• Bully

    Uvazuju sice o tom, ze si poridim tazne zarizeni, ale nebude to tak hned, takze musim poresit neco na strechu. Urcite premyslim o systemu uchyceni kol rychloupinakem za vidlici, ale netusim, jestli ma vyznam davat tolik penez za Thule OutRide 561 http://www.thule.com/…__79902.aspx nebo si vystacim treba s tim­hle  http://www.kupkolo.cz/…80_1871.html za min, nez za polovinu penez. Jde mi o to, jak bezpecne budou drzet oba typy na pricnicich. Zamykani neresim, stejne bych se takhle od kola moc nevzdalil a ev. bych to poresil upnutim vidlice bezpec­nostni matkou misto rychloupinakem. Predni kola se vlezou do kufru, sedlovky muzu klidne vytahnout taky, prece jenom pujde i o hodne dlouhe presuny, takze at je to aerodynamictejsi a sedlo s nanosem hmyzu taky nemusim.

    Jak moc vam vzroste spotreba s 2 koly upnutymi na strese za vidlici? Jak rychle se s tim da jet po dalnici, aniz bych nejak vyrazne riskoval?

    • Motyll  

      Nejlip to posoudis, pokud se na ty dva nosice primo podivas. Thule to promysleny system, se kterym jde snadno a pohodlne manipulovat. Ovsem taky se za to priplaci. Pises, ze to je na dlouhe presuny. No popravde potom jdi do nosice na kouli, protoze tam je aereodynamika znatelne lepsi. Pro priklad kdyz jedu na z Brna na Lago di Garda tak pri 3 kolech na strese je spotreba kolem 9 litru. Kdyz je dam dozadu, spotreba kolem 6. Pri beznych dalnicnich rychlostech. Tak zvaz, kolik najedes a zda se Ti vubec vyplati investice do stresnich nosicu.

       
    • venabch  

      Kolo patri do auta . Kdo ma drazsi kolo nez auto je bridil :-D (pokudt teda doma nema fulla a pevnnaka na x0 nebo xtr a silnici na rekordu )

      Ale vazne kdyz drzak tak je nejlepsi ten na kouli . S tim to bere vic jen o minimum a da se s tim mazat . Jak mas kola na strese a nekde prijde nejaka krizovka tak ti ulitnou kola i se zahradku :-) . Jeste sem nebyl na maratonu ze by nekdo neprijel a po ceste mu neupadli kola ze zahradky.

      • Motyll  

        Souhas s tim vnitrkem :) Ale ted se nam rozrostla rodina o jednoho maleho bikera a tak se zavazadlovy prostor hned plni nejak vice. Dodavky nejsou muj salek caje, takze nic jineho nez nosice nezbyva. Jen preferuji ten na kouli.

        • Bully  

          Jsem na tom podobne. Koupili jsme sice ted megakombika, ale narodil se nam taky prcek, takze zena s malym vzadu na sedackach, v kufru kocarek a zavazadla a navic mame psa a prevazime ho taky v kufru, v transportni bed­ne.

          Na kratke vzdalenosti mam stare auto, kolo upinam nastojato home made drzakem dovnitr, kdyz rozlozim zadni sedacky. Doposud jsme to tak vozili i po Evrope, ale ted uz to nejde.

        • Bully  

          A jeste k te kouli- neziju v Cechach, porizovaci cena a montaz tazneho zarizeni podle mych pozadavku (skryty bajonet) tady vyjde na 600€ a vic, plus cena za nosic na kouli.. Celkem by slo minimalne o 800€, takze s tim chci jeste chvili pockat, treba az bude prilezitost v CR, kde to vyjde podstatne levneji, ale to nebude hned.

          Na aute mam naopak original hagusy, takze neni duvod, aby se neco z te strechy urvalo, navic po meste clovek nejezdi jak debil, ne. Nehledam to nejlevnejsi, protoze chapu, ze s Tesco drzaky pripevnenymi nejakymi sroubovacimi konzolami za kraj prorezavele strechy nejake Skodovky muze kolo ulitnout, jak popisujes. 

          • venabch  

            Skryty bajonet je napr , to chce kouli na pevno . Kdyz to do tebe nekdo ze zadu mirne nasmazi tak se ti nic nestane a pri couvani ke zdi se o ni paradne opres :-) . Kdyz nosic na strechu tak sou nejlepsi takovy ty co se odela predni kolo a upne se to za vidli. Takovy co si nasi fotrove vyrabeli za komancu samo domo. Nejvestsi problem je u kol s velkejma prumerema trubek . Ty se v zatacce prohnou jako plechovka od piva a kolo vyskoci .

             
          • venabch  

            Kouli koupis na srote i se stitkem pak ji musis legalizovat . Drzak koupis v nemecku v Auto taile Unger asi za 120 ecek na 3 kola. Je to u kazdyho vetsiho mesta . Takovej ochodak na dily na auta.

            • stan.zak  

              Jo, přesně v téhle prodejně kupoval kamarád. I když – tažné nemá, kupoval na zadní dveře.

    • Rimr  

      Mám SANREMO, vyhovují mi.Spotřeba se zvedne o 2-litry. Na dálnici jezdím do 140-ti km/h.

      • Krutor  

        Jen poznámka k té spotřebě. Renault Megane Combi 1,6 16V benzin. Když srovnám cestu do Chorvatska s truhlou ve 4 lidech spotřeba 6,4. Do Alp ve 4 lidech se 4 koly na střeše 7,8. nejl jsem teda víc než 120. Z bezpeč­nostních důvodů.

        • Luk02  

          No nám to na Gardu se 4 kolama na střeše 4 lidi, plnej kufr krámů žralo 7,6l rychlost dálnice ta 100–120 víc ne…Jinak co se týče nosičů tak máme ty nejlevnější Thule freeride, taky se to dá, jen je potřeba hlídat jestli je všechno pořádně dotažený, jak je to těma rychloupínákama tak se to rádo povolí. Ale zase se stím dobře manipuluje. 

      • Bully  

        Diky za konstruktivni odpoved. Premyslim o tom, ze bych do auta schoval i sedla se sedlovkama a riditka otocil ve smeru jizdy a ne napric, takze by odpor vzduchu mohl byt jeste vyrazne mensi. O spotrebu mi sice nejde uplne primarne, ale zajima me. A docela vic ta rychlost, porad ziju v predstave, ze bych s tim mohl jet snad okolo rozumnych 130 (max. 140) km/h, takze je to koukam OK :o)

        • jIrI___  

          Na dovolenou do Slovinska jsme vezli na Mondeu strese 3 kola v nosicich Thule ProRide. Na dalnici se cestovni rychlost pohybovala mezi 140 – 160 km/h a v horskych serpentinach jsem lital v sedacce ze strany na stranu. Kola, nosice i hagusy vydrzely bez ujmy, jen se pak musely drhnout od musek. Takze pokud budes jezdit aspon trochu podle predpisu, s rychlosti bych si u kvalitnich drzaku hlavu nelamal :)

          • Bully  

            Delas mi sice radost, ale 160 se mi zda moc. Bud prehanis, nebo ses zrovna koukl na tachec, kde oproti skutecne rychlosti byva u spousty aut docela zkresleny udaj (treba u meho stareho Nissanu 160 na tachecu odpovida realnym asi 147 km/h (udaj z GPS navigace). Ale i pri tehle rychlosti uz by to s 3(!) koly na strese bylo o hubu a spotreba by byla astronomicka. Nehlede na system upevneni u Thule ProRide a odpor vzduchu kompletne sestavenych kol.

            • jIrI___  

              160 km/h samozřejmě beru tachometrových. Jinak co já mám zkušenost, tak na našem autě (Seat Ibiza) je při tachometrových 55km/h skutečná rychlost 50 km/h a při tach. 140 km/h je skut. r. 130 km/h. Tak to bude asi u většiny výrobců.

            • jecnak  

              160 podle tachace se da jet bez vetsich problemu (az na vetsi spotrebu) se silnejsim motorem a vetsim autem, akorat teda randal od kol je neprijemny.

              • přišlapávač  

                a když s takovým velkým, silným autem jedeš takhle rychle se třema kolama nahoru na Brenner, to je vír v nádrži :-)

                • venabch  

                  Ja vozim kola v aute a kdyz jedu za 10 l tak si rikam ze jedu setrne :-) . Jeste ze ten jetej fritovaci nebo hydraulickej olej je tak levnej :-D

              • přišlapávač  

                ale souhlas, jet se dá, ale pocitově už to není nic moc.

              • Motyll  

                Tohle je minuly auto predloni nabaleny do Alp. Zadnej zazrak 2.0 TDI. Po ceske D1 jsem tomu slapal na krk a pp v Rozvadove ukazoval prumerku skoro 12 litru  :)  To byla definitivni tecka za vozenim kol na zahradce…

                Ale jinak bych se urcite nebal, ze (kvalitni) nosice kola na strese neudrzi…

    • gemini  

      Trochu se vetřu s dotazem: Jakej by jste doporučili nosič na 2 kola ( mtb i silničku ) na páté dveře pro Opel Astra ( G ) ?

    • MARIN  

      Tak ja mam ten THULE – za kvalitu si rad a bez problemu priplatim.

      Montuju na aero tyce s T drazkou. Upinani za predni kolo je opatrene zamkem a pak mam zamikatelne konce aero tyci – stejne jsem to ale v Cechach pri zastavce u Tesca kontroloval od vchodu kde prcek zatim drandil v auticku.

      Zadni kolo pro jistotu jistim jeste bud paskem na suchy zim (puvodne na bezky) nebo paskem z klipsen. Nataceni riditek a vyndavani sedlovky bych resil jen pri opravdu dlouhych presunech.

      Jinak spotreba na Fabce 1,2 s 1 kolem na strese je cca o 1l vetsi ale u 2 kol to nebude vzrazne vetsi

    • MaPa  

      Mám tyhle. Spokojenost maximální, rychlost neřeším. Zámky festovní, takže jsem klidnější. Na zahrádce je to během pikosekundy, takže v pohodě.

      Mám kotoučovky a není problém, vozím na tom horáky.

      Fotka ze zkušební instalace

      • K2  

        Ta přední oska na vidlici se sevře zamknutím?

        • MaPa  

          Točíš celým předkem a když se to sevře tak otočíš klíčem a zamkneš. Zároveň se stahováním se zablokovává přístup k uchycovacím šroubům na zahrádku, takže neukradneš ani komplet.

          • Bully  

            Jenze v popisu vyslovne pisou- NENI URCENO PRO KARBONOVE VIDLICE, protoze bych obcas vozil i silnicku, je to k prdu :o(

            • MaPa  

              Nechci tě nijak přemlouvat, proč taky, ty něco sháníš.

              Jen mi není jasné proč by se tohle mělo chovat jinak než ostatní systémy úchytu za vidlici které uvádíš nahoře. Fakt ne.

              • Bully  

                Taky nevim, v cem by se to melo lisit oproti ostatnim podobnym systemum. Libi se mi to, je to prakticky system, levnejsi nez Thule, ale vyslovene uvadi, ze to neni pro karbonove vidlice. Proc? Nestahuje to treba nejak nadmerne ty uchyty pro vidlici? Da se tam nastavit sila toho sevreni? A do jake sirky pricniku se da tenhle model pouzit? Dik za odpoved.

                • MaPa  

                  Podívám se ti večer do papírů co jsem k tomu dostal, ale na netu jsem zatím nikde tohle upozornění nenašel.

                  Sílu sevření si volíš ty kroucením čela při utahování. Do silniček nedělám, ale patky už se taky dělaj čistě z karbonu, tam nejsou žádný vložky?, protože tohle drží na úplně stejný ploše jako RU. Proto nevidím žádný rozdíl mezi Thule, Aterou, Mt Blancem apod.

                  Někde jsem našel obrázek jak se to dotahuje, i pro K2-ho. Jen je prťavej, tak snad tam nebude jen logo B-F.

                  • MaPa  

                    Hm, tak jen link no :-(. Zároveň je tam uvedené i na co jde namontovat. Buď na aero-tyče s drážkou, nebo na něco co má menší průřez než obdélník 22×32 mm.

    • wert_1  

      Mám Thule Pro ride 591 tuším, jezdím s dieslem HDi 2,2, vozím 4 kola, po dálnici jsem jel krátkodobě i 180, běžně 140–150 a spotřeba naroste na dálnici při vyšších rychlostech o max 2 litry, na normálních silnicích s rychlostí 60–90km je nárůst spotřeby neznatelný. Normálně jezdím kolem sedmi na sto a s koly na střeše jsem NIKDY nešel přes 9,5. Se jmenovaným nosičem maximální spokojenost a báječná rychlost naložení i složení bez demontáže čehokoliv během pár minut.

      • zery  

        mám gt force a spodní rámová trubka je výše než u ostatních kol takže rameno od klasického nosiče mi na kolo nedosáhne poradte jaký nosič koupit

        • Bully  

          Vsak si prohlidni ty odkazy uz v zakladajicim prispevku, existuji i typy drzaku, kde kolo uchytis po sundani predniho kola za vidlici.

        • Luk02  

          řeším to tak, že vyfouknu tlak ve vidlici…Protože jinak není šance:-)

        • lakko  

          Kludne si kup THULE Pro Ride 591. Aj ja mam GT Force a na Octavke pouzivam tento nosic k max. spokojnosti. Minuly rok som s nim absolvoval cestu z Kosic do Orebicu (HR-dovolenka) Mnichov (navsteva segri) Bad Goisern (Salzkammergut Trophy)a spat do Kosic. Bolo to cca 2500 km bez problemov. Na biku mam FOX Talasa 100–140 mm a tak pri preprave spustam zdvih na 100 mm, volant pootocim do smeru jazdy a vyberem sedlovku a so sedadlom.

          • zery  

            nemám tu možnost snížení zdvihu na 100 mm tak se ještě jednou ptám jestli při těch 140mm není taky problém

            • toNic  

              Mam taky GT Force, taky nemenny zdvih a freeride 530 to nepobere. Nasel jste nosic na strechu, ktery dosahne na spodni ramovou trubku? Zvazuju bud upravit ten free ride tak, ze odvrtam ty dva nytky a nahradim je srouby – posunu drzak ramu dozadejs a melo by to byt ok. Ale nejradsi bych, aby to slo bez uprav. Jeste me napadla varianta uchyceni za vidlici (Outride), ale priznam se, jsem linej vyndavat predni kolo, i kdyz doted jsem to delal, jinak by se kolo do auta nevlezlo.

        • Yann  

          Kdysi (v roce 2004) jsem resil podobny problem.

          Mam kolo Schwinn Delta 88 LTD, s dost exotickou geometrii a zadny nosic nevyhovoval. Nakonec jsem sel cestou upravy nosice, ktery pro byl nejvhodnejsi.

          Koupil jsem nosic Barracuda on formy Mont Blanc a nechal jsem navarit (prodlouzit) trubku po ktere se pohybuje „klepeto“, co drzi ram. Zatim funguje, nosic ma vcelku rychle upinani na pricniky (da se vyuzit i drazka na pricnicich) – pri parkovani auta ho sundavam. Zvladnuli jsme cestu do Francie a zpet, rychlost cca 140km/h.

          Pridava fotky vsech zminovanych „exotu“.

    • gamster  

      Můžu se zeptat majitelů 29" co vozijou za nosič,Já si nemůžu pomoct,ale jakejkolik držák je moc malej(myslím tá drážka kde jsou kola).S mýma Nanoraptorama(2,2) se skoro nikam nevlezu.Teď vozím nějakou čínu,či taiwan a vůbec to tam nemůžu narvat.A další problém je ten,že na 29" mám dost velký trubky,takže sem musel sehnat krapet větší ten středovej šroub,abych to utáhl.

      Nechcu se dožit dne,kdy se podívám střešním oknem nahoru na střechu a uvidím oblohu(a kolo v prdeli).

      • borda  

        thule pro ride 591. GF x-caliber a gf cobia. plaste bontrager 2,25 uplne bez problemu

        • gohon  

          Mám tyhle nosiče a plánuji letos x-calibera. Takže pro mne dobrá informace. Můžu se ještě zeptat na velikost tvého rámu? Potřebuji 21čku.

          Díky

    • Jenda  

      hlavni rozdil je v tom ze thule je jedna kolejnice takze celej system je daleko pevnejsi, fungovat bude ale bez problemu i ten druhej. Bacha pokud nemuzes dat pricniky dostatecne daleko od sebe, tak je ten druhej pro tebe nepouzitelnej. Thule je drahej jak svina ale zase pokud ti ho neukradnou jak me tak vydrzi hooodne dlouho takze se to asi za tu jistotu vyplati. Jinak my jsme vozili leta kola na samodomo nosicich kde bylo uchyceni taky za vidli akorat jsme meli jeste vidlice na sundany predni kola a jedinej problem byl ze obcas praskla nekvalitni osicka kterou dodelalo to ze byla privarena – u sroubovanejch nebyl nikdy problem. Jako jedinou nevyhodu uchyceni za vidli vidim riziko zapomenuti prednich kol na parkovisti (a ze takovejch lidi jsou mraky:-)

      • K2  

        Není problém u držáků uchycených za vildi s řezáním zatáček – nanaklání se to? (klasika drží ještě tou pákou za spodní trubku.)

        • warzone  

          Ak nemas priestor v aute,jednoznacne na tazne!vyhody?Pris­tup,rychlost jazdenia,stabi­lita,spotreba…Ja mam starsi typ od Twinnyload a je to super.Ak si beriem len svoj bike,dam ho radsej dnu,je to istejsie,ale ak beriem viac+batozinu,nieje o com…

          http://www.twinnyload.nl/index.php?…

        • Jenda  

          klasika drzi prave tou jednou pakou ktera je proklate dlouha – stabilita uchyceni za vidli je daleko lepsi (si vem co vydrzi vidle pri normalni jizde takovy zatizeni na strese fakt nevytvoris:-)

    • nobelowski  

      a nemate nekdo zkusenosti s timhle nosicem? pripadne mi hodne praktickej hned ze dvou duvodu. 1.nezvetsuje tak vyrazne vysku auta, takze klidnej prujezd pod nizkyma vetvama, podjezdama apod.. 2.kdyz do vas nekdo svihne zezadu, tak vam nezramuje i kola.

       

      hlavne by me zajimala stabilita a narocnost instalace..

      nebo radsi" tento ":http://www.thule.com/…_44728.aspxa modlit se, abych nebyl sestrelen zezadu? tam jdou dat i tri kola, coz je zas vyhoda.

      • mky  

        Mám Thule ClipOn High 9106 – co se týče instalace – tak ta je poměrně náročná, pokud to děláš sám. Nosič je docela těžkej a k tomu, abys ho na 5.dveře zaháknul s nima potřebuješ různě hejbat a s nosičem taky a zároveň musíš dávat pozor, abys nevysklil okno nebo nepoškrábal lak – takže poměrně dost věcí na zkoordinování.  Když ti někdo pomáhá, tak to je lepší a je to záležitost na max 5 min.

        Docela mě překvapilo, že kola jsou poměrně vysoko nad autem, i když to samozřejmě není to samé, jako když je máš na střeše – ale dokud jsem to neviděl na vlastní oči, nedokázal jsem si to představit – byl to jeden z hlavních důvodů, proč jsem nosič na 5.dveře chtěl radši než na střechu a musim říct, že pokud bych dnes kupoval znovu a nosič na třechu by byl výrazně lacinější, už bych se tý vejšky tolik nebál.

        Myslim, že kdyby to do tebe někdo narval zezadu, tak na tomhle nosiči to ty kola odnesou taky, ale s tim praktickou zkušenost nemám a doufám že mít nebudu…

        Pokud máš tažný zařízení – určitě si kup nosič na tažný zařízení. Teda alespoň mě se to zdá jako nejlepší možnost. A myslim, že jsou i typy, který jsou cenově srovnatelný s tim THULE na 5. dveře.Ale nemám závěs a abych si ho kupoval kvůli nosiči na kola, to by se prodražilo.

        Jinak ale THULE ClipOn High 9106 doporučuju. Slouží dobře, kola drží pevně a při jízdě s nim žádný problémy nejsou. Koupil jsem ho za 4990,– Kč loni.

        • Foose  

          no tak má ho bratránek, ve dvou lidech montáž tak minutu (pokud to jednou nastavis na rozmery dveri tak by nemel byt problem), samotnej clovek to bude asi trochu horsi, ale neni zas tak tezkej, spis e to takovy neforemny..

          Mi mame na kouli a bezproblemu…

      • K2  

        Otázkou co se stane, když budeš mít i třeba značkový nosič na střeše  a někdo do tebe napere zezadu…Fyzika je svině

    • Bully  

      Tak, nakoupeno. Zajel jsem proste do obchodu s autodoplnky a nasel tohle http://sites.norauto.fr/…tik-325.html , coz je vlastne identicky system jako Atera Giro http://www.cykloexpert.cz/…a-giro-speed?… (diky tomu, co mi ho tu doporucoval :o) . Do hmotnosti kola 17 kg. Davam nakonec prednost zamceni kola a taky i vyssi pevnosti kvuli propojeni vidlice-zadni kolo (oproti Elite San Remo). Prisel, videl, koupil :o)

      • spartakcz  

        Mám skoro podobný, co tu někdo linkoval (Thule 9106-ClipOn High). Jen je u něj malinko jinak řešeno uchycení kol. Za tu dobu co ho mám jsem s ním pravda jel jen párkrát, neb jinak kolo narvu do auta, ale pokaždé když jsem ho využil, případně půjčil po svém okolí, nikdo si neztěžoval. Ale je pravdou, že jsem ho kdysi kupoval v Německu za cenu 100Marek…:-)

    • krool  

      Cus, potreboval bych poradit. Mam v planu si koupit nosice Thule Proride 591. Jde mi o to, jakym zpusobem se to pripevni na pricniky. V obchode mi, rekli ze to mam dat do drazek a prisroubovat. Mam normalni hranate pricniky primo od vyrobce auta, ale zadne drazky tam nemam. Napada me jenom ty pricniky provrtat a prisroubovat. Zajimalo by me, jestli s tim mate nekdo zkusenosti, popripade jestli je nejaky jinci zpusob jak ten nosic pripevnit.

      diky

       
    • stev  

      Mám San rema-ale není pravda že jsou univerzální -i pro kotoučové brzdy.Dal jsem na popis v eshopu,ale čelist kotoučovek vadí v dosaze­ní!!!!Nekupovat-nebo složitě vymejšlet úpravu uchycení k příčníku zahrádky.

    • lumyr  

      vytahuju diskusi a měl bych dotaz, má někdo zkušensti s tímto nosičem? http://www.koloasport.cz/…osic-pordoi/ je to o dost levnější než thule.. díky za radu..

    • áronek  

      Tak jsem „samo domo“ v práci dal dohromady toto, kola s toho nespadnou za to ručím(to je to podstatný), nemám tam rychloupínáky takže to utahuju ráčnou a zadní kolo upevním pásem ze suchýho zipu což opravdu bohatě stačí. Matroš jsem kupoval ve feroně kolem 150,– a suchej zip stál 50,– cenu za lak nepočítám to mám možnost v práci zdarma na takový drobnosti pro sebe. Práci samotnou jsem zmákl až do finále zhruba za 4–5hodin. Budu jej využívat předpokládám tak 10× do roka takže nehledím na to,že instalace na hagusy bude trvat asi pomocí klasických šroubů a samojistících matic trošku dýl upnutí vidlice to samý, praktičnost teda není nejlepší ale na moje potřeby stačí, kdybych kupoval příčníky a 2 nosiče tohoto typu tak jsem dejme tomu na 2500,–

    • kuba.kuba1984  

      Nepochybně se to tady již řešilo, ale chtěl bych obecné info – je lepší kola vozit na střeše nebo na kouli? Auto krátká octavka, cenu neřeším… Dik za nazory…

      • pepek  

        Nejlepší je vyměnit auto a strkat celý kolo dovnitř

        • kuba.kuba1984  

          Do jakýho auta dáš 3 kola? To jedině nějakej krám ve stylu multivanu nebo dodávky… A to je na normální ježdění smrt…

          • RomanH  

            Stara Oktavka v kombiku – jeli jsme ve trech na cca 16ti denni trip po Evrope – Svycarsko – Francie – Italie – Rakousko. S sebou 3 kola + veci na lezeni.

            • Shadow.1  

              :-D hustý… to máte nějakou dětskou úpravu těch kol ne? :-) nemáš fotku z toho EuroTripu :-) docela by mě to zajímalo. I když si to asi umím dobře představit :-)

              • jecnak  

                Do vetsiho kombika stredni tridy se vlezou do kufru rozdelany tri kola bez problemu. Pokud jsou to silnicky, tak jde obcas i zatahnout roletka.

              • pepek  

                3 kola a 3 lidi vlezou i do Feldy kombi.

                • Shadow.1  

                  dobrý… jezdíme ve dvou, a je to narvaný… tak mě to jen zajímalo :-)

                • kuba.kuba1984  

                  Jo takhle, rozmontovaný jo! Já myslel právě že bez demontáže… Já to hrozně nerad rozdělávám…

              • RomanH  

                Fotek mam nascanovany 4 diakovy filmy (rok 2004), nicmene s autem jen tyto 2, kde to zrovna moc poznat neni :-)

                • Shadow.1  

                  Jasně, s rakví na střeše… mě to bylo divné :-)

                  • RomanH  

                    Jasne, zato i se stoleckem a zidlickami :-)

                    • Shadow.1  

                      jj, taky jsme takhle jezdívali :-) Proto hledám něco na kouli, abych nemusel tahat nic na střeše :-)

                      • RomanH  

                        Proto bych chtel Multivan :-)

                        Je to vec nazoru, truhla na strese mi nevadi, kola radeji dovnitr. Ted uz to ale vzdy nejde (2 deti), a tak obcas vozime kola na strese (Thule ProRide 591).

                        • Shadow.1  

                          já vím, mám nové mondeo kombi a místa tam je hafo. děti zatím nejsou a teď ani není s kým :-) ale přeci jen, když jedeme na kola, tak se kufr hodí na kde co, kola dozadu na kouli a v autě je pohodlí… cokoliv na střeše mi přijde zbytečně nepohodlné, ale zase nic co by se nedalo zvládnout :-)

    • omar  

      řešil sem to samý, nakonec po vyzkoušení thule na kouli po 200 km cestě v dešti a častečně ne po pravě čistých cestach sem se rozhodl pro střechu, už sem to tak kdysi vozil a v pohodě, nejvíc mě vadilo že na kouli byly kola neskutečně špinavý , to se mi na střeše nestava, spotřebu neřešim

      • kuba.kuba1984  

        O.K. Je to nějak omezené rychlostí? Já ma pořád pocit, že když to dám na střechu, tak to dřív nebo později odletí :). Na té kouli mi to přeci jen příjde pevnější a v zákrytu auta…

      • Shadow.1  

        to je výborný poznatek… také chci stojan na kouli a tohle mě tedy dost zarazilo…

        • jecnak  

          Ja mam treba kola kdyz je vezu na nosici na taznem cistsi jak na strese. Ale je to hodne dany tvarem auta (combi/sedan), jestli ma zasterky atd.

          • Shadow.1  

            mám kombi a zástěrky :-)

            • kuba.kuba1984  

              Krátký bez zástěrek :)

            • jecnak  

              Mam taky Mondeo kombika – mk III, taky zasterky.

              • Shadow.1  

                Takže MK4 by takový rozdíl být nemusel… nechce se mi to dávat na střechu… nemohl bych s tím do garáží…

                • jecnak  

                  Tezko rict, cim ma auto splyvavejsi zadek, tim vic se kola spini a tim je vetsi aerodynamicky odpor. Jestli tam mas takovy ten priplatkovy spoiler, tak to bude trochu lepsi.

                  • Shadow.1  

                    nn, mám tam tu normální stříšku co je v základu… ale i tak, pro mě přichází v úvahu kolo buď na kouli nebo do kufru

                    • JMT  

                      Takze do kufru

                      • Shadow.1  

                        nj, z 80% to je řešení, ale když se pojede ve 3 nebo ve 4 a na delší dobu, tak už se nevejdeme. Co pak? ;-)

                        • JMT  

                          Jesli uz kouli na aute mas, tak ok. Jesli ne tak na strechu. Jinak na 14 dni sme se vlezli 4 biky+ 3 lidi do Astry G caravan. Takze s mondeem nemuze byt problem :-)

      • JMT  

        Mel sem nosic vzadu a zralo to ve vyssich rychlostech temer dvojnasobne, casti kola co vycuhovaly ze zakrtyu neuveritelne zasrany od much+kdyz prselo kolo bylo v totalnim dezolatu.

        • Hada  

          a co říkáte na tohle?

          http://www.kupkolo.cz/…Fe_5801.html

          • Hada  

            vím, že Thule je záruka kvality, ale přeci jde mi o cenu…

            • Hada  

              ju, rozjelo se to celkem (myslím diskusi…) mám 307Sw…

          • JMT  

            Na tomle budou ty kole hodne vycuhovat, takze bude silena spotreba a kola hodne spinavy. Navic ty pasky :-/ paskovej nosic jsem koupil pred trema rokama a kola na nem jely asi 15km za celou dobu…

            • Jirka1986  

              Tento nosič http://www.forride.cz/index.php… jsem zkušebně dával na auto a stále uvažuji o koupi. Já to teda zkoušel na MPV auto, kde by kola byla celá v závětří závětří a nebyla celá od much a jiné havěti. Ale například na autě typu Octavia by to určitě kladlo větší odpor. Spíš by se mi to zdálo vhodné na kombíka nebo něco co nemá moc aerodynamická zadek. Otázkou je jak v kterém autě to vyjde se značkou a světlama, aby je to nezakrývalo.

              • JMT  

                Na jakym aute mas s timto nosicem cela kola v zakrytu ? Moc se mi to nezda

                • Jirka1986  

                  položil jsem spodek nosiče na nárazník a v takovém případě si troufnu tvrdit, že budou kola celkem v zákrytu. Auto takové:

                  http://www.facebook.com/photo.php…

                  …ale celkem se obávám, že v takovém případě budou v zákrytu i světla, což jsem si při zkoušení nosiče zcela neuvědomil(zkoušel jsem to dost narychlo) a to je asi docela důležitá věc, která se musí u takového nosiče zvážit vzhledem k typu auto, na které to chceš dát.

                  Druhá možnost je dát nosič výš,aby byly kola nad světly, ale v takovém případě zas už nejsou v zákrytu.

                  • JMT  

                    Hmm, jasny. Nesmi prekrejvat svetla a spz… A bacha na paty brzdovy svetlo, taky nesmi bejt prekryty!

    • Ammi  

      A jak je to s přepravou karbonoveho kola na strese? Loni jsme s kolama na strese docela dost jezdili a vim, ze ty obycejne nosice ramy dost skrabaly..

      Ted potrebuju do leta vyresit jak prepravovat nove kolo. Ma ale prilis sirokou dolni ramovou trubku a stare nosice jsou ze hry. Uz jsem taky koukal na ty Thule..

      Resi problem s sirokym ramem a jsou i setrne ke karbonovemu ramu co se nejakeho poskozeni pri utahovani tyce? (za predpokladu ze se pouzije nejaky hadr proti poskrabani)

    • npeter  

      Vyzkoušel jsem všechny varianty:

      • 2 kola uvnitř F Focus I – ve dvou není problém dojet kamkoliv, alefurt se musí skládat/rozkládat (min. sedlo a př. kolo) + v autě je binec;vyžaduje auto se světlou výškou kufru >80cm (což teď nemám) a rovnoupodlahu po sklopení zadních sedaček (což dost aut nemá)
      • 1 kolo na střeše na obyč. nosiči – nejhorší možné řešení,auto je nestabilní, zbytečně moc reaguje na boční vítr, spotřeba letínahoru geometricky
      • 1 kolo v kufru kombíku pod roletou – nutno sundat obě kola i sedlo;řešení pokud jedu někam na jednání a chci se potom projet na kole apřitom ho po dobu práce nevystavovat nenechavcům – vyžaduje širokéauto, aby rám kola šel položit do kufru a nic netrčelo a nebylo vidět
      • 2–4 kola na nosiči na TZ – optimální řešení, není potřeba nicmoc demontovat (sedla ano, protože kolidují s řidítkama druhého kola –máme obě kola 18–20"), nevadí bahno, jízda je prakticky stejná jako bezkol (klidně 180kmh po dálnicích), spotřeba tak +0,5l; dobré je mít auto sezadním náhonem nebo 4×4 a zesílené zadní pružiny nebo automatickouni­velaci zadní nápravy; nosič také neradno podcenit, já jsem spokojenýs Thule EuroWay – je tuhý, lehce se sklápí (kvůli přístupu do kufrunutnost) a v případě potřeby vejde složený do kufru pod roletu; špatnánení ani Attera Strada; rozhodně nebrat levné modely – kroutí se ašpatně se ovládají
      • Hada  

        ju, rozjelo se to celkem (myslím diskusi…) mám 307Sw…

      • Motyll  

        No takových aut ale moc není…

        • npeter  

          Ano, není jich moc, ale pár se jich najde a stojí zato je hledat.

          Ad špína – tento problém neregistruju; kola byla hodně zaprášená pouze po projížďce ve vyschlé části koryta Tagliamenta – tam ale bylo prachu tolik, že by úplně stejně vypadala i na střeše a možná i uvnitř auta :-)

    • bop  

      tady je to samej Fittipaldy junior. Na dlouhy streky se cas usetri, tam chapu rozdil jestli se jede po dalnici stabilne 120 nebo 150. Ale vazne nerozumim proc ma tolik lidi touhu nahnat 15 minut do Jizerek. Jsem toho nazoru, ze pokud jedes jako clovek tak kola na strese nijak vyrazne nebrzdi. Na kouli to bude pohodlnejsi o tom zadna, spotreba taky, ale ta spina. Takze za me bud na trese (do tech 150km) nebo 2–3× za sezonu rozmontuju dovnitr…

    • weekend warrior  

      používáme na hagusech oktávky vše od thule, vše zamykatelné(příč­níky, nosič k příčníku, samotný držák kola), tudíž myslím si, že i méně náchylné pro případy krádeže na benzínce atd, samosebou nechat to tam hodinu bez dozoru je blbost…

      thule má 5 letou záruku, takže pokud s autem nebouráš, musí to nějaký pátek vydržet

      používáme freeride530 (již se nevyrábí, přidali nějaké to číslo navíc)od jara 2008 a jezdíme s kolem jaro až podzim takřka každý weekend po dálnici 140, max 150km/h do vzdálenosti kolem 200km, přes týden skoro denně i přes zimu na kratší vzdálenosti a není vidět ani cítit žádný vakl, nebo tak něco… jinak nosič je na střeše tak 310 dní v roce.

      nebál bych se toho, samosebou celá sranda na něco přijde

      spotřeba s koly je asi o 1.5 litru větší, ale moc jsem to dlouhodobě nestudoval

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.