Plášte na každém kolo jiný rozměr

229 nepřečtených
  • MaraPlzen

    Ahoj chtěl jsem se zeptat jakou má výhodu na předek užší plášt?Na zimu a do podmínek podzim jaro mokré listí bláto .Přemýšlim dopředu Maxxis Ardent 29×2,25 kevlar dozaduMaxxis ARDENT 29×2,40 kevlar.Je má myšlenka správná širší guma dozadu lepší záběr??A nevede pak přední kolo hůř stopu při širším zadním plášti??Případně jestli moc nebrzdí šírší zadní plášt.Mám ted podobný vzorek co má ikon od contintalu rece king a vlhke kořeny blato necitím jistotu a obě gumy 2,2 diky za odpověd.

    ps:snažim se jezdit hlavně v lese přejezdy přes silnici.Rád bych i bez strachu za sychravého počasí sfrčel dolů.A při jízdě do kopce v takovám počasí lehce bláto mokro neproklouzl.Váha 107kg.Continatal super na silnici jede tichý na suchu pohoda.

    • Chlebovnik  

      Je to pí*ovina. Buď dej oba stejný nebo dopředu širší.

      • MaraPlzen  

        aha no vidiš někde jsem viděl na you tubu že měl menší rozměr ve předu . Je rozdíl v rychlosti 2,25 a 2,4.Jde mi o dobrej záběr jsme v nižině a tady pořad sračka v lese v zimě podzim.

      • wilda81  

        A přesto se to běžně jezdí. Vepředu 29, vzadu 27.5+

        • Mereck  

          Nekomplikuj mu to. Tazatel se neptá na mullet bike, ale na 29"

          • novas752  

            27+ a 29 neni mullet, ve výsledku to má skoro stejný průměr. Mullet je klasický 27 a 29.

        • -b-n-x-  

          Hele, a vozi se tahle kombinace i na fullech? JA to porad beru ze to plusko pod prdeli ma nahradit tlumic :-)

          • novas752  

            Moc ne, bývá to k vidění jen na trail hardtailech. Právě to je tak jako místo tlumiče, pluskovej plášť je pohodlnější než klasickej bikovej 2,2–2,6"

    • worlusho  

      2,4" předek i zadek, na předek více zubaté na zadek méně, ale ne zas málo (něco jako Conti MKII/CK )

      • MaraPlzen  

        na zadek méně ja myslel kvůli zaběru právě vice

        • worlusho  

          Můžeš si tam dát traktor, když se s tím chceš tahat. Další věc je, že nižší figury se méně zanesou při záběru, tudíž méně nabaluješ, líp se čistí. 2.4" obecně mají větší figury než jejich 2,2" příbuzní. Osobně jezdím v tomto počasí 2,4" RoR/RaR nebo MKII/XK a v pohodě.

    • Prazak0  

      Tak užší plášť má menší odpor a hmotnost. Samozřejmě to platí do jisté míry, pláště 19 mm se snad už dnes nedělají, sám je pamatuji. Širší plášť je zas stabilnější a nemusí se foukat na takový tlak, nehrozí při menším tlaku poškození duše nebo ráfku cvaknutím o ráfek. Váha na kole není rovnoměrně, zadní kolo je zatíženo o dost více. Takže širší plášť vzadu není hloupost. Nakonec je to k vidění i u některých motorek nebo nákladních vozů nebo kamionů. Širší pneu tam kde je větší zátěž, případně více kol oproti předku.

      Do vlhkého prostředí, na listí, to bude chtít celkově širší pláště a taky vhodný vzorek, ne nějaký hladký. Jinak kvalitnější plášť i širší může mít menší valivý odpor než užší plášť horší kvality.

      • milan.v  

        Cyklistika ale není motorsport…

      • novas752  

        Na motorkách je vzadu širší kolo kvůli záběru, až budeš mít výkon v desítkách kilowatt, bude to mít smysl i na kole.

        A na bahno buď extra široký plášť (pluska okolo 3", nebo fatbike 4–5"), takový dokáže zabrat i na té kluzké vrstvě. Nebo naopak hodně úzký plášť, který se kluzkou vrstvou doslova prořízne až na pevný podklad – princip cyklokrosových plášťů 35mm širokých.

    • -b-n-x-  

      Napíšu jak to chápu já.

      Širší na lepší trakci, ale větší odpor. Na biku je zhruba taková situace: pri šlapání chceš mít co nejnižší odpor aby to jelo. Nejvíce to je poznat do kopce. Jak po rovině, tak do kopce máš více zatížené zadní kolo. Je tam tedy více poznat, když tohle zadní kolo bude mít „jezdivejsi“ pneu (s menším odporem). Tedy třeba i užší. Možná může být trochu nevýhoda při opravdu prudkých terénních výjezdech. Ale celkově by měly převažovat klady. Širší přední kolo bude zatížené poměrně málo, takže tam ten rozdíl v „jezdivosti“ bude menší.

      Při jízdě dolů naopak bude více zatížené přední kolo a třeba i brzdný účinek je tam mnohem větší (třeba 80% předek, 20% zadek) takže potřeba pneu s lepší přilnavostí. Zadní pneu bude méně důležitá.

      I když záleží co kdo kde jezdí. Tohle je popis takového běžného ježdění v terénu. V DH prostě potřebuješ co nejlepší prilnavost na obou kolech. V XC zase spíše ta „jezdivost“.

      • MaraPlzen  

        Už jsem pochopil . Děkuji za info . 2 jiné pláště nemám jak zmiňuje kolega dole . Mám na kole continental race king vzorek podobný ikonu . Plast je super na suchu jezdící na silnici pěkně upaluje. Nicméně teď na podzim sjezdy v lese vlhko kořeny blatičku. Přední mi 2 krát ujelo drzkopady. Do kopce jsem třeba už proslapl a musel slezt. Při sjezdech jezdím v sychravem počasí již tak na 60 procent bojím se . Proto vzorek maxxis ardent nepřijde mi jak úplný traktor ale lepší než třeba ikon ,který je asi jezdící lépe ale vzorek mi připomíná můj contik. Takže mi z toho vychází buď na předek 2.4 a dozadu 2.25 aby to drobet lépe jelo . Nebo případně všude 2.25 nebo 2.4 . Vždy mě zajímal pocit jaký jsou sjezdy na širší gume . Skok pro mě z2.1 na 2.2 byl do ta lépe se řídili více mě to bavilo. Ale je pravdou ,že ty 2.1 byli sračky základ od autorů. Já totiž koupil před 2 lety solution autor za 10000. Už mám na něm všechno předěláne. Vidlice pohon brzdy zapletena kola nové gripy sedlovka zbyl jen ram. A jsem rád díky tomu jsem se vše naučil a pocítil ty rozdíly. Když jsem kolo kupoval nevěděl jsem že mi tak chytne

        • milan.v  

          To je ale o výběru pláště spíše…

          • MaraPlzen  

            Jasně proto píšu že vzorek mám vybraný. Někdo tu psal že by dozadu dal něco víc jezdící jiný vzor třeba ten ikon má tpc 120 ardent myslím 60. Proto píšu že vzorek bych dal vsedě stejný. Ale řeším jen šířku co kam

            • milan.v  

              Potom standardní zvyklost, jak už tu padlo…

            • milan.v  

              Potom standardní zvyklost, jak už tu padlo…

            • Tom-T45  

              Ještě si dej pozor na průchodnost zadní stavby, aby se Ti tam plášť vešel s dostatečnou rezervou právě na to bahno. A taky by měla šířka pláště aspoň trochu odpovídat šířce ráfku, např. hodit 2,4" gumy na 19 mm ráfek není úplně optimální :-)

        • novas752  

          Na takové to echt mazlavé kluzké podzimní a harní bahno nefunguje žádný xc plášť, všechno to má hodně malý a dost hustý vzorek, rychle se to zalepí do hladkého buřtu a záběr od toho nelze čekat. Plášťě určené přímo do bahna vypadají jako Maxxis Shorty nebo Wet Scream, ale to zase na xc kole tahat nechceš.

          Šířka plášťů to na bahnu moc neovlivní a často i negativně, přes větší šířku to vzorek nepustí dostatečně do hloubky nebo až na pevný podklad pod bahnem.

    • Mereck  

      Přidržel bych se úsloví „předek vede, zadek jede“ Jinak řečeno – pokud ti uklouzne předek, jdeš pod kytky. Zadek tolik řešit nemusíš, ten z toho vždy nějak vybruslí.

      Pokud tedy máš 2 různé pláště, na předek by měl vždy jít ten hrubší a širší, na zadek jemnější a případně i užší. (Osobně jsem potkal jediného člověka, který měl vzadu širší plášť. Fígl byl ale v tom, že ten plášť byl širší jen papírově. On vozil pláště od dvou výrobců a ten papírově užší byl v reálu stejně široký, jako ten zadní.)

      • Nutribird  

        Měl jsem to podobně, předek 2,3 vigilante, zadek 2,4 trail boss, rozdíl nebyl poznat. Jinak jsem se dozvěděl, že na závody v XC maratony se to vozí právě tak. Pro lepší trakci širší zadek. Jinak se klade důraz na vedení stopy a proto širší předek a lepší přilnavá směs 3C nebo max grip.

        • Mereck  

          Tak jestli jsme se spolu bavili před 2 lety na vyjížďce Trail-Guide, tak ten člověk jsi ty :-)))

          • Nutribird  

            Ne to jsem nebyl já, vozil jsem to teď v létě. Nebyl rozměr pláště a lidi tom poznávali jenom podle popisu pláště. Pár jich bylo překvapených, ale pak mi to jeden eliťák osvětlil.

    • MaraPlzen  

      A když se zeptám jako laicky debil kdybych chtěl zkusit ty silnější pláště 2.4 na obě kola . Bude při stejném vzorku tedy ardent maxxis tpc obě 60 poznat že vzadu je to větší brzda například při přejezdu po silnici oproti kdybych dal to samé dozadu 2.25 nebo jako amatér rozdíl nepoznám. V létě bych chtěl ject krále šumavy

      • MaraPlzen  

        Nejsem závodník bude to o přežití a umístit se tak v půlce. A být sucho paráda nahodim continental.co mám. Ale být sychravo nahodim tohle

        • worlusho  

          Jestli jsem se moc neztratil v tom co máš a co by jsi chtěl, tak bych postupoval asi takto. Máš Conti RK , předpokládám v rozměru 2,2". K tomuto vzorku se hodí jako kombinace CK2,4" na předek, pokud chceš větší trakci, potom dáš CK 2,4" na zadek a na předek MKII nebo III ve 2,4". Dá se říci, že podle počasí si potom můžeš libovolně nakombinovat obutí. Maxxis jsem nejezdil, tudíž nedovedu porovnat obdobnou posloupnost jejich produkce ke Coniti a to ani z pohledu vzoru , konstrukce či rozměru.

          • MaraPlzen  

            Jasně mám continental 2.2 race king

            A chtěl jsem lepší vzorek do podzimu zima a přemýšlel jestli neobout silnější gumu 

            • worlusho  

              Mám metrák a guma co nemá na ráfku na šířku 55mm a 55mm na výšku je pro mě nepoužitelná. Užší potom musím víc foukat a hůře se chová. RK bych si dal dopředu jenom když bych s rodinou vyrazil na Třeboň, vzadu je v pohodě (je uřiditelný). Jak jsem ti psal výše, v tomto počasí MKII/III a CK v šíři 2,4"/2,3", záleží co kde mají a co by jsi sehnal.

      • Mereck  

        Ten užší vzadu poznáš. Já vozím standardně šířku 2,25 na obou kolech, v létě někdy zúžím zadek na 2,1.

        Tím se stane:

        1. zadek je drobet lehčí a lehce lépe to jede
        2. při průjezdu např. mezi kořeny se užší zadek lépe trefí do mezery, kterou předek projel

        Oba dva benefity jsou ale opravdu marginální. Téměř bych řekl „neřešit, jezdit“ Naopak nevýhoda užšího pláště je menší tlumení = víc ti vydrncá prdel (hlavně na HT) Takže možná těch pár usetrenych wattů stejně obetuješ do tlumení a nula od nuly pojde.

      • novas752  

        Záleží jak moc jsi citlivý, Conti Race King je opravdu rychlý plášť, Ardent je na poměry XC plášťů už docela pomalý, že to jede trošku hůř pozná už asi každý. Ale stále to není vůbec nic v porovnání s trail/enduro plášti, ty teprve „nejedou“ a i tak se na nich dá jezdit 100km výlety.

        Výběr plášťů je o prioritách a kompromisu mezi odvalovánim, přilnavostí do záběru, brzdění a v zatáčkách na bocích, odolností proti propíchnutí/pro­říznutí, cenou… Já mám jasno, radši o level odolnější a přilnavější plášť na který se v terénu dá spolehnout.

        • MaraPlzen  

          Tak na ten podzim jaro zima jsme na tom stejně asi ,že něco neuslapnu a protočim kolo ok. Ale při sjezdu už mám poserprouzek na gatich. Kolo jsem už 2 krát položil ustrelilo mi dvakrát přední na bahinku ani rychle jsem nejel a šel jsem k zemi . Včera jsem byl na šumavě a prostě nějaký sjezd si už neužiji na tomhle klouže to přes kořeny atd .

          • novas752  

            No jo, na Racekingách se není čemu divit, to je plášť dobrý na tvrdé a suché, ne na mokré a měkké.

          • Mereck  

            Já na HT vepředu vozím Schwalbe Nobby Nic 29"/2,25"/3C směs. Určitě nemám pocit, že by nějak klouzal apod. Možná ho zkus.

            Na léto pak obvykle přezuju do Rocket Rona ve stejné specifikaci.

          • -b-n-x-  

            Hele, pri sjezdu je to hlavne o tvych schopnostech. Ten plast je sice hrozne dulezity, ale jak moc drzi/nedrzi poznas celkem hned, a pak jiz jen jedes takovou jizdu prizpusobenou moznostem tech pneu. A vetsinou je i na hure drzicich pneu dost zabavy.

      • Breakpain  

        Bude, figury budou větší, budou se víc deformovat ;) …

    • billíček1  

      Když si vezmu, že mám stejné pláště, ale zadní už výrazně sjetý, tak určitě nedoporučuji takové experimenty. Už tak se to nechová korektně a co teprve úplně něco jiného. A až se někde vysekáš tak ti to pojišťovna dá sežrat

      • novas752  

        Co by mu pojišťovna dala sežrat? :-)

        Jiný vzorek vepředu a vzadu se vozí naprosto běžně a zcela záměrně, některé pláště jsou i přímo určené jen na přední nebo jen na zadní kolo – například nový Schwalbe Racing Ralph/Ray, nebo Maxxis DHF/DHR.

        • billíček1  

          Vyhláška ti nic neříká? Konkrétně tato věta „Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí…“ takže jedině tvrdit, že nouzově dojíždíš

          • novas752  

            Ne, vyhláška pro auta mi nic neříká. Tohle neplatí ani pro motorky, natož pro kola.

          • Davidakta  

            Ani nevím jak se k tomu vyjádřit :) Myslíš to vážně, nebo se nudíš?

            • billíček1  

              Pokud se zrakvis na veřejné komunikaci, tak máš problém. Tam totiž ta vyhláška prostě platí. Výrobce osadil kolo nějakými plášti a s těmi garantuje jeho funkčnost a možnost účastnit se silničního provozu. Když to svévolně změníš a bude to bráno jako příčina nehody, tak se po tobě pojišťovna může pěkně povozit. Je to stejné, jako by jsi neměl třeba světla.

              • worlusho  

                A zimní gumy jsi si už koupil, ale bacha používání hřebů je jen pro záchranné složky.

              • TK75  

                A proč by se to bralo jako příčina nehody?

                • billíček1  

                  Protože třeba dostaneš díky tomu smyk, zvlášť když si dáš dopředu něco, co se odvaluje mnohem hůř než vzadu, tak tě zadek bude v zatáčce mít snahu předjet a ležíš razdva

                  • zdenal8  

                    Hmm zřejmě biker teoretik.

                  • novas752  

                    Naopak, raz dva ležíš když ti ujede předek. A protože předek je ve sjezdu více zatížený, logicky je dobré na něj dát plášť, který víc podrží.

                    Jestli tě předjíždí zadek v zatáčkách, mnohé to vysvětluje. Jestli to nebude tim fullem za 10 000. :D :D :D

                    • billíček1  

                      Jaký vliv má cena kola na fyzikální zákony?

                      • novas752  

                        Evidentně dost velký, když tě zadní kolo předbíhá. Na pořádnym kole se to nikomu nestává.

                        • midlander  

                          mně se to stává. ale celkem záměrně. takovej carving na zasněžený louce je prima zábava.

                        • Bubaaak  

                          Tak předbiha zadek – dostat smyk, neboli zadek se tlačí dopředu…

                          To se mi stává i na CX, sice v minimálních uhlech, ale reagovat na to musiš.

                          Problém je, když zadek, ten předek fakt předběhne

                  • TK75  

                    Ale to to snad není ani možné zpětně prokázat, že jsi dostal smyk.Stopa na asfaltu nebude, kolo je lehký

                  • worlusho  

                    Co to tu plácáš, ani u aut tohle neplatí, klidně můžeš mít na předku traktor (když je hnaná) a na nápravě co se veze jemnější vzorek. Platí to i obráceně.

                    • billíček1  

                      Fyzika mluví jasně, pokud se něco odvaluje snadněji tak se to kolo točí rychleji a bude mít snahu předjet to pomalejší.

                      • novas752  

                        Jenže fyzika dále říká, že je přední a zadní kolo pevně spojeno a tudíž ho předjet nemůže, problém vyřešen.

                        Smyk na normální silnici dostaneš leda při zatáčení v náklonu příliš velkém na dané podmínky a pokud dostane smyk přední kolo, nejde s tim dělat v podstatě nic a okamžitě jdeš k zemi, pokud dostane smyk zadní kolo a přední kolo díky lepšímu plášti má stále přilnavost, nic extra se neděje, zmenšíš náklon/přestaneš zatáčet a zadní kolo se zase „chytne“.

                        Do smyku lze kolo dostat i při silném brzdění, opět když se začne smýkat zadní kolo, nic se neděje. Dostat do smyku při brždění rovně přední je obvykle dost těžké ale pokud ho do smyku dostaneš, opět velmi rychle ztratíš rovnováhu a jdeš k zemi.

                        Samozřejmě smyk hrozí i při brzdění při zatáčení a tam opět platí to samé. Jinými slovy opět jednoznačené plus pro přilnavější plášť vepředu, a také pro nižší tlak v přednim plášti, který přilnavost ještě zlepší.

                        • billíček1  

                          Pevně spojené ano, dokud jedou stejnou stopou, jakmile zatočí přední kolo, začne ho zadní rychleji, jedoucí tlačit ven z oblouku.

                          • TK75  

                            To není možné, zadní nemá svou otáčivou nápravu (cestu) jede ve stopě

                          • worlusho  

                            A jelikož nejedou stejnou stopu (přední kolo opisuje větší kružnici) tak tě i stejně jedoucí zadní kolo bude tlačit ven. Toť fyzika k tvé úvaze. Tím bych to uzavřel. :-D

                          • novas752  

                            Vzhledem k tomu že zadní kolo má při zatáčení kratší trajektorii než přední kolo, jede naopak pomaleji než to přední. ;)

                            To co se snažíš popsat je přetáčivý smyk, zadní kolo odmítne měnit směr a pokračuje po tečně rovně ve směru původním. Důvodem nedostatek adheze v potřebném směru a to buď kvůli špatnému nebo sjetému vzorku, nebo kvůli příliš velkému tlaku (a tudíž nedostatečnému vzorku na styčné ploše mezi pláštěm a podkladem), nebo kvůli nedostatečnému zatížení zadního kola (kdy se ani hodně hrubý vzorek sklouzne) nebo kvůli malému naklopení zadního kola (boční větší figury se nedostanou do záběru a plášť klouže po svém středu).

                            Ale furt platí, když ti toto udělá zadek, obvykle se z toho dá jednoduše vybruslit, když ti toto udělá předek, šance na záchranu situace je mnohem menší až nulová. Pokud se ti to děje čato, je na čase zvážit výměnu plášťů za vhodnější pro daný povrch a styl jízdy. Klidně mimo specifikace výrobce, ten nemůže vědět jestli s tim budeš jezdit po asfaltu, nebo po sypkym prašnym nebo mokrym kluzkym podkladu a na každé z toho je vhodný jiný typ pláště.

                          • Nutribird  

                            To snad řeší technika jízdy ne. Přenášení váhy, těžiště a práce s tělem a kolem. Doslova meleš blbosti a evidentně se dohaduješ s lidmi co ví o čem mluví a ty sem taháš nějaké umělé laboratorní poučky. Stabilní přední kolo je základ. Zadní klidně dáváš do driftu záměrně a využíváš to k agresivnější jíz­dě.

                            • billíček1  

                              Úmyslný smyk zadního kola je něco zcela jiného, než když ti to nečekaně ujede díky použití nevhodných plášťů a jejich neschválené kombinace. Kola mají různou geometrii, která je odladěna tak, aby jízda byla stabilní. Když obuješ zcela jiné pláště, než výrobce doporučuje, nemůže to dopadnout dobře.

                              • TK75  

                                Výrobce doporučuje pouze max. šířku a ne značku pneumatiky

                                • TK75  

                                  Jo a např. Spešl má horské kola osazena už z výroby přední kolo širší

                              • Nutribird  

                                Jsi mimo a nechceš to chápat, ale ty na to přijdeš až si párkrát nabiješ rypáček. Neboj všichni si tady tím prošli, on tě život naučí. Úplně stejně jako zadavatel dotazu.

                                • billíček1  

                                  Ano občas i já spadnu, ale není to kvůli špatně zvoleným a ještě rozdílným plášťům. Mé kolo výrobce obul do plášťů vhodných do každého terénu a nemusím experimentovat s nějakými mixy.

                                  • Nutribird  

                                    No protože, výrobce a kolo z Decathlonu je obuté na top pláštích. Je to jedna z věcí na kterých se šetří a snižuje cena. Pro bezpečnost použití se doporučuje rozměr a určitá specifika pro okruh použití, né daný tip pláště. Už vůbec ne výrobce, to je individuální a taky o peněžence.

                                  • novas752  

                                    Jo jo, v Decathlonu ví všechno nejlíp. ;)

                                    Bych ti ukázal každej terén ty teréne.

                                    • billíček1  

                                      Jasně to tam píší „Exkluzivní pláště BTWIN All Terrain Light 27,5“ × 2,0 27.52.1 se vzorkem do terénu vás nezklamou za žádné situace". Asi těžko si dovolí psát něco, co není ověřené.

                                      • li-borg  

                                        Přesně tak. To je stejné jako tady.

                                      • novas752  

                                        Hele taky tam píšou něco jako „složení 100% hliník“ už z toho se dá udělat dobrej obrázek o celém tom popisu. Je to něco jako „tak děti, povíme si pohádku“.

                                      • Davidakta  

                                        Ty s tím jezdíš do terénu? Píšou že bys neměl :)

                                        • billíček1  

                                          Nedoporučují cross country. Do terénu můžeš, jasně uvádí „snadno překonáte jakékoli překážky (kořeny, oblázky, kameny, bláto).“

                                          • Nutribird  

                                            No takže terén polní a lesní cesty. Nevyjadřuj se k výběru plášťů, pokud nemáš ani představu co ten chlap jezdí. Cyklostezka i když přírodní není tady brána jako terén.

                                            • billíček1  

                                              Já představu mám, jasně to ve své otázce píše. Co tě vůbec opravňuje mi zakazovat napsat můj názor a radu.

                                              • novas752  

                                                Stejně tady ze sebe děláš akorát šaška.

                                              • Boby83  

                                                Ty komentáře myslíš opravdu vážně?

                                                • Bubaaak  

                                                  Zas nejednou zde bylo potvrzeno, že decač má za ty prachy vynikající poměr cena výkon…

                                                  A stejně vše prekupuji, tak když budou mít dobrou směs…

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    A to si ohlidaji, precejenom si to jako velkoodberatel muzou dovolit zatlacit n cenu a osadit kolo kvalitnimi plasti ..

                                                  • pepek  

                                                    Tak frantíci měli dříve celou indočínu pod palcem, těm určitě rákosníci udělají spešl serii na požádání.

                                                  • Boby83  

                                                    Na dekáč zrovna nemířím, ani na ty konkrétní pláště. Spíš ta celková debata a ty argumenty…nad tím mi zůstává rozum stát.

                                                  • billíček1  

                                                    Přesně tak, i někteří ti co zkoušeli pláště kombinovat píší, že to nebylo nijak poznat. Já tvrdím, že to je z nějakých důvodů i nevhodné a vůbec nechápu, proč se tu řeší moje kolo a obutí. Jaký je vlastně tvůj názor na původní dotaz zakladetele?

                                                • billíček1  

                                                  Tazatel se ptal na naše názory, nejsem zdaleka jediný kdo napsal, že má dát oba pláště stejné. Držet se doporučení výrobce je přece logické, asi ví co dělá. Rozhodně není na škodu to probrat i z hlediska práva a bezpečnosti. Proto je to diskuzní fórum, a snaha dehonestovat oponenta v diskuzi jen pro rozdílný názor je zcela nepřijatelná.

                                                  • Nutribird  

                                                    Jenže dávat oba pláště stejné výrobce nedoporučuje a nedoporučuje dávat ani stejný rozměr. Sami výrobci, jak už tady bylo psáno to nedělají. Osazují kola plášti jednoho výrobce, ale tip volí dle určení použití. V návodu je doporučený rozsah velikostí pláště a tlaky, které by se měli používat aby nedocházelo k poškození. Další věc je, přizpůsobit jízdu stavu vozidla a povaze vozovky. Lepší plášť, lepší vlastnosti, víc bezpečí při vyšším ryziku. Podívej se na full kola trek jak jsou obuté.

                                                  • billíček1  

                                                    Opravdu to někteří výrobci nedělají, to je dost zvláštní. Zbytečně navyšují cenu a ještě vystavují jezdce záludnostem.

                                                  • PENE  

                                                    Opravdu si myslis, ze je spatne, mit kazdy plast jiny? Vzdyt od kazdeho kola potrebujes neco jineho, predni musi drzet hlavne smer, kterym ho vedes a od zadniho zase cekas, ze bude brzdit a dobre zabirat. Navic stejny plast bude mit na zadnim kole vetsi valivy odpor, protoze je vic zatizene. Takze kdyz to vezmu podle discipliny, tak na „vykonostni“ potrebujes dopredu i dozadu neco, co jede a obetujes prilnavost. Pro „technickou“ budes potrebovat vepredu plast, ktery drzi a vzadu plast, ktery dostatecne brzdi.

                                                  • billíček1  

                                                    Pokud to dělá přímo výrobce tak asi musí, protože kolo je špatně navržené a horší jízdní vlastnosti tímto kompenzuje. Jinak je to dost nepraktické, už jen pro nemožnost pláště pravidelně prohazovat pro stejnoměrnost opotřebení. Pokud je kolo z výroby osazeno stejnými plášti tak bych se tohoto držel, výrobce si za takto osazené kolo svým způsobem ručí, že je kvalitní a má dobré jízdní vlastnosti.

                                                  • Nutribird  

                                                    Zase úplně mimo.

                                                  • novas752  

                                                    Prohazovat pláště, to jako že si zadní opotřebovaný plášť dáš dopředu, aby to tim spíš nedrželo a podkluzovalo?

                                                  • billíček1  

                                                    Když pláště budeš pravidelně otáčet tak budou sjete rovnoměrně. Jaký smysl má sjet zadní plášť a pak dávat nový a tím mít na každém kole jinak starou směs s jinými vlastnostmi. To už se pak kolo bude chovat zcela nevyzpytatelně

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    doporučuju takhle otáčet i trenýrky…

                                                  • Davidakta  

                                                    Hlavně ať to nedělá se šprcgumou :)

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Trencle otocit a pak jeste prevratit naruby a tyden je unosis…

                                                  • midlander  

                                                    já takhle prohazuju i brzdové destičky

                                                    a jeden čas jsem měl díru na ponožce, tak jsem podle ní střídal strany, aby se od té díry hned neroztrhla

                                                    trenýrky jsem zkoušel (občas si je potmě oblíknu naruby), ale je to nepohodlné

                                                  • Nutribird  

                                                    Nevzal sis a nepochopil, vůbec nic. Je to marný, je to marný, je to marný.

                                                  • billíček1  

                                                    Tak jestli tomu dobře rozumím mám sjetý plášť nahradit novým. Protože se první sjede ten zadní, tak potom budu mít v předu plášť horší, ale to je prý zase špatně. Tak jak tedy?

                                                  • PENE  

                                                    Pokud mas kazdy plast jiny, udelas to jak pises, nebo koupis oba plaste a ten predni, jeste pouzitely, bud prodas nebo nechas jako zalozni, kdyby byl nejaky problem. Pokud mas stejne plaste, tak koupis novy, ktery das dopredu a ten predni das dozadu.

                                                  • billíček1  

                                                    Takže prohazovat, a rozdílné stáří neřešit. Lepší tedy asi ten zachovalý prodat a koupit oba nové. Stejné.

                                                  • PENE  

                                                    Ja vzdy koupim oba plaste (vozim kazdy jiny) a proto, ze predni je jeste celkem v pohode, odlozim ho pro pripad zniceni plaste, ktery je na kole, v tom pripade klidne nahradim zniceny zadni plast trochu jetym prednim. Ale plaste z traibiku vetsinou dojizdim na dirtovym kole az na platno a tam neresim, ktery ma lepsi vlastnosti pri drzeni smeru nebo brzdeni.

                                                  • billíček1  

                                                    Tak to už je úplný maglajz. Vozím každý plášť jiný, protože chci od každého kola něco jiného, ale když na to přijde tak dám starší předni dozadu a mám vlastně oba stejné. Takže vlastně popřu smysl rozdílných plášťů a jen se dobrovolně připravuji o výhody, když mám rovnou oba stejné.

                                                  • PENE  

                                                    Ano pripravim se o vyhodu toho, ze se zadni lepe odvaluje, zabira a brzdi. Ale to vse, jen do doby, nez koupim novy zadni plast nebo ten zniceni opravim, pokud to jde. PS: Pisu o kombinaci toho, co vozim, coz jsou maxxis minion DHF/DHRII. Ale nic to nemeni na tom, ze vepredu potrebujes plast, co te podrzi a vzadu plast, co jede, zabira a brzdi.

                                                  • billíček1  

                                                    Takže vlastně nouzové dojetí, tak jak jsem již ráno zmiňoval.

                                                  • novas752  

                                                    No tak v nouzi je to lepší než žádný plášť, že.

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Musis dycky koupit dva nove a pei treti vymene obujes ty dva z pulky sjete…

                                                  • billíček1  

                                                    To sice jo, ale nevyřeší to rozdílné stáří a degradaci směsi

                                                  • billíček1  

                                                    Tohle by asi vyřešila jedině jednokolka.

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    No…byla by moznost to oddalit dalsi sadou a po nekolika letech se stari nejak srkvna, byt oboje degraduje. Ale v lete by to vadit nemelo, v teple guma trochu povoli nebo aspon pojede lepe ..kdyz to vhodne nabombis…

                                                  • midlander  

                                                    tak někteří točí třeba 5 řetězů, proč to neudělat s pláštěma? dřív než ty pláště sjedeš, tak třeba rozbiješ kolo.

                                                  • novas752  

                                                    Přehodit řetěz je práce na minutu, když řetěz někdo sundává i pro čištění, tak to vlastně nezabere žádný čas navíc, přehodit oba pláště práce nejméně na 4–5. + sraní se s mlíkem.

                                                  • midlander  

                                                    pokud někdo sundavá řetěz na čištění a dokonce pravidelně, tak má určitě dost času přehodit pláště.

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Tak na minutu nebo to nic nezabere, ses v rozporu…

                                                  • novas752  

                                                    Nejsem. Když někdo řetěz su davá z důvodu čištění, pak tam jen nasadí řetěz jiný = nezabere to navíc nic.

                                                    Když řetěz sundává vyloženě pro prohození, zabere to cca minutu.

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Nic je nula, co neni nula, neni nic…

                                                  • Esi  

                                                    Je pravda že když opakovaně brzdíš z rychlosti 200km/h tak by ten rok jety plašť mohl být problém

                                                  • novas752  

                                                    Jo pravidelně otáčet, tůdle. Nasadit, jednou za 3 měsíce frcnout skrz ventilek trochu mlíka až se to ojede sundat a nechat jako nouzovku.

                                                    Předatav si že jiná směs se používá také, záměrně. Dopředu měkčí aby to líp drželo, dozadu tvrdší aby to líp jelo a nejsíždělo se tak rychle. Alenka v říši divů.

                                                  • billíček1  

                                                    To je mi jasné, že pokud jsou to rozdílné pláště může být i rozdíl v materiálech. Já mluvím o stejných, jen jinak starých pláštích. Tam to asi nebude moc bezpečné ten rozdíl

                                                  • novas752  

                                                    I stejné vzorky plášťů se často ooužívají s jinou směsí vepředu a jinou vzadu. Nebo také s jinym kordem, zadní kolo dostává větší čočku = chce to větší dodolnost proti proříznutí a procvaknutí.

                                                  • PENE  

                                                    Promin, ale to je pekna blbost. Dam ti priklad. Dva lidi si koupi stejne kolo, jeden ho bude chtit pouzivat vic na vyjizdky a bude chtit, at kolo dobre jede, ten druhy bude kolo pouzivat v tezsim terenu, nebude ho zajimat jak kolo jede, ale to, jak ho kolo podrzi, kazdy z nich si da na kolo plaste, ktere mu vyhovuji. Znamena to, ze si oba vybrali spatne? Spousta lidi taky meni plaste dle podminek sucho/mokro nebo treba podle rocniho obdobi. Ja treba uz puvodni plaste na sve kolo nesezenu, protoze uz se nevyrabi (ani bych je nechtel, vubec mi nevyhovovaly), tak jsem dal plaste se kterymi nsem spokojeny. A svete div se, kolo tim ninam neutrpelo a ja taky ne.

                                                  • PENE  

                                                    Edit: nsem=jsem, ninam=nijak

                                                  • billíček1  

                                                    No v podstatě si vybrali primárně špatně a měli požadovat tedy hned vhodné pláště, potažmo kolo pro svůj účel použití a výrobce by mu měl nabídnout to co má vyzkoušené a za čím si stojí.

                                                  • PENE  

                                                    Ok. Tak ti preju, at sezenes plaste, ktere muzes pouzit na sve kolo, az je budes potrebovat. My ostatni si koupime plaste, ktere nam budou vyhovovat.

                                                  • novas752  

                                                    To neni pravda, například full okolo 120mm zdvihu často někdo používá jako pohodlný „gauč“ na cykloturistiku, jiný na agresivnější xc ježdění. Oba si vybrali správně.

                                                  • PENE  

                                                    Neco takoveho jsem presne myslel, nebo treba HT s trochu agresivnejsi geometrii.

                                                  • danielh  

                                                    To trollis nebo ze sebe delas debila a hnupa zamerne? Onuce 2

                                                  • Jason Voorhees  

                                                    …ale co když na to přijde pojišťovna?

                                                  • Esi  

                                                    Tak pokud z toho pláště nekouká plátno tak na to pojišťovna nic, těžko bude pojišťovna prokazovat že jsi spadl kvůli plášti, není to auto, není žádný předepsaný vzorek, žádná předepsaná šířka pláště ani předepsaný tlak, nehrozí aquaplaning tak nevím co tady pořád řešíte za kraviny. Když si necháš zaplést na DH kolo silniční ráfky a dáš na to silničářské galusky tak žádný předpis neporušuješ

                                                  • billíček1  

                                                    Pokud bude likvidátor důsledný, tak ti bude krátit plnění i za neúplnou výbavu pokud by to mohlo mít jen nepatrný vliv na průběh nehody. Jde o jejich prachy, takže by to měl na ty pláště, pokud jsou viditelně v horším stavu zkusit.

                                                  • Esi  

                                                    No tak se nesmíš nechat od toho jsou právníci, pokud jsi spadl v poledne za slunečného počasí proto že to vletěl pes pod kolo, tak to nemůžou krátit plnění ani za sjeté gumy ani za chybějící odrazky, za ty odrazky ti muže tak maximálně dát policie pokutu

                                                  • michomin  

                                                    Zkus se vyjádřit trochu konkrétně, ať vím o čem píšeš. Ať vím, jestli víš o čem píšeš.

                                                  • billíček1  

                                                    Kdo a o čem má psát konkrétně. To řazení je už nepřehledné

                                                  • midlander  

                                                    protože silniční pláště jsou zpravidla stejné

                                                  • Nutribird  

                                                    Celou dobu ti tady všichni vysvětlujeme a snažíme se tě uvést v obraz, co proč a jak. Stále si vedeš svou. Zadavatel dotazu velice dobře zhodnotil situaci. Jezdí vyšší level a má větší nároky. Přirovnání k autu. Nyní jezdil rychlé letní gumy a správně vyhodnotil, že potřebuje zimní i když pomalejší ( brát obrazně). Jinak k autu, to musí být ze zákona osazeno stejnými gumami a tipu v páru a to přední a zadní. Může mít kombinaci zimní letní, ale musí být dostatečná výška dezénu. Ve velkém TP jsou pak vypsány možnosti použití rozměrů gum a disků, výrobce tam rozhodně není. Nemusíš mít ani letní a zimní gumy, stačí jedna sada. Tady možnosti použití vozidla omezuje zákon.

                                                  • Nutribird  

                                                    Top výrobce ti nedá na závodní kolo za několik desítek i stovek tisíc špatný plášť. Osadí to pokud možno co nejlépe.

                                                  • billíček1  

                                                    Vždyť tu kdosi psal, že na těchto věcech se naopak nejvíc šetří. Tak jak to tedy vlastně je.

                                                  • novas752  

                                                    Šetří obvykle ten, co dá stejný plášť dopředu a dozadu. Nakoupí stejných plášťů dvojnásobné množství = dostane lepší cenu za kus.

                                                  • Esi  

                                                    Když to výrobce prodává kolo za 200 tisíc a víc, tak asi úplně nepotřebuje ušetřit pár stovek na plášti

                                                  • Tom-T45  

                                                    Tak říká se, že halíře dělají talíře…

                              • Esi  

                                To si děláš srandu že jo? Na kole máš nějaký techničák kde je napsáno jaké rozměry pneumatik a jakého výrobce a jakého dezénu smíš použít??

                                • billíček1  

                                  Bývá uvedena maximální šířka. To tu tedy psali jiní. Já se raději řídím logikou a předpokládám že výrobce osadil to nejvhodnější pro dané kolo. Ale prý to není pravda.

                                  • lukas aka mitro  

                                    Hele vzdej ti. Ti cucaci nemaji v nohach najeto a nepoznaj to. Hlava je svina, placebo, hlavne utratit zbytecne prachy za nesmyslne plaste a placat se po rameni, jaka dobra investice to byla. .

                                  • Esi  

                                    No tak výrobce tam dal pláště které jsou vhodné k předpokládanému použití kola a pro něj ekonomicky vhodné, pokud se bavíme o běžných kolech kolem 60 tisíc tak se samozřejmě dají na to kolo dát ve stejné kategorii i lepší pláště které jsou dražší. Jiné pláště použiješ v terénu v suchém parném létě a jiné na podzim když prší a všude je blátoa úplně jiné použije na stejném kole někdo kdo nás něm jezdí po asfaltu

                                    • lukas aka mitro  

                                      Prave ze ne..kdyz mas dobre gumy, jedes porad a neresis ..

                                    • midlander  

                                      ale tohle o střídání plášťů jsou spíš marketingové kecy, aby si lidi nakoupili 10 druhů plášťů a ty pak střídali podle počasí, takže je vyhodí dřív než zestárnou. to solidní výrobce neudělá. dobrá guma jede celý rok.

                                      • Esi  

                                        Tak samozřejmě záleží na použití, já mám při mě chabé výkonnosti taky celý rok na předním kole ikon a na zadním racing king. Když je bláto počítám že to bude klouzat a upravím podle toho styl jízdy. Někdo kdo závodí a kde mu o nějaký výsledek tak předpokládám že obouvá a fouká dle povrchů

                                • Nutribird  

                                  Četl si pořádně ? TP je k autu.

                                  • Esi  

                                    Jo, proto se ho ptám kde vyčetl takovou kravinu jako že musí mít na předním a zadním kole stejny plášť, stejného výrobce a stejně široký.

                      • worlusho  

                        A vzhledem k rozdílnému zatížení náprav, které může být až 60/40 ti způsobí , že i stejně odvalující se kolo bude mít pod zatížení jiný valivý odpor. Další věc je , že auto má něco jako geometrii náprav, a tam zjistíš, že přední náprava má sbíhavost nebo rozbíhavost v základu dle konstrukce (řekněme +/-3°) zadek bývá sbíhavý 0–1,5°na kolo. V zatáčce se kola odvalují každé po jiné kružnici, tudíž kladou rozdílný valivý odpor a k tomu ještě připočítej ackermannovu podmínku a můžeš si z toho udělat diplomku.

                      • mire  

                        Na kole jsou obě kola stejných průměrů a obě se odvalují stejně rychle, a to až do smyku. To co popisuješ se děje na třeba koloběžce, kde je zadní kolo mnohem menší než přední, a skutečně se točí mnohem rychleji. S vyšší rychostí a utaženější zatáčkou, se to zadní kolo doopravdy dere vpřed vnějškem. I na přilnavém povrchu tak snadno dostaneš smyk. To je dáno momentem setrvačnosti. Závodní koloběžky mají dnes obě kola stejný, 622.

                        • billíček1  

                          Přesně tak, a pokud je každej plášť jinej, byť na stejném ráfku, tak i průměr není zcela stejný a dojde k tomuto jevu .

                          • mire  

                            Přesněji je to způsobeno velkým rozdílem mezi momenty setrvačnosti obou kol, způsobuje to ten kolmý na osu otáčení. Výpočet vychází z mvv (nemohu najít mocninové znaménko). Prostě rozhoduje zde hlavně rychlost otáčení, a ta je dána průměrem. Rozdílný vzorek tak sám o sobě nehraje roli. To spíše objem či výška vzorku ovlivní ten průměr, ale na stejném ráfku to bude prakticky nulový rozdíl.

                  • Nutribird  

                    Ty si dobrý exot s takovým názorem. Jdeš přímo proti doporučení výrobců kol i gum.

                  • plzakj  

                    To ale nejdriv ten smyk musis dostat.

              • zdenal8  

                No to máš jedině problém, že zaplatíš pokutu. Způsobení nehody se zraněním. Kolo se tak moc neřeší. A kdyby si se v tom chtěl vrtat, tak to vím od kolegy, je to tak měsíc, co to platil. Kolo nikdo neřešil, to si byl akorát vyzvednout na policajtech.

              • novas752  

                Jinými slovy podle tebe prostě musíš používat stejné pláště které osadil výrobce? Co když ty pláště přestanou vyrávět? Co když ty pláště nejsou v daném provedení pro aftermarket vůbec dostupné? Co když tam jsou jiné vzorky už z výroby, co? :D

                • billíček1  

                  Tak výrobce by ti měl sdělit jaké pláště jsou vhodné. Mělo by to být v návodu, který u kola musí být. Když si tam dáš co chceš, tak jde odpovědnost za tebou.

                  • novas752  

                    :D :D :D

                    Pane bože to je vemeno. :D

                  • worlusho  

                    Když už se tu snažíš uplatnit vyhlášku na auta, tak zajisté kontroluješ i minimální hloubku vzorku. Tak až někoho potkáš na Speed Kingu nebo rovnou bandu silničářů, tak jim vysvětli co mají na kolech špatně.

                    • billíček1  

                      Vzorek dán výrobcem pláště, pokud je kolo prodáváno se zcela hladkým vzorkem má to výrobce evidentně povolené.

                      • worlusho  

                        S tebou je to marné, smiř se s tím, že technická vyhláška pro motorová vozidla se nevztahuje na kola.

                      • novas752  

                        Zajímavé, že většina lepších kol se prodává například bez všemožných odrazek. To vyhlášce přímo odporuje.

                        • billíček1  

                          Což je přímo v návodu uvedeno, že kolo nesplňuje podmínky a jsi povinen výbavu doplnit dle legislativy daného státu.

                          • Tom-T45  

                            Koukám, že tady je někomu po pozemšťanovi tak smutno, že se ho snaží zastoupit :-D :-D :-D

                          • Sgt Pepper  

                            lékárničku, opravnou sadu, sadu náhradních pojistek a žárovek…

                          • novas752  

                            Koukám že někteří by si bez návodu ani neuprdli.

                            • billíček1  

                              Tolik zničených věcí a materiálu co jsem už viděl, protože přece návody jsou pro blbce, ukazuje, že jsou potřeba.

                              • novas752  

                                Ne ne, potřeba je rozum, zkušenost a rozvaha, kdo toto nemá, musí spoléhat na návody i pro něco tak jednoduchého jako je bicykl.

                                Problém nastává v případě, že ten návod psal někdo, kdo s danou problematikou také nemá valnou zkušenost a návod píše spíše jako obranný štít pro výrobce v případě žaloby.

                                • billíček1  

                                  Neřekl bych, že moderní bicykl je jednoduchá věc. Je to velmi sofistikovaný stroj.

                                  • danielh  

                                    Pro lidi s IQ pod 70 urcite :-)

                                    • billíček1  

                                      Jistě a proto jsou všude psané utahovací momenty a k servisu je potřeba speciální nářadí a přípravky. Dříve stačil placatý „multiklic“ a kladivo. Bez toho můžeš mít IQ až na půdu a je tu k ničemu. Ostatně servisní manuály od shimana jsou asi úplně k ničemu, stačí IQ.

                                    • Bubaaak  

                                      To bych chtěl vědět, jaky IQ maj někteří mechanici…

                                      Blbě odvzdušněny brzdy a zlé seřizeny smyk je jasný… Ale natočeny misky přes závit… Nechci vidět jak servisuji něco složitějšiho…

                                  • novas752  

                                    Sofistikovaný se nevylučuje s jednoduchý. Sofistikovaný znamená promyšlený/dů­myslný, třeba takové kladivo je také dost sofistikované. :)

                                    • billíček1  

                                      To se jistě nevylučuje, jen je to jeho pravý opak. Opatrně s těmi cizími termity.

                                      • novas752  

                                        Přesně tak, pokud si chtěl napsat „složitý“, vhodné cizí slovo je „komplikovaný“, nikoliv „sofistikovaný“. ;-)

                                        • billíček1  

                                          Komplikovaný není vhodné slovo, to je spíše kritické označení. Já slovo použil v tomto významu: Přídavné jméno sofistikovaný se v češtině používá ve smyslu důmyslný, promyšlený, rafinovaný, vysoce rozvinutý, využívající složitých metod. Často bývá mylně interpretováno jako komplikovaný, složitý – v této souvislosti může být sice myšleno ironicky, nicméně slovo v pravém významu označuje hodnocení kladné. Tímto způsobem se slovo sofistikovaný v čestině používá nejčastěji.

                  • danielh  

                    Chlape uz to nehul :-) dobry trolling.

              • Nutribird  

                Proto dávají výrobci osazení plášti na kola přesně jak napsal novas .

              • li-borg  

                Ty máš ke kolu techničák?

              • Esi  

                No tak to hlavně nejezdi na silničce, nevím jak tak budeš dodržovat minimální vzorek 1,6mm

          • worlusho  

            Důležitější je to co máš v techničáku a s čím je to homologované. A spletl jsi si forum. ;)

          • zdenal8  

            Jo. Na nápravě. Kolo nebo motorka žádný nápravy nemá. Navíc jsou i osobáky, co mají na předku a na zadku jiný rozměr pneu. Dle techničáku. Ale jako vtípek dobrý.

      • iron.hide  

        mne sa to uz raz stalo, pojistovna mi nepreplatila PN, ked som si kvoli zjetej zadnej pneumatike zlomil klucnu kost

        • zhuffa  

          Jak pojišťovna určuje na kole sjetou pneumatiku?

          • Romancero  

            když je vidět plátno tak se to dá asi poznat, ež? :-)

          • iron.hide  

            no dosiel pojistovak a videl sjetou gumu. Vzorek bol skoro prec, takze to mal dost lahke.

            • Davidakta  

              A z čeho to ten pojišťovák vycucal, na autě je to jasný, ale u kola fakt netuším :)

              • zhuffa  

                No právě proto jsem se ptal. To je jako za starých dobrých časů: „Pane řidiči, máte sjeté pneumatiky“ „Ale měrka mi ukazuje 4mm“ „No ta mi ukažte lékárničku a povinnou výbavu“

                • TK75  
                  • ještě papíry ke kolu od výrobce, přece si nemůže policajt pamatovat co má jaké kolo předepsané za gumy:-)
                • billíček1  

                  Tak sjetý plášť je poznat na první pohled a vzhledem k tomu, že se proti zamítnutí plnění neohradil, tak není co řešit.

                  • Esi  

                    Je to jeho blbost že si to nechal líbit, na kole se těší jen povinná výbava, i kdyby ten plášt byl sjetý až na hadr tak pokud jsi nespadl proto že ta guma bouchla tak nevidím důvod proč by pojišťovna neměla plnit, žádný předpis jsi neporušil

    • MaraPlzen  

      Dík všem za info k věci a dobré poznatky .Na ty sračky v lese zkusím ten maxxis ardent není to úplně traktor . Dle rad dopředu 2.4 na lepší vedení dozadu 2.25 lepší vzorek ardent do sracek užší gumu až to drobet jede. Kolega zkusí obě 2.4 tak uvidíme dal vědět. Jinak zadní kolo mě nikdy nepredbiha jen do kopce při záběru ve srackach jsem protocol gumu a stal na continetalu.kolo za 10000 už to není zbyl jen ram je tam tak 45000 už 

      • MaraPlzen  

        A návod na kolo to snad ne

        • Bubaaak  

          Tak někteří lidi by si ho měli otevřít.....

          To co potkávám na cestách je až smutný

        • billíček1  

          Jo, nebudu číst návod a raději se zeptám na bike-fóru. No snad si svojí nezodpovědností neublížíš.

          • Romancero  

            ale tohle je přece o ježdění! Neo debatách jaký je lepší vzorek nebo rozměr!

            Prostě pokud se nevyjezdíš, nesžiješ s kolem, pak ti žádný rady na BF nepomůžou..

      • Nutribird  

        Zkus kouknout třeba na WTB, předek max grip, zadek max speed.

    • šlapatko  

      Čekal jsem rozumné vlákno a zase nic.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.