odpověď stavitele,aneb co vy na to?

153 nepřečtených
  • BlackRaven1

    Dobrý den

    V dnešní době stavět kolo z komponent se už nevyplatí. Pokud sečtete jednotlivé součástky+ práce, a porovnáte se sériovým kolem, pak vychází dráž až o 20%. Samozřejmé záleží na značce (výrobci). Obecně se dá říct, že „nároční“ zákazníci generují kvalitní firmy. A to tím,

    že na ně kladou vyšší nároky. Proto já doporučuji nakupovat právě od tohoto druhu firem. V našem případě jde o kvalitní německé značky –

    Cube, Ghost. Konkrétně modely Cube LTD PRO 29 (27900,–), a Ghost Tacana 7 (26900,–

    0 0
    • Mysee  

      A smysl tohohle vlákna? A jaké má spojení nadpis s tím, co si tu napsal?

      0 0
    • TJK  

      co tim chtel basnik rici? :)

      0 0
    • Jacob1  

      já zas tak vysoké nároky nemám třeba tihle hoši staví stylová kola ze starejch favoritů

      http://www.faborit.cz/ zatím mi neodepsaly na cenu

      ale něco takovýho by mi stačilo

      slabý rám , krosová nebo silniční kola , rovná řídítka , V brzdy v předu jeden talíř a vzádu přehozku a pevná vidle …

      samozřejmě bych byl radši , kdyby ty vnitřnosti byly lepší jako věci v kterých se tak nevyznám , ty hnací náboje atd ..

      0 0
      • Jacob1  

        a samozřejmě ráfky a pláště bych chtěl lepší standart ..šlo by mi o to mít nenápadný minimalistický rám ..jedna barva žádný nápis …

        0 0
      • ememem1  

        tak asi prave v zbernych surovinach nic neni skladom. len nechapem preco si to zo srotoviska nezoberies sam a chces za to niekomu platit ale samozrejme je to kazdeho vec.

        0 0
    • Deathwing  

      vypada to jako spatne skryta reklama na nemecky soudruhy.

      To si scital ceny z eshopu nebo VO ceny pro zivnostniky?

      Nehlede na to ze u stavitele si muzes objednat ruzny kombinace ktery na seriovych kolech nejsou.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Ten tvůj stavitel prostě na hotovce vydělá víc, než na stavbě. Respektive kdyby měl na stavbě vydělat tolik, jako na hotovce, tak by byla tak drahá, že by ses na jeho nabídku stejně vyprdnul. Proto tě chce ukecat do hotovky. Tím ale samozřejmě neříkám, že ten CUBE a Ghost jsou apriori špatná kola.

      0 0
    • Vilém  

      A ktereho?

      0 0
    • Toman  

      Tak stavět kolo sám doma z jednotlivých částí, zvláště když není přístup k dílům za velkoobchodní ceny, se nevyplatilo ani v minulosti. I když – nevyplatilo se – je závádějící. Ne každý chce jezdit na konfekci, a také jsem snad nezažil, aby si nikdo na konfekčním kole nic nevyměnil ( gripy, sedlo, pedály, pláště atd. ), takže postupně mnoho cyklistů stejně vylešuje.

      No, a poskládat kolo není až tak složitá záležitost, ale možná ti vadí, že si stavitelé účtují. Ty pracuješ zadarmo? Raději bych podpořil českého řemeslníka, než německou firmu.

      Kuchyňskou linku má také doma málokdo z konfekce, hi-fi aparatury se také většinou skládají, a mohl bych pokračovat.

      Ať si každý jezdí, na tom, na čem se mu jede dobře, na tom, na co má finance, na tom, co mu pasuje atd.

      0 0
    • maajkee  

      V tom případě to není stavitel, ale prodejce kol :)

      0 0
    • miloso  

      No ja by už nikdy v živote nekúpil sériový bike (vedľajšie biky k hlavnému možno hej). V cenovej relácii čo ma zaujíma sú často zverstvá typu: radenie deore, prehadzovač XT, šetrenie na brzdách a hlavne kolesách a podobne. Ale ani toto nie je hlavný dôvod, keďže v cene čo by ma stála stavba biku to už nie je také časté a výrazné. Ale hlavne ma to baví montovať, takže aj tým 20% s radosťou ukážem vztýčený prostredník a teším sa z biku presne na 100% mojich predstáv :-)

      0 0
    • Polo21  

      nie vzdy je ale prioritou cena

      0 0
    • mr.antik  

      Blbost, pokud jsi náročný tak tě sériovka nemůže uspokojit… např jen ty rámy jsou v téhle ceně dost lowend… to je tak na kolo za dvacku

      0 0
    • Smazaný účet  

      Podle toho jaký má stavitel kola nákupky součástek.

      Takovej Scalar dovede sehnat za dobře a i dobře postavit.

      Dej si ho tady do vyhledávače.

      0 0
    • bluma  

      Když se to vezme kolem a kolem, stavba je opravdu drahá. Protože pokud bys měl vzít stejnou marži jako je na hotových kolech, tak se opravdu dostaneš na cca 20% nad sériovku.

      ALE! Stavba není o tom dostat levnější kolo. Stavba je o tom, dostat za peníze, které chci za kolo utratit, co nejvyváženější a nejfunkčnější sestavu.

      Pak už záleží na vztahu zákazníka a stavitele. Jednak jak moc férově stavitel doporučí jednotlivé komponenty a z druhé strany jak moc si zákazník této rady a upřímnosti cení. Taky občas prodám i hotovku. Ale v akcích, kdy vím, že skládání by vyšlo hůř. Ovšem i prodej hotovky v 90% případů skončí výměnou jednoho nebo více dílů pro vyladění kola jako celku.

      0 0
      • Patar  

        Naprostý souhlas. Ještě bych doplnil opatření hotového díla „vlastní pečetí“, což přináší jistý pocit uspokojení jak jeho , tak zákazníka.

        0 0
      • maajkee  

        Jenže to je právě o tom, že stavitelé stejnou marži jako prodejci hotovek většinou nemají.

        Do stavby navíc člověk dává svou práci, tý je při přeprodeji hotovýho kola daleko méně.

        Já třeba stavím kolo protože mě to hlavně baví, nejsem z povahy mamonář abych to dělal proto abych na tom nadělal jak se říká „majlant“.

        Jistý pražský kluk mi jednou psal, že za to co na tý stavbě mám by to rozhodně nedělal, kolik na tom já mám mi ale příjde adekvátní k tomu, že to není žádná špinavá práce a ještě je to práce co mě baví.

        Ze zkušenosti vím, že prodejci kol nemají k cyklistice žádný velký vztah jsou to prostě prodavači s naučenýma frázema, čest vyjímkám.

        V tom mi příjde výhoda stavby, že to většinou dělají lidi, který kola opravdu berou a je tam pro zákazníka to plus, že pokud maj 60kg nebo 110kg tak pro ně na kolo zapletu adekvátní kola a na kole mají adekvátní vidlici.

        0 0
        • podvlada  

          „Najdi si práci, která tě baví, a nebudeš muset nikdy pracovat.“ :)

          Sice trochu odbíhám od tématu, ale taky mě to baví. Postavil jsem si pár kol od šroubku, servis (i brzdy, vidlici, tlumič) si dělám sám. Včetně nejbližšího okolí který mě má za celkem zručnýho člověka. Klidně bych do toho dával víc času, ale kde sakra se člověk musí ukázat, aby se dostal k lepším cenám od dodavatelů? Prostě by mě zajímalo, jak se dostat na další „level“ :) Pokud bys byl (nebo kdokoliv jinej) ochotnej o tom mluvit víc, byl bych moc rád… klidně do mailu, abychom to tu nezaplácávali :)

          0 0
        • bluma  

          Ano, samozřejmě. Dělám to ze stejného důvodu jako ty. V podstatě je to pro mě taková dovolená pro hlavu. Poskládat kolo a mít radost z toho, že je zákazník spokojen.

          Jen bych rád začal vysvětlovat ten mýtus „skládání = nejlevnější volba“. Na jednu stranu to tak je. Na druhou stranu občas kouknu na nějakou sériovku a říkám si „Sakra, to je hodně dobrá nabídka, to se nevyplatí skládat“. Ale jen do té doby, než se člověk zaměří na méně řvoucí komponenty jako HS, brzdy, náboje… Tohle ovšem vysvětlíš jen určité skupině zákazníků.

          Úroveň prodavačů v cyklistice je hodně různá, tady nemůžu soudit. Znám jak perfektní odborníky, tak jsem se setkal i s osobami které popisuješ. Ale oproti třeba elektru je odbornost v cyklokrámech hodně luxusní. To musíš přiznat.

          0 0
        • scalar  

          Vlastní ruční práce je při stavbě kola paradoxně méně, než při přeprodeji sériového kola. Sériové kolo musíš v podstatě skoro celé rozebrat (jinak se nedostaneš k zabroušení ploch na středové misky a na hlavové složení), pak musíš podle potřeby zkrátit krk u vidlice, zkrátit bowdeny, odvdušnit brzdy… Když kolo stavíš z dílů, tak jenom montuješ.

          Jinak je to o celkové práci na kole – komunikace se zákazníky (to jsou někdy i desítky mailů a telefonátů, už jsme zažil i stavby, které jsem řešil přes rok), objednávání dílů, účetnictví. Montáž je relax, to si zalezeš do dílny, něco dobrého pošleš do repráků…)

          0 0
          • Patar  

            Ano , ale za předpokladu, že si odpovědně připravíš rám na montáž. Frézování, stružení, protažení závitů, vyrovnání patek, spasování axiálni vůle nábojů do patek atd. To vše zabere také nějaký čas.

            0 0
            • scalar  

              Jinak kolo ani nepostavíš, kvůli ceně se musí často stavět z levných rámů. Ty jsou ale levné proto, že jde vlastně o polotovary. Fakt je, že některý rám raději vrátím dodavateli, než bych se s ním půl dne mrdnil.

              0 0
              • Patar  

                A konečně jsme u jádra.Kde se tyto operace provádí na montážních linkách?

                0 0
                • scalar  

                  Obecně je dnes pro výrobce nejlepší výrobek, který vydrží 2roky záruku a pak odejde a výrobce prodá další. U elektroniky už to dotáhli tak daleko, že montují nějaké čipy nebo co, které se o to postarají. Dva roky je někdy moc krátká doba na to, aby výrobek zastaral morálně, ať se výrobci snaží, jak chtějí.

                  Kvalitní lidská práce je drahá, montáž na linkách musí být levná.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Kurvítka jsou max. tak výmysl. Ale to že se dělá z horších součástek je pravda.

                    0 0
                    • scalar  

                      Já tomu věřím, už jsem u několika výrobků začil „náhlou smrt“ krátce po záruční lhůtě.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Hm, lidé věří spoustě věcí, realita je kolikrát jiná.

                        0 0
                        • scalar  

                          Ono se těžko prokazuje, jestli byl výrobek z tak nekvalitních součástek, že vydržel jen krátce přes dva roky nebo jestli to bylo ještě pojištěno jinak. Ale třeba u mobilů od Nokie bych věřil i v to jištění, chcíply nám takto 4 kousky.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Tak jelikož se poslední dobou spousta věcí dělá v zájmu ekologie, tak toho hodně věcí málo vydrží.

                            0 0
                            • scalar  

                              Co je ekologického na hromadícím se elektroodpadu?

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Tady je o výrobu, třeba bezolovnaté pájení má na kvalitu výrobku velký vliv.

                                0 0
                                • pepek  

                                  To jseš trochu vedle. Sám opravář mi na kotli ukázal, jak to např. dělají: elektrolytický kondenzátor dají přímo ke zdroji tepla, aby vyschl a ty pak zacáluješ celou řídící jednotku.

                                  To, že na soudobých autech nevyměníš ani žárovku, to už hraničí se snížením bezpečnosti. To stejný např. ovládání všeho přes 5 podmeníček na obrovském displeji.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Vedle seš ty ale nevadí. Píše se tu o kurvítkách tedy obvodech které mají časovač, tažkže se mají rozbít po záruce, to že ti někdo navrhne debilně kotel není kurvítko. Na autech nevyměníš žárovku z jednoho důvodu, protože salon se radši sníží marži protože se mu to vrátí na servis. A to s tím displejem jsem nějak nepochopil.

                                    0 0
                                • Vilém  

                                  Ano to ma vliv, samozrejme negativni pro zivotnost vyrobku.

                                  0 0
                          • Deathwing  

                            ono staci dimenzovat soucastky na rok a pul a kdyz se ti podela mobil pred zarukou tak ti to zamitnou pro opotrebeni a po zaruce se to svadi na kurvitko. A tem par lidem co by delali dal bordel, nebo by mobil byl vazne jako novej, ten mobil vymeni za novej

                            0 0
                        • kyl  

                          Mám malej detektor kovů určenej k dohledání nálezu ve vykopané hlíně.Jako novej fungoval bezvadně ale jak se krátila záruční doba,začal zlobit(samovolné pípání bez detekce kovu a další mouchy).Nerad něco reklamuju a proto jsem s tím krámem praštil o strom.Doma jsem ho ze zvědavosti kuchnul a vypadla malá kulatá součástka,která se odlomila z plošňáku.Feritové jádro cívky bylo na půlky ale šlo to slepit a detektor funguje stejně jak když byl novej.Že by kurvítko?Evidentně ta součástka není nutná k chodu a je tam defakto zbytečná.Tak k čemu tam teda je?

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Jak to mam vědět :D

                            0 0
                          • Vilém  

                            Takze kdyz jsi to jadro slepil, tak to funguje opet OK? Tak to asi je soucastka nutna k provozu, ne?

                            0 0
                            • kyl  

                              Anténa se přerazila když jsem s tím jebnul ale to co bylo připájené na plošňáku a upadlo tam k chodu nebylo nutné.Funguje i bez toho a pípá jen když detektor přiblížím ke kovu,žádné samovolné pípání už není,stejně jako když to bylo nové.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                To jestli to bylo nutné nebo nebylo nutné nevíš, když ani nevíš co to je.

                                0 0
                              • Vilém  

                                Ajo, takze uz jsem to pochopil, myslel jsem, ze po narazu prasknul nejaky feritovy hrnicek na desce elektroniky a odpadl.

                                Takto tezko rict, spis tam byl nejaky studenak, mozna vic, kdyz ti po narazu odpadla soucastka. To jsou ty bezolovnaty ciny, to je mor.

                                0 0
                                • kyl  

                                  Ale že to bez toho šlape jak nové a přitom je v tom místě přerušenej obvod.Takže buď to tam bylo zbytečně nebo to postupem času začalo dělat paseku a detektor byl díky tomu nestabilní(kur­vítko).

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Protoze urcite nedelal paseku kuli tomu prasklymu jadru civky.

                                    0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    A nebo to nějakou funkci mělo :D

                                    0 0
                                  • Vilém  

                                    Tak o teto teorii silne pochybuju. Proste shoda nahod. Taky je otazka, kdy prasklo to jadro, zda az nasledkem nasrani, nebo uz predtim a diky tomu to blblo.

                                    Odpadena soucastka mohla byt z casti zapojeni, ktere nema vliv na vlastni detekci kovu.

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      …no a jeste taky netusim co to bylo za soucastku. Kdybys mel treba foto, tak by se dalo treba soudit vic, takto je to jen vesteni. Takze si muzu tipovat, ze to byl treba nejaky blokovaci kondenzator, jehoz absence se za normalnich podminek nemusi vubec projevit na funkci.

                                      0 0
                    • Vilém  

                      Za vymysl bych to nepovazoval.

                      Mati odesla lednice asi 2 mesice po zaruce. Odesla ridici deska se zdrojem. Konkretne zdroj, ktery byl zamerne zkonstruovan tak, ze vykonovy odpor nahrival hlavni filtracni kondenzator. Ten samozrejme vyschnul, ztratil kapacitu a tim padem prestala jet cela lednice.

                      Opravar rekl, ze vymena cele desky, za cca 2000,–.

                      Po vymene kondenzatoru a jeho umisteni tak, aby na nej neslo teplo ta lednice funguje dalsich asi 8 roku bez jedineho problemu.

                      0 0
                      • pocestny  

                        S těmi kurvítky s tebou souhlasím. Já jsem nedávno přišel na kurvítko v dva roky staré mikrovlnce, kde žárovka roztavila pojistku od dvířek, opravitelné.

                        Můžeme tu diskutovat, zda jde o chybu v návrhu nebo záměrnou podělávku (Podle mě záměrná podělávka). Po dvou letech toho odchází až podezřele mnoho. Holt, když máme přebytek výrobních kapacit, tak je potřeba neustále vyrábět a prodávat, hlava nehlava chrlit zmetky… přitom by lidstvo bylo mnohem dál, kdybychom se dokázali zaměřit na smysluplnější věci.

                        0 0
                        • Ossis  

                          „přitom by lidstvo bylo mnohem dál, kdybychom se dokázali zaměřit na smysluplnější vě­ci.“

                          Když přijdeš na to, jak pak udržet pracovní místa apod…

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Co takhle nepracovat 8h denně jak hovada, uděláš z toho 4a zaměstnáš 2× tolik lidí :-)

                            0 0
                            • podvlada  

                              Já bych spíš viděl problém v tom, z čeho ty lidi platit, když firma negeneruje zisk, když vše, co prodala, je nerozbitný :D Dneska je svět prostě spotřební…

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Co z vývoje nových, ještě lepších prodejních artiklů? Spotřební svět zapálim.

                                0 0
                              • Dumbíček  

                                Prvotním problémem je rozdělování zisku. Reálná kupní síla jde do pr… Majetek se kumuluje v rukách příliš úzké a příliš bohaté skupiny lidí, celková reálná, to znova opakuji reálná kupní síla klesá. Kupní síla neodpovídá vzrůstající produktivitě. Stačí se zamyslet, kolik hmotných statků vyprodukoval jeden člověk před sto lety a kolik dnes. Pokud by odpovídala odměna práci, klidně by lidé mohli dělat méně hodin a stále by netrpěli nesdostatkem. A další lidé by ty chybějící hodiny odpracovali a stále by nebyl problém s lůzou.

                                Samozřejmě jsou to nikam nevedoucí a nekonečné diskuze, zatím nikdo nevymyslel systém, jak rozvírající se příjmové nůžky sevřít.

                                0 0
                              • pocestny  

                                Podvlada, taky jde o to si uvědomit, které firmy bohatnou kupovanim/vyrobou smejdu a odkud jsou ti zaměstnanci, kteří jsou z těch nákupu placeni. Jsou to Češi, kdo na tom vydělá? Mozna jich par bude, ale týká se to prevazne asijske výroby, ať uz je to asijska nebo evropská firma, pokud to vyrabi v Asii, zbohatne hlavně Asie. Zisk se obvykle pretransformuje do další investice v Asii, nebo si par lidi vyplati dividendy. A ta trocha zisku, kterou z toho vygeneruješ několika prekupnikama v Evropě, na to nějakou pridanou hodnotu?

                                Zaplati se nam treba nove dálnice z toho, ze budeme překupovat asijské zboží mezi sebou? Nebo tim ze sami něco vytvoříme nebo vymyslime a prodame to do světa?

                                0 0
                                • podvlada  

                                  Možná vim jak to myslíš, ale z mýho pohledu mi přijde, že je asi jedno, kde ty peníze (většina zisku) skončí, tak jako tak skončí u pár soukromejch lidí ať už tady nebo v Asii. „Společně“ (třeba tebou zmíněné dálnice) z toho nebude mít nikdo nikdy nic, to by opravdu musel bejt komunismus.

                                  Mě původně šlo prostě o to, že aby firma zaměstnávala a platila tu spoustu lidí, tak musí dělat zisk. A ten by přestala dělat, pokud by se nikomu nic nerozbíjelo…

                                  0 0
                                  • Topol  

                                    Tak to nemáš úplně pravdu. Mimo jiné i dálnice se za to staví /bohužel,ne u nás ,ale v Číně /. Nás už pohltil nadnárodní kapitál,ale v Číně má v každé firmě podíl stát a tedy i podíl na jejím zisku.

                                    0 0
                                  • pocestny  

                                    „musí dělat zisk. A ten by přestala dělat, pokud by se nikomu nic nerozbíjelo…“

                                    Jednu část vysvětlil Topol. Já bych ještě poznamenal k tvé poslední větě, že zisk těch firem by se příliš nesnížil. Kvalitnější zboží může být jednak dražší, když dýl vydrží (ale tu záruku vyšší cena = vyšší kvalita dnes bohužel nemáš), ať se tím pokryjí mírně vyšší náklady a přinese rozumný zisk na další investice do výroby a technologií. Důležité je slovo ‚mírně‘, protože to kvalitnější zboží často nemá o tolik vyšší výrobní náklady, o kolik je dražší (kliky Altus vs. kliky XTR = stojí výroba 40× tolik?). A jednak tu nemluvíme o absolutní nerozbitnosti. A zapomínáme na inovace (před 10 lety lidi nepotřebovali tablety a ejhle? Kde se vzal tu se vzal – nový prostor trhu).

                                    Spotřeba tím neklesne. Lidi během života utratí stále stejně = zhruba tolik, kolik vydělají. A je jedno jakou smyšlenou hodnotu ty peníze v tu chvíli mají. Ani rychlost obrátky peněz v ekonomice se nemusí snižovat.

                                    Když vezmu v potaz soukromou spotřebu, tak nikdy neutratím v součtu víc peněz než kolik vydělám (plus kolik jsem schopen si půjčit, ale úvěry vynechme*): Milion obyčejných lidí s průměrným čistým příjmem 18.000 Kč je schopno utratit měsíčně jen milionkrát 18.000 Kč. A nezáleží na tom, zda si kupují výhradně šmejdy, nebo výhradně kvalitu. Akorát když si budou kupovat věci, které se nerozbijí, mohou si kromě tří rozbitých levných televizí koupit kvalitnější TV + Hifinu + sekačku na trávu. Nebo budou měnit auta častěji a nejezdit v rezavých popelnicích. Peníze, které ušetří, nezaniknou, reinvestuje je místo nich jejich banka půjčkou nějakému výrobci.

                                    (*) Úvěry do toho radši ani nezahrnuju, protože jejich přínos pro spotřebu je delší diskuzi: Pokud si dnes vezmou milion úvěrů, spotřebují +milion úvěrů. Ale zítra budou ty úvěry splácet i s úroky a tudíž utratí do doby úplného splacení méně, než by mohli utratit bez úvěru, nikoliv více. Omezí to spotřebu zhruba o tolik, kolik odvedou bankám na úrocích.

                                    Nejsem zas až takový ekonom, abych to uměl dobře vysvětlit. Jen si myslím, že produkcí kvalitního zboží se opravdu nic neposere…

                                    0 0
                                    • roman 3D  

                                      k…a vo čem to tady melete

                                      0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      Supr ze se tu na to nekdo kouka s rozumem.

                                      Taky mi prijde dost velka mezera v tyhle „kurvitkovy“ teorii – jestli to delaj proto, aby se vec rozbila a ty sis koupil dalsi, to si vazne nekdo koupi dvakrat po sobe vyrobek od stejnyho vyrobce, kdyz se mu prvni hned po zaruce podelal?

                                      0 0
                                    • podvlada  

                                      Dává to smysl. Dík za další pohled na věc.

                                      0 0
                            • mr.antik  

                              to by musel bejt komunismus

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                BS. Zrovna nedávno někde kolem začali řešit nezaměstnanost právě omezením počtu pracovních hodin.. Sem línej to hledat. Španělsko? Každopádně by na to moh stačit nebejtzmrdismus, ale v tom bohužel lidi nejsou moc dobrý no..

                                0 0
                                • pocestny  

                                  nebejtzmrdismus je dnes utopie. Byla to utopie i kdysi a samozřejmě jeden z důvodu proč socialismus zkrachoval a vždycky znovu zkrachuje.

                                  nebejtzmrdismus urcite je nutny k vytvoření lepšího sveta, ale moc v dnesni spolecnosti nikoho nebere. Ja nemyslel omezovat pracovní dobu ani zavadeni komunismu, a taky nejsem don chichot, kterej by se rozdal…

                                  Kdyby se neprodukovalo tolik zbytečnosti a smejdu, zbylo by vic prostoru na výrobu něčeho smysluplného (utratit všechno za nákupy vecne rozbitych věci nevede nikam, akorát k obrim skladkam) – ze by pak chyběly peníze protože by se tolik netocily, je taková Urban legend. Nemůžeme se přece dostat k lepším zitrkum jen tím, ze budeme produkovat co nejvetsi množství smejdu, logicky! Němci a Švycaři jsou snad chudí, protože produkuji kvalitu? Nebo jsou to zasrani komunisti?

                                  0 0
                                  • pocestny  

                                    Na výrobu smejdu se můžou zamerit pouze rozvojové země, jednak proto ze jejich výrobní prostředky nejsou na spickove úrovni (a pokud jim je nedovezeme my jako investoři ze západu jinou možnost nemaji) a cena lidské práce je tam dostatečně nizka. V nasi situaci (Česko) se musíme zaměřit na kvalitu, protože náš smejd je drazsi než treba čínsky šmejd. Nizkou cenou to nevyhrajem.

                                    Jenže za par let se karta obrátí. země JV Asie dosáhnou u svých výrobků standardní kvality, budou mít vlastní vyvoj a Evropa je v hajzlu dokud v Asii nestoupne stonasobne poptavka (lidi tam musí zacit utracet abychom jim taky mohli něco prodat… Pak to budeme mozna bohužel my.(země zchudle kupovanim smejdu, plne nemakacenku, a urednickych vyzirku, vyhazovani peněz za zakázky diky korupci, ekoterorem atd.) kdo bude exportovat do činy aby nechcipl hlady. A co jim tam prodame? Jenom to co cinan nebude umět vyrobit (toho moc nebude) nebo smejd který se zbohatlym cinanum uz nevyplati delat.

                                    0 0
                                    • podvlada  

                                      Tohle se dá považovat za reálnou noční můru, né všechny konspirace o americe, rusku, … Můžem spoléhat jen na to, že číňani nejsou schopni pracovat jako tým :)

                                      0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        Proc nocni muru? Kdyz zem neni schopna se o sebe postarat, tak je jen prirozenej vyvoj ze to za ni udela jina, co schopna je. Neco to s sebou prinese, neco odnese. Kdyz to odnese treba svobodu, tak to holt bude chtit se vcas odjebat tam, kde jeste naka je. Zaver je stejne jasnej, viz. jak sem to shrnul niz. A je mi jedno ze to asi neni popularni nazor :)

                                        0 0
                                      • pocestny  

                                        Njn, tak trochu noční můra, ale připadá mi pravděpodobnější, než některé konspirace. Můžeš do toho zatáhnout globální mezinárodní politiku, analyzovat snahy některých zemí o řízení světa. A začne to být celkem psycho.

                                        Příští generace by se každopádně mohla začít učit Anglicky a Čínsky, a abych řekl pravdu, mě osobně se to už začalo dotýkat teď. Mám IT specializaci, ve které bych teď našel práci pouze mimo Evropu (současný projekt, jehož jsem součástí, jediný v Evropě, nemá nadějné vyhlídky), do JV Asie se ani mě ani ženě nechce, takže budu brzo muset změnit něco u sebe.

                                        Takže z mého pohledu, teď je ta fáze, kdy JV Asie potřebuje přinést knowhow, a za 10let to budeme my, kdo bude technologicky pozadu. A za dalších 10 let(?) asi i ekonomicky.

                                        0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    S to rek hezky, myslim.

                                    Leta sem si cca takovejhle nazor premilal v hlave, a jediny, co sem si z toho odnes je, ze tu vsichni chcipnem, protoze tahle spolecnost je kanal a vsichni sou zmrdi :)

                                    0 0
                    • corve  

                      zas takový výmysl to asi nebude

                      http://pc.poradna.net/…zat-kurvitka

                      0 0
                    • Jamin  

                      jeden známej dělal u Siemensu „dimenzování součástek na 2 roky“ Takže né úplně kurvítka, ale po těch dvou letech to odchází

                      0 0
                  • T.lama1  

                    No opravdu „kurvítka“ ve smyslu obvodu který spusí autodestrukci zařízení neexistují. Důvod je jednoduchý a tím je cena. Cena vývoje, návrhu začlenění a výroby takového obvodu je o několik řádů vyšší než tam dát nekvalitní elektrolytický kondezátor, který bude přiléhat k pas. chladiči výkonového prvku. Takže vhodnou konstrukcí zdrojové a filtrační části elektroniky vyrobíte zařízení s téměř přesně daným časem provozu. Mě osobně to vyhovuje, jelikož kvalitní kondenzátor si seženu za pár korun, max. desítek a opravím si to sám. Pokud někdo chce zařízení, které vydrží déle než 2–3 roky, tak si ho musí zaplatit. Není jich taková záplava, jako toho šmejdu, ale jsou. Obecně cena dobré/kvalitní elektroniky(po konstrukční stránce) se vztaženo k platů nemění cca posledních 15 let, ale objevila se tu nová třída šmejdů a ty kupuje převážná většina zákazníků.

                    Tedy zbytek vlákna o „kurvítku“ je bezpředmětný včetně štěku o lepení feritu. :) Lidem to sice přijde, že „kurvítka“ existují, ale naštěstí ne. Jinak 1/3 až 2/3 součástek v el. zařízení být nemusí, funguvat to bude, ale negativní vliv na funkci a životnost to má. Jsou to nejrůznějši druhy filtrací, stabilizací a pojistek proti přetížení, přepětí atd… na osciloskopu to vidět je. To, že to uživatel nevidí je dáno tím, že nemá s čím porovnat. Nemá druhé stejné, ale plně funkční zařízení.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Konečně někdo kdo se mnou souhlasí.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak to, ze se o umrtveni nestara nejaky obvod, to je vetsine jasne, ale ta zamerna konstrukce tak, aby to po case umrelo, se tomu obvodu vyrovna, takze bych to za kurvitko povazoval.

                        0 0
                        • T.lama1  

                          Ano, ve výsledku pro spotřebitele se to vyrovná. Jenže nyní máš možnost si to za rozumný peníz opravit, nebo to někomu dát opravit. Často je návrh zdroje, který odchází nejčastěji, po stránce návrhu dobrý a u některých kousků výborný. Po výměně kondenzátorů dostaneš opravdu kvalitní zdroj, který bude fungovat klidně 20 let a to už dané zařízení vyměníš za nějaké jiné z řady dalších důvodů. V tom byla moje pointa příspěvku.

                          Samostatnou kapitolou jsou spínané zdroje k mobilům, tabletům, routerům atd… Tady pomůže koupit si zdroj s kvalitním trafem a máš vystaráno. Cena je vyšší, protože je tam měď. Kdyby naopak výrobci nasadili „kurvítka“, tak jsme všichni v … a oprava neoprava. Představ si, že by to implementovali do nějakého IO, nebo SoC. Nyní máš pořád možnost koupit si rozumný výrobek, ikdyž za cenu 2×-3× vyšší. Jediné co se v dnešní nabídce elektroniky vymyká jsou smartTV, tam bohužel už na výběr nemáš. :(

                          Jo a opravdu se výrobců nezastávám, spíš to tu píšu, protože mě samotného to taky štve. Takže spíš jako věc k zamyšlení pro spotřebitele.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Kdyz si to clovek zvladne opravit, takto neni nic hroznyho a pak to muze fungovat roky, tak jak pises. Ale kolik takovych lidi je? Pravda, zase jsem takto prisel k pristrojum, ktere kolegove v praci vyhodili do elektroodpadu a koupili nove. Konkretne settopbox, router, dvd…

                            0 0
                            • macomb  

                              Já bych řekl, že s internetem a všelijakými návody (a to mnohdy i velmi podrobnými a s videem) je to dnes mnohem jednodušší (sám jsem si takhle na myčce(přestala ohřívat) přepájel vyhřáté relátko za 20kč a bylo spraveno ;) Návštěva odborníka by byla minimálně 500 za cestu a 1500 (odhadem a prohledáním internetu) za celou desku ;) U druhé myčky to byl zase smd spínač(rozdělení vody do ramen) za snad 1,50kč ;)

                              Na druhou stranu se zase elektronika zesložiťuje, změnšuje a integruje, takže možnosti se taky omezují.

                              Ale já nejsem žádný radioamatér, do větších akcí se moc nepouštím(nějaké základní napětí a odpor si s multimetrem dokážu změřit, ale spočítat si nějaké veličiny a součástky neumím), pouze podle připravených a ozkoušených postupů ;)

                              0 0
                      • pepino  

                        No opravdu „kurvítka“ ve smyslu obvodu který spusí autodestrukci zařízení neexistují.

                        Jo ty jsi myslel tohle, tak to jo, já myslel konstrukci, aby po nějaké době něco odešlo.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          O tom tady ale celou dobu píšu. Že neexistují obvody, že je to o blbém návrhu.

                          0 0
                          • n04r3d  

                            spíš je to tak že se do nějakého ústrojí dá součástka z umělé hmoty

                            třeba ozubené kolečko které se časem obrousí a přístroj přestane fungovat

                            něco takového rozhodně není o blbém návrhu protože technici nejsou blbí

                            spíš je to tak že naběhne menežér nebo hekonóm a řekne udělejte to tak a tak a technici to tak navrhnou a dělníci vyrobí

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Je to všechno o prachách, a jelikož výrobek musí splnovat spoustu norem, musí se na výrobku šetřit ještě více.

                              0 0
                              • honhav  

                                trosku naivni predstava…

                                funguje to tak, ze se u soucastek spocita predpokladany pocet cyklu do konce zaruky, podle toho se vybere matros. Slo by vse udelat temer neznicitelny za velmi maleho narustu ceny, ale pak by nebyl co, manas? pak by nebyl odbyt a firma by nemohla generovat neustale vzrustajici zisk… konstruktri nejsou blbi, je to pozadavek kvuli prodejum…

                                0 0
                      • R-A-D-I-U-S  

                        Najdi si na interneru „žárovková konspirace“ nebo jak se ten dokument jmenoval. Kurvítko bylo implementováno rovnou do řídícího programu inkoustové tiskárny. Řízená životnost je prostě realitou dneška. Jde jim to tak dobře hlavně proto, že jsou schopni dost věcí odsimulovat v počítači (to dřív nešlo, tak to naddimentovali) a taky nahrává vyšší podíl elektroniky a softu v zařízeních (v softu se to kurvítko prokazuje blbě).

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Konspirační teorie mě nezajímá.

                          0 0
                          • honhav  

                            je jednodussi zit jako ovce ve stadu… :D

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ne je jednoduší si informace zjišťovat a ověřovat sám, a ne věřit každé blbosti co někdo napíše.

                              0 0
                              • R-A-D-I-U-S  

                                „Konspiraci“ jsem Ti navrhnul jako zábavnou formu. Já se vývojem a výrobou elektroniky 20let živím, takže mám trochu povědomí o těchto věcech. Je ale věcí každého jedince, čemu chce věřit.

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  Tak ukaž nějaký fakta…

                                  0 0
                                  • R-A-D-I-U-S  

                                    Nejvíc do očí bijící známky toho, že zařízení odešlo kvůli „zlému úmyslu“ jsem potkal v bateriích pro notebooky, inkoustových tiskárnách, obecně ve zdrojích a konečně v připojovacích konektorech obecně.

                                    V bateriích které odešli za víceméně stejnou dobu bez ohledu na způsob a četnost užití byl vždy přítomen speciální čip který má jako primární funkci pečovat o baterii – nabíjení, formátování, atd – ten je trvale napájen a má u sebe obvykle nonvolatilní pamět s konfigurací kde jsou údaje o baterce ale našli jsme tam i nezdokumentované údaje které se měnili s časem (obvykle se číslo zmenšovalo) což evokovalo otázku na časově omezenou funkci. Obvykle totiž po uplynutí určité doby, došlo k prudkému zhoršení vlastností baterie a následně k úplnému vysazení funkce.

                                    V inkoustových tiskárnách se opět v nonvolatilní paměti zmenšoval údaj o počtu čištění tiskové hlavy. Cena toho čipu je v čínských cenách menší než jedna koruna a pokud člověk neví v jakým futrále ho má očekávat, nemusí si ho ani všimnout (SOT23–6).

                                    Ve spínaných zdrojích obvykle osazeny EL. kondenzátory s nízkým ESR díky čemuž více hřejou a rychleji stárnou a po určité době je pak výstupní zvlnění produkovaného napětí buď už nevhodné pro zbytek zařízení a nebo to řídící čip rovnou odstaví (vyhlásí že nemůže stabilizovat).

                                    Konektory (hlavně nabíjecí)v te­lefonech/table­tech – čím dál více subtilní a hlavně špatně nebo vůbec mechanicky fixované takže se snadno vylomí z desky plošných spojů (tu obvykle poškodí).

                                    Přechod na bezolovnaté pájky tomu taky moc nepomohl. Nejsem metalurg ale ty spoje rychleji křehnou, takže dřív vznikne vlivem tepelných a mechanických cyklů studený spoj. Proto se to taky v aeropace zařízení nepoužívá.

                                    Takže abych to shrnul – výrobce obvykle vloží do obvykle celkem funkčního řetězce jeden nebo více slabších článků u kterých je statisticky jisté že odejdou (za vhodnou dobu) a znehodnotí celé zařízení a občas se jistí (to se ale opravdu dokazuje složitě) i kurvítky.

                                    0 0
                                    • mzk  

                                      A tedkonc ještě tu o červený karkulce voe :-D

                                      0 0
                            • kyl  

                              Je prostě nepřesvědčíš a toho štěka Lamu taky ne.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Možná kdyby měl nějaký argument, šlo by to lépe.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Možná kdyby měl nějaký argument, šlo by to lépe.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Možná kdyby měl nějaký argument, šlo by to lépe.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Možná kdyby měl nějaký argument, šlo by to lépe.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Možná kdyby měl nějaký argument, šlo by to lépe.

                                0 0
                                • honhav  

                                  nemam cas vypisovat a presvedcovat nekoho koho to nezajima a jen troli, pokud te to zajima, hledej…

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    tak bylo zajímavější slyšel vyjádření od nějakýho elektrotechnika než od někoho, komu odpadne kus čehosi z věci, o které ani neví jak funguje… viz výše Radius, který nejspíš z práce ty praktické zkušenosti má

                                    0 0
                                    • podvlada  

                                      Když už se tady dávno neřeší nic co by se týkalo původního tématu, tak by mě taky zajímaly poznatky z praxe. Ale jako vážně :)

                                      0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Nemáš čas ale pořád sem píšeš, a nevím kde podle tebe trollim.

                                    0 0
                                    • honhav  

                                      nemam cas tu hodinu vypisovat pribehy, kdyz tomu stejne neuveris… nicmene krom vlastni zkusenosti v malem meritku, napr. 2 nezavisly zdroje z automotive – konstrukter motoru nadnarodni konstrukcni kancelare a vyzkumnik materialu pro uplne jinou firmu, ktery zkoumal napr. unavove lomy a poskozeni turba (ktere dnes jezdi ve vetsine dci motoru). Vyrobky jsou konstruovany tak aby vydrzeli pocet cyklu na cca 150 tis. km, dale tak aby byl servis problematicky a oprava musela byt nejlip vymenou, pripadne je tam neco jako sitko, ktere nelze jednoduse menit a ceka se az se zanese (zaneseni ovsem v drtive vetsine prinese napr. ztratu tlaku mazani a zadreni)…Konstruk­teri nejsou hloupi, bohuzel pozadavek klienta (ci vedeni) je, aby toto reseni bylo provedeno a dana vec se nejlepe umisti tak, aby pri vymene bylo nutno vyjmout motor.

                                      Nekolik jejich nezavislych pribehu ze stejne branze me presvedcilo. Nemam duvod si myslet ze by to v jinych odvetvich bylo jinak. Jinak by byl trh nasycen a nebyl mozny staly rust prodeju…

                                      Ale stejne te tohle nepresvedci, ty si urcite informace hledas sam a lip…

                                      0 0
                                      • oddie  

                                        Návrhová životnost řádově 150tis km u aut existovala už v minulém století. Jediný rozdíl je v tom, že tehdy ji neuměli dimenzovat až tak přesně a nebyl až takový tlak na cost cutting, ale to, že se leckteré starší motory dožívají bez problémů miliónového nájezdu opravdu nebyl záměr, jen nedokonalost tehdejších výpočtů.

                                        0 0
                                        • buba CZ  

                                          Máme to brát tak,že všechny kamiony co najezdí milion až dva,někdy i tři tak jsou vlastně jen nedokonale vypočítaná technická záležitost?

                                          0 0
                                          • oddie  

                                            Řeč je o OSOBNÍCH autech.

                                            0 0
                                            • buba CZ  

                                              Jen jsem si chtěl rýpnout :D

                                              A máš právdu.V mém okolí jsou dvě auta denně používané s docela velkým kilometrovým nájezdem.Jeden Pasat co jezdí na olej s naftou(830 tis.) a BMW 5 benzíňák(cca.7OO tis).Stav celkem ucházející.

                                              0 0
                                              • oddie  

                                                Ani nevím, kolik je vlastně návrhová životnost u náklaďáků. Fakt netuším, vždycky byly mimo mě. U osobáků si ale pamatuju, jak kdysi Fiat schytal výsměch, když u nějakého JTD tehdy oznámil, že zvýšil návrhovou životnost na 250tis km – že přeci starší motory jiných výrobců vydržely daleko více. Sice to bylo porovnávání jablek a hrušek, ale naběhl si s tím pěkně…

                                                0 0
                                                • buba CZ  

                                                  Kamiony by v podstatě do servisu s motorem ani nějak nemuseli.Při odpovídající údržbě fakt vydrží hodně moc.90 procent závad motoru jsou zařízení spojená s ekologií a aktualizacemi jednotek.To se jedná těch mladších euro 4,5,6.

                                                  Ty starší euro 2 a 3 s rotačníma čerpadlama nebo PD a minimem jednotek,ty jsou bez problémů.Stačí po každých 320 tis. km seřídit ventily a vyměnit kladku napínáku řemenu.

                                                  0 0
                                                • Mr.Duck  

                                                  To je stejne zajimavy ze tu vsichni kolem me maj auta s najezdem pres 300k na puvodnich motorech, a ze by mi nekdy neco odeslo v obdobi aspon do roka po zaruce..no prasknul mi plastovej pant u notasu, to bych chtel videt jakej cip to dela :)

                                                  Tak nevim jestli si vsichni kupujete naky plisne, nebo mlatite spinanejma zdrojema o kamna, ale prijde mi tahle debata cela celkem smesna :)

                                                  0 0
                • scalar  

                  Když vezmeš nákupní cenu takového rámu od výrobce a hodnotu svojí práce, když ho připravíš pro výroby, tak se cena rámu zdvojnásobí.

                  0 0
                  • mzk  

                    [reklama zadara]Hele budeš to muset přifouknout ještě víc, aby to ti joudové žrali a kšeft šel, konec reklamy blabla :-DD[//reklama zadara]

                    0 0
          • maajkee  

            Kolik procent obchodů si myslíš, že dělá to co jsi popsal? Tak 10%? To si myslím je ještě hodně nadsazený.

            Většina obchodů imho vybalí kolo, servisák narovná řidítka, nasadí přední kolo, zběžne zkontroluje a frrr na krám.

            Pokud se bavíme o kolech 10–20 tisíc, což je taková nejběžnější cena za kterou lidi kola kupujou.

            0 0
            • scalar  

              Já jsme psal něco o nějakých obchodech?

              0 0
              • maajkee  

                Ne, ale já jo a ty jsi reagoval na mě :) Já to beru tak, že hotový kola se prodávají zpravidla v obchodech. To, že i stavitel občas může někomu prodat nějakou hotovku se kterou má minimálně stejně práce, to je jasný.

                0 0
    • saddik  

      Jestli to píšeš za sebe, tak jdi s reklamou někam, jestli Ti tohle někdo poradil, jak naznačuje název vlákna, tak Ti nejspíš věší bulíky na nos, obecně to rozhodně neplatí.

      Výhodou stavby není primárně cena, ale možnost sám si rozhodnout (nebo to nechat kvalifikovaně udělat stavitele), kde na kole ušetřit nebo za co naopak připlatit. Výsledkem je pak kolo, které se třeba papírově tváří hůř, ale Tvým potřebám vyhovuje mnohem víc a má tak větší užitnou hodnotu. Tohle platí zvlášť u levnějších kol, kde výrobci navrhují kola s ohledem na méně znalé zákazníky (typicky třeba hazky o dvě řady nad zbytkem výbavy atd.)

      0 0
    • scalar  

      Abych jako satvitel reagoval také na ty kvalitní německé sériovky, co tu prezentuješ. pro laika jako Ty asi super kola, vždyť mají XT přehazku :-)

      O Ghostu se ani moc nebudu bavit, trekingová vidlice (ano, XC30 Gold se na horských kolech nechytla, tak snížili zdvih a je z toho trekingová Raragon Gold) sráží kolo dolů. Zajímalo by mne, kolik asi váží rám, když vyšší řada HTX Actinum má v 17" 2kg (přesně 1963g). Prostě výrobce rýžuje.

      Cube má aspoň Rebu, ale rám asi tady bud ehodně přes 2kg (celková hmotnost kola 12,7 mluví za vše), brzdy mají třmeny M447 (což je to samé jako 446, 445…tedy nějaká Acera nebo co), kola také nebudou nejlehčí, prostě stavba by byla o kilo lehčí, měla by lepší brzdy, lehčí kola, lepší výbavu…

      0 0
      • vapenna  

        prosím vás,ten váš mail v profilu scalar je napsaný dobře nebo je to bez těch závorek?psal jsem vám a nešlo mi to odeslat,Děkuji Jar­da

        0 0
      • singingrock  

        Takže za 27 900.- postavíš kolo na lepší výbavě? Jen se ptám ze zvědavosti. Mohl by jsi aspoň pro ilustraci napsat příklad komponentů? Děkuji.

        0 0
        • kubad  

          jo postaví bez problémů,

          0 0
        • Deathwing  

          kdyz sem si nekdy vloni delal rozpocet z eshop cen tak mi pod 27 tisic z nekolika eshopu bez posty a bez prace vychazelo tohle:

          ram RB, tapered epicon, komplet deore, naboje XT na pevnou osu, rafky remerx rio, draty DT, plaste wtb nanoraptor, sedlovka, riditka a doplnky spis podprumer s tim ze by se pripadne menily rovnou za carbon.

          Jako vyhodu oproti tomu cube a ghostu v uvodu bys mel pevny osy vpredu i vzadu, tapered vidlici, prevody presne na miru a pohon/brzdy srovnany skoro do jedny rady, ty dve kola maj XT prehazovacku a podle strejdy googla v rychlosti patrej brzdy m355 k altusu a m395 k aliviu

          0 0
    • bradek  

      Mě se líbí možnost nechat si postavit kolo na zakázku, ale přijde mi, že tato varianta padá s problémem sehnat kvalitnější samostatné rámy za rozumnou cenu. Nakonec mi jako nejméně nákladná varianta přjde koupit za dobrou cenu (výprodej/sleva) vyhlédnuté kolo (kvalitní rám) se slušným osazením (zejména vidlice ev. tlumič) a následnou vyměnou problematických komponentů (většinou zapletená kola).

      0 0
      • tom xtr  

        +1

        Koupit sériovku a vyměnit + rozprodat na bazaru díly my zatím vycházela jako jediná ekonomicky únosná varianta, jak se dobrat ke kolu podle svých představ. Pokud by mě někdy někdo ze stavitelů přesvědčil o tom, že to jde jinak, bylo by to super.

        0 0
        • Smazaný účet  

          no teď ještě věřit tomu, že to na tom bazaru někdo koupí… Přijde mi, že většina věcí (které právě měníš proto, že jsou na nic) je neprodejný šrot..

          0 0
          • Mr.Duck  

            +1. Řešil sem to teď, a když sem zjistil jak blbě a za kolik se nechá prodat třeba i x0dh komplet osazení, tak sem si radši začal skládat od nuly..

            0 0
          • oddie  

            Jo, řada věcí je prodejných fakt jen za zlomek původní ceny.

            0 0
          • tom xtr  

            Ale jo, ta sleva na bazaru není malá, ale i tak to zlevní ten tuning. A taky to nejsou věci na nic, jen chci třeba něco vylepšit, co je normálně funkční. Obvyklý případ jsou třeba kola.

            A co se neprodá hned, prodá se později, nebo to zbude na zimáka.

            0 0
            • bradek  

              Jasně, prostě to chce, aby většina z toho osazení vyhovovala, nemá cenu kupovat sériovku, ze který chci jen rám :) a třeba zrovna ty kola jsem si nechal jako náhradní, to se dycky hodí.

              0 0
      • mzk  

        Jo přesně tak to je, proto je stavění kol přes stavitele naprostá blbost. Jen tahaj z hloupejch prachy stejně jak to dělaj kamenný krámy. A tady jim pšenka pěkně kvete. :-D

        0 0
    • elkar  

      Jako laik si kolo nidky nepostaví. Stejně tak počítač a taky to vyjde líp když si koupím komponenty.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.