• xshreck

    nema doma nekdo odrezek vyse uvedene oceli? pripadne kdyby nekdo vedel o nekom, kdo by mel a pripadne poslal postou (cca 10cm delky uzke trubky).

    nevi nekdo cim tuto ocel nejlepe varit?

    kdyztak na mail xshreck.o(@)sez­nam.cz

    moc dekuji

    0 0
    • skvedo  

      Co zkusit napsat SingleBee, Pietro nebo dalším rámařům?

      0 0
    • Jakobo  

      Pouzij TIG, minus na elektrode. Trubky jsou tenkostenne a MMA ti to propali. Jako pridavny material muzes vzit kousek samotne trubky a nemusis aspon resit slozeni.

      0 0
      • xshreck  

        Já to dělat nebudu, kluci od vedle dělají stroje na zakázku tak by to snad mohli svařit.

        Ale raději bych se jich rád zeptal, zda mají tu správnou technologii – aby si neřekli ocelovej rám tyvoe to něčím zalátáme.

        0 0
    • kamaro  

      10 cm úzké trubky. To je dost špatná definice. Napiš na co to bude a jaký průměr by to měl být a jestli ten průměr musí byt přesně nebo to může byt i trochu jinak. Podle použití to ani nemusí byt Reynolds, stejnou službu může udělat i Columbus nebo třeba Cr-Mo trubka. Něco doma mám.

      0 0
      • Jakobo  

        Psal ocelovej ram, tak to bude ten Niner v profilu. Asi nekde praskl. Jestli by ale nebylo lepsi pouzit obycejnou, snadno svaritelnou C-ocel nizsi pevnosti. Zalezi, kde presne je ram praskly. Mnohdy pro vyztuzeni neni dobre pouzivat vysokopevnostni (800 Mpa) oceli, aby v exponovanem miste nebylo velke pnuti. Nejaky stary svarec se zkusenosti ti poradi lip, nez mudrci tady na BF vcetne me. Jsi ze Zlina, v okoli je spousta starych kadru s velkou zkusenosti. Jestli mas nejakeho znameho nekde v ZPS, byvale strojirny v Otrokovicich (spousta pak presla do VUK) apod. zkus se tam zeptat. Hlavne to nedavej nejakemu Frantovi odvedle z dilny, ten ti ten ram akorat tak zprasi.

        0 0
        • xshreck  

          praskl v patce, podle mě tam moc ubrali materiálu.

          Na druhé straně u kotouče je výztuha z 1cm trubky. Toto bych rád zavařil + dal výztuhu pro zpevnění. Drží to vlastně Tčko s ± 1mm materiálu. Mohla by být 1–1,5cm.

          Dát jsem to chtěl do této firmy – http://www.edb.cz/…rybar-tupesy

          dělají tam frantíci :)

          0 0
          • kamaro  

            Podle mě je to řešitelné. Než to vařit tak bych to možná zapájel pevnostní mosaznou pájkou. Výztuhu bych tam doplnil, třeba kousek trubky cca 12mm mezi řetězovou a sedlovou vzpěru – v podstatě něco podobného jako bývá na levé straně u kotoučové brzdy. A nebo plechovou výztuhu, napasovat ji do toho trojuhelníku a přivařit nebo připájet. Nemuselo by to být ani moc velké a ta trubka by nemusela být tak daleko od toho středu jako zpevnění pro kotoučovku.

            0 0
            • xshreck  

              Vzpěru tam chci dát přesně tak, jak píšeš. Ve tvaru trubky, ale zase aby prošel řetěz :)

              0 0
          • Jakobo  

            Tady je krasne videt dusledek te diry na oslabeni toho matrose, jednoznacna chyba designera. Teda pri te cene tech ramu me to udivuje, nedavno tu byl praskly hlinikovy Niner.

            V te dire jsou asi sruby co drzi patku hazky, ze? Na leve strane je nevidim. Jeden sroubek bude stacit, bude to stahle pres osu. Prasklinu bych vybrousil do V stopkovou frezou a zavaril vysokopevnostni elektrodou. Po zavareni poklepat kladivkem a nakonec zabrousit. Tu prvni diru bych vubec neobnovoval, svar bych nechal vycnivat dovnitr. To s tou trubkou je dobry napad. Ale klidne dat jen plochac z nejake lehce svaritelne C-oceli. Na pevnosti toho plochace az tak nezalezi, dulezity je dobry svar. Trojuhelnik az k patce urcite ne, nechat aspon malou mezeru, dalsi navarovani na patku zvenku by ty svary u patky spis oslabilo. Pokud se to udela poradne, tak to vydrzi a uz to asi nepraskne. Hlavne se zbavit te prvni diry.

            0 0
            • xshreck  

              Když jsem viděl jak to ruplo (kamenitý sjezd a kolo začalo divně pocukávat + vydávat podivné zvuky), tak jsem si říkal to samý – a že to vůbec takhle dlouho vydrželo.

              V dírách jsou zapoštěné šrouby, co drží patku. Musí lícovat, protože se přes ně uchycuje ještě matice RU.

              Jak mi to takhle popisujete, už z toho vidím vesmírný problém a začínám mít obavy nosit rám někam do firmy pracující s nerezí :) Chtěl jsem mít kolo pojízdné rychle. Ideálně do pátku – což se při posílání asi moc nepovede

              0 0
          • JSt  

            tohle bych dal nejakemu ramari at ti vymeni patku. a pekne v kuse, zadnou vymenitelnou hlinikovou. ;-)

            0 0
            • xshreck  

              Hliníkovou bych nechal, radši bych možnost výměny. Ale musí se samozřejmě udělat výztuha, jak bylo psáno výše

              0 0
              • Vilém  

                Tak je nahovno, ze je tam to zahloubeni, to to zeslabuje a navic to muze jeste roztahovat.

                0 0
                • xshreck  

                  Co psal jakobo, jednu díru bych asi nechal zavařenou a ať drží jen patka. Na starém kole jsem to takto měl také. Bohužel je to tak, jak je :((

                  zítra zavolám někomu tady z okolí co dělá rámy. Ukecali jste mě, i když to je asi zbytečné.

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Vymena cele patky jak psal JSt je zas jeste o kus dal a zvlast u takoveho ramu. Z haku hazky v jednom kuse s patkou nemej strach, ta vydrzi vsechno.

                    0 0
                    • kubad  

                      přesně tak, je jen otázka jestli to che jen tak poflikovat, nebo perfektně opravit

                      0 0
                      • xshreck  

                        Co je potom perfektně opravit a co je jen poflikovat no. Já měl pevnou jen na libertě a zažil jsem na závodech dost patek urvanejch. Proto v tohle řešení moc nedůvěřuju.

                        Já chtěl dát tak jak bylo + udělat výztuhu. Pokud bude lepší pevná ocel patka, tak jsem klidně pro. Zítra budu obvolávat. Svářwči asi poradí víc.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Nevim jak to ma kubad, ale za poradne reseni bych volil to co navrhl JSt:)

                          0 0
                          • xshreck  

                            Jo, Davka říká novou ocel patku. Takže zítra volám do Olomouce pánovi, jak by to viděl řešitelné a co by bylo nej. Teoreticky by se mohl ten rám zpevnit při záběru atd.

                            0 0
                          • kubad  

                            už sem mu psal prostě nechat to kompletně vyměnit, třeba singlebe používá hodně podobné paty:

                            pro rámaře nebude problém si ji vyrobit jak potřebuje

                            0 0
                        • JSt  

                          urvana patka znamena co? ze nekdo namotal klacek a krom saltru mas v prdeli i mekkou alu patku, ktera se ti zbytecne ohne i pri trosku krivejsim pohledu. u oceli bych neuvazoval o nicem jinym nez o pevne ocelove patce. ;-)

                          0 0
                          • alinceb  

                            Vidíš nahoře, že má přelomený dropout, ne?

                            0 0
                            • JSt  

                              mozna jsem to napsal kostrbate, ale snazil jsem se napsat, ze vymenitelna patka je na ocelovym ramu uplne k hovnu, resp. spis pro zlost. ;-)

                              0 0
                              • alinceb  

                                Když už koupíš rám, který ji má, tak co se dá dělat…?

                                0 0
    • blept  

      Otazka na vas co tomu rozumite, trosku to zneuziju. Jake jsou rozdily a vlastnosti oceli. Mluvilo se tu o CrMo, Reynolds, Columbus. Myslel jsem, ze Re a Co jsou jen znacky co delaj trubky z CrMo, nebo pouzivaji jine slozeni? Jak to je?

      0 0
      • mr.nikdo  

        Znacky – slozeni asi jine. Pak mas jeste ruzne sady s ruznymi vlastnosmi.

        0 0
      • kubad  

        jsou různé značky, a ty dělají různou kvalitu 853 od Reynolds už patří k tomu lepšímu co seženeš

        0 0
      • Nimrod  

        písni mi na mail, pošlu ti jednu kraťoučkou, neúplnou a starou tabulku :-)

        0 0
    • xshreck  

      Tak, moc děkuji mistru z dílny Pietro. Už můžu řádit :)

      0 0
      • mr.nikdo  

        Celkem OK, ale jeste bych to vzal lakem, nez zacnes radit :-D

        0 0
        • xshreck  

          musím nechat namíchat… :-D

          0 0
          • mr.nikdo  

            Co dela lehky kulomet vz. 24 na vetru a vode?

            Rezne, vole…

            0 0
            • xshreck  

              Hm, nějak mi odstín dle víčka spreje nesedí :-///

              Co udělá s odstínem laku černý/šedý podklad? Má to velký vliv? Stříkal jsem šedým.

              0 0
              • Concorde  

                To tak udelej i na druhe strane :))

                0 0
                • xshreck  

                  Chtěl jsem dát dokupy víc odřenejch míst – pod převodníkem, u hlavovky, nad košíkem, na horní rámovce… alespoň zapiplat barvou škrábance, větší vydřeninny stříknout. :(

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    nech si barvu někde namixovat. Jeden sprej nebude moc stát.

                    0 0
                    • xshreck  

                      No já právě došel do „míchárny“ (Chedo v Uerském Hradišti) a říkám – dokážete namíchat tuhle barvu? Borec se díval a že no tuhle tu asi máme přímo. Dal mi sprej a že to je skoro přesně ona (dle víčka seděla). Bohužel z toho vyšel tenhle paskvil – stříkl bych jak říkal tonda i druhou stranu. Ale chci pospravovat vícero šrámů. Dalmatina nechcu :-/

                      Tak mě jen zajímalo, dza to nemůže být světlým základem.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.