• totalux

    Ahoj, v době nedostatku kol a silnic obzvlášť, co říkáte na Bianchi silničky? Konkrétně třeba https://www.cyklobestbrno.cz/…020-celeste/

    • Johny.Merida  

      Co na to říct… model 2020 :-)

    • rasto  

      na můj vkus raketová cena na 105…

    • Jáchym 1  

      Že je na dotaz,což je,že není.

      • totalux  

        to ne, momentálně ho mam zamluvené, proto na dotaz ;) .. každopadně potřebuju 59cm ,. a jo chtěl jsem na ultegře o 10 tis dražší, ale hlavně není nikde..

        • Jáchym 1  

          Tak snad Ti přijde.Letos se už spoustu čekatelů nedočkalo.

        • andy97  

          Taky sem koukal po Bianchi ale nakonec si počkám na nové modely Giant TCR advanced. Kde už se dal letošní model koupit za 79k s karbonovými kolami. Tak doufám, že cena bude podobná.

          U bianchi mi ještě vadila celkem velká váha.

          • totalux  

            Jo, to mě úplně netrapí, když sám mám 193cm/ 94kg ..to už se váhově setře. A do kol mám v plánu pak také investovat

            • mykovec  

              Když pominul fakt, že to má kotouče…dejme tomu, tak na výšku 194 mi přijdou kliky 172.5 dost málo, to snad i Machačová jezdí delší, kazeta 11–32 má skoky od 14z, přitom jsou tam kompakty, kazetu bych dal 12–28, jestli teda nehodláš závodit ve sjezdech

              • totalux  

                Tak kotouče jsem chtěl záměrně, mám pocit, že se tak i trend tímhle směrem ubírá pro třeba následný prodej ..jaký to bude mít vliv kratší kliky? Takže chápu dobře, jako že kazeta je moc “náročně” naladena do rychlosti ?

                • mykovec  

                  Kazetu chápeš správně, s převodem 50/14 bys měl s rozumnou kadencí jet asi 36–40 km/h, spíš ale těch 40, jestli jezdíš pomaleji, jakože asi jo, buď budeš pořád šmrdlat malou placku nebo nadávat na velký skoky mezi převodama. Nicméně kazetu by mohli vzhledem k ceně kola vyměnit. Kliky, já měřím 190 a kliky mám 185mm a přijde mi to akorát, s tvojí výškou bych pod 180mm nešel, což není levný.

              • ms82  

                Nesouhlasim a rovnou se vsim ;-)

                Kotouce jsem si sam loni nekoupil, ale totaluxovi bych je s jeho vahou velmi doporucil. Merim o 3 cm mene, mam kliky 175 mm, ale chtel bych kratsi. A pokud nema totalux 5 W/kg na ftp, tak je ta kazeta s kompakty jedina cesta, jak jezdit rozumne i v kopcich.

                • mykovec  

                  Tak nevím, kde by musel jezdit po střeše aby využil 34/28, 34/32.

                  • ms82  

                    34/32 s kadenci 90 je rychlost 7.5 km/h. 250 wattu za bezvetri do 11 % kopce je rychlost 7.5 km/h. A 250 wattu mozna v pripade totaluxe bude stale vyse nez vytrvalost. Takze aby vyjel kopce ve vytrvalosti, potreboval by mozna jeste lehci prevody.

                    • snas89  

                      Asi tak. Myslim, ze na tom nejsem uplne spatne a taky na endurance silnicce ocenim lehci prevody.

                    • mykovec  

                      Potřeboval by lehčí převod než 34/32, tomu se na tréninku říkalo šlapat sračky…, ale nechci se nikoho dotknout

                      • ms82  

                        Nikoho se nedotykas, tady jsi na foru. Je jasne, ze vsemu rozumis lepe, nastesti jsou tu i normalni lidi.

                        • mykovec  

                          Že bych všemu rozuměl lépe, to bych si nedovolil tvrdit, nicméně šmrdlat do kopce lehké převody není cesta ke zlepšení

                          • McBlacky  

                            No zalezi cemu rikas smrdat,

                            Jsou kopce kde kadenci 80–90 jedes na 34/32 a pritom jedes FTP nebo VOMax, beru pri normalni vaze a sportovnim % tuku. Pravda, zas tolik jich v CR neni. Me zas prijde ze tocit v kazdym prudsim kopecku kadenci 50–60 neni cesta ke zlepseni.

                        • totalux  

                          Jak říkám se silničkou zkušenosti nemám, ale trénovanost poměrně vysokou, na mtb na jednoplacce 32t, 11–50 a poslední tak 3 jsem prakticky nevyužil ..že bych něco nevyjel z hlediska převodu si nemyslím

                          • ms82  

                            Na biku mozna resis prevody, abys to vubec vyjel. Na silnici resis prevody, abys to vyjel pohodlne. Nepouzivat nejlehci prevody nebo mit schvalne vzadu 11–25 je mozna znamka punku, ale narozdil od Mykovce si nemyslim, ze je to nejlepsi cesta ke zlepseni.

                            • milan.v  

                              Souhlasím, dnes už není umění jezdit na velkou a drtit kopec ve stoje, kolena to odnáší a jestli si mám vybrat jezdit co nejvíce kadenčně, abych vydržel co nejdéle, racionální volba je jasná…

                              • totalux  

                                To je pravda, asi na jihočesku nejsou takové kopce ;).. kadenci si držim.. pak je taky otázka, když se pomine opotřebení řetězu a dalšího, jak se projeví váha jezdce “při drcení ve stoje” .. u těžších jezdců asi výhodou ne?

                                • mr.nikdo  

                                  Ona zasadni otazka taky je, kde jezdis a kde chces jezdit.

                                  Pokud jezdis furt placku, tak lehke nepouzijes, ale dovca/vylet do vetsich kopcu, tak Ti pak bude lehky prevod chybet, pokud nejsi na kopce zvykly…

                                • ms82  

                                  Vaha jezdce ma vliv jen pro zapocteni gravitacni sily, takze kdykoliv, kdyz nejedes po rovine. Do kopce negativni, z kopce pozitivni. Pri slapani vaha nema zadny vliv. Nohy jdou dolu a vraci se nahoru.

                              • mykovec  

                                Racionální volba jasná, nechat si poradit od toho, kdo tomu rozumí: https://www.roadcycling.cz/poradna/trenink

                      • Tom-T45  

                        Prostě se musíš smířit s tím, že doba, kdy silniční kolo bylo jen pro opravdový chlapy a kdo na něm chtěl jezdit si to musel zasloužit, je definitivně pryč. I my obézní fotříci s dojebanýma kolenama chceme mít právo na sebe v neděli odpoledne navlíct lycru, vytáhnout karbonové leštěnky a jít si hrát na silničáře!

                        Na druhou stranu, bral bych pozitivně, že se zde stále řeší převodové poměry a nikoli kapacita baterek :-)

                        • prodi  

                          +1

                        • mykovec  

                          Už jsem se s tím smířil a jsem s tím zcela srozuměn. Ale vždycky mě to trochu překvapí. Když někoho takového potkám třeba na karbonovém Spešlu a výkonnost pilota tak nějak nekoresponduje s nářadím, co má pod sebou. Tak mi to prostě přijde trochu podivné, ale asi je taková doba. Je fakt, že odhadem asi 20 let zpět byly nejlehčí silniční převody 39/26, což požadovalo jistou výkonnost, pokud se chtěl člověk po svých dostat třeba na ten Praděd. Což ve mě ovšem vzbuzuje myšlenku, že bychom tam zase mohli spolu vyrazit pokořit svoje komy.

                          • milan.v  

                            Tady ale snad nehodnotíme výkonnost pilotů a jestli ty někomu schválíš, že si může koupit raketu… Já dnes prakticky nepotkávám nikoho na plečkách, tedy pokud nejede do krámu pro rohlíky, nebo to není někdo, komu je úplně jedno, na čem sedí a jak na tom sedí, prostě šlape…

                            • Jáchym 1  

                              +1

                              Potkávám samý S-Works.

                              Také jsem kdysi drtil Waletr kliky 54/44–13/21 Velamos.Malou jezdili jen zbabělci.

                              Nyní jsem zbabělec a nestydím se za to.

                            • mykovec  

                              Ty to tam tak čteš? Nemám potřebu něco někomu schvalovat, ale draze koupené pozérství mě prostě dokáže dobře pobavit.

                              • deekay  

                                A myslis, ze vzdy jde jen o pozerstvi? Si nemuze nekdo koupit kolo na kterem se mu bude jezdit lepe kdyz na to ma, at uz ma jakoukoliv vykonnost?

                                • mykovec  

                                  Ale jo, ať si každej koupí co chce, aspoň je pak z čeho vybírat na bazarech.

                              • Jasam  

                                Tento projev lidské povahy se dá vysledovat nejen v cyklistice.

                              • tl-brq  

                                A v jakém limitu je třeba si koupit kolo, aby člověk nebyl pravověrnými cyklisty považován za pozéra? Nebo jsou nějaké výkonostní limity, které je třeba splnit pro různé cenové kategorie? Jen abych věděl.

                                • dolomiti  

                                  Hele touhle přízemností bych se netrápil ;-) Jak říká můj kamarád: „když na to není, tak to musí aspoň hezky vypadat“ :-D

                          • mr.nikdo  

                            Neprisly nahodou kompakty kvuli vykonnosti?

                            Spise kvuli EPO? :)

                        • Jason Voorhees  

                          jj, moje řeč, na jedný silnici 52/36 11–28 a na druhý 50/34 11–34, sáhnu podle typu švihu ;-)

                    • yetti  

                      Teď si nedělám srandu, ale to jako fakt běžně jezdíš na silnici do kopce kadenci 90?

                      • Carpathia  

                        Co je na tom divného? 90 ot/min mi přijde jako pohodlná kadence i pro moje kochací jízdy.

                        • milan.v  

                          Tak takovou kadenci snad nejezdíš při kochání, ne? To bys byl hodně specifický případ, tedy kolem mě nikdo takový není…

                          • Carpathia  

                            Mně docela vyhovují kadence okolo 90 otáček. Točit 95 mi přijde mnohem pohodlnější než drtit silou těžký převod. Na bajku jezdím kopce i na 110.

                          • DonE  

                            Proč? Radši pojedu vyšší kadenci na lehčí převod, než naopak. Tak nějak točím nohama furt stejně, dokud nedojdou převody.

                        • yetti  

                          Holt my ze staré školy to máme jinak, Jezdím s podobně starýma cyklistama a nikdo takovou kadenci netočí.

                          Do nás trenéři hustili, že si vysokou kadencí utavíš nohy, a že ideální je šlapat někde mezi 60–80, ostatně díky tehdejším převodům (nejlehčí převod 42/23) to v kopcích ani jinak nešlo.

                          • ms82  

                            A pritom je to presne naopak :-)

                            • vt  

                              IMHO je pro kazdyho idealni frekvence jina, tyhle mody, jednou tocit malo, ted zas tocit 100 :-) to je desny :-)

                              • Carpathia  

                                Já se žádnou módou ani tréninkovými radami neřídím. Prostě jsem kdysi začal jezdit na kole po okolí a nohy si postupně tak nějak řekly samy, jakou kadenci chtějí točit. Čidlo kadence vozím až tak posledních pět let a dříve jsem ani neměl představu, jakou kadenci vlastně točím.

                              • ms82  

                                Reagoval jsem na to, ze vysokou kadenci utavis nohy. Jestli jde necim utavit nohy, tak to je silova jizda s nizkou kadenci, pokud na ni nejsi zvykly. Vyssi kadence je narocna na obehovy system, ne nohy.

                                Souhlasim, ze kazdy ma jinou optimalni kadenci, to jsem nerozporoval. Samozrejme to muze byt dane i treninkem.

                              • obda  

                                Ohledně individuální optimální kadence se dělaly i nějaké výzkumy. Kromě trénovanosti by snad mělo mít vliv také složení svalových vláken. Jedinci s vyšším podílem „rychlých“ svalových vláken („sprinteři“) obvykle volí nižší frekvenci šlapání, zatímco ti s malým podílem rychlých svalových vláken volí frekvenci vyšší. Na mne to docela sedí – na sprinty nebo skok do dálky jsem byl na základce jeden z nejhorších, zatímco vytrvalost jsem měl vždycky lepší než většina ostatních. A jezdím kadenci přes 90.

                                • ms82  

                                  To mame podobne. Mel jsem na zakladce 60 m a hod kriketakem jako nejhorsi ze tridy. 1500 m uz bylo lepsi a to jsem v te dobe nesportoval. Beh se od te doby zlepsil, ackoliv maximalni rychlost je stale zoufala. Na kole je muj sprint smesny, ale jinak to jde. A vetsinu vyjizdek koncim s prumernou kadenci okolo 90.

                                  Vyzkum jsem rovnez videl podobny jako Ty. Bylo tam i srovnani pro kazdeho jedince, ze slapal o dost pomaleji nebo o dost rychleji, nez jim zvolena kadence a bylo to vzdy horsi (tj nepodal takovy vykon).

                                  • mykovec  

                                    Tak na ten sprint je potřeba mít nějakou sílu, jenom s frekvencí nevystačíš. A ta síla se právě získává úseky při nižší kadenci s hrubším převodem, ideálně do kopce. Bez toho se dál posunout nejde, silový trénink by měl být dalším stupněm po základní vytrvalosti, která je základním kamenem. Na silničce bez větru po rovině by neměl být problém vyvinout aspoň těch 50km/h, ale i k tomuhle základu je potřeba nějaký silový trénink.

                                    Co se týče toho utavení noh, to je dáno primárně zakyselením svalu laktátem při práci s nedostatkem kyslíku, že by to ovlivnila jen sama kadence šlapání, to asi ne. Ale určitě každý má zažitou určitou frekvenci po rovině nebo do kopce, která mu nejlíp vyhovuje.

                                    • ms82  

                                      Ne, zase spatne. Sila se ziskava v posilovne. Na kole muzes trenovat silovou vytrvalost, to je to, co jsi popsal. Nejdriv ale musis mit z ceho zacit, takze natrenovat zakladni silu. K tomu jsi spravne popsal (jak i nazev napovida), je potreba i vytrvalost. Takze az je sila a vytrvalost, lze na tom stavet silovou vytrvalost. Na sprint ale silovou vytrvalost nepotrebujes. Potrebujes vybusnou silu, nebo jinymi slovy silu a rychlost.

                                      Proc vede nizka kadence k utaveni noh, v tom jeste neni myslim ve fyziologii uplne jasno (jedna teorie rika, ze je to kvuli vetsi aktivaci rychlych svalovych vlaken, ktere maji mene mitochondrii, produkuji tudiz vice laktatu a jsme tam, kde jsi psal). Staci ale porovnat treba v nejakem kopci dat nekolik opakovani nad ftp na kadenci o 30 nizsi nez bezne a na bezne. Myslim, ze bude jasno, z ceho boli nohy vic. Nemluve o riziku zraneni kvuli narokum na slachy (to je ale i duvod, proc tento trenink obcas zaradit i kdyby clovek neposiloval).

                                      • mykovec  

                                        Tak v posilovně hlavně získám hmotu a kila navíc, které na kole vůbec nepotřebuju…

                                        • totalux  

                                          tak to je asi taky otázka, co je prioritní sport… V mém případě, když je to rozvrstvené do více kategorií, tak se hmota hodí, krom toho ji můžeš právě využít na nízkokadenční stoupání :D

                                        • ms82  

                                          Posilovny se asi naposled bali cyklisti pred pul stoletim. Nabrat hmotu v posilovne pri plnem cyklistickem treninku se jeste moc lidem nepovedlo. A za druhe nevim, proc bys delal hypertrofni trenink, kdyz Te zajima sila.

                                          Shrneme to. Proste rad poucujes, ackoliv o tom moc nevis. Radeji bez skolit ty pozery ;-)

                                          • mykovec  

                                            V plném cyklistickém tréninku v posilovně…dobrej oxymóron. Možná se teda jak říkáš změnila doba, ale posilovnu zařazuji v přípravném období, takže konec podzimu a zima. Nějak si nedovedu představit trénink v posilovně po čtyřech hodinách v sedle, ale ty asi jo. Taky bych to mohl zhodnotit: přečetl jsi nějaký ten chytrý článek, v noci se Ti zdálo, žes jel na kole a máš potřebu negativně hodnotit ostatní, tak si to pěkně užij, když Ti to udělá dobře, howgh

                                            • Delkim  

                                              ad posilovna:

                                              to už říkal před lety MUDr. Karel Martínek, že se jim nikdy nepovedlo „přetavit“ zisky z posilovny do výsledného tréninku

                                              v přípravě ano, i v sezóně, ale jako podpora zbytku těla

                                              • ms82  

                                                Mykovce jsem uz odepsal, ale Tobe napsat muzu :-)

                                                Reagoval jsem na to, ze se trenuje sila na kole. To je blbost, sila se trenuje v posilovne. Na kole se trenuje silova vytrvalost, pro kterou jsou sila a vytrvalost stavebni kameny. Ze jsi silovou vytrvalost na kole zkousel a zranil se, to jenom znamena, ze jsi na to nebyl dostatecne pripraveny (napr slachy nebyly posilene), nebo tam byl biomechanicky problem. Silova vytrvalost ma smysl, ale neni podminkou dobre vykonnosti. Jelikoz nizka kadence klade daleko vetsi naroky na stabilizaci, da se taky brat jako prevence problemu (pokud se trenuje spravne).

                                                A co se tyce pretaveni zisku z posilovny do vykonu, zalezi, jaky jsi cyklista. Myslim, ze drahovi cykliste by nesouhlasili. Ale ano, pro vetsinu beznych cyklistu je silovy trenink spise sance vypadat trochu jako clovek, fungovat i v normalnim zivote a byt atlet, ne jen cyklista. Tedy je to doplnkove cviceni pro bezbolestne jezdeni na kole.

                                                A sila, stejne jako vytrvalost, se netrenuje jen v priprave. Zamereni a tedy pocet venovanych hodin danemu treninku se muze menit, ale v obojem plati anglicke: Use it or lose it.

                                              • jonti  

                                                Zalezi jak u koho, u super disponovanych profiku, co maji sily dost a limituji je jen srdce a plice mozna, ale u nekoho jako ja (kdysi 187cm 68kg) mi i Martinek doporucil nabrat vic sily a po par letech a par kg navic muzu rict, ze me to velmi posunulo. Stacilo 2× – 3× tydne predevsim zakladni cviky a po rovine i proti vetru se do toho dokazu oprit o dost vic.

                                            • blackseal  

                                              Pockaj, nikto netvrdi, ze po narocnom treningu mas ist hned cvicit. Posilovnu mozes zaradit napr pred regeneracny vyjazd. Pripadne rano posilka, poobede kolo. Jednoducho moznosti je vela. Je dobre si uvedomit, ze na udrzanie sily staci ovela mensi objem, intenzita nez na jej rozvijanie. Takze, v zime ziskas silu, v hlavnej sezone spomalis jej stracanie cvicenim, v najhorsom treningom 1× do tyzdna, ale je mozny aj takyto variant: pondelok, piatok, streda, pondelok.. Par serii drepov, par serii mrtvych tahov, zhyby, tlaky, brucho. Za polhodinu nemas co robit. Arnold spomina Toma Platza, ako po tazkom treningu drepov sadol na bicykel a dal 50 mil tj 80 km na vyjazdenie.

                                    • McBlacky  

                                      No a pak dorazi par blatoslapu, pro ktere zakladni vytrvalost je minoritni motiv a sesekaji vsechny. Nebo si vem starsi sportovce, pro ty je zdv taky nesmysl.

                                      To co pises platilo omezene pred 20ti lety, pred 10ti se s tim dalo vyzit a dneska uz to je prekonane.

                                    • Delkim  

                                      já ti s tou nízkou kadencí nevím, to jsem zkusil několik tréninků asi před 6 lety a 2× skončil na kortikoidové injekci do kolena......

                                      pak jsem to změnil, nejezdím v podstatě žádné intervaly pod 90 otáček a silově jsem se tedy myslím zlepšil dost…

                                      to s tou nízkou kadencí je z mého pohledu a zkušeností dávno minulost

                                      • totalux  

                                        Kolik ti bylo na KS do kolene? Aplikujeme spíše starším pacientům :)

                            • Smazaný účet  

                              Přitom těch 60–80 je docela OK.

                          • blackseal  

                            Ak ma pamat neklame Cihlar doporucoval na rovine 90–110 a v kopci a protivetre 60–80.

                            • jonti  

                              Ale v závodním tempu, ne kdyz se jedes jen tak volne projet. Kdyz jedes volne nedava smysl tocit vyrazne pres 80.

                      • obda  

                        :D 90–95 je moje běžná kadence na pohodu, při větších wattech jdu na 100 a víc :)

                    • Krov  

                      S těmi lehčími převody souhlas. Ale 34/32 s kadencí 90 je podle mě 12.1 km/h. Nespletl sis míle/h a kilometry/h?

                      • ms82  

                        Diky za opravu, neprepnul jsem si imperialni jednotky! Tak ci tak, byl to priklad, protoze tazatelovy watty, ani teren, ve kterem jezdi, nezname.

                  • Carpathia  

                    Já třeba při vyjížďkách u nás v Chřibech využívám převod 34/32 na silničce docela hojně. Ne každý se chce do kopců lámat při kadenci 60 ot/min. Stejně tak každý neváží 65 kg při výšce 180 cm.

                    • tomo_111  

                      ja mam 50/34 a 11–28 (196cm, 90–92kg) a do nejakeho brdku ked to ma lokalne 10% idem urcite daleko nad FTP pri kadencii 70 (a mam nizke FTP okolo 220–230w), v zasade kazdy kopec 6% a viac by som povedal ze v dajakej aerobke Z1-Z2 na tepe 120 je no-go :)

                  • totalux  

                    Popravdě jsem biker, který ale čím dal víc jezdí silnici na mtb a honí se za rychlostmi a časovkou.. takže udržovat vyšší rychlost je právě spíše můj cíl.. A skrze převody, vím, že to není dobře, ale jsem zvyklý spíše kopce přes sílu s větším převodem než vyšší kadenci.. jinak dekuju za rady

                    • ms82  

                      Jak mas jezdit, to jsem Ti tady radit nechtel. Vsak se podivej na kalkulacku wattu a prevody. Sam asi vis, jake watty zvladnes a jestli ne, tak si to prepocti z nejakeho casu do kopce.

                      Na biku je to neco jineho, na silnici se jezdi vetsinou plynuleji. To neznamena, ze se nikdy nejede do kopce na velkou ;-)

              • člen  

                Já bych taky dal kazetu 12–28, ale jakou, shimano 11s kompatibilní?

    • milan.v  

      Tak primárně nikdo nemá jeho nohy a jestliže se tu radilo dost dlouho, například u MTB a přechodu z 1×11 na 1×12 si to spočítat na kalkulátoru převodů, postupoval bych i tady stejně…

      • totalux  

        Ano, přechodů se asi tolik nebojím, kdyžtak kazeta nebude taková investice, na kliky asi také není jednotný názor … jde mi o celkový pohled na kolo, jak se vám zda/nezdá

        • jfk  

          Pokud to kolo skutečně je k dispozici, tak bych za tu cenu neváhal, časem pořídit lepší kola a je to velice pěknej stroj

          Jinak k těm převodům, výhoda kazety, co má největší pastorek aspoň 30, je nejen dostatečně lehký převod do prudkých kopců, ale i to, že se nemusí tolik řadit malá/velká ve zvlněným terénu, převod 50/25, resp 50/28 zvládne hodně. Proto i profíci hojně vozí kazetu 11–30

    • th74  

      Cenově mě to přijde OK. Zběžně jsem porovnal s modelem 2021, který mají 5000 kč dražší a až na kola a sedlo nevidím rozdíl.

      Ty kola Shimano WH-RS170 na modelu 2020 jsou to nejlevnější, co tam můžou dát. Tady je největší prostor pro vylepšení. Co je přesně za kola na modelu 2021 nemají uvedeno ani na bianchi.com, kdyby to byla kola výrazně lepší než Shimano WH-RS170, tak by stálo za zvážení jít do modelu 2021.

      • totalux  

        Také jsem takto uvažoval, avšak vypadá to, že 2021 nikde není .. takže asi nezbývá než jít do 20

        • Delkim  

          Ano, tohle je asi největší problém.

          Pokud chceš kolo teď a jezdit, tak neváhej.

          Není moc prostor spekulovat co kde jak jinak atd.....

          Buď rád, že nějaké vůbec je :)

      • totalux  

        Co byste jinak doporučovali za upgrade kol cenově do 15–18t za pár?

        • McBlacky  

          Equatory za tyhle prachy asi jedine.

          • cAPTAINaSSMAN  

            Na LB ráfcích a Bitexech nábojich zapletes do 18k

            • McBlacky  

              Jasne ale bitex naboje jsou kompromisni komponent. Predni je super, zadni co chvili loziska nebo vymleta osa-u tech nejlehcich.

              • Cavendish  

                Jenže Equatory mají náboje Powerway. To je čínská kopie Taiwanského Bitexu :D

                • milan.v  

                  No fuj…

                • vas  

                  Powerway je stejně jako Bitex Taiwanská firma, navíc když se podíváš na ty náboje, tak rozhodně nejsou identické.

                  • Cavendish  

                    Powerway R13 a Bitex RAF10 a RAF12 jsou si hoooodně podobné ;)

                    A ořechy jsou zaměnitelné. Už sem to doma zkoušel.

        • gemini  

          Koukej i po bazaru. Za ty peníze se už občas objeví „značkový“ celokarbony od FFWD, Reynoldsu nebo Bontrageru…

          • McBlacky  

            Jety carbon kola za 15t to je hodne penez uz a nic extra proti tem equatorum neziska, jen potencialni problemy se servisem

            • rk1  

              Získá styl a respekt u kamarádů v kavárně

              • totalux  

                ty si jdi potřást rukou s mykovcem, soudíš člověka, kterého vůbec neznáš :)

                • rk1  

                  Kde přesně někoho soudím? Nebo na koho to je reakce?

                • mykovec  

                  Můžu se zeptat, kde jsem někoho soudil? Abych neudělal stejnou chybu dvakrát, děkuji.

            • gemini  

              Je to o štěstí, nedávno byly na bazaru Reynoldsy nový sundaný z Canyona za cca 20, lehce jetý FFWD bývají taky poměrně často k vidění. V době kotoučovek, kdy odpadá problém s probržděním ráfku, je pak následnej servis kol na např. 350kách nábách víceméně o ložiscích – samozřejmě za předpokladu, že kola nejsou nějak dorasovaný, což je ale poznat na první pohled, že ty kola dostávaly čoud…a hlavně, bazar jsem psal jako alternativu, nikomu nevymlouvám pořízení kol z výše uvedených…

              • milan.v  

                Nedávno tam někdo prodával Rovaly C38 sundané z nového kola (doufám vlastního) za 18tis. Kč… To už je skoro směšná cena, za kterou by to snad koupil úplně každý…

        • Kysky  

          Vybral bych něco na bikepart.cz :-)

    • Mapevi  

      Já koupil Bianchi Infinito, což je Endurance s trochu pohodlnější geometrii, jinak výbava obdobná a jsem s ním naprosto spokojený. Předtím jsem měl Canyon Endurance. Bohužel nebylo na kotoucich, které jsem chtěl. Je i velké místo ve vidlici a zadní vzpěře, takže není problém dát i širší pláště.

      • totalux  

        jo to je pěkný a asi praktický stejný s lepšími koly :) jo, sprint je myslím taky až na 32mm šířky

    • PLATYPUS3  

      Kdy se konečně shimano naučí skládat kazety na silniční kola, patnáctka chybí, hlavně že je tam dvaatřícítka, jak kdyby všichni jezdili jenom v alpách.

      • TheJD  

        On bohate staci kilometrovy prudky kopec, aby nekdo ocenil lehke prevody. Kdyz nekdo jezdi jen rovinu, muze si na kolo rovnou dat jednoplacku.

        • PLATYPUS3  

          To je dost zavádějící tvrzení, spíš bych doporučil kdo jezdí nebo vyhledává tyhle pekla gravel.

          • TheJD  

            To myslis vazne? Koupit si gravel kvuli kratkym prudkym stoupanim po asfaltu? A nemam si na to rovnou koupit mtb? To ma jeste lehci prevody.

            • PLATYPUS3  

              Je to celý divný, na silničku dávat horský kazety je normální a když to někdo zpochybňuje tak je za blbce.

              • TheJD  

                Ty zjevne jsi blbec. Bikove kazety dnes maji nejvetsi pastorek 50, 51, 52 zubu a pouzivaji se s jednim prevodnikem. Na silnici se stale pouzivaji dva prevodniky a nejvetsi pastorek na silnicni kazete od Shimana ma 34 zubu. Mimochodem o horske kazete se zminujes az ted, blbe.

      • Datel Stepní  

        Přesně tak, Shimano neumí skládat kazety. Nemají vůbec žádnou zkušenost z výrobou vybavení pro cyklistiku. Oni si někoho chytrého časem najdou, až pochopí jak to dělali dosud špatně. ..

        Možná zabrousi i sem pro cenne rady zdarma.

    • jonti  

      Proč ve vlákně pro výběr kola vůbec řešíte převody. Vyměnit kazetu za lahčí nebo těžší je to nejmenší, pro výběr kola do není důležité.

      K původnímu dotazu, Bianchi je hezké a není důvod ho nevzít.

      • milan.v  

        Také si říkám, že se to posunulo někam do kytek…

      • totalux  

        díky, také už se v tom ztrácím, .. začíná to být jen honba ega, kdo je větší „specialista“ na pastorky a kadenci

        • Carpathia  

          No a co to Bianchi z odkazu, už je objednáno?

        • ms82  

          Tak bud uz mas objednano, nebo nejakeho dalsiho kandidata. Jak Ti psali ostatni, neni prilis z ceho vybirat. Bianchi je hezke, drazsi nez jina kola, prodat by melo jit v pohode. Jestli se Ti jeste nezdaji nejake veci, tak se ptej.

          • totalux  

            Já vím, děkuju za rady :) .. já i po bianchi šel konkrétně jako chtěné značce, proto mi nevadí si připlatit. Snad to klapne, dám tady vědět po koupi, k otázkám- podle čeho měříte Watty? Jen například stravu nebo přímo čidlem na šlapkách?

            • milan.v  

              Pro začátek ti bude stačit Strava se svým výpočtem, který je celkem přesný, pro většinu hobíků pro představu dostačující…

              Pak si kup levou kliku, je toho tu k wattmetrům celkem dost… ;o)

              • TheJD  

                S tou presnosti algoritmu na Strave bych byl hodne opatrny. Je relativne presny pri splneni nekolika podminek-kvalitni jizdni zaznam vcetne kvalitniho vyskoveho zaznamu, jizda solo, jizda po slusne silnici, jizda do prudsiho kopce a neovlivnena vetrem.

            • ms82  

              Wattmetr jsou dalsi penize navic, ale jestli se chces zlepsovat, urcite to je smysluplna investice. Ja pouzivam power2max ng eco a Favero Assioma. Vybiral jsem, aby vyhovovaly mne, takze mozna si o tom neco precti, treba si vyberes jiny.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.