Nosič kola za auto Thule 929 versus Thule 926

44 nepřečtených
  • sharkeeCZ

    Zdarec, vybírám nosič na tažné pro 3 respektive 4 kola na tažné. Jelikož mám velmi dobré zkušenosti s Thule, mám v merku THULE 929 – https://www.thule.com/…929-_-929000 nebo Thule 926 – https://www.thule.com/…926-_-926001

    Jak jsem pochopil, 926 má menší rozměry a posuvnou konstrukci, na rozdíl od 929 která je pevná a těžší, možná i robustnější. Nebo se pletu a je rozdíl i jinde? Máte někdo zkušenosti s oběma typy, případně jaké máte doporučení?

    Cena není rozhodující.

    • alinceb  

      Pro 4 kola jsel na místní radu vzal Wjenzek Alfa 3+1. Stojí polovinu co Thule a fungovat by měl stejně. Snad jen upevňování se dělá klíčem místo pákového mechanismu u Thule a to mi za těch 8k nevíc nestojí…

      • pocestny  

        Trošku kompromisy u těch levných značek jsou, ale všichni jsou vesměs spokojení. Ty dnešní ceny za Thule bych asi dnes už taky nedal…

    • pocestny  

      929 má asi pevnější konstrukci (každopádně těžší je), oproti těm menším se neroztahuje do stran, a vyklopené kola drží ocelové lanko. To ocelové lanko je nice-to-have, chtěl bych to.

      926 jsem ještě neviděl, vypadá jako inovovaný starší model 922 s vyšší nosností a možností přidělat 4.kolo. Podle fotky tam 926tka to ocelové lanko nemá, což by mě se třemi nebo čtyřmi naloženými biky štvalo. Kdyby měl tu vychytávku s ocelovým lankem i model 926, tak bych ho bral pro jeho skladnost. A na těch menších nosičích budou líp držet kola s menším rozvorem, ačkoliv ty pásky se vlastně neposunují.

      Pro pořádek: Mám 922 od roku 2013, ocelové lanko jsem si zatím nedobastlil, ale jednoho krásného dne to asi udělám. A ty ceny šly mezitím strašně nahoru…

      • sharkeeCZ  

        jaké ocelové lanko? Ničeho jsem si nevšiml?

        • pocestny  

          na 929 vyklopíš kola, a zespodu se napne krátké lanko, které ten nosič drží pod určitým úhlem. Na 922 to drží bez něj, tak se k tomu chovám radši hodně s citem.

    • gemini  

      vytáhnu téma: Řeším sklopný nosič na tažné zařízení na trojkovou Oktávku pro převoz 3 kol ( 1× 29 full v XL + 1× 29 full v M + 20" dětské kolo – jak dcera poroste, bude se zvětšovat i velikost dětského kola – v druhé variantě pak 1 silnička v 61 + cyklokroska v 61 a silnička v M. Hlavní kritéria jsou přidělání na kouli pákou ( bez klíče – tudíž odpadá Wienzek ) a skladnost nosiče ( uložení v kufru auta ). Cena zase až tak nerozhoduje – není to investice na rok. Favorit je momentálně Thule https://www.thule.com/…926-_-926001 , ale nejsem si úplně jistý, zda pojme zvažovaný náklad. Dále se mi zamlouvá https://www.thule.com/…929-_-929000 , ale u něj už asi bude problém s uložením v kufru auta. Dále zvažuju chválenou Ateru Strada Sport M3. Z levnějších variant se mi celkem líbí Peruzzo http://jizdni-kola.online-sport.cz/…-instinct-3/ – ale na něj jsem moc zkušeností nenašel – podle videí se však nejeví zle a cena je fajn.

      • gemini  

        ps: jak je to s použitím karbonových rámů? Nehrozí poničení rámu při použití svorek, nebo je lepší rám v místě kontaktu se svorkou ochránit nějakým mirelonem?

        • racek_chechtavy  

          svorek u karbonu se neboj, Thule je má pěkně řešený vcelku vysokou vrstvou gumy..

          mám tedka doma 929 a max spokojenost. Proč řešíš uložení do kufru? i pákovej se dá zamknout ke kouli

          vezl jsem 2×29 + 1×26 a nebyl problém… myslim ze i 3×29 by se vesly v pohode..

          • gemini  

            Vím, zamknout se dá, ale když budeme někde víkend jezdit dál od auta, nechci ho nechávat na autě ani zamčenej. Ideálně ho šoupnout do kufru a bez starosti jezdit.

          • Forester  

            jestli myslíš to zamknutí tím Thule klíčkem, tak to bych nazval spíše zajištěním než zamknutím jako takovým. pro zručného amatéra je to překážka několika sekund

            • racek_chechtavy  

              ano myslel jsem Thule klickem a vím že to není zádná hitparáda :-) nicméně když bych to chtel zabezpecit nějak na fest, tak to klidne muzu nejakym retezem /ocelovym lanem/ k autu, nebo kouli zamčít. Urcite by to slo nejak vymyslet. Někde v kempu jsem to i viděl přes ocelový lano.

              • Forester  

                jasně, oba tomu rozumíme. chtěl jsem jen upozornit, aby si někdo nemyslel, že to „zamkne“ a má vystaráno. Já jsem si zvykl sundávat i střešní nosiče hned po příjezdu. někteří zájemci nikdy nespí :-)

              • MaPa  

                taky mi skoro přijde lepší řešit jestli se nosič vleze do kufru než to co jsi popsal ;-)

                • racek_chechtavy  

                  no, já se k tomu nevyjadřoval, ale pochybuju že bych ho nacpal do kombiku, natož do sedanu… ale pravde, změřený to nemám :-) Možná se odpoledne ze zvědavosti hecnu

                  • Forester  

                    pokud nesundáš sedačky, tak se obávám, že bez šance. ale dej vědět, třeba liftback překvapí :-)

              • pocestny  

                Můžete přimknout nosič lankovým zámkem k tažnému oku.

            • Edwin  

              Hlavně sranda řešit, pokud máš odendávací kouli :)

      • Forester  

        Řešil jsem podobné, rozhodoval jsem se mezi 926 a 929. Po vyzkoušení jsem vzal 929, protože i po naložení 4 kol se po odklopení dostanu do kufru (Citroen Berlingo). U 926 to bohužel nešlo.

        Manipulace celkem v pohodě, mohl by být o maličko lehčí. Nakládání kol a upevnění za 1. Co mě maličko štve, že je nosič maličko odklopený od vodorovné osy směrem dozadu a nejde to ovlivnit. V nastavení se dá upravit pouze příčná osa (naklopení vlevo/vpravo). Ale u každého auta je to jinak. Nejspíš to souvisí s montáží tažného (jen domněnka).

        • gemini  

          Oktávku mám v sedanu, tam víko kufru na rozdíl do Berlinga asi do prostoru sklopeného nosiče zase tak moc zasahovat nebude. Ta 926 se mi líbí, že jde zmenšit ( stejně i tak ten Peruzzo ) a do auta ho pak asi není problém – na rozdíl od 929 – dostat. Jen bohužel netuším, zda se na něj vejdou v pohodě požadované kombinace kol ( výrobce v popisu produktu tvrdí, že ano ). Bohužel v Brně není nikde možnost tento nosič vidět na živo – vše jen na objednávku…

          • Forester  

            co zkusit nějakou půjčovnu, to přeci musí být i v Brně … dneska je jich všude mraky

            případně https://www.sportobchod.cz/prodejny/brno nebo třeba http://www.stresninosicebrno.cz/

            • gemini  

              Ve sportobchod.cz mají oba typy od Thule skladem – byl jsem tam před chvílí na čumendu – neměřil jsem, ale odhadem ta 926 se kufru Oktávky vejde, ta 929 asi nee. Asi tam dojedu na biku a zkusím ho na nosič položit – zdá se mi, že 29 Epic v XL tam na délku vejde tak tak…

              • Forester  

                v pohodě tam dám Konu Hei Hei 29, velikost XL … ale i u Berlinga kolo přečnívá na každé straně tak o 10cm (odhad). z pohledu upevnění ale žádný problem neregistruji

          • Radason  

            Tady můžeš v Brně vyzkoušet oba 929 i 926, obchod vlastní velice milý pán.

            Thule

        • Forester  

          tak nakonec je to odklonění od předo/zadní osy skutečně způsobeno montáží tažného. to teda docela zamrzí. už jsem si párkrát štrejchl, když jedu lesní/polní cesty.

          • gemini  

            Já vzal nakonec tu 926 a včera jsem ji prvně vyzkoušel. Co se týče montáže nosiče na tažné, tak paráda. Vezl jsem na něm jen dvě kola hozený ob kolejnici a poskládat k nim ( 29 epic XL a M ) ještě dceřino dětský kolo, to bude asi rébus a něco na moje nervy:-) – tady oceňuji, že má Thule odnimatelná ramena s držákama…:-)

      • Tehu  

        926 mám a nemyslím si že by se nevešlo. Já teda zatím jel jen 3× Reign a v pohodě bez všemozného rozkládání a vykládání hadrama proti otěru, jak věčně sledují na silnici. Složení a schování do kufru i u maleho kufru u Bmw 3er v pohodě.

        • gemini  

          Super, to jsem potřeboval slyšet ( číst ) – objednám 926 – přinejhorším ji vrátím:-)

      • jecnak  

        929 nedas do kufru ani velkeho kombika – Mondeo. V tomto ma vyhodu trebas ta Atera, ktera se vesla i do Feldy. Zas upinani kol bych rekl, ze ma lepe vyreseno Thule. Sklapeni zas Atera. Tezke rozhodovani. Kdyz jsem pres cca 6 lety kupoval Ateru, Thule jeste nemelo mnoho z tech veci vyreseno. Zkus nekde omrknout oboji a dat si na oba nosice zkusmo kola pripadne je nasadit na tazne a uvidis sam.

        • gemini  

          Thule 926 jsem si dneska vyzkoušel – upínání na kouli mi vyhovuje, sklápění taky, do kufru Oktávky se v pohodě vejde. U Thule se mi líbí možnost odejmou tyčky se svorkama a přendat je podle potřeby ( u Atery nevím, jak je to vyřešené ). 929 se mi do kufru nevejde.

          • jecnak  

            U Atery jsou prave ty tycky napevno, jen posuvne a musis je prostrkovat ramem. To vidim jako hlavni nevyhodu Atery – zvlast pri prevozu fullu nebo hodne nestandardnich ra­mu.

            • gemini  

              Pak je Thule ve výhodě – budu kombinovat 2 fully a dětskou 20ku a byť jsem ještě tuto sestavu na nosič nikdy nedával, mám pocit, že právě ty odnímatelné ramena můžou být ku prospěchu věci…

    • libisenuj  

      Ahoj,

      řešil jsem to stejné. Nakonec mně donutilo vrácení půjčeného Thule 929 ke koupi. Mám taky trojkovou oktávku v kombíku a po dojetí někam vždy hážu nosič do kufru. Ta pidisranda, co jí říkají zámek, nezastaví ani morče se šroubovákem. Hned první zamykání dopadlo tak, že jsem málo pootočil klíčkem a jak sem na páku zatlačil, vypadl zámeček i s klíčem ven. Nikdy bych to na tažném nenechal. Leda přivařit…

      Zvažoval sem ve finále Ateru a 926. Nakonec kvůli odnímatelným tyčím a nižší ceně sem vzal Thule. Velmi dobře je vyřešené uchycené pneumatik (šířka). Do staršího se 27,5 × 2,25 nevešly a byly tak v půlce žlábku. Líbí se mě, že po nasazení na kouli nespadne nosič na zem, ale i bez upnutí drží. Trošku lagricově působí zamykací páka z plastu, ale je to jen pocit. Vysouvání světel a plastových držáků pneu je v pohodě. Paradoxně se na 926 líp upínají kola. Rám, na který se chytají tyče je užší a nižší, tak se snadněji hledá místo. Vozím 27,5 full, 27,5 dámský hard a 24 dětské. Jsem zvědav na kombinaci 3× 27,5 full. U starého nosiče se oddělávaly sedlovky, otáčely řidítka, mezi kolama bylo míň místa.

      Do kufru se vleze luxusně, u 929 jsem musel sklápět opěradla.

      Každopádně ja na kouli stabilnější 929, kvůli pohodlí bych stejně vzal 926.

      • gemini  

        Pěkný shrnutí – já jsem už na 99% rozhodnutej pro tu 926. 929 by byla taky super, ale je prostě veliká. Dát nosič do kufru je pro mě dost zásadní a sklápět opěradla = přendat dětskou sedačku ze zadních sedadel a to už je zase 1. úkon navíc:-)

    • Fran7  

      Já mám Thule 929 a OII kombi když nosič potřebuji sundat sklopím držáky do transportní polohy shodím 1/3 sedačky bez dětské sedačky a v pohodě ho schovám lehce zešikma na stojáka.

      Jezdíme na kola se známejma a dětma již dlouho, já si ho pořídil první a letos už ho koupil i kamarád a když nás viděl ještě jeden co s námi byl letos poprvé tak říkal, že si to půjde koupit taky, když viděl za jak dlouho jsme mi naložily 4 kola a on 4 kola na střechu.

      Jinak už jsem tam měl jednu 29" a dvě trekingová plus 26" a není problém to zkombinovat aby se kola nedotíkaly.

      • gemini  

        Obávám se, že do liftbacku bych ho ani tak, jak popisuješ, nedal. Nakonec jsem objednal tu 926 – snad nebudu litovat…:-)

        • libisenuj  

          Jeste podotknu ze jsem na nej v jednom nejmenovanem Brnenskem kseftu dostal litr slevu.

          Jinak 929 je bez debaty super, ale je fakt velkej. Co bych jeste rekl jako nevyhodu 926 je, ze nejde nejak postavit na zem. Jedine na zed nebo polozit na zem, coz zabere dost mista. 929 jde diky ramu oprit o stenu.

    • rasto  

      thule jsem nezkousel. na radu kolegy jsem sel do atery (sport m). nemenil bych, uzasny, bytelny nosic. prijemne nandavani na kouli/ stabilni ukotveni. co se tyce montaze kol, poprve to je puzzle. od druhe nakladky ale vse ok, velice rychly proces. doporucuji.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.