• Breakpain

    Obutí Enduro – staré vlákno

    _____________­________________________­________________________­________________________­_______

    S dovolením zakládám nové vlákno, bo to staré se už načítá šíleně dlouho, snad mě neukamenujete ;)

    • petr99  

      +1

    • Goob  

      Takže takhle vypadá nový WTB TrailBoss 27.5" x 2.4" na NoTubes Bravo s vnitřní šířkou 26,6 mm… krásně kulatý. Jinak je to light verze a je teda, alespoň na omak, tuhá jako prase :D.

      • lubosalbi  

        mám ho už taky nazutý, ale ještě jsem to neprojel

      • MirosPikos  

        Tak ještě jednu fotku s šuplerou ;)

        • pitos  

          Fotku sice nemám ale měřil jsem to a na ráfku WTB kom i25 měl Trail Boss 2.4 58mm. Vigilante 2.3" pak nějakých 59mm.

      • theedge  

        Jo to vypadá zajímavě. Vidím že jsi to už trochu projel – jak to jede ? Ty figury vypadají menší s většími rozestupy – nekroutí se to moc na pevném podkladu / asfaltu ?

        • Goob  

          Bohužel moc neprojel a navíc byl nabouchaný na 2,5 baru kvůli zatěsnění, takže dojmy zatím nemám. Subjektivně mám pocit, že jede o trošku méně na tvrdém rovném, ale je to spíš tím, co jsem měl na sobě za oblečení atp.

    • Tehu  

      Tak já mám konečně objednáno z ;)

      Předek: DHF 2,5 maxxgrip / do sraček pak HillBilly 2,6

      Zadek : DHR 2,4WT v Dualu

      Co jsem čuměl na Hibike.cz jak jsou např proti kolosopu levný destičky Shimano J02 a J04 nebo věci od Muc-Off.

      • allrose  

        neser :)

        to dhf nyní nemají skladem (od neděle,kdy jsem šel objednat) :(

        alespoň jsi mě nakopl,jdu na to

        • Tehu  

          Však oni naskaldni. Hlavně jen za 41ecek, to ten Hillbilly vyšel na 47 :(

          • allrose  

            seru na ně..za poštovný ráfku chtějí 28e..3,5 násobek?!?

            nechci slyšet nic o opici a banánech :))

      • Tehu  

        Tak a jsou doma… Dodávka z Hibike.cz ouplně v pohodě. Cena super.

        Sezóna musí začít… !!!

        DHF 2,5wt 3C EXO Maxxgrip… 970g

        DHR 2,4wt EXO Dual… 860g

        Hillbilly 2,6 GRID GRIPTON… 950g

        • allrose  

          Jj taky :)

          Tak snad to konečně bude držet na mokrých brdských šutrech a ne jak na skluzavce :))

          • wilda81  

            já chci taky! :)

            • krabica  

              Kdo by nechtěl. :-D Jsem s ním maximálně spoko.

              • mirabike  

                Taky tak.. vzadu jezdím to samý v duálu a zatím pro mě nejlepší uni kombinace, co jsem měl..

                • wilda81  

                  DHF vzadu jede asi ještě hůř než DHRII co?

                  • suslos  

                    říká se, že jo… vlastní zkušenost nemám a dozadu bych si ho nedal

                  • TheJD  

                    Chvili jsem ho tam jezdil, ale nemuzu rict, jestli je to pravda. Kazdopadne urcite nejede lip. A dozadu bych ho dal jedine znovu jako nouzovku, protoze to vubec nebrzdi.

                  • allrose  

                    Jede lépe,2'c,než dhr

                    Ale moc nebrzdí a má tendenci zajíždět do korýtek ..

                    Lepší kompromis mi přijde hr2 na zadku,ten zase uhybá do stran..si nepomůžeš,každý má něco ;))

                    Nebo agresor,ale ten jsem nejel..

                    • suslos  

                      aggressor je super

                      2,5 lepší (má vyšší figury + větší mezery mezi figurama = lépe se čistí) než 2,3 (špatně se čistí, hodně špatně)

                      ale nelze od něj čekat, že bude brzdit jako DHR II :-))))

                      • TheJD  

                        Za me z hodnoceni DHR II vs Aggressor, oboji 2.3, vychazi jako jasny vitez DHR II. Neprislo mi, ze Agg lepe jel a ve vsem ostatnim byl horsi.

                        • suslos  

                          Ve 2,3jce jsem DHR nejel, ale porovnání 2,5 agg vs 2,4 dhr jede agg o něco lépe (srovnání EXO vs EXO)… brždění mi nevadí a v ničem jiným rozdíl není… hlavní důvod proč jezdím agga ale je, že se dělá ve WT verzi DD v tvrdé směsy, kdyžto DHR je ve WT DD jen 3C

                          • TheJD  

                            Ja jel oboji jeste na starem kole, tedy 26" 2.3 Exo, a na Aggressoru mi nejvic vadilo to, co mi vadi na DHF vzadu. Jel jsem Agg na Trilogy, predtim jsem tam mel vzdy DHR II, a byl jsem dost rozpacity z toho, ze i pod strednim brzdenim prestal drzet a zablokovalo se kolo. To stejne vzadu dela DHF. No a pak to samozrejme vubec nedrzi. DHR II se vydrzi tocit pod vetsim brzdenim a tim padem strme narusta trakce. Vim, ze je to take dane tim, ze neumim jezdit a v zatackach brzdim vic, nez je zdravo, jenze ono to na nekterych mistech je proste potreba drzet na brzdach prave v tech nejtezsich mistech, kdyz se jede Trilogy nebo neco podobneho. Resp. lepsi jezdec by to urcite zvladl lip, ale to ja nejsem. Proto, jestli se vratim na Maxxis, budu mit vzadu DHR II na enduru. Mozna Assegai, ktery jsem jeste nejel.

                            • suslos  

                              rozumím, na druhou stranu agg 2,5 má vyšší figury a dále od sebe – lepší trakce i čištění

                              assegai je zatím jen v dh casingu 1300g+ a super měkký směsce. Damien Oton už jezdil DDčko (ale to než se dostane mezi nás :-D), ale i tak to bylo určitě 3C, což pro nás na naše ježdění moc nemá smysl – nepojede to a bude mizet. Navíc si myslím, že oproti aggu 2,5 tam nějakej zásadní rozdíl v čištění taky nebude → ale spíš než tohle bych vyzkoušel ty Tvoje Micheliny :-)

                              • TheJD  

                                Micheliny jsou super na nase zavody. :)

                                Assegai uz maji v katalogu ve verzi 3C Terra s Exo a Exo+ ve 2.5 a dual s Exo ve 2.5. pro 27" i 29" kola.

                                • suslos  

                                  jo, ale né moc v tý Tvý kombinaci – tvrdá směs předek a měkkčí zadek… chce to více vychytat… kolik máš vnitřní šířku ráfku?

                                  good, tak jsem zvědav na dostupnost tady nebo v DE

                                  • TheJD  

                                    Vnitrni sirka rafku je 30 mm.

                                    A kolikrat mam jeste zopakovat, ze ta smes vepredu neni tvrdsi, nez ta vzadu. Aspon to neni tak jednoduche.

                                    V kostce se da rict, ze Gum-X (vzadu) je mekka smes na tvrdem zakladu a Magi-X je velmi mekka smes na velmi tvrdem zakladu. Jinymi slovy se da rict, ze Gum-X bude vice jako Maxxis-spunty jsou mekke a ohebne, ale guma ‚lepi‘ mozna podobne jako MaxxTerra. Magi-X naopak nebude jako Maxxis-spunty jsou tvrdsi a malo ohebne, ale guma ‚lepi‘ hodne, mozna podobne jako MaxxGrip.

                                    Magi-X je proste pro strelce, ktery tu gumu dostanou na hranu a potrebuji, aby je podrzela, ne aby se spunty pod naporem zbortily. Tedy pro me by vepredu urcite bylo lepsi mit Gum-X, ale uz mam Magi-X, tak ho dojezdim.

                                    • suslos  

                                      ok, takhle jsem to nestudoval :)

                                      kolik mají přes boky na tom i30 ráfku?

                                • doubleingram  

                                  Myslite, ze ma cenu cekat na EXO+ Miniona DHF II? EXO je ted za hubicku https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

                                  Tak if ma cenu cekat a platit, zda to bude takovy rozdil.

                            • abel  

                              jel jsem aggr 2,3 na Trilogy 2016 a v tý suchý hrabance se mi právě hodně líbil, dobře se řídil ve smyku, na mokru by asi byl v háji. oproti tomu na Točný v prachu mi podkluzoval o poznání víc než DHF 2,3 (jetej, jedna jízda) nebo DHRII 2,4, ale ten je už jiná liga. píšu o zadním kole, vše 27,5" 2směs.

                              moje pocity můžou klamat, jako jezdec končím tak, kde jiní začínaj:-) kamarád si to dává líp i na sjetým ardentu.

                  • mirabike  

                    Hele ta WT na 29mm ráfku je krásně kulatá a přijde mi, že jede velmi dobře, myslím srovnatelně s 2.3 DHRII dual, 2.4 DHRII WT 3C je proti ní opravdu znatelná kotva a je užší a míň kulatá.. je pravda, že nebrzdí tak dobře, ale zase se líp brzdou utrhne a je krásně čitelná a dobře vede. Mě prostě tahle kombinace vyhovuje a bike mi přijde krásně vyváženej, možná proto, že ty gumy jsou rozměrově a tvarově naprosto shodný.. až jí sjedu, zkusím opěvovanej Aggressor :)

                    • omocz  

                      Zdar, úplně jsem z tvojí odpovědi nepochopil co přesně vozíš, mohl bys mi to prosím napsat. Mám taky ráfek 29mm, tak mě to zajímá. Díky.

          • wilda81  

            Se**te mě :))

            DHRII k němu je na cestě též.

            • krabica  

              Vítej do klubu… :-D

            • mirorek2  

              Pak musíš zkusit shorty 2.5 wt 3c dopředu :-) To je teprve pecka :-)))

              • MirosPikos  

                A pak Hellkat, to snad bude taky pecka :)

                • TJK  

                  prdlajs.. do sracek 2,6 Hillbilly / Butcher a na normalni chroupani enduro kilometru 2,6 Butcher / Purgatory :-D

                  • mirorek2  

                    posl dobou se mi zdá, že sračky jsou přes půl roku a zbytek je poušť

                    • TJK  

                      jak kde.. u nas v LBC je vsechno hodne sypky v lese.. hrabanka vsude.. ta pobere dost vody a pak moc neprsi.. takze je spis sucho

                  • kantis  

                    v jakych smesich to jezdis?

                    • suslos  

                      Grid Gripton bych řekl… taky mám dvě sady a po pozitivní zkušenosti jsem teď pořídil na závody to samé v BLCK DMND směsce, tak jsem zvědav

                      • kantis  

                        a jak dlouho vydrží na zadku?

                        • suslos  

                          Grid gripton nebo BLCK DMND?

                          Grid gripton dlouho, není to měkouš jako maxxgrip a hlavně to vcelku jede – jak bočnice nevím, od té doby co mám vložky jsem necvakl

                          BLCK DMND vyzkoušený nemám, to nahodím až na závody

                        • TJK  

                          me dal na zadku od zacatku sezony a myslim ze ho odemne suslos bral jeste v dobrem stavu a to mel dost km prejezdu i po asfaltu

                          • suslos  

                            jo, ten bude na zadku ještě pěknou chvilku létat… už ted má tuším dalších 400km

                    • TJK  

                      Grid Gripton jak pose suslos

                      • suslos  

                        jsou to opravdu fajn pláště… aktuálně tam mám Hillbilly a Butcher zadek, oboje 2,6

                        • Dejv0  

                          Ten zadek se v 2,6 vejde do tráňa v pohodě?

                          • suslos  

                            no, už to mám na novým bajku :-D

                            Na smuggu mám to samé kombo Hillbilly a Butcher akorát 2,3 oba :-))

                            • TJK  

                              tak ten purgatory ma 62mm na 33i rafku

                              • Lubka6  

                                Super, dík

                                • TJK  

                                  butcher ma kousek vic 63mm ale oba sou cerstvy takze moza kousek jeste povyroste

                              • suslos  

                                Butcher i Hillbily 2,6 na i30 oba 61mm

                                • čel.A  

                                  A pokud bych je dal na 28mm, tak budou kolem 60mm možná i min, ze? Mám e13 Carbon zaplety.

                                  Díky

                                  • TheJD  

                                    Ne. Jestli bojujes o milimetry, tak bych o nich neuvazoval. Jednou pojedes ve srackach a vlastne nepojedes.

                                    • TJK  

                                      presne… jestli jdes na milimetry dej neco co bude mit jistych 54–55mm a mas klid… jinak to rozedres a budes akorat nastvany

                                    • čel.A  

                                      Ne, ne, jde mi o velikost pláště, jestli 2.3 nebo 2.6. Na předchozím kole jsem měl Butchery 2.3 a byly to relativně užovky, ale je to už nějaký pátek. A 2.6 jsou dělané na širší ráfky. 28mm je takový stred, ani málo, ani hodně. Třeba DHF 2.3 se mi už moc nepozdavali. Dal jsem radši DHR 2.4WT. A teď na novou sezónu koukám na Butchera.

                                      • TJK  

                                        ja vozil na 28mm E13 ty Hillbilly/Butcher 2.3 a imho jeste vpohode tvar… ta 2.6 by mohla byt uz na hrane aby se to nezvejkalo ale treba budou ok…

                            • Dejv0  

                              Ahaa, něco mi uniklo nebo to ještě není veřejný? :)

                              No jestli ty 2,6 mají na i30 61mm tak by se možná do smugglera vešel co :)

                              • suslos  

                                můžu zkusit přendat zadní kola :)) ale až zítra, dnes už jen lenost :-D

                                skoro hotový, už jen finální úpravy a ladění barviček/nebo spíš nebarviček u TJK a bude to venku :-D

                                • TJK  

                                  to abych s tim pohnul… visi mi tady 3× dvo Topaz a ted ta tvoje mrcha… aby me za chvili nejkamenivalo cely BF :-D btw. v pondeli dorazi posledni modrej kousek z ameru ;)

                                  • suslos  

                                    haha, pohoda :-D

                                    uvidíme jestli se rozhoupu s tím představcem… nebo bych Ti mohl rovnou poslat i ten Hope představec od Tebe :D :D :D :D

                                    • TJK  

                                      te alibceb ukecal jo ? ;)

                                      • suslos  

                                        to je jedna varianta, druhá je Intend a třetí je shozený té černé barvy :-D (ale to by byla škoda, když se dá pořídit i v té barvě)

                                • Dejv0  

                                  Pohoda, až si někdy vzpomeneš, dík :)

                                  Tak to budu netrpělivě vyhlížet na instáči :D

                                  • suslos  

                                    jo, někde to třeba vyleze :) je to radost, ale není to nic „extra“ :) prostě jen ujetý kolo který bude snad rychlý

                  • Lubka6  

                    Ty Purgatory máš ve 2.6? Máš změřenou reálnou šířku?

                    • TJK  

                      muzu zmerit vecer… odhaduju tak 62mm podle butcheru na predku

            • goofy  

              Pánové ve 27,5 nemám zatím nijaký přehled, ale četl jsem zde hlasy, že klasické ne WT gumy už se blbě shánějí. To jako fakt? Jestli budu přecházet na 27,5, tak bych chtěl zase 25 mm ráfky a klidně Maxxisy 2,3 nebo podobné gumy.

              • TJK  

                porad muzes dat spesl nebo WTB.. volby je kvantum a funguji take.. nemyslim si ze Maxxis je nejaky jedinecny holy grail v gumach

                • goofy  

                  Holy grail není, ale fungují a mám je rád… A přece si na santu nebo knolly nenarvu nějakého spešla ne? Máš rozum… :-D

                  • TJK  

                    to je presne to co rika hafo lidi ktery maji ke speslu odpor :-D ja ho mam taky… ale u gum mi to nevadi.. alespon se neobiram o velmi kvalitni a dostupnej material :-D

                    • hrota  

                      Nedělá náhodou pláště pro spešl Maxxis? :D

                      • TJK  

                        tak vzhledem k podobnosti butcheru a DHF je to mozne ale smesi maji jine a konstrukci taky

                        • suslos  

                          a nahazují se stejně dobře a drží tlak i bez mléka stejně jako maxxis

                      • čel.A  

                        Určitou část asi děla, ale už 2–3 roky zpět si Spesl udělal vlastní fabriku na pláště. Dělají tam podle me všechny lepší gumy.

                        Jinak designer, který udělal DHF pro Maxxis je už pr let ve Speslu. Jde to vygooglit.

                  • krabica  

                    Tak Santu, nebo Knolly? :-D

        • coltcha  

          Když už jsi u těch vah, tak dneska mi dorazil DHR 29" 2,4wt 3C MaxxTerra a navážil jsem 975g. Něco s tou váhou budu muset provést :)

          • Tehu  

            Na 29" 3c pěkný myslím až až… ;)

            • theedge  

              Na předek stačí maxxterra nebo je lepší maxxgrip ? Nezávodní ježdění spíš za sucha – viz celý loňský rok. Mokro spíš míň.

              • allrose  

                :) loni a předloni jsem si vystačil i s dvousměsí,do­cela mile překvapila,odrnčená za vlhka už nic moc..

                Záleží co od ní požaduješ,terra na většinu věcí stačí

              • Breakpain  

                MT je v pohodě, MG už docela mizí ;)… pokud to není do BP a na sjezdovku, tak jsem neměl problém s MT a za sucha jsem skoro nepoznal rozdíl ani když jsem tam měl 2C ;)

              • Tehu  

                Maxxterra úplně v pohodě, loni a předloni jsem sucho jezdil HR II právě v Maxxterra a super… Ale proč nemít měkčí směs ne ;) na predku ta spotřeba není veliká…

              • coltcha  

                Taky si myslím, ze bude Ok. Odjezdil jsem loňský rok na DHF MT bez defektu. Nezávodim.

        • trefcz  

          Zeptám se asi úplně blbě, ten vzorek mi přijde téměř nebo možná stejný jako na HR2, v čem je tedy zásadní rozdíl oproti HR2? Přemýšlím co nahodit až je sjedu, proto se ptám. Díky

          • LM  

            Minion DHR II má masivnější (širší) figury a jsou trochu jinak tvarovaný, HR2 je taková „light“ verze podobného vzorku :-)

        • allrose  

          Chlapy,kdo bral z hibike ty „lehčí“ (cca 1kg) DHF maxxgrip,také vám utíkají (mikro bublinky) v místě „podélné značky“ 5mm od ráfku? nebo mám pěška jenom já?

          Ani mléko to nezatěsnilo,furt to uniká,jen dle tlaku se mění,zda je to na více místech

    • suslos  

      Dnešní zjištění – Specialized Butcher 2,6 a E13 TRS+ 2,35 mají oba na i30mm ráfku přes boky 61,5 – 61,8mm :-D

    • romachain  

      Malej obecnej dotaz: ráfky vnitřní šíře 25 mm a pláště Maxxis WT, jak si to spolu bude rozumět? Jsem zvyklej na těch ráfcích vozit 2,4–2,5 gumy no ale teď už skoro každá takto široká guma je právě WT, tak jestli to bude cajk… U jiných výrobců jsem si toho nevšiml že by dělali pláště ve verzi ála WT od Maxxisu, ale moc jsem nehledal…

      • Atilla  

        Vzal bych normálně bez WT pokud maxxis. U jiných výrobců je to zatím asi jedno. Myslím, že nové Wtb už jsou na široké ráfky.

        • Goob  

          Jojo, u WTB je popisují jako WT. Tři dny jsem nečetl zprávy, tak nevím, jaká šířka ráfku je teď ta pravá WT šířka :D, ale 2.4WT Trailboss na 26.6mm ráfku viz výše: je v pohodě.

        • romachain  

          Taky bych vzal, ale nejsou! Takže opakuju dotaz, WT na i25 mm, nebo se porozhlídnout jinde, kde WT neřeší… 2,4–2,5” šíře.

          • Breakpain  

            bez WT

          • allrose  

            neřešil bych pokud uvažuješ o dhf…30mm ráfek,oměřeno okoukáno :))

            DHF 2,5 3c maxxgrip WT-ta čistá 2019

            DHF 2,3 2C -ta zadělaná ,jetá 2roky 2016

            šířka rozdíl 0,5mm

            „oblouk“,postavení bočních figur -neroznatelné (srovnáváno s novou ,také na 30mm)

            výška od ráfku-0,5mm (protože 2,5 má figury větší o 0,5mm)

            jediný rozdíl jsem tedy nalezl v „délce“ figur o 2mm a výšce 0,5mm ,šířce 0,5mm

            • jo a kurva ve váze (820/980) a přilnavosti/odporu

            DHR2 2C 2,4 WT (2016) vychází „stejně“ v porovnání zde zmiňovanou DHF 2,3 2C..

            • novou poměřím až dorazí nový ráfek/y a přepletu (loni bylo prostě sucho :))

            ale rozdíl váhy DHR2– 16/19 je „propastný“ 785/900 ..nevím kde Tehu vzal 860

            • MirosPikos  

              Výroby možná už dávno jedou na širší ráfky bez toho aby to troubily do světa. Byla by hloupost aby jedna linka jela wt a druhá nt. Nebo aby linku museli nastavit jednou tak a jednou tak.

              • TheJD  

                Tam jde o zaklad toho plaste. „Enduro“ 2.3 Maxxisy jsou stare koncepce a jsou tedy delane na klasicke uzsi rafky. Treba v XC sfere to Maxxis udelal tak, ze mel 2.2 plaste, ktere byly na klasicke uzke rafky a nove udelal 2.25 sirku, ve ktere jsou plaste uz na modernejsi sirsi rafky. WT u endurovych plastu vymysleli z toho duvodu, ze delali klasicke 2.5 a nove 2.5 museli nejak odlisit.

              • ceo  

                pokud se mění výška figur, tak musí měnit formy…

            • goofy  

              Tak 30 mm ráfek je přesně na hraně WT a ne WT, takže ty pláště můžou vypadat dost podobně. Ale 5 mm užší ráfek je už docela dost.

            • mirabike  

              Tak to změř ještě přes figury a budeš myslím překvapenej, jak velkej je to rozdíl, už na tý šupléře je vidět, jak špunty přes ní do stran přečuhujou a i zakulacení je znatelně větší a patrný i na tý blbě vyfocený fotce ;-) ..a ten rozdíl ve váze dělá v první řadě víc gumy na větších figurách..

              • allrose  

                Protože mám jen ten volítaný..

                tak jo, na „rovných“ figurách(širší) je to 4mm,na „L“ necelé 3mm

                tak asi v reálu,„by to mohlo být“ 3–3,5mm? z toho bych se na prdel neposadil :))

                mám rád maxxis kvůli „hranatějšímu“ profilu a masivnějším bočním figurám,což u conti ani swábů nebylo (dříve) a vyšší odolnosti (s čímž také měli problém) a vlastně není to fuk? z těch specifikací se jednou poserem :))

                • mirabike  

                  Nikdo ti neříká, aby ses posadil :D Ale když bys ty gumy dal na ráfky, na který jsou určený, dejme tomu 2.3 na 25mm a 2.5WT na 35mm, tak by tam mohlo bejt těch 5mm rozdíl, což jsou cca ty dvě desetiny palce v označení ;-)

                • Goob  

                  No, já bych se posadil. Ty tři milimetry jsou přesně to, co mi chybí v zadní stavbě, což jsem zjistil až poté, co jsem gumu koupil a nasadil.

                  • allrose  

                    :))

                  • TJK  

                    jestli ti chybej 3 mm tak to roznou zapomen.. i ty 32 mm skoncej probrousenou zadni stavbou to je na enduro fest mala mezera

                    • Goob  

                      3 mm k tomu, aby tam byla rozumná mezera, samozřejmě.

                      • TJK  

                        aaaaha.. tak to pak jo.. beru zpet.. v tom pripade mas 1* za logicky jediny spravny pristup :-)

            • AleZ80  

              To je ten 2,5 jen o 0,5 mm širší, nebo jsi chtěl napsat o 0,5 cm?

              On se tedy ještě trochu vytáhne, ale stejně…

              Já ho vzal ve 2,6 také kvůli vyššímu profilu, tak jsem zvědav. Snad na něj nebude 30 mm ráfek málo.

              • allrose  

                už jsem to postoval v minulém vlákně,přes boky opravdu,stejně jako 2,4WT…0,5mm :))

            • doubleingram  

              Zmeril bys mi plz kolik ma na tom tvem 30 mm rafky sirku ten „DHF 2,5 3c maxxgrip WT-ta čistá 2019“ pres figury?

              Resim if se mi vejde do vidle, diky.

    • buloh  

      Včera jsem dával DHRII 2,4 a DHF2,5 na ráfky 30/25 mm a v pohodě.

      Bez WT jsem je nikde nesehnal

    • Lynch  

      Jaké nejširší pláště lze dát na ráfek vniřní šířky 25 mm, tak aby byly „správně“ kulaté? Díky.

      • allrose  

        Maxxis psal 25mm-2,3

        • goofy  

          Pokud to jsou gumy se starou kostrou a ne WT gumy, tak i 2,5 bude v pohodě. Spíš by chtělo napsat které konkrétní gumy má tazatel namysli.

          • Lynch  

            Rekon 2,4WT zadek, Agressor 2,5WT předek. Dle stránek Maxxisu jsou v těchto rozměrech v provedení pouze WT.

            EDIT: klasiky Ardent 2,4 zadek, Minion DHF 2,5 předek.

            • Breakpain  

              jakmile je tam WT, tak to chce 30–35mm ráfek

              • biker jura  

                někteří výrobci kol dneska dávají seriově např. rekony 2,4 WT na ráfky s vnitřkem 25mm a je to naprosto v pohodě…

                • hrota  

                  Zrovna Rekon není extra pila a nemyslím si, že by ho někdo používal jako ekvivalent k třeba DHR II atp…

                • Atilla  

                  Výrobce dá to co levně nakoupí. Smysl to dávat nemusí.

            • goofy  

              Pokud ne WT, tak 25 mm je ideál. Pokud WT, tak to chce ráfky aspoň 30 mm a výš.

    • Sistematicx  

      Cerstve nahozeno. Zatim bez mlika.

      Naba hope, rafek dt ex511, draty sapim leader, niple original dt, guma viz popisky.

      Mereno pres cistej okraj bez spuntu a pak pres ty delsi spunty, tlak 2 bar.

    • Sistematicx  

      Prosím o radu. Pro holku na trail kolo zdvih 130/130 obuti. Jezdi rychlebky, jedovnice, saalbach…tedy teren od vseho moznyho, neskáče.

      Objednal jsem plastě driv nez bylo zdravo. Ted mi tu leží tomahawk 3c dd 2.30 a ardent 2.25 exo. Tedy vicemene dva zadni plaste. Bude to jezdeno na bezduších takže proto ten tomahawk v DD (knoty vozim jenom já a pochybuju ze si poradi s napasovanim knotu tak jsem vzal odolnejsi verzy bocnice, jeden uz prorizla). No ale co ted? Mam ji nechat ten tomahawk na zadni a predek jinej. Rikal jsme si ze bych ten arden dal na predek. Tam jsem ale chtel tu mekčí smes aby to lip drzelo…jsem v koncich. Nedokazu se vymotat z bludneho kruhu. Nebo to neresit a klidne dát ten tomahaw na predek a ardent na zadni.

      Dikec

      • Lubka6  

        Tomahawk je na předek blbost. Prodal bych ho a koupil dopředu Forekaster 2.35 a dozadu dal ten ardent 2.25. Bude to rychlý kombo se slušným gripem.

        Pokud by chtěla něco vostrejšího, tak bych dal Tomahawk na zadek a na předek koupil DHF 2.3. Bude to mít hodně slušný grip a ještě pořád to celkem pojede. Je ale třeba počítat, že Tomahawk rychle mizí a ve 3C tím spíš

        • Sistematicx  

          Forekastr jsem nikda nejel ani nevidel. Nenachazim ani v 3c smes. Chtel jsem dat neco prave aby to drzelo i na mokrym aby ji to neklouzlo bokem.

          DHF urcite ne, to je zbytecny zas tak vostra neni :)

          • Lubka6  

            Forekaster se dá koupit zatím jen v dualu, ale funguje v mokru i tak velice slušně. Je totiž navrženej do mokra. Mám ho vyzkoušenej na předek i zadek. Ideální guma na toulání přírodou za každýho počasí. Na předku drží mnohem líp než Tomahawk – osobní zkušenost.

            • Sistematicx  

              Pripomina mi to racing ralfa dost nebo nobo nicku ted nevim kterej z nich 

            • Fredos  

              Mohl by někdo srovnat Forekaster vs Purgaory na předku? Předpokládám, že by Purgatory měly být trošku víc „grippy“, ale raději se ptám. Už sem měl vybráno kombo Purgatory / Ground Control, ale teď zase přemýšlim nad Forekaster / Ardent Race. Požití lehčí traily a hlavně TZ za mokra i za sucha. Dík

              • TJK  

                ciste obrazove podle spesl gum co mam doma, Purgatory ma bocni knoby skoro jako Butcher, designove i velikostne tzn. ocekavam lepsi bocni vedeni nez Forecaster… Ground Control mi zase prijde hrubsi nez Ardent race… suma sumarum Speal kombi bych rekl ze bude mit vic gripu nez Maxxis ale ciste subjektivne

                • Fredos  

                  Jj díky za názor, vidím to tak nějak podobně. Kdyby se tu ale objevil ještě někdo kdo to má odzkoušené budu rád.

          • pitos  

            Nedovedu si představit, že bych manželce co se mnou pojede třeba do toho Saalbachu nahodil na kolo Ardenta 2.25 jenom proto že nejezdí nějak ostře. Pokud je člověk vyježděný, má nějaký skill a vi co chce tak, se můze vozit na čemkoli. Naopak pokud si není jistej, tak není na škodu trochu vice podpory, u ženy to platí dvojnásob.

            Moje manželka má třeba nahozeno předek dhf 2.3 a zadek Ardent 2.25. Do parku zadek přehazujem na něco výkonnějšího.

            • suslos  

              +1 naprostej souhlas…

              Tomahawk – nebrzdí, to je závodní plášt, rozhodně ne pro lidi co neví co chtěj

              Ardent – ten zase nemá žádné boční figury… nedrží v náklonu…

            • Atilla  

              Taky bych to tak viděl. Hlavně když nejezdí ostře, tak jí ten plášť vydrží na dlouho a stačí jen přehazovat. To jsem teď pozoroval v Livignu. Holčina DHR2 po 5 dnech v parku jak nový, můj defakto na odpis.

              • TJK  

                tak hlavne vetsinou se v takovych lokacich resi lano a sem tam vytlac kdyz neni vykon v nohach… ja bych doplnil ze by se hidila i guma s vyssi odolnosti… lidi co nejsou vyjezdeny neumej volit lajnu a nepoznaj uplne kde nadlehcit a gumam pomoct a pod. takze vetsinou taky jedou hlava nehlava prez co se jim podari prejet a proc resit zbytecny defekty

                • goofy  

                  Zase lehká holka bude defektit méně než špekoun jako já… Toho bych se nebál a Exo u Minionů apod. bude v pohodě stačit.

                  • TJK  

                    to jsem myslel.. ze zadne slupky ale spis odolnejsi guma..

                • suslos  

                  po dobré zkušenosti ze Smugga s gumákama od Tebe jsem i na Slackjumpera nahodil kombo Hillbilly a Butcher, oboje 2,6 grid gripton – takže v podstatě EXO, v zadu mám pepiho nudli a zatím se to jeví fajn – uvidíme co to vydrží :-)) kdyžtak tu mám připraveno to samé akorát ve verzi BLCK DMND :-)))

                  • TJK  

                    ja uvidim jak bude fungovat Butcher/Purgatory… kdyztak nahodim Butcher i dozadu a na übersracky muzu vzdycky dokoupit treba hillbillyho

                    • File12  

                      Takže z Butchera jste oba koukám nadšený. Nebo minimálně spokojený. No mě už třikrát překvapil Vigilante. Drží nádherně, čitelný. uchcává až v náklonu, kterej já stejně se svým těžištěm nedávám. Zatím nemůžu říct že by kombo 2,6 HG a 2,5 FR nejelo. Ale to bude trochu tim, že je zmrzlej podklad. Až to bude měkkouš, tak uvidíme

                      • Goob  

                        Já jsem z Vigilante taky nadšenej. Zatím mě zafikl jen jednou… na mokrém listí. Neprokousal se na podklad a letěl jsem na strom :D.

                        • čel.A  

                          A to mate ten nový model? Na Vitalu dostal “jen” 3,5 hvězdy.

                          • Goob  

                            Jojo, mám teď na kole obě nové gumy od WTB: vpředu Vigilante 2.5 a vzadu TrailBoss 2.4. Zatím naprostá spokojenost, ale moc jsem jim zatím nedal, přece jen máme únor :D.

                          • File12  

                            Jojo. 2,5 a 2,6 se ani dřiv nedělalo. Hale větši rozestupy, nový směsi. Takže bych to hodnocení nebral vážně. Pokud si pamatuju je tam stará verze. Pak taky je to dost indi. Někdo miluje maxxisáckej HRII. Já bych ho nesnesl.

                            Ty pláště jsou za slušnou cenu tak můžeš vyzkoušet.

                            Goob: no jsem zvědavej. široký je to neskutečně, což může být nevýhoda, že se nezařízne. Kontaktní plocha s podkladem je ale v případě tý verze 2,6 na 29" obrovská. na TB jsem zvědavej. za měsíc ho tam hodim až se budu snažit najíždět nějaký ty kilometry.

                    • suslos  

                      yop, imho dobré kombo :-) na léto mám na zadek připraveného Aggressora DD, to je moje klasika

      • scota  

        Tomahawk dopředu protože mí 3C směs, aby lépe drželo. Vzadu se jinak hodně brzdy sjede.

    • ceo  

      Trochu naopak – na 2,25 – 2,4 pláště (NE Maxxis) byste volili i26mm (Arch)nebo i29mm (Flow)?

      • wilda81  

        i26

      • Baba-Ji  

        To jsou zavádějící čísla, záleží podle výrobce.

        Já bych spíš koukal na ETRTO údaj, bo jak se to jmenuje. Je u pláště ve formátu XXX×YY, kdy to dvojčíslí na konci označuje šíři pláště v mm a v drtivé většině případů je mnohem blíže, neřku-li odpovídá, realitě.

        Já bych třeba tápal, pokud ale budeš spíš kolem těch 2.4, rovnou bych tam rval i29. Resp. já teď pořizovat nový ráfek, šel bych minimálně do i27, spíš i29.

        • wilda81  

          Vždyť je to jen jiný způsob zápisu stejného čísla :))

          • Baba-Ji  

            Omg

            Teoteticky by tomu tak melo byt, ano. Lec realie jsou jine.

            Ale vem si treba Schwalbe 2.35 a Maxxisackou 2.4. Podle techto cisel mas nejakou predstavu o siri. Kdyz pak ale kouknes na ten mnou zmineny jiny zapis rozmeru, tak zjistis, ze Schwalbe odpovida siri spis Maxxisacke 2.5 ;). A v realu tomu tak skutecne je.

            • wilda81  

              Jenže ty mluvíš o tom, že popis nesedí s realitou, ale je jedno jestli se podíváš na zápis v palcích nebo metrickych rozměrech ETRTO. U tebou zmiňovaných rozměrů buď Schwalbe ETRTO 60-xxx, maxis 61-xxx, ale není to nic jiného než převod z palců.

              • goofy  

                No je fakt, že Maxxis u těch svých starších plášťů taky uváděl jiné ETRTO než rozměr v palcích. A to dost výrazně.

                Třeba Miniony byly značené 2,5, ale ETRTO rozměr byl 55–559, což odpovídalo zkutečnosti. A tam už je rozdíl třeba 0,3 palce.

              • Baba-Ji  

                omg na druhou

                Tak dneska není ten rozdíl tak velký, jako v goofym zmiňovaném případě se starým značením, ale furt je to 61 vs 63 mm., např.

                • wilda81  

                  Můžeš tu mocninu za omg zvětšovat kolikrát chceš, ale že je u aktuální nabídky ETRTO stejně irelevantní údaj jako palcové označení si můžeš ověřit sám. ;-)

                  • Baba-Ji  

                    V cem s tebou souhlasim je, ze jde o irelevantni udaje, v cem s tebou nesouhlasim je, ze jsou irelevantni stejne. Ja tvrdim, ze si ty dva udaje uplne presne neodpovidaji a mm zapis je realite casto blizsi. Uz se to i tady na b-f nekolikrat v minulosti objevilo/resilo.

                  • Atilla  

                    Musím souhlasit s Baba-ji zvláště před pár lety byl údaj v palcích hodně daleko za reálným rozměrem ETRTO

                    • wilda81  

                      Tak pokud žiješ v minulosti. Platí to samé jako pro Babajiho. Můžeš si to ověřit na webech sám.

    • LM  

      Co byste doporučili do bahna dozadu na úzkej ráfek (21 mm vnitřek), 27.5''?

      • určení na trochu akčnější ježdění v lese, minimum šutrů, EXO level odolnosti mi stačí
      • vepředu je Shorty 2.3'' 3C EXO TR a ten se mi dozadu dávat moc nechce (leda až ho trochu sjedu)
      • vzadu je na dojetí High Roller II 2.3'' 3C EXO TR ale začínám už pomalu ztrácet boční špunty :-)

      Zatím jsem nakoukal toto (favorit nahoře):

      1. Maxxis Forekasker 2.2'' EXO TR dual
      2. Bontrager XR Mud Team Issue TLR Folding 2.0''
      3. Specialized Storm 2.0'' (se snad přestal dělat nebo co)
      4. Maxxis High Roller II 2.3'' EXO TR dual
      5. něco jiného?
    • theedge  

      překlep

    • Ajkalla  

      Nebyl by někdo, kdo by dokázal porovnat nového Hans Dampfa vs Aggressorem ? Díky

    • LifeIsRide  

      Zdarec, Váhám s výběrem přední gumy mezi DHF 2.3 a DHF 2.5. Převážně na trailové ježdění. Nebude ta 2.5 už overkill na Spectrala (ráfky 30mm) nebo tam takový rozdíl už nebude (dle allrose výše se to rozměrově moc neliší) a pojedou ± stejně?

      • Stingray  

        Rozdíl bude minimální, vzhledem k šířce tvého ráfku, bych bral 2,5.

      • allrose  

        +10dkg navíc na rotační hmotě mě tolik nezabíjí (část pobraly rozdílné záplety),ale maxxgrip při přesunech :))

        overkill to není,pokud neřešíš váhu..a postavení bočních figur je také mírně cítit ve prospěch 2,5

      • Tehu  

        rozhodne 2,5ku

      • Atilla  

        Jestli máš vnitřek 30mm, tak bych šel do WT. Osobně vozím DHRII 2,4WT a nemám s ním problém. DHF už jsem dlouho neměl, tak už si ani nevzpomínám jestli je lepší nebo ne:)

      • LifeIsRide  

        Díky za rady

    • MirosPikos  

      Tak jsem se konečně rozhoupal a nazul jarní bahenní směs :) Čekal jsem trochu větší objem. Drží zatím bez mlíka. Ventilky z Ali rovněž parádně drží po mírném dotažení rukou. Vyzkouším pořádně přes víkend a poreferuji. Šířku ještě změřím šuplerou, ráno na to nebyl čas. Tak alespoň nějaké fotky pro představu.

      • goofy  

        Vypadají dobře. Na bláto je objem nežádoucí. :-)

      • kOmE  

        Nevegal, to jsem kdysi vozil. Myslím, že vypadal jinak. Poreferuj pak jak je to s odolností. S HD vzadu to s mou hmotností není úplně ono.

        • MirosPikos  

          Tohle je Nevegal2. Měli výrazně snížit valivý odpor. Mám z něho trochu strach…ta váha nemůže znamenat nic dobrého. Snad nepřijde první defekt příliš brzdy. Tak nějak nevím poslední léta, co to vlastně defekt je.

          • goofy  

            Kolik jsi navážil? Já kdysi vozil starší 2,5 Nevegaly. Strašné balóny co nejely, ale zase byly nesmrtelné. :-)

            • MirosPikos  

              Hellkat 878g a Nevegal 789g.

              • goofy  

                Tak Nevegal už je dost pírko na 27,5, ale tak úplný extrém to ještě není.

                • TJK  

                  hele 775g meli Control Specialized plaste (Butcher/Slaughter) a to byl fakt papir :-)

                  • goofy  

                    No DHRII má lehce pod 800 a pohoda, ale je fakt, že je to 2,3 a 26 :-)

      • suslos  

        Hell vypadá hezky, Nevegal má na můj vkus dost nízký a malý boční špunty… nebo se mi to jen zdá?

        Sundaval jsem nedávno ty slavný Bontrager 4řky z nového Slashe a uvědomil jsem si, že bych si nic takového na tento typ kola fakt už nedal :-) kor na předek…

        • MirosPikos  

          Ty vzorky jsou celkem podobné, ale jak píšeš, Nevegal má špunty kratší/nižší. Bude to spíš jezdivější za sucha. Ale na druhou stranu, přecházím s Aggressora, tak by to nemusel být tak velký rozdíl. Beru to jako takovej úlet od klasiky. Buď se to osvědčí nebo přejdu na DHF v Gripu a DHR II v Terra (obojí WT 2.5).

          • mirorek2  

            DHRII je jen 2.4 wt, myslím

            podle mě je nejlepší zatím dozadu na sucho agresor, na sračky dhrII stačí dvousměs, teda co jsem zatím jezdil :-)

            pak poreferuj co kendy

          • suslos  

            rozumím, děkuji.

            Agga 2,5 WT jezdím a právě mi na něm přijdou boční špunty o dost vyšší/větší. Navíc ta 2,5 má o fous vyšší všechny figury + je o něco prázdnější

        • my_dudesty  

          Co je špatného na těch Bontragerech? V rámci experimentů se zadním kolem mi tu čeká jeden SE4 TI k obuti až dorvu HD..

          • suslos  

            na pohodové AM ježdění ok, na agresivnější EN ježdění tam prostě není vzorek :) a ta 2,3jka na i30 ráfku je fakt žížalka

            • my_dudesty  

              A tak na to moje courání ok :) Já to bral jako levnou alternativu k celkem chválenému Aggressoru, který ten vzorek taky nemá bůhvíjaký. Tož uvidím, kolik bude mít na šířku ta 2.4 na i30 ráfku.

              • suslos  

                sorry byla to 2,4 a je to tragický… sundáno ze Slashe, z i30 carbon kol

                Agg je úplně jiná guma – vyšší boční figury který více podrží a zároveň více plná – např pro mě na předek nevhodná, ale na zadek super

                • my_dudesty  

                  No tož nepotěšil jsi mě ;) Ale co, vyhazovat ho nebudu a nějak to s ním zkusím ;)

                  • suslos  

                    uvidíš, jen píši můj osobní pocit/zkušenost

                    • my_dudesty  

                      Jasný, pak kdyžtak poreferuju.. Z toho HD nejsem nějak odvařený, takže si moc snad ani pohoršit nemůžu :)

                • MirosPikos  

                  Agrs je fajn na zadek, asi bych ho ani neměnil, kdyby mi tak šíleně nerosil. Jak 2.3 tak 2.5. Jsem zvědav na tenhle papír, jak bude rosit :)

                  • suslos  

                    co používáš za mléko? Se ZF to rosí fakt minimálně a až po dlouhé době když to stojí

                    • MirosPikos  

                      Používal jsem Stan's obyč a teď jsem pořídil CLatex. Tak uvidím. Prase aby se v tom vyznalo :)

                      • suslos  

                        ok Stansu se budu vyhýbat i nadále, díky :-D

                        • TJK  

                          co mas proti Notubes :-D

                          jinak Jirka pouziva Tyre Juice na G15 a kdyz sem mu prezoval kola vypadalo to schopne.. asi to zkusim

                          • suslos  

                            dělalo mi to cucky… a pak jsem koupil první zero flats a nikdy už nevzal nic jiného – protože stojí cca 450kč litr a funguje na moje užití špičkově

                            • goofy  

                              Já nevím… Prostě naliji NoTubes do gumy, nasadím a za rok a něco když měním gumy, tak už tam nic není, tak to vyčistím a naliji novou várku. Asi tolik moje zkušenosti s NT. :-D Chvilku jsem to tu zkoušel sledovat a pak jsem zjistil, že každému funguje něco nového, a vyprdnul se na to… :-)))

                              • suslos  

                                já přezouvám hodně často, proto mi i ZF funguje… ale napoprvé mi ten NT udělal cucky no.. ale je fakt, že to netuším jak dlouho tam bylo

                                • goofy  

                                  Já jsem díky mlíku přezouvání právě vzdal. Nějak se mi s tím nechce patlat. Před tím jsem přezouval podle vyjížďky a do 5 minut jsem měl kolo přehozené. :-)

                              • wilda81  

                                +1 taky naliju a neřeším

                            • TJK  

                              taky neco zkusim, prijde minze posledni NT mi hrozne vodnati hlavne ve Spesl gumach

                              • suslos  

                                jak jsi mi posílal ten plášt, tak v něm byl slušnej fekál… takovej hnus jsem nikdy v plášti po ZF neměl :-D

                                • TJK  

                                  to mi prave dela NT jen v tom Speslu, vodnati a udela tu pekelnou lepivou srajdu

                                  • sis  

                                    Tak to se (ne)tesim az ho budu sundavat

                                    • TJK  

                                      nikdy mi to NT tmel nedelal, az ted posledni dobou… na Spesl gumach, nevim proc a po case uplne zvodnati a necha takovej gumovej az latexovej lepivej slem na plasti.. ale neni to zivy.. je to takovy uplne temer zaschly.. asi to tesni protoze defekty nemam ale nechova se to jako driv.. proto koukam na neco jineho… akt. mam jeste dobre reference na MucOff.. takze premyslim budto nad tim nebo na Juice Lubes tmelem

                                      • MirosPikos  

                                        Mucoff dopadl dobře v testech na mountain biking uk myslím. V jiným časopise na 2. místě. Kdybych nešel cestou ceny, taky bych ho vzal. Jinak škoda že jsem nevyfotil, co mi zbylo v přední gumě. Vypadalo to jako Salko (zahustene slazene mléko). Při sundavani se mi plášť lepil k sobě.

                                        • suslos  

                                          To, ze se lepí k sobě je vcelku normální. Salko ovšem ne :-D premyslim ještě o no tubes ten Race? Vychází na kupkolo už pod 700, se mi zda, ze býval drazsi

                                          • MnemonicJ  

                                            V obchodě kde nakupuju mi taky před nějakou dobou tlačili Race, že je to super… Po nějaký době jsem se opět zeptal, jestli to stále používají a prý už ne. Prý problémy se zalepováním ventilků a hlavně to tvořilo v pláštích takový koule (myslím že i tady někde byly obrázky), jak se na sebe nabalovaly ty vlákna. Vrátili se zase ke klasice. Já používám obyčejný No Tubes řádově 3 roky a s ničím negativním jsem se nesetkal. Nijak zvlášť to neprožívám, prostě naleju a jezdím, občas doplním přes ventilek…

                                            • LRRTM1  

                                              Já tedy tohle nezažil. I po roce ventilky fungovaly, mlíko jsem jen 1× dolejval. Předpoklad ale je, že se neleje přes ventilky :-D Měl jsem ho v Schwalbe HD / NN, SS.

                                            • mirabike  

                                              taky ho mám a až dopotřebuju vrátím se ke klasickýmu.. nedělá mi žádný koule, ale zevnitř na plášti zůstanou fleky nalepenejch vláken a je to tak půl hodiny s ocelovým kartáčem na očištění jednoho pláště.. jinak funguje

                                              • suslos  

                                                fakt? takže levný Zero Flats za 450 litr je stále asi „výhra“ :-D

                                          • TheJD  

                                            Race bude dobry pro caste menice plastu. Ja ho ted jezdil, problem nemel (asi ani defekt), ale moc dlouho nevydrzi. Asi opravdu tak ten mesic a pak to chce vymenit. Po takovych 2 mesicich uz jsou slyset kulicky (slepene castecky ze tmelu), ktere se pohybuji v plasti. Ventilky lepi, ale neni to zadna tragedie a urcite v tomto neni horsi, nez Caffelatex. Mne za sezonu zalepil trochu jeden ventilek, ze je to dost poznat, ale porad se da kolo bez problemu nafoukat. Na druhem nic poznat neni. Ted po zime, kdy jsem na kolo nesedl, plaste bez problemu tesni, ale kdyz zatocim kolem, tak jsou ty kulicky uvnitr docela rozcilujici. :D

                                • Dejv0  

                                  Zajímavý, zrovna největší fekál co jsem kdy viděl, byl u kámoše se ZF styl jednou nalít a neřešit, nepřezouvá. No páska přilepená k plášti, uvnitř hmota co smrděla k poblití (i čerstvý ZF má grády), plášť jsme vyhodili. Takže tím jsem ho škrtnul navždy. :-D

                                  • suslos  

                                    :-D no vidíš to :-D to, že smrdí to je fakt, se zbytkem jsem se nesetkal :-)

                  • AleZ80  

                    Rosí to přes boky pláště? To mi dělají DHFka v 3C verzi – po cca roce a půl se začnou na bocích dělat bublinky.

                    U dual verze jsem to zatím nezaznamenal, ale vydržel mi tak dlouho dosud jen jeden (obouvám je na zadní kolo).

                    • MirosPikos  

                      Dual verze po půl roce. Jen na zadním. Nízké tlaky naruší boky pláště a pak pořád slzí.

      • File12  

        Na Kundu PekelnouKočku jsem koukal. Ale tuším že nebyla v 29. Pokud už je někdy bych to vyzkoušel :)

      • wilda81  

        Jaké jsou to šířky? Vypadají docela balónově. Podle vzorku bych to viděl spíš na celoroční univerzály než jarní srajdy.

        Přijdou mi jako alternativa k Vigilante/Tra­ilboss.

      • MirosPikos  

        Tak jsem to lehce projel cestou z oběda do práce. Musím říct, že ten předek má potenciál stát se tím nejlepším, co jsem zatím jel (moc toho ale nebylo). Na utažený hrabance se to krásně zahryzávalo do terénu a člověk se mohl s jistotou zapřít. Zadku jsem se tolik nevěnoval. Soustředím se, abych tlačil víc na přední kolo a nebyl schovanej za kolem…k požitku z první jízdy mi pomohly i tenčí kotouče. Destičky zabíraly až hodně na konci a zadek nešel zmáčknout dostatečně, takže jsem jel rychleji, než kdy jindy. Takový kroucení mezi stromy, jak to mám rád. Pořád bez tmelu, upustil jsem na pohmat. Odhadem vepředu 1.5–1.7. Vzadu 1.6–1.8. Sneslo by to jistě méně. V neděli se tomu budu věnovat trochu víc, tak upřesním tlaky a pocity z obou kol.

        • kOmE  

          Takový tlaky, o tom si můžu nechat jen zdát. To to tam máte tak hladký nebo co? :-)

          • suslos  

            minulý týden jsem rval knoty do zadního pláště, dojel jsem dom a tlak 1,5… smaozřejmě jsem se na opravu vyprdnul a druhý den jsem ho vyzul z patky v klopence, paráda :-D

            • kOmE  

              Já za poslední dvě vyjíždky jednou lepil a podruhé jen knotoval a to jsem tam mel tak 2,3

              • suslos  

                je to hned :)

                • kOmE  

                  Mě jen serou ti co si užívají na 1,6–1,7 barech :-D

                  • suslos  

                    jako ideál se mi osvědčilo 1,8 + vložka v zadním kole, na 80kg

                  • Breakpain  

                    Bez skoků můžeš taky. 100kg v armoru…

                    CC, 30mm ráfek, 26 a 29 psi. Poskakuju na tom a dobrý…

                    • kOmE  

                      Na skocích, pokud to nejsou dirty velký tlaky nepotřebuji, jak píšu níže, většinou jde o různý pumpy, kde gumu zmáčknu na doraz

                      • Breakpain  

                        tak mně to nejvíc masí skoky, když přelítnu dopad nebo dropy, které mají spíš placku (pokud má člověk všude hladké dopady, asi je to OK, to bohužel neumím :-) )

                        CC nebo něco na ten způsob jsi testoval?

                      • wilda81  

                        Myslím, že je to jasná karma! To máš za ti nízké průlety bez povolení od řízení letového provozu. :))

                      • vili  

                        mám to naprosto stejně…ty tlaky jsou zcela nereálné pro mě

                  • MirosPikos  

                    Tak nejezdím zřejmě zdaleka takovou kudlu, jako ty :) Větší tlaky dávám zpravidla jen na Rychleby, kde bych to taky zul. Jinak pro moje potřeby a terény, kdy jsou tu hladký kameny a hořeny, se mi tyto tlaky zatím osvědčily.

                  • theedge  

                    Kolik vážíš že musíš vozit takový tlaky?

                    • Breakpain  

                      kolik vážíš + co jezdíš a skáčeš ;) …

                    • kOmE  

                      100kg. Teď možná trochu min. Často se mi to stává v pumpach. Stačí aby tam byl kořen nebo kámen.

      • MirosPikos  

        Po delší odmlce, znovu tu.

        Projel jsem je po oblíbených místech, co jezdíme. S Hellkat jsem zatím maximálně spokojen. Je fakt znát, že to lépe vede i v podmáčeným terénu. Dokonce jsem byl po požití několika piv tak nadšen, že jsem si troufl na něco, co jsem několikrát pokoušel. Vyšlo to Na videu v širokým záběru klasicky nudná pěšinka s pár kameny.

        Zadní Nevegal II dobrý, možná se trochu hůř čistí, ale zatím dobré. Zkoušel jsem udělat jeden technickej KOM na Stravě. Čas se zlepšil i přesto, že bylo vlhko a udělal jsem 2 chyby.

        Co jsem zaregistroval při mytí kola, že okolo patek (v drážce u ráfku) byl uchcaný CaffeLatex. Takže budu sledovat, jak moc to drží tlak a jestli se to bude opakovat. Nafoukáno jsem měl vepředu na pumpě 1.5 a vzadu 1.6. Ale docela dobře to může být v reálu +0.2. Při stejném tlaku se zdají boky pláště pevnější než Maxxis (na pohmat). Nebortí se.

        • Breakpain  

          váha jezdce v oblečení?

        • kOmE  

          Takovýhle šutry mi problém nedělají, ale v tomhle https://youtu.be/DdubEaNl9_g?… řežu pláště dost.

          • MirosPikos  

            Tady máme takovýhle lidu- i pneumilovný kameny.

            • kOmE  

              Potřeboval bych vědět co ty Kendy vydrží v těch volnejch ostrejch šutrech. Jsem se zbavil duší kvůli akátům a teď zase řežu pláště.

              • wilda81  

                Jestli je řeč o Schwalbe co máš v profilu, tak věřím, že výměna za cokoliv odolnějšího pomůže.

                • Breakpain  

                  myslíš Magic Marry? Co je na ní špatného? To má tak papírové boky?

                  • wilda81  

                    Nevím co řeže, ale tipuji že zadek. V profilu má HD. Aktuální addix verze neznám, ale dřív to papír byl.

                    • smash_mouth  

                      Vsechno je to papir krom DD verze v tech tvrdejch smesich, pokud se za poslednich par tydnu nezmenila nabidka Schwalbe. MM na zadku, ve verzi ADDIX Soft nevydrzela nic, na predku se to da. MM jezdim 2 roky na předku, nicmene minulou sezonu MM predek a 3 defekty, predtim nikdy zadna guma a potom taky nic.

                      • Breakpain  

                        S DH variantou MM nemáš zkušenost? Mám to z výroby na sjezďáku a nerad bych plakal, že hned po pár jízdách to můžu zabalit…

                        • smash_mouth  

                          Bohuzel, jen s tou nejtenci … ale pokud je to DH varianta, tak snad dobry.

                        • Ajkalla  

                          Ty super soft fialovy jsou podle me lepsi nez maxxgrip maxxisy. Schwalbe a maxxis dh casingy jsou odolnosti dost podobny z moji zkusenosti

                        • Ajkalla  

                          Ty super soft fialovy jsou podle me lepsi nez maxxgrip maxxisy. Schwalbe a maxxis dh casingy jsou odolnosti dost podobny z moji zkusenosti

                        • suslos  

                          měl jsem MM super soft super gravity casing (nebo jak to maj) a je to neprůstřelnej plášť – skoro tužší než DD mi to přišlo… a na bezduš se to nahazovalo fakt debilně

                          • Breakpain  

                            Na bezduš to jde samo, mám tam CC ;o), horší je to dostat na ráfek :-)..

                            • suslos  

                              já ji dával právě dvakrát dozadu na závod na blátě, bez vložky a hrůůůza… s CC to musí jít samo, to pěkně namáčkne patky pláště na ráfek :-D

                  • kOmE  

                    Předek je v pohodě, ale zadek dostává dost na prdel. Na druhou stranu HD pěkně jede.

                    • wilda81  

                      Jestli ti nevadí nárůst hmotnosti, tak můžeš dozadu zkusit něco v tought/fast rolling verzi od WTB. Třeba Trailboss/Bre­akout/Judge…

                    • suslos  

                      agressor DD ;-)

                      • Atilla  

                        Na behounu taky není moc odolný

                        • suslos  

                          prosekl jsi? :(

                          od té doby co ho na zadku vozím tak žádný defekt, ťuk ťuk

                          • Atilla  

                            Kámoš to teď propálil a masa tam moc není

                            • suslos  

                              2,3 nebo 2,5?

                              • Atilla  

                                2,5

                                • suslos  

                                  :-( :-D

                                • suslos  

                                  pak už asi jen ten Judge ve verzi tough, krásných 1400g :-D

                                  • kOmE  

                                    Už mám HD v SuperGravity verzi. O víkendu se uvídí. 1065g se dá.

                                    • suslos  

                                      jo, to je fajn váha! směs zůstala stejná?

                                      • kOmE  

                                        jj Adix Soft (oranžová)

                                        • suslos  

                                          takže by to i jet mělo stejně?

                                          • kOmE  

                                            jen se to asi o malinko hůř bude roztáčet.

                                            • suslos  

                                              o trochu :)

                                              • ještě budeš překvapený v klopenkách, jak ten plášť drží a nebortí se.. nebo teda alespon porovnání EXO vs DD při stejném tlaku (nižším, beton nejezdím) je rozdíl znatelný
                                              • kOmE  

                                                V neděli uvidím. Mě se bortili jen objemnější maxxisy a to i dost nafoukaný. A jednou jsem svliknul Onzu Ibex. Schwalbe jsem jen řezal o šutry :D

                                                • suslos  

                                                  :-D

                                                  to bortění je teď největší minus spešlů grid gripton co akt jezdím… + teda defekt v první rock garden v běhounu, ale to se dalo od té gumy čekat

                                                  • wilda81  

                                                    kolik zničíš gum za rok? :)

                                                  • suslos  

                                                    letos zatím jedna :-) ale opravená, podlepená a týrám jí dál (Butcher grid gripton na zadku)… loni asi 3 zadní (ale ten Breakout fakt moc nevydržel než byl vzorek pryč – odjel jsem dva rychle, bez defektu a pak jsem ho rozerval v běhounu v black mountain o něco, ale byl už stejně sjetý – vždy tough casing), 4tá už sezónu dojela (agg DD)…

                                                    přední jsem jen střídal Shorty/DHF… a bohužel mi do toho letos hodil vidle jiný průměr :-)

                                                  • Dejv0  

                                                    …bohužel… :))

                                                  • suslos  

                                                    stejné jako Exo no :-( je to vše o prioritách… váha s tím jde hned hore.. pak se všichni divý, že karbonový en kolo má 14kg + :-)

                                    • kOmE  

                                      Nahozeno, už je to verze 2019, takže má trochu jiný vzorek a větší oporu bočních figur. Nahodit na EX511 šel malou pumpou, jako vždy u kombinace Schwalbe a DT.

                                      • mirabike  

                                        tak to zní zajímavě, než jsem přešel na maxxisy, tak mi na té gumě vadilo jen, že v náklonu na tvrdým se ty boční figury bortily a plášť byl v tomhle režimu zrádnej..

                                        • kOmE  

                                          Včera jsem narychlo mrknul i na nějaký recenze a prej se to v tomhle ohledu dost zlepšilo. Zkusím se zítra uvolnit a někde to prubnout.

              • MirosPikos  

                Leda jestli přes rok někam vyrazím, kde bych okusil :) Ale tam nebudu chtít okusit, abych netlačil. V plánu mám Drtikol (špatný), Trutnov (špatný), RS (špatný), Klínovec (nevím?). Máš nějaký tip zde na jihu, kde bych okusil tohle kamenivo?

          • smash_mouth  

            Tam sem nikdy nerizl ani nikdo kolem … :-O

            BTW, nevis kde je porizeny zaber 6:30? Jako by do Kamen2 hodili nejakou vsuvku …

        • MirosPikos  

          Tak tento víkend další zkušenost. Zkusil jsem hezky obě kola. Krátký dopad na zadní kolo, čekal jsem to, tak jsem to utlumil aby to nebouchlo do ráfku. Čekal jsem ale, že uslyším hada. Ťuk ťuk, všechno v pořádku. I přední kolo jsem otestoval, šlo na jeden ostřejší (ne řezavý) kámen. Zvuk zmuchlané gumy nebo jak to popsat. Taky jsem čekal hada a taky v pohodě.

          Tedy zatím jen samá překvapení – pozitivní. Za 14 dní vyzkouším na Drtikoulovi a koncem dubna RS. Dám pak report.

          Video ze soboty i s odjetým Heiníkem :)

      • MirosPikos  

        Tak gumy zase přežili další akci na RS, kde parťák knotoval 2× svůj AGRS nebo co to má vzadu. Vozil jsem tlaky 1.5 vzadu a 1.7 vepředu. Spíš trochu míň. Měl jsem druhej den strach, že to někde štípnu, tak jsem přidal a hrozný. Musel jsme zase ubrat, což se ale s CaffeLatex špatně provádí, když vyndáte jádro ventilku a nic se neděje. Musel jsem píchnout tím pilníkem, na opravu bezduší a pak to šlo. Ale zjistil jsem to až na chalupě.

        Jinak pláště skvěle drží, když mají správný tlak a pořád ne a ne udělat defekt. Což je na tu váhu skvělá zkušenost. Příště bych možná zkusil Hellkat Pro 2.6 na předek (dělá se i 2.8). Nevěřil jsem tomu Nevegalu2 ale taky spokojenost.

        • wilda81  

          nemáš ty tlaky opačně?

        • Atilla  

          Čeče a kde se dá na RS prorazit?

          • MirosPikos  

            To fakt netuším :) Ale jsou lidi, co prorazí i na cyklostezce. Já s tím problémy nemíval ale tady jsem trochu opatrnější vzhledem k hmotnosti.

            Tlaky samozřejmě opačně.

        • čel.A  

          Hellkat a Nevegala mají teď za 40€ na bike24, přemýšlím, ze bych vyzkoušel. Jak jezdi, když srovnat s Maxxis (sám mám DHR2 2.4 a Aggressora)?

          • MirosPikos  

            Cena sympatická. Tak hlavně, ať je to TPI 120. Mají tam verze hodně podobné.

            Hele řekl bych, že to jede srovnatelně, co DHF/AGRS, co jsem vozil předtím. Každopádně jsem s nimi jistější, takže i kdybych se víc našlapal, hlavní přínos je v gripu.

            Škoda, že se mi tu válí moc plášťů, vzal bych rovnou 2.6 :) oba.

    • Lubka6  

      Nemáte někdo vyzkoušený Michelin Wild Am 2.35 na předním kole?

      • juraj.9  

        Mam M:W.am 29×2.35 na predku,puvodne jsem tam mel DHF a zatim OK.Drzi pekne,dobre se odvaluje,cisti,va­hove taky v pohode.V zadu M.Forekaster 29×2.35 jako celek dobra kombinace…

        • Lubka6  

          Supr, díky. Já právě vozil DHF Wt/Tomahawk a přešel jsem na 2× Forekaster 2.35. Kolo hodně zrychlilo a i to slušně drží, ale chtěl bych na předek trochu víc jistoty. Jak je ten Wild Am široký v porovnání s Forekastrem?

          • TheJD  

            Wild Enduro plaste odpovidaji sirce v palcich.

          • juraj.9  

            Wild AM neni o moc sirsi nez Forekaster,na rafku vnitrni sirka 26mm jsem nameril W.AM 58.2mm M.F 57.9mm.Neni ale tak kulaty je vic hranaty.

    • AleZ80  

      Ahoj,

      už tu někdo jezdí a změřil Michelin Wild Enduro? Nějak se mi zalíbily takhle na pohled. Dělají je jen ve 2.4", tak by mě také zajímalo, jestli se někomu podařilo někde vygooglit doporučenou šířku ráfku.

      • TheJD  

        Mam na nich uz trochu najezdeno a jsou super. Driv jsem jezdil Dhf/Dhr2 i Dhf/Dhf a vyhovuji mi vic. Jsou urcene na siroke rafky, tedy 28–38 mm cca. Realna sirka na 30 mm rafku odpovida. Tedy 61 mm.

        Jinak ted na NZ je borci jeli ve srackach a meli Front i na zadnim kole.

    • Pohys  

      Cau. Chtěl bych nahodit Maxxis Dhf 2,5 na predni i25 a Dhr2 2,4 na zadni tez i25. Co jsem koukal, tak dhf 2,5 uz se prodava prevazne ve verzi wt a pokud jeste v klasicky, tak uz toho neni moc na vyber snad jen maxgrip… Otazka: co by jste doporucili?

      • LM  

        Na takhle „úzké“ ráfky bych dal radši užší Maxxis 2,3 než WT

        • Pohys  

          Nechci a nebudu davat WT. Ale ani nechci 2,3…

          • suslos  

            pak asi musíš k jiné značce

            • LM  

              Já na hookless i26 vozím Specialized 2,3.

              Maxxis 2,3 už mi na tom přišel dost hranatý :-)

        • mirabike  

          Maxxis 2.5 je na i25 ráfcích v pohodě.. imho ideální ;-)

          • Pohys  

            Taky si myslim. WT jsou konstruovany na rafky i30–35mm, ale klasicky non-WT jsou proste do 30mm bez ohledu na 2,3 nebo 2,5 ok. Akorat posledni dva-tri roky se rozjel tenhle boom ala ,, 2,5 moc jsou na i25 moc, potrebujes sirsi"…

      • TheJD  

        Maxxis 2.3

    • Atilla  

      Nezkoušel někdo dát mountain king II 2,4" na i35mm ráfek? Na i30 ještě docela šel, ale nechce se mi to zkoušet jen tak pro srandu. Díky

    • Pepe72  

      Budu kupovat MAXXIS Minion DHF 3c 29×2,3 a 27,5+ x 3,0 2c, jak poznám bílý nápis MAXXIS ? Díky.

      • goofy  

        Bílé jsou pouze OEM verze montované na kola.

        • Pepe72  

          neeee

          • MnemonicJ  

            já bych taky řek že jooo :) Jinde než namontovaný na novým kole z továrny jsme bílý nápisy neviděl. Samozřejmě je možný, že se někde v obchodech ty OEM verze objeví, ale určitě to není standard.

          • krabica  

            Joooo, taky jsem chtěl bílé a nepochodil jsem. :-(

    • suslos  

      někdo už reálné zkušenosti s WTB Judge 2,4 na zadek? V neděli jsem ho real viděl a teda jako slušnej motokros! Dost o něm uvažuji! :-)))

      jinak v DE dostupné už DHF a DHR v EXO+ a Assegai v DD… škoda, že to není vše na jednom eshopu, takhle se mi to zatím ze 3 různých brát nechce, protože ani toho Judge v čr nemaj :-( (varianta 29 tough fast r.)

      • suslos  

        Nikdo nic? To už máte všichni pláště na sezónu ready? :-))

        Dřív jsem ty nový WTBéčka kvůli váze přešel, ale teď se mi líbí čím dál více… asi je letos zkusím – nové kombo Vigi a Trail boss vypadá taky super.

        Loni jsem odjel dva Breakouty a byly fajn, ale Agg je lepší – jak výdrží tak hlavně čištěním. Convict v light verzi byl mega papír, zlaté Exo… ale teď se tváří být komplet přepracovaný a snad i mnohem lepší..

        • lubosalbi  

          Mám novýho Vigi 2,5 highgrip a Trail boss 2,4 a spokojenost.

          • File12  

            Máš reálnou šířku? Mám ted 2,6 oboje a váhám jestli už to není moc. Vigi 2,6 má na 30mm ráfku 68mm a 2,5 62mm. Zajímalo by mě kolik má TB 2,4 aby už to nebylo moc úzký.

        • goofy  

          Já bych se vyjádřil, ale já jsem totální zpátečník na 26 a jsem nadmíru spokojen s Minionem DHF 42a a DHRII Dual, které mám. :-)

          • Pepe72  

            Výběr plášťů 26 je trošku omezený, to je škoda.

            • goofy  

              Tak je i není. Mě přijde dostatečný. nejsem závodník a do parku seženu butyly za pár stovek ve 42a směsi, která jinde není, a na to enďůro vozím exo verze co jsem psal. Kdyby mi to nevyhovovalo, tak pořád můžu nasadit HRII, Agressora, Ardenta nebo třebas Miniona SS, kterého jsem teď někde viděl skladem. A to jsem jenom u Maxxisů.

              • kOmE  

                Jenže u Maxxisů je toho pravě na tu 26 nejvíc. Jinde už je to horší, pokud navíc chceš bezduše.

              • mirabike  

                myslím, že mám volnou novou 2.4 DHRII MaxxTerra EXO ;-)

        • File12  

          Za mě je Judge už maso. Příjde mi víc než Vigi. A WTB nemá dopředu nic agresivnější do sraček na 29.

          Zimu jsem pár jízd odjel s Vigi 2,6 a 2,5. V neděli nahodil Trail Boss 2,6 a oproti starý verzi je to mazec. Tolik nejede (je širší a vyšší), nejede taky jako Agressor. Ale na to jak jede tak drží a i to čištění by nemuselo být hrozný. No asi nebudu mít potřebu tam v létě do sraček přezouvat :)

          U WTB se mi líbí jistota a to jak se nebortí ani light verze. Což jsi mi překvapil že spešl v gridu se bortí.

          • suslos  

            Díky za reference, půjdu do nich! :-)

            Judge bych viděl na Megavalanche na zadek právě, nebo čistě do nějakého bordelu v hs nebo parků.

            Ideální vidím tedy: Vigi 2,5 předek a k tomu trail boss 2,4 zadek + Judge 2,4 zadek. Na předek mám do sraček Hillbillyho, ten je fajn.

            Jinak Grid Gripton se zadek s nižším tlakem pode mnou bortí no, je to jako EXO bych řekl.

            Díky!

      • doubleingram  

        Kdes plz videl DHR II v EXO+ v dualu, nejak nemuzu najit.

        Dik

        • suslos  

          o dualu jsem nic nepsal :-) vše 3C jsem viděl

          • doubleingram  

            Aha, sorry. Delaj vubec EXO+ v dualu, 3C mi na zadek pripada overkill.

            • suslos  

              nevím, nezkoumal jsem a nakonec skončil u WTB a spešlu. Nicméně ta maxxterra zas tak super měkká není, jezdil jsem jí teď na zadku od začátku roku (o víkendu vyhodil rozstřílenou na padrť…). Záleží jak moc jezdíš/kde a co od toho pláště chceš.

              • doubleingram  

                Takovy to domaci trailovani, nic extra, spis jezdim XC. Chtel jsem aby to lip jelo, samo i cena. Proto dual. 3C mi prijde, ze bude vic kotva a na zadku to zasadne co se tyka drzeni v terenu nepoznam.

                Kazdopadne kdes teda videl skladem ty 3C?

                • suslos  

                  na to co píšeš 3C není ideál no, to máš pravdu :)

                  skladem zde: https://r2-bike.com/navi.php?…

                  • doubleingram  

                    Dik, bylo to mysleno, ze jezdim spis na XC HT kole, nez na tom trailovym, na ktery chci ty Miniony.

                    Mam ted vzadu Ardenta EXO a to vydrzi kulovy. Cvak jsem sutr, ne moc v rychlosti a je tam dira cca 4 mm.

                    Uz asi po treti. Minion ma vic matrose, ale i tak boky budou ± stejny.

                    Tak otazka, zda nejit do vlozky + klasicky EXO. Ovsem vlozky, to je dalsi dilema co dat. + cena, kde uz je clovek na cene jak za 2 dobry gumy.

                    Tak te babo rad :)

                    • suslos  

                      Jasný, rozumím.

                      používám to trochu jinak – EN kolo a vcelku často gumy točím, takže už i zadek mi nevadí měkčí směs (nicméně maxxgrip bych si tam nedal).

                      zkus kouknout na aggressora, jede vcelku slušně a má lepší boční vedení než ardent. Exo bude pořád EXO, ač tam bude více matroše ve vzorku.

                      Vložka určitě pomůže, hodně. Vložek jsem zkusil hafo samodomo, ale vždy to má háček – výdrž bídná, cucá mlíko atd. – cena ale pár kč (max 100).

                      Nejvíce se mi osvědčila pepiho nudle – červenou vozím v zadním kole od listopadu, zažila mordor a ráfek je v cajku (plášt jednou cvaklej, ale byl to grid gripton, takže takový exo). Na to, že váží asi 80g paráda prostě. Teď mám do druhých kol nachystanou žlutou nudly, ta by měla být ještě odolnější (tuším 120g) + na ní nahodím ty WTBéčka.

                      • goofy  

                        Co vy s těmi gumami děláte, to je mi záhadou… Nechtělo by je raději nafoukat? :-)))

                        • doubleingram  

                          Tlacis tlak dolu co to jde, a holt obcas trefis sutr apod.

                        • suslos  

                          1,9–2,0 bary je vzadu málo? :-) edit: 1,6–1,8 předek

                          asi jezdíme ostřeji, tam možná bude rozdíl, jinak už nevím :) (samotného mě ničení pláštů fakt nebaví, žádná záliba to není :-))

                          • goofy  

                            Jezdíte určitě ostřeji. Já roti vám jezdím tužku, ale to prostě samo sebou nese to, že holt třeba přifuknout. ;-) Kámoš je ode mě lehčí o dobrých dvacet kilo a přitom vozí tlaky stejné nebo větší než já.

                            1,9–2,0 je vzadu hodně na hraně. Já teda vážím skoro metrák, ale pod dva nejdu a to určitě nedrtím jak vy. A i ty 2 už se na klopkách ve větší rychlostí začínají žvýkat. :-)

                            • suslos  

                              ber, že je to tlak s vložkou, chová se to drobet jinak – lépe :)

                              Borcení které mi vadí u Exo pod sebou pozoruji pod 1,6/1,7 vzadu u DD nebo tough je to při ještě nižším tlaku… nicméně mám rád, když si to občas sklouzne – člověk má pak fajn pocit, že to do tý klopky krásně opřel :-D

                              • goofy  

                                No s vložkou asi jo, ale to tam rovnou můžu dát sjezdovou duši nebo butyl bez duše. Nevím no. Nějak se všechno odlehčovalo, a teď se tam zase rvou výztuhy, bo je to nahovno. :-) Není lepší tam rovnou nahodit pořádnou butylku, která má pak váhu hodně podobnou a nevíc je fakt nesmrtelná? :-)

                                • suslos  

                                  takhle, nejsem v tom kovanej a rozhodně jsem nezkusil ještě vše, prostě se také učím. Teď mám na cestě toho Judge v tough casingu (1400g) tak uvidíme…

                                  ALE →