• stan31

    Ahoj.

    Potřebuji koupit nové pláště na http://www.specialized.com/…rockhoppersl

    Přemýšlel jsem koupit stejné pláště a nebo taky kombinace modelů třeba i různych značek,otázka je co na předek a co na zadní kolo?

    Investice za oba max.1200kč.

    Díky za rady

    0 0
    • marapara  

      Ono by to také chtělo trochu popsat, jak bika budeš používat. Jestli jezdíš víc po silnici nebo v terénu, těžší/lehčí terény, víc na suchu/blátě … ? Takto ti asi nikdo moc neporadí, když nepodáš bližší informace.

      0 0
    • saddik  

      Je tady asi tak ctyři tisíce šest set devadesát dva vláken o pláštích, ale když už chceš nový, tak aspoň napiš, kde budeš na tom kole jezdit, kolik přibližně vážíš, jestli preferuješ rychlost, grip, pohodlí, odolnost nebo životnost a taky jestli chceš jezdit s dušema nebo bez.

      Pak se Ti tady sejde nejmíň dvcacet vesměs protichůdnejch rad, z nichž polovina nebude odpovídat tomu, cos napsal za požadavky, bude dražší nebo to budou zvolání typu „vyhoď duše“ apod. Nakonec z toho stejně nebudeš mít rozum a vybereš si pláště podle obrázku na internetu.

      0 0
      • AleZ80  

        Teď jsi objevil teorii bike-foritivity :D

        0 0
      • JakeF  

        Říká člověk, co má na kole typickou BF kombinaci NN/RaR bez duší :D.

        0 0
        • AleZ80  

          Ahoj,

          ty mi přijdeš jako takový Mlok přes pláště od Spešlu. Nikde se mi nepodařilo dopátrat se toho, že by se pláště od Spešlu dělaly ve více směsích. Nevíš, jak je na tom ta jejich směs ? Je spíš tvrdší a tedy ne ideální na přední kolo, nebo spíš měkčí a tedy rychle mizící na zadním kole ? Díky.

          0 0
          • saintjv  

            Hele spesl byl puvodne vyrobcem gum ne?:) By je mozna mohli celkem umet ale jaka je realita netusim.

            0 0
              • AleZ80  

                No, někdo o Ground controlu píše, že je dobrej, někdo naopak, takže nic moc přínosného.

                Bohužel se mi nikde nepodařilo vygooglovat, jak je to s tvrdostí směsi. Buď je měkká a tedy dobrá na p. kolo, ale vzadu nevydrží, nebo je tvrdá a dopředu tedy nepoužitelná. A nebo je to něco mezi a v tom případě vlastně k ničemu.

                0 0
          • JakeF  

            Já jsem s nima spokojenej. Na moje použití jsou vhodnější, než Schwalbe, který jsem vozil předtím. Řešení tvrdosti směsi mi přijde tak na úrovni teoretiků z LV vlákna a do toho se nehodlám pouštět, nějaký označení směsi jsou na ofiko stránkách.

            0 0
        • saddik  

          To jo, ale dospěl jsem k tomu přečtením mnoha vláken o pláštích, rozmýšlením svých potřeb, několika neúspěšnými experimenty s Continentaly, ghetto tubeless a vším možným, až jsem nakonec zakotvil u téhle kombinace, která mi maximálně vyhovuje (i s přihlédnutím k tomu, že mám druhá kola s kojakama na asfalt). Tím chci říct, že jsem si ty pláště nevybral tak, že bych si přečet jeden příspěvek, kde je napsáno, že jsou dobrý, a šel si je koupit. A proto očekávám, že ani tazatel nedostane na svou otázku konkrétní a jasnou odpověď. Mimojiné také proto, že většina rad bude asi poměrně stručná (málokdo tu zdůvodňuje své názory) a tazatel pravděpodobně nezná jednotlivé uživatele, aby si o relevanci udělal obrázek.

          0 0
    • stan31  

      je to kombinace terén/silnice ,váha cca 110kg:)))

      terén ze 80% suchý a středně náročný…

      líbí se mi http://www.cyklosvet.cz/…i/16933.html ,ale jde o to jak to zkombinovat,jestli ten či onen plášt dám dozádu nebo dopředu nebo nekombinovat?? a také je nutno přihlédnout na mojí váhu ,aby to ten plást vlastne vydržel))

      0 0
      • saddik  

        Když se pláště kombinují, dává se hrubší vzorek dopředu a jemnější dozadu. Vepředu je potřeba, aby plášť držel, a protože je méně zatížený, tak hrubý vzorek brzdí jen minimálně. Zadní kolo je naopak hlavním zdrojem valivého odporu, protože je hodně zatížené, takže se tady vyplatí lépe se odvalující plášť. Smyk zadního kola taky většinou není až tak nebezpečný.

        Pokud jde o Tvoji váhu, tak ta má vliv především na rozměr pláště, abys mohl foukat rozumně nízký tlak a necvakal (logicky čím širší plášť, tím méně je potřeba foukat). O nosnost pláště nejde.

        Pokud nechceš jezdit na betonových gumách, tak na pláště užší než 2.1 zapomeň, osobně byh Ti radil nejmíň 2.25, pokud máš dost široké ráfky, klidně 2.4. Šířka pláště odvalování nezhorší, znamená jen trochu hmotnosti navíc, kterou při své vlastní váze nemusíš moc řešit.

        0 0
        • stan31  

          Díky moc…

          no a jak zjistím jestli mohu na ten ráfek dát plášt aspon 2.25??

          0 0
          • stan31  

            takže např. můžu mít vzádu 2.1 a vepředu 2.25?

            0 0
          • saddik  

            Záleží na vnitřní šířce ráfku, když je ráfek moc úzký, tak se tlusté pláště žvýkají. Zkus se mrknout, jestli nemáš na ráfku nějaké označení. 19mm ráfek je ok do těch 2.25.

            Zkombinovat různé šířky můžeš, ničemu to nevadí, ale taky nepomůže. Pokud ráfky budou ok, tak bych Ti radil spíš oboje 2.25.

            0 0
            • stan31  

              výborně, mrknu se na to :)

              0 0
            • Breakpain  

              živá váha 93kg + výbava … takže tak do 100kg jsem určitě

              ráfky 23 vnitřní šířka … nyní jezdím 2,25 a uvažuju zkusit 2,1 – hloupost? HT, 29er

              0 0
              • saddik  

                No na 23mm ráfcích bude mít i 2.1 plášť rozumnou šířku, takže proč ne. Já jezdím 2.25 na 19mm ráfcích (cca 85 kg), což bude zhruba stejné jako ty 2.1 na 23mm.

                Šířku plášťů volím tak, abych mohl vozit tlak, co mi přijde funkční a pohodlný, a zároveň necvakal. Pokud toto daný roměr nesplňuje, je potřeba plášť širší. Pokud máš v tomto zbytečnou rezervu, tedy mohl bys foukat menší tlaky bez cvakání, tak tloušťku pláště nepotřebuješ a můžeš dát užší.

                0 0
                • Breakpain  

                  To bohužel nevím … jsem kolem 2 barů a necvakám (neskáču, ani nejezdím moc hardcore – po Praze a okolí to naháním i přes asfalt :-)).

                  S 2,25 problém nemám, ale láká mě vyzkoušet užší, jestli mi to něco „dá“ … každopádně – bezduše to budou, takže cvakání nehrozí ani tak.

                  Beru to tak, že zkusit to můžu bez problémů a uvidíme jak se budu cítit, stejně to musím vyzkoušet na vlastní kůži :-) … díky.

                  0 0
            • stan31  

              myslím,že šířku ráfků mám 17mm,takže maximum asi jen 2.1 :-/

              0 0
              • Kobrovnik  

                Ahoj, chci se zeptat ohledně pláště. Po vycentrování ráfků v cyklofirmě jsem obul na můj plášť a ejhle. Jak jedu na kole, kolo zkrátka kope a jak jedu, docela slušně mě to háže do řidítek. Myslel jsem si, že je to ráfek koplý, ale když točím čistým ráfkem bez pláště tak ráfek šlape pěkně.

                Když obuju a točím s pláštěm, plášt jakoby kope v jednom místě na stranu. Tento plášt byl pul sezony ježděn na zadním kole, zažil asi 2 km jízdy 84kg osobou tak nějak v podhuštěném sta­vu.

                Jedná se o plášť Mythos XC.

                Je možné, aby se tento plášť zdeformoval? Kolo bylo ve sklepě ve stálé teplotě, nikde v mrazu apod.

                Chtěl jsem kupovat ráfek, ale jak to vidím, stačí koupit plášť nebo se pletu?

                Děkuji moc za radu.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Pokud plast predtim nekopal a ted kope, muze to byt tim, ze jsi ho blbe nasadil..druha varianta(mene pravdepodobna) je, ze by mu povolila kostra..

                  Je treba zkontrolovat zda plast dobre zaskocil do rafku. Muzes zkusit nafoukat (na chvilku) kolo na max. tlak plaste, popripade pri nasazeni namydlit patky plaste a nafoukat.

                  0 0
                • stan31  

                  možná někde špatně nasazený plášt nebo duše,zkusil si vypustit do asi 1/3 vzduch a znova napumpovat?

                  0 0
                • stan31  

                  měl jsem kdysi podobný problém-a zkusil jsem to vypustit asi do poloviny,zkon­troloval usazený a znova nafoukal a bylo to ok

                  0 0
                • Kobrovnik  

                  Předtím plášť nekopal.Tím sem si jist. Právě, že jsem vypustil komplet sunda z ráfku a znova nasadil, nafoukal do poloviny, ohmatal a okoukal a všude seděl rovnoměrně. Nafoukal na plno a stejně plášť kope :-/

                  Namydlení patek jsem neprovedl zkusím zítra díkes za tip

                  0 0
                  • Kobrovnik  

                    Tak mi to nedalo a namydlil jsem patky nafoukal naplno a nic. Zkusil jsem nafoukat do poloviny, rucne zkousel i usadit plast a nafoukat doplna a opet nic.

                    Je mozne i tim, ze mam kazdy rafek jiny?

                    Plášť háže ne nastranu doleva či doprava, když držím kolo před sebou za osky, tak háže jakoby ode mnea zpět.

                    Jakoby byl už „vychozený“

                    Myslím si, že asi koupit nový a ten zahodit, hm ?

                    0 0
                    • AleZ80  

                      Jestli ti hoši v cyklofirmě ten výplet špatně nevycentrovali…

                      0 0
                    • saddik  

                      Malé házení (pár mm na obvodu pláště) je u MTB plášťů celkem běžné, málokdy je plášť naprosto rovný, ale předpokládám, že Tobě to dělá dost.

                      Někdy je plášť pěkná mrcha a nechce se srovnat ani za boha a vyžaduje to několik pokusů, mydlení, sundavání nandavání atd. Když se podíváš k patce pláště, většinou je vidět, kde je málo vylezlý z ráfku a tam to chce mu pomoct. Taky se může objevit boule, když se extrémně blbě překroutí duše při vkládání (nevěřil bych tomu, kdybych neviděl, jaký origami je někdo schopnej z duše udělat).

                      Za mě dej plášti ještě šanci – sundat, zkontrolovat ráfek, páska jestli běží prostředkem, nasadit, namydlit, rovnat a zkusit usadit.

                      0 0
                      • Kobrovnik  

                        Malé jo, ale tohle cítíš aji v řídítkách když jedeš. Už mě to přestalo bavit, ráfek mám 5 let a aspoň mě to donutí koupit nový, nestál všechny prachy. Plášť jsem zkusil dát jiný a házelo to stejně, i když jsem sundal ochranou pásku co je taky nová, žádný shit :-)

                        Takže buď jsem ho fakt někde kopnul a nebo to hoši ojebali a nevycentrovali to tak dobře, ***** koukám po novém, aspon bude klid :-) Díky

                        0 0
                        • saddik  

                          Vždyť jsi nahoře psal, že jsi ráfek prohlížel a že je v pořádku. Ne že bych Ti nepřál nový ráfek, ten si klidně kup, ale je možné, že ho koupíš zbytečně.

                          0 0
                          • Kobrovnik  

                            Tak jsem koupil nový ráfek a je klid. Po podrobném sundání a omrknutí ráfku, jsem zjistil, že je naštípnutý u mezi párem špic, takže si myslím, že problém vyřešen.

                            Každopádně děkuju všem za pomoc, zase jsem se přiučil. Jen kdyby už zase nechcalo :D

                            0 0
    • stan31  

      Vybral jsem si schwalbe Nobby Nic dopředu a mám dotaz zda by se hodilo dát dozadu Rapid Rob ???

      Diky.

      0 0
      • blackboy007  

        jo ten rapid rob je ok mám je najeto 1300 km a zatím bez defektu výdrž přibližně 2000 km tak pokud jezdiš často dva roky máš postarosti

        0 0
        • stan31  

          máš tu kombinaci nn/rapid rob?? :)

          0 0
          • blackboy007  

            mám rapid rob vepředu a vzadu ak jsem psal pláště těžké ale zato vydrží a snadno se nepropíchnou náhradn mám doma WTB nano race kevlar ty budu dávat v zimě po sezoně

            0 0
            • stan31  

              Hmm,ok,ale potřeboval bych vědět jestli je to dobrá kombinace NN/RaRob :-/

              0 0
              • blackboy007  

                to ti nemůžu říct protože nejezdním tak že mám každý jiný plášť ale dopředu nevím jaký máš rozpočet ale můžeš dát třeba conti race king kevlar nebo, x king a vzadu ten rapid rob a pokud máš dost peněz tak bych dal na obě kola Schwalbe Nobby Nic EVO kevlar 2014 – Snake Skin Pacestar

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.