nový FS (100/100 nebo vyšší?) - Ghost RT Actium 5700 (2011)

23 nepřečtených
  • WhiteB1

    Ahoj

    potřeboval bych od zkušenějších poradit s výběrem kola…už asi 2 roky pokukuju po novém kolu a teď s dokončením studií zřejmě přichází ten správný čas…

    Sháním kolo do všech podmínek. Mám rád terén, ale ne žádnej extrém, často ale jedu i delší vyjížďky. Když to jde, vyhýbám se asfaltu a zajíždím na polňačky bo do lesa. Mám 92kg a 190 cm (s kratšíma nohama), jsem sportovní postavy.

    do teď jsem jezdil HT a mé představy zpočátku k HT taky tíhly…dokud jsem si nepůjčil FS 100/100 (konkrétně Meridu Ninety-Nine XT-D). Byla to pro mě příjemná změna a tak pokukuju po něčem podobným s cenou pokud možno do 40.000,–

    zatím jsem vybíral zejména ze zdvihů 100/100 zejména z důvodu mých častějších delších vejletů, kde se ne vždy dá sjet z asfaltu, na kterým chci bejt rychlej jako vítr:-), ale nemám žádný zkušenosti se 120/120, myslíte že by i tato variantra pro mě přicházela v úvahu?

    Zaujalo mne kolo Ghost RT Actium 5700 (2011), které bych mohl sehnat za cca 38.000,–

    http://www.ghost-bikes.cz/…um-5700–2011

    za stejnou cenu mi prodejce nabídl i letošní model (2012), ale loňský se mi líbí více vzhledově

    http://www.ghost-bikes.cz/…um-5700–2012

    pak je tu otázka, jestli se nevyplatí si připlatit nějakejch 5.000,– za Foxky a nevzít raději vyšší model: Ghost RT Actium 5900 (2012)

    http://www.ghost-bikes.cz/…um-5900–2012

    případně nějaké jiné kolo v podobné cenové relaci?

    díky za reakce

    0 0
    • newbie  

      tady máš shrnuté ty rozdíly ve zdvizích

      0 0
      • roman 3D  

        bych se divil kdyby se všichni řídili a cejtili to stejně jako Mlok, já teda rozdíl třeba Giant TranceX 120/127 mm oproti Meridě 96 100/96mm poznal po první vyjížce kdy jsem měl pocit (i průměrově) že se na Meridě neloudám a oproti TranceX to i jede za pedálem a i když jsem měl vidlici a tlumič mírně přefouklej tak ten vyšší zdvih byl takovej houpavej a línej oproti menším zdvihům (samozřejmě vliv má i geometrie jednotlivých rámů), každý soudruh to cítí jinak – nejlépe vyzkoušet na vlastní kůži než dát na praxi jednotlivých soudruhů a pak být nasranej

        0 0
        • newbie  

          jojo, jsem jen postnul jeden kvalifikovanej názor a předpokládal, že se jich tu sejde víc… a je fakt, že pokud WhiteB1 už zkusil chrtí 96, je asi nejlíp půjčit někde 120 až 140 a porovnat to na vlastní nohy a prdel :-)

          0 0
          • roman 3D  

            ještě mám i porovnání s Reignem a to byl houpavej lenoch, přechodem na TranceX se to hódně zlepšilo a projel jsem s ním všechno co s Reignem což už mám problém s Meridou 96 sjet, na druhou stranu v partě máme fulla jenom dva a tak je potřeba aby byl jezdivej a šel za pedálem, průměr mám tak o 1,5–2,5km vyšší než na kolech s větším zdvihem

            0 0
            • MlokCZ  

              Do hry budou vstupovat dva dost důležité vlivy:

              • jak kdo dobře kruhově šlape
              • jaký má kdo výkon

              Když se sejde kombinace výkonnější jezdec, který současně neumí šlapat, tak vyšší zdvih může být najednou peklo a vůbec mu to nepojede a nižší zdvih mu může v tomhle hodně pomoct.

              Já jsem přesně opačná kombinace. Výkon nic moc a přitom kruhově šlapu celkem slušně.

              0 0
              • roman 3D  

                co se týká výkonu/síly tam jsem v pohodě, jestli šlapu správně kruhově, asi ne, to neumím sám na sobě posoudit, každopádně mi je ještě dneska špatně když si vzpomenu kdy jsem měl jenom jedno kolo (bez HT) a to Reigna a co jsem musel všechno dělat abych ostatním v českým ráji a jizerkách stačil, dva dny po výkonu jsem se ještě nemohl na kolo ani podívat:-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já pravidelně střídám 150mm fully a celopevňáka (kde už znatelný rozdíl jak to jede mám) a jezdím s ostatními co skoro všichni jezdí vše na tom stejném kole. Někdo HTčko, někdo fulla, někdo nižší zdvih, někdo vyšší.

                  A moc to nemá vliv. Ti co jezdí lépe než já, tak jim nestačím ať si vezmu kolo jaké chci a prostě mi ujedou s prstem v nose.

                  Ti co jezdí podobně, tak tady je to na fullu jen o něco horší a sem tam mi pak nepatrně ujedou v neterénním kopci (a já jim zase někdy v terénu z kopce, i když zase jak komu a hlavně pak vždy ujíždím na hodně rozbitých rovinkách a tam někdy i dost) a když jedu na celopevňáku, tak jedeme zhruba nastejno.

                  A většinou se přizpůsobíme a mezi sebou ti podobně výkonní jedeme dle tempa ten den nejpomalejšího. Já stejně volím kolo dle trasy, takže je to ideální stav.

                  Když jsem jezdil 100mm fulla, tak to bylo asi úplně nejhorší. Neterénní výjezdy téměř totéž co 150mm fullu. Ale současně jsem výrazně zpomalil v rovinatých více rozbitých pasážích. Takže nepatrně lepší byl ten 100mm full jen na jezdivých trasách bez terénu, jenže tam je mnohem lepší celopevňák.

                  A ti výrazně výkonnější, ti jedou napřed, protože to se přizpůsobit nedá (aby buď ten slabší okamžitě nezdechnul nebo se ten rychlejší zase děsně netrápil pomalou jízdou).

                  Jediný případ, kdy jsem se fakt na dané trase trápil byl zrovna v Jizerkách když jsme jeli z Kořenova Ještěd a vyšlo to cca 90km/2700m nastoupáno s mixem terén, rychlé lesní cesty a asfalt. Sice jsem si užil pár sjezdů jak to super drželo, ale toho bylo příliš málo a na zbytku jsem se fakt trápil.

                  0 0
                • vasek80  

                  Ono i já začínám sledovat obrovský vliv kruhového šlapání. Když se snažím jet rychleji, tak se soustředím na šlapání a tlumič se takřka nehne a jakmile jedu pohodu kochací vyjížďku, tak do toho dupu a potom to lítá nahoru a dolů jak splašené.

                  Na ovládnutí kruhového šlapání se doporučujou válce, ale u fulla je to taková škola hrou.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Full je docela dobrý indikátor (i když na naučení zrovna ideálí nebude, to jsou válce rozhodně lepší).

                    Když jsem hodně unavený, tak někdy začnu šlapat jak do zelí, okamžitě se mi začne stavba houpat.

                    Soustředění na šlapání mi většinou naopak nepomáhá. To se snažím křečovitě vynutit lepší kruhové šlapání a dopadne to přesně naopak.

                    0 0
                    • scret  

                      ja pozoruji docela zajimavy jev… Jak se rika, ze full ti zlepsi kruhove slapani, tak u me je to presne naopak a pri presednuti na KHS slapu do kosticky jak blbec… Kdyz jezdim dlouho na KHSu, tak mam slapani do kruhu v poradku…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Já si nemyslím, že full zlepšuje kruhové šlapání. Jen umí dobře indikovat, když šlapeš blbě.

                        A může se to na fullu klidně zhoršovat jak píšeš. Tím jak pruží, tak mizí zpětná vazba typu poskakování na sedle (jako je u neodpružených kol) a jezdci to nevadí, když šlape blbě. Sice vidí, že se to o něco více pohupuje, ale to je dost lidem jedno.

                        0 0
                        • scret  

                          praveze na Reignu, ktery docela houpal, jsem se musel snazit rozumne slapat, obvzlast v kopcich…

                          Ale to houpani, ikdyz minimalni, naopak muze zhorsovat techniku slapani…

                          Tak jako tak stridam obe kola, coz je velka vyhoda…

                          0 0
          • MlokCZ  

            Ani to mu nemusí pomoct. 2006 co jsem s fully začínal jsem také zvolil 100mm a přišlo mi, že více zdvihu se moc houpe a nejede. Ten prvotní přechod na fulla je hodně zkreslující a navíc já tenkrát neměl k dispozici na vyzkoušený opravdu hodně dobře jedoucí vyšší zdvih poladěný podle mojich představ.

            0 0
        • MlokCZ  

          To já třeba pocitově také něco registruju u chrtího fullu, že se mi zdá, že to o něco lépe jede.

          Když pak ale srovnám více delších náročnějších tras odjetých na různém zdvihu, tak najednou téměř žádný rozdíl není – průměr žádný prokazatelný rozdíl mimo obvyklé výkyvy aktuálhího astavu organismu, žádná větší únava po dojetí na tom vyšším zdvihu.

          A když jsem oproti tomu na stejném fullu odjel tu trasu jednou na NN/RaR a jednou na HD trail/HD pace, tak najednou jasně měřitelný rozdíl a výrazně větší únava na těch HD.

          Oproti tomu na 29 celopevňáku už mám jednoznačně měřitelný (zajedu výrazně vyšší průměr a ještě jsem méně unavený, protože díky tomu vyššímu průměru to jedu už znatelně kratší dobu; samozřejmě to nesmí být trasa, která je celá náročný terénem a já budu na celopevňáku veklepaný jako řízek) a ne tak malý rozdíl oproti všem těm fullům.

          Všechna srovnání vždy dle tepáku na ± srovnatelných tepech. Takže žádná situace typu mám pocit, že nižší zdvih je rychlejší a tak to díky tomu i najednou více napálím (vyšší tepy).

          0 0
        • MlokCZ  

          A k Maestru x kruhové šlapání.

          Jel jsem vícekrát s lidmi co mají Maestro a se kterými jezdím jen jednou za uherský rok.

          A viděl jsem i jak se pod dotyčným houpal Anthem jako blázen. O velký výkon v tomto případě nešlo, když jsem s ním jel stejné tempo.

          0 0
    • vasek80  

      Mám Ghosta AMR 5700 rok 2010. Tedy FS 120/120

      Ghosty mají ve hodně podobné rámy pro RT i pro AMR. Váhově to asi bude +/- stejné. U Ghosta bych jednoznačně volil opět 120mm. Pokud bych chtěl kupovat 100mm, tak chci co nejlehčí chrtí tuhej rám, nejlépe s maestrem a poohlížel bych se třeba u Giantu nebo jinde.

      0 0
    • Smazaný účet  

      já koupil kolo 140/130 (předek zadek) napřed nadšení ale pak mi vadilo mi, že to na silnici skoro nejede – těžká kola, AM geometrie, houpavý tlumič, teréní pláště – to bych musel vyměnit půlku kola. Tak jsem koupil 110/110 a jsem nejvíc šťastnej – kolo krásně jede a v terénu toho taky dost pobere, limituje mě spíš hlava než kolo.

      zkus si někde půjčit kolo 120–140 mm a uvidíš jak se na tom budeš cítit, nikdy nevíš co tě bude bavit (jestli drtit km nebo lítat v terénu) a bez svých zkušeností to nezjistíš

      0 0
    • WhiteB1  

      díky všem za reakce…asi ještě vyzkouším nějaký 120/120

      Ještě ale dotaz k velikosti rámu…na Ghostu jsem ještě neseděl, ale byla mi doporučována vel. 52 cm (sám bych to asi i tak viděl), včera mi ale nějaký prodejce tvrdil, že od 185 cm by člověk mohl mít i 56 cm…?

      Jinak mě ještě posadili na CUBE AMS 110 RACE 2012 (vel. 20) a nějakej starší a levnější model vel. 22. Když zjistili, že mám rozpočet do 40k, tak mě dohazovali spíš ten levnější model v 22 a říkali, že tahle velikost je pro mě stejně lepší a tak nevím, jestli se tomu dá věřit…

      pocity: na 22 jsem byl nataženější, ale jelikož jsem na to zvyklej ze svýho současnýho HT, tak mi to nevadilo, spíš naopak. na druhou stranu když jsem se postavil nad rám vepředu u řidítek, tak na 2 prsty tam místo možná ani nebylo…

      20ka narovnanější, což by šlo vyřešit představcem a rovnejma řidítkama…

      máte teda někdo zkušenosti s velikostma rámů u CUBE?

      tu Meridu, co jsem testoval jsem měl půjčenou na 5 dní a ve velikosti 20 mi sedla úplně přesně (ale každej výrobce má ty velikosti asi jiný)

      jinak od CUBE se mi dost líbí AMS 110 PRO 2012, který bych mohl mít za 40.000,– (vel. 20), což je možná v porovnání s těma GHOSTama výhodnější? Co myslíte?

      http://www.cubebikes.cz/…ro-2012.html

      0 0
      • vasek80  

        Cube vs Ghost si budeš muset rozhodnout sám. Těžko někdo bude mít zkušenost s oběma a i pokud ano, tak v tom bude subjektivní ovlivnění a pocity. A tobě může sedět přesně to obrácené.

        Každopádně obe budou perfektní kola a volil bych srdcem né rozumem. Já sám bych se těžko rozhodoval.

        Jinak k velikosti, mám 180cm a 48 a je akorát.

        0 0
      • MlokCZ  

        Jestli máš jakékoliv místo nad horní rámovkou i vepředu u řídítek, tak to je u fullu naopak paráde.

        To menší postavy vůbec nemají šanci. Já mám na všech fullech úplně u hlavové trubky místa asi tak –5cm :-)

        Přitom tam kde to je potřeba mám místa zejména na jednom z fullu opravdu dost, jak je horní rámovka snížená.

        Rozdhodni se především dle délky rámu, aby byla ok. A o něco kratší představec fullu jedině prospěje, takže je lepší spíše delší rám a případně zkracovat představec než opačně.

        0 0
        • WhiteB1  

          aha, to jsem nevěděl, díky

          ještě to teda asi testnu

          0 0
        • camlost  

          jestli ti vyhovovala Merida, najdi si / změř délku toho rámu a velikost jiného rámu vyber podle ní.

          (já bych do kritérií pro výběr zařadil ještě aspoň úhel hlavové trubky, ale třeba ti různé úhly tolik nevadí)

          EDIT: pardon, špatně zařazeno :-/

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.