• Urbik

    Zdravím, hledám tip jaké pláště 29" na HT ? Nyní mám Maxxis Ikon 29×2,2, které tam byly od koupi kola, což je cca 3/4 roku. Nájezd mám cca 3000 km a zadní už je úplně dorasovaný ( na 2 místech lehce proříznutý a hodně prodřený po bokách). Jelikož v tomhle nejsem profík, tak si jdu pro radu, co na to nasadit ? A co to má cca vydžet ? Jezdím 70% terén (lesy, polňačky) a 30% silnic. Díky za radu

    • Mart7  

      Tak 3 tisíce je běžná výdrž pláště na zadním kole. Do lesa i na silnici jsou dobrý Conti X-King (nově Cross King) nebo Schwalbe Racing Raplh, ale ten píchneš někdy i trnem. Záleží jak chceš, aby se odvaloval na asfaltu, odolával defektům nebo držel v terénu.

      • plzakj  

        Ja na Ralphech najezdim max 2tis. RaceKing vypada, ze vydrzi o neco vic. Je to taky tlustejsi kus gumy. Na bezduse ok.

        • Mart7  

          Záleží na konkrétní variantě podle směsi. Ralph má hrubší dezén na krajích jako X-King, RK není na bordel v lese,… Případně něco ještě hrubšího jako Nobby Nic nebo Mountain King.

      • Urbik  

        Díky, mrknu na to. Právě bych nejradši něco univerzální, ale asfalt jezdím jen opravdu minimálně, když už se jinak nedá. Převážně ty lesy + občas nějaký traily, takže aby to nějak rozumně drželo v terénu by bylo taky fajn.

      • Phantasma  

        3k asi maximum, pak vyhazuju a menim oba – i predni. Predni je sice tak 40% jety, presto ho vyhazuju. Ale takovy Race King byl po 3k jeste pouzitelny, ale chtel sem zkusit Aspen, tak sly pryc.

    • Mereck  

      Já přísahám na Rocket Ron ve směsi PaceStar. Fakt mě na HT baví. Teď na podzim mám vepředu Nobby Nic (zadní Ron už se sjel, tak jsem čerpal z domácích zásob) a vzadu stále Rona a bezva.

    • Tobigun  

      Já přemýšlím o nasazení Schwalbe Thunder Burt Addix speed. Potrebuju něco spis na sucho a rychlého.

    • BB  

      zkusil bych se držet těch MAXXISů a třeba zkombinovat IKON vzadu, REKON vepředu. Ten REKON vepředu přežije 2 IKONy vzadu. Okoukal jsem tuhle kombinaci ve srovnávacích testech a zatím jsem s tím spokojenej. Podobně jsem vozil Schwalbe NN vepředu a RoR vzadu, taky to bylo fajn.

    • Slam09  

      Léta jsem vzadu vozil Racing Ralph a vpředu Nobby Nic, ale co začali dělat Addix tak defekty a defekty a kousky tvrdé umělé hmoty v běhounu! Už ne. Teď mám sezonu Maxxis Ardent Race a spokojenost.

      • roman II  

        Recyklovaná guma smíchaná s rozemletým plastem udělá své, alespoň víš proč je addix tak těžký

        • MlokCZ  

          Nesmysl. Addix směsi (ty plnohodnotné na vyšších verzích, tedy speed, speedgrip, atd.) nejsou těžší než starší pacestar. Mám zváženo 20+ kusů Schwalbe s Addix směsí a vychází to v průměru o chlup lépe. Nejlehčí kousky třeba u TB tu mám právě s addix směsí. Několik kousků, které jsou o pár gramů lehčí než udávaných 575g pro 29×2,25", jeden dokonce 550g, to samé RaR.

          A naopak nejtěžší kousky co jsme měl na váze u TB byly dva kousky pacestar se 700g (opět 29×2,25").

          Dva kousky nového RaR a Ray (2019), které ještě nemám doma zvážené, takže jen z eshopu fotka na váze:

          https://r2-bike.com/…g-Ralph-2019

          opět oba slušná hmotnost 620g.

          • Robertilos  

            Teď jsem donesl domů nového Ralpha, kterého jsem dostal v reklamaci za Ralpha Addix speed se starým vzorkem. Váží 643g, viz. foto.

            • MlokCZ  

              Už je musím také objednat, jsem na Ray/nový RaR kombinaci hodně zvědavý. Ta kombinace obou dohromady na r2-bike za 86E už je celkem přijatelná s cenou.

              Zatím co jsem viděl dohromady zvážených 8 kousků nových Ray/RaR na netu (sám jsem ještě nevážil žádný), tak zatím se zdá, že jim to tolik nelítá. Ale je to pořád hrozně málo kusů, až jich bude 50+, tak se teprve uvidí.

              Už u všech addix co doma mám nebo jsem měl a vážil jsem (TB, starší RaR, RoR, nejen pro mě, nakupuju pro více lidí z mojeho okolí, proto mám naváženo tolik kousků a sám jich měním také dost, protože mám více kol doma), tak jsem nenarazil na žádný extrémnější výkyv.

              A právě i díky tomu průměrná hmotnost z mnoha kusů se více blíží té udavné než u pacestar. Ten průměr z mnoha kusů už je jen o pár gramů vyšší než udávaná hmotnost. U pacestar to bylo z mnoha kusů větší rozdíl oproti udávané hmotnosti.

              Tedy řeči o tom, že addix jsou těžší jsou opravdu nesmysl. Možná ještě performance verze, ty ale nesleduju a nezajímají mě a o nich ani nic nepíšu.

              To byl jeden z nešvarů u Schwalbe, že vždy měly až příliš velký rozptyl hmotností. Často se to dalo i reklamovat (lze když je to nad 7% udávané hmotnosti).

              Třeba pacestar TB jsem měl nejtěžší kus dokonce 707g (to jsem mohl reklamovat, má udávaných jen 575g) a nejlehčí 560g, což přes 25% rozdílu.

              U RaR pacestar jsem pak měl kousek i 720g (to bylo také na reklamaci kdybych chtěl).

              Osobně mi tedy ty kousky s vyšší hmotností nevadí ani trochu, proto jsem je nikdy nereklamoval. Na zadní kolo mám naopak rád ty těžké kousky.

              Za mě jediný problém všech Schwalbe (jak starší pacestar, tak současné addix) je odolnost běhounu a naopak bych uvítal, kdyby byly všechny kousky jako ty těžší a bylo mírně více materiálu na běhounu.

              Já bych bral hmotnost následující s tím, aby ten materiál navíc byl vždy na běhounu:

              • TB 29×2,25" 630–640g
              • RaR/Ray/RoR 29×2,25" 660–670g

              A k tomu, aby byla výroba stabilnější a hmotnost všech kousků byly blízko těch hodnot.

              V tomhle byly Contíky vždy o dost lepší, tam hmotnost nikdy tolik nelítala i když sem tam nějaký kousek také měl mírný úlet.

      • Urbik  

        Takže nebrat ? :D už sem z toho jelen, ale stejně asi moc nevymyslim, co člověk to názor. Je potřeba něco zkusit sám :)

        • Slam09  

          Váhu jsem neřešil. Vzal jsem ten nejlepší SS kvůli odolnosti.. Když jsem měl asi desátý defekt asi po 600km tak jsem ho nasranej vyhodil. A když jsem si ho zblízka prohlížel tak jsem z něj vyloupnul několik těch tvrdejch kousků umělý hmoty a po nich tam byla dirka! Říkám vozil jsem je leta ale už radši ne.

          • MlokCZ  

            Mám najeto na addix TLE verzích tak 6tis. km a defekt jediný (ve skoro 60km/h na šotolinové cestě vysypané vším možným) který pobral dolitý tmel. To jsi musel mít nějaký vadný kus.

            Na druhou stranu odolnost běhounu nebyla bůhví jaká ani dříve s pacestar, ani teď s addix. Snake skin řeší jen boky, ne běhoun.

            • Slam09  

              Hm asi jo ale znáš to.. Nějakej čas počkám a budu číst recenze ;)

          • roman II  

            špatných zkušeností s addixem znám více, sám schwalbe jezdím ale no-addix, hned jak se objevily tak mnohé zaskočila váha oproti loňským modelům,bohužel ani vlastnosti nějak neoslnily, kousky plastu už jsem viděl taky

          • roman II  

            tady si přečti https://www.bike-forum.cz/…berem-plaste

            na cyklostezky asi dobrý, dokonce s nima může být někdo spokojený

    • Urbik  

      A co Mitas ? V kombinaci Scylla/Scylla nebo Scylla/Kratos ?

      • String  

        Scylla: Já na nich jezdím, ale zmíněnou výdrž můžeš zapomenout. Obzvlášť vzadu mizí vzorek viditelně každou vyjížďku. I tak jsem s nima spokojenej za cenu do 750Kč. Víc bych za ně nedal. Verze Textra drží dobře i jako bezduše, bez Textry prolínalo mlíko přes boky. Vrchní vrstva gumy celkem rychle popraská, ale na funkčnost to nemá vliv. Ten vzorek je spíš na tvrdší povrch a i na silnici celkem jede. Kratos už má na moje účely moc vysoký figury, takže ten jsem ani nezkoušel. Poměr silnice, terén atd. jezdím asi jako Ty.

    • motacek  

      Kombinaci ardent (predni) ardent race (zadni) nekdo zkousel?

      Jinak na tvoje cestování bych zkusil forekastery od maxxisu

      • Slam09  

        Přesně o tom taky přemýšlím. Mám Ardent Race vzadu a vpředu Nobby Nic protože jsem jich koupil víc. Ale Ardent vpředu bych zkusit chtěl.

      • Lubin97  

        já to mám na fullu, ale ten zadek na mokru má špatný záběr, už bych ho tam nedal, pokud jezdíš sucho a pole silnice tak ok

    • Hroch Peťas  

      Ahoj řeším něco podobného, 3/4 polnačky, lesní cesty a občas turistickou značku. Zbytek jsou převážně přejezdy po asfaltu, silnice/cykloz­tezky.

      Ve výběru mám:

      Scylla, Cross King a Fast Track – co vyberu zatím nevím, chci letos obout jako bezduše

      Nejvíce se mi zamlouvá Cross King, jen nevím jakou verzi, asi Cross King 29 × 2,2 BlackChili ProTection

      https://www.bikepart.cz/…n-29x22-650g

      • DoomHammer  

        Cross King vepředu, Fast Trak vzadu, tak to vozím já. Na suchu je to svižná kombinace, v blatě to chce trochu šikovnosti.

      • Hroch Peťas  

        Tak jsem nahodil Mitas Kratos/Scylla jako bezduše s Rubena Tubeless Kitem a docela mě děsí jak to šlo perfektně i s použitím dílenské pumpy.

        Tak uvidíme co se stane :-).

    • Tekka78  

      Vláken je tu spousta, ale ne vše je aktuální současné nabídce tak zkusím dotaz.

      Poslední setup mám díky promo akci vpředu i vzadu Fast Trak 29×2,1 ale ten zadní je po 3500 už na výměnu. Uvažuju tedy dát ten zepředu na zadek a dopředu něco k němu.

      Doporučí mi někdo plášť na 29" pro XC ježdění v provedení pro bezduše. Nejraději jezdím primárně za sucha, 60% zpevněné cesty, zbytek les apod. Ale aby to nebyla zas tragédie, když člověk vjede na mokrý kořeny/kameny nebo potká trochu bláta.

      • jonti  

        Specialized Ground Control, dobra kombinace s tim Fast Trakem vzadu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse