Ahojte!
Mám rám RB (ještě neosazený) a narazil jsem na dost blbý problém. Zadní náboj náboj mám Bontrager RL a ostatní osy jím normálně projdou. Setkali jste se někdo s podobným problémem?
Díky!
Ahojte!
Mám rám RB (ještě neosazený) a narazil jsem na dost blbý problém. Zadní náboj náboj mám Bontrager RL a ostatní osy jím normálně projdou. Setkali jste se někdo s podobným problémem?
Díky!
Tak v podstatě jsou možné tři varianty. Buď je díra v náboji menší nebo je průměr osy RB větší, případně je osa prohnutá. Po přeměření posuvkou, případně mikrometrem, bys měl být chytřejší.
Taky mě napadlo, že bude problém v náboji a osa bude náboje bude prohlá. Ale na náboji jsou teď nově vypletené nové ráfky a náboj byl před vypletením zkontrolovaný. Zkoušel jsem jím prostrčit jinou osu a ok. Takže nejspíš bude problém v ose od RB a nebo druhá osa je trošku slabší a tak není znát prohnutí těla náboje. V tom případě by osa od RB byla ok. V pondělí holt budu muset do servisu a vyzkouším prostrčit nábojem vícero os. Pak budu moudřejší. Škoda, že nastane problém hned u první věci při osazování rámu. :D Těšil jsem se jak o víkendu bika postavím a hned taková stopka. :/
Osu RB jsem teď projel šuplerou a vypadá ok.
Jà měl spíš na mysli prohnutí té pevné osy od RB. A ta osa ti do náboje jde zasunout jen částečně pak začne drhnout a nebo nejde zasunout vůbec, že prostě nevejde do díry v náboji?
Jde jen částečně.
Neznám kontrukci tohoto náboje, ale bude to podobný jako třeba u DT. Osa prochází několika prvky (ložiska, rozpěry apod.). Ty rozpěry můžou mít konstrukční radiální vůli a osa se o ně zarazí. Chtělo by to opatrně srovnat třeba 12mm šroubem nebo hlazenicí (nejlíp na počátku zbroušenou do náběhu). Mohlo by to pomoci.
Zkusil jsem osu prostrčit druhou stranou.. a prošla nejspíš k úplně stejnému místu jako z druhé strany. Tím je jasné, že osa je v pořádku.
Bohužel jsem na ten náboj nechal zaplézt nové dráty a ráfek.. :/
No, to je to o čem jsem mluvil. Zkus srovnat rovinu té díry.Když to prosvítíš, tak tam musí bejt ten výstupek vidět.
Tak výstupek jsem našel, vypadá to, že je to ostrá hrana, od oka není ani trochu vidět. Bohužel to nemám čím srovnat. :/
Napadlo mě, že to projedu kulatým pilníkem. Ale nevím zda to tím nemůžu nějak podělat.
Jinak na netu jsem dopátral, že ty náboje pro Bontrager dělá DT Swiss. Nejsem si jistý zda se dají střeva DT SWISS náboje sehnat i po částech, že bych to prostě nechal vyměnit..
A abych uvedl celý příběh těhle nábojů..
Náboje jsem koupil přes cyklobazar. prodejce tvrdil, že jsou ve skvělém stavu. Dost se mi líbila váha nábojů a na fotkách náboje vypadaly dost k světu (bez jediného škrábance..) a za celkem slušnou cenu. Náboje jsem tedy koupil, k tomu nové ráfky a dal kola vyplést do servisu. Servisákovi jsem řekl, že chci náboje nechat nejprve zkontrolovat ještě předtím než je vyplete. Řekl mi, že přední ložiska jsou totálně oddělaná. Tak objednal nové. Dráty jsem si vybral DT Competition. Kola jsem tam měl dva měsíce, protože servisákovi to prostě trvalo. Nakonec mi řekl, že mu dráty dovozce neposlal a prý tam náby a ráfky musí poslat, že mi to vypletou tam. tak se i stalo. Dnes jsem si kola konečně vyzvedl (vypletení i s dráty a mlíkem do bezduší + práce = 4300,–) a těšil se, že konečně začnu se stavbou kola..
No a jak to vypadá, tak s tělem zadního náboje je něco v nepořádku. Tím pádem jsem naštvanej jak na prodejce, který mi náboje poslal, protože tvrdil, že jsou ve skvělém stavu a bez jakýchkoliv problémů, tak i na servis protože kola byla ve dvou servisech a nikde na tenhle problém nepřišli… :/
No, když to tak poslouchám, tak jsem rád, že krom vidle si udělám na kole všechno sám a nekupuju nic z druhé ruky. Ten výstupek by měl jít jakoby zatlačit něčím ocelovým nebo snad i zpilovat. Tím se nic nezkazí. Ještě nechápu, že ten dovozce (Botticco?) ,když už se v tom hrabal, to dál nepustil v bezvadným stavu. Asi to nebylo v zadání. A ten tvůj servisák si z tebe udělal osla. Nic neudělal a min. za litr to zobchodoval.
Netuším co tam má za výstupek. Ale jak to má kdo odhalit?
Musel by tam dát osu.
Ta RB může být mírně větší a problém je na světě
Ať to pořádně nasvítí a vyfotí. Takhle se jen dohadujeme a přitom to může bejt banalita.
vyfocením ničemu nepomůžu, není to od oka vidět, natož kdybych to fotil mým foťákem :D
Zkusil jsi sundat koncovky, aby ses dostal dál a prostrčit tu osu do těla náboje bez koncovek? Dochází mně dech…
V zadání bylo zjistit zda jsou náboje ok ještě před tím než se na to hodí dráty. Jak jsem dnes zjistil, nestalo se tak.. Bohužel tenhle servisák je u nás v kraji bez debat nejlepší. Už nevím kam si kola budu dávat.
Základní servis si dělám sám, ale na spoustu věcí krátkej, buď na to nemám nářadí a nebo prostě chybí zkušenosti..
A kupovat z druhé ruky už asi fakt nebudu, tohle není poprvé co jsem se spálil. :/
Asi začnu dokupovat věci do dílny na servis kola a servisy vynechám, z posledních třech návštěv během posledních třech let jsem jen jednou byl spokojený. Jinak nemám servisu problém zaplatit i větší sumu, když svou práci odvedou dobře..
Zadní náboj náboj mám Bontrager RL a ostatní osy jím normálně projdou
fakt si myslíš že není problém v ose když jiné předpokládám 12mm tam projdou?
servis ti má měřit průměr otvoru v ose náboje ?
sorry ale zapoj mozek,
Druhá osa sice je 12, ale po přeměření jsem zjistil, že je lehce slabší. Osa RB má správný průměr 12, ale druhá osa je starší a výrazně obroušená. Díky tomu nábojem prošla. Nová osa nikoliv.
někde je jen otřep na hraně v nábojí, vem pilník a strhni ho a nevymýšlej
Pilníkem to strhni a hotovo.
Místo tohoto psaní to mohlo být dávno hotovo
Pokazit není co
Vzadu to jde většinou dutou osou které má větší průměr, víc napresno je to v koncovkach maboje
Zkus osu poválet po rovné ploše (osazení musí být mimo plochu) jestli není ohnutá. Každopádně jsi mně moc nepotěšil chystám se taky kupovat nový HT rám od RB :-(
nemalujte čerta na zeď, já si objednal taky RB i s osou, co nabízejí :-)
Přesně, rám je nádherný. Jsem z něj nadšený! Je to můj už čtvrtý rám od RB a nikdy žádný problém nebyl.
Teď jen ta osa, ale dost možná to nebude problém té osy. :) I když bych byl radši, kdyby to problém v ose byl, ta není problém vyměnit..
Je to nejspíš problém kdy
Ty nemáš doma posuvné měřítko (šupleru)? Během 10 vteřin přece musíš vědět, kde je chyba.
Jasan, šupleru mám. Osu jsem zkontroloval, je ok. Problém je v náboji.
Hele nemá náhodou ten náboj nasunovací koncovky (něco jako DT Swiss 350)? Zkus tu osu lehce namáznout olejem a pak s ní v té díře náboje trochu zakvedlej, abys vystředil tu střední dlouhou část mezi koncovkami.
Podle jediného schématického nákresu, který se mi povedlo vygooglit, by to tak mohlo být.
a po jake cca vzdalenosti z kraje naboje se to „zasekne“? a ze strany od kazety nebo od kotouce?
Díky všem za rady. Rozebral jsem náboj komplet a je to vnitřní osou náboje, která nedosedá správně ke koncovkám. Koncovky jsou ok, ale vnitřní dutá osa je jakoby lehce vyosená. Tím se tam tvoří celkem výrazná hrana. Zítra jí zakulatím a narazím zpět.
Uvidí se co to udělá, každopádně díky za rady! :)
Kdyby byla vnitřní osa vyosená, musela by být nakřivo nalisovaná ložiska. To spíš ty koncovky se dělají s menší vůlí, aby šly po nasunutí pevné osy lehce docentrovat.
ta osa je v celku a dost pevná, ložiska by si bez problémů srovnala
Však právě, osobně si myslím, že osa bude OK a problém je ve výměnných koncovkách.
co je to vnitřní dutá osa?
pokud je to system DT je tam Alu osa z jednoho kusu
Je to asi toto, jen ty koncovky budou na 12mm.
já to vím :D
DT nábojů mě v servisu prošlo rukama desítky , tam prostě kromě nějakého otřepu na hraně nemá co
Zase mi není jasné, kde by se tak najednou vzal otřep na hraně u staršího náboje.
při výměně ložisek je to hned
Tak to jo, když to někdo vezme na prasáka…
Tak jesm zkoušel svou osu RB 12×142 do nabu DT 350 a vše v pohodě , osa jde lehce žádné drhnuti nic .