  

              Taky asi záleží kolik vážíš. Já mám těžký kosti :) Pohybuju se tak kolem 93 kg. Kolegovi typu horská blecha vydrží pláště 2× tolik.

    • Alojs01  

      Z tvého výběru ty Vittorky.

      Jinak můžu potvrdit že Tufo Calibra jsou slušný pláště (vozil jsem šíři 25).

    • jaspy24  

      Nemám teda s čím moc porovnávat. Najedu na silnici tak 1500 km ročně a taky se snažím vždy co nejrychleji ;-) Zaffiro jsem měl na kole dříve (starší generaci) a nebyl problém.

      Dnes jezdím Rubino Pro III (mají lepší TPI, tak by měly víc vydržet a jsou trochu lehčí). Před tím jsem jezdil Continental Ultra Sport Kevlar a to byla bída, hlavně teda výdrží. Jeden plášť se mi na obyčejným asflatu podařilo o kamínek rozříznout tak, že vylezla duše…

      • Lada,s  

        já teda s Ultra Sport nemám žádný problém, ani s výdrží ani odolností. Mám je poněkolikáté

        Ale asi to bude tím že na každý vyjížďce nejedu co nejrychlejc to jde :D

      • tromboonen  

        Je to celkem jednoduchy, jak to stoji mene nez cca 600–700 (krom vyprodeju starych rocniku po smrti smesi), tak to tak uplne nejede, neco z toho i vydrzi a nepicha, ale je to zpomalovaci.. hledej vysoke TPI, dobrou smes, valivy odpor a pichavost viz recenze, s 25+ mm souhlas a dej do toho zeleny Michelinky latexky jestli chces zrychlit.

    • velflino  

      Já můžu doporučit Vittorky. Jezdim Zaffiro Pro i Rubino (drát) a naprostá spokojenost! Hlavně s odolností!

    • Clight75  

      Dik vsem za rady, nakonec vyhraly kevlarovy Vittoria Rubino Pro III. Dotrapim na nasich krasnejch okreskach soucasny Micheliny a na leto nasadim Vittorky, tak jsem zvedavej. Bud nejsem narocnej, nebo jsem ignorant (coz se nevylucuje:), ale jak na Maxxis Detonator, tak na Michelinech se mi jezdilo dobre, jen ty Micheliny prd vydrzely…

    • MiroHo  

      Ahoj,přidám se s dotazem.Jaké jsou aktuálně nejlepší silniční kevlarové pláště 25mm za +/-500Kč?

      • Big Hamer  

        Za ty penize kupuji conty ultrasport 2 a max spokojeny

        • klobrch  

          Plný souhlas. Jezdím také Conti Ultra Sport II, vydrží, odolné vůči defektu a najedu na nich do výměny několik tisíc kiláků.

          • MiroHo  

            Díky.Na ty jsem koukal a mám je ve výběru.

            Ještě mě zaujaly Challenge Forte Race. Nemá s nimi někdo zkušenosti?

            • Johnnyxjr  

              Mrkni jeste tyhle sice jsou za 650 ale overena kvalita

              https://www.roadbikeshop.cz/…cerny-kevlar

            • Singlespeed  

              Místo indonézských, malajských a bangladéšských fabrik bych raději podpořil českého výrobce špičkových plášťů z Otrokovic:

              https://www.kupkolo.cz/…a-25_z97940/?…

              • MiroHo  

                Díky za tip.Přidávám na seznam :-)

              • H8me  

                vypadaj zajimave! za ty prachy!

              • satch  

                a Calibra plus je srovnatelnej nebo úplně něco jinýho? A reálná šířka odpovídá?

                • Spartacus  

                  Jeden čas jsem Calibra plus 25 vozil. Jede dobře, odolnost vůči defektu taky dobrá, lehký. Verze 25 má reálně 26mm na 15C ráfku. Akorát, jak jsem zmínil, na vlhké silnici byl takový dost vrtkavý.

              • Spartacus  

                špičkových? Calibra plus jsou na mokru hodně nejisté..

                • vik  

                  Co konkrétně u tebe znamená, že na mokru jsou hodně nejisté? Vyválel ses? Podkluzovaly? Jezdím Calibra i Calibra Plus a myslím, že ta Silica docela funguje. Jak jsem někde psal, měl jsem pocit, že Calibra lehce plave, ale jen do doby, než se zdrsní středový proužek. Jel jsem na nich vloni všechny alpský kopce a držely fest. Ale jestli někdo jezdí švihy na mokru (co je vlastně mokro?:-)), tak se musí spoléhat spíš na sebe než na plášť…

                  • Spartacus  

                    Za sucha paráda, ale když zapršelo ( do deště nejezdím, ale když už se stane.. ), tak jsem už právě cítil to „plavání“ a byl jsem dost opatrný. S GP4000sII si na mokru dovolím téměř to samé, co za sucha. Je to asi jediná moucha, co jsem na nich našel. Ale možná jsem jen neschopný, kdoví :) Každopádně po něm pokukuji pořád, protože na jinak skvělém GP4000sII je jedna velká moucha – říznutí z boku. Jak se toto stane, tak je vymalováno a můžu si rovnou volat odvoz nebo prosit řidiče, ať mě sveze busem, protože toto se mi tradičně stává tam, kde nejezdí vlak.

                    • Jezevec70  

                      To ale nejezdíš jen po silnici. Na asfaltu si nějak nedovedu představit, že bych řízl plášť z boku, nebo se mi to ještě nikdy nestalo.

                      • Singlespeed  

                        Tak, to máš štěstí ;-). Když ještě partnerka fasovala Ultrema, tak končily ve většině případů právě s dírou zboku. Zkusili jsme Calibry hned jak se objevily na trhu a od té doby sjíždí pláště až na plátno. Samozřejmě, může to být náhoda, ale nemusí.

                      • mr.ricardo  

                        Jo, zrovna gp4000s jsem taky par riznul z boku. Obcas to strihnu lesem, po sotce, ale paradoxne fatalni defekt jsem mel vzdy na asfaltu, staci blbe najet na spravne naostrenej kaminek.

                        • Spartacus  

                          Přesně tak, je to tak jak píšeš. Můžeš projet hromádkou střepů a nic, ale pak na hladké cyklostezce leží větší kamínek makadamu a při (ne)správné konstalaci hvězd jsi během sekundy bez vzduchu a voláš si taxi :)

                    • MiKED  

                      Tak kterej? Calibru, nebo GP? :-)

                      • Singlespeed  

                        Vzhledem k tomu, že je to spotřebák, který skončí po pár tisících v koši, zas tak osudová volba to není :-).

                      • Spartacus  

                        Chybu neuděláš ani s jedním :) Ale calibru určitě verzi plus. Calibra je lehčí, citelně levnější. GP více najede, pocitově lépe kotví na asfaltu, ale pozor na výtluky a kamínky na cestách – říznutí z boku. :)

                        • Singlespeed  

                          Verze Plus nemá ochranu z boku, takže na tom bude s odolností cca stejně jako Contík GP.

                          • Spartacus  

                            Chlapi, co odzkoušeli obojí, tak říkali, že Calibra plus je značně odolnější než Calibra neplus. Že ta nižší verze je po průjezdu nějakým „strade bianche“ celkem orvaná. Já osobně srovnání nemám, ale Plus teda ikdyž nevypadá, tak je odolná.

                            • Singlespeed  

                              Je fakt, že nižší verze vypadá na bocích orvaně, jak říkáš, dokonce tam mám několik větších řezných ran, ale pořád drží, drží, drží… Pokud si někdo chce připlatit za lehčí, lepší, přilnavější, tak proč ne.

                            • Sodoma  

                              Až dojezdím stávající pláště, chci Calibry pořídit taky. Tady jsem vyhrabal nějakou recenzi. Váha dobrá, cena též.

              • Jezevec70  

                Dívám se po něčem v šířce 28mm.

                Co třeba Tufo Comtura Duo nebo Trio? Nějaké zkušenosti?

    • Spartacus  

      Někdo tady zmínil Michelin Pro4 – mohl by mi někdo prosím změřit, jakou přesnou šířku má verze 25mm na ráfku 15C ?

      • mr.ricardo  

        Na starejch Zondach, ktery by mely byt 15c, ma Pro4 service course 25 cca 27,7mm, foukano na 95psi. Ma asi 400km, tak pocitam, ze uz je usazenej.

    • milan.v  

      Dáváte sem různé pláště, ale co třeba Roubaix Pro?

    • Hroch Peťas  

      Ahoj,

      chci oživit silniční kolo jako doplněk k MTB. Kolo Author c2002, pláště jsou zničeny stářím, prosím s pomocí co vybrat v ceně cca 500kč? Kolo osazeno brzdami Shimano Sora, může být rozměr 622×28 nebo i širší?

      Continental Ultra Sport 2 Kevlar

      Hutchinson Equinox 2 Kevlar

      Schwalbe Durano

      Díky

      Sice není moje ale je to to samé kolo http://bikejan.com/…uthor-c2002/ majiteli se omlouvám za zneužití foto

      • tromboonen  

        Těch 28 se do těhle starších rámů vejde tak tak, není problém s brzdama, ale vidlicema, hlavně vzadu, tenkrát se vozily užovky a rámy podle toho vypadaly, změř stávající plášť a kolik mu v kritických místech zbejvá místa a máš to…

        Jinak bych přitlačil a koupil co nejlepší, pokud teda nechceš vyloženě zpomalovací kvůli tréningu. Conti GP 4000 třeba.

      • nitraq  

        Tady máš Ultra Sport za 350, teda pokud se ti skutečně vejde 28.

        http://www.vseprokola.cz/…-622-kevlar/

        tromboonen: Porovnej si valivý odpor Conti US a Conti GP (plus GP s latex dušemi), zas takový rozdíl to není, nějakých pět wattů na obou kolech při 29 km/h. Při ceně 350/kus a 850/kus to už vůbec žádný rozdíl není.

        https://www.bicyclerollingresistance.com/…port-ii-2015

        • Hroch Peťas  

          Díky za tip.

          Budu mít k dispozici pláště Continental Ultra Sport 2 Kevlar 25–622. Tak to obuji a vyzkouším.

          Vážím 100kg, tak si asi budu muset pohrát i s tlakem. Osobně si myslím, že rozdíl mezi 622–25 a 28 nebude zase tak velký pro mé potřeby, občas se povozit na silnici.

    • nitraq  

      Vytáhnu trochu starší téma. Na občasný použití cyklokrosky na silnici chci pořídit Conti Ultrasport, otázkou je šíře. Do rámu se vejdou cx gumy, takže u Conti je to volba jestli 28 nebo 32. Cena stejná, váha prakticky taky (340 vs 350 g), takže – následovat momentální mantru silničních plášťů The bigger is better nebo 32 už je prostě moc široká guma?

      • Singlespeed  

        32 mm Ultrasporty mám. Proti úzké 23 mm verzi jsou strašně líné. Kupoval jsem je proto, abych partnerce moc neujížděl a taky abych mohl občas zavítat mimo asfalt.

        • nitraq  

          Až tak, jo? Sice test na hladkým bubnu, ale i tak to nevychází pro širší gumy nijak špatně. Je to teda test Conti GP, takže úplně jiná guma, ale stejně, když jde o jeden plášť, tak by to mohlo vycházet analogicky u jiného. Při stejném tlaku rozdíl jednotky wattů, když se vezme v potaz nižší tlak pro širší gumu, tak se rozdíl skoro smazává.

          https://www.bicyclerollingresistance.com/…-ii-23-25-28

      • Spartacus  

        Mám na silničce Conti4000sII 28mm, reálně měří 31mm a tento plášť je třeba rychlejší než Michelin Pro4 25mm, a stejně rychlý jako stejný plášť ve 23 a 25mm. Pocitově bych řekl, že na dobrém asfaltu stejně rychlý a na horším rychlejší, díky objemu ;)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse