• michalscupak

    čau lidi vím že je tu toho hodně… ale nějak sem nevyčetl rozdíl mezi SPD M520 a M540 … Uvažuju o M540 … je nějaký rozdíl kromě vzhledu a váhy mezi těmito pedály, například těžší vycvakávání a tak … (našel sem že M540 sou více závodní, je to pravda?) díky … (předem se omlouvám jestli jsem při hledání něco přehlídl) ;)

    0 0
    • BigKarel2  

      Je toho tu dost, špatně jsi hledal… :)

      0 0
    • michalscupak  

      jenom stručně jestli v tom vycvakávání není rozdíl .. více ± vím ..

      0 0
    • toram  

      nevim jeslti ti to ulehčim..ale 520 už bych nechtěl… dorazim je a kupuju lepší..

      0 0
      • michalscupak  

        a co tě na nich štve ?

        0 0
        • toram  

          nevim jselti je to problém těch mejch ale strašně rychle měknou ty pružinky… prostě už nedrží jak nový a kuframa to nebude.. ty sou nový..pokud jezdíš jen tak napohodu tak asi dobrý ale já si nemyslim že bych jezdil nějaký extrémy a spíš bych vzal jiný..na začátek mi slouží dobře..

          0 0
          • michalscupak  

            tak ja na SPDckach chcu zacit .. ale muzu mit ty m540 v podstate za cenu m520 .. tak zvazuju ktere teda …

            jestli nejsou třeba na začátek blbé nebo tak …

            0 0
            • Rychlej turista  

              V tom případě není co řešit a vezmi 540. Jsou rychlejší :-)

              0 0
            • prvniodkonce  

              540 za cenu 520, tak co řešíš? :)

              0 0
            • toram  

              tak to bych neřešil a vzal ty 540.. naučíš se na obou..

              0 0
              • michalscupak  

                ok dik a teda zadny rozdil ve vycvakavani neni (sila, směr)

                0 0
                • toram  

                  ne..a sila se da nastavit imbusem..neboj:D na to přijdeš..

                  0 0
                  • michalscupak  

                    to vim ale rikal sem si jestli na nich neni treba silnejsi pruzina nez na 520 nebo tak :D

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Nejdůležitější je správné nastavení kufrů. Osa pedálu by měla být pod kloubem palce a úhel musí být takový, aby nebránil noze v přirozeném pohybu do strany, jinak budeš mít problémy s koleny. Klidně může být u obou kufrů rozdílný, pokud máš šmajdavé nohy. Taky si zpočátku pružiny nastav na snadné vypnutí, zabráníš tím tak zbytečným pádům, než si na SPD zvykneš a přestaneš myslet na to, že máš nohu vycvaknout.

                      0 0
                      • Edy  

                        No párkrát s SPDéčkama hodí hubu, jako každej a pak si zvykne.

                        0 0
          • xshreck  

            DIvný :-))

            0 0
    • felix.org  

      Pravděpodobně sebou švihneš bez ohledu na to, jestli budeš mít 520 nebo 540 :-)

      0 0
      • michalscupak  

        dobré povzbuzení :D

        0 0
        • mpdu  

          Povzbuzení dobré, ale pravdivé. Prostě sebou řízneš. Neznám nikoho, kdo by sebou neříznul. Ale pozitiv je víc :-)

          Btw M520 mám tak cca 8.000 km – zcela bez problémů – mám necelých 100 kg, celkem se do nich opírám a fungujou bezvadně. Ale máš li možnost stejné ceny za M540, tak to neřeš :-)

          0 0
          • jezura  

            Tak já jsem asi nějakej divnej.

            Když jsem před mnoha a mnoha lety přecházel na spd,tak jsem nespadnul.

            Ale před tím s klipsnama(fest utažený řemínky)každou chvilku

            0 0
      • Rychlej turista  

        Nestraš.

        0 0
        • felix.org  

          No někde je tady o tom dokonce vlákno :-)

          0 0
          • kyjosek  

            jezdím 3 sezóny 520 a nemohu říct půl špatného slova , jestli máš 540 za stejnou cenu běž do nich, stejně jak tady bylo řečeno – jestli nejsi zvyklý na našlápy, tak ze začátku párkrát spadneš, když při zastavení zapomeneš vyhodit nohu, technickým pasážím se první týden vyhýbej

            0 0
            • xshreck  

              nebude padat pokud není levej :)) musí se hlavně naučit vytahovat nohu. Pokud to umí, tak by to měl použít reflexivně. Já spadl po pár tisícoch s SPD na starém crossu :D

              0 0
    • michalscupak  

      Ok ještě jeden dotaz… potom až si na ně zvyknu a tak … jsou vhodné např. na rychlebské stezky ap. Prostě jestli se s nima jede lepe i nějaký trail než na normálních pedálech ?

      0 0
      • zirecek  

        Velice náročný trail, freeride je lepší na pedálech s pinama. Tedy nejobtížnější trasy rychlebských stezek je vhodné jet s klasikou, avšak většina stezek je jezdivá klasicky s SPD. Hodně lze pochopit z toho, jaká kola půjčují na Rychlebské stezky přímo na místě – full s většími zdvihy a pedály s pinama, :-). Já raději zůstanu u HT a SPD, :-).

        0 0
        • Kubiczech  

          Tohle bude hodně individuální. Na XC nášlapech jdou Rychlebky odjet naprosto v pohodě.

          0 0
          • michalscupak  

            ok a na moje kolo, co mám v profilu dát SPD a jet s tím na rychleby tak se to dá jo ? :) :D

            0 0
            • Kubiczech  

              Dá, proč by se to nedalo? Jestli máš na nášlapech něco najeto, tak ano.

              0 0
              • michalscupak  

                takže najeté znamená tak ± 1000km ?

                0 0
                • Kubiczech  

                  Najeté znamená, že se s nášlapy cítíš jistě za všech situací.

                  0 0
                  • michalscupak  

                    ok a to je průměrně za kolik km na nich ?

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      To je individuální. Já nemůžu vědět, kdy se ty cítíš jistý v nášlapech. Někdo hned, někdo nikdy, někdo něco mezi. (: Jen jsem tím chtěl naznačit, že asi není dobré první jízdu s nášlapy absolvovat v terénu typu Rychlebských stezek.

                      0 0
                      • mxv  

                        A to ja bych se toho zas nebal, furt bude na to myslet a rychle se nauci, ja sem to kdysi takhle udelal, a nepamatuju si ze bych lehnul.. Horsi je, kdyz po dvou-trech hodinach prijedes pred barak a az na zemi zjistis, ze sis namontoval ty naslapy..

                        0 0
    • tonik666  

      Šel bych do 540, ze dvou důvodů:

      1. Matice na ose je kovová a na normální klíč, takže nehrozí poškození

      při rozebírání.

      1. Jsou o trošku lehčí.

      Zbytek je stejnej.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.