Nove plaste mtb 29 - Ikon, Race King a pod...

71 nepřečtených
  • Czechmate87

    dosud mam na kole Maxxis Ikony. Zakladni od koupi kola. V teto souvislosti bych chtel probrat, na co prejit pri vymene. Jestli Ikony ve predu i vzadu, nebo neco jineho jako Continental Race King, nebo nejaka kombinace jako Ikon/Ardent a pod? Rad bych se vesel do cca 2000 za oba.

    A poddotaz – Maxxisy maji obecne nizsi TPI – casto jen kolem 60. Je to problem? Obecne se rika, cim vyssi tim lepsi.

    Diky.

    • Czechmate87  

      Doplnim – jezdim kombinaci:

      Po Praze do prace – takze rychle plaste

      Plus i v prirode lehci traily, nenarocne singletracky

    • RUSH  

      Jezdil jsem Schwalbe RaR a NN, Specialized Fast track a Rubeny. Pokud chceš změnu, pak Fast track mohu doporučit.

      Já teď používám Ikon dozadu a Ardent Race vepředu. Cenově jsou lepší než FastTrak, tedy v provedení EXO – ochrana boků, Odolnost je naprosto v pohodě na XC/maraton. Používám s mlékem NoTubes.

    • MartinKun  

      Ja jezdim momentalne ardent race/ikon verze EXO TR. A musim rict ze jsem spokojeny.

    • Wiggle  

      Vittoria Mezcal je taky dobrej, rychlej plast – https://www.vittoria.com/…country.html

    • Hadato  

      Na dojíždění do práce po šotolině/asfaltu bych volil Race Kingy. Ta nejnovější verze Protection má jeden z nejnižších valivých odporů, viz https://www.bicyclerollingresistance.com/…tection-2020 .

      • milan.v  

        No jo, ale jestli dobře vidím doplnění, tak je tady zase požadavek na „univerzální“ plášť, který bude frčet a zároveň se neztratí na trailu, lehčím, ale trailu…

        • Gwaihir  

          Tak to je samozřejmě evergreen. Kdo by to nechtěl? A každé dva měsíce je třeba ověřit, jestli není něco nového :)

          • milan.v  

            ;o)

          • Slavik  

            Vždyť je to vlhký sen každého bikera. Pláště rychlé nehlučné na asfaltu, co podrží v blátě, odolné proti píchnutí, nájezd min. 10 tis. Km, lehké a v ceně do 3 stovek… :-)

            • Czechmate87  

              Hele, tak naivni fakt nejsem. Jde mi primarne o rychlost ale abych nebyl jak na panvi namasteny maslem kdyz sjedu do terenu. Vubec necekam najezd 10k ani cenu do tri stovek. Cekam, ze za ty plaste dam 8–11 stovek / kus

        • Hadato  

          Dovolím si tvrdit, že lehčím trail ten plášť rozhodně zvládne. Na předek by byl asi fajn trochu agresivnější vzorek, nicméně i tam je ten Race King celkem v pohodě, pokud je dobře nahuštěn (alespoň na traily typu Jedovnice, Mariánské údolí, atd.). Volil bych podle poměru dojíždění/trail.

        • Aussig  

          Cross King + Race King v prot a chilli se neztratí ani při trailovém ježdění. Navíc se dají sehnat za dobrej peníz.

          Kde stojí za hovno, je v mokru.

          • Tomas_82  

            Podle mě stojí za ..... v každé zatáčce mimo asfalt.

            • Aussig  

              Pláště jsou tak subjektivní záležitost že se nedivim. Každej si to musí vyzkoušet, je až moc faktorů co to ovlivní… směs, tloušťka, ráfek, tlak, geo kola a posez… bůh ví co ještě.

              Dlouho sem jezdil Schwalbe Ralph + Ron, za mě nevydrží při agresivní jízdě tolik.

              • Tomas_82  

                Já mám teď cca 1500km nasazeny Racing Ralf + Ray Evo a zatím spokojenost, drží dobře, jedou rychle. S výdrží u Schwalbe s tebou souhlasím že tolik nevydrží.

              • Karýk  

                Souhlas! Schwalbe Ralph + Ron nic moc nevydrží. Ani nemám tak problém se sjížděním plášťů, ale s jejich prorážením/ probodnutím a je v celku jedno jestli to je snake/ lite skin nebo performance. A když je dostaneš na novém kole.. přeci je nevyhodíš že?

                Otázkou za mě je – existuje něco lepšího?? Ideálně univerzál na XC/ traily i do závodů?

                (jezdím cca 1,5A, bezduš, ráfkama cinknu málokdy… už mi začíná srát. věčně to vycpávat „dynoplugama“)

                • Tomas_82  

                  Můžeš zkusit nový ralph + ray ve verzi evo, zatím z nich mám lepší pocit než ze starých. 1500km zatím bez defektu a pořád vypadají dobře.

            • mr.garisson  

              RK jsem vyzkoušel různé verze a jediná, která je fakt dobrá je se směsí chilli. Ralph na předek a takhle jezdím suché závody 24h nebo nemazlavé. Pak teda když už nastne bod zlomu, tak v depu přezouvám za druhou sadu a tam vozím RR na předek a vzadu NN. Je to prostě subjektivní.

              • mire  

                Zkoušel jsi vpředu Fast Trak na sucho? Nového Ralpha Addix jsem vozil vpředu celý loňský rok, dal 8200 km a ještě by min. 3000 najel. Spokojenost s vlastnostmi, ale chtěl jsem více objemu, tak je letos vpředu Fast Trak SW. Ten má jednotnou výšku vzorku 3 mm, a na šikmých plotnách mi vyšší boční vzorek asi trochu chybí. Ale zase zdá se, že má lepší přilnavost na mokrých kamenech, a při vyšší rychlosti na térovce ani tolik nezvoní.

                • Czechmate87  

                  Schwalbe Racing Ralph Addix speed, S-skin TL-Easy – takze tohle by asi mohlo byt oka ne?

                • mr.garisson  

                  FT jsem nezkoušel. Já jak něco zkusím a funguje to, tak to neměním dokud není např. nový model/směs, která mi nevyhovuje. V tomhle jsem fakt konzerva. :)

    • Davidakta  

      Je Ikon rychlejší než Ardent Race? Prosím o reálnou zkušenost

      • Czechmate87  

        Me by u Maxxisu obecne zajimala kvalita tech 60TPI pneu. Maji jich spoustu za podobnou cenu jako jine 120 nebo 180.

        • Davidakta  

          Kdo dělá 180 tpi?

          • Czechmate87  

            Continental

            • Davidakta  

              Tak já ti trošku pomůžu s výběrem. :) někde se udává součet vrstev, takže 180 tpi je 60 tpi ve třech vrstvách, dokonce jsem viděl 240tpi, to je ve čtyřech vrstvách. Co je nad 120tpi(maxxis)resp. 127tpi(schwalbe), znamená součet vrstev. Trošku podvod :)

            • mrozu  

              Nedělá, je to reklamní blábol, jsou to 3 vrstvy 60 TPI, což dává dohromady pořád jen 60 TPI.

              Vlastně asi všechny pořádné nepapírové gumy na bezduše mají kolem těch 60 TPI, na tenhle parametr bych vůbec nekoukal.

              • mire  

                Michelin Jet XCR 29×2.25" má 3×150 TPI. Zatím 2300 km bez defektu na zadním. Ale oproti podvyživenému Thunder Burt to tolik nejede, ale zase to příjemné pohodlí při naměřených 60 mm = 2.36".

            • mrozu  

              Tufo úplně stejný reklamní podvod jako Continental. Čím vyšší TPI, tím slabší a lehčí materiál a nižší valivý odpor. Za cenu horšího zatěsnění tmelem a vyššího rizika defektů. Skládáním vrstev na sebe se docílí pravého opaku, ale rozhodně ne zvýšení TPI.

        • MartinKun  

          Ja mam Ardent Race a Ikon oba ve vetzi Exo TR 60 tpi a zatim zadny problem. Najeto cca 300km. Vzorek porad jako novy. A tlak na bezdusich drzi paradne. Jen po nahozeni ten ikon chvili ufukoval ale ted uz vse v cajku. A kupoval jsem je za 700 kazdy na kupkole. Zrovna byla akce.

      • RUSH  

        To nevím, mám Ardent Race jen vepředu a Ikon vzadu. Ale vycházím z toho, že Aedent Race je jen rychlejší verze Ardentu, Ikon by měl být pořád rychlejší plášť. S kvalitou Maxissů nemám problém.

        • Davidakta  

          Já mám ikony na obou a prostě mám pocit, že to nejede. Kvalita je jasná, proto se neptám na jiné značky.

          • RUSH  

            Jasně, pocit je důležitej, ale subjektivní :-) Nezbývá než to zkusit.

            • Davidakta  

              Je mi to jasný. Já to neberu na nějaké výkony, ale stává se mi že s někým jedu z mírného kopce bez šlapání a dotyčný mi ujíždí. Je mi jasný, že je tam X jiných faktorů.

              • Gwaihir  

                Přesně tak, je tam X jiných faktorů, když je prozkoumáš, tak zjistíš, že jiné pláště to nemusí vyřešit. Dolů z kopce bez šlapání IMHO nejvíc ovlivní celková hmotnost soustavy.

                • tomasz70  

                  No tak já se přidám z praxe z včerejšího výletu a mou přítelkyni. Já 29 a Maxis Ikon Maxspeed 3c exo tr 2,2 vzadu a Maxis Pace tr vpředu bezduse. Ona 27,5 a Schwalbe racing ralph 2,25 vzadu i vpředu na dusich. Já cca 80kg, ona cca 69kg. Oba jízda z kopce stejně pár krát přišlapli abych věděl jak rychleji pojedu oproti té pomalé 27,5ce. Chyba lávky po pár metrech jsem musel proslapnout pedál abych držel krok. Dost mě to zarazilo já mi to pomalu jede. Tlaky máme přiměřeně každý na svou váhu. Troufnu si říci že tady bych neviděl rozdíl. Já kola dt Swiss XR391 na dt Swiss 350 straightpuul, ona wtb I frekvence 19 s náboji Novatec 700neco. Měl bych na tom být lépe, ale nejsem. Takže říkám za sebe… Asi pláště

                  • Davidakta  

                    Manželka mi ujíždí taky a to má o 30kg míň než já, myslím že je to odporem větru.

                  • Rychlej turista  

                    Evidentně to teoreticky pomalé kolo jede v praxi rychleji. No, nemáš to jednoduché :-D

    • tomasz70  

      Nejsem hroch a myslím že jsme zepředu podobný odpor. Zase tim že jsem těžší a mám větší a možná i lehčí kola měl bych jet rychleji. Člověk utrácí za lehké kola, obutí atd a pak ho předjede kvalitativně horší a menší kolo. To jsem mohl zůstat u 26ky. Tam jsme jeli podobně jako teď.

      • Davidakta  

        Neřekl jsem že jsi hroch, ale o kolik máš širší řídítka? O kolik jsi vyšší?

        • tomasz70  

          Jsem o 3cm vyšší a máme náhodou oba 720ky řídítka. Při tom všem bych měl být jednoznačně rychlejší.

          • Libores  

            Lehčí kola tě ale z kopce nezrychlí, naopak.

          • MlokCZ  

            90% ve sjezdu dělá posez, stačí o pár stupňů jiný sklon trupu (na první pohled bude posez pořád ještě skoro stejný) a hned bude velký rozdíl v odporu vzduchu.

            Máš jedinou jasnou výhodu do sjezdu a to vyšší hmotnost, ale zase ne až s takovým rozdílem.

            29" není do sjezdu žádná výhoda a to samé použité pláště, Ikon je rozhodně pomalejší, i když trochu zahrání bezduše.

            Ale jak píšu v prvním odstavci, tak pláště, které nejsou moc rozdílné nelze takto vůbec srovnávat (kdyby to byl rozdíl typu rychlý slick vs DH plášť se super měkkou směsí, tak by už se to projevit mohlo dost, jinak ne). Rozdíl odporu vzduchu bývá násobně větší.

            Ve sjezdu lze pláště srovnávat až za splnění celé řady podmínek:

            • máš dvojici jezdců, kteří stále používají stejná kola (tedy pořád totožný posez) a otestuješ dlouhodobě ve sjezdu, jak oproti sobě jedou s konkrétními pláš­ti
            • následně pak můžeš na jednom z kol pláště vyměnit a udělat nové srovnání jak se situace změnila
            • u toho je potřeba si ještě pohlídat, že oba jezdci jedou v normální poloze, nikdo nemá nějaké oblečení, které to hodně ovlivní (některé neprofuk volnější bundy např.)

            Když se všechno tohle pohlídá, tak už je to srovnání slušně použitelné a umožní jednomu z jezdců srovnat pláště mezi sebou (ten druhý samozřejmě musí mít pořád ty stejné).

    • jfk  

      Jezdil jsem na xc hardtailu Ikony dlouhou dobu, teď mám Fast Trak vpředu (2.3 Grid) a Renegade vzadu (2.3, obyč. verze, ne S-Works). Mám (subjektivně) pocit lepšího odvalování a pláště drží na různém podkladu – Ikon měl problémy v blátě, ale FT/Renegade překvapivě snesou i nějaké to bahno.

      Fast Trak Grid je relativně těžký a boky má tuhé, takže je méně komfortní než verze bez Gridu, ale stabiltou a odolností tyhle nevýhody (alespoň pro mě) vyrovnává. Renegade je za mě geniální plášť, jezdil jsem i vpředu a v létě neměl větší problém, vzadu dobře tlumí.

    • tomasz70  

      Já se blátu vyhýbám a pokud možno v mokru nejezdím tak vlastnosti v blátě nevyžadují. Suchý rychlý terén 50na50.

    • team_daddy  

      Já jezdím na léto Race Kingy v obyč. kevlarové Performance. A jako letní plášť to je prostě dobrý. Jede to rychle, defektí to málo, přilnavost na letní semi-slick plášť dobrá. A to je obyčejná verze, ta Blackchilli směs má být mnohem lepší. Není problém. Na zimu jsem naopak obul Nobby Nic, přesný opak, jede pocitově mnohem hůř, ale v mokru mnohem líp drží. Základní přírodní zákon něco za něco stále platí. Proto jsem rád, že jsem si zkusil oba póly (v rámci XC plášťů), teď vím, v jakých mantinelech se lze pohybovat. Takže si kup klidně třeba ty Race Kingy, věčně je mít nebudeš, já tipuju, že na zadním dají v rozumným stavu 2500km – ale jen odhaduju, po najetí 1800km mají střední figury 1,9. A když Ti nebudou vyhovovat, tak příště půjdeš o krok dál.

    • Emma111  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • rifleman  

      Ahoj, na stejné využití i povrchy jezdím aktuálně české Mitas Scylla vpředu / Mitas Zefyros vzadu a mohu také doporučit.

    • Czechmate87  

      Schwalbe Racing Ralph Addix speed, S-skin TL-Easy 2020 Dopredu i dozadu?

      Dobry / Spatny? :-)

      • tomasz70  

        Vždy jsem právě vozil a nyní vozí dcera Schwalbe racing ralph dopředu i dozadu nebo vpředu jsem kombinoval s Ronem. Ten má sice menší životnost ale vpředu vydrží slušně jelikož tam nepůsobí tolik hmotnosti jako vzadu. Určitě mi oba vydrží sezónu což pro mě znamená do 3500km s terénem 50na50. Samozřejmě pokud někdo bude jezdit jen asfalt nebo jen lesní povrch a bude 100kg Macek tak se životnost samozřejmě může lišit. Já dávám poznatky pouze za 80kg jezdce který nejezdí jako prase. Nikoho tím nechci urazit…

        • Morchella  

          On ale asi myslí ten na fotce a ty jsi vždy možná vozil jiný (starší) vzorek.

          • Czechmate87  

            Jasne. Resim aktualne dve moznosti – budto:

            2× Schwalbe Racing Ralph Addix speed, S-skin TL-Easy 2020

            za 2000k

            nebo kombinace

            • Schwalbe Racing Ralph SnakeSkin TL Easy, 29×2.25", ADDIX Speed
            • Schwalbe Racing Ray SnakeSkin TL Easy, 29×2.25", ADDIX Speedgrip

            za 1600

            • Morchella  

              Já bych si ho dopředu rozhodně nedal, ale uvažuji o něm dozadu, i když Schwalbe nemám zrovna v lásce.Věřím totiž, že díky vzorku vzadu vydrží víc než těch 800 km jako u plášťů, které jsem jezdil (např. Michelin Force).

              • Czechmate87  

                ja mam aktualne vpredu i v zadu Ikony. A zatim vydrzely slusne. A to jsem za ten rok 4–5000 dal…

            • Tomas_82  

              Dopředu Ralpha s novým vzorkem určitě ne! Starý držel docela dobře, ale nový opravdu jen dozadu. Ray drží podle mě líp než RON, ale je o něco pomalejší.

            • mrozu  

              Tahle kombinace je podle mě ideální řešení, taky ji vozím a jsem spokojen. Ralph dopředu je nesmysl, ten plášt je dělaný pro záběr na zadním kole.

          • tomasz70  

            Ano jezdil jsem starší vzorek, ale žena má ten nový z fotky od minulého roku vzadu a vpředu ten původní. Musím říci že mě nový Ralph překvapil vzadu svou životnosti. Ačkoliv má najeto min přes 2tis tak má pořád parádní vzorek i se zářezy uprostřed jako když byl nový. A navic pocitově jede velice svižně. Opět můj pocit. Dozadu a asi i dopředu,i když se teď doporučuje Ray bych se ho vůbec nebál.

    • Paolo1975  

      vepředu

      Schwalbe Racing Ray Addix SpeedGrip TL-Easy SS 29×2,25"

      vzadu

      Schwalbe Thunder Burt Addix Speed TL-Easy SS 29×2,25"

      co ty na to? sice jsi říkal že Schwalbe moc nemusíš, ale zvaž to

    • Twitko  

      Nechce se mi zakladat extra vlakno, tak s dovolenim vyuziju tohle (snad nevadi). Kamarad shani plaste na cesty do prace .. 95% asfalt, kousicek sotolina. Tedy neco rychleho, at to co nejlip jede … ma na to extra sadu kol, takze neni treba zadnych kompromisu (na normal vyjizdky ma jina kola s „normalnim MTB vzorkem“- Nobby Nic). Vydrz ho asi moc netrapi, spis nejaka rozumna odolnost vuci defektum. Za deste, krupobiti a v bahne asi jezdit nebude (ma auto). Rozmer 26", rafky maji sirku 22mm/28mm (vnitrni/vnejsi). Kolo je full – na cesty do prace po asfaltu by byl asi lepsi HT, ale s tim nic nenadelame .:-)

      Koukal jsem na ty Ikony, RaceKingy, FastTracky, RR co zde doporucujete, ale prijde mi to az moc terenni kompromis ..

      • team_daddy  

        Když to chce rychlý, tak to musí být “terénní kompromis”. Zkus se na to podívat jinak. Vidíš na jakýcj vzorcích jezdí profíci? Aspeny, leckdy sem viděl na svěťáku i Thunder Burty. A jaký věci na tom jezdí. Dle mě je v tomhle BF vědomí trochu ulítlý. Navíc chce rychlou gumu na dojíždění, tak to přece není problém.

        • Twitko  

          mozna jsme se nepochopili/asi jsem to napsal blbe … „terenni kompromis“ jsem myslel, ze ty jmenovany plaste (RR,RK,Ikon) jsou az zbytecne moc terenni .. ze on na ten asfalt nic takovyho nepotrebuje, ze by mu stacilo neco mnohem vic na silnici .. nejaky „slicky“ :-)

      • Gwaihir  

        https://www.kupkolo.cz/…ard_z100199/

        Nevím, jakou šířku chce, ale v 1.75 je toho mraky, ale dá se najít i jinde.

      • milan.v  

        Specialized Renegade.

        • mire  

          Někde jsem před pár lety četl, že na térovce je Renagade pomalejší než Fast Trak, ale nevím co je na tom pravdy.

      • Twitko  

        diky vsem za reakce .. odkazy jsem mu preposlal, tak uz si (snad) vybere sam ;-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse