• monsterm

    prosím moc moc o radu, jaký by byl vhodný plášť na mtb- za sezónu á 3000km, střídám všechny možnosti ježdění- silnice, kamení, bahno; když na to dojede, tak jezdím v jakémkoliv počasí. Chtěl bych aby tu sezónu vydržel a v terénu neklouzal. Díky moc!

    0 0
    • rb  

      3000km mi vcelku v solidním stavu vydržel IRC Mythos…Drátový.

      0 0
    • Lowrider  

      Mně vydržel Hutchinson Python MRC High 2,0" 4128 km a ještě by pár set kilometrů vydržel. Kdybys měl zájem o cca 50 km jeté, tak se ozvi třeba na mail.

      http://www.bike-forum.cz/…r/python.jpg

      0 0
    • Hornet  

      Alebo Kenda Karma, v drate celkom lacna, vydrzala vyse 4000km, dobra v terene aj na asfalte, kevlarova je lepsia ma dvojitu zmes, ale je drahsia.

      0 0
      • lenochod  

        Karma ANO, jedou a samočištění je taky OK. Na měkkým povrchu záběr bezvadnej.  Jsou lehoučký. Mám 1,9 v kevlaru na XC stroji.

        0 0
        • Lukster  

          ahoj, právě uvažuju o koupi 1,95 kevlar, ale dosud jsem jezdil 2,1, tak se bojim, ze bude na me hodne uzka… Jak je to s odolnosti proti defektum?

          0 0
    • keo  

      Souhlas s Lowriderem, v bahně nečekej žádné zázraky,ale je to dobrý universál.

      0 0
    • HockeyBiker  

      ralph

      0 0
    • DaSnail  

      napr.:

      silnice – SuperMoto

      kamení – Minion butyl

      bahno – Wetscream

      alebo skús dať do vyhladávania slovo plášť a vyskočí ti 73 vláken

      už to tu pred tebou niekto riešil… 8o)

      0 0
    • jIrI___  

      Maxxis Crossmark.

      0 0
    • Hejdik  

      Smiř se s tím,že nedostaneš jednoznačnou odpověď,protože plášťů je tolik,že to jen těžko spočítáš a vybrat ten jedinej pravej je mimo realitu.To  očem mluvíš je tzv.univerzál a to je plášť kde je hlavním aspektem kompromis.Tzn.,že buď budeš mít plášť co dobře jede na suchu,nebo ten,kterej dobře zabírá na mokru.Nic mezi tím příliš neexistuje.Takže universál bude silnej někde mezi těmito dvěma specifikacemi a nebude silnej ani v jednom extrému.Takže zvaž v jakém prostředí převážně jezdíš a k tomu charakteru pláště se přikloň.Já osobně už poměrně dlouho jezdím na Hutchinsonech Python,což je výborněj plá¡šť na suchu a na silnici,ale už slabší v mokru,ale při trochu slušné technice se s ním dá jezdit i za mokra.Líbí se mi i ta Kenda Karma,kterou budu kupovat manželce na letošek.

      0 0
      • Hornet  

        Este by som pridal Conti Mountain King Supersonic, mam ich teraz celkom nove, ale po prvych par kilometroch som nadseny, vyborne na suchom aj na mokrom povrchu, na asfalte idu velmi rychlo, dobre tlmia aj ked mam len 2,2", lahucke cca 460g, vyborne tpi 180, len vydrz bude asi slabsia, je to pochopitelne, dan za tie vyborne jazdne vlastnosti

        0 0
        • o.1  

          Suhlasim, tieto su dobre na vsetkom , kupodivu po vyse 3000km vpredu moc neubudlo, vzadu tesne za polovicou vzorku a jazdil som v zime aj dost po ceste, ale mam tu najlacnejsiu verziu (hr. 2,2). Dost rychlo boli dosekane, co pri hrubke behuna trochu budilo obavy ale za celu dobu ziadny problem. Pri tej cene a jazdnych vlastnostiach super plast.

          Teraz som dal do zadu Smart Sam. ten asi vydrzi viac, ale v terene v makkom viac vozi aj ked zabera dobre. (na ceste je mozno este trochu rychlejsi)

          Prijemne na tom Mountain King je, ze na ceste ide lepsie pri terennom tlaku, ten Smart Sam je treba na cestu fukat a do terenu vyfukovat co sa mi nechce(ale aj tak ide na ceste celkom slusne).

          Vpredu mam teraz Crossmark a na suchu a ceste je fajn ale na maksom podklade nic moc, keby som tam mal Mountain King, mohol som si odpustit prvu jarnu drzku na makkom listi.

          Takze na 3000km rocne a tvoje pouzitie myslim je Mountain king vyborna volba prinajmensom vpredu.

           
          0 0
          • Lenka.05  

            Přidávám se k chvále mountain king supersonic. Mám vepředu 2,2 kevlar a maximální spokojenost, drží snad naprosto na všem. Budu kupovat teď i na fulla, s bontragery je to na mokru o ústa :-) Ale ty zas jedou výborně na suchu. Do Chorvatska budou výborná volba :) Vzadu vozím Smart Sam, taky mohu doporučit.

            0 0
    • karliner  

      Loňský rok jsem odjezdil na Racing Ralphech 2008, fakt je, že v blátě to žádná bomba není, ale jde to, a navíc jsem línej furt dokola přezouvat :-), v porovnání s Pythonama mi přijdou lepší (i jsou levnější)

      0 0
      • mar.tan1  

        Ještě tu nepadly nanoraptory :o)

        0 0
        • Jirikus  

          A to je velká chyba. Nanoraprory jsou sqělé univerzální pláště s vysokou výdrží. 2,1 v kevlaru je i docela balón a tím i dost pohodlný. Samozřejmě nejsou do extrémních povrchů – bláto, hluboký prach na cestě …, ale to od univerzálů nikdo nemůže čekat, takže asfalt, šotolina, suché lesní cesty super.

          0 0
    • MaPa  

      Smiř se s tím že ideál neexistuje. Pokud očekáváš solidní grip při zachování jakés takés univerzality a přitom ještě aby to jelo, pak většinou narazíš na nižší výdrž pláště.

      Nezmiňuješ jako faktor cenu, takže bych ti asi doporučil něco z tohohle, detailní vlastnosti lze určitě najít v historii B-F (a dej si pozor kdo příspěvek píše-tedy pro jaké ježdění pláště používá):

      • Schwalbe NN/RR nebo NN/NN dle požadavku na subjektivní odvalování.
      • Continental Mountain King Supersonic/Pro Tection dle požadavku na výdrž boku pláště.
      • Kenda Karma dle zkušeností kolem mne, osobně s nimi zkušenost nemám.
       
      0 0
      • karliner  

        Každýho věc, ale vybírat pláště podle parametru na výdrž boku mi přijde dost ujetý, osobně si ani nepamatuju, kdy jsem měl naposledy defekt kvůli špatné výdrži boku.

        0 0
        • MaPa  

          jde i o no-tubes kompatibilitu.

          pro-tection verze mají tlustší boky což se počítá vzhledem k menšímu riziku defektů, osobně jsem roztrhl Speedkinga právě zboku. V brodu asi přes šutr.

          0 0
        • MlokCZ  

          Těch, kteří tu psali, že prořízli plášť po pár kilometrech a i tací, co se jim to u některého modelu pláště povedlo i u více kusů po sobě, tak ti by s tebou asi moc nesouhlasili.

          A když se jedná už o kategorii superlehkých plášťů jako Supersonic, tak tam bych tohle hlídal velmi pečlivě, jestli taková šlupka bude stačit na daný styl jízdy nebo nebude.

          Já bych třeba i u NN a RR pokud bych je nejezdil už v UST, volil dnes jedině snake skin nebo double defense verzi. Zvlášť když se hmotností ani tak moc neliší.

          Někdo jiný zase spokojeně jezdí na FF a větší problémy s defekty nemá.

          Rozhodující je, co a jak s tím kdo jezdí.

          0 0
          • karliner  

            zrovna u RR je rozdíl v hmotnosti mezi double defense pláštěm a normálním pláštěm skoro 20%, to mi přijde dost, ale jak říkám, každý vybírá podle sebe a mít jako hlavní kritérium výdrž boků v pdomínkách, kdy chci najezdit kolem 3000 km ročně jako zakladatel vlákna mi nepřijde jako zrovna „prefíkané“

            0 0
            • Zaskar  

              Zdar zkoušel tady někdo Mountain Kingy Supersonic 2.2 se systémem No tubes? Jsou nějaký zkušenosti? 

              0 0
              • MaPa  

                Ano, tmel prolíná stěnou pláště. Jeden chvilku držel, ale musel se dofukovat, druhý držel sotva přes noc. Nakonec jsem to po měsíci vzdal a vozil to chvíli s dušema. Super pláště.

                0 0
            • MlokCZ  

              520 × 570 × 610g je pro 2,25 (obyč verze/snake skin/double defense). Jen zesílené boky jsou tedy 10% navíc, zesílené boky + zesílený běhoun už se těm 20% blíží.

              Mě tedy těch 90g nepřijde nějak moc za to, že jsou ty pláště opravdu o hodně odolnější a to nejen ty boky ale i proti píchnutí běhoun.

              Já měl třeba na NN/RR (ještě ta minulá verze RR) za sezonu více než 10 defektů, většinou píchnutí, říznutí boku jedno. Za to, že budu mít místo tolika defektů třeba jen 1–2 ročně mi to tedy rozhodně stojí (na Albert/SS alpencross, což je výše zmiňované jako ještě o trošku odolnější kombinace než NN/RR double defense jsem za celou sezonu měl defekt jen jediný a to mojí chybou proražený plášť).

              Těch 90g rozdílu i když je to rotační hmotnost ještě nevnímám, na to je to pořád moc malý rozdíl.

              Samozřejmě nemůže být bok pláště jako jediné hlavní kritérium, ale to podle mě ani tak nemyslel.

              0 0
        • pitos  

          Já si zase už ani nepamatuji kdy jsem měl klasický defekt.99% defektů u mě je průraz nebo poškozeni boku pláště.

          0 0
          • karliner  

            pak jsou dvě možná vysvětlení, buď máš slabší techniku jízdy nebo dáváš neskutečný technický klády v suťových polích :-)

            btw, jaký pláště vozíš?

            0 0
            • pitos  

              Já jen neodolal  trošku zpochybnit  co jsi napsal:) …záleží moc na tom, co, jak a kde jezdíš.Dál to tady rozvádět myslím nemá cenu.

              Moje pláště jsou v pořádku a řešit je nemusíš ale kdyby tě to zajímalo tak jsou v profilu.

              0 0
        • MaPa  

          Až teď mi došlo na cos reagoval. Asi jde o nedorozumnění. Já na stejnou úroveň kladu Schw. a Conti, rozhodování platí pro jednotlivé verze. Tedy „dle požadavku na výdrž boku pláště“ je třeba rozhodnout Supersonic nebo ProTection variantu, ne zda vzít MK jako takové…

          0 0
    • o5majkl  

      Koukni na Schwalbe Smart Sam. Na závodní pláště typu racing ralph a podobně bych se vybodnul-nevydrží tolik, jelikož mají měkčí směs-sice líp přilnou k terénu, ale o to rychleji se sjedou a sou náchylnější na defekt.

      Smart Sam je super univezál, vadí mu kořeny a kamení, ale to se u plášťů tohohle typu dá čekat. Máš na výběr ze dvou šířek a několika provedeních od Lightu až po super odolnej alpencros…

      0 0
      • MlokCZ  

        RR se také dělá v odolné verzi, tedy může vzít double defense jak tu bylo doporučované.

        A co se týká výdrže, tak 09 Smart Samy na tom už nebudou o moc lépd než RR. Už dvousměsové SS vydržely o hodně méně než ty dřívější jednosměsové a teď jsou nově třísměsové jako RR. Myslím, že vydrží pořád o trošku více než RR, ale rozdíl bude už velmi malý. Osobně bych dnes vzal raději RR double defense než SS double defense (09 SS už jsou také double defense a není už alpencross verze – je ale možné, že je to úplně ta stejná ochrana proti defektům jen se jinak jmenuje).

        RR oproti SS je jak rychlejší, tak nepatrně lépe drží.

        0 0
    • papla  

      Mate nekdo zkusenosti s temito plasti? Jezdim prevazne asfalt a sem tam polnacky.

      [url=]http://ww­w.cykloworld.e­u/cz/obchod/de­tail/schwalbe-hurricane-sport-26×2–0-b-sk/[/url]

      Diky

      0 0
      • pepek  

        Měl sem je – jediný Schwalbe, se skterými jsem nebyl spokojen.  Na to že nemají žádný grip mají značný odpor. RR je daleko lepší volba a Nanoraptor je nejvíc. Vydrží neskutečně dlouho a grip má přitom eště slušný (dá se vozit i na předku, ale je to dost nebezpečný, – raději jen dozadu)

        0 0
    • Mara.147  

      SCHWALBE Rocket Ron Evolution mám je a jsem s něma spokojený, akorát nwm jakou mají výdrž, ale jsou velice lehké.

      0 0
      • ememem  

        nic v zlom ale viac menej rekreacnemu jazdcovi ktroy hlada pouzitelny univerzal (t.j. chce aby aj nejkay km vydrzal a nedefektil kazdu chvilu) odporucas ultrachrti zavodny special. jazdne vlastnosti sice univerzalne velmi dobre ale odolnost 0 bodov, vydrz tak 1000km, (schvalne pozri na strankach schwalbe kde je zaradeny) cena znacna. (btw ten bezny supersonic je dtto.)

        0 0
    • Papuča  

      Ake mate skusenosti s WTB Velociraptor? Myslite, ze by sa dal skombinovat dopredu WTB Weirwolf a dozadu WTB Velociraptor Rear?

      0 0
      • Hejdik  

        Velociraptory,jsem zkusil a jsou to výborné pláště ovšem pouze do těžkého terénu.Kdybych je měl někdy znovu použít,tak akorát na sjezdové kolo,ne kterém nejezdím,takže u mě další použití naštěstí nehrozí:-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.