Jak rozebrat naboj Author Industry, Pevna osa, PŘEDNÍ

34 nepřečtených
  • tifimi3751

    Potřeboval bych poradit jak se dostanu na ložiska náboje (ten první odkaz)

    https://www.utyrse.cz/…-32--cerna-/

    jak sundat ty podložky-vymezení co jdou do vidlice abych se pod ně dostal..

    není tam šroubek ze strany, apod.. a je tam dost velký vůle po utažení osy.. viklání předního kola.

    Tady je odkaz na zadní náboj, tam to bude asi podobné, akorát ten rozebrat nepotřebuju, navíc je na klasický rychlupínák.

    https://www.pelotony.com/…d-r-36-cerna

    0 0
    • Markony  

      1– na tom obrázků je vidět plocha pro klič něco podobného jsem měl na náboji od REMEXU povolit a uvidíš co dále .

      1 0
    • Tomcat  

      plochý klíč, jinak ložiska tam jsou stejně nelisovaný takže dostat se k nim je to nejmenší…

      0 0
      • tifimi3751  

        No, jeden by řekl, ale realita byla někde jinde.

        0 0
    • tifimi3751  

      Zítra vyzkouším.. snad tak vypadá i moje nába. Jen se mi zdá, že stejně bude potřeba, aby tam ty plochy byly dvě.. nebo za co to jinak povolím.. každá strana na náboji – ty krytky resp. praporky se otáčí nezávisle na té druhé.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Sice jsem ten naboj nikdy nemel v ruce tak jen spekuluju, ale na prvni pohled bez moznosti si to osahat tipuju:

        Ta plocha je na dilu co je nasroubovany do tela naboje a otaci se s kolem. Jeho povoleni ti umozni sundat koncovky a odhali loziska, ktere bude treba vylisovat pokud chces postupovat dale, a mezi nimi bude rozperna trubicka.

        0 0
    • tifimi3751  

      Hm.. koukal jsem zběžně dneska před výjížďkou.. ta plocha tam není.. až rozepnu rychloupínák, tak se přesvědčím. Nějaká jiná možnost? Vyklepnout z druhé strany? Zítra se zkusím stavit v kvalitním servisu a konzultovat.

      0 0
      • Vilém  

        Pokud neni ploska, tak pravdepodobne stahout koncovky, ktere mohou drzet na nejakem o-krouzku a mel bys byt u loziska.

        Proc se vubec chces dostat na loziska?

        2 0
        • tifimi3751  

          Je tam děsná vůle, přední kolo se klepe 3mm do obou stran… jinak nevím co s tím.

          0 0
          • tifimi3751  

            Navíc chod už není hladký.. ale křupavý.

            14kkm najeto a ještě jsem tu přední nábu (pevná osa) nerozdělal. Zadní (rychloupínák) jsem už několikrát rozebral, vyčistil, složil.

            0 0
    • Markony  

      Dej fotky a uvidíme co a jak .

      0 0
    • tifimi3751  

      Hm.. není tam plocha na klíč. prostě smůla. Asi jedině vyklepnout přes druhou stranu. Konzultováno v servisu (nerozdělávat, dokud to nechci servisovat, ehm). Dodám foto. Co tam na mě může vypadnout.. ložiskové kuličky? Pokud tam budou průmyslová ložiska, tak pohoda. Můžu zkusit zlehka vyklepnout.. pokud to nepůjde, tak počkám na servisu. Spíš jde o to, že bych potřeboval obě strany stáhnout.. hmmmmm…

      0 0
      • oddie  

        Pokud tam není plocha na klíč, budou obě koncovky zřejmě jen nacvaklé. A pod tím průmyslová ložiska.

        1 0
        • Vilém  

          Je to marny, je to marny, je to .....

          1 2
          • tifimi3751  

            Určitě není, všechno ostatní si servisuju sám, ale psaný text vs. realita se občas těžko interpretuje.

            0 0
    • tifimi3751  

      Koncovky dole.. ložisko 6805RS / 2RS (opsáno) tu mám, protože je stejné jako používá Shimano ve středovém složení, potažmo přímo v miskách.

      Jak to rozdělat dál? Mám sundaný kotouč na druhé straně. Přes něco vymlátit dutou osu na druhou stranu?

      Otázka je, jestli pak „nějak vyndám“ ta ložiska. Na téma servis náby pevná osa (anglicky) YT tohle neukáže.

      0 0
      • Markony  

        Opatrně bych zkusil poklepat po středové trubičce a uvidíš jeli se to hne.

        0 0
        • tifimi3751  

          Zkusil jsem víc než opatrně.. ani ťuk. Ložiska vypadají originál z roku 2011. Můžu vzít WD. Takže „opatrně“ vytlouct?

          Veškeré servisy mají teď plno, protože prý „začíná sezóna“. Jezdím celou zimu a teď došlo na tohle.

          0 0
          • Markony  

            Prostříkat WD40 myslím si že na jedné straně bude osazení, osobně bych to já tak udělal,

            0 0
            • tifimi3751  

              Obě strany vypadají takhle zvenku stejně. Tak já to ještě zkusím a pak uvidíme.

              0 0
              • jecnak  

                Osazení na ložiska bude na ose zevnitř. Tj do osy vsunout pevnou osu, na ni nějaké dřívko a přes ní vyklepnout ložisko na jedné straně a stejným postupem na druhé. Případně klepat plastovou paličkou přímo na pevnou osu. Jiná možnost není.

                0 0
                • tifimi3751  

                  Přes dřevo by to nešlo, našel jsem kovový trubkový klíč o velikosti vnitřího průměru ložiska a ještě jeden o něco větší.

                  0 0
      • oddie  

        Já bych do toho jen tak nemlátil, je lepší to vylisovat. Takže pokud nemáš lis, tak závitovou tyč, na jedné straně opřít vhodný kroužek o osu, na druhé straně třeba přes ořech z goly vhodného průměru opřít o tělo náboje, závit máznout a šroubovat. Pokud se to ani nehne, tak toho klepnout, když je to takhle předepjaté.

        1 0
        • Mr.Duck  

          To uz je docela velka gola!

          Souhlasim s tim, ze to je lepsi postup. Na druhou stranu pokud lozisko bude menit, a ma nejakou rozumnou ochranu v te ose, casto to i s lisem jde tezko a pritom jedna dobra rana palici to udela za vterinu. V nabojich to vetsinou nebyva tak na tesno.

          0 0
          • oddie  

            Největší ořech na 1/2" mám 36, kvůli matici na poloose :) jinak bývá největší 34, no. Ale mám tu i 3/4", tam je největší ořech snad 51… Jo, jedna dobrá rána, když se to povede, ale když ne, tak mlácení bohužel roztemovává, takže se tím dá dost zničit, zvláště když je osa hliníková. Proto bych byl opatrnej. Natěsno to sice nebývá, ale má ten náboj 13 let starej a jetej i v zimě, tak to klidně může bejt zaoxidovaný jak prase.

            1 0
          • tifimi3751  

            Přesně. Šlo o to dostat tu dutou osu ven, nepoškodit ji.. ložiska dostat ven naprosto jakkoliv bez poškození náboje a duté trubičkové osy. Povedlo se. Nebylo to na gumovou palici, ale s citem rozchodit a pak vymlátit ven vše šlo.

            0 0
            • tifimi3751  

              Normální kovové kladivo + kovový trubkový klíč. Pro nalisování ložisek celokovový šroubovák a s citem.

              0 0
        • tifimi3751  

          Tady nebyla šance.. bylo to jak jeden kus, zatuhlé. Obě strany jsem chvíli lázňoval ve WD, pak jsem tu osu vymlátil střídavě na obě strany, než na jednu vypadla.. položené na otevřeném svěráku, tj opíral jsem o vnější stranu náboje nebo úchopy pro kotouč brzdy.

          Kov na kov, trubkový klíč o velikosti vnitřního průměru ložiska.

          0 0
    • tifimi3751  

      Jo už se podařilo… na té duté ose byly u obou okrajů ocelové prstence a na každé straně potom nalisovaná ložiska.

      Jasně byly docela zatuhlé, ne přirostlé, ale skoro se to nehlo. WD40 + na obě strany několikrát, pak už to vypadlo celé.

      Ložiska total ko.. chodily, ale těžce křupavě.. přestože bez nečistot uvnitř, tak zbytky kovu, prostě už naprosto oběhané.

      Na druhý pokus jsem tam vrátil osu a nová ložiska, vyšištěno benzínem, atd. Teď přední kolo chodí naprosto hladce a neslyšně.

      Viz foto.. samozřejmě ložiska jsem tam doklepal dovnitř až natěsno, pak tam šly ty krytky.

      2 0
      • Markony  

        Jo a než tam dáš koncovky domaž ložiska a pak je zapatlej vazelínou z venku a nasaď koncovky .

        2 0
        • tifimi3751  

          Jelikož jsem viděl vnitřek jednoho z těch ložisek, můžu říct že, vymazané už jsou. Co se týče těch koncovek, uvažuju o tom.. otáčí se na té duté ose nezávisle. Ale už jdou sundat a nandat úplně zlehka.

          0 1
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce