Nová silnička do 55 tis. pomoc s výběrem

42 nepřečtených
  • noob

    Ahoj všem!

    Po dlouhé době jsem před 2 lety opět sednul na silničku. Chytlo mne to! Rád bych si pořídil nové kolo, ale nemám moc přehled o značkách, cenách apod. Přečetl jsem mnoho recenzí a stále tápu. Proto bych Vás chtěl požádat o pomoc s výběrem silničního kola. Jako cenový limit bych dal částku 55 tis.

    Moc se mi líbí např. tento Wilier:

    http://www.wilier.cz/…501/d-71001/

    Zde bych dal jiná kola, asi Fulcrum Racing 3

    A také jsem slyšel hodně chváli na kola Canyon, takže ho do výběru také zahrnji. Jednalo by se o tento model:

    http://www.canyon.com/…e-cf-sl.html

    Máte někdo s těmito modely zkušenosti?

    Rozhodně ale nechci výběr omezit na tyto 2 modely. Zajímají mne názory žiletkářů a všechny podněty vítám.

    Ještě bych rád doplnil, že na kole jezdím pro radost, ale mám cíl neustále zvyšovat svoji výkonnost a poměřovat se s podobně postiženými kamarády. Je mi 37 roků a chci aby mi kolo vydrželo i do cyklistického důchodu (snad to je možné…).

    Všem co dočetli až sem děkuji a těším se na Vaše podněty.

    Kolu zdar!

    0 0
    • blaf  

      ten Willier se mi vzhledove moc libi, osazenim uz tolik ne, ma sice razeni Ultegra, ale presmyk Tiagra (proc?), na fci to asi nema vliv, ale prijde mi to divny, proste se mi to nelibi

      o tom Canyonu momentalne silne uvazuju (o 9.0), ram bude podobnej jejich top ramu SLX, jen by mel byt o fous tezsi, zkusenosti s nim jeste nebudou jelikoz je to novinka, ale nepredpokladam, ze by byl spatnej

      asi mi z tehle dvou lip vychazi ten Willier, bude nejspis o fous tezsi nez Canyon a ma horsi kola, ale zase je skoro celej na Ultegre a kola stejne vymenis

      hlavne si toho Williera nekde projed at vis jestli ti sedne, Canyona bych taky zkusil nekde sehnat na projeti i kdyz moc jich tu nejezdi :(

      0 0
    • gemini  

      celkem dobrej poměr peníze/muzika mívá Focus…

      0 0
      • blaf  

        mi prijde, ze Focus da na kolo za 40 Ultegru, ale zbytek bude stat za prd stejne jako u toho Williera, ale mozna to tak neni

        kazdopadne kdyby chtel tazatel pridat trochu nad limit tak Ultimate CF SL 9.0 ma imho skvelej pomer cena:vykon, jen je problem s tim vyzkousenim :(

        0 0
        • ovčák  

          a co tenhle focus

          (čistě že jsem to tam viděl, nezkoumal jsem prodejce, ani tvoji velikost atd…)

          0 0
          • blaf  

            pro mne je to male, pro tazatele nad limit, ale jinak za tu cenu moc pekne

            0 0
          • noob  

            Tak to je taky parádní kousek. Ale měřím 173cm. Bojím se, že na mne to bude velký… Mám v plánu se dnes oměřit. Schválně jaké hodnoty mi vyhodí kalkulátor a porovnám geometrii toho Focuse. Uvidíme.

            0 0
    • gemini  

      Špatně nevypadá ani ten Canyon CF SL 8 – je teda na Campě ( což pro mě osobně je plus ), kola jsou s FR3 srovnatelný a ještě Ti s ohledem na limit zůstane nějaká kačka na pedály.

      0 0
      • pakun  

        Já taky vybírám a Canyon je zatím nej co jsem našel. Trochu mi ale vadí nízká výška řízení nad středem – tzv. Stack. (to souvisí s výškou řídítek). Canyon je spíš závodní stroj a Stack má malý. Většina lidí ale nechce mít řídítka o 10 až 15 cm níž než sedlo. Takže potom jezdí s hodně podložkama a představcem otočeným nahoru. Což nevypadá dobře. Podložky má i ten Wilier uvedený na začátku vlákna. Pokud ti toto nevadí tak Canyon je správná volba. Já hledám krátký rám s vyšším posazením řídítek (větším Stack) a rád si nechám poradit kde takové kolo sehnat!! Teď jsem si prostudoval kola Trek a jejich geometrie H2 či typ Domane je pohodlnější. Stack se zvětší oproti Canyonu i o 5cm. Ale Canyon je daleko hezčí!

        Je to dilema…

        0 0
        • jecnak  

          Hlavne ale H2 u Treku je tuzsi pri stejne vysce riditek.

          0 0
          • pakun  

            Trošku to konkretizuj. Jako že rám Trek H2 je tužší v oblasti hlavy řízení než jiný, kde dohoním výšku řídítek podložkami pod představcem?

            0 0
            • jecnak  

              Je to jak pises. Ve prospech Canyonu zas mluvi 1,5 palcova hlava, takze tam bude tuhost podobna.

              0 0
        • gemini  

          Vyšší hlavy má např Spešl Tarmac ( Roubaix už extrémně ), Binachi Infinito – to je i kratší, Ridley ( Orion, Fenix…), Focus Izalco Ergoride, nebo Cervelo R3 ( a vlastně i S5 )…Obecně asi tedy tzv. maratonský stroje.

          0 0
          • blaf  

            Tarmac ma v odpovidajicich velikostech stack mensi takze je nizsi nez Canyon… Canyon je povazovanej za kratsi a vyssi kolo, ale stale patri mezi zavodni

            Izalco Ergoride bude vyssi o dost…

            0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          5 cm rozdilu je moc, resp. ruzni vyrobci maj trochu hokej ve velikostech. Zalezi na delce ramu hlavne:

          BMC 55, ma efektini delku 560, stack 565, hlava 168

          Trek H2 56 560, stack 577, hlavu 170

          Canyon L(58)na ef.d. 566, stack 579, hlavu 170

          Bianchi Infinito ed 560 stack 583, hlava 185

          Roubaix 56, ed 560, stack 590, hlava 190

          Cili tam zas takovy rozdil neni. Canyony jsou na univerzalni kolo spis vyssi. Vyssi a kratsi jsou pak fakt uz ty Endurance kategorie, ta Domane je ale myslim uz docela extrem.

          Trek Domane 58 e.d. 567, stack 611, hlava 195

          Taky slidim (teoreticky zatim) po kratkym vyssim kole, s delkou okolo 555–560…

          0 0
          • pakun  

            Díky za dohledání rozměrů. Jenže ty si zařadil do přehledu Canyon vel.58, který má příznivý Stack 579mm, ale ten rám už je na mě moc dlouhý (566mm). Holt dlouhé nohy katapultují sedlo nahoru a krátké tělo (rozkrok/výška 87/177) vyžaduje krátký rám a tedy musím volit menší velikosti a tím pádem mám nízko řídítka (malý Stack)…

            Celkem dobrou geometrii (alespoň pro mě) má Canyon RoadLite Al – vel.58 – délka jen 554mm!!, stack 598mm, délka hlavy není pro posed podstatná. Jenže hledám něco trochu lepšího a lehčího. Ach jo…

            0 0
            • jecnak  

              Delka hlavy pro posed samozrejme podstatna je. Stejne jako si lidi neuvedomi, ze s posedem zahybe i sirka riditek.

              0 0
              • pakun  

                A nechceš to vysvětlit?

                Podle mě je důležitá výška řízení(hlavy)- tzv Stack. Samotný údaj o délce hlavy má vliv třeba na tvar a tuhost rámu popř. použité vidlici. Posed ale neovlivní.

                0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                IMHO je delka hlavy uz zahrnuta v udaji stack (tj. vyska horniho konce hlavy nad osou BB) Stack je dobry v tom ze jsou v nem uz veci jako delka vidlice a BB drop. Viz data vyse, mezi BMC a Canyonem je rozdil ve stack/vysce ramu 14mm, pri skoro stejne hlave.

                DAlsi prostor k ladeni posedu je tvar riditek.

                0 0
                • jecnak  

                  Mas recht, moc rychle jsem to prolit. S riditkama tez – sirka, drop a hlavne reach.

                  0 0
            • blaf  

              Délka hlavy pro posed samozřejmě důležitá je, je jedním z faktorů, který ovlivňuje výslednou hodnotu Stacku, ale není jediná. Dva rámy se stejnou hlavou můžou být ve výsledku různě vysoké.

              Stejně tak délka top tube. Dva různé rámy se stejně dlouhou horní trubkou můžou vyjít různě dlouhé až si naladíš sedlo proti bb. Záleží to na úhlu sedlové trubky. Tady je zase lepší hodnota Reach, což je vzdálenost bb a osy krku vidle.

              Takže lepší než koukat na délku horní trubky a hlavy je koukat na stack a reach.

              0 0
    • Zdenda CUBE  

      Pokud chceš kratší rám, doporučuji skouknout geo u CUBE a cenový limit taky splňují …

      http://www.cube-bikes.cz/…

      0 0
    • muppet  

      Moje nabídka :-)

      0 0
    • b58  

      moje doporučení je takové: nejlepší rám v této třídě: http://www.lapierre-bike.cz/…-100-cp-2014

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Podle čeho tak soudíš, proč je nejlepší?

        0 0
        • b58  

          podle toho, že mám stejný rám na dražší modelové řadě a před koupí jsem měl možnost vyzkoušet konkurenci, je to moje doporučení, vyzkoušej a třeba budeš stejného názoru. Ale mně prostě nové rámy EFI učarovaly (váha 840g, tuhost a komfort)

          0 0
          • blaf  

            cena nic moc teda

            0 0
          • Člověk a jeho svět  

            A nějaké objektivní hodnoty, třeba váha + tuhost v N/mm? Jinak je to takové hóóódně indivindi.

            0 0
            • b58  

              Váhu rámu jsem uvedl, tuhost v Nm se v materiálech nikde nepíše, aby bylo jasno, nechci tady nesmyslně Lapierre propagovat,ale jsem sním maximálně spokojen a můžu říct, že už jsem natočil hezkých pár desítek tisíc km v sedlech různých značek, berte to jako subjektivní doporučení a tip, které kolo před koupí vyzkoušet.

              Vždycky je dobré mít jako základ super rám, protože na komponentech se kolo stavět nedá, takže i ta cena mi přijde OK.

              0 0
        • blaf  

          na tomhle kole mi vadi, ze to prodava cyklovrakoviste (nejsou mi sympaticti) a je na tom stara Dura Di2, ktera neni kompatibilni s novou Durou Di2 a s Ultegrou Di2, kdyz 10sp Di2 tak je imho lepsi volba Ultegra

          na druhou stranu to za ty penize asi neni spatny kolo

          0 0
          • rasto  

            souhlas, na 99,997% jde o corku. nekupovat na cyklovrakovisti.

            0 0
            • blaf  

              tohle si netroufam tvrdit, jen mi proste nejsou sympaticti, tecka

              0 0
    • noob  

      Ahoj, díky všem přispěvatelům za ochotu. Rozhodl jsem se pro Canyon CF SL 9.0.

      Cena trošičku přes limit, ale to se ztratí. Přijde na jaře, takže pak dám vědět první dojmy.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.