MTZ za 15000 - koupit nebo nechat postavit?

23 nepřečtených
  • Mr.Voza

    Ahoj všem,

    Chci si v horizontu cca 3–4 měsíců pořídit nový kolo za moje stávající. Rozpočet bych viděl tak na 15k strop.

    Požadavky, co od toho čekám:

    Velikost 29 palců (jestli mě 29 bude vyhovovat si chci ještě ověřit půjčením kola na závod Manitou Železné hory, kterej si chci letos zkusit), rám hliník, vidlice odpružená s tlumičem, kotoučový hydraulický brzdy. Nejsem náročnej a myslím, že nějakej základ tohohle mě bude stačit. Chci si prostě proti mýmu stávajícímu kolu trochu polepšit, ale kupovat kolo třeba za 30k nechci, protože jsem amatér a rozdíl bych stejně asi moc nepoznal.

    Vyhlídnul jsem si na netu tohle: https://www.kolapesek.cz/…016-p209439/

    Líbí se mě jak vzhledem, tak si i myslím, že by mě svým osazením (brzdy, převody) vyhovovalo.

    Včera jsem tady na fóru náhodou narazil na téma, kde tazatel chtěl kolo za 18k a kromě rad jaký kolo koupit dostával i rady, ať osloví nějakýho stavitele, že postaví buď podobný kolo levnějc, nebo lepší za stejnou cenu.

    Chci se teda zeptat, jestli má cenu u kola za 15k zkoušet nějekýho stavitele, jestli by postavil podobný kolo za lepší cenu, případně za stejnou cenu něco lepšího – nižší váha, nebo nepší vidlice, nebo lepší komponenty apod.? Nebo jestli prostě s 15ti ticícema je lepší jít do krámu a to kolo koupit tam?

    Případně jestli tady víte o nějakým osvědčeným staviteli kol někde ve východních čechách, Pardubice, Hradec Králové?

    Předem díky za odpovědi a rady.

    0 0
    • Singlespeed  

      Ještě před rokem jsi chtěl něco s jednoplackou 11–46 na XT8000 :-).

      http://www.bike-forum.cz/…ti-vubec-nic#…

      0 0
    • novas752  

      Je to tak, od stavitele dostaneš vybavený líp. Za 15 koupíš v krámu leda kus šrotu.

      Nutnost je vzduchová vidlice, jak se tu všude můžeš dočíst, levný pružinový snad kromě RockShoxu fungujou tak jak fungujou, a pružinový RS zase stojej to co vzduchovej Suntour.

      Brzdy M396 budou za dobrých podmínek brzdit cca stejně jako V-brzdy (na mokru atd samozřejmě líp než Včka).

      A řazení minimálně Alivio.

      Nějakých 15–16k by na kombinaci Suntour Raidon + Alivio mělo stačit.

      0 0
      • Mr.Voza  

        Brzdy M396 budou za dobrých podmínek brzdit cca stejně jako V-brzdy (na mokru atd samozřejmě líp než Včka).

        O to mě právě jde. Tuhle jsem s V-čkama přebordil řeku a než to oschlo, tak to prostě nerzdilo :-(

        0 0
        • novas752  

          Jo to chápu, v tom případě by i ty nižší modely začínající číslem 3 a brzdy jiných výrobců jako Tektro Auriga měly stačit.

          0 0
    • Mr.Voza  

      Ještě sem hodím jeden „poddotaz“: Jaký jsou výhody hydraulickejch brzd proti mechanickejm? Napadá mě totiž, že na mechanickejch si udělám se základním nářadím všechno doma sám, kdežto na hydraulickejch maximálně výměnu destiček. A brzdit to bude taky. Mechanický má manželka a synovec a v poho. Napadá mě totiž, jestli by me nestačilo tohle: https://www.kolapesek.cz/…016-p209437/ Jestli dobře koukám, tak rozdíl by měl bejt práve jenom v tech brzdách.

      V čem jsou teda hydraulický lepší proti mechanickejm?

      0 0
      • plzakj  

        Zasadni vyhoda je, ze brzdi :-)

        No a lepe a presneji davkujou / prenasi stisk paky na brzdny ucinek.

        0 0
      • novas752  

        Mechanický zaprvé brzdí blbě (většina mechanik má pohyblivý jen jeden pístek), a seřídit je je hrozná drbačka.

        Většina hydraulickejch brzd na minerální olej (u brzd na DOTku se musí kapalina jednou za 2–3 roky měnit a občas i rozežraný těsnění) je bezúdržbová – pokud se nezavzdušňěj, neni potřeba na ně sáhnout, navíc odvzdušnění sice pro laika zní jako montáž raketovýho motoru :), ale nic náročnýho to neni a na aliexpresu se dá odvzdušňovací kalíšek sehnat doslova za pár drobných, minerálu ti někdo ucvrkne z litrovýho balení taky za pár drobnejch.

        0 0
        • Mr.Voza  

          OK, takže podrženo, sečteno: Hydraulika líp brzdí, líp se dávkuje, míň se udržuje. To mě jako odpověď naprosto stačí a o mechanickejch už nepřemejšlím. Díky :-)

          Odkaz na Aliexpress na ten odvzdušňovací kalíšek by nebyl? Nebo aspoň co mám hledat, jak se to píše anglicky?

          0 0
    • honza1982  

      Já vím, že každý nepotřebuje mít kolo za 25–30k a má jednoduše nastavený strop, přes který nechce jít. Ale osobně bych raději přidal už z důvodu, že si chceš kolo kupovat za 3–4 měsíce. Prakticky to znamená listopad-prosinec a to už tě na kolo tak nepotáhne a kupovat si nové kolo a jezdit ho jako zimáka je podle mě blbost. Radši bych si šetřil i přes zimu a počkal na jaro. Potom bych vzal něco lehkého na deore a epixonu nebo axonu. Ale je to každého volba. Já bych nové kole přes zimu nepotřeboval.

      0 0
      • plzakj  

        Sice na podzim chytne lepsi slevy, ale za 15k nema smysl kupovat. Souhlasim, ze je lepsi prisetrit a nechat si neco poskladat od stavitele. Ale vcas, nez zacne jarni boom.

        0 0
        • Mr.Voza  

          Já do toho víc než tech 15–16k dávat fakt nechci. Už tak jsem přetách svůj původní rozpočet, se kterým jsem původně počítal (10–11k), abych si moch dopřát aspoň ty hydraulický brzdy a vidlici s tlumením. Ty 3–4 měsíce jsou jen hrubej odhad, záleží na tom, kdy se mě uvolněj nějaký peníze, abych na to měl aspoň těch 15k. Ať ho budu kupovat ještě teď před zimou, nebo až na jaře, tak za to tak, či tak, víc něž těch 15–16k dávat prostě nechci. Kolo je pro mě okrajová záležitost, jsou prostě důležitější věcy, na který jsou potřeba peníze. A další věc, že bych jako amatér, ten rozdím mezi kolem za 15–16k a kolem za 25–30k stejně asi nepoznal, nebo jenom hodně málo za ty peníze navíc a bylo by to pro mě zkrátka nerentabilní.

          0 0
          • maajkee  

            Ono ten rozdíl ponáš pak když tě kolo chytne, začneš jezdit a postupně jednu součástku pod druhý budeš měnit za lepší. Pak je nerentabilní na začátku koupit levné kolo.

            Jinak za těch 15 se samozřejmě dá postavit už něco solidního, ale lidi tady občas hledaj ve vláknech několik let starých a dnes už opravdu nejde za 15 tisíc postavit kolo na deore a se vzduchovou vidlicí. Chce to přeci jen už kousek přidat, případně se spokojit s nějakým kompromisem.

            0 0
            • Singlespeed  

              Mr. Voza začal více jezdit minulý rok a plánoval nechat si něco postavit na 1×11 XT8000. Z toho plyne, že ho kolo moc nechytlo, když tak radikálně slevil ze svých požadavků :-).

              0 0
              • Mr.Voza  

                Jo, přesně jsi to napsal. Měl jsem prostě ze začátku „velký voči“ a chtěl jsem do toho jít po hlavě. Teď jsem toho názoru, že by mě to kolo kolem těch 15k bohatě stačilo. Ono by mě asi i stačilo jezdit dál na tý mojí Alpině, ale vaděj mě tam ty V-čkový brzdy, chtěl bych kotouče, jenže rám ani kola na to nejsou připravený a myslím, že upgrade na kotouče by se nevyplatil, vzadu by to asi ani nešlo. Jinak co se týká třeba převodů, tak mě to vyhovuje i s těma uplně obyčejnejma komponentama, co tam jsou, čímkoliv lepším si myslím dost polepším, nepotřebuju nutně deore, nebo něco takovýho.

                0 0
            • Mr.Voza  

              Pochopil jsem to správně, že jsi ten stavitel kol z HK, že? Už jsem koukal na Tvoje webovky. Jakým způsobem prosímtě probíhá takový běžný „objednání“ stavby kola u Tebe? Přijedu, Ty si mě oměříš a podle toho mě doporučíš vhodnou velikost rámu? Nebo máš na skladě nejaký kola na odzkoušení, abych si moch vyzkoušet, jaká velikost mě nejlíp sedne? Mám totiž pocit, že při koupi tý Apliny, kterou mám teď, mě prodavač doporučil moc velký. Mám rám 19,5 palce a měřím 171cm. Podle tabulek bych měl mít asi 17 palců. Ne že by se na tom mým kole vyloženě nedalo jezdit, ale přijde mě prostě moc velký. Ze začátku jsem to nějak nepozoroval, ale když jsem si půjčil kolo s menším rámem od manželky, nebo od synovce, nejdřív to byl nezvyk, že je to moc malý, ale pak se mě na něm začalo jet nejak líp, lepší ovladatelnost, lepší v teránu apod. Když budu kupovat nový, rád bych dostal velikost odpovídající svojí postavě. Jsem z Chrudimi, takže do HK není problém se dostavit na oměření se.

              Jinak jak jsi psal, že buď budu muset udělat kompromis, abych se vešel do tech 15k, nebo prostě připlatit, abych měl něco „co už má cenu kupovat“ tak bych to ještě asi teda zvážil. Kdyby se mělo jednat třeba o příplatek 2k nad můj rozpočet a měl bych pak jistotu, že za půl roku nebudu měnit třeba přehazovačky nebo brzdy za lepší, protože mě ty levnější nebudou stačit, asi bych ještě zvážil jestli nějakou korunu radši nepřidat. Jak jsem ale psal, jsem nenáročnej uživatel a třeba co se týká řazená a převodů, tak mě dostačuje i to co mám teď na tý Alpině (Shimano TY10 přesmykač a Shimano Acera M360 přehazovačku) – funguje to, tak nevidím důvod měnit za lepší. Nevím, jestli třeba to Deore není pro mě zbytečnej luxus, kterj proti levnějším komponentám ani nepoznám.

              0 0
              • Smazaný účet  

                problém „levnejch“ sériovek je vidlice, která moc nefunguje. Otázkou je, zda je za 15 někdo schopnej poskládat dobrý kolo. Typoval bych to někde okolo 20tis minimálně.

                0 0
                •  

                  tak na raidonu s alivkem by se do 17 mohl vejít

                  0 0
              • maajkee  

                Pokud to budeš chtít až po prázdninách, na podzim jak píšeš, tak je to uplně v pohodě. Stači mi pak napsat nebo zavolat a domluvíme se. Za ty peníze něco vymyslím. Pokud jsi z Chrudimi tak ideální, že si kolo pak i vyzvedneš a případně doladíme délku představce, sedlo atd.

                Jinak 19,5" je na tebe fakt velký.

                0 0
                • Mr.Voza  

                  OK, díky moc, až na to budu mít peníze, určitě se ozvu :-)

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.