• jirka-team

    Ahoj

    Přemýšlím nad plášti Maxxis Aspen eCX kevlar 26×2,10 (120 TPI, udávaná váha 475g).

    http://www.maxxis-tires.cz/…-xc-aspen-xc

    Nemáte s nima někdo zkušenost? Chci je jen na závody (suchý podklad – na vyslovené bláto si nechám Nobby Nic). Nezajímá mě pohodlí, ani životnost. Pokud máte třeba porovnání s Racing Ralphy EVO 2,1, byl bych rád. Při hustotě vláken 12O by měla být dobrá i ochrana proti defektům.

    Díky za pomoc

    • roman II  

      jelikož ve 2,25 kevlar má skoro 700 gr(690) 60TPI tak nevěřím tomu že by se to mohlo valivým odporem rovnat RR a to ani ve variantě 2,1 s 120 TPI, možná že už je někdo zkoušel, nebo je kup Ty a poreferuješ nám jak jedou,někdo musí být první

      • jirka-team  

        Ale v 26×2.10 kevlar 120 TPI váží 475g.

        Někdo musí být první, ale myslel jsem, že tady někdo takový je :o)

        • roman II  

          vyčkej třeba se někdo najde, jinak že je něco ve 2,1 neznamená že to jede líp než něco v 2,25, loni na pevňáku jsem měl kevlar. Python 2,0 a po přechodu na RR 2,25 jsem si připadal že mám najednou nějak moc natrénováno jak mi to pěkně jelo

          • Lsdenski  

            no Crossmark UST jsou dost těžítka, příště dám na radu Hnoje (klasika v kevlaru + tmel). Crossmark UST má bohužel i „díky“ LUST odtučnění 744 gramů :-/

          • jirka-team  

            U mě ta šířka není nějak rozhodující. Jezdil jsem RR 2,25 i RR 2,1 a nějaký rozdíl v rychlosti jsem mezi nima necítil. RR 2,25 více tlumil, ale od doby co už nejezdím HT to neřeším, takže většinou jezdím pláště 2,0 a 2,1 (jsou přeci jen lehčí). Navíc tento údaj je opravdu jen orientační. Ještě mám doma zůstal Ritchey WCS Z-Min 2,2 kevlar a ten je užší, než 2,1 RR. A třeba Michelin XC DRY 2 (26×2,0) kevlar je stejně široký jako 2,2 Z-Min :o)

        • marios  

          Vloni v září jsem vyhrál Aspen 2,25, těžký jak píšou. Nasadil jsme ho na zadek(SLR) s tmelem. Díky tomu ho můžu foukat jen na 30psů a v terénu se mi nezdá, že by byl výrazně pomalejší než RRm má však mnohem lepší grip, než ten RR, ale slabší než třeba R.Ron, kterýho budu v případě potřeby vozit na závody.

    • DaSnail  

      Při hustotě vláken 12O by měla být dobrá i ochrana proti defektům.

      plášte s menším TPI sú odolnejšie

      • jIrI___  

        Není to naopak? TPI je hustota vláken, víc vláken → menší pravděpodobnost průrazu.

        • DaSnail  

          nn

          TPI stands for threads per inch. This number refers to the thread count in a tire’s casing. A lower TPI indicates that thicker threads are woven into the casing, therefore making it more durable; a higher TPI indicates thinner threads are used, therefore making the casing lighter and more pliable. WTB’s 60 TPI race-level tires offer supple, shock absorption qualities while remaining resistant to cuts and tears. The Super Duty casing found on Team DH tires, by contrast, feature dual plies of tough 30 TPI casing.

        • Mamut  

          Klincom prepichnes kazdy plast, cvaknes asi tiez. Ale plaste s nizsim TPI tazsie prerezes, pretoze pouzivaju hrubsie vlakna a teda viac materialu vo vlaknach. Cim su tazsie a horsie pruzia ako plaste s vyssim TPI.

      • jirka-team  

        Já doteď žil v domění, že čím větší hustota vláken, tím lepší ochrana proti defektům. Čím vyšší hustota, tím jemnější tkanina, méně gumového materiálu, nižší hmotnost, vyšši elasticita (pohodlí), nižší valivý odpor. A myslel jsem, že i ochrana proti defektům…

      • Frostty  

        vážně? :o)

      • MlokCZ  

        Ono to hlavně obecně neplatí nijak, tedy obecně to nejde vůbec říct.

        Asi častější případ je, že s menším tpi jsou odolnější díky více materiálu, ale obecně rozhodně ne vždy.

        A to samé co je psané v těch dalších reakcích o valivém odporu a hmotnosti, tak to také neplatí.

        Pro valivý odpor to neplatí vůbec, tam dost často i verze s menším tpi má menší valivý odpor, vždy je nutné vycházet z konkrétních měření/zkušeností s daným typem pláště.

        A i u hmotnosti se najdou konkrétní případy, kdy se nějaký plášť vyráběl ve více verzích tpi (ať už různé roky nebo stejný) a ten s menším tpi byl i lehčí.

        • DaSnail  

          úplne bez výnimky to platiť nebude, ale keď výrobca robí jeden plášť s väčším aj s menším tpi, tak je väčšia pravdepodobnosť, že ten s menším bude odolnejší jak naopak.

          asi sme OT, zakladateľ začal blokovať…

        • Rychlej turista  

          jedno obecné pravidlo by se snad našlo – kdo pláště rád krájí, tak snadnější to bude mít u plášťů s vyšším TPI, protože hrubší vlákna se řežou přece jen o něco hůře.

    • Pijer  

      Proč se mi ukazuje, že tohle vlákno má 14 příspěvků a já tady vidím zakládající + dva smazané?

    • biker jura  

      jsou nějaké nove poznatky k teto gumě? :-)

      • ememem  

        nedas pokoj :-), v bikemagazine 08/09 su v teste akurat ze v sirke 2.25 a zaradene medzi „tour“ gumy, nepytaj sa ma ze preco ked vyrobca ich deklaruje ako xc.

        labor. testy (vyssia znamka lepsia, pre porovnanie v zatvorke hodnota pre NN 2.25):

        celkom slusna odolnost voci prerazeniu 3.5 (NN 3.5)

        dost zla na prepichnutie 2.5 (NN 5)

        vaha – 581g – 2.5 (NN 556g – 3)

        valivy odpor 1 – beznadejne najhorsia z testovanych. (NN 3.5)

        prakticke testy:

        trakcia 4 (NN 5)

        bocna stabilita v zakrutach 3.5 (NN 3.5)

        val. odpor – 1 (NN 3)

        celk. hodnotenie – na suchy povrch dobra v zabere aj stabilite, z hladiska val. odporu daleko za konkurenciou.

        celk honotenie dobra – 3 (NN skvela 5)

        ci sa to da extrapolovat na sirku 2.1 neviem, zmes, tpi 60 aj vzor je podla dostupnej dokum. rovnaky, takze na tu 60tpi snad aj hej, na tu 120 tpi asi trocha horsie.

        • biker jura  

          ok díky. ona ta verze 2.1 bude ale celkem myslim jina. myslim že valivy odpor bude podobny jako u RR, protože treba monorail je na tom taky podobně, ale chtel jsem to vedet zda to nekdo netestoval. co se tyka stability tak to me prekvapilo. a jak jsi to myslel s tim ze nedam pokoj? :-) ohledne aspenu jsem jeste nic neresil:-)

          • ememem  

            co sa tyka toho val. odporu tak moc nezdielam tvoj optimizmus, jelikoz RR ma maly val. odpor jak pre 2.1 tak 2.25. mozno vo verzii 120 tpi, neviem, to sa da bez merania tako povedat.

            jak jsi to myslel s tim ze nedam pokoj? :-) – no tak ze sa furt pytas miesto toho aby si ho kupil, otestoval a zreferoval, niekto holt musi byt prvy :-)

        • Marmara  

          Co jsou ty NN? :D

    • xshreck  

      a co říkáte na tyhle pláště?

      http://sz.aukro.cz/…2c_drat.html

      • jIrI___  

        Špatné. Dokud se trochu nesjede vzorek, tak jedou nic moc. Pak jsou znatelně rychlejší. Neměl jsem na nich ale ani jeden defekt :)

        • xshreck  

          safra … sem se tu už ptal a to byly zase až moc haldké pláště na můj vkus a na moje poměry i drahé :( tak nevím co teď

    • biker jura  

      znovu otevírám, kdyby je nekdo začal jezdit:-)

    • smash_mouth  

      Jezdim na fullu Aspen 2,25 na předku, předtim jsem tam měl Bontrager SUPER X 2,1 TL a citim ze Aspen moc neodvaluje. Bočni stabilita rozhodně lepsi než u Bontrageru ale furt to neni ono … Dneska jsem navlik pujcemej RR 2,25 a zitra uvidim. Kdyz se mi bude libit tak ho v 2,1 poridim.

    • Orbis  

      Ahoj na tréninkových kolech mám Aspeny 2,1 v kevlaru, závodím na RR 2,1 ale UST ale aspon takhle srovnání:

      Aspeny jedou dobře a rychle na asfaltu na tvrdém suchém podkladu (tam kde jsou určeny)ale líp než RR ne

      podle mě grip určitě lepší než RR nemají. Jsou ale dost defektivé.

      Na závody bych je nebral ani na absolutně suché.

      • Deadlift  

        Mám 26,2.1 aspeny na kole od jeho koupě (tedy chvíli:o) a zdají se mi slušné. Má význam shánět na asfaltovou cyklostezku (10 dnů) nějaký jiný plášť? např. 26×1,50–1,75 semi slick?

        Je ten rozdíl na čistě asfaltovém povrchu nějak výrazně pozorovatelný?

        • Blazer  

          Zdravím, nechal bych je. Sem tam s nimi jedu i cyklostezky s asfaltem a žádný podstatný rozdíl v odporu nepozoruji.

          • Deadlift  

            Děkuji za radu. dnes jsem na nich jel 20 km po šotolině a docela mě překvapilo, jak hezky jedou.

            Na tvrdý a suchý podklad to asi bude slušné.

    • waters  

      aspeny jsem jezdil rok a spokojenost, jsou lehký a rychlý. dal jsem je přítelkyni a obul crossmark UST, sice jsou těžší (váží stejně jako cobalty:), ale jedou parádně…

    • motacek  

      Zdar,

      Nevíte reálnou šířku pláště Maxxis Aspen 29×2.25 na širším ráfku? Ideálně na ráfku s 30mm vnitřní šíře.

      Díky

      • straky  

        Nevím jestli pomůžu, ale mám vnitřní 25mm a Maxxis Ikon. Už teď jsou to balony a připadá mi, že vzorek je ideálně rozložený. 30mm už je možná moc. I výrobci doporučují na tak široké ráfky gumy od 2.3 a více.

        Přikládám fotku ale není to tak vidět.

        • motacek  

          Ok, tak jinak.

          Je širší v reálu Maxxis Aspen 29×2.25 nebo Continental Xking 29×2.3? Jde mi o to zvolit širší variantu na tak široký ráfek.

          • biker jura  

            aspen TR 120tpi 2,25ka má na 28mm ráfku cca 56mm/1,6bar a to uplně nová, ještě se tak na 57–8 dostane :D docela balony

            • motacek  

              Tak ten aspen ma mit 57.15mm, takže to tak nějak odpovídá. Díky za info ;-)

          • cosmo  

            Pro srovnani muzu zmerit na 22mm

          • cosmo  

            Pro srovnani muzu zmerit na 22mm

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.