Ahoj, opakovaně se mi vrací na servis kolo s ohnutou zadní osou ( teď i přední) . Kola jsou na klasický rychloupinak, osy s konusy. Chci se zeptat jestli je možné osu ohnout normální jízdou po asfaltu a mírném terénu?
Ahoj, opakovaně se mi vrací na servis kolo s ohnutou zadní osou ( teď i přední) . Kola jsou na klasický rychloupinak, osy s konusy. Chci se zeptat jestli je možné osu ohnout normální jízdou po asfaltu a mírném terénu?
Stává se to, taky záleží jak těžkej jezdec to sedlá.
normální jízdou po asfaltu a mírném terénu spíš ne, ale záleží o to je za náboje, občas je to pěkné bláto
Junior do 70kg.
podle mě na tom skáče :D
U levných nábojů ano. Některé osy jsou jako bláto.
Já tu osu vždy vyměním, dam nový díl. Teď jsem dal od jiného dodavatele… když mi kolo přišlo poprvé na servis tak mělo zadni osu dokonce zlomenou na 2 kusy…
Nejen. Stávalo se mi to dávno i na LX parallax. A to ty náboje byly nesmrtelné. Většinou praskla osa a upínák to udržel, jednou byla i ohnutá.
Jenže Ty's to kolo používal jako MX motorku, tam se není co divit. ;-)
Bohužel ne. Jednou jsem přijel ke sjezdu, který jsem kdysi ledabyle dával ve 14 letech na Jawě90 (která měla nižší zdvihy, než ten bicygel). No, nedal jsem to :-(
Někdy to i praskne na vnitřním kraji konusu. Kouknul bych, jestli jsou rovné patky. Junioři tomu často dávají sodu.
Myslíš to tak že kdyby byly patky na křivo tak můžou způsobit ohnutí osy?
Není to jediná příčina, ale může to urychlit .
To spíš odpálí konusy.
To taky. Souhlas.
A nebo taky následek…
Pokud je to náboj na šroubovací vícekolečko, tak je ohnutá osa docela běžná. Často i praskne.
Ano šroubovací. Spíš je otázka jestli se to může ohnout při jízdě po silnici bez nějakých nárazů a přejíždení obrubniku?
Bez nárazů záleží na váze jezdce, ohnout i přední, to už chce opravdu ránu i bez ohledu na váhu.
Pokud osa není přesně symetricky vůči patkám, tak asi ano. Ale to by musely být horizontální anebo jsou nějak ohnuté..
Nemusí to být tím, ale zkontroval bych to, aspoň pohledem. Nemusí to být příčina, ale následek.
Klasický Favorit „socíková“ kvalita- tj taky šroubovací kolečko.
prakticky nikdy se neohla spíš praskla – v místě začátku závitu nebo u konusu.
TJ- pokud jsi měnil rychloupínákové osy, které se ohly a nepraskly asi nejsou materálově OK.
Možná tam zkus dát osy z horských nábojů Shimano, tak od Alivka výš. (třeba z nějakých zbytků), lépe ale katezový zadní náboj.
No a pokud se s tím jezdí opravdu jen po asfaltu… tak ve dvou nebo ve třech :-)
Může, jelikož ty osy jsou převážně z bláta a pokud je to junior, tak ten na tom bude určitě i skákat, takové případy u mě řeším skoro pořád :)
.
U levných nábojů docela běžná věc, stačí s tim hupsnout z obrubníku.
To ano, on mi tvrdí že s tím jede jen po rovině, po silnici a ohne se to…
Kdyz ctu tve reakce, tak me jeho odpoved vubec neprekvapuje.
Pokud to chces vyresit, dej dozadu kazetovy naboj.
To se asi neohne, minimálně ta přední určitě ne. To na tom pravděpodobně někde lítá po lese apod. Prohlídni jak jsou na tom ráfky.
Já tyhle levný věci obvykle neopravuju, když to jednou nevydrželo tak to nevydrží i příště = je potřeba to posílit = vyměnit za něco odolnějšího, celé náboje resp. výplety.
Tak tak, chce to promyslet odolnější řešení. Třeba i na úkor váhy. Aspoň bude mít fyzičku. :-) já jsem celkem s úspěchem aplikoval náboje na 10 mm a 9 mm rychloupínáky.
Vypadá to takhle (přední).
Našel jsem i zadní, ten je ale předělaný z RU 5mm.
Ono u zadního to jde i na silnici stačí patřičně křivá zadní stavba a né ideálně dotažený konusy.
U levných nábojů je to naprosto normální jev .
Stačí obrubníky , nebo malé schody ve městech.
Případně „jen“ zvlněná polní cesta
Občas nějaký ten menší skok. Známe juniory. Pro ně jsou kola spotřební materiál. :-)