Pevna vidlice FORCE TREK 28'' hlinik vs karbon

34 nepřečtených
  • karel d.

    Dobry den,

    po precteni vsech vlaken zminujicich pevnou vidlici FORCE Trek na 28'' kola, bych se rad zeptal jestli ma nekdo zkusenost s porovnanim jeji jeji hlinikove a (polo-)karbonove verze:

    http://www.force.cz/…rna/d-80008/

    http://www.force.cz/…kla/d-77300/

    Ta karbonove je z nejakeho duvodu o 2 cm kratsi-delka nohou 415mm (hlinikova ma 435mm) a protoze mnoho lidi radeji voli mnohem delsi varianty -od 445 do 465mm

    http://www.force.cz/…bon/d-80343/

    chci se zeptat jestli ma nekdo zkusenost prave s touto konkretni mnohem kratsi vidlici. Ja mam jeji hlinikovou verzi a chci ji vymenit protoze mi lupe/krupe nekde ve spoji mezi sloupkem a korunkou. Nevim zda-li koupit novou tu samou ( a riskovat ten samy problem) nebo radeji tu kratsi s karbonovymi nohami. Take by me zajimalo jestli ten rozdil 2 cm bude mit zasadnejsi vliv na geometrii kola (uhel hlavove trubky).

    https://www.merida-bike.cz/…ossway-900-2

    Vysku riditek chci resit 2 extra podlozkami coz by melo vyrovnat ty 2 cmm, o ktere je karbonka kratsi.

    Dekuji a omlouvam se pokud tahle informace uz nekde ve vlaknech je. Nepodarilo se mi na ni v tom pripade tedy narazit.

    • Singlespeed  

      Mám zkušenosti ze všemi.První je obrandované čínské Mosso, druhá už vcelku letitý model od Carbon-techu a třetí taky

      obrandovaná čína ještě prehistoričtější typ než Carbon-tech (hliníkové nohy potažené karbonem za nesmyslnou cenu), výrobce si už nepamatuju. Bral bych asi ten hlíník. Polokarbonka od Carbon-techu je tvrdá jak beton (karbonové je jen střední část nohou, zbytek je hliník) a hliníkovka potažená karbonem zase předražená.

      • karel d.  

        Ja bych u te aluminiove Force snesl tu jeji tvrdost, ale ne to jeji lupani ve spoji. A po te Vasi zkusenosti s vsemi tremi; mate nejaky typ co za pevnou vidlici na kola 28" nejlepe poridit? Jde mi o pomer mezi rozumnou cenou a kvalitou provedeni/spo­lehlivost. Nebranim se ani hliniku ani polo(karbonu).

        • Singlespeed  

          Těžko radit. Carbon tech je spolehlivý nevrzající držák stejně tvrdý ne-li tvrdší než ta hliníkovka od Mossa. Je ovšem pro uvažované použití docela krátká a kolo bude vypadat divně. Mosso mi nevrže, starší verzi vozím už snad 10 let, novou z odkazu jsem dával na kolo před rokem a taky zatím nic. Délka je ovšem na hraně, lepší by určitě byla o kousek delší. Ta poslední potažená karbonem je pro mě za tu cenu nesmysl, ale délka je akorát a je to taky spolehlivý držák.

      • scalar  

        Jak víš, že aktuální model té 26" Force je jen hliník potažený karbonem?

        • Singlespeed  

          Udávaná hmotnost je pořád +/- stejná, takže to bude to samé jen alu díl s uchyceníém brzdy je PM místo staršího IS.

          • scalar  

            Mně se dostane občas do ruky a řekl bych, že už má karbonové nohy.

            • karel d.  

              Myslis, ze ta polokarbonka FORCE s delkou noh 415 (vubec nejkratsi co jsem na trhu videl) bude na te me Meride Crossway vypadat divne a zamava vyrazne s geometrii??? Jezdim tu hlinikovou verzi 435mm a ta je v pohode, snizilo mi to predni cast kola, coz jsem i chtel. Ale dalsi 2 cmm dolu si uz nejsem jist. Mohu sice dat 2 podlozky pod predstavec, ale nebude to to same. Taky nevim proc ji delaji kratsi. Vedel bys o nejakych jinych alternativach?

              • scalar  

                Větší problém může být se snížením středu a možnosti kontaktu pedálů a cestou.

                • karel d.  

                  Ano, vim, ze to snizi o neco stred kola- myslis, ze na 28" kola je vidlice s delkou noh 415mm uz prilis kratka? Pokud ano- proc ji tak kratkou vubec vyrabi? Vedel bys o nejake jine slusne alternative- myslim pevna vidlice na kross( Merida Crossway). Ja bych tam mohl dat delsi treba na 29" , ale tam nebude zase sedet patka na kotoucove brzdy. Dik.

                  • scalar  

                    Krosové rámy mají různé geometrie, k některým se takto krátká vidlice dá použít. Meridy neznám, tam to musíš vyzkoušet nebo propočítat.

                    Pevné vidlice se dělají v různých délkách, na cross sedí delší 26" nebo 27". Jak Ti nebude sedět patka na kotoučové brzdy?

                    • karel d.  

                      Mas pravdu- problem by tam byl s mistem navareni cepu pokud bych chtel Vecka, s navarkami na kotoucove brzdy neni velikost kol dulezita- ale zase ty MTB vidlice budou zrejme tezsi a dost siroke, aby se tam vlezly siroke plaste.

                      • oddie  

                        Snad nechceš dodatečně navařovat čepy na v-čka? Když se dá koupit rovnou s nimi…

                  • Vilém  

                    Ta odpruzena,co na kole byla, ma 477mm.

                    • karel d.  

                      Ten nakres geometrie Meridy Crossway je delan na delku vidlice 450mm. Mam obavy aby s vidlici delky 415mm nebyl stred prilis dole a v zatackach nebo na nerovnostech slapky nezachytavaly o zem. Jak rikam, se soucasnou 435mm nejsou zadne problemy ohledne delky nebo vyrazne zmeny jizdnich vlastnosti.

                      • Vilém  

                        To je mozny, co jsem psal, je udaj vyrobce vidlice. Pocita se s nejakym sagem, ktery v idealnim pripade dela 6,5mm.

            • karel d.  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          • ondrejkout  

            Mám verzi 405 mm hliník-krk karbon-nohy jen v-brake, a jestli podle vzhledu spoje nohou a krku jde o stejného výrobce, tak uvnitř vypadá takhle:

            https://www.maxbike.cz/…/15450-2.jpg

            • karel d.  

              Je dost kratka, na jakem kole to mas? Je to 28"? A mel jsi tam puvodne neco jineho?

              • ondrejkout  

                Mám ji na 20" crossu v mém profilu s 28" koly. Originálně jsem tam měl odpruženou, která měla 480 mm bez SAG, takže jsem šel vpředu dolů o 75 mm, se SAG tak o cca 55 mm.

                • karel d.  

                  Dival jsem se na ten tvuj profil a to kolo s tou mnohem kratsi vidlici vypada dobre, ani mi neprijde , ze tam puvodne nebyla (az na tu barvu mozna). Ja mam podobnou geometrii i velikost. Rad bych se zeptal jestli ten stred nesel prilis dolu- jestli treba nemas tendenci skrabnout slapkou o zem nekde na nerovnostech nebo zatacce. Na te fotce to neni moc videt- ta prava slapka je z poloviny ukryta v trave.

                  • ondrejkout  

                    Můžu večer doma přeměřit vzdálenosti střed-zem, střed šlapky-zem v dolní úvrati. Kliky jsou 175 mm. Nejsem moc na divoký krosení mimo silnici, takže žádný hendikep nepocituji, ale tohle může mít někdo jinak. Večer napíšu ty míry.

                  • ondrejkout  

                    výška osy středu od země 285 mm

                    délka klik 175 mm

                    výška osy šlapky v dolní úvrati od země 110 mm

                    • karel d.  

                      Nevis nahodou jake je „standartni/do­porucena“ vyska osy stredu od zeme a co uz je „za/na hrane“?

                      • ondrejkout  

                        Tohle nevím, ale můžeš vzít pravítko a jít do nějakých krámů a přeměřit to u krosů a cyklokrosek s pevnou vidlicí, a udělat si obrázek. Já myslím, že o moc výš to nebude.

                • Jezevec70  

                  Já ti nevím, ale má vidlice opravdu délku 405mm?

                  Máš na fotkám ve vidlici mnohem víc místa s plášti 32mm, než já na cyklokrosce s plášti 28mm a vidlicí o stejné délce (405mm).

                  • ondrejkout  

                    Jj, vážně je to 405 mm vidlice. Teď jsem to přeměřil. Tu mezeru mezi hřbetem pláště a vrchem rozkroku nohou mám 33 mm.

                    • Jezevec70  

                      Podle fotky mi to příšlo, že je mezera větší.

                      Mám mezeru asi 35mm. V klidu se do vidlice vejde plášť 42mm + zbyde i trocha místa na bláto.

              • Jezevec70  

                O téhle vidlici uvažuji na cyklokrosku. Tam bude délkou ideální.

                Místo krosové odpružení mi přijde moc krátká.

                • Jezevec70  

                  Nakonec jsem se dokopal k tomu tuhle vidlici namontovat na starou cyklokrosku. Mám na ní véčkové brzdy. Ale zrada! Závit v návarku na šrouby, kterými se upevňují čelisti je krátký. Asi 12mm šroubu trčí ven. Předpokládám, že je jen jedna délka těchto šroubů. Budu se muset podívat, jestli by se dalo koupit něco kratšího, než jsou origo šrouby.

                  • Vilém  

                    Tak bud dorizni zavit, nebo zkrat srouby. Nebe dej patricne dlouhe.

                  • Singlespeed  

                    Běžný 20 mm šroub dodávaný výrobcem brzdy jsem do vidlice normálně zašrouboval, takže buď čínský robot blbě vyřezal závit nebo máš nestandardně dlouhý šroub

                    • Jezevec70  

                      Šroub byl před tím ve dvou jiných vidlicích, takže spíš krátký závit. Ale 20mm nemá ani náhodou. Délka závitu je 25mm.

                      V pondělí budu muset sehnat nějaký krátký.

                      • Jezevec70  

                        Podařilo se mi doma najít šrouby z jiných brzd. Ty tam šly skoro celé, chyběl jen kousíček. A když jsem jako podložku pod šroub použil slabší podložku ze špalíků, je to dokonalé. :-) Asi to tak nechám,

                  • makimaki  

                    Jedny šrouby z V-brzd mě vyšly pěkně, provizorní jsem zkracoval, asi to je u téhle vidlice normální stav a jev

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.