Vůle v náboji při zabržděném předním kole

36 nepřečtených
  • jenik00

    Ahoj, mám asi primitivní otázku,ale nemám s tím žádnou zkušenost a nemůžu to nikde najít. Všiml jsem si při poslední vyjížďce, že při zabržděné přední brzdě má náboj rotační vůli (teda předpokládám, že to je v náboji)

    Dvě otázky: Čím to je a jak mám ten náboj rozebrat. (viz. fotka)

    Díky moc

    0 0
    • vantom28  

      Spíš bych to viděl na vůli brzdových destiček ve třmenu.

      Nicméně musíš povolit ten kroužek s dírkami.

      0 0
    • Vilém  

      Viz vantom.

      Pokud neni vule stranova, nebo to nejak nepridira ap. tak to loziskama nebude.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Tak nějak mě nenapadá jak by mohlo mít kolo „rotační“ vůli. Tím předpokládám že myslíš, že i když je kolo zabržděné, tak lze jakoby posunout kousek dopředu nebo dozadu.

      Kolo zabrzdíš o kotouč, zbytek náboje v tomto nehraje roli, leda by byl rozhrkaný (což bys poznal během běžného užívání)

      Důvodů proč lze jakoby houpat dopředu dozadu může být více, například vůle ve vidlici.

      0 0
      • novas752  

        Spíš vůle mezi destičkama a třmenem.

        0 0
        • jenik00  

          A to mě teda vůbec nenapadá jak řešit.

          0 0
          • novas752  

            Nijak to je záměrný. Kdyby destičky neměly vůli musely by tam být nalisovaný a to by se jaksi nehejbaly ani směrem ke kotouči.

            0 0
          • mr.ricardo  

            Neresit, jezdit. ;)

            0 0
        • mr.ricardo  

          Nebo, pokud ma plovouci kotouc, muze byt vule mezi cepama, treba Superstary mely vuli.

          0 0
      • jenik00  

        Jo, bude to fakt nejspíš vůle mezi trmenem a deskama. Přiznám se,že jsem vůbec nevěděl,jak vypadá náboj vevnitř. Teď taky vidím, že tam nemá kde být vůle.

        0 0
        • novas752  

          2 trubky a 2 ložiska. :)

          Vůle tam být může.

          0 0
          • Pedro404  

            Rotační?

            0 0
            • novas752  

              Bez rotační vůle by se to netočilo. :)

              0 0
              • Pedro404  

                Dyk se to při zabržděnym kole taky točit nemá.

                0 0
                • novas752  

                  Já vim.

                  Myslel jsem to ve smyslu, že je technicky možné, aby tam radiální vůle byla (povolený náboj, ložisko po smrti), ale je samozřejmě nežádoucí.

                  0 0
                  • jenik00  

                    Dotáhl jsem nějakou jehlou tu krytku na jediný straně a je to lepší. Primitivní problém, moje hloupost. Díky všem za účast.

                    0 0
    • Strakááč  

      Já mám suntour osu 20 mm a opravdu mám vůli v ose, nábě.. ale pokud nemáš suntour osu ktera nema zavit a nebo dotažení sroubama.. tak to bude v tom jak píšou vejs

      0 0
    • juliik  

      Ahoj,

      ano, nezdá se Ti to. Mám to vepředu i vzadu, náby Formula. Při zabrždění se kotouč vůči vidlici/rámu ani nehne (tedy deštičky jsou out) a kolo o pár milimetrů jezdí vpřed a vzad. Taky mně to pěkně zlobí.

      0 0
      • DaSnail  

        Kolo jako koleso alebo celý bicykel?

        0 0
      • Robo3220  

        Presne to isté riešim teraz aj ja. Náboj Shimano Deore a pri zabrzdení viem kolesom trochu hýbať dopredu/dozadu. Podozrieval som tiež najprv uloženie brzdových doštičiek v strmeni, ale kotúč sa po zabrzdení nepohne, iba koleso v náboji. Myslel som, že príruba kotúča je s telesom náboja monolit, ale asi nie je.

        0 0
        • MatS  

          Jake mas uchyceni kotouce na naboji? 6 dira nebo centerlock? Jestli centerlock, tak je mozna vule na tech mnohazubech mezi kotoucem a nabojem. Pomuze vic dotahnout matici kotouce.

          0 0
          • kubad  

            přesně tak dotáhnout na moment a neřešit za jízdy to ničemu nevadí :D dozadu se nejezdí aby se vůle projevovala

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.