• Lubo

    Ahoj všichni, minulý rok na podzim jsem se tady ptal na radu ohledně koupi nového silničního kola. Kolo sice už mám, jsem ale poněkud v rozpacích. Je to moje první silniční kolo, takže nemám s čím porovnávat. Nakonec jsem koupil za 27 000 Kč postavené kolo – rám od Bartoníčka MXM, sada Shimano 105 (asi 2005), brzdy Tekro, celokarbonová přední vidlice Mizuno, karbonová sedlovka, Sedlo Selle Italia, zapletená Shimano WHR asi 500 nebo nějaké takové číslo.

    Jde mi o to, že s tím kolem jsou pořád nějaké potíže. Na podzim jsem stihl asi 500 km – poměrně v pohodě, až na vrzání v krku vidlice a padání řetězu. Zato teď – 150 km ujeto (v několika vyjížďkách). Během každé mi spadl řetěz, jednou mi to z nějakého důvodu po jeho spadnutí chytilo zadní přehazovačku do drátů a celou ji to vyrvalo úplně na druhou stranu – KATASTROFA! Dráty orvaný, přehazka to naštěstí přežila, nikoliv její držák. Do toho všeho čas od času vrže vidle a teď jsem se po 16 km musel vrátit, protože se při každým přetočení klik ozvalo děsivý cvaknutí a škrouchnutí ze středu.

    27 000 je pro mě jako pro studenta spousta peněz, zajímá mě, jestli jsou takové potíže obvyklé ze začátku i u jiných kol (značkových) nebo jestli jsem prostě koupil nějaký šmejd. Ani nezmiňuju, že podle mého to neustále ne úplně přesně řadí – vzadu nevyladitelné – pákou se musí vždy trochu dál za cvaknutí mechanizmu.

    • Pavlis  

      Ty na to kolo koukas jako celek, ale ty problemy jsou celkem izolovany. Prvni vec, pokud jsi ho kupoval cely, tak mas snad nejaky zarucni servis ne? Pokud ne, tak ho hod do servisu at ti ho trosku poladi, kdyz to vypada, ze to sam nedovedes. Z toho cos napsal nemusi jit o smejdove komponenty, ale proste jen neni vsechno poradne vyladene takze spis smejdove slozene kolo. „Neznackovy“ mas akorat ram, zbytek komponentu pouziva spousta dalsich „znackovych“ vyrobcu bez problemu… Samozrejme ale muzes mit smulu a doopravdy neco mohlo nekde odejit. To je zivot…:)

      • Lubo  

        No nedovedu, střed sám seštelovat nedovedu, proč bych se taky snažil ,mám na to samozřejmě servis, problém tkví v tom, že můj servisák mi řekne, že takhle jak je to seřízený, je to nejlíp jak to dovede. Štelovat bovden vzadu na přehazovačce umím, ale jak říkám, je to pořád dokola a pořád to není 100%

        Mě zajímá, jestli tady má někdo 105 a jestli mu to taky shazuje řetez např.

        • Ruprecht  

          vypadá to na neschopného mechanika, 105 je už poměrně slušná sada a pokud máš komplet 105 (přehazka, smyk, kazeta, řazení) tak to musí šlapat jak hodinky… Mám 105 ´06 a vyjma výměny řetězu nevyžaduje žádný zásah a šlape jak má (najeto kolem 6 tis). Předtím jsem měl soru a taky fungovala tak jak měla.

      • Lone1  

        Myslím si totéž,snad jen doplním,že rám MXM,není neznačkový.I rám má výborný.

        • TinkTink  

          Nerikam ze MXM je spatny, dokonce ani ze by byl horsi nez neco, ale podle ceho soudis, ze je „vyborny“?

    • peky  

      Tak si to seštelování dotáhni sám to zvládneš. Aby ti nelezla přehazovačka do drátů, tak si na přehazce najdeš dva šroubečky na kterých se šteluje doraz a vyšteluješ si horní a spodní doraz (povolováním nebo utahováním šroubku který tlačí na příslušnou pacičku v přehazovačce sešteluješ aby nešla dál než potřebuješ). Nebo vlez do servisu a reklamuj a reklamuj a po třetí stejné nebo čtvrté různé závadě odstup od kupní smlouvy.

      • Sauce  

        Možnost odstoupit od smlouvy nebo žádat novou věc se týká případů, kdy stejná odstranitelná vada byla již v rámci záručních oprav dvakrát nebo různá vada třikrát odstraňována. V okamžiku většího výskytu vad má spotřebitel možnost od smlouvy odstoupit v případě, kdy má věc v době uplatnění nároku alespoň tři vady. Tedy ne čtyři, jak vyznívá z předešlého příspěvku.

        • peky  

          Řešil sem to tu s Maxtorem dost detailně, takže sem se nerozepsal co a jak. Samozřemě pokud chceš brát celou věc detailně tak samozřemě máš pravdu. Osobně mě spíš napadá, že vyštelování přehazovačky není výrobní vadou, nýbrž jeho špatnou (instalací, používáním atd…čili vlastností) což se reklamovat nedá. Takže poku to bude reklamovat tak půjde o takovou malou zkoušku co ten prodejce vydrží a jak moc si je jistej v kramflecích. Spíš bych se proto přiklonik k seštelování doma a negativním referencím na daného machanika a prodejce.

      • Lubo  

        No právě, jenže to seštelovaný patrně je! Normálně to funguje a dorazy jsou nastavený dobře nebo se mi to aspoň tak jeví, jenže pak se najednou stane tohle a mechanik mi řekne, že je to normální, že se to čas od času stane. Čas od času za 30 000 Kč???? Teď jsem zvědav, co bude s tím středem, protože to normálně funguje, šlape to, akorát ty šílený zvuky v záběru.

        Sada kompletní není – vzadu je kazeta BBB. Právě tohle mě udivuje, jeden problém za druhým, přitom moje první horské kolo jezdilo 8 let bez problémů. Teď zaplatím 30 litrů a navine mi to přehazovačku do drátů, všude to vrže a škrundá. Nejraději bych to vrátil, ale 3 závady najednou dohromady nedám:o(

        • smallbrother  

          …tak jestli třeba blbě neřadíš a zbytečně nekřížíš řetěz, i když „Španěl“ by na silnici neměl být problém. Máš trojpřevodník?

        • peky  

          Tak tam ty tři závady vymysli. Střed je jasnej, co může být to že ti to neřadí přesně…třeba vadný chod pravé páky řazení… to máš druhou, a šlehni tam že pravá klika je kratší než levá :) a je to............ to je teda pořádná hovadina.

          Nic tobě to funguje, když odjíždíš od servisáka?

    • vlkouš  

      No to je mooc nepříjemný. Mám v tý cenový relaci taky novou silničku (Šírer 701 + Mirage), najeto cca 1700 km, 1× záruční prohlídka u Širera zdarma, občas jenom kontroluju dotaření spojů,a jezdim, jezdim, jezdim..... Vyměň mechanika, jestli to jde. V.

    • yetti  

      Problemy se razenim co popisujes jsou opravdu bud spatnym serizenim a nebo ma ram krive patku a potom to opravdu nejde seridit. Oboji MUSI prumernej servisak umet odhalit a opravit, popripade Ti doporucit reklamaci vadneho komponentu. Pokud ne, posli ho do pr.. a jdi jinam. SH 105 je velmi slusna sada na bezne jezdeni a jde celkem snadno vystelovat tak, ze slape jako hodinky. Cvakani ve stredu je take vetsinou odstranitelne a pokud ne reklamuj to. P.S.: nenech se odradit jednim blbim servisakem!!!

    • Vrci  

      vrzání krku vidlice – pravděpodobně vrže hlavové složení, zalisované do neopracovaného rámu viz: www.parktool.com/…eadhowto.asp?…

      přehazovačka: zkontroluj seřízení a délku řetězu

      na kontrolu dorazů doporučuju vymontovat lanko a řetěz zkontrolovat dolní doraz (kladka proti nejmenšímu pastorku) namontovat lanko zatáhnout za něj rukou až nadoraz kladka proti hornímu pastorku (při seřizování dorazů nepoužívat ke změně polohy dualy.

      www.parktool.com/…eadhowto.asp?…

    • DoomHammer  

      buď je ten mechanik brutální VEMENO nebo jsi kápl na vadné komponenty.

      jezdím mrchu na sbírce tiagry a dura ace :-) a nemám s tím problémy. podle mě to ten mechanik neumí seštelovat a říká, že to líp nejde…

      pokud ty komponenty nejsou vadné, tak má v rukách nasráno…

    • peky  

      Vem si sebou k servisákovi botky obleček a neplať a nepřebírej kolo dokud nebude perfektně řadit a šlapat, s tím že si to vyzkoušíš třeba na hodinku projet (dej jim tam zálohu třeba občanku a je). S tím, že reklamuješ nééé servisuješ.

      • peky  

        což pro tebe znamená že budeš chtít do ruky reklamační protokol s vypsanou závadou! Přeju dobré pořízení

    • Lubo  

      Řetěz nekřížím, mám dvojpřevodník. Za práci samozřejmě nic neplatím. Jinak děkuji všem za cenné rady. V nejbližší době se dostavím na servis se středem a uvidíme, jak se to vyvine. Nová patka je objednaná.

      • orca  

        koukám jsi z Klatov a nakupoval jsi v Plzni u Bartoníčka ??? Problém asi bude že jakožto kolo v záruce měnit servisáka páč jinak to budeš cálovat za své – žel . To co píšeš mi připomnělo rozhovor se Ženíškem (www.peloton.cz/…domovec.html) a hlavně jeho vyjádření že v republice jsou cca pouze dva mechanici schopni servisu pro profíky. A čím více čtu bikeforum tím se usvědčuji že je to pravda . Tolik lidí si hraje v obchodech na servisáka ale tak málo jich to opravdu udělá dobře. Nevím jestli tě to potěší ale mnozí profíci jezdící v zahraničí často dojedou na nekvalitní práci servisáka.

        Dle mého kolo co máš a za ty peníze by jsi krom první „servisní“ prohlídky cca 1,5–2 roky neměl ani šáhnout !! a jen jezdit – mluvím o rekreační ježdění – ne závody.

        • Lubo  

          Ne, ne, nenakupoval jsem v Plzni, akorát rám byl zakoupen tam.

          • orca  

            Tak jsi si to stavěl sám ??? nebo to stavěl někdo + dal záruku na práci ???

          • orca  

            a ten někdo kdo ti tu sestavu prodal – je to alespoň nějaká cykloprodejna ??? nebo „franta na rohu v garáži“ ??

          • Lubo  

            Kolo bylo zakoupeno sestavené normálně v prodejně, akorát jsem uvedl Bartoníčka jako značku – rám MXM, no a Bartoníček je v Plzni, ne? Mám klasicky záruku na celé kolo. Původně jsem chtěl koupit normálně sériové kolo – značku, jenže to bylo na podzim a nové modely 2007 měly být až letos na jaře a tak jsem já – nedočkavec – koupil tohle, protože mi padlo do oka a byla na něj sleva, jelikož stálo už delší dobu na krámu.

    • Sabbath  

      A proto jsem si stavěl silničku sám :)

      • Luma  

        Přesně tak.

        • DoomHammer  

          jojo, udělat si to sám je nejlepší… možná ještě lepší je mít za zadkem někoho, kdo ti kouká na prsty a upozorní tě, že něco děláš blbě, když to děláš poprvé. myslím skládání kola a servis :-)

    • Rychlej turista  

      Sh 105 je úplně v pohodě a kolo s ní musí šlapat jako hodinky. Pokud ti to kolo staví profík, tak na něj vůbec nemusíš sahat. jediné, co bys měl udělat sám, je doštelovat přehazku a přesmykač šroubkama na bowdenech, protože na stojanu to neudělá tak přesně, jako za jízdy. Možná i dorazy na šaltru, ale i tak ti žádný mechanik kolo nepředá tak, aby ti šaltr lítal do drátů. Může být i špatně vypletené kolo. Problémy, co popisuješ se vyskytují na starých šunkách poskládaných z toho, co dům dal. Jestli to půjde, vrať kolo a utrať toho, co ti ho prodal.

      • Lubo  

        Tak mám velikou radost, vypadá to na dobrý konec. Právě jsem se vrátil a škrouchání ve štředu je odstraněno (bylo to přesně, jak jste říkali), přední vidlice bez zásahu přestala vrzat sama a dorazy seštelované, dokonce už vím co hlídat, aby se problémy neopakovaly. Snad už to teď bude skutečně jenom pohodové ježdění. Díky všem za vaše názory a rady!

        S pozdravem Lubo

        • orca  

          upřímně tě lituji , tuhle anabázi bych asi neustál… naní nad profesionální sestavení kola hned na začátku – sice relativně o pár tisíc „více“ ale pak už je uspokojení s jízdy… Vůbec by nestálo od věci sestavit postupně katalog obchodů kde servisáci odvádějí mizernou práci – to co popisuješ je diletanství , možná kdyby jsi si to sestavoval sám tak tolik chyb nenaděláš…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.