Odolné zadní kolo pro cykloturistiku

50 nepřečtených
  • Roxteedy

    Prosím místní zkušené o radu. Mám 150kg a rád jezdím cca do 5tis/rok. Převážně lesní asfalt/polňačky. Terén minimálně, když není zbytí. Nechal jsem si postavit odolné kolo za cca 40k Kč. Postupně se mi začalo kroutit zadní kolo MAVIC Crossone disc. Ikdyž to bylo v nábě, servisu to vycentrovali, ale cca po 3–4tis to bylo už neúnosné. Kotouč házel cca 0,5cm a kazeta s ním. Diagnóza v servisu: utahal jsem to. Je třeba vyměnit zadní kolo.

    Až pak jsem zjistil, že výrobce u kola MAVIC Crossone disc zdůrazňuje, že je to pro jezdce do 100kg. Ale budiž, to je fuk. Vyměníme.

    Teď už k otázce na zkušené:

    Dostal jsem nové zadní kolo FORCE Disc basic s nábojem FH-RM35. Předesílám, že peníze moc neřeším. Chci pořádné kolo a jsem připravený za to zaplatit.

    Co si o tom myslíte? Když jsem si prošel zdejší fórum, tak mám o vhodnosti, zejména náboje, dost pochybnosti. Nebo je snad „obyčejná nába“ zárukou robustnosti a odolnosti? Protože gramy fakt neřeším.

    Moc děkuju za odpovědi. Jsem lajk a odkázaný na doporučení servisu.

    0 0
    • michomin  

      Pochlub se tím bytelným kolem. Fotky, popis. Jestli je pravda, co píšeš, tak jsem zvědavý na celou sestavu.

      To nové zadní kolo je tohle?

      http://www.kupkolo.cz/…-36d_z97499/

      0 0
    • Vilém  

      Kolik do toho jsi ochoten dat?

      Jinak ten co ti to stavel, to musel byt opravdu odbornik, kdyz na tvou vahu doporucil Crossone:(

      Prumer potrebujes jaky?

      0 0
      • Roxteedy  

        Cenu moc neřeším. Kolo potřebuju pro zdraví a to je k nezaplacení. Průměr říkáš čemu? Promiň, jsem lajk. Gumu mám na tom 700×35C. Na to se ptáš?

        Ty Crossone jsou myslíš blbý pro mně? Je fakt, že výrobce píše max 100kg. A to jsem měl tak na základce :)

        0 0
        • michomin  

          Potřebuješ 36 kvalitních drátů.

          0 0
        • Vilém  

          Ano, na to se ptam. Takze 622mm rafek a je to zrejme nejaky treking.

          Te shimano naby bych se vylozene nebal, pokud se dobre seridi, tak by na tve uziti mohla vydrzet. Chce to idealne 36 dratu 2mm nerez.

          U tech crossone je problem vahovy limit, maly pocet dratu a rozlepujici se naboje, coz te zrejme potkalo. S nabojem, ktery ma telo z jednoho kusu, normalni pocet dratu, te toto potkat nemuze.

          0 0
          • Roxteedy  

            Díky, to jsem potřeboval vědět. Dráty jsou černý :) Takže předpokládám, nejsou nerezový. Mají průměr 2mm.

            K té nábě – tady jsem vygůglil, že tahle „altus“ nemá prachovky. Proto mně zajímá, co by mi přineslo, kdybych tam měl třeba XTčko?

            A ještě výše píšeš, že celé kolo je v ceně slušného ráfku. Co by mi lepší ráfek přinesl?

            Předesílám, gramy, ani rozdíl v ceně neřeším. Co by podle Tebe byla pro mně nejlepší volba?

            K té ceně – předpokládám, že na mé použití je karbon k ničemu. A s konvenčními se dostaneme jistě do mnou akceptovatelné částky. Nechcu platit za zbytečnosti. Ale když pořádný kolo bude za 5tis, tak prostě bude…

            0 0
            • novas752  

              Asi lepší zatěsnění a lepší materiály s ohledem na předpokládané tvrdší zacházení, takže jen výhody. Ale důležitější než model je těch 36 děr.

              0 0
              • Roxteedy  

                Byl jsem to spočítat a mám 36 :) U toho XTčka mně zajímá, jestli už tam v zájmu úspory gramů neubírají na odolnosti. Pač co jsem z mnoha stran slyšel, to je bolest XTR.

                0 0
                • petyn  

                  Pozor to jsou 2 ruzne naby XT a XTR.

                  0 0
                  • Roxteedy  

                    Ano, vím, a můj názor (třeba mylný) je, že XT je festovnější než nižší řady. A XTR už je hlavně na váhu, pro závoďáky. Takže lehčí, ale možný méně odolná.

                    0 0
                  • Roxteedy  

                    Ano, vím, a můj názor (třeba mylný) je, že XT je festovnější než nižší řady. A XTR už je hlavně na váhu, pro závoďáky. Takže lehčí, ale možný méně odolná.

                    0 0
                  • Roxteedy  

                    Ano, vím, a můj názor (třeba mylný) je, že XT je festovnější než nižší řady. A XTR už je hlavně na váhu, pro závoďáky. Takže lehčí, ale možný méně odolná.

                    0 0
                • Vilém  

                  S novyma XT melo dost lidi problemy s odolnosti orechu. Diky oversize ose o vetsim prumeru museli ubrat materialu na orechu a ten se kurvil.

                  0 0
                • novas752  

                  U XTR ano – je to zavodni sada. XT jsou urceny i na pouziti v narocnem terenu = i nejake skoky, takze tvoje zatizeni v mirnem terenu bude podobne a naboje by to mely vydrzet.

                  0 0
            • Vilém  

              Pokud teren prakticky nejezdis, tak bych to zatesneni az tak neresil. I cerny draty mohou byt nerezovy, ale zase vzhledem k cene tezko rict, cim to maji zapleteny. Nerezovy draty jsou min magneticky, tim bys to mohl rozlousknout, ale co jsem si ted sel zkusit, tak zalezi jaky material vyrobce dratu pouzije, protoze i mezi nema jsou v magnetismu rozdily.

              Solidni naboj, rekneme DT350, stoji tak kolem 4000,–, rafek rekneme 1000 – 2000, neco za draty a praci.

              Otazkou je, na jaky to mas kolo, zas nema smysl davat zadni kolo za 6000,– na kolo v cene 10tKc.

              Takze jak jsem psal vyse, dal bych tam to co mas a pak se uvidi.

              Delaval jsem kdysi v servisu a chodilo tam par lidi s podobnou vahou, co jezdili trekingy. Kola tam byvaly na obyc shimano nabojich, k tomu stacil nerez vyplet, 36 der, dvojitej rafek s kaliskama, idealne dvojitejma (prevazne nejaky Remerx, coz je i ten Force) a kola jim drzely.

              0 0
              • Roxteedy  

                Díky moc. Máš ode mně zprávu :)

                Kolo mám za cca 40k. Takže kolo za 6k, proč ne? Když budu platit za něco.

                Hlavně si mně uklidnil v tom, že tohle co mám se mi nevysype (snad) za 500km. Teď v sezoně by mně to fakt štvalo.

                A taky jsem rá, že to se mnou fakt v servise myslí dobře. Pač říkali, ať testuju tohle, že se pak uvidí…

                Takže tohle kolo vojedu a při prvním problému už budu mít připravený nový.

                Ten DT350 co píšeš, se mi zdá na ložiscích a co jsem zde gůglil, tak pro mně by možný byly lepší konusy. Taky se mi zdá dost lehká. jestli pro mně neni lepší víc matroše. Co si myslíš o nábě Shimano XT? Na druhým „starým“ kole mám DEORE, silný dráty a ta už něco najela. Desítky tis určitě.

                0 0
    • Soreno  

      No docela by me zajimalo, kterej radoby stavitel ti za 40k postavil kolo na crosonech na 150kg vahy. Hod fotku kola.

      0 0
      • Roxteedy  

        Hele, nechci to tu resit verejne. Nechci delat senzaci. Promin… Ale kdyz si o tom zjistuju. Fakt nevim, co je k tomu vedlo…

        0 0
        • Soreno  

          Tohle nejni senzace, ale varovani pro ostatni (selekce stavitelu). A co je k tomu vedlo. No jedine zisk, jinak tomu nerozumim.

          0 0
        • michomin  

          To kolo s fotkama a popisem bys mohl dát do profilu. Má to skoro každý.

          0 0
          • Roxteedy  

            Promiň, nechci. Jsem vděčný všem, kdo se tu k mojí bolesti vyjádřili. Nemám potřebu nějakých veřejných exhibicí :)

            Díky za pochopení.

            0 0
    • Roxteedy  

      Tak po cca 1200km mi na tom FORCE Disc basic s nábojem FH-RM35 rupnul první drát. Opraveno, uvidíme, co bude dál. Každopádně, v klidu teď přemýšlím, co bych tam dal novýho. Moc tomu nevěřím… Řeším něco s Remerxem a možný se ještě poptám někde jinde. Výsledky sem dám.

      Dostal jsem pár dotazů na to moje kolo. Asi je fakt zbytečný, tajit, že mi ho dělali v PRODOLI ve Veselí nad Lužnicí. Až na tyhle problémy a kotouče jsem byl celkem spokojený. Majitel, pan Dolejší mi teď vysvětlil, že mám jít jinam, pač líp už to udělat neumí.

      0 0
      • capo  

        No tak jestli dávají sintry na rt20 která je jen na polymery a crossone pro 140kg jezdce, tak to by tam radši neměl chodit nikdo…

        0 0
      • t29  

        Fakt bych docela rád viděl, co je to tvoje kolo zač. Přidej ho do profilu :)

        0 0
      • Prazak0  

        Prasknutí drátu, to mi nepřijde že je kvůli nábě FH-RM35. Tam je méně přesně opracované ložisko a hůř zatěsněné než třeba Deore nebo XT. Při dobrém seřízení by to ale něco vydržet mělo,asi bude chtít častějiší servis než lepší nába. Prasknutí drátu, to krom stylu ježdění (v lese přes kořeny, přes nějakou díru na silnici ap.) souvisí i s tím, jak je kolo vycentrované. Dráty musí být dobře vypnuté, výplet ne moc měkký, aby některé dráty byly volné. Ale zas to nesmí být přepnuté. První mi přijde kvalita výpletu, tj. dobrý cykloservis, na druhém místě pak kvalita drátů. Volil bych nerezové dráty 2mm, nezeslabované, je jedno, jestli stříbrné barvy nebo černé přes ten nerez. Dráty nějaké slušnější značky, aby to nebyl vyloženě noname a nebo jen drát s nerezem na povrchu drátů, ale celý byl z nerezu. Třeba dráty DT Swiss Stainless, na Koloshop mají za 7kč. Ráfek třeba Galactic a nábo Deore případně lepší, XT nebo LX ap. Z Koloshopu jsem před dosti lety objednával celé kolo, i to strojně vypletené (asi na to mají sami stroj, nekupují jinde) bylo velmi dobře vycentrované, výplet drží. Pokud tam objednáš ruční výplet, tak by měl být ještě kvalitnější. Ceny za náboje a ráfky mají trošku vyšší než jinde, výplet stojí přes 300Kč, plus doprava 100Kč, jestli se nepletu. Takže ráfek by stál něco přes 500, náboj, 600–1100Kč, výplet myslím 350, dráty po sedmi. Jediný problém tam najít nábu a ráfek, aby to bylo s 36 dráty. Jinak zde bych opravdu očekával kvalitně provedený výplet.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Ještě mi přijde, že nerezové ne černé jsou trvanlivější.

          0 0
          • Prazak0  

            Teoreticky by být nemělo, nerezový drát by měl být z legované oceli a na vrchu ta černá barva. Pokud ovšem za nerez se prodá obyčejná ocel jak u pozink. drátů, tak černá barva je tím „nerezem“. Na horší úrovni, než drát s pozinkem, i když asi hezčí a nebo drát z obyč. oceli, ale galvanicky nanesenou nerezovou vrstvou, tj. poniklovaný ap.

            Já taky nějak radši, když ten povrch drátu vidím. Pod barvu se schová vše.

            0 0
    • Ricci  

      Na tvoju hmotnost by som riesil skor pevny ram, 26" horaka,32 – 36dratov a DH rafiky.

      0 0
      • jirkous3  

        S tím bych taky asi souhlasil. Míval jsem 130 kg a jezdil na obyčejném 26" horáku s jednoduchými ráfky a nějakými obyčejnými středy. Nikdy mi nepraskla špice a to jsem na něm nahrkal určitě více než 30000 km.

        0 0
        • Prazak0  

          Tak ráfky jedině dvoustěnné, nejlépe nějaké trošku lepší, ne v nejlevnější verzi. U Remerxu třeba Panther, to by měly být odolné ráfky, pokud se pamatuji dobře to jméno. Dvoustěnný ráfek lépe drží výplet, samozřejmě záleží i na kvalitě výpletu. Ale hlavně, teda myslím si, když je kolo menší, tak se hůř rozcentruje, drát není tak namáhaný jak u kola s větším průměrem. Kolo 26'' bude odolnější než 28''. Jinak myslím, že by měl stačit běžný náboj s 36 dráty, s 40 mi přijde potřebný spíš pro tandemová kola.

          0 0
          • jirkous3  

            Jasnačka, to kolo o kterém jsem psal jsem měl před více něž 20 lety, proto ten obyčejný ráfek. Fakt ale je, že drát u něj nikdy nepraskl a ani jsem ho nemusel nikdy docentrovávat. Možná se tehdy dělaly i kvalitnější dráty. Ty současné nějak podezřele často praskají v ohybu. I ty staré náboje vydržely strašně dlouho, stačilo občas vyměnit kuličky, případně kónusy a bylo to skoro věčné.

            0 0
    • scota  

      http://www.remerx.cz/…trolock-26_1

      Hmotnostní limit 140 kg a předpokládám že tato kola dělají na na 6 děr

      0 0
    • Roxteedy  

      Tak přátelé, update po téměř 4letech

      Nakonec jsem odladil postup. Nechám si poslat z REMERXu zadní zapletené kolo Rocky Disc s nábou REMERX RX 2524 – C – LOCK. Cena kolísá kolem 1700 Kč za zadní kolo – jak kdy. Jezdím jej, dokud nerupne první drát. Což bývá tak 3–5tis km, pak koupím zase nové. Zpravidla je doma do 3dnů.

      Když jsem nechával drát opravit, vyšlo to na 300 Kč a vydrželo 200–500km. Taky si myslím, že při mé váze (cca 150kg) budou už za chvíli chtít vyměnit ložiska. A když jsem si nechal nacenit výměnu ložisek a přepletení, vyšlo to cca na stejné peníze jako nové kolo.

      Teď jsem s Remerxem domluvil, že dokáží na objednávku s 1–2měs dodáním vyrobit kolo E-Rocky disc s 2,3mm dráty. Tak jej zkusím a zase sem někdy napíšu zkušenost :)

      Celkově mám s kolem REMERX nejlepší zkušenost. I náboje jsou perfektní, jsou pevné, točí se bez odporu. Zajímavé, že pokud vyndám kolo, nebo jej i vyměním za nové, nemusím štelovat brzdu. Z toho usuzuju, že jsou náby přesně vyrobené a drží. Předtím jsem měl MAVIC CrossOne a tam stačilo vyndat a nandat kolo a brzda drhla. Náby se kroutily jak z papíru.

      Takže za mně REMERX maximální spokojenost po všech stránkách :)

      P.S.: kdo by měl zájem, zadáčo věnuju toto zadní kolo s nájezdem 3–5tis a ruplým jedním drátem. Myslím že běžný člověk na něm najede ještě 10tis km :) Mám 2 na skladě a cca 1× ročně přibyde další, takže nabídka platí stále :) Cestuju občas, takže možno předat někde. Poštou nezasílám.

      0 0
      • xtonda  

        Když věnuješ, tak by se mi hodilo, odkud jsi?

        0 0
      • nomecz  

        Clovece, clovek by rekl ze pri takovym najezdu pujde ta vaha za ty roky dolu a ne naopak :)

        0 0
        • Roxteedy  

          Sla. Ale mel jsem uraz na noze a nemohl ani chodit a to slo nahoru hodne rychle. No, mozny jsem to prehnal. Spis 145 jsem ted…

          Ted uz to jde zase dolu.

          A taky jsem udelal chybu, ze jsem jezdil JEN na kole. Mam ted problemy se zady. Ty resim celkem uspesne cvicenim a dalsimi aktivitami jako nordic walking a plavani. Pod odbornym dohledem. Diagnoza: vymakane nohy, ochably trup. To vis… kancelarska krysa

          0 0
      • 123J  

        Měl bych zájem,

        0 0
      • kyl  

        Na Remerx si taky nemůžu stěžovat,hlavně na ráfky,náby neznám.Všechny kola jsem co jsem si dělal,byly na nábách Grimeca a ty jsou asi nezničitelné.

        0 0
      • tsunami  

        Volné kolo z nějaké Kačeny nebo Husaberga nemáš? :-) To by mohlo vydržet… Od remerxu mám ráfky a docela dobrý, ale náboj bych už nechtěl. Aktuálně mám náboj Novatec D042SB a podruhé se mi podařilo odrbat praporky volnoběžky, tak na další sezonu budu asi vymýšlet něco lepšího. Popraskané dráty si měním sám, je to za chvilku hotové, pokud není kolo moc zvalchované tak centrování zvládám přímo na nasazeném kole.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.