• rukay

    Dobrý den, chci se zeptat, jestli se dá vůbec sehnat -přiměřeně kvalitní- Odpružený rám do 7,8,10 tisíc.

    Mám kolo od Specialized okolo 17 tisíc, takže žádné předražené, ale začal jsem jezdit více sjezdů v lese a už podruhé „mne to koplo“ a o ráfek jsem protrhl plášť. Jde mi pouze o rám, proto bych rád cenu tlačil co nejníže, – zbytek bych přestrojil.

    Snažil jsem se pátrat na internetu první u Specialized, ale tam začínají rámy tak na 25 tisících a to je pro mne příliš. Jinak jsem moc štěstí neměl. Nevím, jestli má vůbec cenu takový rám kupovat, protože přeci jen bych nějakou kvalitu od něj požadoval.

    Děkuji za radu.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Tak zniceny plast nein az tkaovy duvod pro odpruzeny ram. Mozna skontrolovat na kolik mas nafoukane kola a trochu zapracovat na tecnice jizdy:)

      0 0
      • rukay  

        Abych byl přesný, tak dvakrát to odnesla duše a s ní jednou i plášť. Nahuštěný plášť mám spíše na dolní hranici rozmezí, takže tam by snad taky neměl být problém. Možná máš pravdu s technikou jízdy ;-) donedávna jsem se na kole v lese pohyboval méně, než na kole na silnici, a tak mi kombinace přední odpružené vidlice a pevného rámu stačila. Ale chtěl bych to někam posunout.

        0 0
    • jIrI___  

      Jde to, ale určitě to nebude přes normální shop. Můj Trek je toho zářným příkladem, ale taky jsem víc než rok pravidelně prohlížel bazary a čekal na nějakého vhodného kandidáta.

      0 0
      • rukay  

        Ne, já s bazary mám svoje -nepěkné- zkušenosti. Takže bych preferoval nový. Teď jsem se díval na odpružené rámy od Author a není to zas tak strašně drahý, i když ještě bych rád o něco níž. :-(

        0 0
        • Palec  

          A co nový odpružený rám prodávaný v bazaru: http://www.cyklobazar.cz/…ontrol-2009/

          Není to můj inzerát, jen jsem na něj narazil..

          0 0
        • jIrI___  

          Jak píše Palec, chce to nový rám prodávaný v bazaru. Do jetého celoodpruženého rámu bych taky nešel. Je tam moc věcí, které by se mohly nějakým stylem porouchat…

          0 0
      • rukay  

        Ale uvažuji o něčem takovémhle: http://www.global-sport.cz/…200–007.html

        0 0
        • Seky  

          Jo v týhle cenový kategorii bude asi těžký něco sehnat. Autor určitě nebude špatná volba i z hlediska budoucího servisu. Zkus ještě mrknout na tohle http://www.bikeoutlet.cz/…og_ram1.php?…

          0 0
          • Smazaný účet  

            já od nich jeden full mám, stříknou ti to barvou jakou chceš, po dvou letech spokojenost… náhrada za prasklé ravo naprosto dostačující..

            0 0
        • Concorde  

          Author ERA určitě ne. Již několika uživatelům praskl jen při ježdění na silnici…

          0 0
          • okm  

            Já mám jeden, co zatím ještě neprasknul, ale možná to bude tím, že se snažím silnici co nejvíc vyhýbat.

            0 0
    • pepino  

      Někdo ho tu má http://cgi.ebay.de/…150580621656?…

      0 0
    • xshreck  

      Trénuj techniku, něco děláš blbě :P

      0 0
      • Pellser  

        Tak tak – celopéro pomůže, ale nespasí – chyba bude v jízdě. Zkus nad tím přemýšlet, většinou se dá příčina nějak odvodit. A projeď různý ty školy jízdy co se válí všude na netu – většina jsou to fakt nudný videa, ale občas tam zazní i celkem dobrá rada.

        A hlavně začni foukat víc! Měkká guma to nezachrání, ale naopak uškodí!

        0 0
        • had_zachau  

          spis nez video bych radil, vzit si treba nekoho technicky vyspelejsiho s sebou na vyjizdku a jet za nim :) to cloveku da vic :)

          0 0
          • M_ishak  

            Vzít si někoho zdatného s myšlenkou „pojedu za ním a budu to dělat jako on a to by bylo abych se nenaučil jezdit“ mi příjde docela nebezpečná rada :O)

            0 0
            • had_zachau  

              mozna sem to blbe formulovat :) ne hned jet nejake prasarny, ale ukazat jakou jet stopu, atd. Tohle dost pomuze

              0 0
        • nox159  

          A hlavně začni foukat víc! Měkká guma to nezachrání, ale naopak uškodí! – musi se naucit jezdit na mekke a neprorazet ;-) pokud do plaste napere 4 atm pri 70kg tak to by musel jo zaprasit aby to procvakl…

          a o jizdnich vlastnostech kola se pak neda ani mluvit…

          0 0
          • VLAN  

            Jízdní vlastnosti… Mám 69Kg a zkusil jsem to na kamenitém, technickém sjezdu. Byl jsme docela rád, že jsem to sjel dolů bez úhony, bylo to rychlé, ale kolo hrozně ustřelovalo, a celkově to podle mě nemá smysl, trasu jsem si po technické stránce moc neužil..

            0 0
            • nox159  

              nema smysl jezdit nizke tlaky ???

              bud si to zaradil pod blby prizpevek nebo te nechapu :D

              0 0
              • Lišák  

                Já pochopil, že nemá smysl jezdit vysoké tlaky. Kolo pak ustřeluje, jak psal kolega. Je to jako koza na ledu.

                0 0
                • nox159  

                  potom to ma spatne zarezeno nemelo to byt pode mnou… ;-)

                  0 0
                • Georrge  

                  když furt cvakáš tak prostě musíš nafoukat víc. A když přidáš půl atmosféry tak to na jízdních vlastnostech ani nepoznáš, ale na to abys necvakal to může stačit. Když se řekne hoď tam vyšší tlak tak se nemyslí ať tam napere na plášti povolené maximum ;)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Rozdíl 2×2,5 baru je sakra poznat (a je to akorát rozdíl 0,5atm.). Někde v tomhle rozmezí se to pro 70kg jezdce láme a začíná to být totál přefoukané.

                    Naopak třeba na přední to chce jít dost pod 2 bary.

                    I rozdíl 5psi už byl znát hodně. Vážím podobně co zakladatel vlákna (já 70kg) a s dušemi jsem jezdil 30/35psi. A oproti tomu 25/30psi bez duší je už taky proklatě velký rozdíl a to není ani 0,5 baru.

                    Šel bych úplně jinou cestou. Nejprve objemnější pláště, pokud už teď nejezdí nějaké extra balóny. A pak vyhodit duše. Bez duší si lze dovolit jezdit tlaky při kterých se s duší už častěji cvaká a pokud je rozumný ráfek (ne nic supergramařského), tak žádný problém (situaci kdy jde plášť na ráfek jen lehce mu nijak neublíží, duše by ale už šla).

                    A nejlépe udělat obojí.

                    0 0
                    • MCPisky  

                      ja foukam na 2,6 a vpredu na 2,4 cca jen uz nevim jestli atmosfer nebo baru mam 65kg a i kdyz jsem to mel foukany na tech cca 2 tak jsem nepich a kdyz sem pich tak o nejaky trn nebo tak neco

                      0 0
    • M_ishak  

      Přiživím se. Co pánové říkáte na Haro? Dá se sehnat za celkem malý peníz a na netu jsem na něj neslyšel vyloženě nadávat.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Litespeed Sewanee je běžně novej cca 4500

      0 0
    • AleZ80  

      Celoodpruženej rám se většinou prodává včetně tlumiče a ten by měl být kvalitní, což je dražší záležitost. Kupovat full rám v téhle cenové relaci je podle mě nesmysl. Akorát si tím přivodíš pozdější nasranost. Zapracuj na technice jízdy, jak ti chlapi správně radí. Hlavní je číst terén a vyhýbat se nástrahám ( pokud to jde a je to bezpečný->občas je něco lepší přejet rovně než udělat manévr kterej tě následně vyšle do kotrmelců ).

      0 0
    • rukay  

      Tak teď jste mne docela rozhodili a hned mám spoustu dalších dotazů.

      1.)Vezmu si vaše rady k srdci, ale když jsem tak koukal teď na ty rámy, zjistil jsem, že mám pořádný zmatek v tom jaký kupovat. Jak jsem psal na začátku, chci na tom kole jezdit univerzálně a i dost velké vzdálenosti.

      Rozhodně tedy nechci žádný rám na downhill, kde v případě sedu na sedlovku člověk leží v záklonu. Naopak jsem zvyklí být ně kole dost předkloněn (mám sice jen 180 cm) ale i tak spíše níž řidítka a víš sedlo než obráceně. V jaké kategorii mám vůbec rám vybírat (pokud bych kupoval, protože jste mne notně zviklali).

      Když jsem se díval do kategorie MTB, tak tam kolikrát spadají i rámy Specialized BigHIT a to bych rozhodně nechtěl.

      2.) Jak poznám geometrii třeba těchto rámů: http://www.bikeoutlet.cz/…og_ram1.php?… ?? Dokáži si rám odhadnout, když ho vidím na kole, ale tady jsem žádný obrázek na kole nesehnal.

      3.) Jinak momentálně mám tohle: http://mtb-blog.cz/…ardrock-2009 bez kotoučových brzd, ke kterým mám mimochodem taky pád dotazů. Když bych se rozhodl je koupit a namontovat… Budu nejspíš potřebovat nově vypletená kola, ne? Protože tak jak mám odpozorováno, tak kola s kotoučkovkama (ať už mechanickými, nebo hydraulickými) mají jednu na jedné straně výplety méně s úhlu (kolo je tam prostě užší, jestli mi rozumíte). To se kupuje nová sada drátů, nové kolo, nebo je nějaký jiný způsob?!?

      Děkuji. A prosím mluvte se mnou co nejjednodušeji. Kolo sice vytáhnu v létě tak dvakrát do 14 dní, ale do jeho úprav jsem se nikdy nepouštěl a až když zase zvedli ceny za jarní servis, tak jsem si řekl, že je čas se dozvědět víc a začít se i cyklistikou víc zabývat.

      0 0
      • Seky  

        1.) co se týče zvdvihu tak to asi nejvíce záleží na tlumiči. Před dvěma týdny jsem měl možnost testnout Canona Jekyll a člověk by nevěřil, že kolo s 15 cm zdvihy může letět do kopce stejně rychle jako jiná chrtí kola. O tom jak to jede z kopce ani mluvit nemusim, prostě fantazie. Každopádně vzhledem k tomu, že asi budeš volit nějaký běžnější tlumič doporučuji zdvihy tak 100/100 pokud by si šel do něčeho lepšího tak klidně 120/120. Lepšího myšleno hlavně uzamykatelného.

        2.) těžko. Neporadim ti asi nic novýho. V případě zájmu to chce kontaktovat prodejce a nejlépe ho požádat o zapůjčení testovacího kola na vyzkoušení. Minimálně by ti měl být schopen poradit s výběrem velikosti.

        3.)u přestavby na kotouče ani tak nejde o celý zapletený kolo jako hlavně o náboj, kterej musí mýt přírubu na kotouče. Při ppřeplétání může ráfek a dráty zůstat původní. Ovšem prestavba na kotouče tě asi přijde na dost peněz. Kotoučovky a náby + práce není zrovna dvakrát levná záležitost.

        Pokud by si uvažoval o tom Spydru Freeon, tak ten má i pivoty na Véčka a nemusel by si hned investovat do kotoučovek. Ale pozor, ty ceny u Spydru ten Freeon za 5599,– je cena bez tlumiče, takže celková bude určitě kolem 10000,– podle toho, co za tlumič si vybereš.

        0 0
        • MlokCZ  

          „Co se týče zvdvihu tak to asi nejvíce záleží na tlumiči.“

          Na tlumiči jistě záleží hodně, ovšem na zadní stavbě ještě více. Ono hlavně tlumič omezí vždy pružení komplet, tzn. že to sice jde lépe za pedálem, ale současně to přestává i žehlit.

          Oproti tomu zadní stavba do určité míry může jak jít slušně za pedálem, tak dobře žehlit a nemusí se to pak omezovat tlumičem.

          A podle mě je právě důležité mít takovou zadní stavbu, která nepotřebuje moc omezující tlumič, natož uzamykatelný.

          0 0
          • Seky  

            Uznávám, že ta věta nebyla úplně nejlíp formulovaná, ale nepočítám s tím, že v týhle cenový kategorii sežene novýho virtuála. Kdyby šel do nějakejch bazarovejch kousků, tak jsem taky viděl moc pěkný Lapierre za 15 a daj se sehnat i jiný zajímavý kousky, to určitě bude jezdit jinak než Spyder. Ale vzhledem k tomu, že v týhle cenový kategorii se nedá čekat něco super tak záleží hodně moc na tlumiči. Vím co provedla změna tlumiče u mýho Sugaru 3, z toho je úplně jiný kolo. Zkrátka levnej full nebude nikdy jezdit jako ten drahej, ale lepším tlumičem, kterej jde „štelovat“ se dá lecos zachránit.

            0 0
    • MlokCZ  

      Do fulla klidně jdi, ale problém to nevyřeší. Odpružená zadní stavba sice pomůže v totožné situaci proti cvaknutí.

      Ale s fullem zase napálíš stejnou pasáž o něco rychleji, takže ve výsledku to může být ještě horší.

      Já jsem kdysi při používání duší s přechodem na fulla s cvakáním spíše pohoršil právě díky tomu, že jsem to prasil v rozbitých pasážích o dost více.

      Řešil bych to jak píšu výše, tedy objemnější plášť + vyhodit duše. Tlak bych určitě nepřidával, tedy pokud zrovna nejezdíš extra přehnaně nízké tlaky typu 20psi a méně.

      0 0
    • bromden  

      Přidám se. Budu kupovat FS rám. Kandidáti jsou zatím vytipování dva:

      • Merida One Twenty 3800
      • RB IQ

      S FS moc zkušeností nemám – popravdě bude to první FS, zatím jsel jel jen na půjčených + testovacích, takže bych nerad koupil nějakou blbost, ale jel jsem na obou a krom jemného pohupování jsem problém nezaznamenal, přišlo mi že Merida do kopce možná víc ztuhne.

      Půjde na to REBA RL / 120mm, určení „ježdění kudy mne napadne po českých horách“.

      Nějaká rada nebo jiné doporučení? Jinak tech 20k je fakt strop.

      0 0
      • bromden  

        Pánové, je zde nepochybně řada lidí co bohaté zkušenosti s FS mají, k RB IQ lze ještě ledasco najít, ale k té „3800“ pomálu (a přitom je k mání za zajímavou cenu)… pěkně prosím :-).

        0 0
    • Hejdik  

      Koupil jsem přes bazar rám GIANT trance X.0 (viz profil)za 8.500 Kč vč. Tlumiče FOX RP23,hlavkem ,naprosto funkčním přesmykem XT a nemůžu si ho vynachválit.

      Takže dobrý rám lze pořídit i za tyto peníze,jen se musí hledat a nalézt.

      Nový bych si asi v této ceně z obchodu nekoupil.

      A teď koukám,že reaguju na poměrně starý thread:-)

      0 0
    • AleZ80  

      Nebyl by tu nějaký expert typu MlokCZ ? – přemýšlím o full rámu se zdvihem 120mm do 15t vč. tlumiče (nejlíp Fox RP2). Našel jsem nějaké alternativy, ale potřeboval bych odborný komentář:

      Felt Virtue 2 – snad by se mi podařilo prodat ten tlumič a koupit RP2

      Radon QLT

      Felt Compulsion – ten už bude ale asi mít 140 zdvih

      Capic Escape – ale na ten už budu asi mít krátkej krk vidle, musel bych teda sehnat hlávko s placatou krytkou

      Spyder

      0 0
      • jIrI___  

        Musí být nový nebo to může být i bazarovka?

        0 0
        • AleZ80  

          Radši bych novej. Zvlášť u toho fulla by se mi mohla bazarovka vymstít.

          0 0
    • VladexAndroid  

      vyplatí se koupit toto?

      http://www.cyklobazar.cz/…y-ram-spyder

      0 0
      • scalar  

        Záleží na tom, v jakém smyslu myslíš to „vyplatí“. Jestli to myslíš tak, že to časem prodáš za vyšší cenu nebo že z toho postavíš dobré kolo, tak nevyplatí. Pokud ale chceš mít dobrý pocit, že jsi udělal radost prodávajícímu, tak to se vyplatí.

        0 0
        • VladexAndroid  

          myslel jsem že na tom budu jezdit pravidelně, akurát nevím jestli to bude fungovat s mýma 60kg – jestli ten „tlumič“ je něco na úrovni vidle xct/xcm – tak to brát nemá smysl.

          0 0
      • nitraq  

        Neříkal jsi, že měříš cca 180? Tohle pro tebe budou štafle.

        0 0
        • VladexAndroid  

          mám 20,5" rám současně – o chlup větší nebude problém ;-)

          o velikost rámu se nestarej – to se můžu zeptat prodávajícího, mě zajímá kvalita toho tlumiče

          ale je pravdou že ten inzerát už tam je dlouho a kdyby to byla výhodná koupě, už by to bylo prodané

          0 0
      • Vilém  

        Ne!

        0 0
    • Peslezedirou  

      Ahoj, zkusím se zeptat prostřednictvím tohoto vlákno, prosím nesmát se :-)

      Nevíte někdo o nějakém použitelném odpruženém rámu pro 26 kola, velikost 19–20", zdvih 100/120mm, nějaký ležák nový z výprodeje, nebo zachovalý bazarový?

      Děkuji

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.