• TeryPV

    Zdravím zkušené bikery:-)

    Chci si koupit nové kolo, ale když se dívám už měsíc na internet, zjišťuji, že nabídka je obrovská. Rád bych si vyslechl Vaše názory:-) Takže moje představa je FS bud 26 nebo 29 cena do 35 tisíc. Jezdím tak akorát, žádné hnaní ale přece jen tak abych si dal do těla a nebo na pohodu s přítelkyní. Sám jezdím hlavně terén (lesní, polní cesty, nějaké ty sjezdy) s přítelkyní tak 50 na 50 asfalt terén. Většinou ale jezdím sám:-) Najezdím tak cca 5000 ročně. Měřím 190 a mám 110kg.

    Děkuji za Vaše rady.

    ps: Vím že témata tu k tomu jsou, ale buď 2 a více roků stará a nebo pro jiné ježdění.

    0 0
    • hs74  

      Ale ono je to v podstatě pořád to samé.

      Tak nahoď kola,které ti padli do oka,ať je můžem zkritizovat

      :)

      Na tvoje ježdění bych ti doporučil něco z kategorie 120–140mm.

      0 0
    • Aspean  

      Ja si pred nejakym mesicem koupil Trance X4 na podobny, mozna trochu ostrejsi zpusob jezdeni v terenu a jsem spokojeny. (kdybych uvazoval o zmene neceho, tak casem upravit tlumak, nebo koupit jiny). Trance je z meho pohledu skvely univerzal

      Kdyby si chtel neco rychlejsiho, tak pak Anthem

      0 0
      • Jorge 50  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • stenli  

      Tady vedle je pár typů na pár „levnějších“ fullů 29"

      0 0
    • žajlos  

      chtěl bych vidět těch 5000 ročně :)

      0 0
    • žajlos  

      nad ničim jinym než nad tim anthemem bych v týhle cenový relaci absolutně ani vteřinu nepřemejšlel

      0 0
      • hs74  

        Jenže Anthem je na kochačku zbytečně chrtí bajk.

        0 0
        • žajlos  

          myslim trance… překlep :)

          0 0
          • Aspean  

            uz sem si rikal jeslti sem nekoupil nespravny bike :D

            Trance je super

            0 0
          • hs74  

            Taky myslím,že Trancka bude dobrá volba

            0 0
            • TeryPV  

              Ten vypadá jedle:-) Ahorát by to chtělo se na něm někde projet…

              jinak si nějak nemůžu pomoct ale můj faforit je tak nějak http://www.mojekolo.cz/…ost-asx-5100 Má někdo s vidlí a tlumičem tohoto tipu zkušenost??

              0 0
              • K2  

                Ten rám znám (vidli ne). Jezdím stařičký AMR 5100 na obdobném rámu (tehdy prý měl 130)

                Je to pohodové XC kolo, za mě doporučení.

                Zvaž, jestli se nevyplatí investovat do vyššího modelu a mít na kole Foxe.

                Další možnost je později vyměnit za něco lepšího

                0 0
              • Aspean  

                Ja Trance uprednostnil kvuli hlavne Maestru. Koupil sem jej za 30 tis a za tu cenu jsem mohl mit i jina kola napriklad na SLX/XT, ale uz sem moc neveril ramum a Giant me proste dostal od zacatku, tak sem si rekl ze pujdu radsi do Maestra s Foxem a kolo ktere je vseobecne chvaleno a nejaky rozdil Deore/SLX vs SLX/XT nepoznam. Alespon to nebude takovy rozdil jako treba ve funkci vidlice.

                Navic je mi kolo sympaticke vzhledem a taky se mi libi ze ma pocitove vyssi zdvih jak 125/125

                0 0
                • MlokCZ  

                  Vždy jde o to, co komu konkrétně sedí, na všeobecné chválení se.e pes.

                  Já bych třeba kvůli Maestru Trance škrtnul jako první, protože mi Maestro nevyhovuje. A zrovna ten systém Ghostu mi sedí a dal bych mu před Maestrem rozhodně přednost.

                  Nic to ale neříká o tom, jak bude Maestro sedět někomu jinému. Tím nechci nikoho od Maestra odrazovat, určitě bych do něj ale nešel protože je všeobecně chváleno, ale pouze proto, že by mi vyhovovalo.

                  0 0
                  • Aspean  

                    Jasny.

                    Kazdymu sedne neco jinyho. Ja to psal proc zrovna ja vybral co vybral.

                    0 0
                  • TeryPV  

                    Mě osobně jde spíš o tu vidli a tlumič, jestli za něco stojí u toho Ghostu a nebo radši koupit něco s FOXama…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ten tlumič jsem nikdy nejel, takže netuším.

                      RST First je použitelná vidlice, ale třeba Rebu (i když jsem tu k ní měl vícekrát výhrady) bych bral raději. A Foxku taky.

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    můžu se zeptat v čem ti meastro nevyhovuje? mě naopak vyhovuje, tak by mě zajímalo, v čem nesedí.. Dík :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      V podstatě vůbec v ničem. Nejvíc mi vadí velký pedalkick (to mi vadí i každého rámu, který ho má, nejen u Maestra) a to jak kopání při nejlehčích převodech ve výjezdech, tak i to zamykání stavby při šlapání. To kopání do pedálů je hodně o stylu jízdy a převodech, někdo to třeba vůbec neregistruje.

                      Já to občas registruju i na obou svojich fullech, které mají pedalkick malý (i když je o hodně menší než u Maestra, tak tam ale pořád nějaký je).

                      Tohle hodně záleží také na zdvihu. Nevím co jezdíš za Maestro, pokud třeba Anthema, tak tam to není ještě tak výrazné. S narůstajícím zdvihem roste rychleji než lineárně, tedy u Reignu je o hodně více znát než u Anthemu (pro mě je adekvátní kolo k tomu co jezdím s Maestrem právě Reign) .

                      A pak mi nesedí ani průběh té stavby.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        dík, jezdím trance, pedalkick nepozoruju a to zamykání stavby při šlapání se mi docela líbí(s tím ale asi má dost lidí problém). Průběh mi taky nevyhovoval, ale to bylo dáno lineárním průběhem tlumiče, po úpravě v bikelive a po odjetí pár kilometrů jsem ted naprosto spokojený (jezdil jsem před tím menší fully a jiné systémy a s tímhle jsem naprosto spokojený).

                        0 0
      • superoc  

        Premyslim o tomto kole je sice už hodně za mojim rozpočtem ale asi za ty penize jeto dobra koupě?

        http://www.kupkolo.cz/…-3–0_z89952/

        Mužete poradit podobne kolo nebo toto nekde levneji

        Nasel jsem jeste toto

        http://www.nevix.cz/…-anthem-x-4/

        http://www.kupkolo.cz/…-2–0_z89950/

        Rozpočet 25k ale priplatim za vymecne kolo viz prvni odkaz

        0 0
        • Aspean  

          Ten prvni polygon se ted resil tady

          Z tech 3 odkazu co si dal, kazde kolo je uplne na neco jinyho. Chrti full (Anthem) vs uz docela tank (AX 3.0)… Zalezi co chces.

          0 0
        • Azmir  

          Kouklni na post na kterž reaguješ jsou tam lepší kola za lepší cenu.

          0 0
          • superoc  

            Jake lepsi kolo do 35k nez Polygon COLLOSUS AX 3.0

            ale jak rikam kolo spise okolo 25k . Teren spise les, polnacky , mensi skoky, ale i na silnici dojde… Viska 185 cm…

            0 0
          • superoc  

            Jake lepsi kolo do 35k nez Polygon COLLOSUS AX 3.0

            ale jak rikam kolo spise okolo 25k . Teren spise les, polnacky , mensi skoky, ale i na silnici dojde… Viska 185 cm…

            0 0
        • Jorge 50  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • scota  

      Řešil jsem podobné dilema a nakonec jsem se na základě testovacích jízd rozhodl pro RB IQ:

      http://www.rb-bike.cz/…8/78/iq-team#…

      0 0
      • superoc  

        Azmir Nasel jsem jen toto ale neni za 27k

        http://cyklonemcik.cz/…robnosti.php?…

        Ale neni to spise na silnici…

        Zatim favoriti

        atombike.cz/giant-trance-x4–2011-p-2170.html

        http://www.kupkolo.cz/…-3–0_z89952/

        0 0
      • superoc  

        Azmir Nasel jsem jen toto ale neni za 27k

        http://cyklonemcik.cz/…robnosti.php?…

        Ale neni to spise na silnici…

        Zatim favoriti

        atombike.cz/giant-trance-x4–2011-p-2170.html

        http://www.kupkolo.cz/…-3–0_z89952/

        0 0
        • Azmir  

          Ten haibike tam je i za 28 tis, akorát nemá carbonovou stavbu, to bych bral raději jeho, jinak ten polygon není špatně vybavený ale už má 160 zdvih!! To už na žádné XC moc není tak bacha co chceš jezdit.

          0 0
          • superoc  

            Tak beru toho polygona

            http://www.kupkolo.cz/…-3–0_z89952/

            Nevedel by někdo kde sehnat levněji treba bez dph

            Na kupkolo mi dali slevu 4% ale musel bych koupit 2 kola.

            0 0
            • Azmir  

              Pokud využiješ ten zdvih tak proč ne.

              0 0
              • superoc  

                Asi ho využiju jde mi hlavně o teren a menší skoky.

                Jeste udelat neco s tou cenou.

                Psal jsem na polygon.cz zda by dali nejakou slevu, zatim nic nenapsali, ale koukal jsem na stranky a zjistil jsem ze dovozce je z Litvinova ja jsem take z Litvinova tak se zeptam jeste tady. Nechodi sem někdo z dovozcu z Litvinova,(Klí­nů)?

                Dovozce značky POLYGON

                CZECH RENT A SKI s.r.o.

                Litvínov, Chudeřín, Janáčkova 369, PSČ 436 01

                Bankovní spojení: CSOB MOST

                č.ú.: 210340046 / 0300

                Spisová značka: C 23416 vedená u rejstříkového soudu v Ústí nad Labem

                Mobil: +420 601 371 382

                0 0
                • Lišák  

                  Jorge 50 sice není z Litvínova, ale je to „Zástupce Polygonu pro B-F“ ;-)

                  0 0
    • TeryPV  

      Děkuji moc všem za rady:-) nakonec jsem se nejspíš rozhodl pro RB IQ na tlumiči x-fusion, vidli epicon a na SRAM x 5 nebo 7 :-) Přijde mi to jako dobrá koupě… má někdo zkušenosti s touto značkou???

      Jinak se mi líbilo ještě jedno kolo poměr cena výkon http://www.kellys.cz/…-rogue-p-826 můžu ho mít za 25k s tím, že bych samozřejmě předělal osazení…

      Co vaše názory… mám vybrat jedno z toho…

      Díky

      0 0
      • unitak  

        Já ty kellyse nechápu, hodí tam vidli a tlumič fox a pak to osadí Altusem/acerou­…Kdyby dali aspoň alivio/deore když už nic.

        Jinak k RB je tu toho na fóru strašně moc, stačí pohledat. Ale je to celkem oblíbená značka o které kolujou i mýty, že fully jedou jako silnice a tak :p

        0 0
        • marapara  

          Mně jede full dokonce ještě rychleji ;) :DDD

          0 0
        • TeryPV  

          Jjj to je mi jasný, nicméně tam kde bych to kupoval, mi borec udělá přestavbu na SRAM za nějakou cenu a odečte si původní komponenty:-) Spíš jestli někdo ví jak jsou n atom rámy a jak funguje ta zadní stavba, protože ta vidla a tlumič by stála za úvahu:-)

          0 0
          • Azmir  

            Tohle bych teda nebral, ta foxka je navíc dost ořezaná takže tím bych se taky vůbec neřídil, hledal bych jinde. Připlať 3tis, které bys stejně dal za ten sram a můžeš mít toto

            0 0
      • flyman  

        S tohle značkou tu nikdo zkušenost nemá. A že full jede jako silnice je taky blbost. Jede líp

        0 0
      • Vhalasta  

        Trochu offtopic: Jaký máte názor, na obdobné vybavení přehazkou o třídu výš než řazení nebo přesmykač? Já bych to dal stejné třídy ne-li naopak.

        0 0
        • Vilém  

          Ze ty:) Oni vyrobci moc dobre vedi, ze saltr je jedna z prvnich veci, nac se clovek ne uplne znaly, podiva.

          0 0
          • Vhalasta  

            Njn, jen jsem si říkal, jestli někdo nevidí i jiný důvod. Já mám u takového kola prostě pocit, že ze mě dělají většího blbce než jsem.

            0 0
            • Lišák  

              Njn, zkouší to. A zřejmě to na dost kupujících funguje ;-)

              0 0
              • Vhalasta  

                Díky a sorry za offtopic, jen jsem si vzpomněl na můj první bike, který měl řazení XT a hazku XTR. Tu jsem hned první sezonu zlomil. Diky, veřovičtí lesníci, za toto ponaučení.

                OFFTOPIC END

                0 0
                • Chiron  

                  No já měl třeba hazku XT a řazení Alivio :) Samozřejmě je to nesmysl, ale v době kdy sem to kolo kupoval sem tohle nějak neřešil a popravdě ani neměl zrovna dvakrát jasno v těch řadách. Možná kdybych se tehdy poradil tady, tak mám teď úplně jiné kolo :) No každopádně pak sem zjistil co je to za blbost, ale i tak si pamatuju, že pár lidí to XTéčko obdivovalo :)

                  0 0
        • ClAyD  

          Abys pak mohl machřit na kámoše, že máš na biku XTčko:D

          0 0
    • TeryPV  

      Děkuji všem za rady. Nicméně už mám vybráno…teda ne úplně:-)

      Jsem rozhodnutý pro RB IQ, nicméně nejsem si jistý osazením… Rád bych poprosil o pár rad.

      1. Brzdy shimano Deore 596 nebo SLX 666 – jaký je v nich hlavně rozdíl?

      Momentálně mám Tektro Auriga Comp a vyhovuje mi jejich tuhost, nebudou SH houby?

      1. Přemýšlím jestli jít do 2*10 nebo 3*9/10 – upřímně je mi to asi

      fuk, nicméně 2*10 je cenově moc vysoko… je v tom podstatný rozdíl?

      1. Hazku, smyk a řazení zvažuju kompet SRAM x.7 nebo přímo od RB komplet

      XT (momentálně mám SRAM X.5 a je lepší něž veškere SH co jsem jezdil nebo zkoušel)

      Dík moc za Vaše rady.:-)

      0 0
      • waltari  
        1. SLX
        2. 2*10
        3. SRAM
        0 0
      • K2  

        Na jednom kole mám X9 na druhém XT – obojí funguje bez problémů

        X9 je hezčí

        XT je asi levnější

        0 0
      • scota  

        Mám RB IQ Team s SLX a brzdí velmi dobře. Možná bych ještě zvážil lepší kotouče (standartně Deore). Řazení jsem na doporučení zvolil XT 3×10, ale mělo by se dát předělat i na 2×10. Ale to se pak nevejdeš do 35 000Kč. Každopádně změny převodů funfují skvěle.

        Sram RB nenabízí, jedině si to individuálně dohodnout. (Údajně jim nechtějí dát slušné velkoobchodní ceny). Nezapoměn ještě zvolit vhodné pláště a pedály

        0 0
      • flyman  

        Postav si to klidně celý na X9. Kupoval jsem jen rám s tlumákem a objímkou a byl jsem v tam za cca 38 (to kvůli ritchey WCS white). Sety sram se daj koupit na netu za babku. Kola RM3 (rovnou bezduše)blbec jsem vzal 5ky, řidítka, představec, sedlovka hlávko co se ti líbí, pak už jen kazeta, kliky a řetěz a nějakej spotřebák a budeš to mít rovnou na tom, co chceš. A bude to tvůj orig. kousek.

        0 0
    • TeryPV  

      Táááááák:-)

      A je skoro rozhodnuto:-)

      RB IQ

      šaltr, přesmyk, řazení: SRAM x.7 (ŘAZENÍ MOŽNÁ 9)3×9

      brzdy: deore m596

      Kliky: Race Face Evolve 3×9

      tlumič: x-fusion O2 RCX

      tak a ted problém…kterou vidlici…bud SR EPICON a nebo X-Fusion enix.

      Co jsem se zatím dočetl, tak by snad měl být Enix v poměru cena výkon super. Měl někdo možnost tyto vidle porovnat??

      ps: Dočetl jsem se že x-fusion dělá střeva do FOXek:-)

      Děkuji předem za názory:-)

      A klidně kritizujte i osazení, rád se poučím:-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        bral bych xfusion, epiconu je všude plno a asi bych uvažoval nad 2×10

        0 0
        • TeryPV  

          Taky uvažuju nad x-fusionem, ale epicon jde zvednout na 140cm..což je jediný co mě u něj láká. U mě je to z důvodu abych případně dostal kolo víc nahoru, kvůli zádům:-) potřebuji rovnější posed:-) Do 2×10 ee protože řetězy míň vydrží a navíc je to nesmysl:-) (můj názor)

          0 0
          • newbie  

            nenech se zviklat… se 110 nejspíš nejsi žádný chrt, takže 2×10 rozhodně nebrat :-)

            0 0
            • TeryPV  

              To teda nejsem:-) Jako mě přijde 2×10 jen jako způsob jak z lidí vytáhnout peníze, osobně neshledávám, žadná + … hmostnost je stejná ± co ve předu ubude v zadu přibude…atd..:-)

              0 0
              • newbie  

                zas až takhle úplně neee… když si nějakej chrt spočítá, na jakejch převodech obvykle jezdí a řadí, může mu vyjít, že na 2×10 uspoří pár gramů i pár přeřazení mezi plackama… a každý gram a každá sekunda se u takovejch lidí počítá

                já nejsem úplně lehkej, ale taky nejsem úplně línej a nejezdím úplně po rovině… a v týhle kombinaci je mi i 22/36 (na 29") občas málo a nestydím se za to… :-) vpředu nejsem ochoten obětovat ani zoubek

                ale obecně radit někomu 2×10 bez toho, aby rádce věděl, na jakejch převodech ten druhej jezdí, je blbost

                0 0
          • flyman  

            Na IQ je spíš vzpřímenější(krat­ší) posez než na chrtech. Navíc se to dá doladit vlajdama a představcem, ale ne zase moc bo bys nepadal v kopci na záda. 2*10 není nesmysl. Jen to chce vychytat vlastní vhodný převod. Když vím, že nikdy nejedu 22/32 ale max 22/28 vím, že mi bohatě stačí 26/36. Navíc z 27 převodů používáš 5–6 na velký placce, 6–7 na střední a 5–6 na malý, což je ± stejný na ideálněji usazené dvojplacce. Co se týče velký placky, tak na fullu málokdy využiješ 42/11 nebo 12, takže 39/11 bohatě stačí.

            0 0
            • TeryPV  

              Tak to je super:-) hold ten vzprímenější posed hold potřebuju:-/ Co se převodů týče, tak můj názor je ten, že tím, že na největší placku jezdím od 5. (střed na 9.) kolečka dolů, na nejmenším (to teda jen vyjímečně) od 5. nahoru a na prostřední placku tak nějak vše vyjma spodních tří. Tyto převody mi maximálně vyhovují:-) ale hlavně jsem chtěl říct, že při mém řazení nedochází k tak velkému křížení řetězu a tím k menšímu opotřebení všech dílů:-) Teda je to můj názor ale logicky mi to tak přijde:-) Koneckonců se to dá kdykoli vyměnit:-)

              0 0
              • Frostty  

                Nevím jestli ta tvá zkratka „PV“ něco znamená, nicméně kolem PV by se 2*10 uživila :D.

                0 0
                • TeryPV  

                  Místo pobytu – Prostějov:-) No jo Chci to na ježdění na Záhoří, drahanskou, Košíř, Konickou atd atd:-) Ale stejně mě asi níkdo na 2×10 nepřesvědčí:-)

                  0 0
                  • Frostty  

                    Taky stavím nový bajk, taky RB..ale určitě nasadím trojtác.

                    0 0
                    • TeryPV  

                      TAk že bych počkal a mrknul na Tvoje:-) To je dobrý, to už bude s mým 3. RB v PV…to není ani možný:-D Taky jdu do troj tácu:-) Jinak jestli to není tajný, jaký máš rozpočet, a stavíš (rám od RB a zbytek sám) nebo většinu od RB?

                      0 0
                      • Frostty  

                        Beru jen rám, ale s mým přístupem ke všemu, budu rád když ho seskládám do prázdnin :D. Nicméně hrubý nástřel: IQ6 (nevím ještě s jakým tlumákem), vidla RS Sektor (pokud by se zadařilo tak RVL), hurry + novatec. Řazení, smyk, hazka, brzdy = deore xt. Sedlovka, představeC, rodla = RF (přesně jaký, sám nevím :D). A k rozpočtu asi tak jediné, co nejméně.

                        0 0
                        • TeryPV  

                          Ty jo no vidím, že máš vyšší než já :-D Já bych se chtěl vlézt do 35 max 40..:-( Chci to na SRAM x.7(9) Brzdy asi nechám od RB deore (jsou hodně chválené:-)) Tlumič x-fusionnechám taky pač známej ho má a je s ním max spokojený a četl jsem na něj jen chválu:-) No a vidli nechám zatím asi x-fusion, která půjde posléze na HT, kde je stará skoro mrtvá, a já našetřím na novou:) Ostatní vyberu spíš pocitově, jako sedlo a řidítka:-)

                          0 0
                          • Frostty  

                            Tak když už, tak ať to za něco stojí. Nicméně ze startu bude nejspíš jen kola, rám a vidla. Zbytek přeházím ze starýho HT a postupně budu tunit. Sice mě módní policie BF zdrbne, ale jezdit se dá i na SLXku a brzdit se dá i Tektrama:o)).

                            0 0
                            • TeryPV  

                              Tak mě je módní policie…víš kde:) Já mám teď tektro auriga comp, SRAM x.5 A jsem max spokojený, jediný problém ani u jednoho a vše funguje tak jak jsem to jednou nastavil, obzvlášť SRAM. Takže to vidím stejně, teď dám 35 a pak budu jak budou peníze tunit:-) Sakra, ještě vydržím na Test fest, vyzkouším RB a pak alou objednat:) Bože to to trvá:D

                              0 0
            • MlokCZ  

              To ale musí být pak ukrutný nabušenec, když někomu stačí 26/36 na 29 fullu nebo lámat v kopcích ukrutně nízké kadence.

              Jen takový příklad, při kadenci 70ot./min to dá 7km/h. A udržet v terénu vždy v prudkých výjezdech 7km/h na 29 fullu…

              A to využijít převodů. Tam to není o počtu. Ale třeba na té střední placce, proč jen 6–7 převodů? Vždy jsem jezdil na střední placce celou kazetu (i na 3×10) což je právě super, že díky tomu se nemusí moc řadit na plackách a přitom tam zůstane velký rozsah díky malé a velké.

              Já to vidím jednoduše. 2×10 je vhodné pro toho, kdo přesně ví do čeho jde, tedy ví, že mu stačí rozsah a ví, že mu sedí větší skok mezi plackami a že mu to nezpůsobí mnohem častější řazení na plackách (když je někdo nabušený, tak nezpůsobí, odjede hodně na tu větší; mě třeba dvojplacka přinesla extrémní nárůst řazení na plackách protože nabušený nejsem a pořád jsem řadil mezi malá/velká; oproti tomu u trojplacky toho většinu odjedu na prostřední a řadím mnohem méně na plackách).

              Já jsem teď hodně nadšený z 3×10 – vozím 12–36 kazetu + 24/32/42 a to jak na 29tce celopevňáku, tak na 26 fullech).

              Konečně jsem se dostal do ideálního stavu (pro mě). Rozsah přesně akorát, využívám celý a pořád. A přitom ideální odstupňování jaké mi vyhovuje + malý rozdíl v počtu zubů na plackách.

              0 0
              • TeryPV  

                tak s tím Souhlas:-) Až n ajednu věc…jak poznám, že jsem nabušený:-D Ne vážně, myslím si že jsem středně nabušený a většinou zvládám vyjet na prostřední placku, ale jsou situace, jako lesní bahnitá cesta (kopec) nebo stačí podmáčená, kde jsem za nejmenší placku rád:-) A souhlasím, že třeba lesní nehezké cesty se nejlépe jezdí na střední placku:-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  To poznáš snadno dle toho jaké používáš nejlehčí převody (tedy nerozliší to jestli jsi nabušený nebo jen lamač nízkých kadencí, ale to ani nevadí pro zjištění vhodnosti 2×10).

                  A taky je rozdíl HT x full. Na HTčku toho výrazně více můžeš jezdit ze sedla, tedy i těžší převody. Na fullu a zvlášť s narůstajícím zdvihem je to neefektivní, více se jezdí v sedě a lehké převody jsou více potřeba.

                  0 0
                  • TeryPV  

                    Tak já si v 90% vystačím s prostřední plackou i do kopců:-) A ze sedla nechodím, nejsem chrt a nepotřebuju se honit:-) Mám HT a vše v klidu ze sedla nezávodím, jezdím pro sebe:-)

                    0 0
                • Frostty  

                  To si myslím taky, než vyjedu do opravdickýc hor :O)).

                  0 0
                  • TeryPV  

                    Nevím co myslíš opravdovýma horama ale ani vchřibech jsem neměl nejmenší problém:o)

                    0 0
              • flyman  

                Reagoval jsem mu na 26 fulla

                A je skoro rozhodnuto:-)

                RB IQ

                šaltr, přesmyk, řazení: SRAM x.7 (ŘAZENÍ MOŽNÁ 9)3×9

                brzdy: deore m596

                Kliky: Race Face Evolve 3×9

                tlumič: x-fusion O2 RCX

                0 0
                • MlokCZ  

                  Sory, to jsem nějak přehlédnul, nějak jsem si vsugeroval IQ 29.

                  Ono je to ale v podstatě jedno. Pokud to je 26tka, tak se to jen celé posouvá (bude třeba zase o něco těžší nejtěžší převod).

                  0 0
                  • flyman  

                    Já vím, někde už si mi takhle regoval – jako by to byla kopie textu :-) jako že 39/11 bude těžší než 42/11 na stejných kolech?

                    0 0
        • waltari  

          souhlas, jedině 2*10 !! ;-)

          0 0
        • flyman  

          vem pepikona !!!!! servis zvládneš doma za babku, přestavba na olejový mazání – cca za kilo a je myslím o nějaký ten gram lehčí

          0 0
          • TeryPV  

            A u x-fusiona bude horší úprava doma??? A není náhodou fakt, že x-fusion dělá střeva vidlí pro FOX…:-) A proč v zahraničí je x-fusion rozšířenější skoro než SR?? To jsou všechno otázky které mě zajímají..:-)

            0 0
            • scota  

              Servis na X-fusion by mělo dělat mojekolo.cz. IQ má rám spíš kratší. Obávám se, že změna zdvihu vidlice na 140mm je porušením záručních podmínek na rám. Posed bych doladil představcem a možná ty vlajdy. Co se týká převodů tak bych bral 3×10, malá placka se hodí např. když vyjíždím stoupáky v kaňonu od potoka. V terénu bežně jezdím jenom prostřední placku a řádím celý rozsah kazety kromě nejmenšího kolečka. Jo a ty deore kotouče (SM-RT51S) v mokru pískají.

              0 0
              • TeryPV  

                Díky za info:) Tak já doufám, že bude 120mm stačit:) A máš nějaké zkušenosti s tím X-fusionem?? No já přemýšlím, že tam dám kotouče z HT tam mám Tektra a jsou super:-) A HT dostane shimana:-)

                0 0
                • scota  

                  Jenom s tlumičem, ale mám ho zatím cca 5 měsíců. Podle mě chodí pěkně. Moc srovnání ale nemám, jezdil jsem jenom RB IQ s Foxem a krátce Cube AMS 150.

                  Zatím jenom po jízdě utřu bahno a stříknu silikonový olej. Při jízdě na dobré silnici ho zavírám, pedal-kick nepozoruji, tuhost zadní stavby taky neřešim. Vyměnil jsem akorát sedlo, gripy a plášť.

                  Doladit představec, sedlovku ani řidítka dodatečně po objednání není problém.

                  0 0
                • camlost  

                  měl jsem možnost porovnat Epicon TT s X-Fusion Enix a ten Epicon byl výrazně lepší (citlivější, hladší chod). s normálním Epiconem ale nemohu sloužit.

                  0 0
                  • flyman  

                    Základní pepikon je stejnej, jen ten chod není hladkej. V podstatě jde o to, že je předělanej na olejový mazání a dodání pár součástek (dva a půl páru).Osobně doporučuji ještě odladit negagivní pružinu, ale to všech vidlí s tímhle systémem na váhu jezdce. Dobře seřízená jebka se může resp bude chovat líp, jak neodladěná top vidle. V tomto tématu je tu toho mnoho, ale většinou jsou blbé a dobré pocity z vidle dány především seřízením a nikoliv tím, kdo to vyrábí, jak tu kolikrát mylně prezentováno.

                    0 0
      • Lišák  

        X-F chodí pěkně i v základu. Projížděl jsem ji při testování IQ. Epicon bych dal jedině z TT. Tudíž-pokud bereš vidlici přímo od RB, tak X-F.

        0 0
    • TeryPV  

      Tak pánové… Snad poslední dotaz…:) Ještě se mi v hledáčku objevilo jedno kolo…tohle http://www.ghost-bikes.cz/…us-5900–2010 Zajímaly by mě vaše názory, postřehy, pro/proti…prostě všechno :) A ještě jedna věc by mě zajímala…jezdíme se slečnou občas delší výlety po asfaltu a polních a lesních cestách (cca 80 – 100km) Je to s tímto kolem problém? Samozřejmě žádné chrtění:-)

      0 0
      • scota  

        A víš co vlastně chceš?

        0 0
        • TeryPV  

          jak se to vezme:-D Chci kolo pro me:-) Nebo jak jsi myslel svoji otazku…:-)

          0 0
      • flyman  

        Chtěl si kolo za 30 ????????

        0 0
        • TeryPV  

          Dá se sehnat za 36 :-) jinak by samo ve výběru nebylo :-)

          0 0
          • palo7  

            na asfalt a polní cesty-je ten Ghost dost zbytečný a těžký

            0 0
            • TeryPV  

              To jo, ale to jen občas:-)

              Z druhé strany, jaké lepší kolo za Ty peníze…když ho můžu mít za 36k??? A není tak těžký…mě nepříjde necelých 14kg moc, teď jsem držel v ruce mongoose teocali super má o něco vyšší váhu a přesto mi přišlo že je lehoučkej, a navíc já nejsem chrt, jezdím na pohodu, takže kilo sem, kilo tam:-) A mám pocit že ten Talas co tam je je stavitelnej na 110/130/150 takže bude i po asfaltu jezdit…teda až na ty pláště:-D

              0 0
              • Lišák  

                Snžování vidlice se používá pro jízdu do kopce. Pokud si ze 150mm uděláš 110, tak se jednak zvětší hlavový úhel (řízení bude „divočejší“) a druhak se skloní sedlo dolů oproti optimálnímu nastavení, tudíž utrpí komfort posedu.

                Pokud na tom nebudeš šlapat jak do zelí, tak i po asfaltu můžeš jezdit 150/150. Jezdil jsem 140/160 bez snižování i zamykání a pohoda. Na chrcení to ale není.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Přesně. A to jsi ještě vynechal možná největší problém, že to na rovině zcela změní předozadní polohu sedla a bude najednou šlapat hrozně pod sebe.

                  0 0
                  • TeryPV  

                    jo to asi budu slapat pod sebe, nicmene do kopce to bude asi lepsi nez jet na 150…nebo se mylim…a hlavne me napada otazka, pokud by to bylo tak „nanic“ proc by to vyrabeli…jinak by me spis zajimaly nazory na tohle kolo…:-) protoze za 35 k mi to prijde jako nehorazny luxus…:-) co vy ( hlavme Mlok) na to…:-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Je to tam jak napsal Lišák pro výjezdy a to zejména pro prudké (což je většinou v terénu). Proto ta reakce na rychlost na asfaltu.

                      Ve výjezdu u fullu dochází ke změně sagů, více se zatíží zadní kolo a narůstá sag na tlumiči a klesá na vidlici, což ještě zhoršuje geometrii.

                      Snižování vidlice právě nejprve pomůže tohle kompenzovat a větší snížení na vidlici pak může ještě kompenzovat trochu sklon kopce.

                      Já třeba snižuju do ne moc prudkých kopců jen o 2cm (mám ještě naštěstí 3-polohový Talas 110/130/150mm), aby to nebylo moc (při přehnaném snížení v mírném kopci dojde k tomu stejnému jako na té rovině). Nebo někdy ani nesnížím vůbec. O 4cm snižuju jen do hodně prudkých výjezdů.

                      0 0
                      • TeryPV  

                        Diky za vysvetleni:-) tak nejak jsem si myslel ze to funguje:-) Mohl bych Te poprosit jeste o celkove zhodnoceni toho kola?? Muzu ho mit za 35k a nebudu mit uplne dost moznosti jej vyzkouset, tak bych rad vedel Tvuj nazor..:-) dik moc.

                        0 0
                      • TeryPV  

                        Diky za vysvetleni:-) tak nejak jsem si myslel ze to funguje:-) Mohl bych Te poprosit jeste o celkove zhodnoceni toho kola?? Muzu ho mit za 35k a nebudu mit uplne dost moznosti jej vyzkouset, tak bych rad vedel Tvuj nazor..:-) dik moc.

                        0 0
                      • TeryPV  

                        Diky za vysvetleni:-) tak nejak jsem si myslel ze to funguje:-) Mohl bych Te poprosit jeste o celkove zhodnoceni toho kola?? Muzu ho mit za 35k a nebudu mit uplne dost moznosti jej vyzkouset, tak bych rad vedel Tvuj nazor..:-) dik moc.

                        0 0
      • K2  

        není, jezdím na Canyon AM (140/140)

        0 0
      • gallardo  

        procetl jsem cely vlakno a za tech 36 bych ho vzal. Sam mam taky 140tku a ani dlouhy vylety nejsou problem. Nekteri se toho zdvihu zbytecne boji, ale neni proc. Pokud nespechas a chces si hlavne jizdu v terenu uzivat, budes spokojen.

        0 0
    • TeryPV  

      No tak poraďte někdo zda se to za ten peníz vyplatí:-)

      0 0
      • Azmir  

        Za 35tis se toho už dá najít relativně dost, pro tebe si myslím že bude vhodnější zdvih tak 120 než 150 ghost, ale to je na tobě, jinak za tu cenu není rozhodně špatný.

        0 0
      • palo7  

        pokud chceš 150 zdvihy, tak je to za 35 dobrý kup. Pokud chceš kolo na výlety i po asfaltu, tak to není odbré kolo

        0 0
      • TeryPV  

        Díky za rady, nicméně kvůli svým problémům se zády mám na HT úpravu představce takovou, že mám řidítka stejně vysoko jako sedlo, je to poloha jízdy která mi vyhovuje. Nejsem chrt já se nikam neženu a pohodlí je pro mě důležitější:) Navíc pokud to chápu dobře, jde o to že se 150ti bude akorát posed na kolo vzpřímenější, což mi dokonale vyhovuje…A navíc hned ze začátku diskuze, někdo psal, že na moji váhu 110kg je lepší mít větší zdvih. Kolo není na výlety a na asfalt, ty budu absolvovat pouze s přítelkyní. Většinou jezdím sám. Jinak by mě zajímalo jaké lepší kolose dá za 35k sehnat? Pokud jsou nějaké návrhy rád se na ně mrknu..

        Co se názorů týče, spíš by mě zajímalo, osazení kola, geometrie atd…co na to říkáte..

        0 0
        • scota  

          A už jsi na tom RB nebo Ghostu jel?

          0 0
          • TeryPV  

            Ghost pojedu tento týden, RB taky:) Nicméně tady neřeším geometrii…ta je mi jasná…Dále si nemyslím, že bych poznal system odpružená takový nebo takový… A ke srovnání těchto kol…RB se stejnou výbavou by bylo nejměně za 50…To jsou všechno fakta která si uvědomuji…spíš mi jde o Vaše názory na to, zda je to kolo za Ty peníze Dobré, nebo není, co je na něm špatného ATD…

            0 0
        • Azmir  

          Kol kolem 35tis je mraky, ale musíš si ujasnit co chceš a na co to teda chceš, mě přijde ten velký zdvih zbytečný a vzpřímený posed můžeš doladit představcem a podložkami a podobně i když na tom má samozřejmě hlavní roli rám, nevím je to na tobě, ale aby si pak nelitoval výběru, myslím že ten zdvih kolem 120 bude pro tebe ideální.

          0 0
          • Frostty  

            Kór na tu našu Hanó.

            0 0
          • TeryPV  

            No já bych rád nějaká ty kola za 35k s takovou výbavou a osazením rád viděl…už hledám 4 měsíce, hrabu se na netu, zjišťuju a na nic nepřicházím. Tohle kolo,si myslím, vyzkouším v týdnu, bude sedět geometrii a to osazení je za 35k dobré…ale jak říkám, myslím ,já..ale nic lepšího jsem prostě nenašel…Můžu vědět proč by mělo být 150 zbytečně moc…Na sjezdy, lesní a turistické cesty je to moc:-O Jsem psal, že rychlé polní, lesní a asfalt jezdím pouze občas s přítelkyní..Copak na kole se 150mm se nadá jezdit 60km denně..nebo já furt nechápu proč je to zbytečné…Navíc proč kazit geometrii nižšího zdvihu představcem podložkama či podobně když 150 může mít ideální geometrii

            0 0
            • Azmir  

              Vidím že si rozhodnutý předem a nemíníš od toho ustoupit, proto už se raději nebudu snažit, protože vidím že to nemá cenu. Hodně zdaru s novým kolem ahoj.

              0 0
              • TeryPV  

                Nezlob se na mě, ale Tvůj argument je pouze není pro Tebe vhodný…mě zajímalo proč…z jakého důvodu…pokud bych byl rozhodnutý neptám se…ale sorry, odpověď ve smyslu „zdvih zbytečný“ … Pokud z toho mám být chytrý a vzít si z toho něco k rozhodování tak tahle odpověď je mi k ničemu. Pokud je něco zbytečné proč, atd…Rozumíme..

                0 0
            • scota  

              To se asi dá, ale záleží jak moc se u toho nadřeš ;-) Něco jiného je 60km po cestách v Polabí a např. v rozbahněném lese na Křivoklátsku (nahoru a dolů).

              Myslím jen že 120mm full je více univerzální, dost také záleží na pláštích. Já jsem koupil IQ za cca 36 000,– a nelituji. Howgh.

              0 0
              • TeryPV  

                To je mi jasné, ale jak jsem ji napsal, pokud to jde asfaltu se vyhýbám a nejradši mám středně težkej terén a rád bych přešel i na težší:) No jo ale proč kupovat za 35k škodovku „myslím výbavou“ Když můžu mít SUV od mercedesu:) A nemyslím si že by zdvih záležel na tom jak se člověk nadře, o tom jsou spíš pláště, které se dají vyměnit a pak celková geometri, kterou já bohužel potřebuju vzpřímenější…

                0 0
                • Frostty  

                  Kde jezdíš ten středně těžký terén ;o)? Když na toho tvýho favorita dáš nějaky jezdivější gumy, tak to bude fajn kolo.

                  0 0
                  • TeryPV  

                    No třeba taková drahanská vrchovina:) Hlavně Březina:) Tam je středně těžkého až těžkého terénu až až:) Jasný dáme lepší gumy..guma přece musí držet:)

                    0 0
                    • Frostty  

                      Tak jezdím tam taky, ostatně asi jako skoro každý z PV. Ne že by to bylo zadáčo, ale zas takovej „hárt kór“ mi to nepříjde – nicméně v rámci Prostějova asi nejvíc technické ježdění.

                      0 0
    • flyman  

      Mám takovej pocit, že pořád nevíš, co chceš.

      • První otázka, kde budeš jezdit? odpověď: Jezdím tak akorát,žádné hnaní ale přece jen tak abych si dal do těla a nebo na pohodus přítelkyní. Sám jezdím hlavně terén (lesní, polní cesty, nějaké tysjezdy) s přítelkyní tak 50 na 50 asfalt terén. Většinou ale jezdímsám:-) Najezdím tak cca 5000 ročně.

      Z tohoto bych volil XC kolo. Zdvihy kolem 120mm

      Zvihy kolem 150 jsou z kategorie AM. Tedy kolo určené do těžšího terénu, technické výšlapy, sjezdy, občas nějaký hop.

      To že tu někdo napsal že na 110 kg je lepší kolo se zdvihem 140 je kravina nejvyššího kalibru.

      Stejně budeš muset na celobrku ladit odpružení přímo na sebe. Krom foukání, odskoků, sagů a dorazů i ideálně změnit negativky, aby byla citlivost na drobný nerovnosti maximální a hlavně se přiblížit celému využití zdvihů.

      Výběr kola se řeší podle toho, co chceš jezdit a ne podle toho, že někde je výprodej.

      0 0
      • MlokCZ  

        Hrozně tu přeháníte s tím rozdílem mezi 120 a 150mm fullem.

        Hmotnostě jsou 120 a 150mm fully s minimálními rozdíly (pořád 32mm vidlice, rámy se moc neliší, někdy vůbec) a záleží hlavně na konkrétním osazení.

        V tom jak to pojede nejvíce udělají pláště, ty ale bude jezdit stejné a vybere dle potřeby dle terénu.

        Pak ještě trochu udělá jak dané kolo jede, což ale vůbec není přímo úměrné zdvihu (třeba Spark i přes nízký zdvih a chrtí určení jde za pedálem hůře než některé 150mm fully).

        Zdvih udělá akorát rozdíl při dupání ze sedla, i když i tady hodně záleží na průběhu dané stavby. Ze sedla to ale není zrovna nejlepší ani na tom nižším zdvihu.

        Pak něco udělá posed, ale ten bude mít také stejný na obou těch kolech, tedy jaký mu vyhovuje.

        Já jsem třeba zcela zavrhnul i 100mm chrtějšího fulla (jezdil jsem ho dlouhodobě dvakrát, na počátku co jsem začínal s fully a pak před časem, když jsem právě zkoušel jezdivější alternativu ke 150mm zdvihu).

        Při použití stejných plášťů a stejného posedu, tak byl naprosto minimální rozdíl jak jel oproti 150mm fullům co jezdím. A to srovnávám se 100mm fullem.

        Kdybych hodnotil na stupnici od 1 do 10 (pořád za předpokladu stejné pláště, stejný posed a podobné osazení), jak to kolo jede, kde 1-čka by bylo nejlépe a srovnal to ještě s celopevňákem tak:

        • celopevňák bude 1
        • 150mm full bude 10
        • 100mm full bude 9

        A srovnávám i dle vyjížděk typu 90–100km v horách s necelými 3000m nastoupanými metry.

        Pokud někdo nechce závodit a vyloženě chrtit, tak bych šel klidně rovnou do 140–150mm zdvihu.

        Souhlasím akorát s tou hmotností. To, že je těžší, tak nijak nesouvisí s tím, že by potřeboval vyšší zdvih.

        0 0
        • TeryPV  

          Dík za podporu:) ne vážně, dle logiky se mi tohle zdá reálné. Závodit nechci a chrtit taky ne, jen prostě jezdit a jízdu si užívat. V tomhle případě rozdíl nevidím. Jinak mohl bych Tě poprosit o zhodnocení tohodle kola… http://www.ghost-bikes.cz/…us-5900–2010 za cenu 35k.

          Díky moc.

          ps: Aspoň někdo tu je kdo má argumenty a ví o čem mluví a já si z toho něco vezmu:)

          0 0
          • MlokCZ  

            Toho Ghosta jsem nejel, takže ho ani nebudu hodnotit. Osazení je za ty prachy slušně.

            0 0
          • ClAyD  

            Co já vím, tak ho v různých testech docela chválí.

            0 0
      • TeryPV  

        Takže Dle Tvého názoru, je lepší 120mm a míň pohodlí v středně těžkým terénu, než 150…?? Jaký rozdíl je v ježdění na kole s 120 a 150mm…Je lepší jít na doraz 120ti nebo mít radši rezervu na 150ti…A opravdu mi nejde o výprodej, ale o to, že mi jde o pohodlí, o ježdění v terénu (to že občas někam vyrazím se slečnou až tak roli nehraje) a o AM jsem uvažoval též.. a tohle tak tak nějak vyplynulo… A po stopadesáté opakuji že NEJSEM CHRT a chci jezdit hlavně na pohodu:)

        0 0
        • flyman  

          Na doraz můžeš jít úplně stějně i s 200 mm zdvihu. To je o nastavení. Sag budeš mít v % podobnej a možná vyšší u 140(150) tudíž jízdní zdvyh bude mít rozdíl né dva(tři) cenťáky, ale třeba jen 1,5, aby si využil vůbec ten zdvih.

          Např u IQ a IQ6 jsem neshledal sebemenší rozdíl v posezu a už vůbec né ve vzpřímenosti. Jediný rozdíl byl v tom, že 6 byla houpavější, ale to je právě o určení kola. Nejsem chrt, ale volil jsem 120 mm proto, že když už téměř nemáš co zařadit a jedeš s vyšší kadencí a kopec stále neubývá (na asfaltu např. LTM směr Kamýk a Varhošť), chce se ti brečet. Oproti IQ, kdy to jede tak nějak v poho.

          Co se týče terénu, jezdím se 120 to samé co bych jezdil s 6 a že na severu je z čeho vybírat. Toť jen mé zkušenosti. a rady k tobě.

          0 0
          • MlokCZ  

            Sag se v % právě velmi liší stavba od stavby (klidně v rozmezí 10–35%). Tohle přesně se tu řešilo právě ohledně IQ6 v souvislosti s progresivitou. Všichni ti co bez problémů využívaly celý zdvih, tak také vozily opravdu velký sag (kolem 30% zdvihu stavby, což při tom přepákování je ještě více reálného zdvihu díky velkému lev. ratio na počátku zdvihu).

            Pak klidně na některém 150mm fullu budeš mít menší sag (absolutní velikost zdvihu, ne v procentech) než třeba zrovna na 120mm IQ a rozdíl využitelného zdvihu bude ještě větší než rozdíl zdvihů těch staveb.

            Kupříkladu na 140mm Stereu mám čistých 11cm využitelného zdvihu (sag vozím těsně pod 3cm).

            Na AMS 150tce (150mm zdvihu) vozím sag také kolem 3cm a mám tam 12cm využitelného zdvihu.

            Na IQčku při 25% sagu na tlumiči to je už přes 3cm reálného zdvihu (větší lev. ratio na počátku zdvihu).

            Nejsem chrt, ale volil jsem 120 mm proto, že když už téměř nemáš co zařadit a jedeš s vyšší kadencí a kopec stále neubývá (na asfaltu např. LTM směr Kamýk a Varhošť), chce se ti brečet.

            A přesně tohle je o výběru dobře jedoucí zadní stavby, ne o tom zdvihu (150×120mm), pokud zase srovnám při stejném posedu a stejných pláštích.

            0 0
        • MlokCZ  

          Je lepší jít na doraz 120ti nebo mít radši rezervu na 150ti

          Takhle to nefunguje. Jestli jdeš na doraz, tak o tom rozhoduje průběh stavby a tlumiče, ne zdvih.

          Klidně může být situace, že se 150mm fullem budeš pořád na dorazu a se 120mm se dorazu ani nepřiblížíš. A samozřejmě i naopak.

          Tohle je o výběru vhodného průběhu stavby/tlumiče pro daný styl ježdění.

          0 0
    • TeryPV  

      Zdrávím všechny:)

      Moc moc děkuji za Vaše rady, postřehy i kritiku:) S péčí jsem ji přečetl a i na základě ní, si pořídil nové kolo:) Můj první FULL nese oznašení GHOST AMR plus 5900 model 2010:) Zatím jsem na něm moc nenajezdil, ale jeví se výtečně. Doufám, že spolu zažijeme hodně a že to bude skvělý společník pro toulky přírodou. Jako takové mi kolo opravdu sedí, a je to něco v tom duchu co jsem si představoval:) Těším se na víkend kdy jej vezmu na chřiby:) Pokud budete mít zájem můžu napsat následné pocity po delším ježdění. Jakmile kolo nafotím, hodím i nějaká fota.

      Ještě jednou díky všem:)

      0 0
      • Frostty  

        Tož to su zvědav až tě potkám ;o).

        0 0
        • TeryPV  

          Jen abych Tě poznal:-)

          0 0
          • Frostty  

            To já se zas přihlásím, neměj strach. Případně můžeš využít poznávacího znamení v podobě IQ6 :o).

            0 0
            • TeryPV  

              Jo tak to je fakt:-) Já hledám RB IQ 6 a Ty GHOST AMR Plus 5900 :-D Ale je fakt, že v obou případech se snad splést nedá protože to nejsou ani trošku tuctovky.-)

              0 0
      • flyman  

        ti to taky měsíc trvalo :-)

        0 0
        • TeryPV  

          Právě že vůbec:) před měsícem jsem uvažoval, že bych letos něco koupil, no a najednou ho mám doma…se furt nemůžu vzpamatovat:-)

          0 0
    • TeryPV  

      Ještě jednou obnovím téma, potřeboval bych vybrat full pro slečnu v ceně do 35k. Líbí se mi poměrem cena výkon tohle kolo http://www.merida-bike.cz/…y-900-d-2012

      Jediný co se mi moc nezdá, je že se jedná o 140mm zdvih a nejsou zde pevné osy (min přední) bude to problém?

      Případně jaké jiné kolo v této relaci?

      Díky

      0 0
      • Smazaný účet  

        Pokud slecna neni nejaky vyrazny tezsi strelec, tak je absence pevnych os vpohode…

        0 0
      • Azmir  

        Za 28 tis si myslím že to kolo je úplně na pohodu, nevím jak jezdíte, ale případně dát slečně trochu rychlejší pláště.

        0 0
        • TeryPV  

          Pláště si zabavím v případě koupě já :-D nebo aspoň jeden, dozadu dostane RaR :D

          No já si myslím, že za Ty prachy asi nic lepšího nebude, a dle geometrie by ji mělo i sedět, ale chtělo by to vyzkoušet, jen otázka kde ?

          0 0
        • Frostty  

          NN je uplně v cajku a docela i jede :).

          0 0
          • Azmir  

            To netvrdím že nejedou, ale třeba RR 2.1 pojedou líp :) Popřípadě třeba X-kingy.

            0 0
            • nox159  

              k cemu je na 140mm fulu RR v 2,1"? ;-)

              0 0
              • Azmir  

                Aby třeba méně výkonna slečna trošku dohnala přítele :)) Psal jsem, e záleží na stylu co jezdí, někteří si koupí 140 full, protoře rádí skáčou, někteří třeba na jízdu do hospody jenom pro pohodlí, a jelikož nevím jaký je případ téhle slečny, tak jsem napsal co jsem napsal.

                0 0
                • Frostty  

                  Tak tery lítá 15 metrovy polety se saltem do keřů, takže slečna beztak líta obdobně ;).

                  0 0
              • Smazaný účet  

                na cyklostezku:)

                0 0
              • Smazaný účet  

                to je furt samy zdvih, zdvih a pak na to dame slupky, ktere nabusime a v terenku z toho bude hopsava koza..

                0 0
              • Ruprt2  

                souhlas, jestli proto, aby to jelo, tak rovnou tam nabouchat FF

                0 0
            • TeryPV  

              Neserte mi :)

              Já neříkal, že tam budu dávat RoR…přece není magor a ví co jezdí a když to chce do terénu tak ji tam nechám pořádný gumy…přece jen když praskne guma je to problém :D

              0 0
    • TeryPV  

      Ještě jsem našel tohle

      http://jizdni-kola.heureka.cz/…1000-d-2010/

      0 0
    • michalscupak  

      Poptám se tu trochu… měřím 178–180cm … jaký Giant Anthem.. mám dobrou nabídku na velikost M ale bojím se že to bude malé ?? Dík

      0 0
      • Milvus888  

        nebude je to 18 tka a myslím že to je ok a kterej giant anthem ?

        0 0
        • michalscupak  

          x2 … právě nevím no .. jako mám rád když je kolo hravé atd ale chci to i na závody atd … a nechci mit zas sedlovku uplne na max…

          0 0
      • scret  

        M/L – zalezi jak mas treba dlouhy nohy atd.

        Ja bych asi vzal Lko, pri 181cm…

        0 0
        • michalscupak  

          od země do rozkroku mam asi 87,88cm

          0 0
          • hony007  

            To máš docela dlouhý nohy.

            0 0
            • michalscupak  

              nevím jak to přesně měřit :D ale přibližně no

              0 0
              • hony007  

                http://www.competitivecyclist.com/za/CCY…

                je tam i video ;-)

                0 0
                • michalscupak  

                  dik :D

                  0 0
                  • michalscupak  

                    Tak sem to vyplnil, protože nemám nikoho kdo by mě změřil tak jsem to dělal sám takže ±1cm …

                    Gender M

                    Inseam 84 cm

                    Trunk 69 cm

                    Forearm 35 cm

                    Arm 85 cm

                    Thigh 65 cm

                    Lower Leg 55 cm

                    Sternal Notch 150 cm

                    Total Body Height 179 cm

                    Co to vše znamená :D ?? detailněji

                    Standover Height Range 31.4 – 32.1 inches

                    Virtual Top Tube Length 25.2 – 25.6 inches

                    Stem Length 11.2 – 12.8 cm

                    BB-Saddle Position 72.5 – 74.0cm

                    Saddle-Handlebar 60.7 – 62.3 cm

                    0 0
                    • michalscupak  

                      nevím ještě jestli jsem dobře měřil Thigh moc sem to tam nepochopil od čeho měřit …

                      0 0
                      • Milvus888  

                        zkus se podívat na web canyon oni tam mají nějaké měření a je tam popsané co , kde , a jak měřit.

                        0 0
                        • hony007  

                          Mají, ale bere v potaz hlavně délku noh, což není úplně dobrý.

                          0 0
                    • hony007  

                      No vidíš, hned máš o 4 cm kratší nohy :-D Jinak thigh je stehno. Na zbytek stačí google a jedna ruka.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Arm 85 cm – to je hodně divné, to bude nejspíš blbě změřené. Už 70cm jsou delší ruce pro postavu 179cm a 75cm jsou ruce jak opice pro takovou výšku postavy.

                      Měřil jsi po pomocný předmět (cokoliv kulatého podobného řídítkům, stačí ale případně i třeba tužka) v ruce? Neměří se to po konce prstů.

                      0 0
    • michalscupak  

      Chci se zeptat co říkáte na Scott Spark carbon 2009 jetý za cca 35tis… Názory, zkušenosti…

      osazeni

      • sram X0
      • kliky xtr
      • vidle Fox, tlumák DT
      • kola Mavic CrossMax SLR
      0 0
      • michalscupak  

        bohužel bez záruky (prasknutí rámu atd…), šli by jste do toho?

        0 0
      • jIrI___  

        Záleží v jakém je stavu. Pokud by byl v pořádku a nebyl jezděný závodníkem, šel bych do toho.

        0 0
      • scret  

        no takovy kolo si pravdepodobne nekoupil nejaky hospodsky typ, takze to bude olitany, zvlast bych se kouknul na kola…

        0 0
      • Milvus888  

        tady máš sparka za 29 najeto 2000 prý..

        0 0
      • michalscupak  

        ještě by mě zajímalo na co se když tak zaměřit při zvažování kopě (opotřebení atd., nějaké detaily)

        0 0
        • Milvus888  

          kolik vážil jezdec, jestli kolo bylo servisováno , jestli nebylo bourané.. a dál nevím :D

          0 0
          • michalscupak  

            a na co se na kole hlavně dívat ??

            0 0
            • Milvus888  

              jakože vzhledově ?

              0 0
            • hctr  

              Ja kupovat od nekoho kolo prijdu nejprve si prohlidnu vsecky svary, zkusim vakly, nafoukam to na sebe, zkusim chod tlumice a vidlice, projedu se.

              0 0
              • Milvus888  

                souhlas až na to že u karbon moc svár neuvidíš

                0 0
                • hctr  

                  Jo to mi pak doslo, ale uz to neslo editovat, kazdopadne vetsinou jde skoro hned poznat jestli se clovek o kolo stara ci ne, uz treba podle kazety apod, pred prodejem bych to treba vylestil jak psi kule, nekdo to necha skoro spinave

                  0 0
              • hctr  

                U karbonu bych celkove cekl ram jestli neni nekde tukly promackly, mrknul aj zespod na ramovku.

                0 0
    • hary jablonec  

      mně se líbí, jak píšeš „žádné hnaní“ a najezdí 5 tis. km. Na tokovou porci bych zbednul cenový limit

      0 0
    • maajkee  

      5000 není vůbec moc, to je takovej minimální nájezd, když se moc nesnažím jezdit.

      Jinak za mě rozhodně Canyon Nerve XC, letos myslím se to jmenuje už Nerve Al, za nějakých 32 je nejlevnější model, na něm akorát vyměnit kliky za nějaký HTII a máš fajn bajka. Mně se teda Nerve zamlouvá hodně, příjde mi to jako dost jezdivej 120/120 full.

      0 0
      • TeryPV  

        Jako taky na něj padla úvaha…nicméně pak řešit servis, případné reklamace atd…to mi přijde ta Merida asi lepší.. a poměr cena/výkon je víc než dobrá…a pro ženskou to stačí :D

        0 0
        • maajkee  

          Tak reklamace není problém, navíc když je tady český zastoupení tak je v pohodě i domluva. A hlavně ono se nemá zas moc co podělat.

          0 0
    • michalscupak  

      Chci se zeptat viděl někdy někdo značku kol Granville … zkušenosti, info … dík

      0 0
    • michalscupak  

      Jaký je váš názor na toto kolo? http://www.cyklobazar.cz/…13–20-palca/

      Díky moc

      0 0
      • Vilém  

        To jsou ty XT prototypy:)

        0 0
        • Smazaný účet  

          krasne dopraseny..zajimalo by mne co s tim delal:DD

          0 0
          • Vilém  

            Tezko rict. Jedna z teorii, ktera to padla, je ze chtel preeloxovat paky a po hozeni vicka do louhu zjistil, ze je plastove.

            0 0
        • marco  

          Blbneš bezpečnostní prvek v noci to svítí. Ten materiál přes den akumuluje sluneční energii a v noci září.

          0 0
    • 159753  

      mrkněte na tohle:

      http://www.cyklopoint.cz/…s-country-m/

      ty ceny platí do konce října a jsou poslední kusy..například ninety nine xt je za neuvěřitelné peníze vzhledem k jeho výbavě..

      0 0
      • marco  

        Neblázni kdo podle redakce Velo dnes stojí o 26" kola. No ceny mají zajímavé to jim upřít nelze.

        0 0
        • jakub  

          ty neblázni, 29" není světaborný, jen proto, že Velo je zaplacený Spešlem neznamená, že 26 jsou out… možná by jsi měl dát na vlastní úsudek a ne na to co kdo napíše… já na 29" jel a popravdě, nezavrhuju to, ale když bych si kupoval nové kolo, zase bych si koupil 26ku takže tak

          0 0
          • Milvus888  

            já shrnu svoje pocity z 29 , je to větší pohodlí , jede to tak že prostě o ničem nevíš , možná že to fakt jede i rychleji .. to nevím , ale nevím jestli je to pro mě to pravé , 26 je rozhodně živější a zábavnější..

            0 0
        • 159753  

          podle mých otestovaných zkušeností, by o 29" měli přemýšlet lidé od cca 180ti cm..jinak jsou na to kolo prostě malí..(neříkám, že tento názor ale musí pokrývat 100% populace menší jak 180, tvrdím to s určitou rezervou)

          a o fullu 29" by mělo přemýšlet podle mého ještě méně lidí

          0 0
      • michalscupak  

        Jo tak na Ninety-six v karbonu nevypada spatne… ale ninety-nine je celkem těžká (hlavně rám)

        0 0
        • michalscupak  

          co z těchto dvou … jetý TREK TOP FUEL 9.7 2011 nebo novou MERIDU NINETY-SIX CARBON XT-D 2012 za stejné peníze ??

          0 0
    • wilda81  

      Přis**u se.

      Nemáte někdo zajímavý tip na (ideálně dámského) trail fulla do 35k? Rám cca 19" (183cm).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.