Výber celoodpruženého bicykla pre turistiku

56 nepřečtených
  • jaroh

    Nejakých 20 rokov jazdím na hardtaili, ale pomaly začínam s pribúdajúcim vekom uvažovať o celoodpruženom bicykli, najmä kvôli pohodliu na dlhých celodenných túrach. Bohužiaľ sa však nevyznám v tých mnohých kategóriách bicyklov a tak by som sa chcel spýtať, na akú kategóriu bicyklov by som sa mal zamerať, keď teda chcem celopéro najmä na dlhé celodenné turistické výjazdy? Čo za parametre mám sledovať? Zdvihy? Konštrukciu odpruženia? Čím sa vlastne odlišuje „turistický“ celodopružený bicykel od iných – športových, zjazdárskych a pod.?

    Moje požiadavky predbežne sú:

    • zabezpečenie pohodlia na celodenných výletoch po lesných a poľnýchcestách a chodníkoch, nepotrebujem pritom žiadne špeciálne vlastnosti prezjazdy, skoky, bikeparky a pod., nič z toho nerobím; čistá klasickácyklo­turistika v prírode;
    • úplne pevná zadná stavba po zamknutí zadného odpruženia, tedanapríklad aby sa to všelijako nepohupovalo a nepérovalo, keď šlapem poasfaltke po rovine či do kopca;
    • spoľahlivosť (a teda asi čo najjednoduchšia konštrukcia);
    • cena do 2.000 €, pričom mi ide hlavne o kvalitný rám a odpruženie,ostatné komponenty môžem postupne meniť k lepšiemu.

    Inak, vzhľadom na môj zjav (198cm/120–130 kg podľa ročného obdobia :-) to bude niečo 29-palcové a čo najpevnejšej konštrukcie.

    Momentálne jazdím Specialized Rockhopper a som s ním na moje účely spokojný, teda až na absenciu zadného odpruženia.

    V tomto okamihu nehľadám tipy na konkrétne bicykle, ale skôr tipy, na čo sa zamerať pri ďalšom hľadaní a výbere. Ak konkrétne bicykle, tak skôr iba ako príklady…

    (Áno, prešiel som si staršie vlákna :-)

    0 0
    • newbie  
      • z toho, co jsi napsal, to vypadá na zdvihy 120–140 mm
      • rozhodnutí, jestli 26 nebo 29, musíš sám… určením i tvým„zjavom“ to vypadá celkem jasně pro 29, ale rozpočet 2k EUR ti zasenabídku 29 fullů dost omezí
      • spolehlivost u fullů záleží spíš na konkrétním provedeníčepů/va­hadel daného modelu, než na jednoduchosti konstrukce
      • :-) mít limit o kousek výš, doporučím bez váhání a výhrad svůjNiner, který je pro tohle použití myslím hooodně dobrej
      0 0
      • jaroh  

        Hmm, s limitom by som predbežne nerád išiel vyššie, aj keď chápem, že by to bolo dobré. Ale zase možno by som vedel vystihnúť nejaký výpredaj alebo sa dohodnúť s predajcom … Svoj posledný bicykel som kupoval vo Viedni za dosť lepšiu cenu, než by som ho kupoval o 60 bližšie, v Bratislave :-)

        Na Ninery som zatiaľ získal dobré referencie, ale pri nich sa ceny hýbu úplne inde :-(

        0 0
      • pavlik6022  

        píše že bude jezdi cykloturistiku po polňačkách, žádné sjezdy a prasení – zdvihy 120–140 jsou na tento styl ježdění celkem mimo- Bohatě mu na toto musí stačit XC full na 100mm zdvizích

        0 0
        • newbie  

          turistika „po lesných a poľných cestách a chodníkoch“… :-) v tomhle kontextu je slovenský chodník to samé co česká stezka a anglický trail

          jezdím to samé, mám 29" fulla na 120 mm, kdybych kupoval teď, bral bych raději na 140… pokud nechrtím a negramařím (což předpokládám zakladatel se 130 kily taky nedělá), nevidím pro omezení zdvihu na 100 vůbec žádný důvod

          0 0
          • pavlik6022  

            S jídlem roste chuť – začínal jsem taky na 100/100 , teď 150/150 – je to o preferencích každého soudruha

            0 0
            • jaroh  

              Hmm, to vyzerá tak, že si najprv nejaké bicykle požičiam, aby som si zistil, v čom je rozdiel medzi 100/100 a 150/150 a až potom budem vyberať konkrétnejšie.

              Ale v čom ešte inom (okrem zdvihov) sa „turistický“ bicykel odlišuje od iného?

              0 0
              • WEGO  

                Tak tak. Vyzkoušej a budeš chytřejší. Já osobně se myslím že na tvých 130 Kg je 100/100 málo. 120/120 bude lepší a nebo těch 140/140. Víc už bych na to co chceš jezdit nebral.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jak souvisí hmotnost jezdce se zdvihem?

                  0 0
                  • jaroh  

                    Jej, dobrá otázka, vlastne pre mňa asi jedna z najfundamen­tálnejších :-) Zaujíma ma odpoveď…

                    Ak chápem dobre Mloka, tak nesúvisí nijako?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Přesně tak. Může být maximálně potřeba trošku odlišný průběh, to se ale více liší stylem jízdy a stejně tohle nezáleží na zdvihu, ale na konkrétní stavbě a tlumiči.

                      A pak si kontrolovat přepákovací poměr, tedy aby nedošlo k problému, že maximální tlak tlumiče nebude stačit. Opět to ale nijak nesouvisí se zdvihem.

                      0 0
                  • WEGO  

                    Když ti 130 kilový chlap skočí z většího patníku apod. a dostane se nadoraz se zdvihem vidlice (ne přesně na 100mm, ale síla nárazu bude větší – čili 100mm a rána, protože dál to už nejde… tak si myslím, že pro nohy vidlice to není nic co by jim prospívalo). Jak to je se zadní stavbou netuším, jsem zatím čistokrevný HTčkář – za vysvětlení budu jen rád :)

                    0 0
                    • jaroh  

                      Wego, ja mám teraz RS Tora pružinovú (!), aj keď s čiernou, teda najsilnejšou pružinou a ani netuším, na aký zdvih ju mám nastavenú (má to rozpätie 80–120 mm, ale asi mám tú nastavovaciu korunku ulomenú a podľa mňa to mám nastavené niekde v strede) a aj keď je tá vidla stále dosť mäkká, tak si nepamätám, že by som ju niekedy cvakol až na doraz a to ju už jazdím piatu sezónu a veru v zjazdoch po lesných poľných cestách sa nejako moc nekrotím… Takže taký štýl jazdy, pri ktorom by som nejako likvidoval prednú vidlu (napr. skok z pätníka), u mňa asi nehrozí … :-)

                      0 0
                      • WEGO  

                        Vpohodě, já se nepřu, jen jsem to publikoval dle mých poznatků – chápu, že každý má individuální způsob jízdy – navíc ,,když dva dělají totéž, není to totéž'' :)

                        Jinak rozhodnutí pro 29 schvaluji všemi deseti. Jsem o 4cm menší než ty (čili 194cm) a mám prvou 29 sice HT, ale paráda. Fulla mám v plánu tak za 2, 3 sezony a nejspíš opět v 29tce možná v 27,5 (650b nebo jak to je) – ale popravdě jsem na 27,5 palcového fulla ještě nenarazil :(

                        Jinak přeji dobrý výběr a mnoho šťastných kiláků !

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      To je blbost. Hmotnost nijak nesouvisí s chozením na doraz. Tedy beru jako samozřejmost, že každý má vidlici/tlumič vhodně nafoukanou na svojí hmotnost.

                      Tohle ovlivňuje hlavně styl jízdy, kde se může stát, že pro hodně agresivní styl budeš mít málo progresivní stavbu/vidlici/tlu­mič a budeš chodit po dorazech nebo když přifoukáš abys nechodil, tak přijdeš skoro nebo úplně o sag a zabiješ chod první části zdvihu.

                      Při vhodném výběru průběhu (to nesouvisí se zdvihem) nebude na doraz chodit nikdo, zcela nezávisle na hmotnosti.

                      Pro nohy vidlice (a nejen pro nohy vidlice) to bude při těžším jezdci vždy větší záhul i když nebude chodit na doraz. Takže by měl vybírat vidlice/rámy tužší. Tohle ale moc nezáleží na zdvihu když se bavíme v kategorii do 150mm tedy pořád jsou to vše vidlice 32mm.

                      V reálu to může být spíš naopak. Na 100mm díky nižšímu zdvihu půjde pořídit tužší a odolnější vidlice než pro 140–150mm.

                      0 0
                      • WEGO  

                        Já jen že mám podobnou výšku jako zakladatel a váhu 110 kg a když jsem skákal z většího patníku (cca 30cm) tak jsem se dostal se zdvihem asi do 80–90mm (vzduchová vidlice – 120mm zdvih – nafoukaná na hmotnost 115kg). Imho je 100/100 stejně málo :) radši 120/120? (zadní nevím – nerozumím) a mít těch 20mm jako ,,rezervu'' – navíc jak tu již bylo psáno s jídlem roste chuť – takže časem těch 100mm může být málo a ze 100 na 120mm to ,,půjde'' těžko – kdežto naopak to už nějak poštelovat půjde a rozdíl v hmotnosti je zanedbatelný – navíc hromotluci jako já a zakladatel hmotnosti máme v paži :)

                        Ale nic se nesnažím vnucovat – každý at si vybere co mu k jeho stylu jízdy sedí nejlépe – proto doporučuji vyzkoušet kola s různými zdvihy – projet je a rozhodnout se na základě pocitů – nic lepšího není / nebylo / nebude :)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Vidlice se nefouká dle tabulek, ale pro konkrétního jezdce dle jeho stylu, geometrie kola, atd.

                          Dostat 120mm na 80–90mm při 30cm skoku je naopak dost málo, to bys takhle nafoukanou vidlici nedostal na doraz nikdy ani náznakem (těch posledních 30mm je už dost progresivních). Na 120mm jsem jezdil Rebu a tu jsem při podobné situaci při vhodném nafoukání pro moje ježdění poslal tedy do zdvihu více, tak kolem 100–110mm a to mám 70kg (samozřejmě záleží jak se skočí, jak moc přes zadní/přední/obě).

                          100mm zdvih bych osobně nebral, to jsem psal níže, ale ne kvůli hmotnosti.

                          Poštelovat na nižší zdvih to naopak u fullu moc nepůjde. Snížit vidlici sice není problém, ale to pak rozhodí geometrii.

                          0 0
        • Necris  

          120 mm nikoho v turistice celkem neomezuje.

          0 0
      • iceek  

        Stejne jako ostatnim se mi zda 120–140 mm zbytecne moc. Videl bych to 100 nebo 120 mm, vic ne.

        0 0
        • MlokCZ  

          Stejně jako ostatním mi 100mm přijde pro nezávodní ježdění zbytečně málo. Dobře vybrané kolo se 120–140mm jede takřka stejně jako 100mm full. Váhově se to také liší minimálně (pořád stejná kategorie 32mm vidlic, rámy se liší hmotností minimálně, zbytek je stejný a volí se dle použití).

          Rozdíl v terénu je ale oproti tomu obrovský (mezi 100×140mm). A je to sakra znát i při právě ne technických šlapavějších trošku rozbitějších pasážích. Vyšší zdvih umožní jet mnohem více věcí v sedle.

          U vyššího zdvihu vidím jediné dvě nevýhody oproti 100mm:

          • ve stoje to bere energie už více, tady ale ani 100mm full není ideálnía na užívání si častého dupání ze sedla je lepší HTčko a nejlépecelopevňák; v sedě při dobré volbě stavby pohoda a třeba moje Stereo jdeza pedálem lépe než např. chrtí Spark s nižším zdvihem (srovnávámoboje bez omezováním tlumičem)
          • o trošku větší projev změny sagů do výjezdu, což ale pokud někomuvadí, tak není problém kompenzovat vidlicí se snižováním zdvihu a pak jeto ve výsledku lepší než 100mm bez snižování

          PS: Jezdil jsem dlouhodobě dvakrát 100mm fulla. Kdysi dávno jsem na něm začínal a pak jsem ho měl ještě nedávno postavený jako jezdivější alternativu ke 150mm fullu.

          A právě po tom dlouhodobějším střídání 100mm x 140–150mm full jsem došel k tomu, že na nezávodní ježdění ten nižší zdvih vůbec nic nepřináší ale přitom hodně ztrácí. A na chrcení to stejně není vůbec ono, na tom mám 29 celopevňák.

          0 0
          • jaroh  

            OK, díky. Na MTB jazdím v stoji minimálne, všetko jazdím v sede a keď to už nejde, tak tlačím. V stoji idem minimálne.

            Takže sa pozerať zhruba po 120 mm. OK.

            Ale priznám sa, že ma netrápi ani tak zdvih prednej vidlice, tam by som rozdiel medzi 100 mm a 120 mm nevidel až tak dramaticky (teda aspoň na základe nedlhých požičaní bikov zo vzduchovou vidlou, ja sám mám ešte stále Toru s čiernou pružinou a síce je na mňa mäkká,. ale zase nejako to neprežívam, dokonca ona má prestaviteľný zdvih, ale už asi dva roky som to nemenil a ani neviem, na koľko to mám teraz nastavené). Pri fulle ma skôr trápi ten zadný tlmič, o tom nič neviem a preto sa takto všelijako vypytujem. A či sa mýlim a predná vidla má nejaký vplyv napríklad aj na prípadné pohupovanie zadnej stavby pri pedálovaní?

            0 0
          • krokus  

            Ahoj Mloku, jen se tě chci zeptat, jestli jsi na Sparku jel, nebo jen vycházíš z toho, co jsem tu na fóru psal já (a možná i další?). Pokud platí první možnost, jaký byl na kole tlumič?

            Na Sparku jezdím už dva roky, Stereo jsem si krátce vyzkoušel na Test festu.

            Posoudit ochotu „jít za pedálem“ u obou kol si netroufám, faktem ale je, je většina XC fullů, které jsem zkoušel (např. Anthem X, SC Blur), šla za pedálem líp než Spark. Na druhou stranu, žádný z těch fullů nebyl tak pohodlný jako Spark. Dokonce bych řekl, že Spark je v určitých situacích pohodlnější než AM fully s výraznějším zamykáním zadní stavby (Reign, GT Force). Mluvím tedy o Sparku s neoriginálním tlumičem – používám X-fusion O2 PVA (nejčastěji propedal 1). S tlumičem Nude se zadní stavba při šlapání pohybuje víc, ale kolo je kupodivu míň pohodlné.

            0 0
            • MlokCZ  

              Samozřejmě jsem Sparka jel a to s DT tlumičem a Nude tlumičem. Spark je jeden z nejhoupavější fullů, co jsem kdy jel. Ani ani na něm jsem neměl problém. Jen tím chci ukázat, že na zdvihu při dobré volbě stavby při jízdě v sedle moc nezáleží (co se týká pohupování zadní stavby).

              Třeba AMS Pro je cca stejně houpavé při šlapání jako Stereo a také je to chrtí full a má 100mm.

              Stereo beru novější (2009+) a s RP23 s VT M a malou komorou. Starší Stereo houpalo o něco více, ale také žehlilo o něco lépe.

              Třeba AMS 150tka v originále s RP23 s VT F (tedy komprese na max), tak jde excelentně za pedálem a téměř se ani nehne při šlapání v sedle (při vypnutém propedalu). Ale také už ten tlumič omezuje stavbu moc a výrazně hůře to žehlí. Taky už tam mám VT L (nejemnší komprese). Tak už to trošku houpe, ale zase už výborně žehlí.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ještě doplním, že citlivost je u Sparku zase díky tomu opravdu výborná.

                A citlivý nezamykací nižší zdvih je opravdu často pohodlnější než vyšší zamykací zdvih.

                Výrazně zamykací stavby ale vyloženě nesnáším. To Stereo rozhodně není. Stereo (novější) se sice nezamyká při šlapání, ale supercitlivé zase také rozhodně není (třeba ten Spark je mírně citlivější).

                0 0
              • MlokCZ  

                Sparky mi tu teď jezdí v okolí dva kousky, zkoušel jsem jeden z nich zrovna nedávno (ten byl s DT tlumičem).

                0 0
                • krokus  

                  Chod zadní stavby s tlumičem X-fusion je o dost jiný než s Nudem. Při PP1 se tlumič při šlapání pohupuje znatelně méně, zato ale ochotněji chodí do zdvihu. Chod zadní stavby je takový sametovější. Bude znít divně, ale na pohodlnějším fullu jsem asi nikdy nejel, a to jsem vyzkoušel i docela dost AM fullů. Některé zadní stavby byly co do pohodlnosti srovnatelné – např. právě Stereo, pokud si dobře vzpomínám. Samozřejmě v hodně rozbitém sjezdu je limitující nízký zdvih zadní stavby (daleko víc ale omezuje nízký zdvih vidlice). Daní za vysoké pohodlí je samozřejmě menší ochota „jít za pedálem“. Trochu ale pomáhá propedal, jak jsem psal.

                  Docela by mě zajímalo, jak by Spark fungoval s RP23. X-fusion je docela dost progresivní – poslední cca 0,5 cm na tlumiči jsem nikdy nevyužil. Bude to ale možná tím, že jezdím dost opatrně.

                  Vyzkoušel jsem si nedávno nového Sparka. Byl jsem zvědavý, jestli je pravda, že houpavost nového modelu je menší. Podle mě není – nepozoroval jsem rozdíl.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    U Sterea hodně záleží jestli jsi jel starší (do 2008 včetně nebo novější.

                    To starší je nejpohodlnější full co jsem kdy vyzkoušel s omezením do 150mm zdvihu. A to mělo psaných dokonce nejdříve jen 130mm, pak ho přeznačili pro 2008 na 140mm, reálně ale chodilo dokonce 150mm.

                    Jako vždy to ale bylo něco za něco. Pro někoho by se už možná moc propadalo do zdvihu (konec byl trochu progresivnější, takže pro trošku agresivnější jízdu problém nebyl).

                    A pak ve výjezdech se hodně projevovalo zvýšení sagu na tlumiči (to je právě dané tím průběhem), takže bez snižování na vidlici to skoro ani nešlo.

                    A muselo být s vhodným tlumičem. Originálně tam byl RP23 s compression tune max. a s tím to bylo zabité, citlivost šla úplně do háje.

                    Novější Stereo je už pohodlné méně a to z více důvodů. Má už reálných 140mm, takže pár mm šlo pryč. Pak má trochu odlišný průběh. Pořád je ale pohodlné hodně slušně ve srovnání s konkurencí.

                    Zase oproti staršímu Stereu už tam není takový nárůst sagu ve výjezdu (tedy pokud to není s HV komorou, s tou se to nechovalo dobře) a jde o trošku lépe za pedálem.

                    Ono obecně při testování co se kde namane je problém v tom, že hrozně moc fullu má dnes při použití RP23 velocity tune max nebo compression tune max a to zabije každý full.

                    0 0
    • PatrikL  

      aj by som odporučil http://www.cannondale-bikes.cz/…29-er-alloy4?… , keby neberiem do úvahy totálnu nedostupnosť a prístup výrobcu :D A neviem či by geo sadla. Terajší bike je aký ročník a v akej veľkosti?

      Vzhľadom na jednoduchosť konštrukcie napríklad http://salsacycles.com/…s/spearfish/ , dostupné sú aj rámy za celkom fajn ceny.

      Potom je celkom fajn si pozrieť tento zoznam http://www.mtb-news.de/…owthread.php?… , je tam kopa možností.

      Alebo teda RB IQ :D

      0 0
      • jaroh  

        Terajší Rockhopper je 23-palcový rám (najväčší, aký sa vyrába), ročník 2007.

        Hmm, to fórum je teda dosť obsiahle, idem sa doň ponoriť, snáď bude google translate dostatočný, keďže po nemecky neviem skoro ani slovo :-)

        0 0
      • jaroh  

        Inak, ten RB IQ ma celkom oslovuje http://www.rb-bike.cz/…19/78/iq-ram#… akurát sa zdá byť kratší (horizontal to tube 64 cm) ako ten Rockhopper čo mám (66 cm) a ten je už s dåžkou tak na hrane…

        0 0
        • PatrikL  

          ahaaa no 23" a specialized to zaručuje dosť veľkú dåžku :)

          niečo málo nad 64cm má napríklad http://www.konaworld.com/…spension.cfm?… , rám by bol fajn (pevná os vzadu a tapered hlavovka je napríklad upgrade oproti rb iq, pomôže aj vahadlo :D ).

          Cenovka je príjemná, MOC je 1700€ asi a 10–15% dole by hádam predajca dal dole :)

          na mtb-news je toho dosť popísaného, držím palce :) Ono tých 29" fullov je teraz veľmi veľa, len geometria a dostupnosť bude asi najväčší problém…

          0 0
          • jaroh  

            No, to je mi jasné a je to o to ťažšie, že si ten bicykel chcem pred kúpou vyskúšať…

            V čom je lepšia tapered hlavové zloženie od obyčajného?

            V čom je výhoda vahadla?

            0 0
            • PatrikL  

              tapered hlavovka aj to vahadlo – pomôže v tuhosti. Tapered hlavovka tiež zaručí kompatibilitu s väčším množstvom vidlíc :)

              0 0
    • vsn  

      Camber29

      0 0
      • jaroh  

        Nejaké špeciálne zdôvodnenie pre ten Camber? Vyhovuje typovo tým mojim požiadavkám? Ako je to napríklad s pevnosťou zadnej stavby, keď zamknem tlmič?

        0 0
        • vsn  

          tak tlumič má tři polohy open (camber comp29 a vejš), pro pedal a lock tak by to moc pružit nemělo … jinak je to pohodlný turistický kolo na výlety :) až bude někde testovačka tak to vyzkoušej

          0 0
          • jaroh  

            Díky. Dám si ho do širšieho výberu, lebo podľa technických údajov vyzerá byť dosť dlhý…

            0 0
    • camlost  

      na svém stávajícím kole vozíš na ty „dlhé celodenné turistické výjazdy“ nějaká zavazadla? (ptám se, protože na fulla pravděpodobně nepůjde dát nosič, tak aby tě to nepřekvapilo)

      já jezdím „na lehko“, tzn. jen to, co se vejde do dresu.

      0 0
      • jaroh  

        Nie, na MTB jazdím s cyklobatohom, takže na biku nemám nič a ani nepočítam, že by som niekedy.

        0 0
        • camlost  

          v tom případě bych navrhoval dívat po zdvihu cca 100/100 mm.

          velká kola tolik nezapadávají do nerovností a na polních a lesních cestách zřejmě nebude moc kořenů nebo jiných „velkých“ překážek, které by vyžadovaly 150 mm zdvihu, čili těch 100 mm se mi zdá dostatečných.

          v nějakém vláknu o 29kách se tu probírala tuhost kol, zda je pevná osa přínosem, zda pomůže tuhosti tapered hlavová trubka. zkus potrápit místní vyhledávání. :-)

          0 0
    • jaroh  

      Tak to zatiaľ zhrniem: po prečítaní iných fór a po radách od Vás skúsim predbežne pohľadať bike:

      • zdvihy 100/100 až 120/120
      • 29-palcové kolesá
      • možnosť vyskúšania pred kúpou (buď v obchode alebo na nejakejpredvád­začke).

      Ako som už napísal, komponentové zloženie nie je až také rozhodujúce, keďže postupne môžem jednotlivé diely meniť za lepšie (tak to robím na každom bicykli, čo mám). Ale aj tak ostáva požiadavka, aby zadný tlmič bol schopný čo najpevnejšie zamknúť zadnú stavbu, aby sa nepohupovala pri pedálovaní (teda neviem, to je vlastnosť tlmiča alebo konštrukcie pruženia?)

      V čom inom, okrem zdvihov, sa ešte môže turistický full odlišovať od „športového“?

      Samozrejme, musím hľadať čo najväčšie rámy, čo je inak v našich končinách niekedy aj problém, pretože obchodníci dosť vytesnujú nekonfekčné veľkosti (nielen pri bicykloch :-).

      0 0
      • Smazaný účet  

        gary fisher má pěkný 29ky, mrkl bych tam.

        K tomu zamčení. Pevné zamčení se na zadním tlumiči téměř nepoužívá (při nájezdu do díry by se mohla poškodit zadní stavba) používá se propedal – přitvrzení tlumiče, je to takový skoro lock ale tlumič se při nárazu otevře a propruží. Např. tlumič fox rp23 má 3 nastavení síly otevření a už na 2jku je to na mém kole poznat dost. 3jka se rovná skoro pevný lock. Podobný systém používají i ostatní výrobci tlumičů.

        jinak u sportovního fulla máš většinou představec otočený dolů a důraz je kladen na co nejnižší hmotnost, stejné kolo můžeš použít i na rekreační ježdění jen si drobné detaily upravíš podle sebe (a asi i podle své váhy, protože 70kg závodník může vozit méně bytelné komponenty než ty).

        0 0
      • Motyll  

        Trek Superfly 100 AL

        0 0
        • marapara  

          Na tom jsem se zkusil projet na koštu kol rok nebo 2 roky zpátky. Hrůza, něco tak líného jsem snad ještě nejel. Sice z kopce to byl tank, ale jinak dřina, dřina, dřina, nejede to a nepojede.

          0 0
          • marapara  

            Tak byl to RumbleFish. To je ale v podstatě identický bajk, jen má o 1 cm zdvihu míň než RF, systém je naprosto totožný, takže bych to viděl velmi podobně s tou hrůzou.

            0 0
    • jaroh  

      Kua, ako sa tomto fóre posiela súkromná správa?

      0 0
      • Lišák  

        Mailem :-)

        0 0
        • jaroh  

          Kua, a ako zistím mailovú adresu nejakého užívateľa? (sorry za off topic, aj keď v mojej vlastnej téme :-)

          0 0
          • Lišák  

            Pokud ji mají uživatelé povolenou, tak je v profilu. Profil otevřeš kliknutím na nick uživatele.

            Je mě mrzí, že admin má základní nastavení mail nezobrazovat a můžeš ho povolit. Dost lidí si to neuvědomí a nemá ho zobrazován. Kdyby to bylo naopak, bylo by to lepší. Myslím, že těch, co tady chtějí být v totální anonymitě, moc není.

            0 0
    • Mirek_29  

      PELLS F9 RACE

      kona hei hei 29

      ROCK MACHINE TSUNAMI F90

      Norco shinobi

      GT Sensor 9R Expert

      0 0
      • PatrikL  

        pells a rm (+pár iných značiek) si neuvedomili že niekto potrebuje aj väčší rám ako 20", alebo taký nenašli v katalógu :)

        0 0
        • Mirek_29  

          mám 181cm fula na 29er a velikost rámu je 16,5 HT jsem jezdil 17 a na 26TH jsem měl 20 tak že ono to asi nebude v rámu ale v pocitu.

          0 0
    • šimlos  

      Já bych doporučil pro Tvé účely Giant Trance X4 nebo X5. Solidní a pohodlný bike na celodenní pohodový vyjížďky.

      0 0
    • jaroh  

      Tak ďalšie, večerné zhrnutie :-)

      Zameriam sa primárne na 120/120 mm a musím si trochu naštudovať a podľa možností vyskúšať tie zadné pruženia a short-list si urobiť až potom.

      So skúšaním to bude ťažšie, lebo väčšie rámy sa testovacích dňoch asi moc nenosia. Napríklad http://www.bikefest.sk/bike-testy/ – najväčšie rámy sú tam 21 palcov, resp. L :-(

      0 0
      • PatrikL  

        zajtra sú v BA nejaké na testovanie, spark scalpel a anthem XL 29" :D

        120mm a do tej ceny – to značne uberie z možností, celkom blízko k HT po zamknutí by mohol byť napríklad http://www.gtbicycles.cz/…ensor9relite?… (len je trochu krátky) :)

        0 0
        • PatrikL  

          tak som bol otestovať http://www.cannondale-bikes.cz/…9-er-carbon2

          http://www.giant-bicycles.com/…10118/51775/

          http://www.scottmtb.cz/…rk-29-elite/ (v poradí v akom som testoval, alebo aj podľa ceny to sedí :) )

          Stručné zhrnutie: najdrahší najlepší, najlacnejší najhorší :)

          Ten spark bol pre mňa zabitý kvôli plášťom (nedržali podľa mojich predstáv a boli pomalé), radenie bolo najhoršie (celkovo na moju testovaciu trasu o dosť lepšie sadol 2-prevodník, takže aj 3-prevodník som tam bral ako nevýhodu). Najväčšie prekvapenie boli riadítka a predstavec, taká kombinácia aká tam bola, to bolo pre mňa peklo :) Ako striedam dosť veľa bicyklov s totálne rôznymi geometriami, ale taký vyslovene nepríjemný pocit spojený s miernou bolesťou pri šlapaní do kopca som ešte nezažil :D Samozrejme tieto vypísané veci patria do kategórie „ľahko vymeniteľných“, takže doladiť by sa to dalo.

          Celkovo sa na všetkých išlo fajn do kopca (spark bol najpomalší kvôli tým spomínaným veciam), z kopca po veľmi ľahkom teréne (taký obľubujem) tiež plná spokojnosť :) 100mm+veľké kolesá, to mi bohate stačilo.

          Na giante bola cítiť dlhšia zadná stavba, ale až taký problém by som v tom nevidel.

          Taká blbosť na záver: 1.5" (cannondale) ståpik a 1.5–1 1/4" ståpik (giant) vyzerali o dosť lepšie ako ten 1.5–1 1/8 čo mal scott :D Teda myslím celok horná časť+predstavec.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.